-
הסבה לשאקל רוורס בCJ
אני בקרוב, טפו טפו טפו, הולך להתקין סרנים כבדים וגדולים על הג'יפ ביחד עם היגוי הידאולי מלא.
אני מתכוון להשאר עם קפיצי העלים של מתלם וחושב לבתע הסבה לשאקל רוורס, כלומר, תצורת קפיצים דומה לזו של ההיילקס.
השאלה שלי היא איזה דרייבשאפט צריך, אם למישהו יש תמונה שמסירה את ההבדלים אשמח לראות.
שאלה שניה היא האם להפוך את כיווניות הקפיץ? אני חושב שכן כי אני לא רוצה להחליף את צורת העבודה של הקפיץ אלא רק את הכיווניות שלו.
מה דעתכם? כדי בכלל לעשות את זה?
-
חוזר: הסבה לשאקל רוורס בCJ
ההשפעה על הדרישפט נובעת מכך שעכשיו הסרן יעבור שינוי גדול יותר בזוית ביחס לטרנספר. צייר לך את שתי האפשרויות במבט צד, ותראה את ההבדל בקשת שהסרן מצייר תוך כדי עלייה וסגירה.
מכיוון שהחלפת הסרנים תלווה מלבד השאקל רברס גם בפיניון ארוך יותר על חשבון הדרישפט, ומן הסתם בהגבהה כללית, יתכן שתצטרך לעבור לדרישפט עם קרדן כפול בצד הטרנספר.
שינוי הזוית אולי חשוב יותר בהקשר של ההיגוי. במתלה עם שאקל קדמי - זוית הקסטר גדלה עם סגירת מהלך. בשאקל אחורי - זוית הקסטר קטנה עם סגירת מהלך. זה משפיע על התנהגות הכביש וזה אחד השיקולים העיקריים בבחירה של תצורה כזאת או אחרת ברכבים שונים. אני חושב שאפשר לכפר על זה על ידי זוית קסטר גדולה מספיק מראש (קלינים).
-
חוזר: הסבה לשאקל רוורס בCJ
תודה נמרוד.
אחרי ששקלתי את הנושא שוב, הגעתי למסקנה שאולי זה לא יהיה כל כך רעיון טוב.
אמנם הרכב יהיה עגלה ולא מתוכנן לנסוע מהר, אבל אולי בעתיד המתלה הקדמי ישופר למתלה עם קפיצי סליל שאופן העבודה שלו דומה לתצורה הנוכחית.
הרי עם צמיגי 37-39 לא תהיה לי בעיה שהשאקלים יחטפו מכות, הרכב יהיה די גבוה.
-
חוזר: הסבה לשאקל רוורס בCJ
ציטוט:
נכתב במקור על ידי lizard
תודה נמרוד.
אחרי ששקלתי את הנושא שוב, הגעתי למסקנה שאולי זה לא יהיה כל כך רעיון טוב.
אמנם הרכב יהיה עגלה ולא מתוכנן לנסוע מהר
מה הבנת ואיך הגעת למסקנה שזה רעיון לא טוב?
ומה הקשר למהירויות גבוהות?
-
חוזר: הסבה לשאקל רוורס בCJ
לפרוייקט שאני רוצה לעשות זה כנראה לא רעיון טוב. זה כנראה רעיון יקר שיבזבז לי עוד כסף ועבודה.
לא בלתי ניתן לעשיה אבל אולי באמת שאין צורך.
-
חוזר: הסבה לשאקל רוורס בCJ
אתה מוכן להסביר למה זה לא טוב ואיך זה יקר?
-
חוזר: הסבה לשאקל רוורס בCJ
ג'ו מה אתה רוצה מהחיים שלי?
נמרוד כתב מה שכתב, העבודה שבהתחלה הערכתי אותה שתיקח X זמן וכסף כנראה שתעלה יותר מX זמן וכסף. אז זה לא טוב. בעתיד אני יודע שאעבור לקפיצי סליל. זה אומר למיטב ידיעתי שהמבנה של המתלה ישתנה שוב.
אגב, מה שעצוב הוא שלשאלות שלי לא ענית אלא רק נכנסת לדברים שממש לא רלוונטים. חבל
-
חוזר: הסבה לשאקל רוורס בCJ
מיכה ג'ו מנסה לרמוז לך משהו...
אני לא כתבתי שזה טוב או לא טוב - עניתי לשאלה שלך. מה שבטוח, שאקל רברס לא יעלה לך יותר מאשר עלים בתצורה קונבציונלית. הקפיץ הוא אותו קפיץ, הבולם אותו בולם, מה שנדרש ממך זה עבודת פבריקציה שאתה הולך לעשות במילא אם אתה מחליף סרנים ושם גלגלים גדולים יותר. אתה צריך לדעת מה אתה עושה כמובן כדי לייצר התנהגות כביש סבירה, אבל אם יש דבר אחד שזה לא, זה יקר.
-
חוזר: הסבה לשאקל רוורס בCJ
נמרוד, אם ג'ו רמז משהו אז לא הבנתי מן הסתם את הרמז. אני לא טוב עם רמזים.
הרכב לא צריך לנסוע מהר. כולה אמור להיות רכב עבירות למתחם סגור, כמה כבר מהר הוא צריך לנסוע? אם היה לי אפשרות לשים גיר חזק 2-3 הילוכים (אבל עם יחסי העברה מאוד נמוכים) הייתי עושה את זה.
מילא, רק כאשר הסרנים (ושאר המכלולים) יהיו אצלי אני אחליט מה לעשות. בתקווה שיהיה מעניין 8)
-
חוזר: הסבה לשאקל רוורס בCJ
ציטוט:
נכתב במקור על ידי lizard
ג'ו מה אתה רוצה מהחיים שלי?
נמרוד כתב מה שכתב, העבודה שבהתחלה הערכתי אותה שתיקח X זמן וכסף כנראה שתעלה יותר מX זמן וכסף. אז זה לא טוב. בעתיד אני יודע שאעבור לקפיצי סליל. זה אומר למיטב ידיעתי שהמבנה של המתלה ישתנה שוב.
אגב, מה שעצוב הוא שלשאלות שלי לא ענית אלא רק נכנסת לדברים שממש לא רלוונטים. חבל
מה אני רוצה?
כולו תשובה לשאלה ששאלתי
נמרוד ענה לך בצורה מאד מדויקת לשאלה ששאלת
מה עוד אתה רוצה?
החלטת לבד שזה לא טוב ויקר, האם אתה מצפה שאני אנסה לשכנע אותך אחרת?
סרנים גדולים וכבדים זה לא תאור לכלום.
אני לא יכול לתת תגובה על סרנים תאורטיים
הנה איך שואלים:
אני מעוניין להרכיב סרנים X מרכבY על הגיפ שלי, ואני משתמש בקפיצים Z ובדרך גם רוצה להפוך את השאקלים כי זה לא יעלה לי שקל נוסף......מה עושים?
הדבר היחידי שעצוב פה זה כשאתה מקבל הסבר שאתה לו מבין, אתה ישר מחליט שזה רעיון לא טוב במקום לבקש הסבר וללמוד את הנושא, וזה בהחלט המצב הנוכחי.
שפר את הגישה, שאל שאלות רלונטיות ותקבל תשובות לעניין.
-
חוזר: הסבה לשאקל רוורס בCJ
למה אתה חושב שאני לא מבין?
הבנתי מצויין את התשובה של נמרוד.
לא יודע כמה עולה קרדן כפול בארה"ב. פה זה יקר. כלומר, מייקר לי את העלות. אני מאוד מקווה שלא אצטרך קרדן כפול בכל מקרה, אם כן, אז אולי הסבה לרוורס שאקל כן תהיה אופציה.
במצב רגיל כשהסרן נפתח הפניון מצביע כלפי מעלה. על הסרנים שאני רוצה להרכיב זה, לפחות בתרשימים שערכתי, זה אמור להיות בסדר ולשמור על זוויות סבירות (רק אחרי שיערכו בדיקות בשטח תכל'ס יהיה אפשר לקבוע בוודאות). אבל ברוורס שאקל הפיניון יצביע כלפי מטה, מאחר והפיניון בסרנים שאני רוצה להרכיב נמצא גבוה ולא במרכז הסרן (או מעט מעליו) בסרן רגיל, הנטייה הזו כלפי מטה כנראה, צריך לעשות בדיקות, שתגרום לזווית חדה יותר.
מה לעשות, אם הייתי חושב על זה מראש לא הייתי פותח את השירשור. אבל שקלתי אתמה שנמרוד אמר, ראיתי תצורות דומות באינטרנט והסקתי מזה שכנראה זה לא רעיון טוב כרגע.
מה גם שלאחר שיקול חוזר אני לא בטוח שזה יתן לי משהו. החתיכות ברזלים שצריך לרתך מקדימה בשביל התושבת של הקפיץ יהיו בערך באותו אורך של השאקל עכשיו, אז בכל מקרה זה עלול להפגע ממכשול.
חוץ מזה, להבנתי הסטאפ הזה מיועד לרכבים שנוסעים "מהר" והמטרה היא לגרום לסרן לעקוב טוב יותר אחרי תוואי השטח. במקום שהגלגל יתנגד למכה חזיתית הוא "זורם"עם המכה וכל הסרן עולה כלפי מעלה. בתכל'ס, על רכב איטי אני לא חושב שזה כזה צורך קריטי.
מה גם שמתלה המבוסס על קפיצי סליל יעבוד בצורה הדומה יותר לקפיצי עלים עם השאקל מקדימה מאשר מאחור. כלומר, כשאעבור לקפיצי סליל ההתאמות מבחינת התנהגות המתלה והמיקומים של הבולמים יהיו פחות או יותר זהים.
-
חוזר: הסבה לשאקל רוורס בCJ
מיכה,
אני חייב לציין שלא הבנתי עד הסוף את המטרה שלך ולכן אולי התשובה שלי תהייה לא רלוונטית, אבל אם אני מבין נכון, אז בכל מקרה אתה הולך לשים צמיגים גדולים מאוד על הרכב, כך שבכל מקרה אתה תאלץ לעשות שינויים מסיבים. אם זה המצב, אז שאקל רברס לא נראים כהוצאה גדולה מדי.
אבל אולי הבעיה שעולה מדבריהם של ג'ו וארז היא שהמטרה הסופית לא ברורה. קשה לתת עצות טובות כשהמטרה והתקציב לא ברורים.
אני למשל, עד עכשיו הייתי בטוח שאתה בונה רכב שרשאי לנוע על הכביש ביומיום. סיקס עם צמיגי 37-9 בטח לא עונה להגדרה הזו.
כשאתה מגדיר את המטרה, הכי כדאי להתחיל בפורמט: רכב לליגת העבירות, בקטגוריית XX ומגבלות תקציב להכנת הרכב: YY
בברכה,
יוני5
-
חוזר: הסבה לשאקל רוורס בCJ
ציטוט:
נכתב במקור על ידי lizard
למה אתה חושב שאני לא מבין?
הבנתי מצויין את התשובה של נמרוד.
לא יודע כמה עולה קרדן כפול בארה"ב. פה זה יקר. כלומר, מייקר לי את העלות. אני מאוד מקווה שלא אצטרך קרדן כפול בכל מקרה, אם כן, אז אולי הסבה לרוורס שאקל כן תהיה אופציה.
במצב רגיל כשהסרן נפתח הפניון מצביע כלפי מעלה. על הסרנים שאני רוצה להרכיב זה, לפחות בתרשימים שערכתי, זה אמור להיות בסדר ולשמור על זוויות סבירות (רק אחרי שיערכו בדיקות בשטח תכל'ס יהיה אפשר לקבוע בוודאות). אבל ברוורס שאקל הפיניון יצביע כלפי מטה, מאחר והפיניון בסרנים שאני רוצה להרכיב נמצא גבוה ולא במרכז הסרן (או מעט מעליו.
אני לא מצליח להבין מה הקשר בין הקרדן כפול לשאקל רוורס
אם זוית הפניון היא לא נכונה מהתחלה, זה לא יעזור.
הקרדן כפול בא בצד הטרנספר, ולא בצד הסרן
אבל באמת.....
למה אני חושב שלא הבנת?
כי אם היתה מבין, לא היתה מגיע למסקנות שהגעת.
-
חוזר: הסבה לשאקל רוורס בCJ
יוני, אני יודע שלא ספרתי את כל הסיפור. סיבותי שמורות עימי.
הרכב בכל מקרה לא יעלה לעולם שוב על הכביש. מדובר על רכב תחרותי לחלוטין. מושב אחד, מנוע V8, גיר TH400 וטרנספר מתאים (אני עוד לא כל כך בקיא בהבדלים בין הדגמים השונים)
הרכב יעבור הרבה שינויים אבל אלו שקשורים למתלים זה בעיקר SPOA. חשבתי לבצע גם הסבה לרוורס שאקל.
הסיבה לרוורס שאקל נובעת מ2 צרכים, או לפחות ככה חשבתי.
1. שהשאקלים לא יפגעו במכשול. זה כנראה לא רלוונטי כי ממה שראיתי באינטרנט, התושבות הקדמיות יהיו מונמכות בצורה כזו שהן יפגעו במכשול בכל מקרה.
2. חשבתי לבצע גם התקנה של רבע קפיץ אליפטי במקום תושבת שאקל קבועה. מקדימה זה בעייתי כי התיבת הגה מפריעה. אז אם יש רוורס שאקל אז זה לא בעיה. אבל מה, לא בטוח בכלל שאצטרך מהלך מתלה מוגדל. מדובר על סרנים מאוד רחבים עם גלגלים יחסית גדולים. בנוסף אני מסיר לחלוטין את תיבת ההגה ומתקין בוכנה הידראולית שתורכב על הסרן (חוסך לי את הכאב ראש של החיבור בין תיבת ההגה לנאקלים, באמפ סטיר, פחות אלמנטים והכי חשוב, עם עם תיבת הגה הידראולית אני חושב שההיגוי יהיה נוראי ללא תגבור בוכנה, אז אם כבר יש בוכנה, למה לי בכלל לשים תיבת הגה?)
ג'ו. אולי אני לא יודע לנסח טוב אבל בהחלט הבנתי. לצרכים שלי רוורס שאקל יהיה כנראה סתם התעסקות מיותרת כרגע.
אני ממש מצטער שפתחתי את השירשור הזה. חשבתי שהימים האפלים של "להראות למיכה שהוא לא יודע כלום רק בשביל האגו שלנו" עברו, כנראה שלא.
-
חוזר: הסבה לשאקל רוורס בCJ
מיכה,
אף אחד לא מנסה להראות לך כלום. אבל התחושה היא שאתה יורה לכל הכיוונים, ואין אויב.
אם אתה לא מספר מה המטרה שלך - יש לך את הסיבות, אבל יש לזה את ההשלכות.
מה כבר הרלוונטיות של באמפסטיר ברכב עבירות במסלול המתאפיין במהירות אפס? שאקל רברס, אתה יכול לחבר את הקפיץ מלפנים ולהרוויח גובה, זה נכון, אבל מכיוון שקשת העבודה משתנת אתה צריך גם להתחשב במהלך הסרן שיהיה הפוך כמובן, אחורה ולא קדימה.
יופי, אבל מה לגבי העבודה על הסרן והדריישפטים?
אז כנראה שזה לא רלוונטי מכיוון שאתה הולך להחליף סרנים ולייצר דריישפטים חדשים המתאימים לסט-אפ שאתה מתאר ולא של סיקס סטנדרטי, אז מה הבעיה לשים שאקל רברס?
בשורה הסופית, הדילמה שלי היא:
1. מיכה מתאר בעיה לא הגיונית (הוא הולך להשקיע 20K ש"ח על שינויים מסויימים, אבל נרתע מתוספת של 1500 ש"ח?)
2. מיכה כן מבין מה שהוא עושה
המסקנה: יוני5 לא מבין מה מיכה רוצה לעשות!
אז זה שאני דביל - את זה אנחנו יודעים מראש:( . אני מוכן גם להודות שנמרוד עוד יותר דביל ממני:lol: , אבל גם ג'ו ואחרים שמנסים לעזור, נתקלים (לדעתי) באותה הבעיה.
תן את כל הפרטים מ א' ועד ת', ואיכות התשובות תהיה בהתאם.
באמת מיכה, הרוב רוצה לעזור. תן לנו את הקרדיט לכך.
אופציה נוספת, תעזוב את כולם, תתייעץ במישהו אחד. נגיד ברוך (גם עו"ד וגם צפרדע, לאן התדרדרנו!) למרות שהוא די מכוער, נראה שיש לו איזשהו נסיון.
יוני5
-
חוזר: הסבה לשאקל רוורס בCJ
טוב, עוד פרטים.
לא שאני חושב שזה משנה כל כך. השאלה שלי הייתה פשוטה 1. איזה דרייבשאפט צריך (אם בכלל צריך משהו שונה במהותו מזה שיש לי כרגע בסיקס ואני יודע שהוא לא מתאים, אבל להאריך דרייבשאפט זול משמעותית מבניית דרייבשאפט חדש) 2. האם צריך להפוך את הקפיצים ככה שהחלק האחורי בסטאפ הרגיל יהיה החלק הקדמי בסטאפ החדש.
השאלות האלה לא קשורות לכלום. לא משנה איזה סוג סרן אני שם, לא משנה על איזה רכב זה הולך להיות. לא משנה כלום. שאלות סופר עקרוניות ובסיסיות.
לא מעניין אותי זווית קמבר/קאסטר שמאסטר, לא מעניין אותי ההיגוי. (ברור שמעניין אבל לא בהקשר הזה כרגע, למרות שמה שנמרוד כתב בהחלט חשוב וחובה לשים לב לאלמנטים האלה)
שאלתי את דעתכם ואם כדאי לעשות את זה. פה אולי באמת הייתי צריך לפרט יותר. לכן הנה הפירוט.
אני מקווה שבקרוב אשיג 2 סרני רוקוול 2.5 טון וכול מה שצריך על מנת לבצע את ההסבה.
אני רוצה להתקין את הסרנים על הסיקס שלי (שיעבור מסכת חיזוקים גם עבור וזה וגם עבור דברים אחרים) בתצורת SOPA (כי אחרת בטוח שלא יהיה מקום לגלגלים, גם ככה אני חושש שאצטרך לחתוך חלקים גדולים מהבודי היפה של הג'יפ שלי :-( ) ולא מעוניין לעבור לקפיצי סליל, למרות שיהיו לי (ובגלל שאם אני עובר אז אני רוצה לקויילאוברים שאותם אין לי).
המטרה היא לבנות רכב שדומה לאחד מהגילגולים של הצפרדע המיתולוגית של ברוך טולידאנו.
לא סטאפ מורכב מידי או קשה מידי. די STRAIGHT FORWARD. ברור שיש דברים שמן הסתם לא ילכו חלק אבל לא מדובר על יצירת מתלה חדש מאפס ועל כל הדיבאגינג הכרוך בזה. (אגב שאקל רוורס כן מצריך ממני לחשב מחדש איפה המיקום של הבולמים יהיה, גם שיקול למה לא בא לי לעשות את זה עכשיו)
חשבתי שעל הדרך אולי באמת אעבור לשאקל רוורס. אני מתלבט בעניין כבר כמה חודשים ולא מצליח להגיע להחלטה. חשבתי שאולי אתם תוכלו לעזור לי להחליט.
בנתיים, חוץ מנמרוד שנתן תשובה רצינית, ההחלטה היחידה שהגעתי אליה היא שאולי הפורום הזה הוא לא מקום שכדאי לשאול בו שאלות.
-
חוזר: הסבה לשאקל רוורס בCJ
ציטוט:
נכתב במקור על ידי יוני5
מה כבר הרלוונטיות של באמפסטיר ברכב עבירות במסלול המתאפיין במהירות אפס? שום רלוונטיות לדעתי
שאקל רברס, אתה יכול לחבר את הקפיץ מלפנים ולהרוויח גובה, סבבה לא חשבתי על זה אפילו, אבל זה אומר שהחלק הקדמי יהיה גבוה יותר מהאחורי? זה נכון, אבל מכיוון שקשת העבודה משתנת אתה צריך גם להתחשב במהלך הסרן שיהיה הפוך כמובן, אחורה ולא קדימה.
יופי, אבל מה לגבי העבודה על הסרן והדריישפטים? שאלה טובה, בייחוד שכלסרן יש HI PINION היסטרי, הפיניון יושב מעל הביצה.
אז כנראה שזה לא רלוונטי מכיוון שאתה הולך להחליף סרנים ולייצר דריישפטים חדשים המתאימים לסט-אפ שאתה מתאר ולא של סיקס סטנדרטי, אז מה הבעיה לשים שאקל רברס? כמה התעסקות זה ידרוש. הרי אני רואה את התמונה המלאה. אותי מעניין מתי הרכב יכול לנסוע.
בשורה הסופית, הדילמה שלי היא:
1. מיכה מתאר בעיה לא הגיונית (הוא הולך להשקיע 20K ש"ח על שינויים מסויימים, אבל נרתע מתוספת של 1500 ש"ח?) עדיין זה 1500 שקל שאולי יהיו מיותרים. ואם כמו שנמרוד כתב אני אצטרך קרדן כפול אז זה מכפיל את המחיר
2. מיכה כן מבין מה שהוא עושה אני ממש מקווה
המסקנה: יוני5 לא מבין מה מיכה רוצה לעשות! לפעמים גם מיכה לא יודע מה הוא רוצה לעשות אבל הכי חשוב זה לעשות משהו :-)
אז זה שאני דביל - את זה אנחנו יודעים מראש:( . אני מוכן גם להודות שנמרוד עוד יותר דביל ממני:lol: , אבל גם ג'ו ואחרים שמנסים לעזור, נתקלים (לדעתי) באותה הבעיה. אם ג'ו היה מנסח את ההודעה שלו בצורה שאני הייתי מבין מה הוא רוצה ממני אז לא הייתה בעיה.
-
חוזר: הסבה לשאקל רוורס בCJ
מיכה, אתה מנסה לרוץ, ומהר, לפני שלמדת ללכת.
ציטוט:
המטרה היא לבנות רכב שדומה לאחד מהגילגולים של הצפרדע המיתולוגית של ברוך טולידאנו.
כמה שנים, ברזל וגרסאות עברו אצל ברוך עד שהגיע לצפרדע?
בלי לזלזל, אבל לבנות ג'יפ סטנדרטי ולבנות רכב כמו זה שאתה חושב לבנות ההבדל גדול.
רוצה רכב עבירות? אחלה, תתחיל להתחרות עם מה שיש לך כרגע, תצבור שעות על הג'יפ, תלמד אותו ואת נקודות התורפה ובמקביל תלמד את הלמה והאיך. סיים עונה אחת ואז תחליט מה חסר לך. אני בטוח שבשלב הזה השאלות שלך יהיו יותר ממוקדות וכך גם התשובות שתקבל.
כרגע הקו שמנחה אותך, כך נראה, "כמה שיותר ברזל יותר טוב", לא תמיד זה נכון ...
-
חוזר: הסבה לשאקל רוורס בCJ
אשר אני ממש לא חושב שכמה שיותר ברזל יותר טוב, למרות שזה מוכח שמה שיותר מסיבי יותר חזק, לחובב כמוני. (שלא יכול להשתמש בפלדות ופרופילים מיוחדים)
אגב, בהתחלה חשבתי על D60 קדימה וGM14 מאחור אבל בגלל שיהיו לי כנראה הרוקוולים אז אשים אותם. נכון שהם יותר כבדים אבל מצד שני לא חושב שאי פעם אוכל לשבור אותם. בטח לא עם המנוע שאשים. גם אם זה יהיה ביג בלוק (מה שממש לא סביר שאשים כי אז הרכב יראה כמו ביסלי).
בקשר לתחרויות.
בגדול אתה צודק אבל מה, תחרויות ניווט שבהן הג'יפ שלי בהחלט יכול להיות תחרותי לא מעניינות אותי.
חשבתי שכן, ניסיתי תחרות והתבאסתי קשות מאלמנט הניווט, לא בגלל הנווט חס וחלילה ולא בגלל המרחקים, פשוט זה לא היה זה. אני לא אומר שלא אנסה שוב אבל המטרה היא לבנות רכב לתחרויות עבירות במתחם סגור. תחרויות עבירות נטו. אני אפילו לא מתכוון לבנות תושבות לכיסא נוסע, שלא לדבר על דברים אחרים שקשורים למסעות ולא לתחרות סגורה במתחם מוגדר וקטן.
חוץ מזה, גם אם לא אצליח, אז מה? חלק מהעניין עבורי זה הבניה. אולי אפילו יותר מהתחרותיות. אני מאוד אוהב לבנות דברים. אין לך מושג כמה נהנתי לבנות את התושבות בשבילך.
את השאלה שלי כתבתי כבר בהודעה הראשונה. שאלה שמשום מה לא ענו עליה.
-
חוזר: הסבה לשאקל רוורס בCJ
מיכה,
בוודאי יש חשיבות לכל הפרטים ששאלתי ואי אפשר לתת לך תשובה יותר אינטלגנטית מ"קודם תמדוד".
אתה מבין שבשקאל רברס תנועת הסרן היא הפוכה, נכון?
סרנים גדולים יותר, מקרבים את הפיניון לטרנספר.
צמיגים גדולים וההגבה הנדרשת מרחיקים את הפיניון לטרנספר.
מהלך מתלה גם הוא משפיע על אורך הסליפ יוק הנדרש
צמיגים גדולים יותר, מנוע חזק יותר כנראה גם הם רלוונטים לחוזק הדריישפט שתידרש אליו
ואלה רק חלק מהשיקולים הרלוונטים.
לכן, נראה לי שכמעט בוודאות תאלץ להחליף דריישפט, וכפי הנראה זה הולך להיות אחד ממרכיבי העלות הזניחים ביותר שתידרש אליהם.
אני מקווה שזה נותן לך את התשובה שחיפשת.
אני מצטרף בחוזקה להמלצה שניתנה מעלי - תתחיל להתחרות כמה שיותר סטנדרטי. התחרויות יתנו לך מספיק עבודות תיקון ושיפור. לאט לאט תעלה במדרג הקושי.
מעבר לכך: אין לי נסיון, אפילו קלוש, בהכנת רכב למרוצי עבירות, אבל מהמעט שקראתי אני יכול להעריך שאם עלויות של 1500 לקרדן כפול מהוות אצלך שיקול כלכלי, אז אין לך יכולת מעשית לעמוד בהשקעה הנדרשת לרכב מהרמות הגבוהות של ליגת העבירויות.
אז איך עושים? מתחילים בקטן, צוברים נסיון ותארים - הספונסרים יבואו בעקבותיהם.
אבל יש פה מספיק אנשים שיוכלו לאשש / להפריך את הטענה הזו שלי.
יוני5
-
חוזר: הסבה לשאקל רוורס בCJ
מיכה, בכנות, כמה ברזלים שוכבים אצלך בחצר? כמה חלקים קנית במחיר מלא ומכרת בהרבה פחות?
אמנם יש בכך יתרונות, אתה מנקה חצרות ומחסנים של אחרים, יוצר שוק ער לחלפים אבל מפסיד הרבה כסף בדרך, כסף שיכל לשמש אותך לשיפורים שאתה באמת צריך.
מרוב קניות שכחת לקנות את החשוב מכל, ניסיון. עם עונה אחת מאחוריך היית חכם הרבה יותר, קונה רק את מה שצריך, ומשפר/מחליף פעם אחת.
תזכור, נהג מנוסה ומיומן אבל עם רכב פשוט יחסית ישיג יותר מנהג בתול ברכב משופר, משודרג עם כל הסוכריות שאתה חולם עליהן. באותו אופן, נהג מנוסה ידע להגיד מה חסר לו ברכב ואיך להשלים את החוסר.
לבנות רכב עבירות מתוך קריאה במגזינים/פורומים וכד' היא לא הדרך.
לבנות ולשפר זה חלק מהכיף, אבל אין בכך טעם אם אתה לא רואה את התוצאה עובדת בסופו של יום ועובדת טוב.
-
חוזר: הסבה לשאקל רוורס בCJ
ציטוט:
נכתב במקור על ידי יוני5
מיכה,
בוודאי יש חשיבות לכל הפרטים ששאלתי ואי אפשר לתת לך תשובה יותר אינטלגנטית מ"קודם תמדוד".
אתה מבין שבשקאל רברס תנועת הסרן היא הפוכה, נכון? ברור
סרנים גדולים יותר, מקרבים את הפיניון לטרנספר. גם ברור
צמיגים גדולים וההגבה הנדרשת מרחיקים את הפיניון לטרנספר. וגם משנים את הזווית
מהלך מתלה גם הוא משפיע על אורך הסליפ יוק הנדרש ידוע
צמיגים גדולים יותר, מנוע חזק יותר כנראה גם הם רלוונטים לחוזק הדריישפט שתידרש אליו
ואלה רק חלק מהשיקולים הרלוונטים. גם ברור אבל כרגע מדובר רק על שדרוג סרנים. אחרי שהשדרוג הזה יגמר נמשיך הלאה
לכן, נראה לי שכמעט בוודאות תאלץ להחליף דריישפט, וכפי הנראה זה הולך להיות אחד ממרכיבי העלות הזניחים ביותר שתידרש אליהם. לא ברור אבל בהחלט יכול להיות
אני מקווה שזה נותן לך את התשובה שחיפשת.
אני מצטרף בחוזקה להמלצה שניתנה מעלי - תתחיל להתחרות כמה שיותר סטנדרטי. התחרויות יתנו לך מספיק עבודות תיקון ושיפור. לאט לאט תעלה במדרג הקושי.
מעבר לכך: אין לי נסיון, אפילו קלוש, בהכנת רכב למרוצי עבירות, אבל מהמעט שקראתי אני יכול להעריך שאם עלויות של 1500 לקרדן כפול מהוות אצלך שיקול כלכלי, אז אין לך יכולת מעשית לעמוד בהשקעה הנדרשת לרכב מהרמות הגבוהות של ליגת העבירויות.
מי דיבר על רכב מהרמות הגבוהות של ליגת העבירות? מאיפה זה צץ? נראה לך שמה שאבנה יהיה בליגה של ברוך, עידו, ירון, גיא וכל שאר התותחים? אני מראש יודע שזה רכב תחרויות לפאן. ראה חתימה
אז איך עושים? מתחילים בקטן, צוברים נסיון ותארים - הספונסרים יבואו בעקבותיהם.
אבל יש פה מספיק אנשים שיוכלו לאשש / להפריך את הטענה הזו שלי.
יוני5
השירשור הזה התחיל ב2-3 שאלות פשוטות והתדרדר להטפה בנוגע לאם בכלל לבנות ולמה לך לבנות.
שלא תבינו, אני מאוד מעריך את הדאגה שלכם. כל מה שאתם כותבים חשבתי עליו כבר איזה 100 פעם. אבל מה לעשות זה בדם.
אם לא אתחיל לבנות אז לעולם לא אדע לבנות. לא יעזור כלום. לבזבז עוד שנה בבאסה עם רכב שלא מספק אותי? למה? בשביל נסיון? איזה נסיון? בתחרויות שמעניינות לי את ת$%^ת ?
אני לא אומר שלא אתחרה גם בקרוס קנטרי וכדומה, לדעתי חלק מהתרומה שאני יכול לתרום לספורט הזה היא להשתתף בתחרויות, אבל לומר שזה סוג תחרויות שמעניין אותי? לא.
-
חוזר: הסבה לשאקל רוורס בCJ
ציטוט:
נכתב במקור על ידי coas
מיכה, בכנות, כמה ברזלים שוכבים אצלך בחצר? כמה חלקים קנית במחיר מלא ומכרת בהרבה פחות?
אמנם יש בכך יתרונות, אתה מנקה חצרות ומחסנים של אחרים, יוצר שוק ער לחלפים אבל מפסיד הרבה כסף בדרך, כסף שיכל לשמש אותך לשיפורים שאתה באמת צריך.
מרוב קניות שכחת לקנות את החשוב מכל, ניסיון. עם עונה אחת מאחוריך היית חכם הרבה יותר, קונה רק את מה שצריך, ומשפר/מחליף פעם אחת.
תזכור, נהג מנוסה ומיומן אבל עם רכב פשוט יחסית ישיג יותר מנהג בתול ברכב משופר, משודרג עם כל הסוכריות שאתה חולם עליהן. באותו אופן, נהג מנוסה ידע להגיד מה חסר לו ברכב ואיך להשלים את החוסר.
לבנות רכב עבירות מתוך קריאה במגזינים/פורומים וכד' היא לא הדרך.
לבנות ולשפר זה חלק מהכיף, אבל אין בכך טעם אם אתה לא רואה את התוצאה עובדת בסופו של יום ועובדת טוב.
מה הקשר? כרגע בקושי יושבים אצלי ברזלים. מכרתי את רובם וכן בחלק מהם הפסדתי ובחלק הרווחתי וחלק אני שומר בתור חלקי חילוף. רק לידיעתך, רוב הכסף ש"הפסדתי" נבע מכך שהייתי צריך לבנות סככה (עם תשתיות מתאימות) ולהעביר את כל הציוד שלי כמה פעמים. בנוסף אני אכן מודה שנתתי לחבר ברזל בשווי של כמה מאות שקלים כשהייתי יכול אולי לקבל עליו כמה גרושים.
כן, אם היום אבנה רכב אני אדע לעשות אותו הרבה יותר זול. אבל נראה לך שהייתי לומד לבנות רכב אם כל הזמן הייתי בגישה ש"למה להתחיל" ו"תחכה עוד קצת" וכדומה?
בבקשה, תפסיקו להטיף לי. יש לי מטרה ואני שואף להגיע אליה. זה שהמטרה לא נראית לכם או שאתם לא מבינים אותה זו לא בעיה שלי.
-
חוזר: הסבה לשאקל רוורס בCJ
להרשלה מאוסטרופולי כידוע הספיקו שני אנשים שאומרים לו שהוא שיכור כדי שהוא ילך לישון. בשרשור הזה כולם אומרים לך שאתה שיכור. הרוב בצורה מאד מאופקת ובוגרת יחסית, מרגישים איך הם מתאפקים. גם אני.
אתה הולך לשים זוג סרני רוקוול 2.5 טון מתחת לסיקס, מנוע ביג בלוק, ואתה בונה על הדרישפטים של הסיקס??? אתה הולך לשים סרנים שביחד ישקלו פחות או יותר כמו הרכב שמעליהם, ואתה מתעצל לתכנן תושבות בולמים???
אולי זה לא הפורום הנכון לשאול את השאלות שלך. אבל הבעייה היא לא בפורום. תפתח את הראש ותנסה לקלוט מה אנשים מנסים להגיד לך, לחלק מהאנשים פשוט נמאס אז או שהם מפסיקים להיות נחמדים או שהם פשוט מפסיקים להתייחס, אתה בכל מקרה מפסיד.
-
חוזר: הסבה לשאקל רוורס בCJ
ציטוט:
נכתב במקור על ידי lizard
חשבתי שהימים האפלים של "להראות למיכה שהוא לא יודע כלום רק בשביל האגו שלנו" עברו, כנראה שלא.
מיכה, במקום לקפוץ למסקנות ולמהר לשלוף את קלף ההתקפה אישית,
נסה לחשוב על מה שאתה כותב, ועדיף לפני,
אני לא מאמין שיש כן אדם אחד שיוצא מדרכו כדי לעשות לך רע.
הנה מה הבנתי עד עכשיו
סרנים רוקוואל
צמיגים 39
קפיצים שכבר יש לך אבל מעל לסרן (גובה היסטרי)
על כול זה אתה מוכן להשקיע, כולל הוצאת הקפיצים מחוץ לשלדה כמובן
אבל,,,,,
בניית תושבות לבולמים-לא
קרדן כפול-לא בא בחשבון!
נשמע לי כטעם שמפניה עם תקציב קולה.
תגיד לי אתה, איך היתה מגיב אם משהו אחר היה כותב את זה?
אתה עוד מאשים את הפורום?
תמשיך ככה ואתה מוזמן לכתוב את הפרק השני של הספר המפורסם:
"איך להפוך עשרות אלפי שקלים לפסולת ברזל"
אבל נחזור לנושא המדובר,
לא הצלחתי להבין מדוע אתה חושב ששאקל רוורס זה לא טוב בשבילך.
הרי תצתרך לבנות את כול מערכת המתלים מחדש, מדוע לא לעבור למשהו קצת יותר מודרני?
וכול זאת בלי השקעה כספית או עבודה נוספת.
גם לא הבנתי מדוע צריך לבנות תושבות בולמים חדשות בגלל זה (הרי הסרן נשאר באותו מקום)
כמו כן, לא מובן לי מדוע הקרדן כפול כול כך מפחיד אותך, כמובן שלא תדע אם אתה נחוץ לו עד שהסרן ישב במקומו,(בלי כול קשר לאיזה מיתלים תבחר) שלא לדבר שבמחיר שכתבת, (1500) שקל אפשר להביא דריבשאפט חדש(כולל קרדן כפול) מצופה זהב, וזה כולל הובלה מארה"ב ומכס.
עוד כמה שאלות קטנות:
מדוע כול רכב שטח שהשתמש בקפיצי עלים ונבנה מאמצע שנות ה60 וכמעט עד היום השתמש בשאקל אחורי בצורה אקסקלוסיבית?
זה כולל GM,DODGE,FORD,TOYOTA ואחרים.
מדוע KAISER JEEP כשהם בנו את ה M38
הגירסה הצבאית של הCJ5 העדיפו להפוך אותו לשאקל אחורי?
מדוע מוכרים קיטים הסבה לשאקל רוורס לרכבים שבאו עם שאקל קידמי?
וזה כולל CJ,YJ,FJ40
מדוע אין קיטים להסבה לרכבים שבאו במקור עם שאקל אחורי?
(להפוך אותם לשאקל קידמי, שכנראה מועדף עליך)
אני מתאר לעצמי כאחד שמבין עניין, תוכל בקלות להסביר לי מה היתרונות והחסרונות, ומה עדיף.
-
חוזר: הסבה לשאקל רוורס בCJ
ג'ו אני בטוח שאף אחד פה לא לרעתי. פשוט משום מה כל שירשור טכני שכזה שאני פותח מגיע לנושא של למה לך בכלל לבנות משהו.
הבנת נכון.
סרנים רוקוול בתצורת SPOA.
הגובה יהיה היסטרי (ויתכן שאבצע שיחרור מאמצים לקפיצים על מנת לשטח אותם יותר) אבל היחס בין הפיניון של הסרן והטרנספר בתקווה ישמר בגבולות הסביר בגלל שבסרן הזה הפיניון נמצא מעל הביצה. אם לא, אצטרך קרדן כפול.
תושבות בולמים אני בונה חדשות בכל מקרה, הכלוב יחוזק לשלדה וחלק מהחיזוק יהווה את הבסיס לתושבות בולמים החדשות (שיהיו מאוד מסיביות כהכנה לקויילאוברים).
אגב, עוד לא ברור לי אם צריך להפוך את הקפיץ ככה שהחלק הקדמי שלו יהיה אחורי או לא. בהנחה שאני כן עושה רוורס שאקל.
אני לא אומר שרוורס שאקל לא טוב, אני חושב שכרגע זו התעסקות קצת מיותרת עבורי. מה גם שלא חשבתי על זה וכנראה שזה יתן עוד גובה לרכב, לא בטוח שזה מה שאני רוצה ולא בטוח איך לסדר את המתלה האחורי שיהיה באותו גובה. עירגול לא בא בחשבון.
איך פותרים את הבעיית גובה?
-
חוזר: הסבה לשאקל רוורס בCJ
ציטוט:
נכתב במקור על ידי lizard
אני חושב שכרגע זו התעסקות קצת מיותרת עבורי. מה גם שלא חשבתי על זה וכנראה שזה יתן עוד גובה לרכב, לא בטוח שזה מה שאני רוצה ולא בטוח איך לסדר את המתלה האחורי שיהיה באותו גובה. עירגול לא בא בחשבון.
איך פותרים את הבעיית גובה?
איך התעסקות מיותרת?
תצתרך לבנות הכול מחדש בכול מקרה.
איך שאקל קוורס יתן לך עוד גובה? זה שאקל רוורס של קוסמים?
על איזה בעיית גובה אתה מדבר?
-
חוזר: הסבה לשאקל רוורס בCJ
מיכה, בהנחה שאתה גם רוצה לנצח בתחרויות, ולא רק לקבל מדליית השתתפות, אתה לחלוטין לא הולך בדרך הנכונה. אין מצב, בשום ספורט בעולם, שאתה יכול להתחיל מהליגה הגבוהה ולהגיע שם להישגים בזמן נורמלי. בלי ניסיון בליגות הנמוכות והקלות יותר, יקח לך שנים (יותר מבדרך השניה) להגיע לרמה של הישגים.
תתחיל מקטן, תצבור ניסיון בנהיגה, ומשם תעלה למעלה...
אם אני משווה את זה לתחום הימאות (שאם זכרוני אינו מטעני גם אתה בא ממנו) זה בערך כמו שאני אזרוק ילד אחרי חודשיים באופטימיסט לאליפות הארץ ב420/לייזר. בתיאוריה הוא ידע להפעיל את הסירה. אם הוא יסיים זה יהיה נס.
-
חוזר: הסבה לשאקל רוורס בCJ
ציטוט:
נכתב במקור על ידי tzagi
עוד כמה שאלות קטנות:
מדוע כול רכב שטח שהשתמש בקפיצי עלים ונבנה מאמצע שנות ה60 וכמעט עד היום השתמש בשאקל אחורי בצורה אקסקלוסיבית?
זה כולל GM,DODGE,FORD,TOYOTA ואחרים.
מדוע KAISER JEEP כשהם בנו את ה M38
הגירסה הצבאית של הCJ5 העדיפו להפוך אותו לשאקל אחורי?
מדוע מוכרים קיטים הסבה לשאקל רוורס לרכבים שבאו עם שאקל קידמי?
וזה כולל CJ,YJ,FJ40
מדוע אין קיטים להסבה לרכבים שבאו במקור עם שאקל אחורי?
(להפוך אותם לשאקל קידמי, שכנראה מועדף עליך)
בהנחה ששאקל רוורס באמת הרבה יותר טוב, למה תכננו וייצרו את הרכבים שהזכרת עם שאקל קדמי? הרי אין הבדל בעלויות - החלקים אותם חלקים, הידע קיים... יש משהו שהמהנדסים של ג'יפ וטויוטה לא יודעים?
-
חוזר: הסבה לשאקל רוורס בCJ
מיכה,
אני מקווה שלפחות על הסרנים של רוקוול אתה לא מתכוון לשלם למישהו חוץ מהובלה, יש כאלו במצב ימ"ח זרוקים כמו זבל.