-
7 קבצים מצורפים
ציפוי פנים בודי ג'יפ סופה בצבע אפוקסי יעודי- פרוייקט מצולם
ברשותי סופה ארוכה וסגורה.
הרכב משמש כפרייבט וכג'יפ טיולים לכל עניין ודבר.
כפרייבט, אני תמיד שואף להפוך את הג'יפ לפונקציונלי ונח יותר לחיי היומיום, מה שאומר בין היתר שהוא צריך להיות נקי ומסודר באמצע השבוע ולהציע יכולת ניוד סבירה +.
כג'יפ טיולים, אני תמיד שואף להפוך אותו לפרקטי בשטח, נח לפריקה וטעינה של ציוד, ועד כמה שאפשר סביל עבור הנוסעים.
כבר המון זמן שאני רוצה להעיף את השטיחים מהרכב, שאמנם מבודדים יופי, אבל סופגים אבק בכמויות ורטיבות (ומפריעים לי לשמור על רכב נקי, שלא לדבר על נזקי הרטיבות לפח).
חיפשתי פתרון קבוע שיענה על הצרכים הבאים:
• פשוט לניקיון (ברמה של לשטוף את פנים הרכב עם צינור-אין לכם מושג כמה זה כיף!!!)
• ישמור על הפח לאורך זמן
• מבודד ברמה סבירה
• שיהיה חזק ולא ישבר בהעמסת ציוד כבד
• מחוספס לצורך מניעת החלקה של ציוד/אנשים
קראתי על כל מיני פתרונות הכוללים חומרים יעודים לציפוי הג'יפ, והחלטתי גם אני שזה כנראה הפתרון האולטימטיבי.
לאחר סקירת האופציות העומדות בפני אדם העומד בפני פרוייקט שכזה בארצינו, בחרתי בבאה:
פניתי לבחור בשם רוני (נמצא תחת הכינוי T-REX בפורום), שעוסק בתחום הצבע שנים ארוכות ונחשב לאחד מחודי החנית בתחום. בין היתר הבחור כבר ביצע פרוייקט דומה על מספר רכבים (2 ארגזי טנדרים שעובדים קשה, ו2 ג'יפים פרטיים) ולאחר היכרות עם עבודותיו השונות החלטתי להפקיד בידיו את ביצוע הפרוייקט הבא.
בתוכנית: השגת כל הדרישות הנ"ל- ע"י ציפוי פנים הג'יפ באפקוסי יעודי, בעל רמת גירעון לבחירתי.
מטרת השרשור הינה לשתף אתכם בתהליך הצביעה, ולדווח על התוצאות והעלויות.
שלב I:
תחילה כמובן הפשטתי את כל פנים הרכב:
השטיחים הוצאו אחר כבוד, הכיסאות פורקו, וכל דבר שיכלתי להוציא מהג'יפ- יצא.
לאחר מכן שייפתי את כל רצפת הג'יפ עם מברשת שיערות על מנת לחשוף את הפח.
יש 2 דרכים לבצע את הפרוייקט הזה לאחר פירוק פנים הרכב ושיופו:
הדרך המהירה היא פשוט לזרוק חומר על רצפת הרכב איך שהיא- ג'יפה וחלודה "בילט-אין".
הדרך היותר ארוכה, שבה רוני עובד ובלעדיה לא הסכים לבצע את העבודה- היא שיוף של כל רצפת הבודי וניקוי שלה, תיקון חלודות ממאירות היכן שצריך (פחחות), וסתימת כל החורים וההברגות שצריכים לחזור לשימוש לאחר מכן במסקנטייפ.
כל זאת מכיוון שע"פ רוני, מעבר לתכונות ההגנה החוזק והחוסן של צבע האפוקסי היעודי- כשעושים פרוייקט שכזה ופנים הרכב כבר ערום, יהיה פשוט ביזבוז משווע לא לטפל באותם "פאקים" קטנים וגדולים כאחד.
כיסוי ההברגות והחורים שחוזרים לשימוש לאחר הפרוייקט מתבצע מכיוון שהצבע עבה וכאשר מתייבש מתקשה לדרגות גבוהות מאוד. חור שנסתם ע"י הצבע הזה- או הברגה שנצבעה על ידו- סיכוי סביר שלעולם לא יחזרו לשימוש שוב מאחר והצבע סרבן פקודת הסרה סדרתי.
מצבו הכללי של הבודי שלי התגלה כיחסית מצוין לסופות, ואני החלטתי שברצוני לשמר את המצב.
בוצעו מספר תפרים בודדים עם CO ופחחות קלה. פנים הבודי מוכן לצביעה, שהחלה היום (שכבה ראשונה).
בסוף היום הסתבר שלא טעיתי בבחירת בעל המקצוע שיבצע את העבודה.. לא מוכן לקצר ולא מתפשר- בדיוק כמו שהייתי מצפה מבעל מקצוע רציני.
למרות שהייתי צריך לטזז עוד קצת בשביל שיצא כמו שרוני רוצה, לדעתי זה שווה את הטרחה.
עלויות עד כה:
הפשטת פנים הרכב ופירוק האביזרים- עבודה עצמית- 0 ש"ח
שיוף הצבע הישן- נעשה על ידי עם מברשת ברזל דיסק- 15 ש"חים
תיקוני פחחות נדרשים- בוצע ע"י גורם חיצוני- 700 ש"ח
מחר יעלו תמונות נוספות, ודיווח על ההתקדמות.
-
4 קבצים מצורפים
חוזר: ציפוי פנים בודי ג'יפ סופה בצבע אפוקסי יעודי- פרוייקט מצולם
הבטחתי לעדכן.
שכבה ראשונה + שניה של צבע כבר יושמה על הרכב...
מהתרשמות ראשונית אחרי שהשכבה הראשונה התייבשה-החומר הזה קשה כמו בטון!
אמנם זה עוד לא נראה מספיק אחיד, אבל זאת רק שכבה ראשונה-ואני בטוח שהתוצאה הסופית תיהיה לא פחות ממצוינת.
עדכונים בהמשך...עד סוף השבוע הרכב כבר אמור להיות מוכן!
עמרי
-
חוזר: ציפוי פנים בודי ג'יפ סופה בצבע אפוקסי יעודי- פרוייקט מצולם
אני לא אשפוט את העבודה עצמה משום שהיא לא גמורה - ולא נותנים ציון על חצי עבודה...
למרות זאת , אני מקווה שהגימור הסופי יהיה יותר יפה ואחיד.
איזה ציוד צריך בשביל עבודה כזאת?
מה המחיר של החומר לעבודה בסד"ג כזה?
בהצלחה!
ים
-
חוזר: ציפוי פנים בודי ג'יפ סופה בצבע אפוקסי יעודי- פרוייקט מצולם
בוקר טוב
אפשר שאלה...אולי טיפשית אבל בכל זאת שאלה....
ותקן אותי במידה ואני טועה... סתם עכשיו קפץ לי לראש...
אפוקסי זה סבבה.... אבל בדיוק כמו שכתבת למעלה...
זה יוצא קשה כמו אבן.... זה בדיוק האפוקסי...אין בו טיפה של גמישות...
הבודי צריך טיפה גמישות ... במיוחד בתנועה קשה...
דהיינו בטיולי עבירות... מה אז יקרה לאפוקסי....
לא יתחילו סדקים??? אולי תוכל להרחיב טיפה על החומר...
כל מה שכתבת בהודעת הפתיחה שלך התאים לציפוי פולימרי...כולל שלבי ההכנה
מאוד מסקרן אותי החומר הזה...
תודה ובהצלחה...
-
חוזר: ציפוי פנים בודי ג'יפ סופה בצבע אפוקסי יעודי- פרוייקט מצולם
משפחת האפוקסים היא משפחה גדולה ביניהם יש צבעים גמישים יותר או פחות
הצבע הצפציפי הזה נבחר למטרה הזו ויש לו תכונות גמישות מסויימת
-
חוזר: ציפוי פנים בודי ג'יפ סופה בצבע אפוקסי יעודי- פרוייקט מצולם
הצבע הזה עמיד בפני אש? יש בכלל צבעים שמקנים הגנה כלשהי נגד אש?
בידוד ורעש הוא ממסך ?
-
חוזר: ציפוי פנים בודי ג'יפ סופה בצבע אפוקסי יעודי- פרוייקט מצולם
לא! צבע אפוקסי לא עמיד באש.
ישנם תרכובות שונות שיודעות להיות עמידות בפני אש ולדוגמה חומרים המבוססים על תרכובות פנוליות
בתרכובות אלו משתמשים בעיקר בתחום התעופה, כמו כן ישנם פלימרים בעלי חסינות ולדוגמה טפלון או חומרים שהוסף להם אלומיניום טרי הידרט Al(oH)3 אך אותם לא ניתן ליישם בצבעים.
ישנם צבעים להם ניתן להוסיף חומרים אשר יגרמו להאטת קצב הבעירה (כמו בבקתות עץ)
בברכה יואב
נ.ב
עומרי בהצלחה בפרויקט מצפה בקוצר רוח להמשך הדיווח.
-
חוזר: ציפוי פנים בודי ג'יפ סופה בצבע אפוקסי יעודי- פרוייקט מצולם
חברים אתם יכולים להיות רגועים
t- rex (רוני) יודע מה הוא עושה
חכו לתוצאה הסופית אני בטוח שכולכם תרצו גם .
היד של רוני באמת עושה עבודה מצויינת והוא לא מאלה שעושים קיצורי דרך
הוא צבע אצלי כמה חלקים בג'יפ שיצאו ממש כמו מרצדס שיצאה הרגע מהמפעל
גילוי נאות רוני חבר מאוד קרוב
-
7 קבצים מצורפים
חוזר: ציפוי פנים בודי ג'יפ סופה בצבע אפוקסי יעודי- פרוייקט מצולם
כפי שרוני ציין, אבל משום מה חסך במילים (תסלחו לו, הוא קצת ביישן-אני קיבלתי הסבר קצת יותר רחב), יש סוגים שונים של אפוקסי בדרגות גמישות וצמיגות שונים. מעבר לתכונות הגמישות והחוזק שלו, החומר הזה הינו בעל תכונות נוספות שלנו הגי'פאים, הן קצת פחות חשובות (כמו למשל העובדה שהחומר הינו אנטי קורוזובי, ובלילות קרים אני יכול להשתין בתוך הג'יפ :lol:
KD2-לגבי עלויות של החומר, אין לי מושג. אני משלם עבור העבודה. שעלותה המדויקת תפורסם כשהיא תסתיים. העלויות עד כה מפורטות.
מצורפות קצת תמונות של שכבה שניה יבשה ושלישית בשלבי התייבשות.
העסק מתחיל לקבל צורה נורמלית!
בתמונות אפשר כבר לראות את המרקם של הצבע. אני ביקשתי חספוס יחסית עדין. אבל זה כמובן פרמטר שנתון לשינוי.
עמרי
-
חוזר: ציפוי פנים בודי ג'יפ סופה בצבע אפוקסי יעודי- פרוייקט מצולם
קח בחשבון שמרקם מחוספס קשה לנקות ותופס המון לכלוך .
אני בפרויקט דומה צבעתי על החומר הזה שכבת יסוד ושתי שכבות עליון צבע רגיל כדי להגיע למרקם חלק שאפשר לטאטא ולנקות עם מטלית לחה.
-
חוזר: ציפוי פנים בודי ג'יפ סופה בצבע אפוקסי יעודי- פרוייקט מצולם
כשיש לך רכב שמאפשר שטיפה עם צינור, הבעיה לא קיימת.
-
5 קבצים מצורפים
חוזר: ציפוי פנים בודי ג'יפ סופה בצבע אפוקסי יעודי- פרוייקט מצולם
תם ונשלם הפרויקט.
אתמול ישמנו שכבה אחרונה, והיום הרכב כבר מורכב.
לדעתי יצא מצוין! הצבע-בהתחשב בפח שמתחת, יצא אחיד למדיי. החספוס ברמה הנכונה ומבדיקה קצרצרה שערכתי הצבע הזה פשוט חזק בטירוף. ניסיתי לסרוט אותו עם ברזל חד-וכלום לא קורא. גירדתי לבנה על הצבע-ומה שקיבל שיוף זאת דווקא הלבנה.
בקיצור-מושלם!
מבדיקה ראשנית עולה כי הרכב אטום לחלוטין בפני מים (החלק של הרצפה כמובן). אין יותר סדקים וחורים קטנים שדרכם מים יכולים להיכנס-פרט לחורי הניקוז.
בהמשך אדווח לגבי יכולות הבידוד הטרמי של החומר.
קצת תמונות:
-
חוזר: ציפוי פנים בודי ג'יפ סופה בצבע אפוקסי יעודי- פרוייקט מצולם
התוצאה נראית ברמה מאוד גבוהה אני חייב לציין :!:
נראה פצצה, תתחדש.
נ.ב.
החומר מגיע רק בלבן או שיש גם צבעים אחרים באותה איכות?
-
חוזר: ציפוי פנים בודי ג'יפ סופה בצבע אפוקסי יעודי- פרוייקט מצולם
כרגע יש בלבן ושחור וכמובן כל האפורים שבינהם
ניתן לגוון את הצבע לרוב סוגי ה-ral ,מחיר המגוונים יקר במעט
-
חוזר: ציפוי פנים בודי ג'יפ סופה בצבע אפוקסי יעודי- פרוייקט מצולם
יש לי שאלה.
מה הטעם בלבצע כזו עבודה איכותית אם הצד השני של המתכת, הרצפה, חשוף עדיין לפגעים?
אני לא אומר שאין טעם לבצע כזו עבודה ואולי אפילו בג'יפ שלי ארצה משהו דומה אבל אם כבר, צריך להשקיע ולפרק את הבודי קומפלט ולצבוע כמו שצריך משני הצדדים. זו כמובן דעתי בלבד, כל אחד שיעשה את השיקול שלו.
כמה עולה כזו עבודה? לצורך העניין כולל קיר אש ומשני צידי הבודי.
-
חוזר: ציפוי פנים בודי ג'יפ סופה בצבע אפוקסי יעודי- פרוייקט מצולם
אז מה אתה אומר מיכה? חרבאנה חרבאנה?
תשמע,כמובן שהבסט זה לתת צביעה על כל מ"מ של ברזל ומלמטה כמובן
-
חוזר: ציפוי פנים בודי ג'יפ סופה בצבע אפוקסי יעודי- פרוייקט מצולם
ולגבי מחירים
זה תלוי מאד בגוון הצבע,סוג החיספוס אם בכלל,ובשטח הרצוי
עבודה למשל כמו אצל עומרי,2000 ש"ח כולל חומר
אם תרצה הצעת מחיר קונקרטית הבנויה לפי הצרכים והרצונות שלך...אשמח לתת בפרטי
-
חוזר: ציפוי פנים בודי ג'יפ סופה בצבע אפוקסי יעודי- פרוייקט מצולם
ציטוט:
נכתב במקור על ידי T-REX
אז מה אתה אומר מיכה? חרבאנה חרבאנה?
מה זו ההתקפה הזו? כולה שאלתי שאלה.
אתה כל כך חסר ביטחון עצמי שאתה תוקף ככה?
אם אחליט שזה מתאים לי ולתקציב, אני אפנה אליך. תודה.
-
חוזר: ציפוי פנים בודי ג'יפ סופה בצבע אפוקסי יעודי- פרוייקט מצולם
מיכה חבל שאתה מגיב בצורה כזו ולא מבין הומור בסיסי... בהצלחה בהמשך."
-
חוזר: ציפוי פנים בודי ג'יפ סופה בצבע אפוקסי יעודי- פרוייקט מצולם
אה, טוב לפעמים זה עובר ממש מעלי...
בכל מקרה, לא חרבאנה בכלל. עבודה מאוד יפה ואם עומרי יבוא מחר לאסוף את הברזלים שלו אני אשמח לראות אותה כמו שצריך.
אני אחכה לראות את ההשפעות של הצבע בתור בידוד מרעש ומחום (כי הגנה זה די ברור שהוא מגן) ואם יהיה לי בתקציב, נצבע את הבודי של הרכב שלי. כולו כמו שצריך משני הצדדים :-)
-
חוזר: ציפוי פנים בודי ג'יפ סופה בצבע אפוקסי יעודי- פרוייקט מצולם
רוני,האם לדעתך החומר האפוקסי יכל לסתום סדק שנמצא בחלק
העליון של מיכל דלק{בלייזר}
עמוס
-
חוזר: ציפוי פנים בודי ג'יפ סופה בצבע אפוקסי יעודי- פרוייקט מצולם
ציטוט:
נכתב במקור על ידי lizard
יש לי שאלה.
מה הטעם בלבצע כזו עבודה איכותית אם הצד השני של המתכת, הרצפה, חשוף עדיין לפגעים?
אני לא אומר שאין טעם לבצע כזו עבודה ואולי אפילו בג'יפ שלי ארצה משהו דומה אבל אם כבר, צריך להשקיע ולפרק את הבודי קומפלט ולצבוע כמו שצריך משני הצדדים. זו כמובן דעתי בלבד, כל אחד שיעשה את השיקול שלו.
כל האמור הוא לדעתי בלבד-
מן הסתם שבכל צביעת רצפה כלשהי ברכב כלשהו, הצעד הכי טוב והכי מקיף יהיה גם מלמעלה, גם מלמטה, וגם אל הדפנות.
העניין הוא שברוב המקרים, לא יפורק רכב שלם על מנת לכסות את הרצפה מהצד החיצוני שלה מהרבה סיבות ברורות.
בוא ניקח לדוגמה את הרכב של עומרי המופיע כאן, שמשמש כרכב ת"ש יום יומי.
לפרק סופה כזו לרמת הפשטת בודי מהשלדה , על כל המשתמע מכך זהו פרוייקט לא מציאותי מטעמי זמן, כסף, ועד לאמצעי ביצוע (מקום, כלים, אפשרויות...)- אלא אם כן הרכב היה רכב שני, והיה מיועד לחידוש כללי לצורך שימוש אישי לעוד שנים רבות.
אתה לא טועה במה שאתה אומר, אבל יש אילוצים שלעיתים צריך להתפשר עליהם.
חשוב לזכור שבבודי של סופה ממוצע בדרך כלל, או בכל רכב משנתון סביר (מעל 92 נניח), רצפת הרכב מהצד החיצוני מצופה בחומר כלשהו (אפוקסי, זפת כלשהי, וכו').
דעתי האישית בלבד היא- שאם אותה שכבה עדין קיימת (סיכוי סביר מאוד שכן) והברזל בריא ומטופל (כמו ברכב של עומרי לדוגמה, ובנוסף מה שדרש תיקון תוקן), אין חשש לבצע את העבודה על הצד הפנימי של הרכב, ולנסוע מבסוט לעבר השקיעה ללא נקיפות מצפון ... 8-)
כמובן שהאידיאל הוא בודי ערום וציפוי הרצפה משני צדדיה... אבל לא תמיד מתאפשר.
אני אישית היום ראיתי את הדבר הזה מוכן ולדעתי...
לאלו מאיתנו שרואים את הרכב מעבר לשנה שנתיים הבאות- מומלץ בחום.
בקרוב אצלי.
-
חוזר: ציפוי פנים בודי ג'יפ סופה בצבע אפוקסי יעודי- פרוייקט מצולם
עמוס לצבע יש את התכונות לעשות עבודה כזו ,הוא סובל סביבות קורוזוביות וכמובן סוגר סדקים
תיאורטית התשובה היא כן
מעשית? צריך לנסות בכדי לדעת
בכל מקרה הייתי צובע ומטפל בכולו
רוני
-
חוזר: ציפוי פנים בודי ג'יפ סופה בצבע אפוקסי יעודי- פרוייקט מצולם
ברור שהכוונה היא לטפל בכל המיכל
האם אתה יכל להגיד עלות עבור עבודת הציפוי{לא כולל פרוק והרכבה של המיכל}
עמוס 0528347557
-
חוזר: ציפוי פנים בודי ג'יפ סופה בצבע אפוקסי יעודי- פרוייקט מצולם
רוני, זה נראה מצויין, ישר כח.
עמרי, פנית לאיש הנכון, בעל ג'יפ ומומחה לצבעים וצביעה, שילוב מנצח מבחינתך.
-
חוזר: ציפוי פנים בודי ג'יפ סופה בצבע אפוקסי יעודי- פרוייקט מצולם
היום חזרתי מטבילת בוץ קלה בנחל הבשור/צאלים.
מים עמוקים מאוד-ובאופן מפתיע לא חודרים פנימה.
הכיף הכי גדול בסוף היום היה לשטוף את הרכב מבפנים עם צינור ולהוציא את הכמויות האדירות של בוץ שאני והנוסעים ברכב הכנסנו פנימה!
מבחינתי-רק בגלל זה היה שווה! עשר דקות עבודה ופנים הרכב נראה כמו חדש-אפילו אמא הסכימה לעלות לג'יפ אחרי הטיול בוץ!
לגבי בידוד רעש-אני לא ממש שמתי לב להבדל קריטי. עדיין רועש למדיי.
בידוד חום קצת יותר טוב, אבל עדיין חם. בכל מקרה השטיחים מקיר לקיר כבר לא יחזרו לג'יפ ואסתפק בשטיחי גומי שניתן להוציא בקלות ולשטוף.
עמרי
-
חוזר: ציפוי פנים בודי ג'יפ סופה בצבע אפוקסי יעודי- פרוייקט מצולם
קודם כל - נראה יפה מאוד.
שנית, הויתור על השטיח מקיר-לקיר המקורי מעצים את אפקט החום ומעלה את רמת הרעש.
לא תאמין כמה חום ורעש השטיח הזה בולע. אני לא הייתי מוותר עליו.
-
חוזר: ציפוי פנים בודי ג'יפ סופה בצבע אפוקסי יעודי- פרוייקט מצולם
אולי פיספסתי - מה עובי הציפוי?
האם אפשר ליישם ציפוי עבה שייתן בידוד טוב מרעש?
אסף.
-
חוזר: ציפוי פנים בודי ג'יפ סופה בצבע אפוקסי יעודי- פרוייקט מצולם
כנקודת מוצא נתחיל מכך שלצבע עצמו אין תכונות בידוד מיוחדות, מעבר לפועל היוצא של עוביו ומספר השכבות שיושמו.
לשאלת העובי- הצבע הוא צבע אפוקסי ממשפחה שנקראית "רבי עובי".עם% 100 מוצקים,מה שאתה מיישם זה מה שנשאר
כל שכבה שמיושמת בצורה נכונה עם החומר הנ"ל נותנת כבערך 0.5 מ"מ של עובי,לשם ההדגמה צבעי רכב נמדדים בשכבות מיקרוניות.
אני בעבודות שונות מתאים את מספר השכבות לדרישות הלקוח, כשהמינימום הוא בדרך כלל 3-4 שכבות, לא פחות.
כך גם במקרה של עומרי, יישמנו ארבעה שכבות- משמע עובי סופי של 2 מ"מ לערך.
אפשרי לעשות עוד ועוד שכבות ככל שהלקוח רוצה, אבל אני אישית מעדיף לעשות ברכב שנכנס תחת ידי מקסימום של 7-8 שכבות (ארגזי רכבי עבודה לדוגמה), כדי לשמור על הגמישות המסויימת של החומר ולא לגרוע ממנה על ידי עוד ועוד שכבות.
כיום, תוסף הגרעון שאני משתמש בו מיוצר מזכוכית
באם הלקוח מבצע את העבודה ספציפית לצורך בידוד רעשים וחום- ניתן להשתמש בתוסף המיוצר מצמיגים טחונים, אך הדבר מעלה את המחיר מאחר ואינו מיוצר בארץ וקיים הצורך לייבאו במיחד.
במקרה של עומרי- הצורך העיקרי היה שימור והגנה על רצפת הרכב
הבידוד שהגיע עם הצבע הוא כפי שציינתי, תוצר ישיר של מספר השכבות המיושמות, סוג של "רווח על הדרך" אם תרצה.
-
חוזר: ציפוי פנים בודי ג'יפ סופה בצבע אפוקסי יעודי- פרוייקט מצולם
ציטוט:
נכתב במקור על ידי דרור ברלי
קודם כל - נראה יפה מאוד.
שנית, הויתור על השטיח מקיר-לקיר המקורי מעצים את אפקט החום ומעלה את רמת הרעש.
לא תאמין כמה חום ורעש השטיח הזה בולע. אני לא הייתי מוותר עליו.
דרור-אתה לגמרי צודק.
היה לי שטיח כזה. המזל הוא שהוצאתי אותו בזמן - הרבה לפני שהרצפה החלה להתפורר (כמו בכמה סופות שכבר יצא לי לראות).
אני מעדיף רעש וחום מאשר רצפה של פלינסטון'S ואני מאמין ששטיחי גומי יתרמו גם הם מעט לעניין החום.
עמרי