הפילטר אויר מתלכלך מהר יש פילטר שאפשר רק לנקות אותו מבלי להחליף
טרופר 2003
אריה
Printable View
הפילטר אויר מתלכלך מהר יש פילטר שאפשר רק לנקות אותו מבלי להחליף
טרופר 2003
אריה
תתקין שנורקל. ותראה איזה יופי ישמר לך הפילטר.
מה זה אומר מתלכלך מהר ? מהר בהשוואה למה ? אתה מרגיש איזו בעיה בביצועי הרכב בגלל זה?
אולי מנסים לרפא כאן חולה בריא ?
תלוי איפה נמצאת נקודת שאיבת האויר המקורית. אם היא נמצאת בגריל הקדמי, אז היא נמצאת לפני הגלגלים הקדמיים, ושם האויר נקי לחלוטין אם אין רכב מולך.
אם מתייחסים לשטח נטו אז זה לא נכון,
אבק וגרגרי חול עד גודל מסויים מתקדמים בדילוגים ולא במעוף כמו אבק דק (פודרה) והגובה שהם "מדלגים" עד אליו הוא באזור מטר~ כלומר בדיוק בטווח גובה השאיבה של רוב הרכבים אתה מקבל הכי הרבה ג'יפה.
שנורקל מעלה את נק' שאיבת האויר לגובה בו נמצא חלק אחר של הג'יפה וככה אתה חוסך חלק ניכר מהטינופת.
דורון. לא קראת את כל מה שרשמתי.
אני חוזר ואומר. אם אתה ראשון בשיירה, אין רכב מולך שמרים אבק וחול, ולכן אין לכלוך באויר! הגלגלים שלך נמצאים מאחורי פתח השאיבה, והאבק שהם מרימים כלל לא מגיע לשם, אלא אם כן תאמר לי שהאבק מתרומם ועוקף את הרכב בזמן נסיעה.
קראתי את מה שכתבת ועדיין יש לך טעות,
איך אתה חושב שדיונות מתקדמות?
איך מצטבר אבק?
רק כשעוברים רכבים ומרימים חומר באויר?
זאת הסיבה של קשור אם אתה ראשון או שני, החומר ישנו-בהחלט בכמות מופחתת אם אין רכב לפניך אבל הוא שם, מרחף,מקפץ ומחכה לפילטר שלך..:cool:
בנוסף,בהרבה רכבים פתח השאיבה נמצא בתוך הכנף ולא מאחורי הפנס.
אם כך מה באמת הסיבה שפתח היניקה מהגלגל?
(אני מאמין שיש סיבה אם לא לא היו מתכננים את זה ככה)
קחו את הרכב הספציפי שלכם ותנסו לחשוב מאיפה אפשר לשאוב אויר, ותגיעו למסקנה בעצמכם שהמיקום המקורי הגיוני ומשתלם.
לגבי שנורקל - חד משמעית יעיל בסביבה מאובקת, כלומר מכניס פחות אבק. זה אומר שפילטר נתון ברכב נתון בתנאים נתונים, יצטרך החלפה תכופה פחות. אסף הזכיר כאן בעבר את נושא הסופות הממוגנות שמבצעות בט"ש בצירים שסביב עזה, סביבה מאובקת ביותר. התקנה של שנורקלים הקטינה את תדירות החלפת הפילטרים בצורה משמעותית.
ובחזרה לשאלה המקורית -
כן, יש פילטרים רב-פעמיים, פתוחים או כאלו שנכנסים לבית פילטר מקורי, למשל פילטרים מספוג של חברת UNI
http://www.unifilter.com/online%20ca...utomotive.html
או למשל פילטר K&N בתצורה מקורית עבור טרופר בנזין (תחפש מה שמתאים לרכב שלך אם יש)
http://www.knfilters.com/search/appsearch.aspx
ויש עוד פירמות. הפילטרים הרב פעמיים הם רטובים, כלומר עובדים משומנים, וניתנים לניקוי, שטיפה ושימון מחדש, תוך שימוש במוצרי ניקיון ושימון מיוחדים לרוב.
אבל זה לא פתרון קסם, דווקא ברכב שטח בסביבה מאובקת מאד יש להם גם חסרונות - יש על זה המון דיונים והסברים בפורום. תבצע חיפוש.
אם אני לא טועה, בסופה, פילטר האויר שואב אויר מתוך תא המנוע עצמו, ואין לו צינור המוביל אויר נקי יותר מאחורי הפנס הקדמי. סביבה תא המנוע מאובקת בטירוף. חרא של מקום, בדיוק כמו לקחת אויר מבית הגלגל.. טוב נו.. מבית הגלגל זה גרוע אפילו יותר.
מיקום כניסת האויר למסנן בטרופר דיזל הוא כמו שרואים בתמונה ,מאחורי הכנף במקום שהשנורקל נכנס.
המסנן המקורי בא ספוג בשמן והוא מסנן טוב, אבל הוא יקר.
אפשר לקנות מסנן חליפי זול (40 ש"ח) - אבל ללא השמן - ולהחליף בתדירות יותר גבוהה.
אחרי כל טיול בדוק את המצב ואם צריך תחליף - שמור אחד חדש תמיד ברכב.
מעל הגלגל יש בטנה שמגינה את האזור מלכלוך שבא מהגלגל, בדוק אם היא שלמה.
אפרופו שנורקל...סרטון נחמד עם טרופר:
http://www.youtube.com/watch?v=c1T7j...eature=related