האם תוכלו לתת את דעתכם בנוגע לקיט הקפיצים הבא ..?
http://www.off-road.com/toyota/aor/orbit/
מה דעתכם על המערכת? ברת יבוא ושימוש בארץ? ותפקודה על רכב לשימוש יומיומי...
Printable View
האם תוכלו לתת את דעתכם בנוגע לקיט הקפיצים הבא ..?
http://www.off-road.com/toyota/aor/orbit/
מה דעתכם על המערכת? ברת יבוא ושימוש בארץ? ותפקודה על רכב לשימוש יומיומי...
נראה לי מתכון בטוח לשיוט בלתי נגמר ובלתי נסבל ברכב שאמור לשמש אותך גם ביום יום.
גם ככה הרכב הזה גבוה ובעל נטייה לתנועה רבה בין המתלה והגוף וזה רק יגביר את התופעה לכדי מצב "לא בריא" בכלל.
תשתמש בגומיות השחורות הסטנדרטיות, הן מעניקות יותר חופש מהפוליתירן.
מה? מה? מה?
מישהו מוכן תחילה להסביר את הרעיון בפירוט ולתת הסבר מקצועי.. כולל ההשלכות לטובה ולרעה?
אני עוד לא הבנתי בדיוק מה מיוחד בקיט.. וכיצד הבחור ניסה להתאימו לשימוש יומיומי.
כאשר יש לך פתיחה של מתלה עלים, צד אחד זז על המאיות וצד שני מחובר לרכב.
כאשר יש פתיחת מתלה, הקפיץ מקבל זווית בין שתי קצותיו ומתפתל לאורכו (כי צד אחד ירד וצד שני מקובע).
הגומיות השחורות מפצות קצת על הפיתול הזה (הן נמעכות או מתמתחות).
הרעיון באורביט הוא לתת יותר חופש מהגומיות הרגילות, ולקבל (לפחות תיאורטית) יותר מהלך מתלה, כי הקפיץ לא צריך להתפתל והגומיות לא תריכות להימעך (כוחות שמפריעים לפתיחה).
אם זה עובד / מפריע / מייצר יותר חופש ביומיום ???
לא יודע . . . .
orbit eye ומוצרים דומים כמו Jhonny Joint הם שמות מסחריים לשימוש של מיסב כדורי במקום בושינג גומי/פוליאוריטן בחיבור שאקל של קפיץ עלים לשלדה. קיימים כבר הרבה שנים, ולא יחודיים לטויוטה. במקרה הזה אתה הבאת קיט שכולל גם קפיצים. זה נותן חופש גדול יותר לקפיץ, לטוב ולרע - לטוב, עוד קצת למהלך מתלה, לרע... חופש זה חופש, ואתה תרגיש אותו בכביש. אני אישית מעדיף פחות חופש, ולכן עברתי מבושינג גומי רגיל לבושינג פוליאוריטן קשיח יותר. לא הייתי מרכיב מיסב כדורי כזה בג'יפ שלי, התרומה הסמלית למהלך המתלה לא שווה בעיני.
לא בישבילי.. תודה. לכם.
רגע,
בסיור נוסף באתר החברה.. מצאתי את הקיט ה"רגיל".. ה- Poly eye הרבה יותר מעניין.. אשר דורש שינויי בתושבת של הקפיץ האחורי והקידמי על השילדה, והארכה לתושבות הבולמים.. האם שינויים כאלה תופסים מבחינת החוק בארץ?
והאם בתצורות מסוג זה עם מהלכי מתלה עצומים.. מערכת ההנעה לא צריכה לעבור גם היא אי-אילו חיזוקים ושינויים?
בתודה,
אורי.
אורי, עשה לעצמך טובה ותשכח ממערכת החוק בארץ...
ואם אתה מתעקש, אז כל שינוי מבני הוא לא חוקי, תחזוקת רכב שלא על ידי מכונאי מוסמך היא לא חוקית, אי לכך הפורום הזה וכל האתר הזה הוא בכלל פשע מאורגן. מזל שיש דיסקליימר למטה שמבהיר שכמו שאמר הארנב לאריה - אנחנו סתם מדברים שטויות :lol:
ולשאלתך השנייה, כן, יש להגבהות ולהגדלת מהלך המתלה השלכות רבות על מערכות אחרות ברכב, כל מקרה לגופו.
נמרוד
מה זה דיסססססס ? :lol: 8)
לא יודע מה זה ולכן כל מה שכתוב באתר תורה מהר סיני ונמרוד מלר = משה
נ.ב
שמת לב שמאז שחנן קנה מצלמת וידאו הוא הפסיק לכתוב כאן ?[
ציטוט:
נכתב במקור על ידי נמרוד
כאשר אני מדבר על קיט בסגנון הנ"ל.. הכולל תושבות בולמים אחרות והזזה של תושפות קפיצי העלים.
וההגבהה באיזור ה-5" . - חוקי או לא?
http://www.allprooffroad.com/extlift.html
ואילו שינויים נשארו לבצע לרכב לאחר התקנה של קיט כזה ? במכלולי ההנעה?
אתה קצת קשה תפיסה, אה? :lol: תשובות לגבי חוקי או לא חוקי, תשאל עורך דין.ציטוט:
נכתב במקור על ידי e-Pit@m
לגבי השאלה השנייה - קיט כמו זה מכיל בעיקרון את רוב השנויים הדרושים למערכות הבלמים וההיגוי. תסתכל על הפירוט של מה שהוא כולל. שים לב שהם מציינים במשפט האחרון שנדרשת עבודה נוספת של התאמת גלי הינע בערך של 400-500$.
אני לא אשאל עו"ד.. אני אחזור ואשאל אותך, האם יעבירו אותי טסט למרות ששיניתי את מיקום הסרן בכ-1.5" קדימה.. למרות שהזזתי את תושבות העלים האחוריים והתקנתי גשרים לבולמים ארוכים יותר, והרכב יוגבה באיזור ה-5"...?ציטוט:
נכתב במקור על ידי נמרוד
ובכל זאת, :lol: אולי אתה קשה קליטה? לקרוא אני יודע.. שאלתי היא אילו שינויים יש לבצע.. מה אני אמור לחפש כאן בארץ.. אתה מוזמן לפרט אם תרצה.
למה אתה מתכוון כשאתה אומר רוב השינויים... אילו שינויים נדרשים עוד לרכב?ציטוט:
נכתב במקור על ידי נמרוד
הי, מישהו מוכן לעזור לי לשכנע את הבחור שאני לא עו"ד, ומצד שני גם לא עובד במכון טסטים, לא במשרד התחבורה, ואפילו לא שוטר תנועה (נכשלתי במבחני IQ)?ציטוט:
נכתב במקור על ידי e-Pit@m
השתכנעתי.. :(
וצריך להוסיף גם תיבת הגה של 98 ומעלה (IFS).
יוני5
אל תשאל עו"ד.
אז את מי לשאול?
מי ידע להגיד לי אם אני יעבור טסט, אם אני ישאר חוקי.. ואם לא אילו שיפורים אפקטיבים כן ניתן לעשות לשיפור מהלך המתלה?
מדוע בקיט הנ"ל יש צורך להחליף את תיבת ההגה?
אז ככה, כל שינוי שתעשה ברכב הוא לא חוקי. אסור לבצע שינוי כלשהו, קטן כגדול ברכב. כל שינוי כזה הוא שינוי אסור עפ"י פקודת התעבורה והתקנות שהותקנו מכוחה, ומשמעותו הוא שרשיון הרכב שלך חדל להיות תקף, ולפיכך גם ביטוח החובה שלך (ולפעמים גם המקיף וגם צד ג') אינו תקף עוד. העונש על נהיגה ברכב שאינו מורשה לנוע על הכביש וללא ביטוח חובה עשוי להיות חמור ולהגיע עד כדי שלילה ממושכת ואף מאסר בפועל (כן, כן).
מובן שרכב שבוצעו בו שינויים אינו יכול לעבור מבחן רישוי שנתי. בשום מקרה אל תתפתה להשתמש במאעכרים - מדובר במעשה המהווה, בין היתר זיוף, מרמה, שימוש במסמכים כוזבים, שוחד ועוד.
אם לא די בכך, אזי כל תיקון, שינוי או שיפוץ בכלי רכב צריך וחייב להתבצע רק ע"י ידי מי שהוסמך לכך, קרי מכונאי רכב מוסמך. עשית טיפול לבד - עברת עבירה פלילית. יגרם נזק כלשהו עקב כך למישהו - אתה תשלם ובגדול.
לאור זאת, אני, כמו שאר באי האתר הזה, מקפידים להשאר צמודים למפרטי היצרנים ולא לערוך שום שינוי הכלי הרכב שלנו. מובן שכל תיקון או טיפול נעשה במוסך מורשה, ובדרך כלל אפילו במוסך מורשה ע"י היבואן, או טוב מכך, במוסך המרכזי, בבחינת "לא חוסכים בבטיחות".
עלה והצלח,
עמי צייגר, עו"ד
נ.ב.
תנסה לחדד את חושיך, להאזין בקפידה לרמזים הלא דקים ולא לשאול שאלות טפשיות שאתה לא באמת רוצה לקבל עליהן תשובות.
מה שנקרא שאלת קיטבג.....
למה תיבת הגה? בגלל הקרוד אובר סטירינג.
וחוץ מזה, אתה באמת שואל שאלות מטופשות.
ההיילקס אחלה אוטו. עביר מאוד ואמין מאוד בצורתו המקורית (בשינוי צמיגים כמובן). שינוי קפיצים הוא מבורך, אבל אנחנו, כפי שהסביר זאת עמי, מקפידים לקנות רק חלקים מקוריים ע"מ לא לשנות כהוא זה מהמפרט המקורי של הרכב.
אני חטאתי והרכבתי פנסים ראשיים תחליפיים, אולם לאחר הזהרתו של עמיתה המלומד של אשתי שתחייה, הריני נוסע מחר בבוקר לחברה לקנות חלקים מקוריים פן אחטא בחטא הקדמון של "שיפורים". (הנסיעה לחברה במונית כמובן).
יוני5
מצטער,
הידע שלי .. גובל בחסך רציני כנראה, לא התכוונתי להציק רק לקבל מעט רקע לגבי שיפורים לגמל היפני.
חברים, הילד בסה"כ מנסה ללמוד..
ראיתי לא מעט סופות וסיקסים (..שכן האריכו תושבות בולם והתקינו קפיצים ארוכים יותר.. , אז תהיתי אם הרכב יוכל לעבור טסט כרגיל עם קיט מושלם.. ארצנו הקטנטונת והמשוחררת גםכן.
אם כך, אכפת לכם להפנות אותי לקיטים מומלצים להיילקס?
אן להפנות לאתרים ולהגדיר מעט גבולות היגיון שכדאיל הישאר סביבם?
שאלה אחרת,
במה שונה תיבת הגה מהמודלים החדשים ובמה תורמת החלפתה.
תחילה חשבתי כי האובר סטיר הוא קיט בפני עצמו אשר משנה את מיקום מוטות ההיגוי, לשם חוזק והגנה ולשם פתרון עומסים על מערכת ההיגוי בזוויות אותן העלים הארוכים מאפשרים.
לכאורה נראה גם שיפור לא פחות חשוב לדוגמא למיגות ביצת דפרנציאל אך לא יצא לי לראות רכבים עם ייצור כמו האובר סטיר.
אני מכיר שני קיטים שנמכרים (או נמכרו) בארץ, קיט של רנצ'ו וקיט של OLDMEN שניהם משפרים מהלכי מיטלה ונוחות, לפחות בקיט של רנצ'ו על חשבון יכולת העמסה.
כמו כן גיל מקפיצי הרטוב עושה עבודה יפה עם הקפיצים המקורים (עם אופציה להחלפת המיה לארוכה יותר) קפוץ אליו לביקור ותתרשם מהרכב שלו, נראה לי שזו האופציה הראלית ביותר עם יחס עלות\תועלת מצוין.
תיבת ההגה שונתה במקביל לשינוי הסרן מחי ל IFS.
בדגם בעל הסרן החי, הדאג לינק דוחף ומושך את החלק האחורי של הגלגל השמאלי ומכיוון שהתיבהממוקמת בצד שמאל, יציאת הדראג לינק בחלקה השמאלי של התיבה (מהצד). תיבת ההגה שמותקנת ברכבים בעלי ה IFS דומה למה שאתה מכיר מסיקסים וסופות, בהם הפיטמן יוצא מתחתית תיבת ההגה כלפי מטה ואחורה (לכיוון הקבינה) ומסתובב ימינה ושמאלה והדראג לינק מניע את הגלגל הימני.
סתם לשם ההבהרה, יש לך היילקס? כמדומני בזמנו שאלת על מגנום, לא?
יוני5
המגנום מועד למכירה,
מחפש כרגע היילקס 96-97, שקיבל טיפול מסור ואוהב..
אורי
גם אני בדקתי את הקיט הנ"ל ודומים לו
הקיט הנ"ל מיועד לרכבים מוגבהים בטרוף ,והוא חלק ממכלול שינויים לא חוקיים בארץ.
לגבי שיפור לרכבים עם הגבהות שפויות אין הצדקה כלכלית.
על מנת להרכיב את המיסב אתה צריך מיה +קונטרה מיה שונות ולרתך לשילדה תושבות רחבות.
לגבי חופשים - נהפוך הוא, המערכת מבטלת את כל החופשים. אין מצב של גומי או בוקסה אכולים
דבר נוסף , המערכת גם מבטלת את השיכוך והבידוד שיש לגומי.
יואב
תודה רבה יואב.
כמעט שכחתי,
כיצד הקיטים הללו, עם הקפיצים הארוכים והבולמים הארוכים מתנהלים על כלים המשמשים גם לעבודה יומיומית? כמה הם פוגעים בכושר העמסה? ועל היציבות? על הנוחות?
הקיטים הללו נועדו לזחילת סלעים לא לשימוש יום יומי
בכל האתרים אפשר למצא גם שיפורים שפויים ומעבר
יואב