-
דיפנדר אוהב צמיגים צרים, האומנם ??
טוב הגיעה העת להחליף צמיגים. אומנם רוב הזמן אני מבלה בכביש אבל בשביל הפעם ב..רוצה פרופיל שטח מלא.
את האמירה שבכותרת שמעתי לא פעם ולא פעמיים ממומחי לנדרובר. גם היצרן חושב כך והדיפנדר מגיע מהיצרן עם צמיגים צרים יחסית - G90 או דומה.
כרגע מתלבט בין :
MTR - במידה 265/75/16 או במידה 235/85/16
גודייר G90 - במידה 7.5/16
BF MUD - במידה 265/75/16 או 235/85/16
BF AT - במידה 265/75/16 או 235/85/16
G90 היו לי על הדיסקברי - אישית אהבתי, טובים בכל שטח, עמידות מוטרפת ולא כצעקתה לגבי חוסר האחיזה שלהם בכביש רטוב. גם המחיר שלהם ביחס לאחרים אטרקטיבי.
כל המועמדים שלי הם בערך בקוטר 32 אינצ'
BF AT - היו לי כמשומשים על דיסקברי, צמיגים טובים, אחיזה טובה בשטח אך לא מדהימים בבוץ, עמידות לא מי יודע כמה (טוב הם היו משומשים אצלי) ולא היו עדיפים בהרבה מבחינת ויברציות ושקט בכביש.
קומהו שטח מלא - היו לי על הדיסקברי ועל הסופה, צמיג בהחלט מרשים טוב בכל שטח, פרופיל אגרסיבי אבל נשחק מהר מדיי לטעמי - החזיקו שנתיים בלבד על הדיסקברי כ - 30,000 ק"מ.
כרגע הכי מושכים אותי ה G90 שהייתי מרוצה מהם וגם בשל מחירם המאד אטקרטיבי.
צמיג רחב יתרונות - יציבות גדולה יותר בכביש ובשטח (בסיס רחב יותר), עדיף בחולות (בסיס רחב יותר), אחיזה טובה יותר בשטח טכני (לא יודע ?), נוחות נסיעה (לא יודע - אולי יותר נפח אויר ?), פוזה, וייתכן וישנם עוד יתרונות שלא חשבתי עליהם.
צמיג רחב חסרונות - עומס גדול יותר על המיכלולים (כבד יותר), פוגע יותר בביצועי הרכב (סחיבה, האצה, מהירות סופית, היגוי), צריכת דלק גבוהה יותר וכנראה יקר יותר. יש עוד חסרונות ??
צמיג צר יתרונות - היגוי קל יותר, פחות פוגע בביצועי הרכב, עדיף בבוץ (לא תמיד), עדיפות מסויימת בשטח טכני (כאשר נדרש דיוק במיקום הגלגלים) זול יותר (הG90 בכל אופן)
צמיג צר חסרונות - פחות יציבות בשטח ובכביש, פחות פוזה, נחות בחולות
אודה להמלצות ולהתייחסות לגבי ההבדל בין צמיג צר לרחב בדיפנדר ובכלל לגבי המועמדים.
שלמה
-
חוזר: דיפנדר אוהב צמיגים צרים, האומנם ??
שלמה שלום
אני נוסע עם דנלופ MT2 ,שטח מלא-סט שלישי אצלי-היה לי גם על הפוראנר,הסט הקודם החזיק כ 50000 ק"מ,מחיר 600-700 ש"ח,ניתן לרכישה בצמיג ישיר פתח תקווה, מידה 235-85
צמיג לא רחב,אני מאד מרוצה מהביצועים בשטח,אחיזה מצויינת אני נוהג לנסוע בלחץ אויר מלא(38) גם בשטח וצאד מרוצה מעבודת הצמיגים.
דרור הראל
-
חוזר: דיפנדר אוהב צמיגים צרים, האומנם ??
לך על 235/85/16 מספיק רחבים בשביל אחיזה ונוחות ומספיק צרים בכדי לא להעמיס על הציריות החלשות.
ההבדל בין 235/85 לבין 750/16 בכביש הוא משמעותי, ה750 פשוט צרים מידי וזה מורגש, הרכב פחות יציב.
אני בכל אופן מאוד ממליץ על הBF אומנם יקרים יותר אבל שווים כל שקל.
היו לי גם MTR והייתי מאוד מרוצה מהעמידות שלהם, מבחינת יכולות הם כמו צמיג AT אגרסיבי
-
חוזר: דיפנדר אוהב צמיגים צרים, האומנם ??
אני נוסע עם 235/85 BF MUD על ה-90 ומאד מרוצה.
הבאסה היחידה היא כשהלך צמיג והייתי צריך לשלם על עוד אחד ;)
עד היום לא הפריע לי שהם צרים יותר - לא בשטח ולא בכביש.
לגבי אחיזת כביש, לדעתי זה גם ככה לא נושא כזה רלוונטי בדיפנדר שהוא בכל מקרה רכב כביש גרוע ולא משנה גם אם תחליף לו לג'אנט 17 עם צמיג בחתך נמוך של ערסים עדיין ישאר עגלה בלי אחיזה
-
חוזר: דיפנדר אוהב צמיגים צרים, האומנם ??
לי היו G90 על הדיסקברי כמו שאתה יודע...
פשוט זוועהץ אפשר לנסוע אבל אתה חיב כול הזמן לשמור מרחק שלא תמצא את עצמך מבקר את הפגוש שמלפנים.
נסעתי על 235 AT בדיפנדר. אחיזת כביש סבירה בשטח, נו טוב...
כרגע על 265 מקסיס שטח מלא
הסיבה שבחרתי ביותר רחב היא:
1. אחיזת כביש. יש יותר גומי על הכביש ולכן למרות שהוא שטח מלא הוא מתנהג כמו ה AT
2. קוביות יותר גדולות. ב 235 שטח מלא הקוביות מאוד קטנות. מה שאומר קריעה מהירה של הקוביות.
3. נוחות. יותר נפח אוויר אומר שאתה יכול להוציא יותר אוויר.
יש גם את ענין הבוץ, אבל אני לא חובב בוץ ולכן לא אוכל להשכיל בענין זה.
אחרי כ 20K וכשלושת רבעי שנה אני מרוצה. נסעתי לכ 5 טיולי שטח בנגב עליתי מעלות קשים, ובכול זאת הצמגים ללא חתכים רצניים ועם כול הקוביות במקום. צריכת הדלק לא עלתה (או בכול אופן לא הרגשתי בכך).
מה שכן, אני לרוב לא מוריד אוויר בכלל. הרכב מאוד מאוד נוח ולא דורש כלל הורדת אוויר, ולכן לרוב אני מתעצל ונוסע עם 31PSI!!!
לגבי רעש, לא יותר מצמיג שטח ממוצע.
תבחר מה שתבחר רק תעשה לעצמך טובה... לא G90 !!! בטח לא אם אתה נוסע הרבה בכביש.
-
חוזר: דיפנדר אוהב צמיגים צרים, האומנם ??
ציטוט:
נכתב במקור על ידי דרור הראל
שלמה שלום
אני נוסע עם דנלופ MT2 ,שטח מלא-סט שלישי אצלי-היה לי גם על הפוראנר,הסט הקודם החזיק כ 50000 ק"מ,מחיר 600-700 ש"ח,ניתן לרכישה בצמיג ישיר פתח תקווה, מידה 235-85
צמיג לא רחב,אני מאד מרוצה מהביצועים בשטח,אחיזה מצויינת אני נוהג לנסוע בלחץ אויר מלא(38) גם בשטח וצאד מרוצה מעבודת הצמיגים.
דרור הראל
-----
היו לי כאלו על הדיסקו, אני גם ממליץ עם כל הלב.
-
חוזר: דיפנדר אוהב צמיגים צרים, האומנם ??
שלמה
אני נוסע על BF AT במידה 265/75/16.
היות ואתה הרבה על הכביש, משלב בצורה אופטימלית את הטוב בשני העולמות.
-
חוזר: דיפנדר אוהב צמיגים צרים, האומנם ??
-
חוזר: דיפנדר אוהב צמיגים צרים, האומנם ??
אסי
איני יודע מה רוחב הג'אנט..זהו ג'אנט מגנזיום של דיסקברי דור ראשון דגם FXI - אם איני טועה, הג'אנט הזה מתאים לכל הצמיגים שאני חושב עליהם.
סיכום ביניים:-
שלושה ממליצים על הצר - 235/85/16
שניים ממליצים על הרחב - 265/75/16
שניים פוסלים את הכי צר - G90
שניים ממליצים על הBF אחד ממליץ על דאנלופ אחד ממליץ על מקסיס.
אלו שנוסעים עם צמיגים רחבים לא מדווחים על הבדלים מבחינת צריכת דלק.
לאלו שנוסעים עם הצמיגים הרחבים - מה לגבי העומס הגדול יותר על מערכת ההינע ?? מה לגבי ההיגוי ?.
אשמח לתגובות נוספות מבעלי דיפנדרים במיוחד בעלי 110 .
מוני
לך יש קצר שכביכול "מועד יותר לפורענות" מבחינת יציבות ונוחות נסיעה בהשוואה לארוך. לכן ייתכן ולדיפנדר קצר צמיג רחב שנותן שיפור ביציבות ובנוחות הוא יותר קריטי מאשר לדיפנדר ארוך.
שלמה
-
חוזר: דיפנדר אוהב צמיגים צרים, האומנם ??
שלמה - הקצר אכן שונה מהארוך אבל בכל זאת נותן איזו שהיא אינדיקציה.
אני לא מרגיש מעמסה על מערכת ההינע או על הצריות, אין שחיקה מואצתשבירות וכו...
אבל... אכן הרכב יותר קל ב 300 קילו מהארוך וזה בהחלט יכול להיות משמעותי.
-
חוזר: דיפנדר אוהב צמיגים צרים, האומנם ??
הצמיג הטוב ביותר לדיפנדר שנסעתי עליו הוא 235/85/16 של MTR עם סייג אחד מבחינתך והוא שנסיוני הוא על 110 פתוח.
לקנות קומהו זה לשים את כספך על קרן הצבי, הצמיג גרוע, נשחק ונחבל בקלות מדאיגה. יכול להיות שהדיפנדר פשוט כבד מדי בשבילו אבל מבחינתך זאת עדיין טעות.
-
חוזר: דיפנדר אוהב צמיגים צרים, האומנם ??
צחי
אין לי כוונה לקנות קומהו. ראה את ההודעה שלי. היו לי וגם לדעתי נשחקו מהר מדיי.
כנראה שאקנה BF או MTR .
ההתלבטות היא בין 235 ל- 265 . ומבחינת BF ההתלבטות הנוספת היא MUD או AT.
שלמה
-
חוזר: דיפנדר אוהב צמיגים צרים, האומנם ??
הי שלמה,
על הדיפנדר 110 היו מורכבים לי גם 235/85/16 וגם 265/85/16
אני ממליץ יותר על 235 , פחות רעש , פחות עומס על המיכלולים , ביצועים עדין טובים מאוד בשטח.
235 מחזיקים יותר זמן ופחות נישחקים (לפחות זה הרושם שלי)
וכמובן גם זולים יותר ...ויש יותר מבחר ...
אמיר.
-
חוזר: דיפנדר אוהב צמיגים צרים, האומנם ??
הרחבים היו כמובן 265/75/16
אמיר.
-
חוזר: דיפנדר אוהב צמיגים צרים, האומנם ??
שלמה,
ממליץ על 235X85X16
ועוד דבר ממליץ על MUD
אני עם יוקוהמה במידה הנ"ל ובפרופיל MUD ומאד מרוצה .
ניב
-
חוזר: דיפנדר אוהב צמיגים צרים, האומנם ??
שלמה, מה שאתה קורא צמיגים רחבים בדיון הזה לא ממש רחבים, בסך הכל רוחב 10.5 אינץ'. יותר נכון לקרוא להם צמיגים "רגילים" ולצמיגי ה235 צמיגים צרים במיוחד (ביחס לגובהם ולרכב). שתי המידות הן נכונות לרכב, ולא יעמיסו שום דבר באופן מיוחד או מורגש. אבל יש נקודה שאני לא הייתי מודע אליה במשך שנים עד שאסף הסב את תשומת ליבי - דרוג העומס של הצמיגים. צמיגי ה235/85R16 הם גודל סטנדרטי של רכב משא קל, ודרוג העומס שלהם הרבה פעמים גבוה יותר מאשר של צמיג 265/75R16, (דרוג D לעומת C, ומשקלים בהתאם). בג'יפים זה לא משנה, אבל דיפנדר שוקל איזה חצי טון-טון יותר מכל ג'יפ אחר, ואז זה מאד משמעותי לאורך החיים של צמיג. עוד על load range כאן.
לגבי פרופיל - מה השאלה בכלל? ברור שפרופיל שטח מלא. גודייר MT/R או BF-MT. מצויינים בשטח, וגם בכביש, אין שום בעייה - לא אחיזה, לא נוחות, הכל חרטא-ברטא, זכרונות מעידנים עברו והגיע הזמן להגיד את זה בצורה ברורה.
-
חוזר: דיפנדר אוהב צמיגים צרים, האומנם ??
מר קוק נכבדי,,
תברר בחברה, מוכרים צמיגי מישליין במכירים מוזלים,, 5 צמיגים כסט !!!!
לא,,לא הG90 שאתה לא אוהב ( לא מבין למה).
יש גם מלאי של G90 במחירים אטרקטיביים !!!!
-
חוזר: דיפנדר אוהב צמיגים צרים, האומנם ??
נ.ב.,,, סוף סוף תוכל לנסוע ללא תקרים מיותרים !!!!
( נגמרו לי ה"פאצ'ים")
-
חוזר: דיפנדר אוהב צמיגים צרים, האומנם ??
יחיעם
אני דווקא אהבתי את המישליין XZL ואת הG90 . החברה כאן לא כל כך.
בהחלט חשבתי בכיוון ומודע למחירים האטרקטיביים של הG90 בחברה.
כשאתה אומר מישליין - הכוונה לXZL ??
שלמה
-
חוזר: דיפנדר אוהב צמיגים צרים, האומנם ??
אני רק רוצה להדגיש!!!
בשטח ה - G90 טוב מאוד
יש לו אחיזה סבירה, הוא גבוה והכי חשוב הוא עמיד! אפשר בקלות לנסוע עליו על מסמרים - והמסמרים יתעקמו.
צמיג מצוין בשטח למי שאינו מחפש עבירות קיצונית (לטעמי היה צר מדי, אבל סביל)
אבל...
בכביש פשוט זוועה!!! קצת מים והוא מחליק לכול הכיוונים, וגם ללא מים הוא לא ממש יציב.
למי שאמור לנסוע הרבה על הכביש הוא מאוד בעיתי.
אם אתה כמו מר יחיעם הנכבד, נוסע על הכביש רק כדי להגיע לנגב - לך על זה!!!
אני לא מדבר בשם ה"חברה" אבל נראה לי שהרוב אם לא כולם יסכימו איתי בנקודה זו.
-
חוזר: דיפנדר אוהב צמיגים צרים, האומנם ??
צהרים טובים.
מאחר ואני חדש בתחום ((לנדרובר !!), הרכבתי את ה - G90 על הדיפנדר לפני מספר חודשים.
נסעתי בחורף האחרון ((נגמר לא ??)) על כבישים רטובים , מוצפים , מושלגים וכו' ולא הרגשתי כלום ממה שאתם מדברים.
אין לי ספק שבעלות הצמיג (( בחברה!!))
עלות - תועלת = +++++++++
נכון -- אין לו "פוזה"
נכון -- שהוא מרעיש,,,(בדיפנדר??? זה רעש??)
נכון -- שאומרים שהוא קצת "קשה".
הכי חשוב,,,,שלמה כבר החליט , כאן הוא רק מחפש חיזוקים !!
-
חוזר: דיפנדר אוהב צמיגים צרים, האומנם ??
חייב להסכים לגבי ה G90 - צמיג עמיד מאוד ועובד יפה מאוד בשטח.
דיפנדר גם ככה לא נוח ומרעיש בכביש.
ואת עניין הפוזה אני ממש לא מבין - לדעתי הדיפנדר נראה מצוין עם ה G90 - זה הלוק של האוטו.
בקיצור, צמיג קשוח מאוד, עובד יפה מאוד בבוץ, חולות ים - זה ממש לא השטח שלו (וגם לא כל כך של הדיפנדר אני חייב להגיד) ועמידות אין סופית.
נועם.
-
חוזר: דיפנדר אוהב צמיגים צרים, האומנם ??
כמה עולה סט כזה בחברה? (מסקרנות)
יש אפשרות להרכיב את המישלין\G90 ללא פנימית?
ועוד שאלה,
כרגע מותקן לי על הדיפנדר 265,
235 זה אותו גאנט או שצריך להחליף?
-
חוזר: דיפנדר אוהב צמיגים צרים, האומנם ??
235 ו265 ניכנסים על אותו הגאנט ...
-
חוזר: דיפנדר אוהב צמיגים צרים, האומנם ??
יחיעם
באמת לא החלטתי.
גם אני נסעתי בזמנו על הG90 בדיסקברי...ולא כצעקתה..הצמיג לא כזו זועה בכביש רטוב.
אכן הוא בעל פחות אחיזה יחסית אבל אני לא הרגשתי שום בעיה מיוחדת מפני שממילא בחורף, כביש רטוב, אני עובר לנוהל נהיגת חורף (יותר לאט, יותר מרחק) ולא משנה איזה צמיג יש לי.
בכלל היום, גפני מצמיגי החוף שיגע אותי והמליץ בכלל לא להחליף צמיגים ....נו שויין אם המומחה אומר מי אני שאתווכח..
טל
ה G90 וגם המישליין XZL הם טיובלס ואפשר להרכיב אותם על הג'אנט הסטנדרטי של הדיפנדר או הדיסקברי.
שלמה
-
חוזר: דיפנדר אוהב צמיגים צרים, האומנם ??
עד כמה שאני יודע - 236 מסתפק בג'אנט 6.5 ואילו 265 צריך ג'אנט 7
ממה שנאמר פה מדובר על ג'אנט מגנזיום של דיסקברי 7" שמתאים לשני הצמיגים אבל זה לא נכון באופן גורף ששני הצמיגים מתאימים לאותו ג'אנט
גלעד
-
חוזר: דיפנדר אוהב צמיגים צרים, האומנם ??
ה G90 מתאים לגנט 5 עד 6.5, על גדולים יותר הוא ניראה מעווות וזה ממש לא בריא לצמיג או לרכב.
ה 235 אמור להיות 6.5 עד 7.5 , משהוא כזה,
-
חוזר: דיפנדר אוהב צמיגים צרים, האומנם ??
שלמה,
חשבת על הדגם G171 ?
גם אותה המידה (235/8516), גם סוליה נורמלית בהרבה מאזר G90, גם חזק וגם מחירים בריצפה.
-
חוזר: דיפנדר אוהב צמיגים צרים, האומנם ??
הG171 זה צמיג לעומסים גדולים(משקל), לא ממליץ למי שלא סוחב איתו משקל לא סביר לאזרח
-
חוזר: דיפנדר אוהב צמיגים צרים, האומנם ??
לי יש כרגע על הרכב דנלופ mtz 235/85 (כי זה מה שהשגתי במחיר מציאה) אבל סה"כ אני מבסוט! הרכב נוסע בכל מקום וההבדל בצריכת הדלק הוא כל כך קטן (לעומת ה7.5/16) שעד היום לא הצלחתי לקבוע בוודאות אם יש בכלל הבדל!
לגבי פרופיל, לדעתי ה-at לא נופל מה-mud בשום קטגוריה כמעט, כל עוד שנוסעים על קרקע יבשה! בבוץ לעומת זאת , ההבדל הוא תהומי ונשאר רק לעשות את השיקול כמה באמת נוסעים בבוץ! אני אישית מעדיף לשמור קצת יותר מרחק בכביש ולנסוע קצת יותר רגוע וכן לשים צמיגי בוץ. אפילו אם זה רק בשביל טיול או שניים בחורף! (וגם בגלל שההוא מהפורום של סוזוקי שוקע כל שבוע וצריך לחלץ אותו;) ;) ;) ).
לגבי הG90 - אני מכיר את הצמיג הזה ולדעתי הוא לא שווה כלום! לא כביש לא שטח ולא נעליים! אם כבר הולכים על צמיג צר (7.5/16) יש חלופות יותר טובות (אמנם יותר יקרות)! לגבי שחיקה שלו אני לא יודע כי מהר מאד הוא הוחלף לG171 הרחב יותר שאגב מחזיק לנצח!
אם הפרוטה מציוה בכיסך ואתה רוצה צמיג באמת טוב לכל סוגי השטח אתה יכול להתעניין במישליןXZL רק קח בחשבון שחוץ מזה שהוא יקר מאד (אבל מאד), הוא גם נשחק יחסית מהר (הגומי שלו מאד רך, מה שגם מעניק לו אחיזה מצוינת מצד שני) וגם אני יודע שהם הפסיקו לייבא לתקופה מסויימת והחברה עברה ידיים וכל מיני תירוצים אחרים... אני רציתי אבל לא יכולתי...
לסיכום! אני ממליץ על 235/85 at או mt (לשיקולך אבל שוב, ה-at נוסע באמת בכל מקום) של אחת החברות המוכרות (וזה שווה את ההבדל של המאה מאתיים ש"ח לצמיג!) ה-265/85 נראה לי מוגזם (ואגב בצבא בהתחלה נשברו איתם לא מעט ציריות עד שחיזקו) וה-7.5/16 קצת קטן מדי.