-
דוושת קלאצ' שיורדת עד לריצפה
שלום לכולם!
כבר כמה זמן הייתה קיימת אצלי תופעה, מדי פעם כשהרכב בניוטרל והקלאצ' לא לחוץ היה מין רעש של חיכוך, זה קרה רק מידי פעם ובלי קשר לכלום, חשבתי אולי זה בוץ או לכלוך שנכנס?
היום באיזו הצלבה שגרמה לי קצת לשחק עם הדוושה הקלאצ' פשוט הפסיק להגיב, הדוושה כמו מתה כל הדרך עד למטה.
הקלאצ' לא נראה לי גמור חזרתי בנסיעה הביתה (פשוט בלי ללחוץ על הקלאצ').
ההכנסה של ההילוכים הייתה חלקה עד שזה קרה.
מה יכולה להיות הבעיה? כבל קלאצ'??
תודות לעונים
ושבת שלום:D
-
חוזר: דוושת קלאצ' שיורדת עד לריצפה
אהלן אליהו..
תבדוק שהכבל מחובר למנוף הקלאץ' ולא השתחרר איזה בורג שם!
אם הכל נראה במקום ..אז הכבל פלדה שבתוך השרוול נפרם ונתפס באיזו נקודה
בשרוול ! אין לך הרבה ברירות אלא להחליף את הכבל לחדש ותשתדל מקורי !
בהצלחה ואל תשכח לעדכן ..
שבת שלום ZUKI -LAND ;)
-
חוזר: דוושת קלאצ' שיורדת עד לריצפה
הכבל פורק ונבדק, זז יפה וחלק, לעומת זאת הידית שיוצאת ממהגיר נראית לי תקועה, לא זזה קדימה או אחורה (גם ביד וגם עם מנוף קטן).
רעיונות?
-
חוזר: דוושת קלאצ' שיורדת עד לריצפה
האם הילוכים משתלבים כאשר הרכב כבוי?
-
חוזר: דוושת קלאצ' שיורדת עד לריצפה
משתלבים, חזרתי הביתה בנסיעה...
-
חוזר: דוושת קלאצ' שיורדת עד לריצפה
מזל טוב...כנראה שהלך לך הקלאץ' :???:
-
חוזר: דוושת קלאצ' שיורדת עד לריצפה
על פניו, נשמע לי כמו מיסב לחץ שהחזיר נישמתו לבורא.
אם כבר פותחים עדיף להחליף כבר את כל הקומפלט.
כמו שאמר מורי.
בהצלחה.
-
חוזר: דוושת קלאצ' שיורדת עד לריצפה
אהלן אהלן,
מצב די דומה,
הדוושה הגיעה כמעט עד הסוף וכשלוחצים שומעים חריקות ואפילו המנוע מדומם אם לא מחזיקים טורים.
הכבל פורק ונראה תקין, עובר חלק מצד לצד.
במנוף הקלאצ' יש חופש, אך אולי זה מפני שחסר קפיץ ההחזרה שנשבר בעת החלפת הקלאצ' לפני שנה.
אם אפשר לדעת מה תפקידו של מיסב הלחץ?
אציין שעד לצרה הזו היו רעשים ממנו, אבל עכשיו כשהמנוע בסרק , אין רעשים חשודים. הילוכים כמובן שלא משתלבים.
מצרף לינקים לכתבה על הקלאצ' ולתמונה של האיזור , אשמח להסבר בנוגע לחלקים השונים פה, לפני שאני מוריד גיר ושלא לחינם.
תודה,
אמיר
http://jeepolog.com/199.html
http://jeepolog.com/UserFiles/Image/...a/image006.jpg
-
חוזר: דוושת קלאצ' שיורדת עד לריצפה
אמיר ידידי שלום רב!
תפקיד הקפיץ שנעלם לך הוא להקל על החזרת המזלג (הזרוע הנראה בתמונה)למקומו, לאחר לחיצה על הקלאץ.
תפקיד מיסב הלחץ, כשמו כן הוא, ללחוץ בצורה שווהעל אצבעות המצמד הקלאץ.
המיסב סגור וקיים בפנים גריז כדי למנוע רעשים , עם הזמן בגלל תנאי אבק והתחממות, הגריז נמס, והגולות הנמצאות בפנים עובדים ללא סיכוך, ומשם הרעש הנשמע בעת כשהמנוע בהלוך סרק.
שים לב בעת לחיצה על דוושת המצמד( הקלאץ) הרעש פוסק, הרעש מגיע לפעמים גם מהקונטרה גיר.
בצילום נית לראות בברור את זרוע המצמד שנע קדימה בעת לחיצה על הקלאץ ומקרב את המיסב הלחץ המורכב על ההילוך ישיר הנמצא במרכז התמונה.
בעת לחיצה על הקלאץ,אתה מפריד בין המנוע לתיבת ההלוכים, ובעת עזיבת הדוושה אתה מצמיד את התיבה למנוע, ומכאן בא השם מצמד ל"קלאץ".
יש לבדוק האם האום והפרפר שבו מכוונים את מהלך הדוושה, ומכאן נוצר קשיים בשילוב ההילוכים עד כדי חריקה והפרדה נמוכה מדי.
לפני שאתה מוריד גיר סתם, סובב מעט את האומים למצב סגירה, וחזור לבדוק האם ההלוכים משתלבים.
ברוב המקרים מצמד לקראת סוף חייו מראב סימנים מוקדמים, של החלקה או קשיים בשילוב, אך לרוב לא באופן פתאומי, אלא הדרגתי.
לכן מוקדם מדי להספיד את המצנד, ויש למתוח מעט את מהלך הדוושה.
ולחזור ולעדכן בפורום.
בהצלחה
צביקה
-
חוזר: דוושת קלאצ' שיורדת עד לריצפה
צביקה , אם הבנתי נכון מדבריך , יכול להיות שהכל יהיה רק עניין של כיוון/מתיחת הכבל ?
הסרתי את הכבל ועוד לא החזרתי, כי אני רוצה להשוותו לחדש מהחברה (לפני הקניה כמובן).
הכבל היה ממוקם באופן סטטי בחובק שלו ולא נראה בעין כאילו חל שינוי במצבו.גם בוץ לא היה עליו והוא נראה תקין חיצונית, מה ההסבר אם כך?
אחרי שאשווה בין חדש לנוכחי, ארכיב את הכבל הראוי ואבדוק שוב.
מה לגבי המיסב ? האם יכול להיות שמיצה עצמו ושבגללו כל הסיפור ?
-
חוזר: דוושת קלאצ' שיורדת עד לריצפה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי צביקה קרבורטור
ומשם הרעש הנשמע בעת כשהמנוע בהלוך סרק.
שים לב בעת לחיצה על דוושת המצמד( הקלאץ) הרעש פוסק,
נדמה לי שאתה טועה...
המיסב לחץ לוחץ על השמש שבקלאץ' בזמן לחיצה על הדוושה, ואם הוא תקול אז הוא ירעיש בזמן הלחיצה.
אמיר - כשאתה שומע חריקות זה בלחיצה על הקלאצ' בלבד או כשאתה מנסה להעביר הילוכים?
-
חוזר: דוושת קלאצ' שיורדת עד לריצפה
מעוניין לתפוש טרמפ על השרישור:
לאחרונה הגדלתי מעט את חופש דוושת המצמד ע"י שחרור של אום הכבל היושב על מנוף המצמד לאחר שהאירו את עיני שאין לי מספיק חופש.
מיד לאחר מכן, התחיל לי רעש חלש של "כאילו" משהו חופשי מאיזור הדוושה בעת נסיעה כאשר הקלאצ' מורם. זה מתחזק עם עלייה בסל"ד. אם אני לוחץ ממש מעט על הדוושה בזמן נסיעה (עד קצה החופש) הרעש נעלם.
עד עכשיו חשבתי שזה משהו בדוושה ושטרם הצלחתי למצוא, אבל בעקבות השירשור אני חושד שזה משהו מעבר.
עם או בלי קשר, בבדיקה התגלה מעט חופש צידי במנוף הקלאצ'. פנימה והחוצה, ולא בכיוון התנועה שלו.
אין תופעות חדשות של הילוכים חורקים או מעברי הילוכים קשה.
רעיונות?
-
חוזר: דוושת קלאצ' שיורדת עד לריצפה
החופש במנוף הקלאץ' רגיל ותקין.
-
חוזר: דוושת קלאצ' שיורדת עד לריצפה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי idanw
נדמה לי שאתה טועה...
המיסב לחץ לוחץ על השמש שבקלאץ' בזמן לחיצה על הדוושה, ואם הוא תקול אז הוא ירעיש בזמן הלחיצה.
אמיר - כשאתה שומע חריקות זה בלחיצה על הקלאצ' בלבד או כשאתה מנסה להעביר הילוכים?
עידן ידידי שלום רב!
בוא נחשוב יחד בקול רם:
מיסב שחוק שנע על ציר, המיסב ללא שימון אן גרוז, הגולות שחוקות.
במצב סרק אין כל לחץ על המיסב, הוא רחוק מהשמש , או מהאצבעות של הקלאץ, ולא מופעל עלין לחץ
כלל, אך המזלג עלין מורכב המזלג, רוטט מעט בגלל וויברציית המנוע בסרק, לפתע אתה לוחץ על המיסב הוא נלחץ כלפי המיסב בכח רב, הוויברציה של המנוע לא משפיעה עליו והוא מסתובב באותו מהירות של המנוע, הוא הופך לרגע, לחלק בלתי נפרד מהמנוע, במצב כזה מיסב שנלחץ לעבר המצמד , מונע רעש של הגולות השחוקות הנמצאות בו, עם עזיבת הקלאץ, במידה והוא שחוק הוא ימשיך להרעיש.
בברכה
צביקה
-
חוזר: דוושת קלאצ' שיורדת עד לריצפה
במקרה שלי, מה שהלך היה המיסב לחץ אבל בצורה כזו שהוא היה תפוס (מצמיד) והזרוע הייתה תקועה.
הוחלף גם הקלא'צ עצמו.
דרך אגב, מה אורך חיים נורמלי לקלא'צ ?
-
חוזר: דוושת קלאצ' שיורדת עד לריצפה
לא נראה לי שיש דבר כזה אורך חיים נורמלי לקלאץ'.
זה תלוי בהרבה מאד גורמים, כמו איכות הקלאץ שהורכב, סגנון הנהיגה של הנהג, תנאי העבודה של הרכב ועוד ועוד...
אבל קלאץ' יכול להחזיק שנה (ראיתי גם כאלה שהחזיקו פחות- אבל לא אצלי... :grin: ) וגם 4 שנים בשקט.
-
חוזר: דוושת קלאצ' שיורדת עד לריצפה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי idanw
אמיר - כשאתה שומע חריקות זה בלחיצה על הקלאצ' בלבד או כשאתה מנסה להעביר הילוכים?
חריקות רק בלחיצה, כאשר הרכב בסרק אין בעיה, רק כאשר אני לוחץ על הקלאצ' כדי לשלב , אז.
ההילוכים לא משתלבים עם הלחיצה כלל, כנראה כי הוא לא מפריד... רק אם אני דוחף בכוח את הידית, אז הם נכנסים, וזה לא משנה אם אני לוחץ על הדוושה או לא.
-
חוזר: דוושת קלאצ' שיורדת עד לריצפה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי GodsFather
חריקות רק בלחיצה, כאשר הרכב בסרק אין בעיה, רק כאשר אני לוחץ על הקלאצ' כדי לשלב , אז.
ההילוכים לא משתלבים עם הלחיצה כלל, כנראה כי הוא לא מפריד... רק אם אני דוחף בכוח את הידית, אז הם נכנסים, וזה לא משנה אם אני לוחץ על הדוושה או לא.
אמיר ידידי שלום רב!
לא ברור האם ההילוכים , לא משתלבים במנוע מונע, או במנוע כבוי.
בכל מקרה לא הבהרת, האם מתחת תחילה את הכבל קלאץ, על מנת לבטל חופש, וגם לגרום לשילוב והפרדה גבוה יותר,ועל מנת להקל על השילוב, שאמור להיות חלק כמו מרגרינה, ללא מאמץ כלל, וללא שימוש בכח.
בברכה
צביקה
-
חוזר: דוושת קלאצ' שיורדת עד לריצפה
אמיר,
כפי שצביקה ציין.
תתחיל במתיחת כבל הקלאצ'.
כל הפרוצדורה לוקחת 5 דקות בלחץ.
אם גם אחרי המתיחה עדיין הקלאצ' לא מפריד- (ובהנחה שהכבל קלאצ' שלך תקין) כנראה שהקלאצ' שלך סיים את חייו.
-
חוזר: דוושת קלאצ' שיורדת עד לריצפה
ההילוכים לא משתלבים אך ורק במנוע מונע.
אני אמתח את הכבל ואעדכן. אני בספק אם זה הקלאצ' הלך , יותר נשמע כמו מיסב לחץ, לפחות מהסמפטומים הרשומים לעיל.
כאמור, אחרי הטיפול בכבל אעדכן.
תודה.
-
חוזר: דוושת קלאצ' שיורדת עד לריצפה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי GodsFather
חריקות רק בלחיצה, כאשר הרכב בסרק אין בעיה, רק כאשר אני לוחץ על הקלאצ' כדי לשלב , אז.
אם כך, אין לך מה למתוח את הכבל.. זה לא יעזור, זה נשמע לי כמו מזלג קלאץ' שיצא מהמקום...אין סיבה שילך המיסב לחץ, הוא חדש.
עוד אפשרות, שנשברה דיסקת החיכוך, אולי היא לא חזקה מספיק ליחסי העברה.
יאללה... לפרק!
-
חוזר: דוושת קלאצ' שיורדת עד לריצפה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי idanw
אם כך, אין לך מה למתוח את הכבל.. זה לא יעזור, זה נשמע לי כמו מזלג קלאץ' שיצא מהמקום...אין סיבה שילך המיסב לחץ, הוא חדש.
עוד אפשרות, שנשברה דיסקת החיכוך, אולי היא לא חזקה מספיק ליחסי העברה.
יאללה... לפרק!
האמנם ? האם יכול להיות שהקלאצ' לא יחזיק את יחסי ההעברה הקיצוניים ? זה לא אמור להיות הפוך ? להקל עליו את העבודה ?
טוב , אני מניח שאגש לפרק את הגיר הסופ"ש הזה או בזה שאחריו כדי לאמוד את הנזק ואח"כ אדע גם מה צריך לתקן. מי שרוצה לבוא, מוזמן :)
-
חוזר: דוושת קלאצ' שיורדת עד לריצפה
אני מתכוון לעבוד על זה הסופ"ש , אם מישהו רוצה לבוא לעזור / סתם לארח חברה , אני מרמת גן.
תודה
אמיר
-
3 קבצים מצורפים
חוזר: דוושת קלאצ' שיורדת עד לריצפה
טוב , שבת של כיף!
הורדנו הגיר ודי מהר האמת. תודה רבה לחברים איתי וחן (צברי) וגם לישי שרצה לבוא אבל פספס קצת בתזמון, אל חשש , בשבוע הבא ההרכבה P:
והנה התוצאה, כמו שחשבתי וגם אחרים - מיסב לחץ שלא עמד בלחץ
עכשיו השאלה לגבי הקלאצ' והגלגל תנופה - האם לחרוט שוב , למרות שעברה רק שנה ?
ומה טווח העובי של הקלאצ' שעדיין עומד ב"תקן" ?
תודה שוב לחברים , המשך יבוא.
-
חוזר: דוושת קלאצ' שיורדת עד לריצפה
אמיר,
לפי ה FSM, עומק החורים בדיסקת המצמד כסטנדרט הוא 1.2 מ"מ.
מועד החלפה הוא 0.5 מ"מ.
אם אני זוכר נכון ולפי התמונות, אתה לא רחוק ממועד ההחלפה.
איתי.
-
1 קבצים מצורפים
חוזר: דוושת קלאצ' שיורדת עד לריצפה
תודה איתי, אני אבדוק עם קליבר ואפעל בהתאם. אם הבנתי מדברייך, אני צריך למדוד את עומק החור המסומן בציור ?
-
חוזר: דוושת קלאצ' שיורדת עד לריצפה
אמיר,
חיובי. בחורים משני הצדדים.
תעדכן,
איתי.
-
חוזר: דוושת קלאצ' שיורדת עד לריצפה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי GodsFather
טוב , שבת של כיף!
הורדנו הגיר ודי מהר האמת. תודה רבה לחברים איתי וחן (צברי) וגם לישי שרצה לבוא אבל פספס קצת בתזמון, אל חשש , בשבוע הבא ההרכבה P:
והנה התוצאה, כמו שחשבתי וגם אחרים - מיסב לחץ שלא עמד בלחץ
עכשיו השאלה לגבי הקלאצ' והגלגל תנופה - האם לחרוט שוב , למרות שעברה רק שנה ?
ומה טווח העובי של הקלאצ' שעדיין עומד ב"תקן" ?
תודה שוב לחברים , המשך יבוא.
אמיר ידידי שלום רב!
החלף מצמד ואת דיסקת המצמד בכל מצב, לא משנה מה עומק הרפידה, בנוסף החלף כמובן את מיסב הלחץ ושייף את גלגל התנופה, בנייר לטש עדין על מנת לחספס את פני השטח, ואין צורך לחרוט את גלגל התנופה.
בהצלחה
צביקה
-
חוזר: דוושת קלאצ' שיורדת עד לריצפה
אמיר, תחסוך לעצמך המון נסיונות הרכבה לא מוצלחים,
לך לחרט ותחרוט לך מוט עם מדרגה שמתלבש על החור בגלגל תנופה וממרכז את הקלאצ'.
אני הייתי קרוב ליאוש עד שמישהוא השאיל לי כזה...
אין לי את המידות אבל זה לוקח שניה וחצי להוריד אותן מהרכב.
-
חוזר: דוושת קלאצ' שיורדת עד לריצפה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי צביקה קרבורטור
אמיר ידידי שלום רב!
החלף מצמד ואת דיסקת המצמד בכל מצב, לא משנה מה עומק הרפידה, בנוסף החלף כמובן את מיסב הלחץ ושייף את גלגל התנופה, בנייר לטש עדין על מנת לחספס את פני השטח, ואין צורך לחרוט את גלגל התנופה.
בהצלחה
צביקה
מצטרף להמלצה של צביקה. תחליף מצמד!
לגבי גלגל התנופה-תחרוט אותו. ליטוש עם נייר זכוכית לא מיישר את פני השטח.