שימו לב למגבלות המידות חייבות להיות חוקיות בהתאם למגבלות האחריות ולא רק ברשיון הרכב
יש שתי אופציות אחת כמו של הסהרה גאנט 18 כמדומני 145 70 על 18
או גאנט מידה 17
כמדומני הסיכוי למצוא צמיגי שטח בגאנט 18 מאוד נמוכים
עצתכם?
Printable View
שימו לב למגבלות המידות חייבות להיות חוקיות בהתאם למגבלות האחריות ולא רק ברשיון הרכב
יש שתי אופציות אחת כמו של הסהרה גאנט 18 כמדומני 145 70 על 18
או גאנט מידה 17
כמדומני הסיכוי למצוא צמיגי שטח בגאנט 18 מאוד נמוכים
עצתכם?
מה עם מידה של רוביקון? זה מכוסה באחריות?
אסף.
מאיר...
כנס פה ושחק עם המודלים השונים
http://www-5.jeep.com/vehsuite/ModelSelector.jsp#
X בא עם 225-75-16
הסהרה בא עם 255-70-18
הרוביקון 255-75-17
זה האנלימיטד
ברנגלרים 2 דלתות יש גם מידות שונות.
בכל זאת מי שינה??
לפני שאתם מגדילים גלגלים, שימו לב שהצעצוע המדליק הזה מגיע עם יחס העברה סופי מצחיק - 3.21:1, שככל הנראה מתאים לצמיג הכי בסיסי בהיצע של היצרן (225/75R16) שזה פחות או יותר 29 אינץ'.
לארץ הרכב מגיע עם צמיג 245/75 שנותן קוטר 31, שברור לחלוטין שהוא גדול על יחס ההעברה הזה. בתצורתו הזו הרכב מציג בעיה מסוימת בסל"ד נמוך ושל פערים לא נורמליים בין ארבעת ההילוכים של הגיר האוטומטי המפגר שלו, אז אתם מדברים על הגדלת גלגל???....
לפני זה תשנו יחסי העברה בדיפ'ים (ותסתכנו באיבוד אחריות... מצד שני גם שינוי במידת הצמיג מבטל לכם את האחריות, זה כבר סיפור אחר.)
אפילו במיפרט היצרן מופיע יחס 3.73 שהוא הגיוני הרבה יותר, כאופציה בתוספת 50$ בלבד... מעניין למה במכשירי תנועה לא מציעים אותו.
דרור ידידי אני מתפלא עליך ,
אתה בהכירך אותי יודע כי איני שואל שאלות אלו לחינם ,
אם היבואן יאשר החלפת גודל צמיג יהיה חייב לאשר יחסי העברה ,
להחליף צמיגים בלי אישור יבואן זו חוכמה קטנה שאלתי וידעתי למה ,
מי החליף צמיגים באישור היבואן?
אפרופו ג'אנטים....
אם מישהו חושב לעבור למידת רוביקון התיקנית ויש לו בעיה להשיג ג'אנטים 17 מתאימים ל JK, אני מוכן להתחלף עם 17". או לחילופין לרכוש סט כזה של 16" JK. ממי ששידרג.
"יהיה חייב"? אף אחד לא חייב לך כלום. היבואן הישראלי מלכתחילה מספק לך את הרכב עם יחס העברה שאינו מתאים לגודל הצמיג!
חוץ מזה, אתה חי במדינת ישראל, אם שכחת. כאן הכל הרי אסור, הוספת מאפרה היא "שינוי מבנה", וכל שוטר עילג יכול לחפור לך בחיים בגלל פנס ערפל.
לא ידעתי שמדיניות היחס לשיפורים במכשירי תנועה כל כך ליברלית. הם יכולים לבוא ולזרוק לך בפרצוף שביצעת שינויים עצמאיים ברכב אז הלכה לך האחריות, ועכשיו תעשה מה שאתה רוצה... אני יותרת מאשר אשמח לדעת אם טעיתי.
עם צמיג 32" ויחס העברה סופי 4.10 גם כן קיימים תהומות בין ההילוכים 2-3 ו3-4.
יניב
יש לי כמה וכמה לקוחות ששמו את המידה 285/75/16 (ונא לא לשאול שאלות אדיוטיות על רישוי), הרכב נוסע סבבה לגמרי ולא ממש מורגש חוסר כוח.
יחס ההעברה בJK האוטומטי (כולם) הוא 1:4.1, ולא 3.21, כך לפחות בדגמי 2007 (זה בא "לכפר" על יחס העברה של התיבה האוטומטית). תבדקו, זה קל: מזיזים את הרכב וסופרים את מספר סיבובי הדרייבשפט (=4) על סיבוב אחד של הגלגלים.
מידות הצמיג ברוביקון 255.75.17 = "32.
מידות הצמיג בספורט הנמכר בארץ 245.75.16 ="30.5
בארה"ב נמכרים דגמי ה X (מקבילים לספורט הנמכר בארץ) גם במידות צמיגים של הרוביקון (כאופציה), ללא שינוי יחס העברה, כך שאין בעיה להגדיל גלגל למידות הרוביקון (32"), וניתן לקבל אישו יבואן לכך, המידה מופיעה בסטנדרט. הבעיה - אין כאלו צמיגים וגנטים בארץ, צריך לייבא.
נכון, יחס העברה הסופי ברכב עם תיבה אוטומטית לא דומה לזה שבידנית (1:2.84 מול 1:4.46), ובארה"ב הרוב ידני, כך שהגדלת גלגל גם ללא שינוי יחס דיפרנציאל, משאירה עדיין מהירות זחילה טובה.
מאיר אני לא בטוח שאתה צודק.
4.10 מגיע רק עם הגיר שיש ברוביקון. מה שמוכרים בארץ זה מן הכלאה בין רוביקון לבין ה X. יש לנו סרן אחורי של רוביקון (44 נעול מלא) וסרן קדמי של X.
הגיר - הוא של ה X ולא של הרוביקון.
בדקת ידנית את סיבובי הדרייבשפט?
מני.
במקרה הסתכלתי ברשימת הדגמים של הרנגלר, ושם כתוב שעם כל גיר אוטומטי הולך יחסי העברה 3.73. זה מה שיש אצלכם?
אסף.
שלום .
חיברתי במוסך סקנר, במחשב של הררכב קיימת רשימה של 3 מידות בלבד , אפשרי לכוון מד מהירות דרך מחשב למדות :
245X75X16 - "30.5
255X70X18 -"32.1
255X75X17 -"32.1
דיברתי עם מהנדס של החברה , אין אפשרות לקבל בכתב אישור למידות אחרות .
צמגים לג'אט 17 לא זמינים בישראל - בהזמנה אפשר לקבל במשך 7-10 ימים .
מחר אבדוק יחסי עברה בדיפ ......מאוד מעניין .........
בקשר לזריזות של הרכב על הכביש . לדעתי , המצב לא כל כך שחור .
השלי קצר , במישור יש לו כח במידה מספקת , בעליות קיימת בעיה , לדעתי קשורה למעררכת
OVER DRIVE , ברגע שלוחצים על מתג ומבטלים , גם בעליות הרכב מתחיל להגיב יפה ולהעביר הילוכים בזמן . צריך להתרגל ללחוץ על מתג ( גם בנסיות מהירות בשטח )
אז ככה:
יחסי העברה בגיר - 3.23
יחסי העברה בסרנים - 3.73
הרוביקון מגיע עם 4.10 אך כידוע אין אותו ביבוא סדיר לארץ.
על שלי שמתי 285/75/16 וההבדל מורגש מאוד. למרות שהאוטו באמת "מתאמץ" יותר להאיץ בכביש, היתרונות בשטח כל כך הרבה יותר משמעותיים שזה בכלל לא בר השוואה.
בתכנון העלאת יחסי העברה 4.56 (כהכנה לצמיגי 35/37).
אגב - בארצות הברית החברה נוסעים בשקט על צמיגי 35 עם דנה 30 - 3.73 ולא מחזקים אפילו ציריות ושורדים... אז אני כבר לא יודע מה לומר...
לאלה מכם שמתכננים החלפה למידה הזו (או יותר) שימו לב שצריך לקנות ספייסרים על מנת להוציא *קצת* את הגלגל החוצה. בסיבוב מלא של ההגה בתנאי שטח קיצוניים יש מצב שהגלגל ילטף את המוט המייצב.
אני בכוונה אומר ילטף כי המגע הוא ממש לא משמעותי, אבל מי שמכיר אותי יודע שאני פרפקציוניסט ואוהב לעשות דברים כמו שצריך.
בנוסף, אני לא יודע אם אין למגע הזה אחר כך משמעויות לגבי מנוע הניתוק החשמלי של המוט המייצב ולכן אני אומר שלא שווה לקחת צ'אנס.
מני שלום . איזו הגבהה יש לך ? על ג'אנט אוריגינאלי שמתה 285X75X16 ( המידה לא ממש מתאימה לרוחב ג'אנט אוריגינלי 7 ") ?
הציריות בדנה 30 של JK- מחוזקות ,חזקות יותרר מדנה 30 רגילה , לא צריך לחזק אותם .
לדעתי ,הספיסרים ל-OFF SET , לא כדאי גם מבחינת בטיחות וגם מבחינת מחיר ,אז כדאי להחליף ג'אנטים עם OFF SET . האם מישהו בדק את ג'אנט 15" להכניס על JK ? -יש מבחר יותר גדול של ג'אנטים וגם מידות של צמיגים .
שלי מוגבע 8 ס"ם עם סט של OLD MAN (רק בולמים וקפיצים ) עם צמיגים אוריגינאלים -הים לאחר טיול ברמה , די מהיר עם עליות לא קלות טכניות ,עם הפעלת נעילה אחורית וניתוק מוט מייצב קידמי ( במיוחד לא בחרתי מסלולים הקלים בעליות עם בולדרים)לא היו נגיעות בבטן או סרנים, כושר זחילה בפועל היה לא רע .בקיצור, לטרופר שלי הקודם ,נעול קדימה ואחורה היה לא יותר קל ,להפך הרנגלר לקח את זה יותר בזילזול .
אז אני שואל את עצמי..... , אני נוסעה רב הזמן על הכביש (זה גם הפרייבט שלי) הצמיג במידה אורגינאלי ללא פוזה , אך עושה ויעשה את העבודה ברוב המקומות שאני מטייל בישראל ויקח את רוב המעלות הקשים בזילזול ...........חברים בארצות הברית משמשים ברנגלרים שלהם עם צמיגים 35" וגם 37" במיוחד לטיולי עבירות (וגם לפוזה) , אין אצלהם בעיות עם ביטוחים ואחריות וגם להסיג את דברים.
אז למה אני צריך את הסיבוך? לסים צמיג טוב , BF במידה אוריגינלית ,גם זול יותר, גם בלי כאב ראש עם הביטוח ואחריות , גם פחות צריחת דלק ( אנחנו לא בארצות הברית , גם הם אכשיו חושבים טוב על זה )
למה צריך את זה בתנעים שלנו ??????
יש לי בדיוק אותו ליפט כמו שלך. (איפה שמת? אצל ארז?)
אתה צודק בהההההכול. האוטו עובר הכול ולא צריך שום דבר. פשוט מפלצת.
למרות כל זה אתמול היתה הפעם הראשונה שנסעתי על ה 285 בשטח, ואני בדרך כלל לא נוסע בטיולי שבילים עדינים. נסענו להר-טוב ואני חייב לציין שהאוטו קיבל משמעותית הרבה פחות נגיעות בשלדה ובשאר המכלולים.
ארז (אוברלנד) אמר וצדק שהאוטו יתנהג אחרת לגמרי בשטח עם צמיגים יותר גדולים.
תמונות
אני עוד לא יודע מה המשמעות של צריכת הדלק כי עוד לא היה לי מספיק כביש עם הצמיגים האלה, אבל גם אני "מודאג" כי הרכב משמש אותי ברמה יומיומית. עד היום הוא צרך משהו כמו אחד ל שש. בנסיעה משולבת - על צמיגי ה 245 הישנים שלי.
לגבי ספייסרים - עדיין לא שמתי למרות שאני מתכוון לשים בימים הקרובים. בדיוק קראתי שרשור על ספייסרים ב jk-forum ואני, כמו רוב המגיבים לשרשור ההוא, לא רואה שום בעיה בטיחותית בספייסרים.
צריך לדעת לא לחזק אותם יותר מדי על מנת שהבורג לא יעבור דרך הספייסר עצמו וידפוק את ההברגה, אבל חוצמזה - אני לא רואה בעיה.
לגבי הג'אנטים - שמע הצמיג יושב עליהם בול. אני חושב שאם כבר לקנות ג'אנטים אז לקנות בידלוקים כמו שצריך, ולרדת לג'אנט 15. עוד שנתיים תוכל לראות את האוטו שלי יושב על 35-12.5-15.
:D
איפה שמעת על העניין הזה עם הציריות המחוזקות מקדימה?
אגב - אני רואה מהתמונה שלך שאין לך מדרגות. אם אתה מעוניין אני רוצה למכור את שלי. היו על האוטו משהו כמו שבועיים... חדשות להפליא... אני כמובן מדבר על מדרגות הכסף שמוכרים בחברה. אם מעניין אותך - כתוב לי בפרטי.
מ.
מני , תמונות מאוד יפות.
בטוח תרגיש את השינוי בצריחת דלק לאחר הגדלת צמיגים ל-2.5 "
בדקתה מחיר של ספיסרים ?
בקשר לג'אנט 15 " האם לא נוגע בקליפר של ברקסים ,ישנם תמונות אצל אמריקאים , האם עשו שינויים בקליפר?
בקשר לציריות וסרנים ב-JK , קודם כל על זה מדובר בחוברת של חברה גם בישראל וגם באנגלית באתר של ג'יפ . זה ממש לא סרנים דנות 30 \ 44 הקודמים .
בקשר למדרגה תודה , אני מתכוון לבנות בפרו-ג'יפ משהי יפה וגם שימושי ומתאים להי-ליפט .
אני עושה הכל אצל גאי בפרו-ג'ים , אנחנו חברים , חוץ מזה הו עושה גם עבודה טובה .
עם השיפורים אין מה למהר ברכב הזה , יש לי בעיה לבחור פגושים (שמתה של OVERRLAND עבודה טובה ) אני פונה יותר לצד של ARB , הדברים שלהם פשות משהו......
שמתי את המכסים של דיפ שלהם ,אין מה להשבות עם מכסים של אספיר וגם של WARN לא מתקרבים.
אחרי גמר של אחריות , בטוח גם שלי יקבל הרבה יותר
ג'אנט 15" עם אופסט מתאים לא נוגע בקליפר ואינו מצריך שינויים כלשהם.
אין הרבה ג'אנטים במידה 15" שמתאימים ל-JK. אחד שכן מתאים Pro Comp Series 97
יניב
הג'אנט בקישור מיועד ל-JK.
לי יש רביעיה כזו במכולה בדרך לארץ ממש עכשיו.
יניב