-
על סף יאוש [רדיאטור]
שלום לכולם יש ברשותי צירוקי כבר שנה וחצי כאשר קניתי את הגיפ היה לו רדיאטור חדש לאחר מיספר חודשים היתפוצץ ולמרות שהו היה חדש המליצו לשים שוב פעם רדיאטור חדש אז שמתי רדיאטור של בשן
ולאחר חצי שנה שוב היתפוצץ הרדיאטור ואז חזרתי למוסך ושם הבנתי שהאחריות היא לחצי שנה ונאלצתי לתקן את הרדיאטור אתמול לאחר שלושה חודשים שוב הרדיאטור היתפוצץ
השאלה מה עושים ?
האם קיים רדיאטור מסיבי יותר ?
האם רדיאטור של מכשירי תנועה מספיק מסיבי ?
הצירוקי מודל 99 תודה לעונים.
-
חוזר: על סף יאוש [רדיאטור]
מה זה התפוצץ?
נהיה חור?
כנראה יש בעיה בלחצים ?
כשהחלפת רדיאטור בדקת את הגורם ?(במוסך )
-
חוזר: על סף יאוש [רדיאטור]
היתפוצץ =נהיה חור
למיתב ידיעתי לא עשו שום בדיקה
איזה בדיקה לבקש מהמוסך לעשות?
-
חוזר: על סף יאוש [רדיאטור]
נשמע רע מאוד לא רוצה ליגרום לך לחצים בחזה אך הכוון של הבעיה
לא טוב........
-
חוזר: על סף יאוש [רדיאטור]
ציטוט:
נכתב במקור על ידי eliyoval
נשמע רע מאוד לא רוצה ליגרום לך לחצים בחזה אך הכוון של הבעיה
לא טוב........
מה אתה מגדת עתידות בטיילת?
-
חוזר: על סף יאוש [רדיאטור]
ציטוט:
נכתב במקור על ידי berezef
היתפוצץ =נהיה חור
למיתב ידיעתי לא עשו שום בדיקה
איזה בדיקה לבקש מהמוסך לעשות?
את הפקק החלפת?
-
חוזר: על סף יאוש [רדיאטור]
בנוסף על כך שכנראה כדאי לבדוק לחצים במערכת, אני מציע שתעשה כאן חיפוש על הרדיאטורים של בשן. אתה לא לבד :sad:
-
חוזר: על סף יאוש [רדיאטור]
כמו שכתבו לפני יש צורך בשתיים שלוש בדיקות פשוטות, לחץ אם משאבה על הפקק הרדיאטור,פקק פתוח מנוע בטמפ' עב' רץ ב-2000 סלד ולחליפין בסרק ופשוט לראות אם יש בועות אויר במים דרך הפקק או חמור מיזה אם "קופצים" מים רותחים החוצה.בדיקה נוספת היא אם מכשיר שיודע לזהות גזי פליטה במים,כלהבדיקות דורשות נסיון מינימלי.
-
חוזר: על סף יאוש [רדיאטור]
לצ'רוקי יש שפע רדיאטורים תחליפיים ומשופרים באיכות גבוהה ובמחירים מצחיקים בארה"ב, גם כולל משלוח ומיסים כדת וכדין לדעתי המחיר טוב מאשר בארץ וגם הביצועים.
-
חוזר: על סף יאוש [רדיאטור]
מה שרומזים לך, זה שתבדוק בריחת לחץ,
אולי יש לך בעיה של אטם ראש ,אולי..
אבל אם נסעת הרבה זמן ולא נשרף אז אולי לא..
היתה בריחת מים מהמערכת לפני הפיצוץ.?
אולי כמו שהציע קודמי,הפקק לא מתאים,ראה בספר רכב שלך לאיזה לחץ הוא מתוכנן.
תתחיל מזה ,ולאחר מכן חייב בדיקת שעון לחץ על פקק המים.
אבל דחילק 3 פעמים סדק לרק עכשיו בודק?
בהצלחה.גש.
-
חוזר: על סף יאוש [רדיאטור]
קודם כל תודה לכל העונים .
עכשיו אני בדרך למוסך לבדיקה מקיפה של כל מה שנירשם ע"י החברים בפורום
הזמנתי רדיאטור חלופי לבינתיים. אבל אני אשמח לקבל המלצה על אתר בחול שמוכר רדיאטורים משופרים
כדי להזמין אחד. ואם מישהו רוצה להיצתרף להזמנה הו מוזמן.
-
חוזר: על סף יאוש [רדיאטור]
שוב שלום עכשיו לאחר שבועיים בערך מהתקנת הרדיאטור חום המנוע נמוך יחסית
אבל לאחר נסיעה ארוכה כ-45 דקות ניכנסתי לשטח חום המנוע הראה 90 מעלות לאחר זחילה בשטח של כ-20 דקות נעמדנו כי מישהו ניתקע לפננו אז נדלקה מנורה אדומה [צ'ק אנג'ן] וחום המנוע הראה 120 מעלות.אז הרמתי את התורים ל2000 סל''ד כעבור 20 שניות החום ירד ל100 מעלות .
במוסך תענו שזה פן קלאץ . יש לציין שהתרמוסטט הוצה בקיץ ולא הוחזר עדיין
יש למישהו מוסג אך בודקים את הפן קלאץ? האם למישהו יש בעיה דומה
-
חוזר: על סף יאוש [רדיאטור]
תשמע...
בחורף 90-120 מע' ללא תרמוסטאט זה רע!!
לא זוכר מתי שמעתי את הפאן - קלאץ עובד אצלי בחודש הקר האחרון, גם בעמידה ממושכת למדי. מה שאתה מתאר אופייני לימים חמים במיוחד בנגב ובקיץ.
יתכן שהמשאבת המים שלך לא מתפקדת ואז בטורים גבוהים היא משתפרת בתפקודה.
בכל מיקרה תחליף תחילה את הפאן - קלאץ.
-
חוזר: על סף יאוש [רדיאטור]
יש שיטות שונות של מכונאים ותיקים לבדיקת הפאן קלאץ' כמו הרגשת ההתנגדות שלו כשמחזיקים אותו ביד במתן סטרטר, או חימום מכוון של המנוע וכו'. אני לא אפרט אותן גם כי אני לא מכיר אותן טוב וגם כי חלקן עלולות להיות מסוכנות בביצוע לא נכון וגם כי דרוש בהן נסיון של אדם שיודע איך מרגיש פאן קלאץ' תקין ולא תקין, ולי אין את זה.
מה שאני עושה זה למדוד את מהירות המאוורר בעזרת טכומטר אופטי, ואז אני רואה אם ההחלקה של המצמד לא מוגזמת ביחס לסל"ד המנוע.
-
חוזר: על סף יאוש [רדיאטור]
משאבת המים חדשה גם כן הוחלפה בקיץ.
היום ביררתי על מחירי הפן קלאץ אצל יאנוביץ זה עולה 380 שח ומעמ [חלופי]ומכשירי תנועה 690 שח ומעמ.
המחיר כפול האם יש לזה השלכות?
-
חוזר: על סף יאוש [רדיאטור]
ציטוט:
נכתב במקור על ידי berezef
שוב שלום עכשיו לאחר שבועיים בערך מהתקנת הרדיאטור חום המנוע נמוך יחסית
אבל לאחר נסיעה ארוכה כ-45 דקות ניכנסתי לשטח חום המנוע הראה 90 מעלות לאחר זחילה בשטח של כ-20 דקות נעמדנו כי מישהו ניתקע לפננו אז נדלקה מנורה אדומה [צ'ק אנג'ן] וחום המנוע הראה 120 מעלות.אז הרמתי את התורים ל2000 סל''ד כעבור 20 שניות החום ירד ל100 מעלות .
במוסך תענו שזה פן קלאץ . יש לציין שהתרמוסטט הוצה בקיץ ולא הוחזר עדיין
יש למישהו מוסג אך בודקים את הפן קלאץ? האם למישהו יש בעיה דומה
בדוק עוד כיוון - של המניפה החשמלית (בצ'רוקי למי שלא מכיר יש מניפה מכאנית ולצידה חשמלית, הרדיאטור צר וארוך). ואם זאת נשמע לי מוזר, דווקא בימים האחרונים בעיות התחממות??? לא נשמע לי כמו בעיית מניפות, אלא משהו רציני יותר. אתה בטוח שאתה לא מאבד מים, כן?
-
חוזר: על סף יאוש [רדיאטור]
לפי בדיקה שלי אין איבוד מים רציני אם בכלל. לגבי הוונטה החשמלית הי תקינה עובדת בתמפרטורה מסוימת וגם כאשר אני מדליק את המזגן. בנוסף הוספתי 2 וונטות חשמליות עם מפסק זרם לתוספת קירור
וזה גם לא עוזר לגיפ להיתקרר בזמן שתארתי מיקודם.הם עוזרות כשהרכב בנסיעה
עכשיו אני בדרך למכשירי תנועה ליקנות את הפן קלאץ ואני מקווה שזו הבעיה.
-
המאוררים החשמליים
בדוק שהמאוררים החשמליים לרדיאטור פועלים בכוון הנכון כך שהם מושכים אויר מקדמת הרכב, דרך הרדיאטור לכוון תא המנוע. אם הם פועלים הפוך אז הם לא יצליחו לקרר את הרדיאטור.
פעולה הפוכה של המאוררים נגרמת בגלל חיבור הפוך של החוטים אל מנוע המאורר החשמלי.
איזה מאוררים חשמליים הותקנו (SPALL)?
בברכה - רפי לין
-
חוזר: על סף יאוש [רדיאטור]
טוב אז איזה סוג מאווררים אני לא יודע. לפי בדיקה שלי הם עובדים לכיוון המנוע.
-
חוזר: על סף יאוש [רדיאטור]
מישהו בדק אם מעברי המיים במנוע לא סטומים?
-
חוזר: על סף יאוש [רדיאטור]
טוב אז זו רשימת החלקים במערכת הקירור שהותקנו עד עכשיו[חדשים]
1 רדיאטור
2משאבת מים
3תרמוסטט ואטם
4 פן קלאץ
5 רוב צינורות המים
6 מים ירוקים
7 כונס אוויר
בנוסף ישנם 2 מאווררים נוספים
עוד לא בדקתי אם הגיפ מיתחמם אני מתכנן טיול למחר ע''מ ליבדוק את חום המנוע
ואני מצפה שיהיה טוב כשאחזור אני אעדכן.
-
חוזר: על סף יאוש [רדיאטור]
אז ככה אתמול הייתי במשלט 21 ובעוד כמה מעלים יותר קשים [טכנים] חום המנוע לא עבר את ה-108 מעלות ונישאר מאוד יציב ואני חושב שזה סוף שהבעיה.
אם מישהו חושב אחרת הו מוזמן להגיב
שוב תודה לעונים
-
חוזר: על סף יאוש [רדיאטור]
קצת קר עכשיו מכדי להגיב על קביעה כזו, או מכדי לקבוע אותה. לא?
אני מאחל לך שאתה צודק והכול בסדר, אבל תנאי המבחן שלך היו לא טובים. נסה שוב ביולי-אוגוסט.
-
חוזר: על סף יאוש [רדיאטור]
חנן צודק בקביעתו ,108 מעלות אכן גבוה מדי לתקופה,
יגאל
-
חוזר: על סף יאוש [רדיאטור]
יום שבת היה יום חם יחסית לימים שהגיפ הגיע לנקודת רתיחה. אני לא סגור שזאת סוף הבעיה. מניסיוני עם הצירוקי אין אף פעם סוף לבעיות תמיד צץ משהו .אבל אני מאוד מאוד מקווה שזה הסוף
-
חוזר: על סף יאוש [רדיאטור]
לא נתקלתי עד היום בבעיה במערכת קירור שכל כך קשה לאיתור. צ'רוקי תקין לא מתחמם, בטח שלא במזג אויר חורפי, ובטח שלא בלי לאבד מים בצורה ברורה.
איפה אתה מטפל? מוסך שהחליף לך כבר כל כך הרבה חלקים יקרים ועדיין האוטו מתחמם - כנראה לא המוסך הנכון בשבילך, ואני עדין מאד בבחירת המילים... אולי אתה צריך חוות דעת אחרת. אני יכול מנסיון אישי להמליץ רק על מוסך ג'יפים אחד - מוסך אנדורו בפרדס חנה, ארנון מלאכי.
-
חוזר: על סף יאוש [רדיאטור]
היי נימרוד אני מטפל במוסך מורשה של קריזלר בירושלים ובמוסך נוסף שמטפל לי בכל נושה של ה-4X4
נכון לעכשיו חום המנוע די יציב ז''א נסיעה רצופה 95 מעלות נסיעה בעיר 100 מעלות[כולל פקקים]
נסיעה בשטח שבילים 100 מעלות ונסיעה בשטח טכני קשה 108 110 מעלות בערך
יש לציין שהגיפ לא הגיע לרתיחה עדיין כמו שציינתי קודם
השאלה אם ככה זה אצל כולם?
-
חוזר: על סף יאוש [רדיאטור]
לא. 108 זה טמפרטורה גבוהה על גבול ההתחממות, לא צריך לראות אותה - בטח שלא בחורף. אבל מי אמר שהשעון מדויק?
-
חוזר: על סף יאוש [רדיאטור]
נמרוד מה התמפרטורה אצלך לפי דרגות הקושי שהגדרתי קודם?
ואם אתה צודק מה לדעתך הבעיה ?
איך בודקים שעון חום?
-
חוזר: על סף יאוש [רדיאטור]
האוטו שלי לא עובר את חצי מד החום (מחט עומדת) בשום מצב. בכל מקרה עכשיו כשהוא תקין... שסתום מערכת החימום נסדק ודלף וגרם לי לקצת צרות בסוף הקיץ.
אין לי מושג מה הבעייה אצלך. אני רק חוזר ואומר -א: בעיות קירור הן קריטיות לרכב, זה מה שהורג מנועים. ב: הן ניתנות לאיתור ופתרון תמיד. בכל רכב. הג'יפ שלך לא מיוחד - ולכן מסכת התיקונים וההחלפות היקרות מרמזת על חוסר מקצועיות בטיפול.