"צריחת" דלק (גבוהה מדי בגראנד צ'רוקי)
שלום חברים ,
גילוי נאות - ידוע לי שגרנד לא רכב חסכוני .:lol:
בדיקה שביצעתי מראה שצריכת הדלק היא 1:3.5 בנסיעה רגועה לגמרי ,
נתוני היצרן מדברים על 1:6.5 .
בהנחה שלוקחים בחשבון את השפעת הצמיגים שנועל הרכב - bf mt 245/75/16
האם נראה לכם סביר או שעלי לבדוק במוסך את הרכב {כיוונים וכו' }.
כמו כן האם מישהו יכול להסביר מדוע יש השפעה כ"כ משמעותית לצמיגים על מהירות הרכב {בעיקר בתחילת נסיעה},בהתאם להגיון שלי צמיג עם אחיזה פחות טובה מקטין את שטח המגע עם הכביש ולכן צריכה להיות פחות התנגדות ,איני מבין את ההשפעה "לרעה" על המהירות.
כמו כן האם יש לשינוי המידה מ 245/70/16 {מידת מקור}כזו משמעות מבחינת מהירות ?
תודה למשיבים ,
רונן
חוזר: "צריחת" דלק (גבוהה מדי בגראנד צ'רוקי)
הרכב אולי יבוא אישי? האם מד המרחק סופר מיילים או קילומטרים? כי 3.5 מייל הם 5.6 קילומטר שזו צריכה רגילה לגמרי... :idea:
חוזר: "צריחת" דלק (גבוהה מדי בגראנד צ'רוקי)
ציטוט:
נכתב במקור על ידי נמרוד
הרכב אולי יבוא אישי? האם מד המרחק סופר מיילים או קילומטרים? כי 3.5 מייל הם 5.6 קילומטר שזו צריכה רגילה לגמרי... :idea:
וואלה, רעיון נכון וגדול בפשטותו. מהסוג שגורם לך לתהות איך לא חשבנו על זה קודם ... :roll: הרכב הוא בהכרח יבוא אישי הואיל ובשנתון זה טרם הוחל ביבוא הסדיר, אולם לא בהכרח סופר מיילים. בהחלט שווה בדיקה.
חוזר: "צריחת" דלק (גבוהה מדי בגראנד צ'רוקי)
1 ל 6.5 בנסיעות מעורבות. המון בעיר. 16.3 ליטרים ל 100 ק"מ היה הנתון הכי גרוע שקיבלתי מהמחשב.
ה WJ חסכוני בהשוואה ל ZJ.
עליה במידת הצמיג גורמת לזיוף מסוים כ 5% במיקרה שלך בנתונים.
מה מצב חום המנוע שלך? אולי המנוע עובד "קר" מדי?
חוזר: "צריחת" דלק (גבוהה מדי בגראנד צ'רוקי)
שלום לכולם ,
פילטר אוויר הוחלף הבוקר .
הרכב אכן יבוא אישי אך מד אוץ הומר לק"מ ולכן פוסל את האפשרויות שהתייחסו לכך .
לא הבנתי מה זה כיול הספידומטר לאחר החלפת צמיגים אם תוכלו להסביר אודה .
מד החום ע"פ רוב עומד על 100 ולפעמים עולה במעט כשיש מאמץ מוגבר+מזגן.
בסוף השבוע אבצע בדיקה חוזרת ואעדכן בממצאים .
סופ"ש מעניין לכולם .
רונן
חוזר: "צריחת" דלק (גבוהה מדי בגראנד צ'רוקי)
שווה לבדוק את חיישן הטמפרטוה חיישן לא תקין יגרום לצריכת דלק גבוהה.
חוזר: "צריחת" דלק (גבוהה מדי בגראנד צ'רוקי)
בדיקה אידיאלית כביש שש (או כל כביש בינעירוני פנוי) נסיעה על "קרוז קונטרול" מסלול מעגלי מתחנת דלק מיכל מלא (אקדח בנזין קופץ אוטומתית)בהתחלה ובסיום.
חוזר: "צריחת" דלק (גבוהה מדי בגראנד צ'רוקי)
הי רונן,
--------------------------------------------------------------------------
האפשרויות שהציע השועל :
1. פילטר אוויר סתום.
- אבדוק מחר בבוקר .
2. מנוע צעדים מלוכלך (ממוקם בחלקו האחורי של בית המצערת, בהנחה שאתה עומד בחזית הרכב). גורם לתערובת עשירה של דלק ועלייה בטורים לא סדירה.
- אין "קפיצות" בטורים ,שמתי לב שמד הטורים עומד על 600 כאשר הרכב בהילוך סרק האם זה נורמלי ?
** סל"ד נורמלי אמור להיות בסביבות ה730-750 תסתכל שוב בסקלה.. מה שכן אם הרכב נמצא בסל"ד נמוך אזי סביר להניח שזה לא מגיע משם, אם כי מומלץ לבצע ניקוי שם למרות הכל (2 ברגים בסה"כ).
3. צנורות וואקום יבשים או בריחת אוויר גורם למנוע לעבודה לא סדירה, דלק וטורים ..
4. מע' הצתה לא מתוזמנת נכון.
5.מע' חשמלית :
- פלגים גמורים/מלוכלכים.
- חוטי הצתה.
- בית מפלג+רוטור.
האם בדיקת הגזים התקינה אינה מבטלת את אפשרויות 3,4,5 ?
** לא מחייב.. שווה בדיקה.
אצלי הרכב עבר בדיקת גזים תקינה אבל הפלגים היו כבר בסוף חייהם כמוכן הרוטור ובית המפלג.
--------------------------------------------------------------------------
השועל
חוזר: "צריחת" דלק (גבוהה מדי בגראנד צ'רוקי)
ציטוט:
נכתב במקור על ידי השועל
הי רונן,
--------------------------------------------------------------------------
האפשרויות שהציע השועל :
1. פילטר אוויר סתום.
- אבדוק מחר בבוקר .
2. מנוע צעדים מלוכלך (ממוקם בחלקו האחורי של בית המצערת, בהנחה שאתה עומד בחזית הרכב). גורם לתערובת עשירה של דלק ועלייה בטורים לא סדירה.
- אין "קפיצות" בטורים ,שמתי לב שמד הטורים עומד על 600 כאשר הרכב בהילוך סרק האם זה נורמלי ?
** סל"ד נורמלי אמור להיות בסביבות ה730-750 תסתכל שוב בסקלה.. מה שכן אם הרכב נמצא בסל"ד נמוך אזי סביר להניח שזה לא מגיע משם, אם כי מומלץ לבצע ניקוי שם למרות הכל (2 ברגים בסה"כ).
3. צנורות וואקום יבשים או בריחת אוויר גורם למנוע לעבודה לא סדירה, דלק וטורים ..
4. מע' הצתה לא מתוזמנת נכון.
5.מע' חשמלית :
- פלגים גמורים/מלוכלכים.
- חוטי הצתה.
- בית מפלג+רוטור.
האם בדיקת הגזים התקינה אינה מבטלת את אפשרויות 3,4,5 ?
** לא מחייב.. שווה בדיקה.
אצלי הרכב עבר בדיקת גזים תקינה אבל הפלגים היו כבר בסוף חייהם כמוכן הרוטור ובית המפלג.
--------------------------------------------------------------------------
השועל
קיוויתי שפתרתי את העניין לאחר טיפול 10000 +ניקוי מנוע צעדים +בדיקת פלגים וסלילי הצתה
אך לצערי עדיין בעייתי 1 ל-4 .
נותר לבדוק את בית המפלג+רוטור
אעדכן...
חוזר: "צריחת" דלק (גבוהה מדי בגראנד צ'רוקי)
רונן חיישן טמפ"
אני בטוח שהוא מקור הצרות שלך יתכן שהוא מזייף ונותן למחשב נתון של מנוע קר
המחשב מצידו יודע שהמנוע קר סוגר את האוויר ומזרים יותר דלק בדיקה פשוטה עם מכשיר ארבע גזים
יעלה על זה.
אמורה להיות לי טבלה באיזשהוא מקום ברגע שאמצא אוריד לך אותה לאתר
חוזר: "צריחת" דלק (גבוהה מדי בגראנד צ'רוקי)
ציטוט:
נכתב במקור על ידי eliyoval
רונן חיישן טמפ"
אני בטוח שהוא מקור הצרות שלך יתכן שהוא מזייף ונותן למחשב נתון של מנוע קר
המחשב מצידו יודע שהמנוע קר סוגר את האוויר ומזרים יותר דלק בדיקה פשוטה עם מכשיר ארבע גזים
יעלה על זה.
אמורה להיות לי טבלה באיזשהוא מקום ברגע שאמצא אוריד לך אותה לאתר
אלי תודה,אך לצערי כבר בוצעה בדיקת 4 גזים ויצאה תקינה לגמרי !
גם פילטר אוויר הוחלף.
רונן
חוזר: "צריחת" דלק (גבוהה מדי בגראנד צ'רוקי)
רונן אם בוצעה בדיקת ארבעה גזים ונימצאה תקינה
אז אתה מחפש ברכב בעיה שלא קיימת.
במידה והרכב שלך צורך דלק בצורה לא
סבירה כפי שאתה מתלונן, מכשיר ארבע גזים עולה על זה מיד
חוזר: "צריחת" דלק (גבוהה מדי בגראנד צ'רוקי)
ציטוט:
נכתב במקור על ידי השועל
הי רונן,
--------------------------------------------------------------------------
האפשרויות שהציע השועל :
1. פילטר אוויר סתום.
- אבדוק מחר בבוקר .
2. מנוע צעדים מלוכלך (ממוקם בחלקו האחורי של בית המצערת, בהנחה שאתה עומד בחזית הרכב). גורם לתערובת עשירה של דלק ועלייה בטורים לא סדירה.
- אין "קפיצות" בטורים ,שמתי לב שמד הטורים עומד על 600 כאשר הרכב בהילוך סרק האם זה נורמלי ?
** סל"ד נורמלי אמור להיות בסביבות ה730-750 תסתכל שוב בסקלה.. מה שכן אם הרכב נמצא בסל"ד נמוך אזי סביר להניח שזה לא מגיע משם, אם כי מומלץ לבצע ניקוי שם למרות הכל (2 ברגים בסה"כ).
3. צנורות וואקום יבשים או בריחת אוויר גורם למנוע לעבודה לא סדירה, דלק וטורים ..
4. מע' הצתה לא מתוזמנת נכון.
5.מע' חשמלית :
- פלגים גמורים/מלוכלכים.
- חוטי הצתה.
- בית מפלג+רוטור.
האם בדיקת הגזים התקינה אינה מבטלת את אפשרויות 3,4,5 ?
** לא מחייב.. שווה בדיקה.
אצלי הרכב עבר בדיקת גזים תקינה אבל הפלגים היו כבר בסוף חייהם כמוכן הרוטור ובית המפלג.
--------------------------------------------------------------------------
השועל
אלי האמן לי שהייתי רוצה שזה יהיה כ"כ פשוט ...
ראה את תגובת השועל - גם אצלו בוצעה בדיקת גזים תקינה...
רונן
חוזר: "צריחת" דלק (גבוהה מדי בגראנד צ'רוקי)
רונן בדקת כבר את מד דיוק מד המרחק? בלי דעות קדומות, פשוט בדוק אותו מול GPS או מול אבני סימון של הדרך, 10 או 20 קילומטר. תוודא קודם כל שהמדידות שלך אמיתיות. כי נשמע לפי התיאורים שלך שהכל תקין פחות או יותר. גם מנוע לא במצב מושלם לא גורם לצריכת דלק קיצונית כמו שאתה מתאר. תוודא שהמדידה נכונה ב100%.
חוזר: "צריחת" דלק (גבוהה מדי בגראנד צ'רוקי)
ציטוט:
נכתב במקור על ידי נמרוד
רונן בדקת כבר את מד דיוק מד המרחק? בלי דעות קדומות, פשוט בדוק אותו מול GPS או מול אבני סימון של הדרך, 10 או 20 קילומטר. תוודא קודם כל שהמדידות שלך אמיתיות. כי נשמע לפי התיאורים שלך שהכל תקין פחות או יותר. גם מנוע לא במצב מושלם לא גורם לצריכת דלק קיצונית כמו שאתה מתאר. תוודא שהמדידה נכונה ב100%.
שלום לכולם ,
לצערי הרב איני איש בשורות .
בדקתי את דיוק מד המרחק ומצאתי אותו תקין ומדוייק.
נבדקה גם צריכת הדלק בנסיעה ארוכה מחוץ לעיר{והיא טובה במעט מהצריכה בתוך העיר} - 4.7 ק"מ לליטר .
כל הערה ואופציה לסיבת צריכת הדלק הלא נורמלית שנתנו כאן בשרשור נבדקה .
אני לא יודע מה עוד אפשר לבדוק {חוץ מעלות מע' גז:oops: }
רונן
חוזר: "צריחת" דלק (גבוהה מדי בגראנד צ'רוקי)
לי היה גרנד =4 ק"מ לליטר מחוץ לעיר
בשטח או בעיר=2 ק"מ לליטר+-
חוזר: "צריחת" דלק (גבוהה מדי בגראנד צ'רוקי)
ציטוט:
נכתב במקור על ידי יריב קלר ברוך
לי היה גרנד =4 ק"מ לליטר מחוץ לעיר
בשטח או בעיר=2 ק"מ לליטר+-
יריב היי ,
לפי תגובותיהם של המגיבים אתה יכול להבין שאתה בצד החריגים כמוני ,
נורמלי לגרנד 6/7 ק"מ לליטר .
אני ממשיך לחפש איפה הבעיה....
1 קבצים מצורפים
חוזר: "צריחת" דלק (גבוהה מדי בגראנד צ'רוקי)
רונן שלום
קודם כול תרשה לי לומר סחתיין על התגובה שלך בשרשור שלי (התקנת ARB)
ועכשיו לבעייתך רצוי שתבצע דיאגנוסטיקה לרכב בכוחות עצמך האמן לי אף אחד לא יעשה
את זה בשבילך.
למה מתכוון המשורר................
שלב ראשון בהנחה שהגראנד שלך שמונה צילינדרים סליחה אבל פשוט לא ציינתה נפח מנוע, הייתי מפרק את חוט ההצתה הראשון מצד ימין והראשון מצד שמאל ובודק התנגדות עים פלוק
שניהם אמורים להיות באותו האורך בדיוק. אם ההתנגדות לא שווה בין שניהם יתכן שהבעיה בחוטים
כך תמשיך בבדיקה בשאר הצילינדרים ימין ושמאל במקביל.
שלב שני ישנה אפשרות קלושה אך עדיין אפשרות שישנה משיכת אוויר או מצינורות וואקום או תתפלא מהבוסטר של הברקס שזה מאוד קשה לאבחן בפרט שהדליפה קטנה מאוד
על ידי ריסוס עם ספריי קרבורטור כאשר המנוע עובד על הסעפות וצינורות הוואקום ניתן לאבחן דליפה
בכך שטורי המנוע ישתנו לגביי הבוסטר דיי קשה לאבחן ישנה בדיקה שניתן לבצע אבל היא לא בטיחותית
ולא אוכל להמליץ לך עליה לא בא לי שחנן יפול עליי.
שלב שלישי בפעם השלישית תבדוק את חיישן הטמפ" רוב בעיות "צריחות" הדלק מגיעות דווקא ממנו
האמן לי יש עוד הרבה מה לבדוק וזה מיאש תאמין לי דיאגנוסטיקה זה ממש מדע
ולפעמים כדי למצוא תקלה צריך ים אבל ים של סבלנות ואין ספור בדיקות (תתמיד תמצא)
חוזר: "צריחת" דלק (גבוהה מדי בגראנד צ'רוקי)
נו מה ? נמצאה הבעיה ונפתרה לבסוף ?
נשארנו סקרנים ....
אייל
חוזר: "צריחת" דלק (גבוהה מדי בגראנד צ'רוקי)
שלום יריב
בזמן נסיע האם יש הבדל בסל"ד של המנוע במהירות של 50 קמש ל 90 קמש?
אולי יש בעיה לרכב להגיע להילוך גבוה?
דודי.
חוזר: "צריחת" דלק (גבוהה מדי בגראנד צ'רוקי)
ציטוט:
נכתב במקור על ידי אייל67
נו מה ? נמצאה הבעיה ונפתרה לבסוף ?
נשארנו סקרנים ....
אייל
שלום לכולם ,
לצערי גם אני נשארתי סקרן :roll:.
לא נמצאה תקלה או בעיה,בדקתי את כל הכיוונים שהוצעו כאן .
זה המקום להודות לכל אלה שניסו לעזור ולכוון אותי למציאת הסיבה לזלילה ,
אם למישהו נראה שפוספסה איזו אופציה אשמח לשמוע .
אניממשיך לזלול 1:4 :shock: {רב הנסיעות הן בתוך העיר}.
מחוץ לעיר מסתמן שיפור קל 1:5/6 .
האמת שהשלמתי עם "הרגלי הצריחה" ,
אני יכול לחיות איתם כי אנו נוסעים בקושי 10k בשנה.
רק הטיולים לדרום הרחוק ולצפון נהיו יקרים....ולכן גם פחות תכופים....
רונן
חוזר: "צריחת" דלק (גבוהה מדי בגראנד צ'רוקי)
ציטוט:
נכתב במקור על ידי גניסלב רונן
שלום לכולם ,
לצערי גם אני נשארתי סקרן :roll:.
לא נמצאה תקלה או בעיה,בדקתי את כל הכיוונים שהוצעו כאן .
זה המקום להודות לכל אלה שניסו לעזור ולכוון אותי למציאת הסיבה לזלילה ,
אם למישהו נראה שפוספסה איזו אופציה אשמח לשמוע .
אניממשיך לזלול 1:4 :shock: {רב הנסיעות הן בתוך העיר}.
מחוץ לעיר מסתמן שיפור קל 1:5/6 .
האמת שהשלמתי עם "הרגלי הצריחה" ,
אני יכול לחיות איתם כי אנו נוסעים בקושי 10k בשנה.
רק הטיולים לדרום הרחוק ולצפון נהיו יקרים....ולכן גם פחות תכופים....
רונן
היי רונן
אני ממש לא בטוח שהנתונים האלו כלכך מוגזמים,
גם אצלי ואצל חבר עם V8 אלו הנתונים 4 בעיר ומחוץ לעיר 6 .
או שאולי גם לנו יש בעיה?? :o