-
יצאת מהשטח? עכשיו ממתינה לך המשטרה...
הקדמה: אני כותב שורות אלו למי שמתעניין.
בפורומי רכב אחרים ופורומי GPS יש עניין רב.
מי שמתנגד, יכול לא להכנס...
לעניין-
יצאת מהשטח? יצאת מהסופר עם הג'יפ? ;-)
אז זהירות, משטרה בדרך...
אפשר להתגונן ולחסוך לטיול הג'יפים הבא...
תחילה, קובץ מכמונות ומצלמות רמזור לGPS - מעודכן שהכנתי עומד לרשותכם
חינם חינם כמובן, מימין לסרטון המצ"ב שמראה איך זה עובד
(הפרטים בהקשר והפנייה להורדת הקובץ - מימין לסרטון. לחצו more):
http://www.youtube.com/watch?v=lLaOpsTMq3U
למי שמוריד את הקובץ, זכרו את שמו וחזרו לבדוק עדכונים...
למי שמתעניין עוד, מומלץ לצפות:
http://www.youtube.com/watch?v=1Ry_NI0eW54
http://www.youtube.com/watch?v=1Bd0xMeAqVk
http://www.youtube.com/watch?v=zDKM8r17vms
http://www.youtube.com/watch?v=2v2dVhkgH3E
ועכשיו, יצאת מהמדבר ורוצה קצת כחול (במקום חול) בעיניים? לערבב את החול במים?
אז אמנם פה זה בוצע עם רכב פרטי, אבל עם ג'יפ האפשרויות בלתי מוגבלות:
http://www.youtube.com/watch?v=i_oarN4yNvc
תהנו וסעו בזהירות,
אבי
http://www.youtube.com/atoo2412
-
חוזר: יצאת מהשטח? עכשיו ממתינה לך המשטרה...
במקום כל הכסף שאתה משקיע בשטויות האלה חשבת אולי פשוט לנסוע לאט יותר?! זה נראה כאילו שזה הספורט שלך לעשות דברים בניגוד לחוק אז לך תפרוץ או משהו כזה,
אולי זה יספק אותך יותר.
אולי בעצם אתה מרוויח כסף משיווק המוצרים האלה?
או שסתם אתה רוצה להוכיח מי הכי חזק בשכונה עם ג'יפ גדול ומהיר(פיצוי לך תדע).
-
חוזר: יצאת מהשטח? עכשיו ממתינה לך המשטרה...
אתה מצלם לבד תו"כ נהיגה ?
כי אם כן, אני מאוד שמח שאתה לא באזור שלי ... אתה פצצה בלי פיוז שמחכה להתפוצץ על איזה פיאט אונו עם אמא חד הורית וילד בן חמש ....
לא בדיוק חבר שלי.
-
חוזר: יצאת מהשטח? עכשיו ממתינה לך המשטרה...
אני באמת יצאתי עכשיו מהשטח חזרתי הביתה נכנס לפורום
ואתה באמת חושב שהצפצפות האלה שיש לירוקים מרחוב שנקין מענינות אותי :twisted:
****
איציק
-
חוזר: יצאת מהשטח? עכשיו ממתינה לך המשטרה...
בדיוק בשבילכם חברה כתבתי את ההקדמה.
חבל שנכנסתם לראות ולהפגע. חבל שלא קראתם קודם.
סליחה.
בכל מקרה,
אני לא מוכר מזה כלום...
אין לי ולא יהיה לי ג'יפ...
וכל מה שראיתם חוקי לחלוטין!!!
אני שב ומסביר שמי שחובב רכב וזה חלק מהעניין יכול לצפות ולהחכים. מי שזה לא מעניין אותו שיעבור הלאה. אבל לחזור עצבניים מהשטח?! מה קרה? כאמור בפורומים אחרים נהנים ממבחני הדרכים וגם בארץ וגם בחו"ל זכיתי לתשבוחות.
רק רציתי לעזור למי שמעוניין לקבל בחינם את הקובץ ולהכניסו ל GPS שלו...
סעו בזהירות.
-
חוזר: יצאת מהשטח? עכשיו ממתינה לך המשטרה...
ישי, גיא, איציק...
בבקשה תנסו לא להגיע לביקורת אישית, זה לא המקום.
אסף.
-
חוזר: יצאת מהשטח? עכשיו ממתינה לך המשטרה...
אסף: יש לי בעיה אם אנשים שמצפצפים על החוק ברמה הזאת ומתגאים בזה!
על מה הגאווה??? האם הפורום אמור לעודד עברינות ? או ההיפך.
פורום ברמה הזאת אמור לעודד תרבות נהיגה ולא התפרעות בכביש. לעשות את מה שהוא עושה ועוד להתגאות בזה ולעודד אנשים לעבור על החוק זה לא בסדר!!
-
חוזר: יצאת מהשטח? עכשיו ממתינה לך המשטרה...
ישי, מוזר בעייני שאינך מכיר את החוק. חבל.:?
גלאי רדאר חוקי לחלוטין בארץ.
כוכבית 001 גילוי מכמונות הוא שירות חוקי שנותנות חברות הסלולאר.
קובץ המכמונות הוא אפשרות ידועה וחוקית שהוסיפו יצרני התוכנה IGO ל GPS.
פשוט יצרתי קובץ עדכני לשרות מי שמעוניין בו. קובץ שעמלתי עליו שנה ואני נותן אותו מתנה למי שרוצה,
כולל חברי הפורום הזה, שסברתי שיש להם GPS ויהיו בהם מהמעוניינים.
לצערי ישי, גם אתה טועה, גם אתה מטעה וגם אתה אובססיבי בלהגיב פה...
הקדמתי ואמרתי שמי שלא מעוניין שימשיך הלאה.:arrow:
אני שב ומדגיש שאינני עובר על החוק.
על הנושא הזה יש כתבות ומבחנים בכל העתונים, באינטרנט, ובמגזיני הרכב המובחרים...
אני פונה למנהל הפורום, בהסכמתי המלאה, להוריד את ההודעה שלי.
לא רוצים, לא צריך.
מישהו היה פה יותר מידי בשמש...:oops: או שאין לו מזגן בג'יפ...:lol:
סע לשלום - המפתחות בפנים.
אגב ישי, "אם" כותבים עם ע'...
חבל, הפורום ברמה...:wink:
-
חוזר: יצאת מהשטח? עכשיו ממתינה לך המשטרה...
ישי,
אתה גם יכול להסתכל על זה בצורה אחרת, לדוגמא-
אשתך בהריון ויורדים לה המים.. הילד בלע אקונומיקה.. אתה מאחר לפגישה אחושילינג חשובה, או כל דבר אחר שיכול להיות.
הרי לכל אחד מאיתנו יש את הסיבה שלו כדי לנסוע מהר בכביש.
ובואו לא נתיפייף, לרובנו כאן יש עוד רכב קצת יותר מהיר מהגיפ עם מהירות שיוט של 120 פחות או יותר.
אומנם זה לא אומר שוואלה אם אפשר אז בואו נעבור על החוק ונשתולל.
אני טוען שאם קרה ואתה צריך בגלל סיבה כזו או אחרת לעבור את המהירות המותרת ( ואני לא יאמין לאף אחד שיגיד לי שהוא לא עבר את המהירות לפחות פעם אחת או לחילופין הכפיל אותה :mrgreen: )
אז טוב שיהיה לך את האמצעי והבקרה לדעת מה אורב לך בדרך
הרי למה מודיעים איפה יש ניידות בדיקה של משרד התחבורע?
הרי אנו שומרי חוק (ולכן מן הסתם הרכב במצב פיקס) ולא מעודדים אף אחד לעבור עליו ולרכב על ג'יפ בלוי/"מסוכן", ועדיין שרשור כזה יהיה לגיטימי נכון, למה?
אבי
תודה רבה לך,
אבל זה לא הפורום המתאים
אנחנו הזוחלים.
ואם אתה נוסע מהר, אני מאוד מקווה שאתה יודע מה אתה עושה ועושה את זה כשאתה לבד באוטו.
אם אתה רוצה למות, אל תיקח איתך אחרים - זה לא פייר!
שיהיה שבוע טוב
דניאל.
-
חוזר: יצאת מהשטח? עכשיו ממתינה לך המשטרה...
אין בעיה עם החוק להחזיק גלאי ואני יודע זאת, אבל שנינו יודעים מי מחזיק גלאי
בד"כ וזה לא מי שנוסע כחוק!
אם לא הוא לא היה צריך לבזבז את כל הכסף שלו על גלאים ושנה שלמה על תוכנה.
נכון אין לי מזגן בגי'פ אבל יש בריזה 8)
לגבי אם=עם אז אני דיסלקט ואני מתנצל על כך, לפחות אני לא אידיוט.
-
חוזר: יצאת מהשטח? עכשיו ממתינה לך המשטרה...
מה הבעייה? יש לבן אדם תחביב, גלאי רדאר. תאמינו לי עדיף מהתחביב שלי (עבר בירושה מאבא): לשלם כמו אידיוט קנסות על מהירות...בכל מקרה יש חוקים ויש חוקים - וכל מה שנוגע לאכיפת מגלות המהירות בישראל הוא מהסוג השני. הסוג שאני נאלץ לציית, אבל לא מוכן לכבד.
-
חוזר: יצאת מהשטח? עכשיו ממתינה לך המשטרה...
תרומה מכובדת ל igo שלי אבל תסביר רק איך עושים את זה ?
יש לי igo קבוע ברכב איך אני מוריד את הקובץ אליו ?
-
חוזר: יצאת מהשטח? עכשיו ממתינה לך המשטרה...
אבי - atoo, דעתי חלוקה לשתיים לגבי ההודעה שלך והקישורים לסירטונים:
1. הקובץ שיצרת שבהחלט יכול ליתרום להרבה נהגים (ואני בנייהם), אומנם לפי דעתי מי שעובר ברמזור אדום צריך להענש בכל חומרת הדין אבל לגבי מהירות בכביש בין עירוני דעתי שונה.
2. הצלם/עבריין שצילם את הקטעים המדגימים את פעולות הציוד שבמזל לא הרג מישהו תוך כדי, זאת התנהגות מסוכנת ומסכנת את הסובבים, לנהוג ולצלם במצלמת וידאו תוך כדי היתמקדות במסך קטן של PDA ונהיגה בתנועה, אין מילים (האמת שיש אבל אז ימחקו את ההודעה הזאת וכנראה בצדק).
-
חוזר: יצאת מהשטח? עכשיו ממתינה לך המשטרה...
ציטוט:
נכתב במקור על ידי נמרוד
מה הבעייה? יש לבן אדם תחביב, גלאי רדאר. תאמינו לי עדיף מהתחביב שלי (עבר בירושה מאבא): לשלם כמו אידיוט קנסות על מהירות...בכל מקרה יש חוקים ויש חוקים - וכל מה שנוגע לאכיפת מגלות המהירות בישראל הוא מהסוג השני. הסוג שאני נאלץ לציית, אבל לא מוכן לכבד.
בפעם הבאה שאתה חוטף על מהירות (מכל אמצעי שהוא) תעשה לעצמך טובה גדולה ותרים אלי טלפון. אני מבטיח לך גמילה מהירה ולא-כואבת מהתחביבים המגונים שלך בעניין.
רבותיי, לידיעתכם אכיפת המהירות במדינת ישראל איננה מתבצעת כחוק. אני יודע על מה אני מדבר מכיוון שאני מנהל משפט מעניין מאד כבר שנה וחצי, שבו אני מקעקע פס"ד תקדימי של העליון.
אגב, שימו לב לחדשה טרייה מהתנור: האם השוטרים מחוייבים להביא מיכסות?
ושני קוריוזים קטנים 'מהצד':
- השוטר ההוא שמדד עם הממל"ז מהמותן כמו צ'אק נוריס...
- והשוטר הנבלה שהשתמש במדידה הראשונה במשמרת כדי לעצור על-בסיסה רכב אחרי רכב
הכל אמת. ועוד לא אמרתי כלום.
גיתאי
-
חוזר: יצאת מהשטח? עכשיו ממתינה לך המשטרה...
גיתאי, זה מעניין. אתה יכול להרחיב בשלב זה ?!
-
חוזר: יצאת מהשטח? עכשיו ממתינה לך המשטרה...
אבי - אתה גדול. עבודת קודש. אהבתי במיוחד את המבחן ההשואתי בין הבל והולנטיין.
בפעם הבאה - תן למישהו אחר לצלם במקומך, רק בשביל להניח את הדעת.
לכל הרגישים בנושא מהירות ודוחות:
חברה - דוחות מהירות הם הדרך הקלה ביותר למשטרה להראות שהיא פועלת, מבלי שהיא עושה כלום. מהירות כשלעצה אינה גורמת לתאונה, וכל מי שנסע במאה שנים האחרונות באירופה יכול לראות זאת. מאידך, הוכחת המהירות ה"מופרזת" היא הקלה ביותר לשוטר. מסיבה זאת בדיוק מניחה משטרת ישראל את מלא כובד משקלה על המהירות. ומסיבה זאת בדיוק זכותו (ולעניות דעתי גם חובתו) של האזרח להתגונן.
למען הסר ספק, אני בעד אכיפה ממוקדת ויעילה. יש למקד את האכיפה בעבירות המסוכנות באמת כגון אי מתן זכות קדימה (ולא אי עצירה בשלט עצור), עבירות בנושא חגורות בטיחות, סטיה לא בטוחה מנתיב הנסיעה, ועוד. אכיפה ילדותית (נסעת 119 או 121?), חד כיוונית (לרבי מותר לנסוע 140 בלי חגורות בטיחות בנת"צ רק בגלל שהוא ממהר להשכיב את הילד לישון בתום המשמרת) וחסרת יוהרה (שוטר במשקל 200 ק"ג שבקושי יוצא מהניידת, עם חולצה מקומטת שלא ארוכה מספיק לעטוף את הכרס) אינה מעוררת כבוד בקרב בציבור וודאי שאינה מעודדת ציות לחוק.
גיתאי - אשמח לשמוע את תוצאות המשפט. כרוכב אופנוע נהגתי לשלם את הדוחות השבועיים שלי כשה לשוחט, מבלי להתנגד כלל. אולם לפני מספר שנים פגשתי בעו"ד מתוקתק שיודע להעמיד דברים על דיוקם, ומאז, טפו טפו טפו, בא גואל לאדם. מומלץ בחום.
עודד
-
חוזר: יצאת מהשטח? עכשיו ממתינה לך המשטרה...
אתם ביקשתם, תקבלו.
כמו שהמשטרה עובדת פרטאצ' בתחום הפלילי ולא באמת מבערת את נגע הפשיעה, בעיקר המאורגנת, כך גם בתחום התעבורה. משטרה יש רק אחת, ואם היא דרעק זה תופס בהכל (פלילי ותעבורה, אכיפה ולשכות התביעה) ופועל לטובתנו כפי שזה פועל לרעתנו.
לעצם העניין; הסוגיה ארוכה ויש הרבה להרחיב, אבל אנסה להביא את העקרונות על רגלונת אחת. גם ההגדרות שהבאתי כאן אינן מדוייקות לגמרי והן פשטניות לטובת הבנת העניין. מי שרוצה להתקדם עם עניין קונקרטי מוזמן לפנות אלי אישית ואפנה אותו לגורמים המתאימים.
על מי נטל ההוכחה ומה נדרש להוכיח במשפט תעבורה?
- הרמת נטל ההוכחה מונחת לעולם ועד על כתפי התביעה מ-א' ועד ת'. אבל מכיוון שבתיהמ"ש לתעבורה כבר מזמן ירדו לזנות, אם לא תדעו כיצד להילחם על זכויותיכם השופטים יעברו על החוק וימחקו אתכם בלי למצמץ.
- עבירות תעבורה הן עבירות פליליות, וככאלה כפופות לחוק סדר הדין הפלילי (הפניות: חסד"פ נוסח משולב 1982, וכן דיני ראיות 1971 התופסים למשפט הפלילי כמו גם לאחרים).
אחת המשמעויות: אישום פלילי מחייב הוכחת הרכיב הנפשי (כוונה בביצוע העבירה) והרכיב הנסיבתי (ראיות מקשרות). - עם זאת, רוב עבירות התעבורה הוגדרו ע"י המחוקק מסוג "אחריות קפידה"; רוצה לומר, אין צורך בהוכחת היסוד הנפשי.
משמעות: לכאורה לרעת הנאשם ("לא ידעתי" אינו תופס). למעשה, מטיל גם על התביעה חובת הוכחה כבדה יותר, כלומר, כל 'חור' בתיק אמור לפעול לטובת הנאשם ולזכותו, בין אם זיכוי מוחלט ובין אם מחמת הספק. יתרה מזאת, אפילו היתה כוונת הנאשם לבצע עבירה במזיד והסתבר שאין יסוד נסיבתי לאישום (למשל נהג ברכב בו אין חובת חגורת בטיחות, מה שהתברר לו רק לאחר מעשה, או שלא הוכח אחד היסודות הנסיבתיים די צרכו), יזוכה הנאשם.
לאור כללים אלו, מה מאפיין את שדה הקרב התעבורתי לעומת הפלילי הרגיל?
- הפוקוס מתמקד בראיות בלבד
- המשטרה חייבת להציג תיק תפור היטב, מה שכמעט תמיד מצוי מעבר ליכולתם הירודה של התובעים המשטרתיים, שהם בד"כ עו"ד מסוג אות מסויימת באלף-בית (מניסיון); יתרה מזאת, התביעה מניחה אקסיומות מסויימות מקדמת דנא ולכן אינה טורחת כלל להביא ראיות בסיסיות, מה שהופך את משימת תקיפת התיק והשמדתו - לעיתים אפילו ברמת הנוק-אאוט "אין להשיב לאשמה" - לאפשרי לחלוטין במקרים רבים.
אם כך, אלו ראיות על התביעה להציג?
נחלק אותן, לצורך ענייננו, לשני סוגים (חלוקה לא-משפטית):
- ראיות המבוססות על אמצעים טכנולוגיים (ממא"לים - מכשירי מדידה אלקטרוניים) כגון ראדארים, ממל"ז, הדבורה
- כל השאר - כגון תימרור (קיומו, חוקיותו, ותקינות הצבתו - סעיפים שונים בתכלית!), הגדרות נוספות לפי תקנות התעבורה (למשל שטח שיפוט רשות כזו או אחרת), עדות ראייה, וכו'.
אז איפה הם מפשלים?
פעמים רבות בשני סוגי הראיות, אבל תמיד לפחות בראיות הממא"לים.
- ראיות מסוג "כל השאר" - למשל, אי-הוכחת חוקיות קיומו של תימרור.
אתן דוגמה קטנה להמחשה: נניח שהאוטובוסים החורשים את הרחוב שבו גר אדון גיתאי נוה מטריפים את דעתו, והוא מחליט יום אחד לנעוץ זוג תמרורי "אין כניסה" בראשית הרחוב. למחרת מגיע אדון שוטר ותוקע לאזרח התמים שלוימ'לה דו"ח על "אין כניסה". מגיע שלוימ'לה לאולם ביהמ"ש ושואל את אדון שוטר קבל עם וקהל: "יש לך מושג מי הציב את תמרורי האין-כניסה ברחוב?". עכשיו, מי מכם יודע מה תהיה תשובתו של השוטר? טוב זו לא חכמה, ננסה את זה מכיוון אחר: מי יודע מה תהיה תשובתו של התובע המשטרתי המלומד? די לחכימא. - ראיות ממא"ל - כמה סוכריות על קצה המזלג:
* הוראות ההפעלה לממל"ז שגויות
* אין למעבדת התנועה הסמכה של הרשות הלאומית להסמכת מעבדות. מילים אחרות, אין למשטרה מעבדה. אגב, רק לאחרונה קיבלה הסמכה כזו המעבדה לזיהוי פלילי. בראבו למשטרת המקצוענים.
* כל הממא"לים אינם מכויילים. נקודה. רוצים יותר מזה? אין בעיה; לידיעתכם, אנשי ה'מעבדה' של המשטרה בכלל לא יודעים מה פירוש המושג "כיול" וכיצד הוא אמור להתבצע.
* המשטרה, בניגוד גמור לפס"ד העליון משנת 2003 (תיק לוי-עטייה ופלר) שהכשיר את שרץ הממל"ז, שינתה את הוראות היצרן בגרסה העברית. ואין פוצה פה.
ואם כל זה אינו מספיק, אני מודיע לכם שפסה"ד המפורסם של העליון אינו הלכה פסוקה אלא הערת אגב בלתי-מחייבת בלבד, מסיבות שלא אפרטן פה, ושצהלת המשטרה מאז אין לה על מה שתישען.
שורה תחתונה; מי שרוצה לצאת זכאי מאשמת מהירות יכול, אבל נכון לעכשיו זה דורש הרבה אומץ, רוח קרב, אורך רוח ועצבים חזקים, ובנוסף אחד מהשניים:
- שכירת עו"ד טוב למלחמה (= $$) - יש ספורים כאלה בכל הארץ. יודעים למה? פשוט עד אימה: מכיוון שכמעט כל העו"ד לתעבורה הם חלק משרשרת המזון הדשנה והחובקת של בימ"ש-משטרה-עו"ד כשכל חוליה עושה קופון נאה על חשבון הנאשם, שעוד נאנח לחשוב שהצליח לצאת בזול...אלו עו"ד יילחמו כדי לנסר את הענף עליו הם רוכבים? אך ורק משוגעים לצדק יותר מאשר ללירה. בשבילו אתם עוד תיק חולף מני מאות, ואת השוק צריך 'לטפח' ולא לירות לו ברגל. רבותיי, את זה אני לא המצאתי. חקוק בסלע. העו"ד אינו בעדכם, הוא נגדכם למעט מקרים ספורים!!
הערה: בזיכוי מוחלט יש מצב לתבוע את המדינה על הוצאות. לא כן בזיכוי מחמת הספק. - לחילופין, למידה עצמית של חוקים, תקנות ודינים רלבנטיים + פס"ד רלבנטיים, וייצוג עצמי בבימ"ש, תוך התמודדות עם כרישים רעים (בעיקר השופט, למרות שאמור להיות אובייקטיבי לכאורה...) בזמן אמת. בהחלט אפשרי למי שמספיק פסיכי כדי להשקיע ביסודיות בהנחה שיש לו תפיסה מתאימה. לגמרי לא מומלץ לבעלי לב חלש, אנשים בהריון ומתעבי מזוכיזם. מי שבכל זאת ספורט האקסטרים עושה לו את זה, יקבל חסכון כספי ניכר והנאה מובטחת.
כמו כן ישנם כמה מומחים רציניים מאד שמתעסקים עמוק בעניינים האלו בהתנדבות (כיסוי הוצאות) לטובת הצדק הציבורי. מי שיהיה מעוניין - לרציניים בלבד ושמאמינים בחפותם, לא כולל מבשלי עיסקאות טיעון למיניהן - שייצור איתי קשר בה"פ.
חשוב: אין בכוונתי לעודד עבירה על החוק. אני כן בעד אכיפה חוקית ויעילה הלוחמת בתאונות הדרכים ולא באזרחים.
גיתאי
-
חוזר: יצאת מהשטח? עכשיו ממתינה לך המשטרה...
השאלה היא מי כן קובע את הגבול?
אולי למישהו נראה הגיוני לנסוע 200 קמ"ש,
כי לו זה נראה בסדר ושהוא שולט ברכב.
אני יודע שאני נשמע מצטדק(לצערי) וכן גם אני לא מציית לכל חוקי התנועה
אבל נסיעה במהירות גבוהה היא כן גורם מסכן וזה מוכח!
*מרחק בלימה(במיוחד בג'פים)
*מהירות תגובה וכ'ו
אני ממש לא חושב שהמשטרה בארץ בסדר וגם לדעתי זאת הסיבה לזילזול הכל-כך גדול בחוק.
אני בטוח שאם באמת תחשבו על הבעיה מס' אחת במדינה, תאונות הדרכים! אולי ישתנה אצלכם משהו.
כן, אני חושב שהבעיה היא הגורם האנושי (תרבות נהיגה איומה )
אולי ביום מן הימים שיהיה שכל במדינה
יהיו מסלולי מרוצים מסודרים שבהם מי שרוצה לפרוק כל עול יוכל
ולא נראה לי שבגלל מצב חירום כמו ילד שבלע אקונומיקה או אישה בהריון
צריך גלאי מכמונות.
-
חוזר: יצאת מהשטח? עכשיו ממתינה לך המשטרה...
ישי,
אתה נלחם בתחנות רוח, ועוד הלא נכונות.
בתור אחד שנוהג יומית בתרבות אחרת, וגם לפעמים נוהג בארץ,
אני יכול להגיד לך שמהירות, מופרזת או לא זה לא הבעיה,
למה בוחרים לאכוף דוקא מהירות? כי זה טרף קל, וממלא את קופת המדינה.
לדעתי, בארץ כולם (טוב, הרוב.) נוהגים כמו מטורפים
בפעם הראשונה שנהגתי בארץ חשבתי שיש איזה חוק נגד שמוש בוינקרים, וזה החוק היחיד שהנהגים מכבדים!
תאמין לי שזא לא סוד כמוס
אם באמת הממשלה היתה רוצה לשנות את המצב, היו עושים משהו לשפר את תרבות הנהיגה הפראית..
אבל מה....
נחש למה לא עושים כלום בנידון?
התשובה פשוטה,
אם אנשים היו נוסעים בצורה נורמלית, לא היה את מי לצלם ולשלוח דוחות שמנים הביתה
ובא לא נישכח מה המטרה הראשית של כול ממשלה: להצדיק את קיומה ולמלא את הקופה.
Nuff said
-
חוזר: יצאת מהשטח? עכשיו ממתינה לך המשטרה...
גיתאי,
אתה צודק בתגובתך, לא ב-99%, אלא ב-101%. דבר דבור על אופניו,וכל הכבוד על הבקיאות והידע.
אלא מאי -
ציטוט:
לא תדעו כיצד להילחם על זכויותיכם השופטים יעברו על החוק וימחקו אתכם בלי למצמץ
וגם אם תדעו, ימצאו בדבריכם או בראיות וההוכחות שהבאתם איזה סדק, חריצון קטן, ויקעקעו אותו על זה, ולפעמים בכלל ללא שהיה תובע.
ועכשיו לכו ותערערו, ותוציאו כספים, ותביאו חוות דעת מומחים שעולות אלפי שקלים, כשהכלל הוא שהשוטר הוא נטול אינטרסים ואמין, ואילו אתם בעלי אינטרס שמוכנים לעשות עבורו הכל.
האמן לי, הייתי שם, גם כנאשם, ואפילו אני הרמתי ידיים וויתרתי. כי המערכת הרי תלך לטובת השוטר, ואת נושא הראיות מיצית בשלב הראשון, וגם פסילת משפט, ככל שתוכל להתקיים, בדרך כלל תחזיר את התיק לאותו שופט, שיחפש כל דרך להוכיח שצדק כבר בפעם הראשונה.
גם אני הלכתי על תיק שהיה אמור להפיל את המשטרה בנושא מסויים במולטנובה, ונפלתי על טיעון של השופט שחוות דעת מומחה, מהנדס, שהבאתי, היתה של בעל עניין, ולכן נשללה.
רוצה עוד פרטים? עבור לה"פ.
ובאשר לשמחה, אם זו היתה כוונתך ב"התנדבות" - הס מלהזכיר את שמו בבתי המשפט, זה רק מעורר אנטי.
זוהי מדינתנו, ובמקרה זה - לצערי.
-
חוזר: יצאת מהשטח? עכשיו ממתינה לך המשטרה...
ציטוט:
נכתב במקור על ידי shmil
גיתאי,
אתה צודק בתגובתך, לא ב-99%, אלא ב-101%. דבר דבור על אופניו,וכל הכבוד על הבקיאות והידע.
אלא מאי -
וגם אם תדעו, ימצאו בדבריכם או בראיות וההוכחות שהבאתם איזה סדק, חריצון קטן, ויקעקעו אותו על זה, ולפעמים בכלל ללא שהיה תובע.
ועכשיו לכו ותערערו, ותוציאו כספים, ותביאו חוות דעת מומחים שעולות אלפי שקלים, כשהכלל הוא שהשוטר הוא נטול אינטרסים ואמין, ואילו אתם בעלי אינטרס שמוכנים לעשות עבורו הכל.
האמן לי, הייתי שם, גם כנאשם, ואפילו אני הרמתי ידיים וויתרתי. כי המערכת הרי תלך לטובת השוטר, ואת נושא הראיות מיצית בשלב הראשון, וגם פסילת משפט, ככל שתוכל להתקיים, בדרך כלל תחזיר את התיק לאותו שופט, שיחפש כל דרך להוכיח שצדק כבר בפעם הראשונה.
גם אני הלכתי על תיק שהיה אמור להפיל את המשטרה בנושא מסויים במולטנובה, ונפלתי על טיעון של השופט שחוות דעת מומחה, מהנדס, שהבאתי, היתה של בעל עניין, ולכן נשללה.
רוצה עוד פרטים? עבור לה"פ.
ובאשר לשמחה, אם זו היתה כוונתך ב"התנדבות" - הס מלהזכיר את שמו בבתי המשפט, זה רק מעורר אנטי.
זוהי מדינתנו, ובמקרה זה - לצערי.
מולך בפרטי עוד קטנה.
אגב ב"מומחים" התכוונתי גם לאנשי מקצוע רלוונטיים ולא רק למשפטנים, ואם הזכרת את השם המפורש האהוב על המיליה המשפטנית והלשכת-עורך-דינית, אז מי אמר שצריך להניף סדין אדום מול עיני הפר המושחת, אבל המסוכן?...
גיתאי
-
חוזר: יצאת מהשטח? עכשיו ממתינה לך המשטרה...
ציטוט:
נכתב במקור על ידי ישי.פ
השאלה היא מי כן קובע את הגבול?
אולי למישהו נראה הגיוני לנסוע 200 קמ"ש,
למען האמת, לי. בכביש 6 לא נראה לי שיש בעיה אמיתית. ד"א, גם בכביש 40 דרומית למכתש...
כי לו זה נראה בסדר ושהוא שולט ברכב.
אני יודע שאני נשמע מצטדק(לצערי) וכן גם אני לא מציית לכל חוקי התנועה
אז מה יש לנו כאן?
אחד שקוראים לו ישי, שמצטדק ומטיף בראש חוצות, אבל הוא יותר גרוע מצדקן צבוע, הוא שם את עצמו להחליט שהעבירות שלו הן אוי עבירות, אבל עדיין "הגיוניות" ואינן "לא בטוחות" ואילו עבירות שמישהו אחר ביצע - אהה, הן המסוכנות באמת וצריך למצות איתו את הדין ובחומרה!
אבל נסיעה במהירות גבוהה היא כן גורם מסכן וזה מוכח!
מעבר לעובדה הפשוטה שלא רק שזה לא מוכח, זה מוכח ההיפך, גם בארץ וגם בעולם - לידיעתך, מהירות הינה גורם מינורי בתאונות. צמתים למשל, תשתית לקויה, אי שמירת מרחק ועוד, הם הגורמים הראשיים לתאונות.
אבל הבעיה האמיתית, לדעתי, היא דווקא אתה. כן, כן, ישי, אתה. ולמה? מכיוון שאתה לא בוחל בלעוות את העובדות ולהביע את דעתך כעובדות מוכחות, ללא שום הבנה בנושא (אחרת לא היית טועה ככה).
אז מה המהומה לגבי המהירות, לאו דוקא כאן אצלנו, אלא בכל העולם? לכל מדינה הסיבה שלה:
באנגליה - פאונדים
בארה"ב - דולרים
בארץ - שקלים
בצרפת - יורו
זה קל, זול ומכניס הרבה לקופת המדינה. זה למה.
הרבה יותר קשה להוכיח שישי לא שמר מרחק מאשר עבירת מהירות.
להקים מחלף במקום צומת מרומזרת זה פרוייקט של מליוני דולרים והרבה יותר קל, כדאי כלכלית ומהיר להציב מכמונת מהירות בהמשך הדרך, ולגבות מישי עוד 500 ש"ח.
אז גם נשלול לו את הרשיון, אז מה? שיסבול.
אבל אתה כבר סובל כנראה מתסמונת שטוקהולם, התחלת להזדהות עם שוביך.
*מרחק בלימה(במיוחד בג'פים)
מה מיוחד בג'יפים שמושך את עיניך? יש לי שיטה טובה יותר, ברשותך: נקבע סטנדרט לבלימה, ונבדוק אותו בטסט שנתי, הא? אל תגיד שלא גאוני!
*מהירות תגובה וכ'ו
מין המפורסמות הוא שמהירות התגובה של נהגי ג'יפים נמוכה בעשרות מונים מאלה של נהגי המכוניות. בייחוד הזקנות שבהם!!!
בברכה,
יוני5
-
חוזר: יצאת מהשטח? עכשיו ממתינה לך המשטרה...
יוני, אני לא אמרתי שהעברות שלי הן בסדר(בטוחות או הגיוניות).
אני לא מאלה שחושבים שכולם טועים חוץ ממני, ההפך אני כן אומר
שגם אני צריך לתקן!
לגבי הדוגמאות שציינת של כביש 40 ו כביש 6 הן לא נכונות.
הרי כביש 6 הוא כביש טוב, ללא רמזורים וללא הפתעות מיוחדות (שלא כמו שאר הכבישים)
וכביש 40 הוא אחד השוממים בארץ.
אבל הם יוצאים מן הכלל!
אין בהם מכמונות רבות, אם בכלל.
רוב כבישי הארץ לא כך: למשל כביש 4 הנוראי ולכן יש בו כול כמה ק"מ מכמונת.
לגבי מרחק בלימה של גי'פ: לרוב ג'פים כבדים יותר ולכן מרחק הבלימה יהיה גדול יותר.
(נכון יש עוד משתנים: כגון סוג צמיג ובלמים וכו, אבל עדיין נסה לבלום עם גיפ או עם פרייבט)
לגבי זמן תגובה: לא התכוונתי שיש הבדל מיוחד בין גי'פים לבין שאר כלי הרכב.
אבל מה לעשות, כשנוסעים 200 קמ"ש עוברים יותר דרך, והזמן תגובה מתארך.
לגבי אכיפה של מרחק זה לא כזה מסובך כמו שאתה חושב.
ויש ניסוי במכמונת שמירת מרחק בכביש מ"ס 1 ליד בן שמן
ובעוד כמה כבישים
אני מסכים שיש בעיה באכיפה אבל זאת לא סיבה לנהוג מהר.
אני חושב שגם צריך להעלות את המהירות המותרת בארץ.
אבל עד שזה יקרה צריך לפחות להשתדל ולפעול בשביל שיום יבוא ונהיה כמו מדינות מתוקנות אחרות.
-
חוזר: יצאת מהשטח? עכשיו ממתינה לך המשטרה...
זמן תגובה לא יכול להתארך
זמן תגובה הוא שלושת רבעי שניה מה שמתארך זה זמן בלימה .
הכל טוב ויפה וכן מהירות כן הורגת אבל בתוך העיר ולא בכביש מהיר .
רוב התאונות לא היו נמנעות אם היו נוסעים 100 במקום 120
-
חוזר: יצאת מהשטח? עכשיו ממתינה לך המשטרה...
צודק! טעיתי :grin:
הכוונה היתה שהמרחק שהרכב עובר גדול יותר ככול שנוסעים מהר יותר
ולא התגובה עצמה.
-
חוזר: יצאת מהשטח? עכשיו ממתינה לך המשטרה...
יוני, תרשה לי קצת לעשות סלט מהדברים שכתבת, וזאת ע"מ להמחיש נקודה מסויימת בהמשך...:
אתה כתבת:
ציטוט:
(למישהו נראה הגיוני לנסוע 200 קמ"ש?)
למען האמת, לי. בכביש 6 לא נראה לי שיש בעיה אמיתית. ד"א, גם בכביש 40 דרומית למכתש...
וגם:
ציטוט:
מהירות הינה גורם מינורי בתאונות. צמתים למשל, תשתית לקויה, אי שמירת מרחק ועוד, הם הגורמים הראשיים לתאונות.
וזה...
ציטוט:
מה מיוחד בג'יפים שמושך את עיניך? יש לי שיטה טובה יותר, ברשותך: נקבע סטנדרט לבלימה, ונבדוק אותו בטסט שנתי, הא? אל תגיד שלא גאוני!
דמיין סיטואציה:
אתה נוסע 180 קמ"ש בכביש 6 עם איסוזו טרופר או טויוטה פראדו(אני מאמין שהם מסוגלים... :roll: ), מוגבהים ועם גלגלים מוגדלים, מיד לאחר שיצאת מלכבוש את מעלה נורי. אממה?! שכחת/התעצלת/לא ידעת שצריך לבדוק את הצמיגים ביציאה מהשטח ופיספסת קרע גדול בדופן הצמיג כזה שלא בורח אויר אבל מראה לך בדיוק כיצד מייצרים את אותו צמיג אומלל.
בהמשך, בקטע מסויים בכביש, ללא כל אזהרה, אתה נתקל בכביש מקורצף שבמעבר ממנו לכביש התקין יש מדרגונת קטנטנה, שלצערך היא זו אשר תגרום לכשל הסופי בצמיג להזכירך במהירות 180! נכון, אתה נהג מיומן ויכול להשתלט על פיצוץ צמיג במהירות כזו, אבל, זה שאחראי על הבטיחות בעבודות בכביש שכך להזהיר אותך שמיד לאחר אותו קטע הכביש נהיה צר ועובר למסלול אחד. (לצערינו כולנו יודעים שהמצב המתואר לא תלוש מהמציאות). בדיוק באותה הנקודה, עבריין אחר וחמור בהרבה ממך, נוסע עם המרצדס שלו 220, וגם עוקף אותך מימין בנקודה שבה הכביש נהיה צר...
מה קורה?! אמבולנסים, כבאיות, ופקק אדיר ממחלף נחשונים לבן שמן... (וכנראה גם כמה הרוגים!)
מה בעצם אני אומר?
ישנם ה מ ו ן גורמים שעשויים לגרום לתאונה. המהירות שלעצמה, כנראה פחות. אבל דברים אחרים שחלקם בשליטלך (צמיגים ומצב הרכב) וחלקם לא (תשתיות, מופרעי אחרים, מישהו אמר סבתות זקנות)דווקה כן, ואולי מאד!. הגבלת המהירות (ולא משנה כרגע אם היא 110, או 130...) דווקה חשובה במקרים כאלו.
(לגבי כביש 40- גמלים למשל...)
אני מסכים עם הרבה מהדברים שכתבת. תשתיות, שמירת מרחק וכו. אבך דבר אחד שכחת לציין, או שאולי לא ידוע כל כך:
אין בארץ שום בסיס מחקרי ארוך שנים, אמין, עקבי ומדוייק הנותן לנו נתונים לגבי השפעת הגורמים השונים על תאונות הדרכים. אני אומר את זה מידע!
לכן כל מחוקק יכול להחליט על דעת עצמו מה נראה לו טוב ומה לא. למשל: גיל הרשיון, תקופת הנהג המלווה, איסור (והיום כבר אישור :twisted: ) לקטנועים 50 סמ"ק לנסוע בכבישים מהירים, הגבלת מהירות ועוד הרבה והרבה...
יש בעייה של תאונות בין צומת מגידו לצומת השומרים, או בין צומת העמקים לטבעון? אין בעיה! נבנה הפרדה בנויה וגבוהה בין שני הניתיבים ומשני צידי הנתיב ברוחב של מעט יותר מנתיב (ממש מעט). והנה יש פתרון יצירתי... או שאולי נגיד "מנהרת מוות", שדורשת ממך ריכוז של טייס ע"מ לא להתנגש בקירות הללו. אה, וגם לא מאפשרת לאמבולנסים להגיע במקרה של תאונה כזאת!!!!!
אמרתי שאני אעשה סלט, אז אל תכעסו.
אני חושב שהנקודה ברורה. במצב הנוכחי היום, טוב שלא מאפשרים לך לנסוע 200 בכביש 6 או בכביש 40 דרומית למכתש...
בברכה,
יונתן.
-
חוזר: יצאת מהשטח? עכשיו ממתינה לך המשטרה...
למי שפנה אלי וגם למי שלא:
עודד - תודה רבה. שמח לתרום.
יוני - כל מילה זהב.
UNIX - לצערי אינני יודע לענות על כך.
גיתאי - תודה רבה. נהנתי לקרוא כל מילה. בהצלחה במשפט ונשמח לשמוע יותר פרטים בעתיד.
ישי - כתבת: "...למשל כביש 4 הנוראי ולכן בו כל כמה ק"מ מכמונת".
אז זהו, שלא! לדוגמא:
ממורשה לאשדוד ואפילו דומה יותר - אף מכמונת...
מאשקלון לראשל"צ (וכבר כמה חודשים למעשה עד פ"ת) - אף מכמונת...
אז אולי כדאי שבכל זאת תוריד את הקובץ שלי ל-GPS שלך... :wink:
-
חוזר: יצאת מהשטח? עכשיו ממתינה לך המשטרה...
אחרי גשר ראשון יש אחת שעובדת היזהרו ממנה .
-
חוזר: יצאת מהשטח? עכשיו ממתינה לך המשטרה...
ישי,
טעית בהרבה, לא רק במונחים, אבל זו לא הנקודה.
אנא, קח לתשומת ליבך שתי נקודות:
1. המהירות אינה פקטור משמעותי בתאונות - ובעניין הזה קראתי מספיק מחקרים בארץ ובחו"ל. הסיבה היחידה שהיא על סדר היום היא העובדה שרשויות החוק מסוגלות למצוץ ממך (כמו ממני ומכולנו) הכי הרבה כסף, בעלות הנמוכה ביותר.
2. כמעט בכל דבר שהמשטרה מתערבת בו, חיי פורעי החוק המקצועיים נעשים קלים יותר, וחיי האזרחים הפשוטים נעשים קשים יותר. שחיתות, אלימות, ביורוקרטיה... לכן אל תמהר לשים על עצמך מגבלות בלי שחשבת עליהן היטב - רוב הסיכויים שאתה דופק את עצמך.
הדברים שבאמת יעשו את החיים שלנו טובים יותר הם או בלתי ניתנים כמעט לאכיפה (תשומת לב, סובלנות, מוסדות ממשלתיים שבאמת מתייחסים אליך כמישהו שצריך לשרת...) או שמעט מדי אנשים רוצים לשמור עליהם כמו איכות הסביבה. רוב הדברים האחרים - אתה יכול להבין את דעתי לבד.
על מנת לסכם:
טרקטורון שמשתולל בנתניה על חוף הים, פוגע בילד וחבריו של הנהג מנסים להעלים ראיות בדרכים בריוניות - אולי יטופל באופן נקודתי, אבל תוצאת "המבצע המשטרתי לאכיפה" תהיה הרבה דוחות הורדה מהכביש שאתה ואני נחטוף. והאירוניה תהיה שבאותו הזמן בו עבריינים אחרים, על טרקטורון אחר ידרוסו ילד אחר בחוף אחר. לא מאמין לי? ראית פעם משטרת תנועה מטפלת בעבריינות הבדואים בדרום?
בברכה,
יוני5
-
חוזר: יצאת מהשטח? עכשיו ממתינה לך המשטרה...
ציטוט:
נכתב במקור על ידי יוני5
אנא, קח לתשומת ליבך שתי נקודות:
1. המהירות אינה פקטור משמעותי בתאונות - ובעניין הזה קראתי מספיק מחקרים בארץ ובחו"ל.
יש באפשרותך להביא את אותם מחקרים כדי שנשכיל? אולי המהירות לא הפקטור עצמו להאם תתרחש תאונה או לא אבל היא בהחלט תשנה בין פצועים להרוגים אם כן התרחשה תאונה
2. כמעט בכל דבר שהמשטרה מתערבת בו, חיי פורעי החוק המקצועיים נעשים קלים יותר, וחיי האזרחים הפשוטים נעשים קשים יותר. שחיתות, אלימות, ביורוקרטיה... לכן אל תמהר לשים על עצמך מגבלות בלי שחשבת עליהן היטב - רוב הסיכויים שאתה דופק את עצמך. אז עדיף לא לאכוף כלום כי כך לא תהיה פשיעה ולמה להגביל את עצמי? אם אני יכול לעשות מה שבא לי"אנרכיה!?"
הדברים שבאמת יעשו את החיים שלנו טובים יותר הם או בלתי ניתנים כמעט לאכיפה (תשומת לב, סובלנות, מוסדות ממשלתיים שבאמת מתייחסים אליך כמישהו שצריך לשרת...) או שמעט מדי אנשים רוצים לשמור עליהם כמו איכות הסביבה. רוב הדברים האחרים - אתה יכול להבין את דעתי לבד.
עם זה מה לעשות אני מסכים לחלוטין אם כול אחד יקח מעט אחריות על עצמו
על מנת לסכם:
טרקטורון שמשתולל בנתניה על חוף הים, פוגע בילד וחבריו של הנהג מנסים להעלים ראיות בדרכים בריוניות - אולי יטופל באופן נקודתי, אבל תוצאת "המבצע המשטרתי לאכיפה" תהיה הרבה דוחות הורדה מהכביש שאתה ואני נחטוף. והאירוניה תהיה שבאותו הזמן בו עבריינים אחרים, על טרקטורון אחר ידרוסו ילד אחר בחוף אחר. לא מאמין לי? ראית פעם משטרת תנועה מטפלת בעבריינות הבדואים בדרום? אני נמנה עם הציבור שמגיע ביום שיש לבור. לא פעם יצא לי לחשוב על ההרס הרב שמבוצע שם ועל הסכנות של הסובבים(גם בחוף ובכלל )
לא אני לא חושב שצריך לתת דוחות לאנשים שבאים לשם או לסגור את המקום אבל אני חושב שצריך להקצות שטח מוגדר לדברים הללו ע"י המדינה.
ולא אז כל שטח פתוח יהפך לערמת כורכר וסכנה לסובבים.
ברגע שיהיה ספורט מוטורי מסודר בארץ אז לא יהיה צורך במקום כמו הבור או לחליפין להגדיר את האזורים האלו אזורים לספורט מוטרי כמו שישנם חופים לשייט ימי ולגלישה.
בברכה,
ישי