מה זה סט קומפוננט? מה הייתרונות שלו לעומת 2 זוגות רמקולים רגילים (נאמר 4 אינצ' מלפנים ו 6.5 מאחור)
מה יהיה השילוב הכי טוב בדיפנדר ארוך עם מערכת PIONEER 35W RMS פשוטה?
תודה, עידן
Printable View
מה זה סט קומפוננט? מה הייתרונות שלו לעומת 2 זוגות רמקולים רגילים (נאמר 4 אינצ' מלפנים ו 6.5 מאחור)
מה יהיה השילוב הכי טוב בדיפנדר ארוך עם מערכת PIONEER 35W RMS פשוטה?
תודה, עידן
אצלי יש 9*6 מאחורה וצמודות לתקרה בתוך תיבות חצי מעוגלות שנמכרות בסביבות 200 ש"ח
אם זה רלוונטי אסביר לך איך חיברתי.
מקדימה רמקולים רגילים + טויטרים לדעתי הגודל הוא 5.25 ולא 4.
קומפוננט זה דשם של רמקול שהוא ללא טוויטר הוא מיד וופר
בלבד והוא בא עם טוויטר בנפרד ובד"כ גם קרוס שמשנה את התדרים של השמיעה
ללא מגבר לא תשמע שום הבדל בין קומפוננט לרמקול רגיל
גם קומפוננט ומגבר לא ייתן לך כלום ללא סאב וופר כי קומפוננט כמעט ולא מוציא באס
וחייבים את ההשלמה של סאב
בקיצור רמקולים רגילים ופשוטים יעשו את העבודה
קומפוננט בהגדרה זה רמקול או סט של רמקולים.
בשימוש זה רמקול מפוצל,ל2 לפעמים ל3 כמו במערכת הבייתית שלך.
הקומפוננט מחולק לוופר ולטוויטר או לוופר מיד-ריינג' וטוויטר.
ואלא אם כן קנית את זה ממהמעיל של מישהו בתחנה המרכזית תמיד יש "קרוס" שמפצל את התדרים הנשמעים בין הרמקולים. (אין סיבה שיועבר לטוויטר תדר שהוא לא מסוגל להשמיע או שיועבר לוופר צליל שהטוויטר משמיע יותר טוב.
אם אתה לא משתמש במגבר, אין טעם אמיתי להשקיע מידי.
הפאנל מגביר בצורה מחורבנת גם ככה אז אין אפשרות אמיתי לשמוע טוב מידי.
אבל!!
אם אתה רוצה קצת איכות. לך לחנות תקנה קומפוננט 2 חלקים שמיועד להגברה ע"י פאנל בגודל שמתאים לחורים הקיימים אצלך ברכב.
מילה לשחר ולך.
אם אתה רוצה לשמוע טוב, אל תקנה רמקולים אליפטיים בתוך תיבה קטנה.
רמקולים אליפטיים מיועדים לעבוד כאשר הם משתמשים בחלל הבאגאז' כתיבת תהודה לא אטומה.
זה למה מתקינים אותם על המגש שמעל הבאגאז'
בג'יפים אין כזה, אז לא מתקינים אליפטיים אלא אם אתה עושה את מה שהבחור אחד עשה בג'ימיני שלו, וייצר מגש.
זהו זה בגדול.
אם אתה רוצה לדבר על זה עוד, יש לך ת'טלפון שלי.
הבנתי.. תודה, 2 זוגות רמקולים פשוטים יוזמנו בקרוב...
עידן
אצלי אין " בגאז' " או מקום אחר להתקין מאחורה - כך שבכל מקרה הייתי צריך רמקום עם תיבה כלשהיא רציתי שיהיו בגובה כדי לא לגזול נפח מיותר. אשמח לקבל המלצותציטוט:
נכתב במקור על ידי PAUL
שחר, אם אתה רוצה אליפטיים (שעושים יותר רעש יחסית לגודל שלהם מרמקולים עגולים) שים מגש שמכסה את החלל שבין גב המושב האחורי לדלת האחורית.
על הדרך אתה מגן על מה שיושב שם מנזקי השמש ומסתיר את התוכן מעיניים זדוניות.
אבל, הפתרון הטוב יותר זה רמקולים בדלתות.
תשמע, אני יודע מנסיון שלנסות לייצר שמיעה טובה ברכב שטח אמיתי זאת משימה קשה יותר מבפרייבט או אפילו SUV ואני לא מכיר דיפנדרים מקרוב (לצערי)
אם אתה בשרון.
תקפוץ, נסתכל, קפה ועוגה עלי.
" החלל " בין גב המושב לדלת הוא יותר ממטר.........
שחר, שישעמם לך איזה ערב תקפוץ ותשמע את מה שמורכב אצלי ואחרכך תחווה דיעה.
בזמן שאתה מתענג ושומע אני אחקור את המחשב אצלך (ואת המצלמה על הזרוע:-))
וסתם כדרך אגב, לא הגיע הזמן להשקיע בקצת מים וסבון ולשטוף את הרכב? יצא לי לנסוע אחרי אישתך שלשום והאבק מהדיפנדר שלך נכנס לי לקנה הנשימה
יוני, אולי בכל זאת תסביר מה מורכב אצלך לאלה שלא יכולים לבוא ולראות...
יוני זה סוג של ציפוי מגן מפגעי הסביבה......
בקרוב גשם. רק צריך לפתוח את הגג שישטוף גם מבפנים :-)
אני מבטיח לנקות את האוטו השבוע - ולראיה זה מה שאמרתי לאישתי בשבוע שעבר
המחשב עדיין לא מותקן אבל בקרוב.
אז מה?ציטוט:
נכתב במקור על ידי shachar
עושים מגש של יותר ממטר.
לרמקולים אליפטיים זאת האפשרות היחידה.
כל מצב אחר, מחרבן אותם.
אמרתי לך,
אני לא מכיר דיפנדרים מקרוב. אבל אני בטוח שאפשר למצוא סט אפ איכותי בדיפנדר.
ההזמנה לקפה בתוקף
לא, אתה לא מכיר דיפנדרים... :-D
אני לא נוסע במשאית כזאת רק כדי לנצל את הבגאז' בתור תיבת תהודה לרמקולים...
:-D
שים כזה רמקול, אני בטוח שלא תהיה לך בעיית תהודה איתו
http://www.mtx.com/caraudio/products...Hammer_800.jpg
jackhammer!
ועכשיו ברצינות - מעבר לרמקולים לדלתות (תשים בכל ה-4 אם אתה מתעקש)וטוויטרים (לא מחייב אם אתה לא קטנוני באיכות המוזיקה, זה 110 אחרי הכל) , אני לא מוצא סיבה למה ברכב כמו שלך יש טעם בהשקעה יקרה מעבר לפנל איכותי וגם בו לא הייתי נסחף, אתה עובד במדבר , כמויות אבק וג'יפה וחבל להשקיע על משהו שיהרס תוך זמן קצר כי הוא לא בנוי לזה ובסופו של דבר לא באמת תהנה ממנו כמו שהיית נהנה ממנו בפרייבט.
פנל תומך USB בשביל MP3ים ורמקולים 6 אינצ' לדלת של חברה סבירה או בתוך תיבה כמו שיש אצלי אם יצא לך לראות.
אני ממש לא בונה על פאנל איכותי... אחרי שבועיים עם הרכב והכפתור הראשון בפאנל הפסיק לעבוד (אבק)
לרמקולים הקדמיים יש מקום יעודי, את האחוריים אני אשים בקופסאות עץ ואצמיד לתקרה מאחור, שכל 9 היושבים ברכב יוכלו להינות...
מה הקשר בין תחת למחטציטוט:
נכתב במקור על ידי UNIX
קומפוננט = רכיב
סט קומפוננט אומר שהרמקול מפוצל ליחידות לצלילים גבוהים ויחידות לצלילים נמוכים
היחידה שמחליטה איזה תדר יילך לאן נקראת קרוסאובר ובסה"כ מורכבת ממסנני תדרים (קבלים וסלילים)
מסנן אחד לכל תחום תדר
אם יש סט קומפוננט של בס ,מיד, וhigh range אז הקרוס אובר יהיה בעל 3 יציאות ואם רק high ו mid /low אז 2 יציאות
אגב יש גם יותר
מערכת טובה נמדדת ביכולת שלה לספק זרמים גבוהים בווליום נמוך (משהו כמו מנוע דיזל :-D ) מכייון שכדי לייצר בס נמוך ועוצמתי צריך הרבה זרם שיזיז את הממברנה
האקוסטיקה במכוניות שלנו רחוקה מלהיות אידיאלית ולרוב הרמקולים ממוקמים נמוך (ומכאן הביטוי "חוליו איגלסיאס מהתחת " )ובתוך הדלת שהיא חלל גדול שמהווה תיבת תהודה
הבעייה שהתדרים הנמוכים (בסים )מוגברים על ידי תיבת התהודה (להלן הדלת)ואילו הצלילים הגבוהים לא רק שנבלעים על ידי הגברת הנמוכים הם נעלמים כמעט לגמרי מעצם מיקומו הנמוך של הרמקול
ולכן היתרון הגדול של קומפוננט גם במערכות פשוטות מאד הוא שאפשר למקם את הטוויטר גבוה - בגובה האזניים
מעבר לכך כל יחידה מתמודדת רק עם חלק מהספקטרום ולא יחידה אחת שצריכה בו זמנית לייצר גם תדר נמוך וגם תדר גבוה
ואני לא מבין מה שונה מה שאתה אמרת
לעומת מה שאני אמרתי .
בכל אופן סט קומפוננט ללא מגבר וסאב לא יתן כלום ורק יהרוס את השמיעה
1)קרוס לא משנה את התדרים של השמיעה - הוא מחלק את תחום התדר ליחידות הרלוונטיות
את התדרים של השמיעה אי אפשר לשנות - כל אחד שומע כמה שהוא שומע :mrgreen:
2)ללא מגבר לא תשמע שום הבדל בין קומפוננט לרמקול רגיל !! זו קביעה מוטעית מאד ועצם זה שהטוויטר לא מאבד מביצועיו עקב מיקומו השונה והגבוה משפרת גם את תחום השמע וגם את תמונת הסטריאו המתקבלת
3)גם קומפוננט ומגבר לא ייתן לך כלום ללא סאב וופר כי קומפוננט כמעט ולא מוציא באס
וחייבים את ההשלמה של סאב -גם קביעה זו מוטעית אפשר לקבל באסים איכותיים מאד (עמוקים ואם זאת נעימים - אינם מעייפים את השומע)גם מממברנות לא גדולות באמצעות טכניקות שונות ובטח שלא צריך סאב - אלא אם אתה רוצה לעשות רושם על מישהו
4)בקיצור רמקולים רגילים ופשוטים יעשו את העבודה- זו הקביעה הכי מוטעית
אם יש לך תקציב נתון ואתה צריך לבנות מערכת (לרכב /ביית הינו הך)החלוקה צריכה להיות לפחות 65 אחוז לרמקולים 25-30 אחוז למגבר ורק 5 אחוז לdvd/cd
אתה מוזמן לבדוק אותי
בעברי ניהלתי מחלקת סטריאו מאד גדולה והוכחתי זאת לאנשים על בסיס יומי
היחידה מכל אלפי הלקוחות שלא הצלחתי לשכנע היא היום אשתי :mrgreen:
אני אשמח שתשכנע גם אותי .
זה כמו לומר שעדיף רכב עם צמיגים כמה שיותר גדולים (65 אחוז כמו שאמרת ) מנוע חלש (25 30 אחוז מגבר?) והשאר יהיה לנהג
נו באמת אתה יכול לקנות סט של פוקאלים ולהגביר אותם בעזרת איזה זבל סיני נגיד קונקורד
איך תשמע ?
ל הד יוניט אין השפעה? אני יכול להוכיח לך כמה שאתה טועה בקשר לזה
וגם אני חשבתי כמוך עד שחבר שעובד המון זמן בתחום האיר את עיניי .
עשינו מבחן על אותו הסט אפ עם הד יוניט של סוני ועברנו לפיונייר
ההבדל היה עצום
מערכת ללא סאב היא לא מערכת
זוהי דעתי האישית וגם אני התעסקתי זמן לא מועט בזה
את האמת כמעט ולעולם לא הצלחתי להוציא באס מספק מקומפוננט
חוץ מקומפוננט של דראגסטר שבאמת הפתיעו אותי לטובה אבל זה היה הדגם כמעט הכי גבוה שלהם
סוזי, את חוקי הפיזיקה עדין לא הצליחו לשנות (לפחות לא למיטב ידיעתי:-))
כמה שהממרנה יותר גדולה= דוחפת יותר אויר= יורדת יותר נמוך
לא משנה איזה רמקול תיקח עדין זה עם הממרנה הגדולה יותר יתר יותר נמוכים מהשני בעל הממרנה הקטנה (כמובן ששניהם עם אותו הדרייבר)
מה לעשות אבל זה המצב,ועדיןבמערכות מקצועיות/ גדולות הקוטר ששולט בסאב הוא 18" בבאס הוא 15" ובמיד הוא 10"
(ביום יום אני משחק עם מערכות של 600K אבל לא לרכב)
יוני
הממברנות הגדולות נועדו כדי לייצר נפחים גדולים של סאונד על מנת למלא חללים גדולים
בחללים נורמליים גם הסאבים שאתה קונה לבית לדוגמא אינם מורכבים ממברנות גדולות מדי
פעם בניתי סאב לבית ממברנה 15 אינטש וארגז mdf ממולא בצמר סלעים בקיצור by the book
הבאס שהוא ייצר היה כל כך נמוך וחזק שזה פשוט האפיל עם כל השאר
נכון הרגשת אותו פיזית אבל זה עדיין היה אובר קיל
אל תשכח שלממברנות כאלה יש אשכרה כח הרס כתוצאה מתדירויות הדהוד שהן יוצרות
כל העניין הוא התאמת הרמקולים לסביבת השמיעה שלהם ולסוג המוסיקה שהם משמיעים
unix את כל המבחנים ההשוואתיים שאתה מדבר עליהם עשית כשהיית בש"אש
כולל השוואות כבלים ofc / קוקטורים מוזהבים וכו'
באחריות אני אומר לך שזה סדר הגודל הנכון לחלוקת תקציב
קח 10 סוגי קומפקט / dvd החל מ100 ש" ח ועד 4000 ש"ח חבר אותם לממתג אחד דרך אותו מגבר ואותם רמקולים ונראה אותך מבדיל ביניהם
וגם אם תצליח (ואפשר להצליח כי יש הבדל) ההבדל כלכך זניח שלא שווה את ההשוואה
מגברים זה כבר סיפור אחר כי שם יכולות אספקת הזרם ייקבעו הרבה את התחום הדינמי של המגבר
ועדיין אין לזה קשר לתקציב אלא לאופי המגבר
יצרנים יפנים מייצרים את המגברים שלהם בדיוק כמו את המנועים שלהם - חזקים מאד אבל בסל"ד(ווליום) גבוה ואילו האנגלים והאמריקאים בונים על מומנט שטוח (meridian carver וכו') ועדיין התקציב יישאר באותו הגודל אבל האופי יהיה שונה
רוצה דוגמא ?
בבקשה
מערכות סטריאו שמגיעות ברכבים יוקרתיים נשמעות טוב מאד לכל הדיעות גם במקור והן באות בלי מגברים מפוצצים וסאבוופרים
מגיעים לתוצאות האלו על ידי מרכיבים איכותיים ומיקום נכון שלהם וכולים שונים שמבצעים על תחומי תדר בעייתיים (מכניסים ספקטרום אנלייזר לתוך הרכב ממקמים מיקרופון בכל אחד ממקומות הישיבה בודקים את תחום התדר ורואים אילו תדרים מוגברים/מונחתים בכל אחד ממקומות הישיבה ויוצרים איזה ממוצע שמשתדל לייצר עקומה שטוחה ככל האפשר )ואם תנסה לקנות רכיבים דומים בשוק החופשי תגלה שהרמקולים עולים יותר מהמגבר/דיסק/צנג'ר
כמו שברכב הצמיג הוא הקשר שלך עם הכביש ואתה דואג שהוא יהיה הכי איכותי שאפשר (במגבלות)
כך גם במערכות הרמקול הוא הקשר של כל המערכת אליך - הוא ממיר אות אלקטרוני לתנועה של אויר ובכל מערכת מה שקובע בסופו של דבר את איכותה זה הממיר
אכן דיון מעניין...ציטוט:
נכתב במקור על ידי סוזי המשתוללת
באופן עקרוני לדעתי מר סוזי אינו צודק. מערכת השמע היא שרשרת שמעבירה את המידע הדיגיטלי המאוחסן בדיסק / MP3 לגלי קול המרעידים את עור התוף באוזן שלך.
חוזק השרשרת נקבע בסופו של דבר לפי החוליה החלשה ביותר שלה. כלומר איכות השמע תיקבע בסופו של דבר לפי איכות הרכיב הירוד ביותר במערכת (כולל האוזן שלך...:) ).
מצד שני אתה צודק שהרכיב שיהיה בעל ההשפעה הרבה ביותר על האיכות הוא הרמקול כלומר השקעה קטנה נוספת בצד הזה תביא לתוצאות טובות יותר מאשר השקעה דומה בנגן ה CD למשל. כך שלסיכום לדעתי אתה צודק שעיקר התקציב צריך ללכת לרמקולים (+מגבר) ומיעוטו לנגן ה CD.
אגב, נכון שהרמקול ממיר את הזרם החשמלי (האנלוגי) לתנועה של אוויר אך גם בנגן ה CD יש ממיר שממיר את הנתונים הדיגיטליים לזרם חשמלי... (לפעמים ממיר זה נמצא במגבר אבל הוא קיים בכל מקרה...)
הכל טוב ונכון
ואכן ברכבי יוקרה יש מערכות שמגיעות עם הרכב ושומעים בהן נהדר
אבל גם למערכות אלו יש מגברים וסאבוופרים אמנם קטנים יחסית בגדלם אבל עדיין שומעים באמת מדהים .
אצלי ברכב ואני לא מדבר על הג'יפ יש סט קומפוננט של חברה ידועה ויקרה יחסית מגברים
שהם מכונים זבל סיני כי זה מה שהתקציב מאפשר
לומר לך שאני לא שומע טוב ? זה שקר כי אני שומע מצויין אבל
ברגע שיכנס לרכב מישהו עם אוזן קצת יותר מוזיקלית משלי והאוזן שלי ממש על הפנים בעניין הזה
ישר הוא יגיד לך את טיב המגברים .
לגבי ההד יוניט לדעתי זה הרכיב שהוא בעצם לב המערכת והוא צריך להיות הכי איכותי שאפשר ואני לא מדבר רק מבחינת מותג
יש הרבה מכשירים שבאים סה"כ עם כיוונים של באס וטריבל ויש מכשירים לעומתם שבאים עם
המון כיוונים ממש אקולייזר בתוך המכשיר וזה אפשר לראות כמעט בכל מכשיר של פיוניר
גם בפשוטים וזה משנה את איכות השמיעה בצורה שאפשר להרגיש ומאוד .
בכל אופן קצת סטינו מהשרשור אבל לדעתי לדיפנדר שגם ככה יש בו רעש וכולו לא אטום
עדיף לשים רמקולים פשוטים מבלי להשתולל
אני הייתי משקיע יותר על ההד יוניט שלפחות יתמוך בmp3
בנאר
תעשה ניסוי ותחבר את הcd out לממיר של המגבר ואח"כ תכמת (מהמילה כמות)את ההפרש בין הממיר של הcd לבין ממיר של המגבר
אני שם את כספי על כך שההבדל זניח
אצלי בעבודה קיים ציוד אודיו מקצועי ביותר (אני מנהל את המערך הטכני של אולפן טלויזיה גדול)ומעבר לכך שאת כל הבדיקות הנ"ל ביצעתי בימים שהייתי פריק של מערכות סטראו
בזמנו היה לי קומפקט של מרנץ שנחשב ל reference class וקיבל ציונים טובים יותר מאשר קומפקטים שעלו פי 5 ממנו (והוא עלה 400 פאונד באנגליה בשנת 1987 ) ועדיין נכון שהיה הבדל בינו לבין קומפקטים זולים בהרבה אבל ההבדל הזה בא לידי ביטוי רק במוזיקה קלאסית וגם אז לא מדובר על הפרש של שמיים וארץ אלא על הפרש שמבחינתי היום הוא זניח ועם המודעות שיש לי היום ל value for money אני יכול להגיד בודאות שאם הייתי צריך לבחור בו או במכשיר פשוט אבל שיש לו פיצ'רים חשובים אחרים כגון מולטי פורמט /יכולת הקלטה וכו' הייתי מעדיף את השני
לא כך ברמקולים
קח את אותם הרכיבים בדיוק ותכניס אותם לקופסא אחרת ותקבל סאונד אחר לגמרי
קח רמקולים שונים באותו התקציב ואף אחד מהם לא יישמע כמו השני
ולכן תמיד עיקר ההשקעה (גם הכספית וגם מבחינת זמן ומאמץ )צריכה להיות בבחירת הרמקולים ועוד יותר במיקומם
עד היום בכל ביית שגרתי בו תמיד עיצבתי את הביית סביב הרמקולים על מנת להקטין למינימום השפעות סביבה
גם היום כשאני רוצה להנות מדיסק טוב אני מפנה את הכורסאות שלא ייבלעו את הצלילים שהרמקול מפיק
unix נתתי לך כאן הרבה סיבות למה כן להקשיב - לא רוצה ?הפסד הוא רק שלך
unix כתב:
ברגע שיכנס לרכב מישהו עם אוזן קצת יותר מוזיקלית משלי והאוזן שלי ממש על הפנים בעניין הזה
ישר הוא יגיד לך את טיב המגברים .
אם זה ייקרה אז אני חותם לך שאין לאותו אדם מושג קלוש
אתה יודע כמה אנשים חשבו שטייפ לא יכול להשמע טוב כמו דיסק ?
אתה יודע כמה כסף הרווחתי בהתערבויות בנושא?
אותו אדם שייכנס אלייך לרכב ולא יידע כלל אילו מותגים יש אצלך לא יוכל לקבוע שום קביעה למעט "האם הוא נהנה או לא " ואם לא אז סביר להניח שהוא יתלונן קודם על הרמקולים ולא על המגבר מכיוון שהשפעתם הרבה יותר גדולה
לגבי ההד יוניט לדעתי זה הרכיב שהוא בעצם לב המערכת והוא צריך להיות הכי איכותי שאפשר ואני לא מדבר רק מבחינת מותג
שוב טעות אבל אני כנראה לא אצליח לשכנע אותך אלא רק בהדגמה - אז כשאתה בחיפה בחודש הקרוב אתה מוזמן לאולפן שלי בחיפה לניסוי קטן
ברוך, אני הייתי מקשיב לשמוליק, הוא יודע על מה הוא מדבר והוא צודק.
בניסוים מאוד מכובדים הוכח שההבדל בניקיון התדר והצליל בין פאנלים (הד יוניטים) הוא בילתי נשמע.
ההבדל האמיתי בין פאנלים הוא ביכולת שליטה,
מספר הערוצים שאפשר לשלוט עליהם באקוולייזר, השליטה המהירה על הסאב וכד'.
לכן להשקיע סכומי עתק על פאנלים עם שם מותג פלצני כמו קלריון הוא מיותר, ובמיוחד כשהדגם הכי זול של קלריון עולה יותר הדגם הכי טוב של פנסוניק/סוני/קנווד. ואין בו חצי מהאפשרויות שיש הדגמים האלה.
לגבי סאב, הוא אכן לא הכרחי, אלא אם כן אתה אוהב באסים, אתה יכול להינות ממוסיקה באופן נהדר בלי סאב, אלא אם באסים זה מה שאתה אוהב.
ולאיכות השמיעה הקומפוננט משפיע הרבה יותר.
שורה אחרונה, אם אין לך רמקולים איכותיים אין סיבה להשקיע בשום דבר אחר.
הרמקולים הם החוליה הכי חשובה לאיכות השמע.
אהה, וסאב זה אכן כיף חיים!
ואולי עכשיו הגיע הזמן להמלצות?
סט אפ של מערכת טובה, מהד יוניט, דרך רמקולים (קומפוננט?) וסאב ועד למגבר. בתקציב הגיוני שישמע טוב אבל בלי לשכוח שאנחנו ג'יפאים תפרנים ושגם ככה האקוסטיקה ברכבים הללו היא לא משהו...
סתם משתף - לא מדובר במערכת מקצועית, אלא בקונפיגרוציה של חייל חסר תקציב:
נפלו לי לידיים שתי מערכות רמקולים למחשב של Altec, דגם ATP-3 למי שמכיר.. מדובר בסאב + 2 רמקולים (3 טוויטרים לכל רמקול). המגבר הפנימי של הרמקולים היה שרוף, אז חיברתי אותם בעזרת מגבר 12V של רכב, משהו ממש ממש ממש ישן של BOSH..
איך שומעים?
זו לא מערכת מליון דולר אבל לא מביישת אף מערכת שמע, עודד, אתה יכול להעיד :)
עם כל הרעשים והחריקות ברכב שלך, אי אפשר למצוא את המוזיקה :mrgreen:
לא סתם, המערכת של אלעד עובדת יפה מאוד :)
אז זה אתה עם הסמוראי בעל הטמבון ניקל שעושה רעש באילת!? :twisted: