ניתקלתי בשירשור ישן שהתאור בוא היה "המעלה האסור - חצרה"
למה אסור ?
Printable View
ניתקלתי בשירשור ישן שהתאור בוא היה "המעלה האסור - חצרה"
למה אסור ?
אחרי כמה אסונות שהיו שם, שגבו קורבנות בנפש - סגרו אותו.
ok
אבל גם בנ.ג. היו אבדות ...
מה יש בו במעלה הזה ?
יקירי:
יש בו שיפוע בלתי אפשרי, דרדרת, שיפועי צד וסכנת נפשות. מדובר בדרך שנפרצה ע"י מניחי הצינור המחברת בין תחתית המכתש הקטן לשפתו הצפונית "דוך". בלי פיתולים והנחות. מסוכנת ביותר. השיפוע כל כך חזק באזור הדרדרת שבירידה אין באמת אפשרות לבלום או אפילו להאיט. זה גם היה מקור האסונות שקרו שם לפני שהחליטו לסגור את המעלה - חוסר יכולת לשלוט ברכב. לא משהו שמשחקים איתו אפילו בצחוק.
גיא
אחד ההבדלים שמרמז על האחרים הוא שאלו שנפגעו בנ.ג. נפגעו תוך כדי עליה שכשלה והרבה הצליחו לעלות
בחצרה אלו שהתדרדרו התדרדרו תוך כדי ניסיון ירידה
לעלות לא יודע אם יש מישהוא שהצליח...אם כן אולי עם רכב זחלי כלשהוא או משהוא מוטרף אחר.
יש שם צירוף קטלני של דרדרת אם אפס אחיזה, מדרגות, שיפוע צד לכיוון התהום וסיבוב של 90 מעלות כחלק מן הירידה.... וכאמור אין שום טולרנס לטעויות...
בימים שהמורד הזה עוד היה פתוח ירדתי אותו פעם אחת יותר מידי, נגיעה אחת לא נכונה בגז או בברקס ו\או רכב ללא בלימת מנוע מצוינת ואתה מתדרדר עשרות מטרים בגילגול חופשי......
בקיצור..............שומר נפשו ירחק !!!
הבנתי
תודה.
וגם...ציטוט:
נכתב במקור על ידי eran4x4
אתה מסיים את הירידה בתוך הקטע שאסור לנסיעה בשמורת מכתש קטן...
יונתן
תבדוק את עצמך.....
למיטב ידיעתי היתה רוצה שתהיה שם שמורה - משרד הביטחון לא ממש רוצה
כאשר סימתי את הירידה - לא היתה שם שמורה!
אם אני לא טועה, לפני כמה שנים היה סיפור שהגיע למהדורות החדשות בטלוויזיה על כמה רכבים שירדו את המעלה ונתקעו בתחתיתו – לא היה ניתן להתקדם (מישהו הציב שם בולדרים) והם לא היו יכולים לטפס את המעלה בחזרה. זה נגמר בכך שהם הזמינו צמ"ה שיזיז את הבולדרים כאשר הם עושים משמרות בשמירה על הרכבים. כל הסיפור ארך כמה ימים.
על פי מפות סמ"ש - המכתש הקטן הוא אכן שמורת טבע
יקיריי:
המכתש הקטן אינו שמורת טבע. הוא "שמורה בהכרזה". אבל זה ממש לא חשוב בעניין המדובר. מי שהתרסק בירידה של מעלה חצרה - ממש לא חשוב לו אם הוא התרסק בשמורה, בשמורה בהכרזה או סתם בשדה.
לפי המפות של 2004 השמורה הוכרזה, הכיתוב הפך לרגיל מהכיתוב איטליק הקודם.ציטוט:
נכתב במקור על ידי PW
במפה של 2005 היא לא מוכרזת.ציטוט:
נכתב במקור על ידי ד ו ר ו ן
הראל
לא מפתיע ולא חדש שהרשות מנכסת לעצמה נכסים לא לה.ציטוט:
נכתב במקור על ידי rlzel
כפי שכתבתי למעלה
משרד הביטחון מתנגד להכרזת המכתש הקטן כשמורה
זה מתחבר לשמועות על מים רדיואקטיבים שזרמו לשם
זה כבר לא שמועות ...
בתחקיר של הבולדוג הציגו שגשמים עזים גרמו להצפות על פי פירסומים זרים בבריכות כלשהן בבית חרושת כלשהו והמים זרמו לכיוון המכתש.
זה קרה מספר פעמים. כך לפחות על פי פרסומים זרים, כמובן.
זה קרה גם בשידור ישיר בטלויזיה הישראלית, עובדים בכור אמרו את זה בתכנית תחקיר בגלל סטטיסטיקה לא הגיונית של מקרי סרטן של עובדים באחת המחלקות בכור.ציטוט:
נכתב במקור על ידי גיא
התוכנית שודרה לפני כמה שנים וכבר אז הם דברו על המים האלו.
ולמה אתם חושבים נחל צפית זורח בלילה..:shock:
אפרופו "נקמת ילדי הגזזת"
הנה לכם תסריט אימה... על חבורת ג'יפאים שנכנסת למכתש הקטן לחניון לילה (מותר, הרי זה לא שמורה. הפקח לא עמד בוויכוח ועזב אותם לנפשם. הוא למכתש הקטן לא נכנס - והוא יודע למה). מסביב למדורה שומעים כולם את צ'יזבט סלע אשמדאי מפי ג'יפאי קשיש, גרום, יחף, עם שיער מאפיר, מבט מטורלל וסיקס ירוק חלוד... שנעלם אל תוך הלילה. למכתש יש דרך יציאה אחת בלבד... ומפולת סלעים יכולה לסגור אותה בכל רגע (יש, אולי, דרך נוספת החוצה - מעלה קטלני, שאף אחד לא עלה מאז הוא נפרץ - בשנת 59, כשהקימו למעלה את "המכבסה". אבל מה שמתחבא בלילה, כך נגלה בהמשך, מפחיד עוד יותר). הכושי טוב הלב עם הדיפנדר המדוגם מסדר כרגיל את הבלאגן אחרי שכולם הלכו לישון - ברור כבר עכשיו מי הולך למות ראשון. הוא מכבה את האור האחרון, ושם לב שמי הנחל מפיצים אור ירוק, חלש (מותר בסרטים לעשות כאלו דברים. נגיד שנחל צפית הוא נחל זורם, למה לא). עיניים אדומות בחשיכה. במספרים לא זוגיים.
.
.
.
נמרוד,
יש לך את זה, מכין צ'יזבטים למפגש?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי נמרוד
גדול!
(רק טעות אחת קטנה... לא ניתן לראות את נחל צפית מהמכתש, אבל אין בעייה שנקרא לו חצירה. :wink: )
לפי המפות בטורבו סידי 4, כל האיזור הזה הוא שמורת מדבר יהודה. לא ברור..
מה דינו של ציר המצלעות?
ציר המצלעות = שמורה
השטח היחידי שידוע לי שלא הוכרז כשמורה הוא המכתש הקטן עקב התנגדות משרד הביטחון
מנסיון אישי שסיפרתי אותו כאן בעבר - אני לא מציע לאף אחד אפילו להרהר בענין. רק להזכירכם - ירידה של 450 מטר גזלה מאיתנו 6 שעות שכללו חצי מהצוות פצועים וחצי מהכלים הפוכים ופגועים ,וזה נעשה עם טרקטורונים ולא ג'יפים.אז כדאי לעבור לנושא אחר.
כמה היו בצוות 2 כלים או 20 כלים
חצי זה מספר יפה 50% נכשלו
אולי בבקשה אפשר לשמוע את החצי השני של הסיפור לטובת אלה שעדין חושבים שזה אפשרי :?:
*****
איציק
יקירי: (לפני שיבואו כל הגיבורים בעלי הכידון ויחבטו בי - גם אני אוחז בכידון מדי פעם)ציטוט:
נכתב במקור על ידי רכס חיים
בלי קשר (ישיר) למעלה חצרה (הקטלני), טרקטורון נחות מג'יפ בכל פרמטר הקשור לגיאומטריה של כלי הרכב. הוא מתהפך לצדדים, קדימה ובוודאי אחורנית - הרבה לפני כל ג'יפ, קצר או ארוך, יפני או אמריקני.
לטרקטורון יתרון על ג'יפ במהירות התנועה וקלותה, בוודאי בשטחים עם אחיזה בעייתית כמו דיונות ובוץ. בשטח טכני עם עליות וירידות חדות וארוכות - חבל"ז. סכנת נפשות ממש.
(לצערי זה גם מנסיון)