שלום לכל מומחי הפורום היום הגיפ [צירוקי 99 ] התחיל לעשות בעיות בגיר אני אתאר את הבעיה כשמצב ידית ההילכים על D הו מתחיל בשלישי ובמצב ידני ז''א 1/2 הו כן מגיב להילוך ראשון ושני
מישהו מכיר את הבעיה?
Printable View
שלום לכל מומחי הפורום היום הגיפ [צירוקי 99 ] התחיל לעשות בעיות בגיר אני אתאר את הבעיה כשמצב ידית ההילכים על D הו מתחיל בשלישי ובמצב ידני ז''א 1/2 הו כן מגיב להילוך ראשון ושני
מישהו מכיר את הבעיה?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי berezef
דרור שלום
גם לי יש את אותה בעיה בדיוק
גראנד צירוקי 98 5.2
עדין לא מצאתי פיתרון ,התקלה מופיעה רק בקיץ לאחר שההחלפתי שמן +פילטר כול תקופת החורף היה בסדר ובטיול האחרון התקלה חזרה .כול מי שדיברתי איתו אמר שהוא לא מקיר את התקלה .
אים יהיה לך פתרון צור קשר
תודה שי
שי גם אצלי התקלה התחילה כש-הרכב חם אבל היום זה היסתדר. אני לא בטוח אבל אני חושב שזה אולי איזה חישן שנימצה בגיר. כי כשאני עובר לידני הגיר כן מתחיל בראשון .כך שלא ניראה לי שזה שמן
שי אצלך הגיר עובד כשאתה מעביר לידני?
הייתה לי את אותה בעיה - אמנם בלנדרובר ובגיר אחר, אבל יכול להיות שזה הכיוון
כאשר אני עובר מ D לידני 1או 2 בשנ המקרים הגיר נמצא בהילוך שני ואז כאשר אני מחזיר ל D עלה ל3 ואז ל4 בלי בעיותציטוט:
נכתב במקור על ידי berezef
ניסיתי להוסיף את התוסף J B התקלה נעלמה למשך חצי שעה וחזרה
ניסיתי גם לנקות את המגעים של כול החיבורים בגיר
שי אצלך זה מתחיל בשלישי או לא עובר לרביעי ?
אצלי זה מתחיל בשלישי ועובר לרביעיציטוט:
נכתב במקור על ידי berezef
דרור המליצו לי לבדוק את מחשב הגיר (אני לא יודע איפה הוא ממוקם)
וההמלצה השניה היתה לבדוק את הגוברנר שלדעתי צריך לפתוח את הגיר בשביל להגיע אליו
כדאי לקרוא את הקישור ששמתי בהודעות מעל.ציטוט:
נכתב במקור על ידי שי צמח
בכל אופן - ממליץ מאוד לגשת לאוטו גיר. אין לי מניות שם, אבל המקום מדהים (שוב מומלץ לקרוא את הקישור ששמתי).
היתה לי בדיוק אותה בעיה,לאחר החלפת חיישני גוברנר הגיר חזר לתפקוד תקין.
לבסוף נאלצתי לעשות שיפוץ גיר בעקבות החלקה במעבר למהלך שלישי.
שי וכל שאר העונים עם הבעיה הדומה . הבעיה אצלי מופיעה רק כאשר הגיפ חם מאוד כש-הגיפ קר הבעיה נעלמת. האם התופעה זהה לשלכם?
אצלי זה היה ככה גם.ציטוט:
נכתב במקור על ידי berezef
ברגע שהשמן מתחמם הוא נהיה פחות סמיך ואצלי בגלל שהייתה טבעת אטימה קרועה הדבר גרם לדליפת לחץ בין 2 המסילות שעליהן יושב הגוברנר ברגע שהשמן נהיה דליל.
שחף אז מה לדעתך אני צריך לבדוק?
תקרא את הקישורים ששמתי בהודעה למעלה, הם מפרטים הכל.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי berezef
גם אצלי זה מופיעה כאשר הגיפ חם, ונעלם כאשר הוא קר, התקלה התחילה אצלי בקיץ שעבר וכול החורף לא הופיע לי אפילו פעם אחת
יפה התקלה שלכם....
XJ , ZJ ורחמנא לצלן ל"ר...
3 גירים שונים לחלוטין, ב XJ גיר יפני פשוט ואמין להפליא.
ב ZJ מודל 98 גיר אמריקאי אלקטרוני ורגיש לתקלות להפליא.
מה שבטוח צריך לעשות זה החלפת שמנים ופילטר. גיר שמתנהג שונה בתנאי חום וקור בהחלט יתכן שכל הבעיה שלו זה שמן ישן.
ב XJ שמן גיר דקסרון-3,
ב ZJ שמן גיר מופאר ATF+4 או ATF+3 מהחברה, ושמן זה בלבד!.
הייתי גם מוסיף את תוסף הפלא לניקוי הגיר של JB (הכתום).
אם לא יעזור, לגשת לכיוונים של חיישנים.
וכן.. מה שיכול לעזור לגיר של ה XJ לא בהכרח ימנע שיפוץ של גיר ה ZJ.
תודה גראנד על התשובה המקיפה והמעודדת . אז כשלב ראשון אני מחליף את השמן לדקסרון 3 ואז ניראה אם תופיע הבעיה שוב
ד''א הציעו לי להיבדק במחשב
אם יש לך כבר בעיה בגיר זה אומר שאת הסרן כבר סידרת???
כשאתה מחליף את השמן גיר-תחליף את כולו ולא רק פתיחה של אגן השן והחלפת מסנן
אלה הוצאת כל השמן הישן שבגיר והחלפתו בחדש.ריקון האגן שמן לא מרוקן את כל הגיר משמן
אם תחליף את הקולר שמן הקטן שיש לפני המצנן ליותר גדול גם יעזור.
אסף
בדיקה שלך כנראה לא תועיל, של הג'יפ - אולי 8-)ציטוט:
נכתב במקור על ידי berezef
אסף.
האם יש אפשרות לבצעה ריקון מלא ב"מוסך" ביתי ממוצע?
ואם כן, מהוא התהליך.
יואב
יואב
אפשר להזמין מנוף הביתה ,להרים את הרכב באויר מהאוזני גרירה הקידמיות ,ולנער אותו עד שכל השמן יצא מהטורק.....
טל
שלום לאסף הלוי הגדול. אכן כן תיקנתי את הסרן וכמו שאתה מבין התקלות בגיפ לא ניגמרות אף פעם
אז ככה אני עדיין לא טיפלתי בגיר כי... הרדיאטור שסמתי לפני 3 חודשים היתפוצץ. אז לפני הגיר יש לי לטפל בבעית הרדיאטור [מישהו אולי שידרג את הרדיאטור?]:roll:
יואב לשאלתך
לאחר ריקון השמן מהאגן שמן והוספת חדש יש לנתק את הצינור שמן שחוזר מהקולר חזרה לגיר
להניע את הרכב לכמה שניות וליסגור חזרה את הצינור.לאחר מכן למלות שמן שוב בגיר.
יש לחזור על הפעולה מיספר פעמים עד שהשמן שיוצא מהצינור הוא כבר אדום ונקי.
אסף
שלום לאסף ולשאר החברים טוב אז אתמול הגיפ יצה מהמוסך לאחר ההמלצה של אסף להחלפת שמן גיר וניקוי אגן שמן הגיר. הגיפ מגיב יפה אבל לא נסעתי איתו מספיק עד כדי היתחממות כך שאני לא יודע אם הבעיה נפתרה אעדקן בקרוב
לגבי הרדיאטור הו הוחלף באחריות ללא תמורה ותענת החברה שהמים שהישתמשתי לא מספיק אחותיים וביגלל זה הו היתפוצץ
בכל מיקרה אני מקווה שיהיה שקט מהגיפ
עידכונים. אז ככה לאחר מיספר ימים כשהגיפ חם מאוד התקלה חזרה על עצמה
הייתי במוסך המרכזי ושם לאחר היתחברות למחשב היתגלה שיש בעיה במשהו שניקרה סולונויד או משהו דומה וההמלצה להחליף את הסולונויד, פילטר גיר, ולשים שמן ATF 4 .
מישהו כבר ניתקל בבעיה כזו וכמה זה אמור לעלות?
דרור שלוםציטוט:
נכתב במקור על ידי berezef
אצלי כרגע נפתרה הבעיה (צריך לבדוק לאורך זמן ביום חם)
הבעיה היתה גוברנר (שזה סולונוידם חשמלים למעברי שמן)
את העבודה עשה לי סופר גיר בת"א (מוסך מומלץ ומקצועי)
שי צמח
שי אני שמח שניפתרה לך הבעיה איפה נמצה המוסך הזה ? כמה זמן זה לוקח ? ושאלת מיליון הדולר:lol: כמה זה עולה?
תודה דרור
שוב שלום לכולם ביום חמישי הוחלף 2 סולונוידים והיום לאחר נסיעה טכנית וקשה בערך 8 שעות הרכב מגיב מצויין [תודה לכל העונים ] דרך אגב זה עלה 2200 שח כולל מעמ כולל עבודה.
שבוע טוב
יואב
אפשר גם אפשר
עשיתי זאת בבית לבד על הטרופר - על פי הוראות של קיד/טושי וזה עבד מצויין
החלפתי את כל 9 הליטרים ........ כשבגיר עצמו יש רק 4.5
הפרוצדורה פשוטה
על הבוקר אחרי מנוחת הלילה אתה מניע את הרכב ומזהה את צינור הולכת השמן מהקולר חזרה לגיר
למה אחרי מנוחה ?
כדי להרגיש יותר בקלות את הפרש הטמפ במגע יד
למה אחרי הקולר ולא לפני?
כדי לרוקן גם את הקולר
אחרי שזיהית אתה מנתק את הצינור הגמיש (משאיר אותו מחובר לקולר ומנתק מהצינור הקשיח)ודוחף אותו לבקבוק קנקל בעל מידה ידועה (על מנת לדעת כמה שמן כבר רוקנת)שקוף (כדי לאות את צבע הנוזל שיוצא
במקביל אתה תולה על מעמד / גדר וכו' משפך עם צינור הארכה עד לפתח המילוי של הגיר
עכשיו אתה מניע את הרכב לכ10 -15 שניות ומכבה
בודק כמה יצא לתוך הבקבוק וממלא בהתאמה (יכול להתבצע במקביל)וחוזר חלילה עד שאתה רואה בבקבוק שמן חדש/מילאת את הכמות שעליה היצרן מצהיר ...
כשאני מרוקן את הבקבוק הקטן לתוך דלי אני שם על הדלי בד לבן טריקו כמסנן וכך יכול לראות אם יש חרצפים בשמן.....