-
קטנוע-התלבטות
שלום
החלטתי לקנות קטנוע.
אני עושה המון נסיעות קצרות בתוך המושב או בעיר (באר-שבע) וחבל לי להניע את הדיפנדר על כל שטות (במחירי הדלק הנוכחיים).
50 סמ"ק ישן יתאים לעניין הזה. איזה? תקציב שחשבתי עליו - עד 2000 ש"ח.
עוד נקודה, אני עושה כ50000 ק"מ בשנה (עם הדיפנדר), חשבתי אולי במקום 50 סמ"ק לקנות קטנוע גדול (250?) שישמש אותי גם לחלק מהנסיעות הבינעירוניות (באר-שבע- כפר-סבא, עין יהב-באר-שבע) לפעמים ל2 אנשים.
השאלות הם:
1. האם כדאי כלכלית? (ביטוח וטסט נוספים) (אני מעריך ש10000 ק"מ בשנה אעשה עם הקטנוע).
2. עד כמה זה נורמלי לסוע בכביש הערבה עם קטנוע 250??
3. אני לא חובב אופנועים, הרבה יותר נוח לי ברכב, המחשבה היא כלכלית בלבד.
4. אני אקנה קטנוע בכל מקרה, השאלה היא קל או כבד.
תודה, עידן
-
תגובה להודעה: קטנוע-התלבטות
בתור אחד שעשה את זה ממש בחודשים האחרונים, להלן הממצאים -
50 סמ"ק בטווח ה2000 ש"ח , תקבל כלי יחסית חדש (אני קניתי טרקר 2003 ב1500, מצאתי גם 2004 ב2000 ש"ח, לפני מקח) , צריך רק לשבת על YAD2 בשביל למצוא, יש בשפע, אנשים משדרגים , ילדים מתגייסים וכד'. לא קונים מסוחרים/מוסכים/טרייד-אין, זה פשוט לא משתלם.
מבחינת כלים חזקים (כלומר שיסחבו 80-90 קמ"ש לפני שיפורים, אפילו 2 אנשים ולטווח ארוך - טרקר , טייפון , טיבי , סטריטבורד ואני בטוח שוכח עוד משהו). אני נוסע עם הכלי שלי הרצליה-ר"ג 3 פעמים בשבוע כמו כלום. צריכה ממוצעת 1:16 עם הרכבה ,צריכה עירונית נטו עובר את ה1:20.
טיפול 4000 ק"מ - 150-200 ש"ח. ליטר שמן אחת לחודש = 30 ש"ח. טסט 37 שקל, התהליך עצמו הוא בדיחה - עולה הטסטר, בודק ברקס בנסיעה קצרה , איתותים וזהו.
ההבדל בין ביטוח חובה ל50 לעומת 125 עובר את ה1000 ש"ח
50 = 2200 לערך
125 = 3200 לערך
125 יסחוב לך יותר טוב , לטווח ארוך יותר ויגיע ל100-110 קמ"ש כמו כלום, ב2000 ש"ח ספק אם תמצא קטנוע בשנתון קרוב אלינו ואו אחדשלא משליחות, אבל הכל יכול לקרות . בגדול, עדיף 125 , במיוחד לאור הדרישות שרשמת. הוא גם יותר בטוח- יכולת האצה טובה יותר, במיוחד בכבישים בינעירוניים - יכול להציל חיים לפעמים.
מעל 125 אתה עובר את ה3500 בביטוח חובה , אופציות הקטנועים גדולה מאד, מחיר הרכישה וגם הטיפולים עולה בהרבה, בטח שלא ב2000 שקל, הנוחות משתפרת , הסחיבה כמובן, אני לא חושב שעם 250 יהיה נוח לנסוע מב"ש לכפר סבא ברצף... אבל יש קטנועי מנהלים ממש נוחים, אבל לא בתקציב שלך.
-
תגובה להודעה: קטנוע-התלבטות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
GodsFather
בתור אחד שעשה את זה ממש בחודשים האחרונים, להלן הממצאים -
50 סמ"ק בטווח ה2000 ש"ח , תקבל כלי יחסית חדש (אני קניתי טרקר 2003 ב1500, מצאתי גם 2004 ב2000 ש"ח, לפני מקח) , צריך רק לשבת על YAD2 בשביל למצוא, יש בשפע, אנשים משדרגים , ילדים מתגייסים וכד'. לא קונים מסוחרים/מוסכים/טרייד-אין, זה פשוט לא משתלם.
מבחינת כלים חזקים (כלומר שיסחבו 80-90 קמ"ש לפני שיפורים, אפילו 2 אנשים ולטווח ארוך - טרקר , טייפון , טיבי , סטריטבורד ואני בטוח שוכח עוד משהו). אני נוסע עם הכלי שלי הרצליה-ר"ג 3 פעמים בשבוע כמו כלום. צריכה ממוצעת 1:16 עם הרכבה ,צריכה עירונית נטו עובר את ה1:20.
טיפול 4000 ק"מ - 150-200 ש"ח. ליטר שמן אחת לחודש = 30 ש"ח. טסט 37 שקל, התהליך עצמו הוא בדיחה - עולה הטסטר, בודק ברקס בנסיעה קצרה , איתותים וזהו.
ההבדל בין ביטוח חובה ל50 לעומת 125 עובר את ה1000 ש"ח
50 = 2200 לערך
125 = 3200 לערך
125 יסחוב לך יותר טוב , לטווח ארוך יותר ויגיע ל100-110 קמ"ש כמו כלום, ב2000 ש"ח ספק אם תמצא קטנוע בשנתון קרוב אלינו ואו אחדשלא משליחות, אבל הכל יכול לקרות . בגדול, עדיף 125 , במיוחד לאור הדרישות שרשמת. הוא גם יותר בטוח- יכולת האצה טובה יותר, במיוחד בכבישים בינעירוניים - יכול להציל חיים לפעמים.
מעל 125 אתה עובר את ה3500 בביטוח חובה , אופציות הקטנועים גדולה מאד, מחיר הרכישה וגם הטיפולים עולה בהרבה, בטח שלא ב2000 שקל, הנוחות משתפרת , הסחיבה כמובן, אני לא חושב שעם 250 יהיה נוח לנסוע מב"ש לכפר סבא ברצף... אבל יש קטנועי מנהלים ממש נוחים, אבל לא בתקציב שלך.
לא הבנת אותי.
אם אני קונה 50 סמ"ק - אני לא יוצא מהעיר\מושב והתקציב עד 2000 ש"ח.
אם אני קונה קטנוע גדול זה יהיה 250 סמ"ק לפחות ואז הוא אמור לשמש גם לנסיעות בינעירוניות, ואז אולי אוכל לשלם עד 10000ש"חים. השאלה מה עדיף?
אוכל 1 ל 16?? חשבתי שהרבה פחות:oops:
-
תגובה להודעה: קטנוע-התלבטות
1:16 בבינעירוני ועם הרכבה. בתוך העיר אתה עובר את ה1:20 , על אחת כמה וכמה אם אתה אומר שאתה הולך לנסוע איתו במושב בלבד. אפשר גם להסתדר עם DIO או PURE אבל הם יסחבו 60 קמ"ש בלחץ. הם נושקים את ה1:30 ועולים פחות מ1000 שקל.
250 סמ"ק עם ביטוח ב10K - אפשרי בהחלט אבל זו לא תהיה מציאת המאה כי למעשה אתה קונה את הקטנוע רק בקו ה7K, כל השאר הולך לביטוח. אני לא יכול לומר שיהיה נוח לנסוע ב"ש-כפ"ס, אפילו שהמהירות תהיה אידאלית.
דרך אגב, קח בחשבון גם מיגונים - קסדה טובה זה בערך 1000 (אני מדבר על קסדה שלא תכנס לתוך המוח שלך בתאונה, יש לאנשים נטיה ללכת על הזול ואז הם יסיימו את החיים שלהם אוכלים דרך קשית). מעיל זה באיזור ה400-500 להמרחות חד פעמית, אני מדבר על חדש , אבל אפשר גם יד שניה כשזה נוגע לביגוד (לא לקסדה!!!!).
אם אתה נוסע רק בתוך המושב , אולי יהיו כאלה שיגידו שאפשר לוותר על המעיל, אבל זו לא ההמלצה שלי.
מחו"ל אפשר להביא בחצי מחיר.
-
תגובה להודעה: קטנוע-התלבטות
אומנם הרבה שנים לא נסעתי באופנוע באופן קבוע אבל היו כמה שנים שכן...
נסיעה כול כך ארוכה באופנוע של מעל ל 300 קילומטר היא בעיתית לטווח ארוך במיוחד אם אתה מדבר על 250.
אתה כול הזמן חשוף לרוח וזה מאוד מאוד מעיף בנסיעות ארוכות. 250 מאוד חלש ולא חושב שהוא יוכל להחזיק לאורך זמן.
לעומת זאת נסיעה עירונית עם 50 סמק מאוד הגיונית. אך קח בחשבון שכול מכונית תעיף אותך לכול הכיוונים
חשבת על מכונית קטנה? אתה יכול למצוא מבחר די גדול של רכבים קטנים ב 20K ומטה. סיטרואן סקסו דיזל עושה מעל 1 ל 20 והמחיר שלה מאוד נמוך. ואפשר גם בנזין 1300 פיאסטה לדוגמה בבין עירוני יכולה להגיע גם ל 1 ל 17
-
תגובה להודעה: קטנוע-התלבטות
מוני, החסכון הוא גם במציאת חניה , פקקים, אחזקה וטיפולים וכד' ולא רק בצריכת הדלק.
לגבי הסכנות, כבר דנו בזה מליון פעם - זה לא הISSUE כאן וחבל לפתוח שוב את הנושא. יש כאלה שחושבים שכן, יש כאלה שחושבים שלא, את השיקול הבריאותי נשאיר לעידן.
אני מסכים איתך בנושא הנסיעות הארוכות, זה לא יהיה נוח עם 250, הן טכנית והן פיזית.
-
תגובה להודעה: קטנוע-התלבטות
בשביל 10000 ק"מ בשנה לא שווה לי להחזיק רכב קטן, אני עובד עם הדיפנדר, ורוב הנסיעות שלי עדיין יהיו איתו.
כמו שזה נראה, זה יהיה 50 סמ"ק, כי לא ריאלי לעשות נסיעות ארוכות עם קטנוע.
השאלה איזה?
הדרישות - הרבה מאוד נסיעה בשבילי עפר, בתוך המושב ובתוך באר-שבע (בין לבין הוא ישב בבגז' של הדיפנדר).
חשבתי על טייפון (פיאג'יו)?
היה לאבא שלי פעם אפריליה ראלי שזכור לי לטובה... אבל הוא עם קירור מים, מה זה אומר במנוע 50 סמ"ק?
ומה הצריכת דלק של הכלים הנ"ל? בין 17 ק"מ ל' ל30 יש הבדל גדול מאוד...
תודה, עידן
-
תגובה להודעה: קטנוע-התלבטות
אל תגזימו... כל קטנוע 250 משייט 100 קמ"ש, רגוע וחסכוני.
לטעמי זהו גבול הנפח בין קטנוע שחוסך לך כסף לבין קטנוע שרוצה להיות אופנוע, נותן לך ביצועים ובהתאמה גם אוכל לך כסף.
-
תגובה להודעה: קטנוע-התלבטות
טרקר OFFROAD (יש גם דגם רגיל), טייפון (הכי חזק בקטגוריה אבל המחיר בהתאם), TB - קירור אויר בלבד , מצויינים לשבילי עפר, רק לדאוג שהצמיגים יהיו טובים וגם לא להתקמצן על בולם אחורי תקין (עולה באיזור ה200 ש"ח לאחד חדש).
נסיעה בין עירונית - 1:16. נסיעה בעיר 1:20-22
1:30 נאמר על DIO/PURE וזה לא בשביל מה שהגדרת.
-
תגובה להודעה: קטנוע-התלבטות
למנועי קירור מים עדיפות בביצועים. מקוררי האוויר יותר פשוטים.
לצרכים שפירטת אין כמו פיאג'ו טייפון - אמנם מקורר אויר אבל נוסע טוב. כלי פשוט, אמין וחסון. נוח מאוד גם לגבוהים, בעל מתלים טובים יחסית.
גם פיז'ו טרקר הוא כלי מעולה - פשוט ואמין. לא סתם הוא היה חביב על משרדי שליחים (לבדוק היטב כל כלי מהדגם הזה!, לטעמי, לא לגעת בכלים ששימשו משרדי שליחויות. יש מספיק אקזמפלרים טובים מיד פרטית)
לי היה ימאהה BWS מקורר אויר - כלי פשוט מאוד, קטן ולא ממש מרשים. היה מגרד 60 קמ"ש מלמטה במאמץ לא קטן, והיה שתיין פחד - 16-17 לליטר, מקסימום. אחר ישנה החלפנו אותו לפיאג'יו NRG - כלי 50 סמ"ק "ספורטיבי" עאלק, שקנינו אותו כי הוא היה היחיד שידע לסחוב זוג בהרכבה בנוחות יחסית ובביצועים סבירים.
גם כשאני ישבתי עליו (1.88 מ' על 100 ק"ג) הקטנצ'יק הזה ידע לחצו ת100 קמ"ש, ולשייט בקלילות על 80-90 ושתה ליטר אחד ל-22-25 ק"מ תלוי בצורת הרכיבה. הוא גם היה אמין מאוד, והייתי ממליץ לך עליו בלב שלם אם היה מתאים לנסיעה בשבילים.
-
תגובה להודעה: קטנוע-התלבטות
גם אני באותה ההתלבטות.
250 סמ"ק בסביבות 10K ש"ח יוכל להחזיק אותי בנסיעות של 38 ק"מ כל צד 4 פעמים בשבוע?
(בינעירוני).
-
תגובה להודעה: קטנוע-התלבטות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
עודד זנטון
גם אני באותה ההתלבטות.
250 סמ"ק בסביבות 10K ש"ח יוכל להחזיק אותי בנסיעות של 38 ק"מ כל צד 4 פעמים בשבוע?
(בינעירוני).
נוח זה לא יהיה והמנוע ילך די מהר אם לא תקפיד עליו טוב טוב.
אם אני לא טועה, יש לך גם בעיות גב... אז אני לא יודע אם בכלל מומלץ לך קטנוע...
-
תגובה להודעה: קטנוע-התלבטות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
GodsFather
נוח זה לא יהיה -היום אני עובר את הדרך הזו עם אוטובוסים של "מטרופולין". יש מקומות שמהם אפשר רק לטפס..
והמנוע ילך די מהר אם לא תקפיד עליו טוב טוב.- זו בעיה. אני מתכוון לטפל לבד בכל מקרה. מסובך?
אם אני לא טועה, יש לך גם בעיות גב... אז אני לא יודע אם בכלל מומלץ לך קטנוע...-אתה לא עוקב אחרי לוח המודעות. הפסקתי לחפש קונה. הבעיה עברה כלעומת שבאה. להפתעתי, בעזרתו האדיבה של מדקר סיני. כן, גם אני הייתי סקפטי אבל הוא הוכיח את עצמו וקנה לו מקום של כבוד אצלי בתודעה. עוד דעה קדומה שנשרפה..
עודד
נ.ב. תמיד ישנה האשה שרוצה שאמכור...בנתיים מחזיק מעמד עם האצבע בסכר.
אה, ולגבי הכליות, דבר איתי...
-
תגובה להודעה: קטנוע-התלבטות
עידן,
יום אחרי שקנית ממני את הסמוראי, אצתי רצתי וקניתי 50 סמ"ק.
הכיוון שהנחה אותי הוא בדיוק הכיוון שדרור דיבר עליו, 50 סמ"ק שיוכל לסחוב זוג
גם במהירות סבירה בכבישים "מהירים".
באופן אישי קניתי ימאהה אירוקס (קירור מים, הבדל עצום ממקוררי האוויר אם אתה שואל אותי),
מודל 2002. (6500 ש"ח לפני שנתיים ו4 חודשים)
אני לא יודע מאיפה הנתונים של 1-16/17, אני עושה באופן קבוע 26-28 ק"מ לליטר, הרבה נסיעות עם מורכבת
בתוך/מחוץ לעיר, כבר מעל שנתיים וקרוב ל 10K ק"מ בשנה.
בסופו של דבר, בגלל הווריאטור, המנוע הזה עובד בסל"דים גבוהים מאוד כל הזמן מה שמשאיר אותנו (אותי לפחות)
עם צריכת דלק קבועה יחסית.
בכבישים "מהירים" אני סוגר בקלות 85-90, במאמץ גם קצת יותר והקטנוע מרגיש טוב מאוד.
בהרכבה התאוצה איטית יותר אבל המהירות הסופית לא נפגעת בהרבה (קמ"שים בודדים).
אני החלפתי משקולות בוריאטור לכבדות קצת יותר ע"מ לשפר במקצת את המהירות הסופית ע"ח תאוצה.
אגב, בעניין המעבר ל125 כן או לא אני מתחבט כבר מעל שנה.
מצד אחד, המון יתרונות ל125, מצד שני, עוד 1200 ש"ח בשנה לביטוח זה לא דבר שהולך רגל
כרגע אני נשאר עם האירוקס, הכי קרוב ל125 במשפחת ה50-ים.
טיפולים: קטן עליך.
מחיר קנייה: 500-1000 ש"ח לפה ולפה זה לא מה שישבור אותך, אני הייתי מוסיף קצת ולא
נופל על נבלה שחוטה ב2000 ש"ח, חבל לשלם 2300 שקל לביטוח על קטנוע שיהיה מושבת חצי מהזמן.
אני קניתי במחשבה של כמה שנים קדימה ושקרוב לוודאי הקטנוע יסיים את חייו אצלי.
הוצאות עד כאן: 2 צמיגים, 4 החלפות של רפידות בלם קדמי, 3 טיפולים גדולים ו-1 מצבר גמור שאני לא מתכוון להחליף (אני מניע עם "קיק" )
ביטוח: נושא כאוב...
אני ממליץ מאוד! ללכת על קטנוע עם קירור מים, ההבדל בנסיעה עצום!
לדעתי ישנם 3 דגמים בארץ: ימאהה אירוקס, פיאג'ו nrg וג'ילרה ראנר (יכול להיות שיש עוד, זה מה שאני מכיר)
אם יש לך עוד שאלות, אתה מוזמן
בהצלחה
איתי
-
תגובה להודעה: קטנוע-התלבטות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
GodsFather
נוח זה לא יהיה והמנוע ילך די מהר אם לא תקפיד עליו טוב טוב.
אם אני לא טועה, יש לך גם בעיות גב... אז אני לא יודע אם בכלל מומלץ לך קטנוע...
סליחה שאני קצת "מתחמם", אבל מאיפה אתם מקריצים את השטויות האלו???
40 ק"מ ל250 סמ"ק זה כלום. כלום כלום כלום כלום!!!!
תכנסו קצת לפורומים של אופנועים ותראו שאנשים נוסעים עם ג'וירייד 200
70 ק"מ לכיוון ליום. כל יום.
באופן אישי נסעתי עם האירוקס שלי 31 ק"מ לכיוון, כל יום, 6 ימים בשבוע ללימודים (הוד השרון-חולון, וחזרה)
במשך חצי שנה והקטנוע לא מיצמץ.
אני יודע, טמטום לנסוע כל יום (או בכלל) בכביש פתוח (גהה במקרה הזה) עם 50 סמ"ק, אבל אני הרגשתי
מספיק טוב עם זה וגם לא ממש הייתה לי ברירה אחרת (חצי שעה עם הקטנוע או שעה וחצי בפרייבט, 1 ל27 עם הקטנוע או 1 ל12 עם הפרייבט מה עדיף? )
נכון, אני מאוד לא ממליץ לעשות את זה 4 ימים בשבוע על גבו של קטנועון 50 סמ"ק (לא ממליץ אבל אפשרי בהחלט)
אבל אני הייתי נהנה מאוד לעשות את זה על ג'וירייד/גרנד-דינק 200 סמ"ק וצפונה...
ואפילו מעדיף ע"פ רכב...
איתי
-
תגובה להודעה: קטנוע-התלבטות
קירור מים זו הזמנה לעוד צרות , לדעתי. כמה שהמערכת יותר פשוטה , ככה יותר טוב.
לגבי המחירים - 1500-2500 לקטנוע בין 3-5 שנים במצב טוב/מצוין. ב6500 שקל אתה קונה חדש (או כמעט חדש).
העליה ל125 היא רק אם אתה באמת נוסע בינעירוני באופן יומיומי, אחרת 50 זה מספיק. ב125 המנוע סוחב יותר טוב , היכולת להאיץ יותר טובה והמהירות הסופית נושקת ל120 בלי בעיה בכלל.
לגבי טיפולים, זה משחק ילדים. מהחלפת רצועות ומשקולות , דרך בילום ושיכוך ועוד ועוד.
לצורך העניין , הטרקר הוא אחד הקטנועים הפשוטים ביותר לטיפול. אין פילטר שמן, אין כיוון קרבורטור או ניקוי קרבורטור, להחליף רצועה אפשר אפילו עם לדרמן.
בקיצור עידן, תתחיל לשבת על YAD2.
-
תגובה להודעה: קטנוע-התלבטות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
itayhi
סליחה שאני קצת "מתחמם", אבל מאיפה אתם מקריצים את השטויות האלו???
40 ק"מ ל250 סמ"ק זה כלום. כלום כלום כלום כלום!!!!
נכון, אני מאוד לא ממליץ לעשות את זה 4 ימים בשבוע על גבו של קטנועון 50 סמ"ק (לא ממליץ אבל אפשרי בהחלט)
אבל אני הייתי נהנה מאוד לעשות את זה על ג'וירייד/גרנד-דינק 200 סמ"ק וצפונה...
ואפילו מעדיף ע"פ רכב...
איתי
איתי, מדובר על 40 לכיוון , כלומר 80. מדובר על קטנוע עד 250 יד שניה בתקציב דל, כלומר גם שנתון רע יחסית ולך תדע כמה הוא כבר עבר.
על קטנוע חדש או משנתון טוב וק"מ נמוך , אין ספק שזה יעשה את העבודה.
ועודד, אני שמח לשמוע שהבראת :)
-
תגובה להודעה: קטנוע-התלבטות
עוד כמה נקודות חשובות על קטנועי 50 סמ"ק:
אלה כלים שמיועדים לתנועה בעיר בלבד! זה שאצלנו, בגלל כל מיני אילוצים למיניהם, קטנועים עירוניים קטנים כאלה מוצאים את עצמם נוסעים בהרכבה מחולון לרחובות ובחזרה, שלוש פעמים בשבוע במשך חודשים על חודשים, פול-גז, לפעמים קצת מעל 100 קמ"ש בירידות קלות, לא מעיד על כלום מלבד טפשותו של בעל הקטנוע (אני).
לדעתי תאוצה וסחיבה הם נושאים קריטיים בכלים עם מנוע 50, והם צריכים לקבל עדיפות על פני מהירות סופית. הבעיה הכי גדולה בכלים עם מנוע קטן זה לזנק מהמקום בלי שהמכוניות שמאחור ידרסו אותך. זו בעיה שחוזרת על עצמה בכל רמזור - תן את דעתך על זה. שיוט במהירות גבוהה לאורך זמן בסל"ד גבוה וצרחני ומצערת פתוחה עד הסוף לא עושה להם שום דבר טוב לדעתי.
העובדה שמשרד התחבורע אישר לאחרונה לכלים הללו לעלות על כבישים מהירים משולה בעיני לחוסר אחריות הגובל בנסיון לרצח בכוונה תחילה. מבחינתי, האיש הרע והטיפש שאיפשר דבר כזה יצטרך מתי שהוא בעתיד לתת את הדין על ההחלטה האווילית. אחרי שכמה וכמה רוכבי 50 סמ"ק יימחצו על ידי מכוניות טסות, אני אצפה מכל שופט בר-דעת לאפסן את הפקידון הרע והטיפש הזה בבית סוהר להרבה מאוד שנים.
-
תגובה להודעה: קטנוע-התלבטות
דרור , מסכים איתך במאה אחוז. ולו מהסיבה הפשוטה שילדים בני 16 לא ידעו את הסכנות שבכביש המהיר ויחשבו שבגלל שמותר להם, אז כנראה שזה בסדר. את האחריות של המבוגרים אני משאיר למבוגרים , אי אפשר לבוא בטענות לשר/פקיד - הם הבינו שהגבלת המהירות היא לא ריאלית כי היום הקטנועים מגיעים למהירות הולמת לכביש וזו גם הסיבה שהגבילו מלכתחילה. לא הגבילו בגלל מנטליות הנהגים.
חוצמזה , אין צורך בכביש מהיר כשיש לך קטנוע, כי אתה מגלה שהמרחק דרך הכביש המהיר הוא רק יותר גדול, על חשבון עמידה ברמזורים שגם ככה אתה ראשון בהם. (נכון שקטנועים גדולים ינצלו את המהיר יותר טוב, אני מדבר על קו ה50 סמ"ק)
-
תגובה להודעה: קטנוע-התלבטות
זו בדיוק הבעיה עם האנשים במשרד התחבורע. הם טיפשים מכדי להבין את ההבדל בין "הגבלת המהירות" כפי שהיא מוגדרת בחוק, לבין המהירות המעשית שהכלים המסוימים הללו מסוגלים לנוע בה, ובעיקר - הפרש המהירויות בינם לבין המהירות המעשית בה נעה שאר התנועה.
פעם רוב הכלים הללו לא יכלו לעבור את ה-50-70 קמ"ש במקרה הטוב. היום יש כלים כמו ראנר, אירוקס ו-NRG, עם מנועים מקוררי מים חזקים יחסית, שמדגדגים 100 קמ"ש בפול גז. אבל זה לא אומר שזה בטוח לנסוע בהם במהירות שכזו ב"שדה קרב" בו כל כלי הרכב האחרים כבדים ומהירים הרבה יותר. הקטנועים קלילים, בסיס הגלגלים שלהם קצרצר וכל מכת רוח של רכב עוקף תעיף אותם לקיבינימט, ואני בכוונה לא מרחיב לעניין הקטנועים בעלי מנוע מקורר אוויר שהם חלשים משמעותית ובקושי מגיעים ל-70 קמ"ש. החוק הכל-כך מטומטם לא מפריד בין אלה לבין אלה, ומתיר גם לכלים איטיים, אפילו פיאג'ו Si הישן לצורך העניין, זה שלא רואה 50 קמ"ש, לעלות על כביש מהיר... בוא'נה, זה כבר ממש לא מצחיק. האווילות הזו תהרוג אנשים.
אף פעם לא נחשדתי באהדה יתרה למקבלי ההחלטות במשרדים הממשלתיים אצלנו, אבל משרד התחבורע מותח את הגבולות וקובע בכל פעם מחדש שיאים של טיפשות.
-
תגובה להודעה: קטנוע-התלבטות
תודה לכולם, אני שוב שואל, למישהו יש ניסיון עם אפריליה ראלי? מנוע מקורר מים גם כן, שיכוך שבילים לא רע בכלל.. אמינות??? המחיר מצחיק.
-
תגובה להודעה: קטנוע-התלבטות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
idanw
תודה לכולם, אני שוב שואל, למישהו יש ניסיון עם אפריליה ראלי? מנוע מקורר מים גם כן, שיכוך שבילים לא רע בכלל.. אמינות??? המחיר מצחיק.
שלום
מנסיון של חבר על ראלי ומנסיוני שלי על לאונרדו (עוד מציאה איטלקית...) לא הייתי מתקרב אל הכלים האלו. לא מתקרב לאמינות של היפנים, גם חלקים לא פשוט להשיג בטח בקטנועים שיובאו רק עד 2001 (למיטב ידיעתי).
בקשר לשאלתך על קטנוע 250 לנסיעות מהערבה למרכז-אפשרי עם כלים כמו בורגמן 250-400 ,אך אם אינך חובב אופנועים רצוי לשקול זאת שוב בקיץ השמש עלולה לאדות אותך והמשאיות בכביש הערבה יתיזו עליך פוספטים...
גל
-
תגובה להודעה: קטנוע-התלבטות
איטלקים, יפנים, הכל שטויות. תתיחס לכל כלי לגופו.
המוצא האיטלקי לא מפריע לכלים של פיאג'ו להיות איכותיים מאוד. כלים כמו טייפון ו-NRG הם קטנועי 50 סמ"ק האמינים מסוגם. אותו סיפור עם קטנועי פיז'ו - צרפתים אבל אמינים.
-
תגובה להודעה: קטנוע-התלבטות
צודק
עמכם הסליחה...
חידוד: עם אפריליה אין לי נסיון טוב
ללא קשר למוצאו האיטלקי.
-
תגובה להודעה: קטנוע-התלבטות
אז אין מקורר מים נורמלי שיתאים לי לשבילים?
מה בכלל שונה בקטנוע שיתאים לשביל?
-
תגובה להודעה: קטנוע-התלבטות
קטנוע שבנוי לשבילים הוא יותר גבוה, צמיגים יותר גדולים (משמעותית) , בולמים יותר טובים (גם במזלג וגם הבולם האחורי, ואני מדבר על הסטנדרט , בלי שיפורים).
כל היתרונות הללו גם מבדילים בין הקטנועים הללו לקטנועים הקטנים יותר DIO/PURE וכד' ונותנים יתרון גם בכביש.
עידן , אם אתה מגיע למרכז , פגוש אותי ותקח סיבוב על הטרקר שלי , תראה אם נוח לך , תלמד דבר או שניים עליהם ותסיק מסקנות.
-
תגובה להודעה: קטנוע-התלבטות
סביר להניח שאבוא בשבוע הבא, בתקווה שאמצא משהו תוך יומיומיים, נסעתי די הרבה בטייפון, שהיה נחמד, אבל לא יזיק לו תוספת כח, וכן חשבתי על מקורר מים, אבל אם אין אז אין.
-
תגובה להודעה: קטנוע-התלבטות
טייפון זה אחד הכלים החזקים בקטגוריה , אולי נסעת על כלי מוזנח.
אם הוא מתוחזק כראוי והווריאטור שלו תקין - הוא פשוט מטוס.
-
תגובה להודעה: קטנוע-התלבטות
דווקא חדש... סיימתי לו את ההרצה, וקצת יותר, אבל זה אחרי שירדתי מדיוק 125... בכל אופן, זה מספיק לי.
-
תגובה להודעה: קטנוע-התלבטות
עידן שים לב לעיקר ה50 סמ"ק שהיו בפארן
כמעט כולם קימקו KB שמשמשים לנסיעות לשדות בעיקר דרכי אפר
לא יודע בקשר לאמינות אך ישנם כמה ישנים מאוד ונוסעים לא רע.
אם תרצה אארגן לך נסיעת מבחן