שלום.
בספר מומלץ להשתמש ב 15W40.. האם צריך להופיע על האריזה שהשמן מתאים למנוע טורבו? במה שונה שמן למנוע טורבו דיזל משמן אחר?
באיזה שמנים אתם משתמשים? TDI300..
320000 ק"מ
תודה, עידן
Printable View
שלום.
בספר מומלץ להשתמש ב 15W40.. האם צריך להופיע על האריזה שהשמן מתאים למנוע טורבו? במה שונה שמן למנוע טורבו דיזל משמן אחר?
באיזה שמנים אתם משתמשים? TDI300..
320000 ק"מ
תודה, עידן
מנועים של רכב שטח שאמור לחצות יבשות ולעבוד בג'ונגלים, צריך היה להיות כזה שעובד על כל מה שנמצא בהישג יד -כולל שתן גמלים.הג'יפים הרוסיים מתוכננים לעבוד על בנזין 71 אוקטן ואם תשים במיכל 98 אוקטן הוא רק ישמח וישתכר מזה.על שמן אפילו לא צריך לשאול אם לשים, מספיק מרגרינה,והוא גם יעבוד.אני מודה שאני שפוט שלהם.
כל זה טוב ויפה לסיפורי אלף לילה ולילה על עלילות דיפנדר בכאמל טרופי... אבל ידוע שהמנוע רגיש מאוד להתחממות.. בכל זאת, מה זה אומר שמן שמיועד לטורבו?
מבלי להבין יותר מדי ואחרי שצברתי קצת נסיון על הדיפנדר...
אני משתמש בשמן 40 15 איכותי ייעודי לדיזל של קטרפילר במחיר בערך 300 שח ל- 20 ליטר
תוכל לקנות אצליהם במחסן באז"ת חולון (אני נוסע לשם השבוע...)
תודה
אבי
עידן גם 20-50 זה בסדר
ואל תכניס סנטטי למנוע עם כזו כמות של קילומטרים!
אלא אם כן הוא כבר נוסע על סינטטי
תדאג שהשמן יהיה מאיכות טובה ( CD אם אני לא טועה) למנועי דיזל וסע לשלום
ובאותו הנושא, מינרלי או חצי סינטטי?
לא קראת?
אסף.
אני קראתי.... ובכל זאת שאלה:
בעבר כשהיה הסמוראי אחד מבני המפשחה, קיבלתי המלצה (גם פה וגם ע"י אחד ממוסכי הסמוראי המוכרים באתר) להוסיף תוסף שאיני זוכר את שמו למיכל הדלק לפני טיפול 10K והחלפת השמן, כי "אז הוא מנקה את המער', והלכלוך יצא עם החלפת השמן והפילטר...", זה אמור היה לסייע איכשהו בהכנה לקראת בדיקת הזיהום אורי בטסט וכו'..
גם כשהרנו שלנו נכנסת לטיפולים תמי ד מופיע סעיף "תוסף"
הכל מיתוס?
זה בעצם מזיק לנו?
האם כשהג'מני יכנס לטיפול (באחריות עדיין)- אז שמן מחליפים במוסך..) צריך להורות להם שלא לשים תוסף?
הרוב, לא הכל.
לא לנו, למנוע.ציטוט:
זה בעצם מזיק לנו?
בהחלט. אולי יש המלצה של מכשירי תנועה להוסיף תוסף- תעמוד על זכותך לראות אישור של יצרן השמן שהתוסף לא פוגע בשמן (רמז: אין כזה אישור).ציטוט:
האם כשהג'מני יכנס לטיפול (באחריות עדיין)- אז שמן מחליפים במוסך..) צריך להורות להם שלא לשים תוסף?
אסף.
אני מילאתי היום שמן 15W40 של קטרפילר - 16 ש"ח לליטר כולל מעמ
סתם לידיעה באנגליה ביצועו ניסוי בתוכנית "הילוך חמישי" ולפי מה שהם טוענים כל התוספים גורעים מביצועי המנוע עד 7% מתוך 6 תוספים שונים שהם בדקו במעבדה אף אחד לא שיפר את הביצועים רק גרע.
ארז
זה די ברור כיוון שהתוספים, ברובם, מעלים את צמיגות השמן- ואז המערכת צריכה לעבוד קשה יותר כדי להזיז אותו...
אסף.
עזוב, דורון. תפסיק עם העובדות, זה מפריע לי לתאוריה. ;):roll::roll::roll:
אסף.
לא מומלצים - הדלק היום כולל כבר את כל התוספים בתוכו ...
במיוחד לא מומלץ לרכב ישן - יכול לעורר נזילות רדומות ...
לגבי תוספי דלק- אם מדובר במנוע צעיר ורענן, חשוב לדעתי להוסיף במסגרת הטיפול השגרתי תוסף ניקוי איכותי (איכותי!! דיר בלאק! לא זבל! ) שישמור על המערכת נקיה (לא יוסיף הספק ולא יפחית זיהום, רק ישור על נקיון של המזרקים ותאי השריפה). אני לא נכנס לשמות ומותגים, אבל זה כן חשוב ומועיל.
אסף.
שמן מינרלי של קטרפילר, לפי עצות החברים כאן בעבר.
מחיר 16 ש"ח כולל מעמ בקטרפילר חדרה (טרקטורים וציוד)
דורון - אני מדבר על זה (מניסיון אצלי בדיפנדר) ששימוש בתוסף במנוע ישן ,
יכול לנקות טוב מידי ולהוריד מישקעים מכל מיני מקומות ,
וליצור נזילות שמן , ממקומות שהיו אמנם עם פיח ומשקעים , אבל זה מה שמנע נזילה ...
לגבי עניין התוסף - אני זוכר משום מה שאחד המומחים כאן בגיפולוג כתב שיש בסולר תוספים מראש ...(כמו "דלק" + דראגון)
ושככה זה מגיע מבתי זיקוק ...
אולי זה בילבול בין דלק וסולר ?
או שאני סנילי ?
(בהחלט יתכן...)
אתה צודק, וגם לא.
הסולר מגיע מתוסף מבתי הזיקוק.
במנועי בנזין כדאי להוסיף תוסף ניקוי פעם בכמה עשרות אלפי קילומטרים כחלק משגרת הטיפולים
אסף.
עוד נקודה בקשר לתוספים:
שימו לב, שהוספת תוסף לסולר יכול לסתום את הפילטר כשהוא מנקה מיכל סולר מאוד מלוכלך.
בפעם ראשונה שמכניסים תוסף לרכב שלכם במיוחד אם הרכב ישן.
לכן הכנסת תוסף במצב כזה צריכה להתלוות בהחלפת פילטר, גם אם החלפתם פילטר לא מזמן.
(לא כל פעם ששמים תוסף צריך להחליף פילטר, אלא כשמצב המערכת כל כך דפוק והלכלוך יסתום אותו בגלל שדבר ראשון שהתוסף מנקה הוא המיכל).
לעיתים, שימוש בתוסף במצב כזה עלול לגרום לכלוך להגיע עד לאינג'קטורים (TD5) ולשבת גם שם.
מה אני בא לומר, אם זו פעם ראשונה שאתם מכניסים את הנוזל המיוחד הזה קחו בחשבון שעלולות להיות לו תופעות לוואי בטווח הקצר.
הכל מניסיון...
אני נוטה יותר לחשוב (דיברו על זה פעם) שבתחתית המיכל סולר
לא תמצאו שום הפתעות או בוץ או לא יודע מה - הכל סיפורי אגדות
הרי צינור היציאה מהמיכל נמצא בתחתית המיכל ולא מלמעלה נכון?
חוץ מזה קיים מסנן ראשי בפתח המילוי, קיים מסנן גס ישר אחרי צינור היציאה וקיים מסנן סולר. בחיים לא ראיתי במסנן הראשוני לכלוך כלשהוא.
חוץ מזה, קיימת פה באתר נטייה לקטול באופן גורף את התוספים. לא יודע כמה זה מדעי,
כמה הנושא נבדק לעומק ע"י הקוטלים.
לגבי תוסף סולר - הגיוני שהוא אמור לנקות את המזרקים. בפועל מה שקורה אחרי שאני מוסיף אותו זה פחות עשן שחור.
תוסף שמן - גם הגיוני שהוא מסמיך את השמן. אז אם התוצאה היא סחיבה פחות טובה אבל
פחות בלאי למנוע ותיק, אני קונה.
בקיצור, קיימים מוצרים ומותגים רבים בתחום. אני מאמין שלפחות חלקם כן עושים את העבודה וככל הנראה חלקם לא שווה. מה שנשאר לנו זה לחלוק את הנסיון המצטבר
אבי
הצינור נמצא קרוב לתחתית, לא על. על תחתית המיכל מצטברים משקעים שהתוסף, אם עושה את יעודו, ממיס אותם ומעביר לכיוון המסנן.
יש לך איזו הוכחה מדעית שהתוספים עושים משהו מלבד לשמן את חשבון הבנק של המוכר/יצרן?
יצרן התוספים מנסה למכור לי משהו, הוא זה שחייב בנטל ההוכחה ולא אלה השוללים.
והיה והשמן סמיך יותר, משמע פחות שחיקה??!! ואוליי ההיפך? משאבה שנועדה לעבוד בצמיגות 15W40 עובדת עם שמן צמיג יותר למשל...
יצרני השמן מחזיקים ביותר ידע ויכולת מיצרני התוספים, שהם בעניי כמו פרזיטים. אילו רצה או ידע יצרן שמן כלשהו שתוסף X משפר את השמן היה מוסיף לחבילת התוספים שכבר ממילא קיימים בשמן.
תחשוב על יצרני השמן כעל חברת תוכנה גדולה שגילתה חברת סטרטאפ עם מוצר מבטיח, סביר להניח שחברת הסטרטאפ הייתה נקנית תמורת סכום שמן. אם זה לא קרה כנראה שמדובר בכלום.
יצרני השמנים מוסיפים חבילת תוספים לשמן בהתאם ליעוד ולמחיר, ההשפעה ההדדית של התוספים נבדקת בקפדנות ובהתאם משנים כמויות. והנה מגיע אובר חוכם שמחליט שהיצרן טעה ומוסיף מתוסף X לשמן מבלי לדעת מה כבר יש בפנים וכיצד ישפיע על שאר הרכיבים. יתכן והיצרן טעה, לך אין את האמצעים לדעת ואתה מתבסס על ניסוי וטעיה כאשר טעות יכולה לעלות ביוקר.
אם אתה רוצה שמן צמיג יותר קנה שמן בצמיגות המתאימה, אם אתה רוצה לשפר את השמן קנה שמן איכותי יותר, יעלה לך זול יותר מאשר שמן+תוסף.
תעשו הפרדה בין תוספים לשמן (אני חושב שדעתי כבר הובנה והתגובה האחרונה מסכמת זאת מצויין) לבין תוספי ניקוי למערכת הדלק- שזה לא תוסף לדלק, אלא חומר ניקוי שנכנס למנוע דרך הדלק. וכמו שכתבו- למרות היעילות שלהם, אם המערכת כבר מזוהמת באופן חמור, צריך להיזהר.
אסף.
עקב תקלת תדלוק יצא לי לרוקן מיכל דלק מלא בבנזין וסולר דרך בורג הניקוז כשהרכב עומד בזוית מתאימה לריקון מלא.
עד למקרה הנ"להמיכל לא נפתח מעולם כך שכביכול היתה אמורה להיות ג'יפה בריכוז כלשהו במיוחד כשהרכב עבר קצת מעל 300K ק"מ כולל 2-3 תקריות דלק מלוכלך ידועות בודאות עד לאותו מקרה.
נחש מה יצא?
תערובת צלולה לחלוטין של בנזין וסולר..
הפעם היחידה שראיתי חומר מוזר/ג'יפה היתה לאחר תדלוק מיכל מלא בתחנת דלק שהתבררה כמזוהמת במיוחד (6-7 ק"מ אחרי התחנה הרכב התחיל לעשן כבד, בקושי זז ונסע חם מהרגיל).
בעקבות עצה החלפתי את הפילטר דלק ופתחתי אותו בשביל ההשכלה, היה שם מין כתמי סח'לה שחור שלא יצא לי לראות כמותו לפני כן בפילטר.
אמיר,
לא ברור לי איך לדבריך תוסף לסולר יכול לגרום לנזילות שמן.
דורון - מניסיון אצלי , (דיפנדר עם 470 אלף קמ) אחרי הוספת תוסף לסולר (בגלל שחייבו אותי בטסט הממזרים)
התחילה נזילה של שמן מהמנוע , הנזילה הפסיקה מעצמה אחרי נסיעה של כמה אלפי קמ , יותר לא שמתי תוסף.
מה שאני יכול לחשוב עליו , זה שהתוסף יכול קצת לעבור אל השמן במידה והמנוע "מנפח" קצת , להמיס ג'יפה שנימצאת על מחזירי שמן , והנה קיבלת נזילת שמן ...
כמובן שבמנוע חדש ותקין זה לא יקרה.
אמיר.