-
קיט מתלים לסופה - דיון מקיף
אצלי ברכב מותקן כיום קיט של המתלם הכולל מאיה ארוכה ב 3 ס"מ מהמקור.
לצורך הבהרה-הקיט קיים כמה וכמה שנים על הרכב...אולם מעולם לא עבר ערגול קיצוני כמו שקיים אצלי...
בעקבות הכנסת צמיגים גדולים יותר- נוצר הצורך ברכב גבוה יותר. שכן בכל במפ הכי קטן הצמיגים נגעו בבודי (גם לאחר טרימינג).
הרכב עבר ערגול, ועקב שקיעה חוזרת הוספנו עלה מאחורה.
כעת הרכב גבוה מאוד (אין לי בעיה עם זה...הוא הורחב ב 28 ס"מ בהתאם) אולם הזוויות במערכת המתלים אינן מוצאות חן בעיני (השאקלים ניצבים לשלדה).
לדעתי (לא כבעל מקצוע בתחום..אלא כבעל הגיון פשוט) הזוויות שבהן המערכת עובדת גורמות לנזק ובלאי מואץ (4 פעמים שאקל פליפ מאחור-באותו הקפיץ, תושבת קפיץ קדמית שבורה, סנטר בולט שנשברים ומתעקמים בתכיפות מוגזמת, עלים שנשברים ועוד)
מעבר לכך-גם כיום, לאחר טיפול זמני במערכת המתלים (שמנו גובל שלא יאפשר שאקל פליפ)-בפתיחה של הקפיצים האחוריים ניתן לראות בברור שהקפיץ רוצה להתהפך למצב של שאקל פליפ, והסיבה היחידה שאינו עושה זאת היא הגובל ששמנו...עם זאת-אני לא חושב שככה העסק צריך לעבוד...
אני לא מכיר אף אחד ששם הגבלה לפתיחת המתלה שלו על מנת שלא יהיה שאקל פליפ- זה לא מצב טבעי והוא קורה לעיתים נדירות אצל שאר החברים...
יעידו רבים מחברי האתר שמטיילים איתי שאני לא נהג פרוע...כל דבר נעשה בצורה מחושבת ומבוקרת. ואם לא הולך בעדינות, אני מוותר!
בנוסף-כמה מחברי הקרובים ביותר שנוסעים עם קיט דומה לשלי (גיתאי למשל, עם קיט חדש בן שנה), עם תלונות דומות (סנטר בולטס שנשברים תכופות, עלים שנשברים, שקיעה של הרכב בצד אחד ועוד)
מבחינתי המצב הזה לא יכול להימשך. השקעתי המון על מערכת מתלים שאני לא מרוצה ממנה ומרגיש שהיא סוג של טלאי על טלאי, ומעבר לזה-אני פוחד לטייל איתה...
כל טיול כולל ציפיה לשבר הבא שאיכשהו תמיד קשור במתלים-שהם עקב אכילס בג'יפ שלי...
אני מעוניין לשמר את הגובה של הרכב-אבל לשנות את הזוויות של השאקלים.
כמה שאלות שנובעות מהמצב:
1. האם יש מצב של ערגול יתר, שבעקבותיו עלים יתחילו להישבר? האם בעל מקצוע מיומן אמור לזהות מצב זה מראש-ולדעת את הגבול של המתלים בהתבסס על זוויות, תכונות העלים וכו'
2. מהן תופעות הלוואי של שאקלים שעומדים בזוויות לא נכונות? ההיגיון שלי אומר שהרכב יהפוך לקשיח יותר והשלדה תספוג זעזועים קשים מדי
3. האם ניתן להחליף רק את המאיה – ואולי גם את הקונטרה – מבלי לגרום לעלים הקיימים להישבר?
4. אחרי חיפוש בשירשורים קודמים נוכחתי לדעת שמוסכי קפיצים המוכרים פה (הרלוונטיים לסופות) מתחילים במתלם ונגמרים בערך באותו מקום. אשמח אם החברים יעלו כאן המלצות נוספות על אנשי מקצוע בתחום, בדגש על:
• סוגי קיטים
• מקצוענות ושירות
• מחירים
הערה: שום מן האמור לעיל אינו בא לפגוע בקפיצאי שאיתו אני עובד ומעריך וחייב לציין כי סיפק לי אוזן קשבת ופתרון לבעיה, והקדיש לי מזמנו...
עם זאת-אני מרגיש לא שלם לגבי חלק מהפעולות שבוצעו במהלך העבודה על הרכב. כיוון שאינני בעל מקצוע בתחום, אני מעלה את השאלות הללו לדיון רבתי...אנא על תהפכו את הדיון הזה להתנצחות כלשהי..
תודה מראש, עמרי
נ.ב מצטער על המגילה :)
-
חוזר: קיט מתלים לסופה - דיון מקיף
ברצוני להבהיר ולהוסיף למה שכתב עמרי.
לפני כשנה, לאחר ייאוש כואב מקפיצאי מסויים הרכבתי קיט חדש לחלוטין ל-4 הפינות, כאשר המאיות ארוכות ב-3 ס"מ מאלו המקוריות של סופה (ואולי גם העלים האחרים בהתאם, לא יודע). הגדרת המשימה היתה:
- ג'יפ גבוה במידה שגלגלי ה-33 לא יגעו בבתי הגלגל ללא בודי ליפט ארור
- נוחות
- מהלך מתלה סביר לפחות
מיותר לציין שזוויות שאקלים נכונות הן עניין מובן מאליו שאין צורך להזכיר.
נאמר לי שמאיות ארוכות ב-3 ס"מ יעשו את העבודה, למרות שהבעתי פיקפוק בו במקום. נו טוב, אחרי הכל אני לא איש מקצוע.
אחרי שנה אני יכול לומר בפה מלא; הקיט איכזב, ובגדול:
- מרווח גחון לא מספק
- כל העמסה קלה על הג'יפ (אפילו עשרות ק"ג בודדים) מורידה את הזנב; האוטו נראה ממריא...
- שבירות סיטוניות של סנטר בולטים - יודגש, לא בנסיעות מאומצות!
- הגלגלים משפשפים את בתי הגלגל בכל הצלבה
אם לסכם, לעמרי ולי אותם קיטים, ולשנינו אותה בעיה רק מכיוונים הפוכים:
- עמרי רוצה את זוויות השאקלים שלי
- אני רוצה את הגובה שלו
הכיוון המתבקש להבנתנו הדלה הוא קיטים ארוכים יותר, שיאפשרו עירגול/הגבהה מספקים יחד עם זוויות שאקל נכונות, אבל ייתכן מאד וישנם כיוונים נוספים.
לצורך הדיון היינו רוצים לשמוע רעיונות ופתרונות מחברים שכבר צעדו בנתיב הזה, ועל הדרך גם המלצות לקפיצאים מקצועיים שונים עם גישות שונות.
ברצוני להדגיש כפי שציין עמרי, שהשירות שאנו מקבלים מצויין ובקשתנו להמלצות אינה בגדר אמירה שלילית על איש מקצוע כזה או אחר. נדמה לי שבשל מיעוט בולט של קפיצאים ידועים כאן באתר, יהיה לתועלת כולנו לשמוע על מגוון של מקומות ושל גישות לנושא.
תודה
גיתאי
-
חוזר: קיט מתלים לסופה - דיון מקיף
אני יודע שכתבת בודי ליפט ארור,
אבל הפיתרון של 2.5 אינטש בודי ליפט לא יזיק לך , בקונפיגורציה הנכונה
כמו כן הפיתרון שלי לרוקר פאנלים פתרה לחלוטין את נושא קריעת המרכב ,הרעשים , והנזקים ,
אתה מוזמן חופשי לקפה להעתיק ולקבל עצות טובות ממה שעלה הרבה כסף ,זמן ועבודה .
מוצר מוכח מזה 3 שנים
-
חוזר: קיט מתלים לסופה - דיון מקיף
ציטוט:
נכתב במקור על ידי מאיר רוטברג
אני יודע שכתבת בודי ליפט ארור,
אבל הפיתרון של 2.5 אינטש בודי ליפט לא יזיק לך , בקונפיגורציה הנכונה
כמו כן הפיתרון שלי לרוקר פאנלים פתרה לחלוטין את נושא קריעת המרכב ,הרעשים , והנזקים ,
אתה מוזמן חופשי לקפה להעתיק ולקבל עצות טובות ממה שעלה הרבה כסף ,זמן ועבודה .
מוצר מוכח מזה 3 שנים
מאיר אני מעריך את עצתך שמניסיון. אבל מבחינתי בודי ליפט זה לא רק התעללות במרכב, אלא גם:
- התנהגות כביש דפוקה
- אין שינוי בזוויות גישה/נטישה/בטן
- לא נותן קלירנס כמו שאני רוצה (מה הטעם בצמיגי 33 אם הקלירנס פחות מאשר סופות אחרות עם 31?)
- אולי צורך בהתאמת גובה מכללים מסויימים
- משטרע
וכל זה לטובת מטרה נעלה אחת - הרחקת הגלגלים מהבתים. אכן נעלה, אבל לא מצדיקה מבחינתי. אני רוצה פתרון אמיתי ויסודי במתלים, ואין לי ספק שלא בשמיים היא.
גיתאי
-
חוזר: קיט מתלים לסופה - דיון מקיף
עמרי וגיתאי
לפי מה שאני קורא שנייכם מתארים בעיית קריסת הקפיץ והשאלה היא האם זו לא בעיית חומר? דהיינו אם הקיט שלכם היה עשוי מחומרים איכותיים וטובים יותר לא הייתם נתקלים בבעיה הנ"ל. זה כמובן חוץ מהשמירה על זוויות נכונות והתאמה של שאר המרכיבים לדוגמת הפאנהרד לגובה החדש.
אני פרקתי עכשיו את כל הקפיצים והחלפתי מאיה כמוכם + הקונטרה-מאיה ובדיקה וסידור של כל שאר העלים.
העבודה נעשתה אצל חמילבסקי בחולון, היחס מצויין וגם המחיר טוב. החומר נראה איכותי ועד כה הכל נראה סביר. לגבי הטווח הארוך... נראה ונדווח.
-
חוזר: קיט מתלים לסופה - דיון מקיף
ציטוט:
נכתב במקור על ידי gnaveh
הגדרת המשימה היתה:
- ג'יפ גבוה במידה שגלגלי ה-33 לא יגעו בבתי הגלגל ללא בודי ליפט ארור
- נוחות
- מהלך מתלה סביר לפחות
מיותר לציין שזוויות שאקלים נכונות הן עניין מובן מאליו שאין צורך להזכיר.
נאמר לי שמאיות ארוכות ב-3 ס"מ יעשו את העבודה, למרות שהבעתי פיקפוק בו במקום. נו טוב, אחרי הכל אני לא איש מקצוע.
אחרי שנה אני יכול לומר בפה מלא; הקיט איכזב, ובגדול:
- מרווח גחון לא מספק בשביל מרווח גחון גדול יותר אתה צריך עוד גובה, כלומר עירגול. ואז הרכב יהיה קשה...
- כל העמסה קלה על הג'יפ (אפילו עשרות ק"ג בודדים) מורידה את הזנב; האוטו נראה ממריא... שוב - אתה צריך להחליט מהי הקונפיגורציה שבה הג'יפ שלך מבלה הכי הרבה מזמנו. אצלי למשל - רכב יומיומי שבדרך כלל לא עמוס נורא, הקפיצים שלי רכים יחסית והג'יפ מאוד נוח. בטיול ארוך כשאני עמוס לעייפה, הזנב מאבד קצת גובה. להגיד לך שאני משתגע על זה? לא ממש. אבל זה עדיין לא עצר אותו בשום מקום. אפשר גם אפשר להקשיח את הזנב - זה יהיה מצוין בטיולים עם רכב עמוס, ובלתי נסבל ביום-יום כשהוא ריק...
- שבירות סיטוניות של סנטר בולטים - יודגש, לא בנסיעות מאומצות! אולי למשקל הכבד בהרבה של צמיגי 33' יש קשר?... אני מעולם לא שברתי סנטר-בולט. מעולם. גם כמעט ולא נתקלתי בשבירות של סנטר-בולטים בג'יפים שנועלים 31... ואולי אני טועה?... מעניין.
- הגלגלים משפשפים את בתי הגלגל בכל הצלבה. שוב ושוב... רצית צמיג 33', זה עוד אחד מהחסרונות הרבים שלהם, לפחות בסופה.
אם לסכם, לעמרי ולי אותם קיטים, ולשנינו אותה בעיה רק מכיוונים הפוכים:
- עמרי רוצה את זוויות השאקלים שלי
- אני רוצה את הגובה שלו
הכיוון המתבקש להבנתנו הדלה הוא קיטים ארוכים יותר, שיאפשרו עירגול/הגבהה מספקים יחד עם זוויות שאקל נכונות, אבל ייתכן מאד וישנם כיוונים נוספים.
חבל שאיתי לא מייצר את הקיט במידות שיש אצלי. הוא השקיע המון עבודה בפיתוח שלו, התוצאות טובות וחבל. פשוט חבל. אני משוכנע שזה היה נותן לכם פיתרון הולם לבעייה, אבל כנראה שאין מספיק דרישה לזה, וזה כבר עניין שלו. בינינו - הוא צודק. מי שרוצה להזמין (ולשלם בהתאם) אני מניח שלא תהיה לו בעיה לבנות עוד קיט כזה.
לצורך הדיון היינו רוצים לשמוע רעיונות ופתרונות מחברים שכבר צעדו בנתיב הזה, ועל הדרך גם המלצות לקפיצאים מקצועיים שונים עם גישות שונות.
ברצוני להדגיש כפי שציין עמרי, שהשירות שאנו מקבלים מצויין ובקשתנו להמלצות אינה בגדר אמירה שלילית על איש מקצוע כזה או אחר. נדמה לי שבשל מיעוט בולט של קפיצאים ידועים כאן באתר, יהיה לתועלת כולנו לשמוע על מגוון של מקומות ושל גישות לנושא.
תודה
גיתאי
דיברנו על זה בטלפון וגלשנו לדברים אחרים שלא קשורים. אתה מוכרח להבין - יש דברים שהם קבועים ולא תרצה להסתבך לשנות אותם, כמו למשל מיקום תושבות הקפיצים בשילדה. התושבות מגבילות אותך לשימוש בקפיצים עד אורך מסוים, וייתכן שתצטרך גם נדנדות ארוכות יותר. (דרך אגב - נדנדות בומרנג מאחור נותנות פיתרון לא רע לבעיית השאקל-פליפ) לפי מה שמתואר הקפיצים אצל עמרי פשוט מעורגלים יתר על המידה.
אצלי המאיות ארוכות ב-6 ס"מ מהמקור, וכל הקפיץ בנוי מחדש עם דירוג מתאים. אישית נראה לי שקשה לדחוף לשם משהו ארוך יותר. למען האמת המרדף חסר התוחלת אחרי עוד ס"מ או שניים של מהלך כבר נראה די פתטי. המהלך שהקפיץ המשופר נותן + צמיגים גדולים + זוג נעילות באמת עונים על כל צורך של עבירות שג'יפ טיולים נתקל בו.
אתם רוצים עוד מקום בבית הגלגל כדי למנוע את המפגש של גומי עם פח? תשקלו ביצוע עבודת פחחות על בית הגלגל עצמו - חנן עשה את זה בזמנו ב-CJ, ורואים את זה המון אצל האמריקאים, כשלא רוצים להגביה את הרכב יותר מדי (כעיקרון - רכב גבוה זה ממש רע מרוב הבחינות). אין מה לעשות - זה המחיר שאתם משלמים עבור צמיג 33' בג'יפ טיולים. המון חסרונות גדולים מול יתרון אחד קטן (עבירות) וגם הוא רלוונטי רק בסיטואציות מסוימות ובודדות. ברוב הזמן זה רע. מאוד רע. בסופו של דבר, אתם רוצים גם נוחות (ברכב ריק וברכב עמוס גם יחד) וגם מהלך וגם גובה וגם שהגלגל לא ייגע בבודי... וזה כבר מוגזם כי אלה דרישות שלפחות בסופת טיולים עם צמיג כל כך גדול, באות אחת על חשבון השנייה. אתם צריכים להחליט על מה אתם מוותרים (אולי על הסופה? תעברו לפולסייז, או לרכב עם קפיצי סליל שייתן יותר נוחות ביחד עם גובה ומהלך... מי אמר דיפנדר?... מין הסתם שם תגלו חסרונות קריטיים אחרים...)
-
1 קבצים מצורפים
חוזר: קיט מתלים לסופה - דיון מקיף
דרור
לא אכנס בשירשור הזה ליתרונות מול חסרונות של צמיגים במידה כזאת או אחרת כי זה לא הנושא, אבל אתן רק את השורה התחתונה על מנת להבין ביחד, מכאן ואילך, כיצד ניתן בכל זאת לפתור את הסוגיה אחת ולתמיד עבורנו ולטובת כל הפורום:
- עמרי ואני מרוצים מאד מהמעבר ל-33 והיינו חוזרים על כך אילו עמדנו שוב בפני החלטה כזאת
- נדרש פתרון שייתן: קלירנס מכובד (להלן עמרי), זוויות שאקל נורמליות (להלן גיתאי), הרחקת גלגל מהבית, נוחות סבירה, מהלך סביר (שים לב לדקויות)
- אין לי ספק שיש לזה פתרון ללא בודי ליפט וללא שינוי מיקום תושבות קפיצים
ייתכן מאד שמאיות ארוכות ב-6 ס"מ (לעומת 3 אצלנו כיום) היו נותנות מענה הולם ומאפשרות עירגול נכבד ללא שאקל-פליפ. ייתכן גם שיש פתרונות נוספים יצירתיים יותר ולכן נפתח השירשור הזה.
אם כבר הזכרת את הקיט של המתלם (6 ס"מ), אני מוצא לנכון לציין ש:
- המחיר לקיט כזה אם זכרוני אינו מטעה אותי אמור היה להיות באזור ה-5K ש"ח; אני הוצאתי לעומת זאת, על קיט קצר יותר (3) ובאיכות חומר ירודה יותר מעל 4K ש"ח, אז למרות שאינני עשיר גדול (או קטן...) יש מקום להניח שהייתי מוכן להשקיע כמה מאות זהובים נוספים לטובת הקיט שלך אילו היה קיים.
- כבר במעמד התיכנון פיקפקתי בתועלת שב-3 ס"מ בלבד, אבל לא מצאו לנכון לספר לי שיש גם ארוכים הרבה יותר (ועזוב את עניין החומר המיוחד שאצלך) - משמע השקעתי כסף רב בקיט שמראש לא ענה לדרישות שהגדרתי.
על מי נופלות הוצאות ה"ניסוי ותעיה" במקרה כזה? צא ולמד...
אין לי שום כוונת זדון לעבור לכלי מסוג אחר ואני משוכנע לחלוטין שניתן לפתור את הבעיה כמו שצריך. לא ביקשנו צמיגים של ריו, לא מהלכי מתלה של בת יענה ולא נוחות של רכבת שוויצרית. תסתכל על שושנה'לה בתמונה ותגיד - זה כזה מוגזם לבקש 33? איפה הלב דרור, איפה? :rolleyes:
וטיפ קטן: הרי בינינו, יגיע היום שבו תעשה גם אתה את הצעד המתבקש, אז למה לטפס על עץ שתצטרך הרבה חבלים כדי להשתלשל ממנו אחר כך? ;)
נ.ב. תעיף מבט באייקון שלי מימין ותגיד - הג'יפ יושב באופן הגיוני לקיט הגבהה 'ייעודי' בן שנה? ממש לא.
-
3 קבצים מצורפים
חוזר: קיט מתלים לסופה - דיון מקיף
אגב, על מנת להמחיש למה עמרי ואנוכי מתכוונים ולא רק במילים ערטילאיות, צירפתי כאן כמה תמונות מאלפות ממעלה זיק, ודווקא משם - על מנת להמחיש איך צריכה לעמוד סופה גם בשיפוע קיצוני - ואיך לא...
בתמונות 1 ו-2 נראה הג'יפ (הלבן) של עמרי זקוף וגאה כמו יאצק, בלי תירוצים של שיפועים וכיוצא באלו סיבות טובות. דא עקא, זוויות השאקלים מזעזעות - אנכיות לגמרי לשלדה ולעיתים קרובות אפילו מכונסות פנימה.:(
בתמונה 3 נראה הג'יפ שלי (האדום), נדמה לי שהיא מדברת בעד עצמה.:confused:
אבל מה באמת מדהים פה?
- הג'יפ הגבוה שוקל כ-300 ק"ג יותר מהנמוך (= סגור לעומת פתוח) :!:
- על הג'יפ הפתוח מועמסים מאחור בסך הכל כ-30 ק"ג לפי ההערכה הקיצונית ביותר :mad:
- הקיטים זהים - אבל לא בגילם; בעוד הקיט שבג'יפ הסגור כבר ראה אי אילו שנות חיים, הקיט שבג'יפ הפתוח בן שנה בלבד! :evil:
אז מה אנחנו רוצים? את הגובה עם הזוויות השפויות.
עכשיו אחרי שכולנו מאופסים אפשר להמשיך את הדיון.
גיתאי
-
חוזר: קיט מתלים לסופה - דיון מקיף
גיתאי אתה מבקש משהו שהוא בלתי אפשרי לדעתי
הארכת מאיות ב 3 ס"מ סה"כ אתה לא יכול לדרוש גובה וזווית עבודה נכונה
לדעתי אתה צריך מאיות ארוכות יותר במיוחד עם המעבר ל 33 .
אצל עמרי רואים בברור שקפיץ מעורגל מדי ולא פלא שישברו ככה דברים
-
חוזר: קיט מתלים לסופה - דיון מקיף
נושא הבודי ליפםט סיימנו ,-דעתכם כבודכם למרות שלדעתי 2 עד 2.5 אינטש לא היו משפיעים קרטית .
נושא הצמיגים דרור ידידי ,
זה נושא שדיסקסנו רבות , ברגע שתעבור ל מידה גדולה יותר לא תבין מדוע לא עשית זאת שנים לפני כן , ראה שני החברה המכובדים שרשמו לך זאת .,
נושא הקפיצים , כאן אתה טועה , המערכת שיש לך יחידה במינה אין אותה ואיתי לא ייצר אותה ולא מייצר אותה , עובדה.
אתה יודע הייטב כי הייתי אצל איתי מספר פעמים "אין לי את החומר" אין ביקוש וכו 'זה בסדר,
הוא מנהל עסק והוא כפי שאמרתי לו פיספס את הרכבת בגדול .
נושא בית הגלגל לא יכול להפתר בלי שינויים רדיקליים ,
1. החלפת כנף מלאה לכנף רוק קרואלינג מלאה כמו בארה"ב
כמדומני אמנון ייצר לבד אבל העלויות בארה"ב סבירות לכך,
החלפת הכנף מאפשרת לכם להכניס עד 35 ללא בודי ליפט
2 ניפוח הכנף מפיבר יש לזה יתרונות וחסרונות
3. בודי ליפט
בכל מקרה כל 2 הפתרונות הראשונים לא פותרים לכם את בעיית הכנפיים האחוריות ולכך ללא בודי ליפט נדרש פיתרון חיתוך רציני מאוד מאוד
-
חוזר: קיט מתלים לסופה - דיון מקיף
תודה מאיר.
אני חוזר ואומר - זה לא רק הבית גלגל, זה גם קלירנס מבוקש. אם נקבל בצורה מקצועית ונכונה את הגובה של עמרי ייפתרו בעיותינו בחיים (חוץ מאשר עם החותנת הפולניה).
גיתאי
-
חוזר: קיט מתלים לסופה - דיון מקיף
אין ארוחות חינם
לדעתי הפתרון זה מאיות ארוכות יותר
-
חוזר: קיט מתלים לסופה - דיון מקיף
כמו שאמרתי לך גיתאי, אתה מוזמן לבוא ולמדוד את האורך של המאיות אצלי. הן יותר מ3 ס"מ.
-
חוזר: קיט מתלים לסופה - דיון מקיף
גתאי לעניות דעתי יש לך טעות בענין ה"קלרנס"
אתה ממש לא צריך את הגובה (המטורף לדעתי) של עומרי!
נכון זה מצתלם טוב ונראה מעולה, אבל ממש לא הכרחי.
הסופה שהיתה לי, היתה עם מערכת מתלים מקורית של תע"ר כלומר בגובה הדשא, יחסית לסופה של עומרי. היו מורכבים עליה צמגי 33 ומהלכי המתלה שלה לא עברו 20 סנטימטר אבל עם שתי נעילות.
כול זה לא הפריע לי בכלל לעלות את כול המעלות הקשים ביותר בארץ ללא שום בעיות וללא שום שבירה!
אף פעם לא היתה לי בעיה של "קלירנס"
אז נכון, זה לא בדיוק קונפגורציה מומלצת, ותמיד היתי צריך לבחור נתיב ולחשוב לאיפה אני נוסע אבל עדין זה לא מצדיק את הגובה המטורף של עומרי!!!
רק תחשוב כמה צרות ההגבהה המטורפת הזו יוצרת. מרכז כובד גבוה, שבירות, בעיות צלבים, ועוד ועוד... שלא לדבר על המשטרע! (עדין לא הבנתי איך עומרי מצליח להשאר על הכביש)
לא מצדיק את זה לחלוטין. מודה הסופה במצבה המקורי צריכה קצת הגבהה אבל לא צריך להגזים.
הגבהה של שתי אינץ + מתלים עם מהלכי מתלה סברים בהחלט יעשו את העבודה טוב, אפילו טוב מאוד, וימנעו הרבה מאוד בעיות.
אם אתה ממש רוצה מהלכי מתלה שירשימו את החברה, אתה יכול לקצץ קצת בכנפים כמו שחנן בזמנו עשה ולהגיע ללא בודי ליפט למצב הרצוי.
-
חוזר: קיט מתלים לסופה - דיון מקיף
ציטוט:
נכתב במקור על ידי gnaveh
תודה מאיר.
אני חוזר ואומר - זה לא רק הבית גלגל, זה גם קלירנס מבוקש. אם נקבל בצורה מקצועית ונכונה את הגובה של עמרי ייפתרו בעיותינו בחיים (חוץ מאשר עם החותנת הפולניה).
גיתאי
הגיפ של עומרי מתוח כמו קנדום. ואיין מצב שהמיתלים שלו עובדים. הוא נעול.. יש 2 אפשריות. 1 להשכיב את הקפיץ ולרדת מהגובהה הזה. ואז הגיפ יהיה יותר גמיש והמיתלים יעבדו. . האפשרות השנייה זה להשכיב את הקפיץ ולהרים את הבודי עיי בודי ליפט. במצבו הנוכחי הדריישפטים נימצאים בזיות גדולות . וגם עם המיתלה עובד הצלב ינעל ביוק. . ועם תשים לב לדריישפטים תראה שהם פתוחים בזכר נקבה. אנילא מבין את נושא הבודי ליפט. למה אתם נגד?? בו נגיד שהרכב היה יוצא מהמיפעל של נצרת עם בודי ליפט מובנה של 5 סנטימטר. אז זה היה בסדר? בודי ליפט מותקן בצורה נכונה לא גורם לשום נזק. אני באופן אישי לגיפ שלי שמתי בודי ליפטים של 8 סנטימטר. אני לא אומר לך לשים 8 סנטימטר אבל 5 אתה יכול לשים בשקט. . .
-
חוזר: קיט מתלים לסופה - דיון מקיף
בודי ליפת גורם להמון המון צרות:
1. בעיות חוקיות. המשטרע פשוט תחגוג עליך.
2. בעיות של תיאום בין הבודי לשאר הרכב.
3. סדקים בבודי בגלל בעיות של מרכזי מאמץ שההגבה יוצרת
כול הבעיות האלו ניתנות לפיתרון, אבל זה כרוך בהרבה כסף זמן ובלבול מוח.
לעניות דעתי, לא שווה את המאמץ. יש פתרונות הרבה יותר טובים פשוטים וזולים
יודע מה אם אתה כול כך רוצה גובה למה שלא תעשה SOA? הרי גם כך יורידו אותך מהכביש בגלל הגובה. לפחות ללכת עד הסוף
-
1 קבצים מצורפים
חוזר: קיט מתלים לסופה - דיון מקיף
זה הגובה של הרכב שלי כרגע.
קפיצים ארוכים ביותר מ3 ס"מ מהמקורי. הבודי הוא של סופה אז תוכלו לקבל בערך סד"ג של גובה.
מהלך מתלה מקדימה של 57 ס"מ מאחור של 61 ס"מ (או ההפך, לא זוכר בדיוק) על מלגזה. עוד לא הצלחתי בשטח לסגור מהלך מתלה (וניסיתי).
-
חוזר: קיט מתלים לסופה - דיון מקיף
ציטוט:
נכתב במקור על ידי אברמלה
הגיפ של עומרי מתוח כמו קנדום. ואיין מצב שהמיתלים שלו עובדים. הוא נעול.. יש 2 אפשריות. 1 להשכיב את הקפיץ ולרדת מהגובהה הזה. ואז הגיפ יהיה יותר גמיש והמיתלים יעבדו. . האפשרות השנייה זה להשכיב את הקפיץ ולהרים את הבודי עיי בודי ליפט. במצבו הנוכחי הדריישפטים נימצאים בזיות גדולות . וגם עם המיתלה עובד הצלב ינעל ביוק. . ועם תשים לב לדריישפטים תראה שהם פתוחים בזכר נקבה.
וכל מילה נוספת מיותרת.
גיתי - אתה תסלח לי מאוד, אבל הקפיצים שלך בסדר גמור. הם עובדים. יש להם לאן להיפתח ולאן להיסגר. נדמה לך שהג'יפ נמוך, כי קוטר הגלגל הגדול ממלא לך את בית הגלגל. עם צמיג 31 היית רואה קצת אוויר בבית הגלגל. זה בסדר גמור.
כמ ושאומרים - הכל בראש שלך. נדמה לך שהג'יפ שלך נמוך מדי, כי הג'יפ של עמרי הוא נקודת הייחוס שלך. ושוב - נקודת הייחוס הזו שגויה מהיסוד. אם עמרי קורא את השירשור הזה - לדעתי אתה צריך לטוס למתלם ולהוריד את הגובה הפסיכי הזה שחוץ מנזקים ופוטנציאל לחיכוכים עם שוטרים, לא נותן כלום.
מאיה ארוכה ב-6 ס"מ מהמקור תיתן לכם קצת יותר גובה, זוית עבודה נכונה של הנדנדות ונוחות נסיעה טובה. הקפיץ יעבוד. יהיה לו לאן להיפתח ולאן להיסגר. זה הכל. עדיין יהיה מגע של גומי ופח? אני לא הייתי עושה בודי-ליפט בשום מחיר. עבודת פחחות על בתי הגלגל זה כבר פיתרון עדיף בעיני.
ולא תשכנעו אותי שהמעבר ל-33-35 עשה לג'יפים שלכם רק טוב...
כל מי שהג'יפ שלו עומד כל השבוע בחניה/מוסך, שלא יספר לי שאין לו נזקים בגלל זה, ועל כמה שזה טוב לרכב... תסעו יומיום, 17,000 ק"מ בשנה, בעיר ומחוצה לה, שטח כל שבוע ולא פעם בשלושה חודשים ואז נדבר...
אני ניסיתי, נסעתי. אפילו על הג'יפ שלי ניסיתי סט כזה. אכן יש הבדל. לרעה. מה זה לרעה...
אם על 31 הג'יפ מתנהג כמו סוס עצבני, אז על 33 הוא כבר דומה יותר לפרה. לא מאיץ, לא בולם, מת בעליות, המתלים חוטפים בומבות בגלל משקל הגלגלים (משקל לא מוקפץ עצום). הרכב צריך מקצה שינויים מקיף (הרבה מעבר לציריות+יחסי העברה) סביב מכלול הסרן הקדמי ומערכת ההיגוי. העומסים מוגברים והנזקים גדולים. אני מכיר לפחות אחד מאלה שענו כאן בשירשור שנזהר מאוד עם דוושת הגז שלו בגלל זה... הי - בשביל לפחד לתת בגז, לא חבל להחזיק סופה?
וכל זה בשביל מה? בשביל איזה מדרגה שמגיעים אליה פעם בשנה מקסימום? אם אלה היו רכבי שעשועים ועבירות נטו - יש בהחלט הצדקה לסופגניות האלה ולהתעסקות סביבן. אבל אלה רכבי טיולים. הם צריכים לנסוע גם על כביש, הם צריכים להיות אמינים ונוחים וגם חוקיים פחות או יותר... ועדיין אלה כלים שלא מתביישים בשום מסלול שטח ידוע בארץ. יש להם מתלים טובים פלוס, ושתי נעילות... למרו תעכל זה לא עברתם? תאמינו לי, הרבה יותר זול לצאת מהג'יפ לכמה שניות, לשים שתי אבנים ולעבור כמו גדול, מאשר להתעסק חודשים על חודשים בגלגלים ובשבירות, להוציא ים של כסף ולצבור תסכולים.
אתם מסרבים להבין איזה עומסים זה יוצר. במקרה שמדובר כאן - אני משוכנע שיש לגלגלים יותר מאשר יד ורגל בשבירות הסנטר-בולטים. בכל מקרה, אחרי השבירה הבאה תשימו סנטר-בולט שעשוי מהבורג הכי חזק שאפשר.
-
חוזר: קיט מתלים לסופה - דיון מקיף
שופינסקי - נכון, אם תע"ר היו בונים עם בודי ליפט זה היה משהו אחר לגמרי הן מבחינה חוקית והן הנדסית. עכשיו תאמר לי שהמהנדסים של תע"ר לא יודעים לתכנן אפילו צפרדעי זבל? גם זה נכון, אם היה בודי ליפט מתע"ר והייתי חושב שהוא דרעק, הוא היה יורד אחר כבוד.
עד כאן בודי ליפט פעם נוספת וברשותכם נחזור לדיון על מתלים.
מוני - אתה מייצג מקרה קיצוני הפוך, שלעומתו כל הגבהה מקבלת משמעות. אני לעומת זאת, גר ומטייל המון בהרי י-ם ויהודה, שהמאפיין אותם - בניגוד למדבר ובניגוד לרוב שבילי הצפון - הוא שטח טרשי-הררי קשה, ואני לא מדבר רק על שבילי אש של קק"ל. לא קשה למצוא כאן שבילים שאולי לא יעמידו אתגר עבירות מרשים בפני סופה משופרת כדת וכדין, אבל בהחלט יחפשו לנעוץ אותך מהבטן. ופה מרווח גחון מבחינתי אינו בגדר שואו לחבר'ה אלא צורך אמיתי - וכן, הקלירנס של עמרי מתאים לי בול ואין לי שום בעיה של התנהגות כביש (הכל יחסי כמובן, כנהוג לציין תמיד במקומותינו).
לעניין מהלכי המתלה כבר הגדרתי פעמיים - סביר ומעלה, לא מוטרף ולא שופוני.
אגב, למה אתה חושב שהמשטרע יורידו את עמרי, כל עוד מידת השאקלים תקנית (והיא תקנית)? רק בגלל שהקפיצים שלו בצורת בננה? למיטב ידיעתי זו לא סיבה אפילו אליבא דפקידי המשטר הנלוזים.
נראה לי בשלב הזה שיהיה לתועלת אם חברים יביאו, מנסיונם האישי בג'יפ שלהם:
- הפרש האורך בין מאיה סטנדרטית של סופה לבין זו שמותקנת אצלם (ה-delta). אצלנו למשל זה 3 ס"מ, אצל דרור ברלי 6 ס"מ וכו'.
- מי היצרן/קפיצאי וכמה מילים עליו - שירות ולקיחת אחריות (החשוב מכל!), מחירים, גישה כללית
- הפונקציות שהמתלים ממלאים לשביעות רצון (או לא - גם משיתוף בנפילות מפיקים לקחים)
תודה
גיתאי
-
חוזר: קיט מתלים לסופה - דיון מקיף
גיתי, הגובה הזה יהיה הסיבה הראשית לעצור אותו ולבדוק בציציותיו. והנבלות האלה, כשהם עוצרים אותך, זה לא בשביל העיניים היפות, אלא בשביל להוריד מהכביש. הם כבר ימצאו על מה.
ואם אתה שואל אותי - גובה כזה וקפיצים שלא עובדים, זה כבר מסוכן. השוטרים אולי לא יודעים את זה, אבל זאת עובדה.
תקרא שוב ושוב את מה ששופינסקי כתב לך. יש לו "קצת" נסיון עם זה. ממש לא פלא שהרכב הזה לא מסוגל לגמור טיול בחתיכה אחת.
-
חוזר: קיט מתלים לסופה - דיון מקיף
ציטוט:
נכתב במקור על ידי דרור ברלי
וכל מילה נוספת מיותרת.
גיתי - אתה תסלח לי מאוד, אבל הקפיצים שלך בסדר גמור. הם עובדים. יש להם לאן להיפתח ולאן להיסגר. נדמה לך שהג'יפ נמוך, כי קוטר הגלגל הגדול ממלא לך את בית הגלגל. עם צמיג 31 היית רואה קצת אוויר בבית הגלגל. זה בסדר גמור.
אני יודע מה גבוה ומה נמוך. אצלי זה נמוך ותאמין לי שאני לוקח בחשבון את קוטר הגלגלים. תודה על הפניית תשומת הלב, אבל במקרה שלי הנקודה כבר נלקחה בחשבון.
כמ ושאומרים - הכל בראש שלך. נדמה לך שהג'יפ שלך נמוך מדי, כי הג'יפ של עמרי הוא נקודת הייחוס שלך. ושוב - נקודת הייחוס הזו שגויה מהיסוד. אם עמרי קורא את השירשור הזה - לדעתי אתה צריך לטוס למתלם ולהוריד את הגובה הפסיכי הזה שחוץ מנזקים ופוטנציאל לחיכוכים עם שוטרים, לא נותן כלום.
עמרי פתח את השירשור והוא יושב עליו חזק, מן הסתם יוסיף את התייחסויותיו. גם אם תאמר שהרכב שלו ברמה שמצריכה (אולי) קלינים, סליפ-יוק אלימינטור והארכת גל הינע, עדיין ההפרש בין שני הכלים שלנו מספיק גדול ומשמעותי כדי שנשאף לכיוון שלו יותר מלכיוון שלי, גם אם נקבל חלקית את מה שאתה אומר ונוריד טיפה מהגובה שלו.
אגב לידיעה, הרכב של עמרי היה נמוך יותר, כאשר הקפיצאי שהגביה אותו סבר שניתן לכוון אותו לגובה של היום עם המתלים הקיימים וכנראה גם ללא בעיה עם החוק. האם זה מקצועי? ניתן לפורום לומר את דברו.
מאיה ארוכה ב-6 ס"מ מהמקור תיתן לכם קצת יותר גובה, זוית עבודה נכונה של הנדנדות ונוחות נסיעה טובה. הקפיץ יעבוד. יהיה לו לאן להיפתח ולאן להיסגר. זה הכל. עדיין יהיה מגע של גומי ופח? אני לא הייתי עושה בודי-ליפט בשום מחיר. עבודת פחחות על בתי הגלגל זה כבר פיתרון עדיף בעיני.
מאיה וקונטרה ארוכות מסתמנות כרגע כפתרון, אבל רצינו לקבל בשירשור הזה מידות נוספות - ואולי אפילו פתרונות אחרים - מחברים והתרשמויות לפני שאנחנו רצים להחליף ברזלים
ולא תשכנעו אותי שהמעבר ל-33-35 עשה לג'יפים שלכם רק טוב...
כל עוד אני מרוצה אין לי דחף פנימי לשכנע את מי שמסרב להשתכנע ;-) הכל ברוח טובה.
אם תמצא לנכון לפתוח שירשור על הנושא הנ"ל, משהו מעין "סיכום יתרונות מול חסרונות של צמיגי 33 וצפונה מהצטברות ניסיון עד היום" תהיה בטוח שאשמח לחלוק את התרשמותי.
כל מי שהג'יפ שלו עומד כל השבוע בחניה/מוסך, שלא יספר לי שאין לו נזקים בגלל זה, ועל כמה שזה טוב לרכב... תסעו יומיום, 17,000 ק"מ בשנה, בעיר ומחוצה לה, שטח כל שבוע ולא פעם בשלושה חודשים ואז נדבר...
נכון, לא כל יום אבל בהחלט נוסע לפעמים לעבודה (65X2 ק"מ) בכיף. באמת כיף.
אני ניסיתי, נסעתי. אפילו על הג'יפ שלי ניסיתי סט כזה. אכן יש הבדל. לרעה. מה זה לרעה...
אם על 31 הג'יפ מתנהג כמו סוס עצבני, אז על 33 הוא כבר דומה יותר לפרה. לא מאיץ, לא בולם, מת בעליות,
אני מזמין אותך לרייס ערסי מצוי בכבישי הרי יהודה ואתה מוזמן להביא גם את הפרייבט. יש מצב שדעתך תשתנה אחורי זה.
המתלים חוטפים בומבות בגלל משקל הגלגלים (משקל לא מוקפץ עצום). הרכב צריך מקצה שינויים מקיף (הרבה מעבר לציריות+יחסי העברה) סביב מכלול הסרן הקדמי ומערכת ההיגוי. העומסים מוגברים והנזקים גדולים.
הכל תחזיות שחורות ממוצא פולני
וכל זה בשביל מה? בשביל איזה מדרגה שמגיעים אליה פעם בשנה מקסימום? אם אלה היו רכבי שעשועים ועבירות נטו - יש בהחלט הצדקה לסופגניות האלה ולהתעסקות סביבן. אבל אלה רכבי טיולים.
הגדרת המונח "רכב טיולים" לפי מילון גיתאי נוה היא: "ג'יפ שמפנה את נהגו להתעסק בטבע ופחות בתכנון הנתיב". מספיק טוב? עכשיו תגיד לי איזה צמיג מתאים יותר לרכב טיולים לפי מילון נוה. מי יודע, אולי גם אתה תאמץ את המילון הזה...
הם צריכים לנסוע גם על כביש, הם צריכים להיות אמינים ונוחים וגם חוקיים פחות או יותר... ועדיין אלה כלים שלא מתביישים בשום מסלול ידוע בארץ. יש להם מתלים טובים פלוס, ושתי נעילות... תאמינו לי, הרבה יותר זול לצאת מהג'יפ לכמה שניות, לשים שתי אבנים ולעבור כמו גדול, מאשר להתעסק חודשים על חודשים בשבירות, להוציא ים של כסף ולצבור תסכולים.
לא תמיד אבנים עוזרות (יותר בתיאוריה) ולעומת זאת לא תמיד יש שבירות והוצאות (גם כן בתאוריה)
אתם מסרבים להבין איזה עומסים זה יוצר. במקרה שמדובר כאן - אני משוכנע שיש לגלגלים יותר מאשר יד ורגל בשבירות הסנטר-בולטים.
לידיעתך, הפעם הראשונה ששברתי סנטר-בולט היתה הרחק לפני עידן ה-33. זו תוצאה של מתלים וברגים סוג ז'. נקודה. וכבר אמר לי קפיצאי אחד שתפקיד הסנטר בולט הוא להיות ה"פיוז" של המתלה. גם אם נסכים (בכלל לא בטוח) להגדרה משונה זו, אז כשהפיוזים נשרפים כל הזמן זה סימן שהגיע הזמן לעשות בדק בית במערכת החשמל, לא ככה?
בפעם הבאה תשימו סנטר-בולט שעשוי מהבורג הכי חזק שאפשר.
כאשר שמים אצלך סנטר-בולט 7 או 8 מ"מ במקום 10 כמו שצריך להיות למרות כל הסימנים שהאוטו משדר, הטענה צריכה להיות מופנית כלפי מישהו אחר. אלא מה, הג'יפאי - אנחנו - הרי מופרעים שמחפשים לפוצץ את הכלי על הסלע הקרוב, נכון? מה יותר קל מלבוא בטענות ל"סגנון הנהיגה של אדוני". איחס.
עוד אציין בהזדמנות פז זו, שקפיצאי מסויים סירב פעמיים לתת לי/לחבריי סנטר בולטים ספייר בטענה שחצנית של "אין מצב שזה נשבר" (שזה אגב, סותר את תיאוריית ה"פיוז"). איך אומרים, שלא ניתן לעובדות לבלבל אותנו, נכון?...
-
חוזר: קיט מתלים לסופה - דיון מקיף
גם אני מכיר אותו
והוא נזהר במדרגות סלע גם שהיה לו 31 בגלל שבסכיני דימונה עם 31 שבר ציריה ,
עדיף להזהר ולא לשבור מאשר לשבור וחזור עם גרר,
נ.ב לתת בגז עדיף עם אקורד לא עם סופה שמשמשת ליום יום ,
-
חוזר: קיט מתלים לסופה - דיון מקיף
אם כבר מגיעים לסכומים ולהוצאות ,
מערכת המתלים המרשימה ביותר בכל המובנים שהועלו פה היתה ה"רוביקון אקספרס" שהותקנה על הרכב של אדי.
הרכב ישב גבוהה (כמו הסופה דיזל שהיתה לי)
היה נוח מאוד
מהלך מתלים יפיפה - אני מקווה שאדי יעלה תמונות ,הרכב לא הרים גלגל בנקיק בחורשן.
עלות של שבירות+מע' ראשונה+החלפה למערכת שניה + הזמן והתיסכול לא יוצא יותר יקר מלהתאים פעם אחת כמו שצריך מע' טובה מחו"ל לסופה ארוכה ?
תעברו כבר לסליל ...
שלומי
-
חוזר: קיט מתלים לסופה - דיון מקיף
שלומי
גם אם אתה צודק במאה אחוז תיאורטית, הבעיה הידועה היא שאין עם מי לדבר. ואם יישבר עלה, אקנה עלה בחו"ל ואמתין שיואיל בטובו להגיע לארץ הקודש, ועוד לא דיברנו על המכס? ואם יהיה צורך לערגל?
חלקי רכב רבים ניתן ואפילו רצוי לקנות בחו"ל. קפיצים, לעניות דעתי הלא-מלומדת, לא נכללים בקטגוריה הזאת.
מצד שני בהחלט ייתכן שאני מפספס פה משהו, אז מי שיוכל להוסיף בכיוון של מתלים מארצות נכר יבורך.
גיתאי
-
חוזר: קיט מתלים לסופה - דיון מקיף
לא מצאתי בשרשור התיחסות להשלכות הארכת ועירגול קיצוני של המאיה על זוית התקיפה של הכוחות בנק' הריתום של הנדנדות והריתום הקדמי של הקפיץ.
אני מנחש שככל שזוית הטנגנציאלית בנק' הריתום מתקרבת לניצב, כוח הכפיפה של העלה "מתחרבן" וקפיציות הקפיץ משתבשת וגורמת להגדלת רכיב "קריסה" (לחיצה) על חשבון הרכיב הניצב המהווה את הגורם לכיפוף הקפיץ ופעילותו כקפיץ (קורה על 2 סמכים).
ככל שהקפיץ אפקי, גמישותו ויעילותו כקפיץ משופרת.
בקיצור, הארכת קפיצים להגבההת השלדה, אינה פתרון מיטבי. מטרה כזו ניתן אולי להשיג ע"י העברת הקפיצים לחיבור עילי מעל הסרן, כפי שאמנם ראיתי בסופה מסויימת.
באשר ל"בודי ליפט", זהו פתרון מאד הגיוני לאפשרות "שקיעת" הצמיג כלפי מעלה שמשמעותה הגדלת מהלך שקיעה.
הבעיות של סדיקה במרכב ניתנות לפתרון כפי שאמנם ראיתי בסופה של מאיר.
אני חושב שהתקנת קורות רוחב מ- RHS המרותכות למרכב באחורי ובמרכז המרכב הנתמכות ע"י האוקולונים יתקבל פתרון אלגנטי לסדיקה.
לעניות דעתי, חולשת המרכב היא רוחבית ונובעת מגמישות רוחבית של השלדה (מאובחן בד"כ כאשר הדלת האחורית אינה נסגרת בשיפוע רוחבי) כאשר ארכית אין כל בעיה.
בנוסף, לא מצאתי כל התיחסות לתיקון ממדי הבולמים בהתאמה למהלכים המשופרים שביקשו הכותבים להשיג באמצעות הארכת המאיות ו/או תוספת עלים.
אין בדיון גם כל הערה ביחס ל"ריבולברים" שאמורים לשפר את המהלך בכיוון למטה במגבלות אורכי הבולמים.
באשר לצמיגים 33 וצפונה, זהו כרגיל ענין של "טרייד-אוף". הגדלת צמיג הכרוכה בהגדלת מומנט אינרציה היא מתכון בטוח לשבירת צירים. דהיינו הגבההת הציר ב- 2.54 ס"מ מהווה סיכון מוגדל מבחינת שבר ציר.
-
חוזר: קיט מתלים לסופה - דיון מקיף
שלומי, בתקופה שהכרת את הסופה של אדי (שעברה אלי בשלב כלשהו) היא היתה עם בודי ליפט של 2 אינץ' שאני הורדתי מהסיבות שציינו פה.
ללא ספק הקיט היה מדהים , היום אני לומד להעריך אותו יותר ומכל הבחינות כשאני נוהג על ה- CJ עם פרוקומפ .
לדעתי אם יש אפשרות כספית לקנות את הRE , שום פחד משבירת קפיץ לא אמור למנוע את זה , לא שוברים קפיץ כל כך מהר כמו שאנחנו רגילים מהזבל מבית פרוקומפ .
לעניין ההתאמות של קפיצים ארוכים ,אם זה RE או כל דבר אחר, בכל המקרים זה עניין פשוט מאוד התושבות הם חלק נפרד מהשלדה ניתן לנתק אותה ולחבר אותם איפה שתרצו בדרך שתרצו , במקרה של הRE זה אפילו יותר פשוט , יש צורך לקדוח חורים חדשים בתושבת הקיימת (האחוריות בלבד).
אם עוד לא קיצצתם את הכנפיים יש דרך אסטטית ונפוצה מאוד לעשות את זה - כנפוני TJ, עשיתי את זה בCJ וזה פתר את בעיית הנגיעה.
-
חוזר: קיט מתלים לסופה - דיון מקיף
יום אחד השארתי אותכם לבד וכבר התחיל בלאגן :lol:
טוב-קודם, צר לי שלא יכלתי לדגור על האינטרנט ולהגיב לכל תגובה בנפרד, ולכן מבקש את סליחתכם מראש על המגילה החדשה:
מוני-אתה יודע עד כמה אני מעריך את דעתך, אבל הפעם משום מה יש לך נטייה לייפות את הדברים:
ציטוט:
נכתב במקור על ידי מוני אורבך
הסופה שהיתה לי, היתה עם מערכת מתלים מקורית של תע"ר כלומר בגובה הדשא, יחסית לסופה של עומרי. היו מורכבים עליה צמגי 33 ומהלכי המתלה שלה לא עברו 20 סנטימטר אבל עם שתי נעילות. מוני-טיילתי רבות בסופה שלך. אני זוכר איך הפרצוף שלך היה מתעוות לקולות המיכל דלק מתגרד על כל מדרגה קטנטונת. ללא הזחל כבר מזמן הייתה משופד על איזה סלע, מה שאגב-קרה כבר...
כול זה לא הפריע לי בכלל לעלות את כול המעלות הקשים ביותר בארץ ללא שום בעיות וללא שום שבירה!
אף פעם לא היתה לי בעיה של "קלירנס" נו באמת...
אז נכון, זה לא בדיוק קונפגורציה מומלצת, ותמיד היתי צריך לבחור נתיב ולחשוב לאיפה אני נוסע אבל עדין זה לא מצדיק את הגובה המטורף של עומרי!!!
רק תחשוב כמה צרות ההגבהה המטורפת הזו יוצרת. מרכז כובד גבוה, שבירות, בעיות צלבים, ועוד ועוד... שלא לדבר על המשטרע! (עדין לא הבנתי איך עומרי מצליח להשאר על הכביש) זה כמובן-בגלל החיוך היפה שלי...תגידו מה נראה לכם!? בוודאי שפה ושם עצרו אותי...זה הסתכם בבדיקת צמיגים.. ולחיצת יד מצד השוטר..ולא פעם אחת..
ציטוט:
נכתב במקור על ידי אברמלה
הגיפ של עומרי מתוח כמו קנדום. מסכים לחלוטין...אתם אמרתם-וגם אני אמרתי... הערגול שלי לדעתי נעשה בצורה סופר לא מקצועית שהביאה את המתלים לקצה היכולת!!!
גם שופינסקי אמר, וגם דרור...אני בוודאי לא ביקשתי למתוח את הקפיצים לקצה היכולת מתוך ידיעה שהזוויות לא תקינות. שפניתי לקפיצאי ואמרתי לו שזה מוגזם קיבלתי תשובה: "תשים כננת הם ירדו קצת..." נו באמת...
ואיין מצב שהמיתלים שלו עובדים. הוא נעול.. יש 2 אפשריות. 1 להשכיב את הקפיץ ולרדת מהגובהה הזה. ואז הגיפ יהיה יותר גמיש והמיתלים יעבדו. . האפשרות השנייה זה להשכיב את הקפיץ ולהרים את הבודי עיי בודי ליפט. תעשו טובה-נאמר כבר מעלי-אל תציעו לנו לשים בודי ליפט...זה לא בא בחשבון.
הבודי שלי במצב פיקס ואני לא הולך לקלקל אותו ע"י רעות חולות שכאלו!
.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי דרור ברלי
וכל מילה נוספת מיותרת.
גיתי - אתה תסלח לי מאוד, אבל הקפיצים שלך בסדר גמור. הם עובדים. יש להם לאן להיפתח ולאן להיסגר. נדמה לך שהג'יפ נמוך, כי קוטר הגלגל הגדול ממלא לך את בית הגלגל. עם צמיג 31 היית רואה קצת אוויר בבית הגלגל. זה בסדר גמור.
כמ ושאומרים - הכל בראש שלך. נדמה לך שהג'יפ שלך נמוך מדי, כי הג'יפ של עמרי הוא נקודת הייחוס שלך. ושוב - נקודת הייחוס הזו שגויה מהיסוד. אם עמרי קורא את השירשור הזה - לדעתי אתה צריך לטוס למתלם ולהוריד את הגובה הפסיכי הזה שחוץ מנזקים ופוטנציאל לחיכוכים עם שוטרים, לא נותן כלום.
דרור-הרכב בכל מקרה יונמך מעט...באינצ'..לא יותר מזה. אני מפיק המון מהגובה הזה בדיוק מה שאני צריך... כרגע הוא עומד על בערך 5 אינץ' של הגבהה. שוב-אני לא מחפש יותר גובה! אני מחפש להישאר באותו הגובה בערך-אבל זוויות תקינות. אל תערבבו בין המקרים. מעבר לכך-קרה לא פעם שגיתאי התישב איפה שאני עברתי בלי בעיה.
מאיה ארוכה ב-6 ס"מ מהמקור תיתן לכם קצת יותר גובה, זוית עבודה נכונה של הנדנדות ונוחות נסיעה טובה. הקפיץ יעבוד. יהיה לו לאן להיפתח ולאן להיסגר. זה הכל. עדיין יהיה מגע של גומי ופח? אני לא הייתי עושה בודי-ליפט בשום מחיר. עבודת פחחות על בתי הגלגל זה כבר פיתרון עדיף בעיני.
ולא תשכנעו אותי שהמעבר ל-33-35 עשה לג'יפים שלכם רק טוב...
דעתך ידועה בעניין ולא מהיום. ובכל זאת גם אתה לא תצליח לשכנע אותי לחזור ל 31.
כל אחד והשיקולים שלו...אז בו נעזוב את נושא הגלגלים.
אתם מסרבים להבין איזה עומסים זה יוצר. במקרה שמדובר כאן - אני משוכנע שיש לגלגלים יותר מאשר יד ורגל בשבירות הסנטר-בולטים. בכל מקרה, אחרי השבירה הבאה תשימו סנטר-בולט שעשוי מהבורג הכי חזק שאפשר.
מה שמוזר זה-שבמקרה יש לי עוד כמה חברים שנוסעים על 33 והם עדיין עם הבולג'וינטים המקוריים (או לפחות לא החליפו בחמש/שש שנים שהג'יפ אצלם)
מה זה אומר? לא יודע...אבל משהו במערכת שלי דפוק!!!
ציטוט:
נכתב במקור על ידי דרור ברלי
ואם אתה שואל אותי - גובה כזה וקפיצים שלא עובדים, זה כבר מסוכן. השוטרים אולי לא יודעים את זה, אבל זאת עובדה.
תקרא שוב ושוב את מה ששופינסקי כתב לך. יש לו "קצת" נסיון עם זה. ממש לא פלא שהרכב הזה לא מסוגל לגמור טיול בחתיכה אחת.
הייתי אומר שקצת הפרזת...לפי מה שזכור לי האחרון שסיים פה טיול בחתיכה אחת זה אני :lol:
אבל נכון-גם אני שובר לפעמים ובוא תענה בכנות: זה לא נראה לך מגוכח שכמעט כל מה שגורם לרכב הזה לא סיים טיול בחתיכה אחת איכשהו קשור למתלים?! :evil:
עמרי
-
חוזר: קיט מתלים לסופה - דיון מקיף
חברה , סיפורי השבירה של סט פרוקומפ נראים לי הזויים לחלוטין ,
הסופה שלי בקונפיגורציה הנוכחית(פרוקומפ)כבר 7 שנים לפני 3 חודשים שבר קפיץ פעם ראשונה(טפו טפו טפו)
ככל הנראה כל הבניה שלכם לא נכונה ,
איני רואה כל טעם בעירגול קפיצים מטורף שכזה,
כבר עדיף הבודי שלי על המצב אצלכם ,
סבירות של סנטרים??? לא שמעתי מימי אצל חברה שלי עם סופות , ואם כן לעיתים סופר נדירות .
-
חוזר: קיט מתלים לסופה - דיון מקיף
ציטוט:
נכתב במקור על ידי gnaveh
שלומי
מצד שני בהחלט ייתכן שאני מפספס פה משהו, אז מי שיוכל להוסיף בכיוון של מתלים מארצות נכר יבורך.
גיתאי
אתה מפספס גם מפספס ,יש לי קיט RE 4.5 פשוט לא להאמין איזה נוח הוא (תשאל את אישתי) ,כמה מחברי שמכירים סופות היו ממש בשוק .
הרכב אצלי יותר משנתיים ,עבר כמעט את כל המעלות הקשים ביותר (אפילו יותר מפעם אחת) לא שקע ולא נשבר עדין ,טפו טפו טפו שום בצל .....
הצמיגים הם "31 בנתיים .
חגי.
נ.ב.
יש לי גם בודי ליפט "3 (לא עלינו) הרכב נקנה כך. אין לי תלונות או שברים ויש גם מקום ל "35 לדעתי.
-
חוזר: קיט מתלים לסופה - דיון מקיף
קיט כזה בהחלט מפתה..שמעתי עליו כבר מכמה חבר'ה רק דברים טובים...
אבל כולם היו עם רכבים קצרים...ואני לא בטוח שאותה קונפיגורציה שעובדת אצלך פיקס לא תשקע אצל גיתאי ובטח שגם אצלי (ארוך וסגור...)
אני טועה?