טוב זה מנקר כבר הרבה זמן איזה שיפוצון ,סתם בניית מונסטר על בסיס פול סייז שגם יהיה משהוא בן.... וגם יפה ,
יש משהוא ?? לקנייה כמובן שיהיה בסיס טוב להתקדם עימו?
Printable View
טוב זה מנקר כבר הרבה זמן איזה שיפוצון ,סתם בניית מונסטר על בסיס פול סייז שגם יהיה משהוא בן.... וגם יפה ,
יש משהוא ?? לקנייה כמובן שיהיה בסיס טוב להתקדם עימו?
כבר עלו רעיונות כאלה בעבר, על בסיס בלייזרים וסיירות למינהם.
סה"כ יכול לצאת משהו מעניין, חפש CUCV בלי ניירת ותתחיל לשפץ.
ממש לא אמרת הרבה. זה עסק לשלוש שנים מינימום ,עם השקעה של עשרות אלפי שקלים ואם עושים את זה כמו נותני חסותינו האמריקאים - גם מאות אלפים. החשוב ביותר בפרויקט כזה ,זו הסבלנות וההתמדה.
מאות אלפים?
נכון, קשה למצוא את הסחורה המבוקשת במחירים הגיוניים בארץ אבל זה אפשרי.
לא חסרות "גרוטאות" מצויינות בשיטחי האש בדרום שישמחו לתרום לך חלפים.
ועם קצת מזל ותושייה ישראלית אפשר לסדר היום הכל ובמחירים זולים יחסית.
ושלוש שנים זה רק עם אתה עובד על הפרוייקט יום אחד בשבוע.
תאמין לי, אני בשלבי סיום של אחד כזה.
נתן לבנות מפלצת לא קטנה בתקציב מצחיק יחסית,הדבר היחיד שבאמת יעלה הרבה כסף זה המתלים(אם רוצים מתלים טובים) והצמיגים(שוב אם רוצים צמיגים טובים)
סרנים יש הכל מחינם עד ל2000 ש"ח בערך לזוג
מנועים יש גם בגרושים
טרנספר כנ"ל
גיר יעלה קצת
פלטפורמה גם יש בחצי חינם
מאיר,
אני חושב שזמן הוא הפקטור הבעייתי ביותר.
יש וואגוניר בקידרון (אורי טל יוכל אולי לעזור עם הטלפון) שנת 74 או משהו דומה ...
גלדיאטורים יש מסתובבים לא מעט ...
ובליזרים , קל מאוד להשיג.
וכמובן רכבי ירקנים כמו של ארק.
לכולם יתרונות וחסרונות וכולם יכולים לשמש פלטפורמה יפה.
רון.
שממש את הפוטנציאל של השירוקי בקצב לא הגיוני בעליל ....
כאחד שגם בנה כמה כלים, אני עדיין בדעתי שזה ענין לשנים והרבה מאוד כסף. מנסיוני מה שלוקח זמן ועולה כסף זה לא השלדה ולא הסרנים, אבל התושבות , והברקסים ,ומערכת החשמל ,והשעונים, ואלקטרודות, וצבע, וקצת כלים ושלא לדבר על צמיגים ושיפוצים של מערכות למינהן כאן קבור המון כסף וזמן. אם תסיים בשנתיים ועם עשרות אלפים , אתה גאון. והכי גרוע יכול להיות בעתיד- בחצי השני של ההשקעה פשוט נמאס לך ,והכל הולך לזבל. יש לי כזה בחצר, אתה מוזמן לראות.
כמי שבונה כלי, גם אם לא לאקסטרים, הרשה לי לחזק ידיך.
בארץ קטנה כשלנו, עם קשרים, ראייה מרחבית (לאזורי מטרות ופירוקיות), ועם חברים שעוזרים, הבעייה אינה כספית. אפשר להשיג כמעט הכל כשיש לך אורך רוח, ועם ידיים טובות וציודבחצר אפשר לבנות כמעט הכל, כולל תושבות, מערכת חשמל, ושאר מרעין עליהם חיים מדבר.
רק השבוע סיימתי בניית 6 תושבות, ובנייה מחדש של קיר אש בעל צורה מסובכת, וכל זאת (בינתיים) עם רתכת ביתית, וכלי עבודה ביתיים.
כך גם ביצעתי פרוייקט ייחודי של התאמת מנוע לגיר שאינו שלו ולא מתאים לא בולט און.
הכל, בהוצאות של מאות שקלים, לא אלפי, ובטח לא יותר מזה.
גם חבר שבונה מפלצת, עושה הכל בעלויות לא גבוהות, עד לשלב שיגיע למערכות המתלים, אבל זו כבר חיה אחרת, ותלוי להיכן אתה שואף.....
המפתח הוא בחזון, בסבלנות ובנכונות לעבודה רבה, שהמון סיפוק בצידה - על כל שלב שאתה מתקדם...
בהצלחה :D
המפתח הוא מקום
מרווח, נוח, מוצל בקיץ, מואר בלילה, קרוב לבית, שאפשר לנעול או להשאיר את הכל פרוס בלי חשש. זה המפתח, וזה הפרויקט הבא שלי.
מסכים עם נימרוד, כל מה שצריך זה מקום.
אתה לא בונה פה כלי מאפס, אתה משדרג בצורה לא חוקית כלי קיים.
אולי לא בניתי הרבה כלים, כרגע אני בשלבי סיום ברוך השם של הכלי היחיד שבניתי, אבל גם אותו אני לא יכול להגיד שבניתי מאפס, השילדה הייתה קיימת, הסרנים הובאו כbolt on שלב בניית התושבות למנוע לקח יום וחצי בגלל טעות, שלב בניית הגשר גיר לקח בערך 3 ימים והברקסים נבחרו כך שיתאימו בדיוק.
אם היה לי זמן לא מוגבל (הווה אומר בנייה במשך כל השבוע ולא רק יום אחד בשבוע) אני בטוח שהפרוייקט הזה כבר היה מאחורי.
היום אחרי שנתיים וחודש בלי להיכנס לחשבן הוצאות, נשאר לי לסיים את הרכבת הקפיצים החלופיים, גלי הינע ועוד שיכבה אחרונה של צבע ליופי והרכב יכול להתחיל לשוטט.
אם לא היה לי מוסך של חבר לשכן בו את האוטו במשך השנתיים הראשונות של הפרוייקט ספק רב אם הייתי מצליח לעשות את זה.
והעלות הכוללת של הכלי, כולל הוצאות, כולל כיסוי הפסדים ממכירת חלקים לא חיוניים עומדת בערך על 50000 ש"ח.
וזה כולל הרבה חלקים משופצים מהיסוד או החלפה של מערכות שלמות. תוך כדי הקפדה על כך שהרכב יישאר חוקי.
אז רדו מהעץ של בלתי אפשרי, צריך ספונסרים והרבה זמן, אם אני סטודנט בלי הרבה מקורות הכנסה הצלחתי לעשות את זה, הרבה אחרים יכולים, כל מה שצריך זה זוג ביצים מנירוסטה, ראש פתוח לרעיונות שיכול להבדיל בין טוב לרע והרבה מאד נכונות.
עומר
הכל עניין של הגדרה,
מה הכוונה?ציטוט:
מונסטר על בסיס פול סייז שגם יהיה משהוא בן.... וגם יפה
אם הכוונה למשהו שכל גלגל (צמיג וג'נט) יכול להגיע בכיף ל-3,000 ש"ח
כל בולם זעזועים 1,000$
הגענו להשקעה של 20K שקלים לפני שהתחלנו לדבר.
ולמרות כל החברים הטובים, ושטחי אימונים עם גרוטאות ברחבי הארץ, עדיין צריך השקעה של לא מעט כסף. מקום, כלי עבודה, ידע וכו' הם דברים פתירים, אבל לעומת זאת גיר טוב עם יחסי העברה שייסחבו משהו רציני יכולים לעלות הרבה. (גם עם משיגים אחד קיים ורק משפצים אותו ועושים את העבודה לבד)
על השיפוץ של הג'יפ שלי הוצאתי לא מעט כסף (כן כן, אני עדיין מנסה להדחיק :lol: ), אז על אחת כמה וכמה בנייה / שידרוג של כלי למשהו מאוד לא סטנדרטי.
ולעומת זאת אם הכוונה היא לקחת גרוטאה, ולהגדיל אותה ללא ירידה לפרטים כגון מיתלים, יחסי העברה, צמיגים וכו', להגיע למשהו שיראה גדול ומפחיד, אולי זה אפשרי.
עירא
מקום יש לי חניה מקורה כפולה לשתיים וחצי מכוניות באורך שניתן לסגור עם סורג,
חשמל כבל מאריך מקומה שישית,
זמן יש בשפע,
מה בוער יש בנתיים סופה וצירוקי רגע לאן ממהרים,
שווה איזה בירה בפאב לדיון עם רשימות.
מה קורה איתכם ביום חמישי? שניקבע הייכן שהוא?
לבנות מפלת על פלטפורמה כמו של אריק לדוגמה, זה יהיה קצר בהרבה ממה שאתם מתארים.
סרנים כמו שכתבתי יש הכל מחינם אם מחפשים מספיק טוב עד ל2000 ש"ח לזוג(דנה 70+60 קדמי)
מנוע V8 350 יש בשפע!
כנ"ל לגבי טרנספרים חזקים
גיר אוטומטי כמובן וגם זה לא חסר במגרשים
עד כאן יש לנו רכב מאוד חזק שמסוגל להחזיק צמיג של 40"(סרן של אונימוג מחזיק גם 44")
הדנה 70 מגיע עם נעילה אחורית
הסרנים של האונימוג מגיעים נעולים
נשאר:
דרייבשפטים-1000 ש"ח לאחד(אכותי,אם רוצים לחסוך אפשר בהרבה פחות)
תושבות מנוע לא צריך,הרי בחרנו מההתחלה רכב עם מנוע גדול וחזק
מיגונים,כלוב,פגושים לא בעיה מבחינת עבודה(מבחינתי :twisted: )
כננת=כסף
מתלים זה דבר יקר,אם רוצים לחסוך תמיד אפשר לאלתר משהו עם העלים המקורים של הרכב(מצוקמק),אם משקיעים זה סיפור של בערך 3000 ש"ח בערך לבולם+קפיץ(מהטופ העולמי)
צמיגים בגדלי 40" יש כמו זבל לצבא,אם רוצים להשקיע(ורצוי) זה גם סיפור לא זול לצמיגים אכותים בגודל הזה
עבודה?
זמן?
אנחנו הרי נהנים מזה לא?אני ממש חושב ברצינות להתחיל כזה פרוייקט
מבוסס על סיקס
http://imgsrv.pic4u.co.il/62f750dabf...bc0020000.aspx
טנדרים כמו של אריק
http://imgsrv.pic4u.co.il/62f7508eb9...1f0020000.aspx
http://imgsrv.pic4u.co.il/62f750ff52...2d0020000.aspx
http://imgsrv.pic4u.co.il/62f75043b6...d30020000.aspx
טנדרים כמו של אריק עם סרני אונימוג וצמיגי 50"
http://imgsrv.pic4u.co.il/62f7506b97...b40020000.aspx
http://imgsrv.pic4u.co.il/62f75013a9...a10020000.aspx
דיפנדר 90 עם דנה 70/60
http://imgsrv.pic4u.co.il/badd763ec3...700020000.aspx
http://imgsrv.pic4u.co.il/badd76170d...bb0020000.aspx
http://imgsrv.pic4u.co.il/badd762a8d...230020000.aspx
כל אחד מהכלים האלו נותן למתחרים של הליגה לעבירות פייט טוב מאוד
דווקא רכב ירקנים נראה לי בהחלט
לדעתי, אחת הפלטפורמות היותר הגיוניות. ברור שמדברים על משהו גדול עם מנוע גדול ... וואגוניר - אין הרבה, בלייזר - בעיות שלדה, טנדר אמריקאי - בסך הכל סביר למעט האורך כאשר בסיס הגלגלים גבולי לדעתי ואם האורך הכללי מהווה בעיה ... לעמור יש דיסק 9" :wink: . גם המחיר הגיוני וסרנים, תיה"ל וטרנספרים חזקים יותר מתאימים לרכב בדרך כלל ללא התאמות מסובכות.ציטוט:
נכתב במקור על ידי מאיר רוטברג
ויש גם מקום לדבל-טרנספר 8) .
אדי
הבנתי שהרעיון של הבניה אמור להיות בחניה של בית משותף??? אם זה אמנם כך ,אז זה האומץ האמיתי.
גם בנייה בבית משותף היא אפשרית, כל עוד אתה לא מפעיל כלים חשמליים בשעות לא סבירות או מייצר עודף ליכלוך, אני סיבה לבעייה.
השכנים שלי אפילו מפרגנים לי.
זה שהם עוד לא שרפו לי את הג'יפ נחשב לפירגון. סחתיין.ציטוט:
נכתב במקור על ידי Bulldog
אסף.
אני לא מדבר על הבהמה ממול שעוד לא יודע שפתחתי מוסך מתחת לבית.
אני מדבר דווקא על השכנים בבניין שלי שלו מסתכלים עליי כמו על מטורף.
שעומר יספר לך מה קרה כשהפעלנו את ה 9 אינץ בשבת ב 3 בצהריים בלי לשים לב לשעה....
זה בלתי אפשרי בעליל לבנות כזה דבר בחניה של בית משותף.
אפשר בסביון אצל אח שלי ב 4 דונם??
בסוף יבוא איזה יאפי ויקנה ב 50.000$ לא???
אולי נתמקד בעיקר שזה הבניה ולא הייכן?
מאיר,
איזו בעיה ?
קנה לך פלטפורמה , איזה שתבחר , ותגיד מה אתה מחפש כדי להמשיך משם
אני בטוח שכל אחד ישמח לעזור ולאתר לך את הצרכים שלך.
אני מוכן לעזור כמיטב יכולתי.
רון.
יש לי מקום לעבוד בו (מחסן גדול אחרי הבית)עם כל הכלים והציוד כמעט כמו מוסך ( למעט ליפט ),
יש לי גם שלדה של בלייזר 4*2 ,מה שחסר לי זה סטרטר :D מישהו שיתחיל איתי את הפרוייקט ,אז אם מישהו בעניין WELLCOME
מישהור ראה משהוןא למכירה
נרדמתם?? שכחתם אותי??
065-254121
בלייזר
עומד באשדוד
אין לי שום פרט נוסף עליו.
עירא
צירוקי שנת 73 אספנות
עומד ליד דיזינגוף סנטר בת"א
065584668
מנוע 258 , גיר 4 הילוכים וסרנים 10 BOLT
די שמור מבפנים
מבקש בטלפון 19K ש"ח
בהצלחה
נזכרתי שראיתי בלייזר 1981 עומדת בחניה מימין ברחוב הירקון ת"א בקטע שבין מלון אינטרקונטיננטל לכיוון רחוב אלנבי.
כ"כ יש בלייזר לפירוק כנראה 1983 אוכל להשיג את הטלפון שלו אם אתה רוצה. שמו יוקי מתעסק עם רדיו, יש לו סופה מטורפת. הרכב נמצא במגרש גרוטאות בשדרות בן ציון בת"א ליד מכבי האש - מאחורי הבייגלה שבצומת (אין לי משהו מדוייק יותר), אבל אוכלכאמור להשיג הטלפון או להסביר בע"פ. נדמה לי שהרכב מעוקל, ובוודאי אין לו ניירות.
מוני
065.253642
פאוור ווגון 82 זה למעשה דודג נכון?
מי יודע מה מפרט טכני משוער?
60 אחורי, 44 קידמי.
עודד ועידו שחטו פעם אחד כזה, יהיה להם יותר פרטים אבל לא נראה לי שזה יהיה זה.