יש פה מישהו שיכול לעזור לי לבדוק היילקס 97 באזור חיפה?
מצאתי אחד שנראה בסדר, אבל אני רוצה חוות דעת נוספת ...
97 עם מנוע טורבו.
Printable View
יש פה מישהו שיכול לעזור לי לבדוק היילקס 97 באזור חיפה?
מצאתי אחד שנראה בסדר, אבל אני רוצה חוות דעת נוספת ...
97 עם מנוע טורבו.
אשמח לעזור. נתאם בה"פ.
לא שאני מעיז להגיד משהו נגד נימרוד הג'יפולוג ....
אבל אם תרצה סיבוב על אחד בלי טורבו בשביל להרגיש את האוטו .. אתה מוזמן גם לפה.
( חיפה מודל 97 )
ואם תרצה להרגיש 98 עם טורבו מקורי אז אתה מוזמן ליצור איתי קשר.
לאחר 3 בדיקות יש רשימת ליקויים קצרה
נזילות מהסרן הקדמי
מהמנוע (אזור BELL HOUSE)
קפיצים קדמיים ישרים לגמרי, צריכים טיפול
בולמים אחוריים עם COIL OVER, כנראה קשה מידי
הרכב קשה מאוד.
הבעיה הגדולה ביותר היא שאין שום מידע לגבי המנוע. הוא עבר הסבה מנוע טורבו, אבל לא במוסך טויוטה ולא ע"י הבעלים הנוכחי, כך שלא ברור מה הוחלף.
הייתי במוסך מרכזי של טויוטה, בדקו, ואמרו שאני צריך ללכת למכון בדק כדי לדעת מה מצב המנוע.
אממה, המוכר מיודפת, אני מהשרון ... אני צריך מכון בדיקה בחיפה שיודע לבדוק מנוע טורבו ...
יש המלצות?
היילקס קשה, במקור, מאוד.
הציעו לך כמה לעשות סיבוב על היילקס "שמיש" על מנת שיהיה לך בסיס להשואה, ניצלת את ההזמנה ?
נזילות בסרן הקידמי, יש פתרון. תבצע חיפוש, זה נדון לא מזמן באריכות ולעומק.
נזילה מהבל האוזינג, נישמע לא טוב לדעתי האישית, ציטוט של איציק, לא אמורות להיות נזילות, המנוע הזה לא נוטה לפתח נזילות. אצלי אין, אצל כל מי שאני מכיר אין. תבדוק שוב ...
מנוע, בעיה, אני אגיד לך מה דעתי האישית בעניין ... וזה מתיחס אך ורק לדעתי האישית. אני נימנעתי מלרכוש היילקס מוסב למרות שמצאתי כמה. ונימנעתי מלהמיר בעצמי למרות שהיו כמה ריגעי שבירה בעבר .... ישנה בעיה שלא ידוע לי שנימצא לה פתרון מערכתי של פיזור חום. היילקסים מוסבים לטורבו שלא מתחממים אם יש , אז יש מעט מאוד. שים לב, לדעתי בלבד, תסתכל במנוע שלו, אם הרדיאטור המקורי נימצא בתא המנוע, זה אומר שלא שינו את מערכת הקירור. זה אומר שהמנוע מתחמם. זה אומר לפסול את האוטו. ושוב.
לדעתי .
כשאמרו לך ללכת למכון
זה צריך להדליק לך מנורה !
*****
איציק
יקיר שלום
יש לי כמה המלצות בשבילך, אתה בודק אוטו יחסית ישן בן 10 שנים רובם מעל 300000 ק"מ לרוב ההילקסים מהשנים האלה יש את אותו בעיות שנתקלת בהם קפיצים גמורים מקדימה ונזילות מהסרן הקדמי ועוד.
כל התקלות האלה ניתנות יחסית בקלות לתיקון או החלפת קפיצים. תתמקד בבדיקה שלך בשילדת הרכב שאין בא סדקים או תיקונים, אזורים שיש לבדוק טוב הם המיגדלים של הבולמים הקידמים(הריתוח לשילדה) וקורת הרוחב מקדימה ותושבות הקפיצים מקדימה כמובן שצריך לעבור אל כל השילדה .
בדוק היטב את מצב הבודי גג, משקופים, דלתות, ריצפת הרכב. אוטו שעבר פחחות וצבע יש ליבדוק בשבע עינים.
יכול להיות שסתם צבעו אותו ויכול להיות שהוא עבר איזה תאונה או התהפחות. בתא המנוע בדוק שאין סדקים בכנף הפנימית בצד ימין מאחורי תייבת הפיוזים ובצד שמאל באיזור התושבות של הבית פילטר.
בדוק את מצבו של הארגז חיבורים לשילדה (תושבות)
אם הבדיקה של הדברים האלה בסדר כך את הרכב למכון בדיקה שם תקבל אנידקציה יותר מדויקת לגבי המנוע לחץ במנוע התחממות וכו.
לשאלות אתה יכול להתקשר אלי 0522263868
טל
חברים, תודה על התגובות!
גיא, אני לא צריך שהרכב יהיה מושלם מהיום הראשון ... אם יש בעית התחממות, נפתור אותה ... בסוף אין שום סיבה שהילקס 98 לא מתחמם ו97 עם אותם מכלולים, כן ...
איציק, המוסך אמר לקחת למכון לפני שהוא ראה את הרכב, הם אמרו מראש שאת מצב המנוע והטורבו הם לא יכולים לבדוק ... (טענה מוזרה לדעתי, אם הייתי מגיע עם הרכב ומבקש לתקן את הטורבו, לא היו יכולים לבדוק אם הוא עובד נכון??)
טל, כל מה שציינת נבדק (גם על ידי, גם ע"י יובל וגם ע"י מוסך טויוטה).
מה קוטר צינור הפליטה במודל 98? וב-97?
אני צריך המלצה למכון שיכול לבדוק את המנוע באזור הצפון ...
שאלה נוספת היא מצב השוק של היילקסים ... בכמה מוכרים היילקס 97? מחירון?(56500)
ברכב יש מיגון לנעילה, ולמיכל הדלק. יש פגוש ברזל לכננת מלפנים.
"המחלה" של הסרן הזה-ניתן לפתרון אבל בכל מקרה אם זאת הזעה ולא טפטוף זה לא אמור להיות בעיה, יש פתרון חדש יחסית של מחז"ש ארוך יותר מהרגיל שאמור לפתור לגמרי את העניין או בקיצור זה לא מה שהיה גורם לי לפסול את הרכב.ציטוט:
נכתב במקור על ידי יקיר גרין
מחז"ש אחורי? יש כתבה כאן באתר של חנן על המחז"ש, בד"כ מחזיקים טוב מאד גם בק"מ גבוה.ציטוט:
מהמנוע (אזור BELL HOUSE)
רכב "זקן", שוב זה עניין כספי אבל הדבר שהוא משליך עליו הוא אפשרות לסדקים בשילדה(מה שטל כתב), קפיצים שטוחים בד"כ סוגרים מהלך בקלות ומעבירים את כל האנרגיה אל השילדה ואז נוצרים סדקים באזור מגדלי הבולמים מקדימה.ציטוט:
קפיצים קדמיים ישרים לגמרי, צריכים טיפול
חוץ מזה שהיילקס "מקורי" הוא רכב קשה מלכתחילה סיבה נוספת יכולה להיות תוצאה ישירה של הקפיצים הבלויים-הקדמי מגיע למעצורים ואני יכול לנחש שהאחורי יושב על עלי העומס.ציטוט:
הרכב קשה מאוד.
קוטר צינור הפליטה שונה-במנועים עם טורבו הקוטר גדול יותר, ברוב ההסבות לא מחליפים את הצנרת ועלתה השארה באחד הדיונים לגבי ההסבה שזה בהחלט תורם להתחממות במאמץ.
דורון תודה על התגובה,
יש סימנים לנזילה רצינית, אני לא אשאיר את זה כך ... כמה צריכים לעלות מחזירי השמן?ציטוט:
נכתב במקור על ידי ד ו ר ו ן
לא ראינו שום עדות לסדקים על השילדה ומגדלי הבולמים נבדקו בקפידה. מה גם, שהבאמפ סטופ נראה כאילו הרכב לא הגיע אליו מזמן ...ציטוט:
נכתב במקור על ידי ד ו ר ו ן
לא המקרה כאן ... כנראה שעירגלו מאחורה, כי הוא לא ממש על עלי העומס, והרכב יושב לא לגמרי מקביל לכביש (הוא גבוהה יותר מאחורה).ציטוט:
נכתב במקור על ידי ד ו ר ו ן
זו בדיוק הסיבה ששאלתי לקוטר הצינור ...ציטוט:
נכתב במקור על ידי ד ו ר ו ן
המחז"ש לבד עלו משהו כמו 40ש"ח אחד אבל אתה צריך גם את התותב ברונזה ואם כבר אז את כל הקיט-יש קיט שיפוץ שלם במחסן חלפים של טויוטה שכולל את כל החלקים, לא זוכר כמה עולה-היה מזמן.ציטוט:
נכתב במקור על ידי יקיר גרין
תהיה בטוח שאם הקפיץ שטוח הוא הגיע לשם ולא מעט, לא מרגישים חבטה אלא אם נכנסת לבור גדול בכביש או בשטח אבל הוא נוגע כל הזמן אם אין מהלך כניסה.ציטוט:
נכתב במקור על ידי יקיר גרין
או שהוא יושב על הקפיץ של הבולמים, גם לחץ אויר משחק המון כאן.ציטוט:
נכתב במקור על ידי יקיר גרין
אני נוסע בלחץ אויר 28-30 (צמיג 31 ) מאחור ברכב לא עמוס, אם הצמיג מנופח יותר זה בודאות משליך על הנוחות, אם הרכב עדיין עם צמיגי 205 אז בכלל אין מה להשוות.
יקיר אהלן,
אני מצטרף לדורון בדיוק -
נזילות בסרן הקדמי - לא בעייה רצינית. אפשר לחדש את הסרן לגמרי בעלות של מאות שקלים בודדות ועבודה עצמית לא קשה.
נושא הקפיצים - נשמע מוכר. עלים שטוחים, יש לך בערך 5 ס"מ אני מתאר לעצמי בין הסרן לבאמפסטופ... אפשר לסוע כך עוד ועוד, מצד שני אם אתה מתכוון לעשות משהו בנדון אז זה יהיה החלפה של הקפיצים ומן הסתם גם בולמים, קח בחשבון השקעה של 5-6K ואולי יותר אם תחליט.
דווקא המנוע כן אמור להטריד אותך. נשמע כאילו אתה מתייחס בביטול - "אם מתחמם אז נטפל" - ובכן, זה לאו דווקא כזה פשוט. קודם כל, אמרת שהאוטו מתחמם לפעמים לפי עדות הבעלים - אז זה לא אם, זה עובדה. ובניגוד לרכב המקורי שבו התחממות מעידה על תקלה שצריך לפתור, ברכב מוסב לטורבו הפתרון לא פשוט ולא קל - עובדה. ההבדל בין רכב עם ובלי מנוע טורבו הוא מערכת פליטה שונה ומערכת קירור שונה ועוד.
בסך הכל הרכב לא נשמע כמו מציאה - האם מצב השוק הוא כזה שזה מה יש?
נתחיל מהסוף, המצאי מצומצם אבל אני בכל מקרה ממשיך לחפש.ציטוט:
נכתב במקור על ידי נמרוד
לגבי ההתחממות, המוכר אמר שפעם אחת כשהוא גרר משהוא בעליה, הרכב התחמם ... נניח שזה טיפה יותר חמור ... החלפה של רדיאטור ואגזוז אמורה להביא אותי למצב של מודל 98, לא?
ההנחה היא שהחליפו את כל המנוע לכזה עם טורבו, לא הוסיפו טורבו למנוע אטמוספרי.
עדיין לא הצלחתי לקבל המלצה למכון בדיקה למנועי דיזל בחיפה ...
שאלה שעלתה, למה לא מודל 98?
האם 98 עם שתי נעילות מתקרב לביצועים בשטח של 97 עם שתי נעילות?
אני מאוד אוהב עבירות קשה על סלעים ...
כניראה ואני אומר את זה בהסתייגות כי לא באמת יצא לי העונג ... שלא יהיה הבדל למעט יחס העברה גבוה יותר של הראשון קצר.
ההתלהבות מההיילקסים הישנים היא בעיקרון שני דברים.
1. אפקט העדר - יצא שכולם התחילו בסמוראי או סיקס ועברו משם לכל מיני הרפתקאות ואז רצו ללנדרובר ואחרי זה להיילקס ואחרי זה לצ'רוקי ... לא יודע מה הדבר הבא עדיין. וההילקס שניבחר היה הישן בעיקר בגלל סעיף 2. שלהל"ן
2. בגלל שההילקס בא לעדר אחרי הל"ר ובגלל שאחרי הל"ר יש שני דברים, מינוס גדול בבנק וטראומה נוראית בראש ... אז ניבחר ההיילקס הישן בגלל סעיף אמינות של אבן. לא נוחות לא ביצועים ולא כלום, אמינות של אבן. כמו שאבן לא נישברת ולא ניגמרת .. ככה היתה האמונה שההילקס לא נישבר, נזכיר שוב שזה בא מיד הל"ר ככה שבאופן כללי זה די נכון. עכשיו זה שההיילקס מגיע מהמפעל עם נעילת דיפ' אחורית חשמלית זה יתרון, זה שהאוטו יכול לקבל בקלות יחסית נעילה אחורית לסרן הקידמי ( בעבר הן גם היו זולות יחסית - כיום מחירם נימדד באורניום מועשר ) עוד יתרון ומי שלא רצה, אז היתה הלוקרייט בזמינות וקלות התקנה מדהימה. סט קפיצים ששום דבר לא יכול להכניע, סרנים חזקים מאוד עם ביצה קטנה שלא מפריעה יותר מידי, ארגז גדול עם המון מקום לאוכל לשבוע במדבר וכו' ... המון יתרונות.
אני באופן אישי עדיין לא הגעתי לשלב שאני עובר לצ'רוקי ... :twisted:
כניראה שהיילקס 98 עם נעילה גם מקדימה יהיה עביר באותה מידה בדיוק כמו הישן רק יותר בנוחות. מצד שני, יש לו מחשב במנוע שאולי לא עושה יותר מידי בעיות .. אבל עלול .. והעלול הזה נורא מרתיע לפעמים אנשים מסויימים.
לא הביצועים צריכים להטריד אותך במעבר ל98. הוא יבצע בדיוק כמו הקודם לו, לעניות דעתי, אבל מכלולי ההנעה הקדמית יהיו בסיכון גבוה יותר. המומנט של המנוע מוגבר מאוד, קרוב ל 50 אחוז תוספת אם אינני טועה, אבל הדיפרנציאל הקדמי קטן מ8 אינטש ל7.5 אינטש, והציריות הקדמיות קטנו מ1.31 אינטש ל1.13 (אני לא סגור על המספרים המדויקים) . בזמנו, כשהתלבטתי איזה היילקס לקנות, איציק הזהיר אותי שאם אני הולך לשים נעילה קדמית ב98, והיה לי ברור שתהיה נעילה כזו, אני עלול לשבור מכלולי הינע קדמי.
אני לא יודע אם שברים אכן קורים עם נעילה קדמית, אבל אין ספק שמוטל על מכלולי ההנעה הקדמית עומס גדול יותר בדגם החדש.
גיא, נדמה לי שמחשב מנוע הצטרף להיילקס רק ב2002, עם המסילה המשותפת.
1.המצבים בהם מפעילים נעילה קדמית בהיילקס הינם נדירים מאוד ולפרקי זמן קצרים מאוד (במעבר מכשול ספציפי).
2.דווקא בזחילת סלעים הסל'ד הוא בד'כ נמוך ולכן אין עומס מוגזם על מערכת ההינע. בהיילקס לא "נותנים בגז".
3.לעולם יהיה שלב ההגעה לשטח משמעותי הרבה יותר ,מבחינת זמן, מזה בו מופעלת הנעילה הקדמית. מכאן שקיים יתרון לנוחות הנובעת מהמשולשים ע'פ זו המסופקת ע'י הסרן החי ,מה גם שכאמור הנעילה הקדמית מביאה את דגם 98 לפחות לאותה עבירות כדגם 97 (לעניות דעתי אפילו יותר). יש להוסיף בענין זה גם את העובדה שהרכב לא משמש רק לטיולים אלא לפחות 50% מהק'מ -על כביש.
4.עוד, תא הנוסעים של דגם 98 ארוך יותר ב 10 ס'מ מזה של קודמו.
5.לעולם עדיף מנוע טורבו מקורי ע'פ התקנות שונות ומשונות. אין ספק שעקב אכילס של דגם 97 הינו המנוע המוגבל.
שנה טובה.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי מידבר
מסכים, אבל היתה לי פעם אחת שצורת הנהיגה הזו פשוט לא עבדה, כי מנוע ההיילקס היה חלש מדי בשביל זה: הגעתי לצד הימני של הזיק לאחר החורף, כשלא היתה פודרה בכלל, מה שנתן אחיזה טובה מאוד לגלגלים וזווית חזקה יותר למדרגה. מנוע ההיילקס פשוט כבה על המדרגה, פעמיים. קצת יותר תנופה, קצת יותר גז והוא עבר.ציטוט:
דווקא בזחילת סלעים הסל'ד הוא בד'כ נמוך ולכן אין עומס מוגזם על מערכת ההינע. בהיילקס לא "נותנים בגז".
נכון, אבל עם אותו סגנון מחשבה גם נגיע למסקנה שעדיף טריוס על היילקס בכלל. שלב ההגעה הזה לא מעניין אותי, ומן הסתם גם אותך. הזמן הכמעט יחיד שמעניין אותי באוטו הזה, ולשם הוא מכוון, זה בדיוק העשר שניות האלה בשנה שהוא נמצא שם, על המדרגה.ציטוט:
לעולם יהיה שלב ההגעה לשטח משמעותי הרבה יותר ,מבחינת זמן, מזה בו מופעלת הנעילה הקדמית. מכאן שקיים יתרון לנוחות הנובעת מהמשולשים ע'פ זו המסופקת ע'י הסרן החי
שלא יובן לא נכון: לשני הדגמים יש יתרונות וחסרונות, ואני בזמנו לא ראיתי שקלול כולל עם יתרון משמעותי לאחד מהם. לכן, כשאני חיפשתי היילקס נתתי לעצמי תקציב שיספיק לכל דגם עד שנת 2002. החלטתי שאני לוקח את הרכב הכי טוב שאני אראה, לא חשוב אם הוא לפני או אחרי 97 .
בסיכומו של דבר טענתי פשוטה:
1.בשטח-דגם 98 עם נעילה קדמית הינו לפחות שווה מבחינת עבירות לדגם 97.
2.בכביש-דגם 98 נוח הרבה יותר.
3.מנוע-דגם 98 מוצלח הרבה יותר.
4.יחס תא נוסעים/ארגז-כל אחד לפי מה שחשוב לו, תא נוסעים מרווח יותר (98) או ארגז ארוך יותר (97).
אלמלא הייתי פחדן (על הרכב) הייתי מזמין את גיא-97 גאה, להתמודדות עבירות "ראש בראש".
:grin:
ולמה אתה מפחד אל הרכב כל כך (מידבר)?
כי אתה יודע שהוא יתפרק מהר מאד ביחס להילקס הישן, כניראה יש לך ניסיון אם המיכלולים "האמינים והחזקים" שלו באיזור הפרונט אולי קרונה פניון 7.5 יותר חזקים או ההמשולשים אולי הציריות. תפרט למה אתה מפחד להכנס איתו לשטח?
חוץ מהמנוע שטיפה יותר חזק אין לך יתרון בכלום, והמנוע הרבה פחות מוצלח ממה שאתה מתאר.
טל
חברים, נשמור את התחרויות לפורומים אחרים ...
10 ס"מ זה נתון מעניין, אבל אצלי ישבו מאחור רק הילדים ...
הרכב שלי נוסע 90% מהזמן על הכביש ... זה לא מנע ממני לסוע שנתיים עם נעילה אוטומטית ברכב קצר וידני ...
בסופו של דבר אני מחפש בדיוק את ה10 שניות האילו על המדרגה ... וכנראה ש 97 יתן לי את זה יותר מ-98 ...
אני ממשיך לחפש!
מדבר - תהיה רגוע :-) גם אני מפחד על האוטו ( למרות שעוד לא נישבר לי כלום טפו טפו )
לגבי ה 10 ס"מ ... יש לי שאלה, איפה זה בא לידי ביטוי ? במושב או במקום לרגליים ליושבים מאחורה ? למה אני שואל ? כי באחת ההזדמנויות, יצא לי לנסוע באוטו עם עוד אחד לידי ושלושה ענקים קטנים מאחורה, ולמרות שנורא ריחמתי עליהם, תכלס .. הם לא נורא סבלו ( והיו חיילים עם נשק ארוך ... ). ככה שגם זה לא בדיוק משהו שעליו הייתי מפיל את הקניה ... אצלי גם יש ילדים מאחורה, בת 4 וחצי ובן 3 - נכון שאף אחד לא שואל אותם לגבי אם נוח להם או לא .. אבל הם והמושבי בטיחות שלהם לא ממלאים את המושב ולפעמים בינהם יושב אח שלי בתור טרמפיסט ... ( ואין לו מקום לרגליים בנוחות ).
1. אותן 10 שניות על המדרגה אינן השיקול היחיד ברכישת רכב. אם זה השיקול הבלעדי אז תקנה יונימוג. מה לעשות שרובנו עושים שימוש ברכב השטח גם לנסיעות כביש ובמינון של לפחות 50% (על אחת כמה וכמה 90% -הנתון של יקיר). לכן להתנהגות הכביש של הרכב חשיבות בלתי מבוטלת.
2.טל-אני לא חושש לרדת לשטח עם האוטו. אבל התמודדויות עבירות הן מתכון לשבירתו. בכל אופן שים לב לסמלון בסוף ההתיחסות ההיא (בצחוק אחי ,בצחוק).
3.מישהו מבעלי דגם 98 בעל נעילה קדמית נתקל בשבירת ציריה או שיניי /פניון/קורונה משום הפעלת הנעילה ?
4.מסכים עם פסקת הסיפא של חנן. לטעמי הינה השורה התחתונה.
בברכת גמר חתימה טובה (גם לבעלי דגם 97...) :p
חד משמעית לא,ציטוט:
נכתב במקור על ידי יקיר גרין
אני נוסע בעבודה עם דגם 2000 בנסיעות ארוכות אל השטח ובתוך השטח ומחזיק בבית 97 כרכב פרטי.
אמנם הרכב בעבודה נטול נעילה קדמית אבל זה לא העניין, ההבדל בעבירות נמדד הרבה לפני המקומות שצריך את הנעילה.
אני מדבר מנסיון של נסיעה באותם המקומות עם דגם 97 ועם דגם 2000, הרבה לפני ההרגשה של חוסר הנעילה ההבדל הוא בפרטים הקטנים (או גדולים) בין השנתונים.
יחס ההעברה הארוך בדגמי 98 וצפונה בא בעוכרי הדגמים שאלו כשרוצים לזחול כמה שיותר לאט בתחום סל"ד שהטורבו גם ככה לא נכנס לעבודה, היכן שדגם 97 נטול טורבו זוחל "על הטורים" דגם 2000 נכבה או מקפץ כמו עיזה כי צריך לשמור על המנוע בתחום היעיל, לא משהו היסטרי אבל למי שבא מהדגמים הישנים זה מאד מורגש, במקום לנסוע רגוע בשליטה בקצב הליכה על בולדרים או סתם קטע שביל ממש משובש אתה מוצא את עצמך מקפץ או מטלטל עם כל הרכב.
כאן נכנס האלמנט הבא בתור..
בשלב הטלטלות האלו,גם אם זה בנסיעה איטית המתלה הקדמי הנפרד הוא החסרון הבא-אין איך לחפות על זה, המרווח גחון הדינמי נוגח בדברים ששקופים לחלוטין לדגם עם הסרן חי ואני לא מדבר על להעביר בולדר של 25ס"מ בצד של הביצה (שזה בכלל אין סיכוי בדגם עם המתלה הנפרד) אלא סתם אבן של 15~ ס"מ שנחבטת במגן הקדמי כי הגלגל בדיוק ירד מגבשושית והמתלה נסגר רק קצת אבל בדיוק כדי להגיע לאותם 15 ס"מ וזה קורה לא מעט בשבילים משובשים (רמה"ג, נגב סלעי וכו').
מהלך המתלה שאפשר לקבל מדגמי 97 גדול ללא פרופורציה למהלך הקדמי והכולל של דגמי 98 וצפונה, המהלך הזה מאפשר לנסוע ללא הנעילה האחורית במקומות שהדגמים החדשים כבר צריכים להפעיל את הנעילה.. בנוסף,היציבות של הרכב עם המהלך גבוהה בהרבה, הסרן הקדמי עוקב אחרי השטח כך שיש הרבה פחות סבסוב של הרכב ושפ"צ עקב העברות משקל כי גלגל קדמי ירד מדרגה או הפרש גובה גדול.
נוחות אמרתם?
סעו פעם על 97 עם 5 עלים מקדימה ובולם נורמלי-לא נופל בכלום מהנוחות של 98-2002,נסעתי על כזה, החסרון הוא חוסר היכולת להחזיק משקל כננת וגובה נורמלי לאורך זמן,לפחות זה מה שהיה במהלך הנסיון עם סט כזה על דגם 97, אם רוצים הרכבים יכולים להיות נוחים באותה המידה רק שלהגיע לשם עם דגם 97 יעלה כסף, כמו שנמרוד אמר משהו כמו 5-6Kש"ח כדי לקבל מה שדגם 98 והלאה מגיע איתו במקור.
לדעתי בכל מקרה צריך לעשות משהו לקפיצים של דגמי הסרן הקשיח כדי לקבל איכות חיים נורמלית גם בכביש וגם בשטח כך שזה לא תוספת להוצאות שגם כך צפויות לרכב כזה וחוצמזה, כמו שחנן אמר בעבר וגם אני מיישם באדיקות-"לחץ אויר 18-20 מקדימה, 24-26 מאחור לרכב עמוס עושה פלאים להיילקס בשטח ".. תוריד כזו כמות של אויר בגדמי המתלה הנפרד ואתה נוסע על הגחון.
10ס"מ בכיסא מאחור?
לא יודע, אני נוסע מקדימה.:mrgreen:
אז מה בכל זאת יותר טוב בדגמים החדשים יותר?
המנוע, בכביש ובכל מקום שצריך לשמור על נשימה לאורך זמן, בדיונות או בדרדרת ארוכה ותלולה היילקס נטול טורבו זה אומר לפעמים להילחם בעלייה או אפילו לנסוע מסביב, בעליות סלעיות אין הבדל כי בסל"ד שנוסעים בעליות כאלו אין משמעות לטורבו, אנחנו נוסעים םלפעמים עם חבר עם היילקס מוסב טורבו ולמעט הנ"ל אין שום הבדל בעבירות.
גם בכביש, צריך סבלנות אורך רוח ומוכנות למנוע העצלן הזה, בשבוע שעבר נסעתי עם הפרטי בצפון, העליות לצפת,אמירים,העליות לגולן-כל מקום שמישהו מאט אותך (כן,מסתבר שיש כאלו שנוסעים לאט יותר מהיילקס בעליות) או שירדת מאיזו סיבה מתחת ל65קמ"ש בהילוך שלישי משמעו ירידה להילוך שני ומהירות 40-50קמ"ש עד סוף העליה.. אין כמעט סיכוי לעלות בחזרה להילוך שלישי ומעלה.
אותן עליות בדיוק עם שנתון 2000 עברו ללא מאמץ, זה לא שהרכב הפך להיות היילקס ספורט או מאיץ להילוך רביעי אבל גם אם מאיטים אפשר לחזור ולהאיץ למהירות נורמלית בהמשך העליה.
החסרון תמיד יהיה לנסוע עם רכב בשנתון נמוך יותר, אם ההתלבטות בין 97 לדגמי 98-2000 מה שצריך לקבוע הוא מצב הרכב הנוכחי וההיסטוריה שלו.
אם אתה רוצה מנוע טורבו תדאג שכל נק' התורפה יכוסו- כרגע אני לא מתכוון לגעת במנוע של הגמל עד למוות טבעי אבל כשזה יגיע אם זה יגיע כשהרכב עוד יהיה אצלי אז יכנס לשם מנוע טורבו עם הקפדה על הדברים הקטנים.
חברים, תודה רבה מאוד לכולכם! אתם נותנים לי הרבה חומר למחשבה!
אבל המלצה למכון בדיקה באזור חיפה לא מצאתי ...
קראת טוב את השירשור כולו ?
גיא, חזרתי וקראתי אותו שוב ... עדיין לא מצאתי המלצה תמכון בדיקה באזור חיפה ... אולי אתה יכול להאיר את עיני??ציטוט:
נכתב במקור על ידי גיא