-
טוארג יד ראשונה, כדאי?
בוקר טוב לכל מי שנשאר בבית,
אני חדש כאן אך אנסה לא להשמע טירון לגמרי...
יש אופציה לקנות טוארג 2006 דיזל עם כ-40000 ק"מ נראה במצב סביר
הכיוון הוא טיולי סופ"ש לא מאוד אתגריים, לפני שמתחילים לדבר על שיפורים- מישהוא מכיר ויכול לתת חוות דעת שהיא מעבר לבדיקה? הכוונה לתופעות ידועות, בעיות אופיניות, דברים ספציפיים לרכב הזה שצריך לבדוק?
-
תגובה להודעה: טוארג יד ראשונה, כדאי?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
אבא של גלעד
בוקר טוב לכל מי שנשאר בבית,
אני חדש כאן אך אנסה לא להשמע טירון לגמרי...
יש אופציה לקנות טוארג 2006 דיזל עם כ-40000 ק"מ נראה במצב סביר
הכיוון הוא טיולי סופ"ש לא מאוד אתגריים,
אני מקווה שאתה מודע ליתרונות - ובעיקר לחסרונות - של הכלים הללו בשטח. המונח 'אתגרי' בכלל לא נכלל בלקסיקון שלהם וניסיונות 'איתגור' יעלו לך בדמים, גם אם תצליח פה ושם.
לפני שמתחילים לדבר על שיפורים-
שוב באותו הקשר - אם אתה חושב קדימה על שיפורי שטח כאלה ואחרים, מוטב שתחפש רכב אחר מתאים יותר.
מישהוא מכיר ויכול לתת חוות דעת שהיא מעבר לבדיקה? הכוונה לתופעות ידועות, בעיות אופיניות, דברים ספציפיים לרכב הזה שצריך לבדוק?
הרבה מאד אלקטרוניקה מתוחכמת - ובעיקר מיותרת - מכניסה את הכלים הללו ישירות לקטגוריית "המפלצת המוצצת". זו העצה הטובה ביותר שאני יכול לתת. המשמעות לשטח היא שאתה יודע איך אתה נכנס, לעולם לא תדע האם, איך ומתי תצא...
מעבר לזה, אינני מכיר אישית כדי להעלות נקודות תורפה ספציפיות.
מקווה שעזרתי.
גיתאי
-
תגובה להודעה: טוארג יד ראשונה, כדאי?
אני לעומת זה - עם קצת יותר נסיון (אבל על טוארגים שאינם שלי...) דווקא כן מתרשם מהיכולות של הכלים האלה בשטח. על האין-מתלים שלהם, הם מחפים עם בקרות משיכה ואחיזה יעילות ביותר, ועם נעילה אחורית שעובדת מצוין. כוח יש להם מכאן ועד הודעה חדשה, נוחות ופינוק - גם כן. אפשר בהחלט לצאת לטייל בטוארג, אבל כל שריטה, שבירה או תקלה כואבת הרבה יותר בכיס.
-
תגובה להודעה: טוארג יד ראשונה, כדאי?
כמו שדרור כתב, העבירות מרשימה. בתנאים מסויימים (חול, דרדרות) נראה שהם ממציאים מחדש את הפיזיקה. אבל כלים מהסוג הזה לא מחזיקים מעמד לאורך זמן אם באמת משתמשים בהם בשטח. החופשים מתחילים להפתח לאט לאט, רעשים, קירקושים, והנסיעה כבר לא כל כך כיפית.
אסף.
-
תגובה להודעה: טוארג יד ראשונה, כדאי?
אסף אתה כותב על סמך היגיון בריא או ידע?
בשורה התחתונה הWV שאני מכיר די אמינים, אומנם המוסכים ישתו לך את הדם בקשית אבל בסדר מחיר של רכבים כאלו זה ממש לא מפתיע. לטיולים שתארת טוארג במידה ויהיה אמין יתן לך מענה שיעורר קנאה בסובבים אותך, הרכב באמת יכול לעשות הכל.
אני מציע לבדוק קצת בפורומים בניכר.
-
תגובה להודעה: טוארג יד ראשונה, כדאי?
לא דיברתי על אמינות. הטוארג V6 נחשב באירופה לרכב לא אמין. אני לא מכיר נתונים שתומכים או סותרים את הטענה.
טוארג אחד לפחות שאני מכיר, שמאותגר בשטח כמה פעמים בשנה- מתחיל לגלות סימני זיקנה מוקדמים מאוד. על זה כתבתי.
אסף.
-
תגובה להודעה: טוארג יד ראשונה, כדאי?
אין לי מושג אם כדאי בכלל טוארג לחובב שטח. אני חושב שאף אחד מאיתנו (חוץ מדרוד ברלי) לא נתקל בטוארג בשטח, ובעצם אנחנו מנחשים. פעמיים יצא לי לפגוש טוארג ממתין לגרר בשטח, פעם אחת ליד בורות לוץ ופעם אחת במעלה מרזבה, אבל זה לא אומר יותר מדי- אין לי מושג מה קרה להם ומי נהג בהם.
מה שכן, תחשוב רגע שקנית והוא חונה ליד הבית. תיקח אותו לטיולים שלך? אם כן, אז קדימה, ותהנה מהיכולות...
-
תגובה להודעה: טוארג יד ראשונה, כדאי?
להיתקל בטוארג בשטח?
לא יצא לי מעולם. לקחתי אותו לשטח כי זו העבודה שלי. רכב הדגמה של היבואן. רכב-זונה. רכב שעיתונאים ולקוחות מוציאים לו את הנשמה מדי יום ביומו.
אני לא מאמין שמישהו מלקוחותיו של טוארג חדש לוקח אותו אפילו למגרש חנייה לא סלול - האבק המתאבך ילכלך את הצבע... מיותר לציין שמעולם לא פחדתי בנהיגת שטח כפי שפחדתי עם רכב שמחירו רק מתחיל באיזורי חצי מיליון שקל, ושהיבואן שלו מחתים אותך ומשביע אותך בחיי ילדיך הקטנים שלא תעז לרדת איתו מהכביש....
הרבה רכבי שטח מודרניים עברו תחת ידי, רובם הפתיעו אותי בכל מיני תקלות מוזרות, החל מצמיגים שמתפנצ'רים כשהם רק מריחים שביל, ועד לרכב שמערכת האיתור שלו השתגעה, הפעיל אזעקה וסירב להניע - באמצע הנגב, עשרות ק"מ רבים מכביש קרוב, ללא קליטה בסלולרי, בשבת לפנות ערב...
לזכות הטוארג אני אציין שלפחות בידיים שלי, מעולם לא קרה לו כלום בשטח, אפילו לא פנצ'ר.
אבל רכב אחר, בן-דמותו ורוחו של הטוארג, גם הוא גרמני, מתוחכם, מפואר ונושא סמל רב מוניטין, ידע "לחמם דיפרנציאלים" (זה מה שהוא הודיע לי, עם סימן קריאה אדום, דרך צג מחשב הדרך שלו) בנסיעת שטח לא מאתגרת במיוחד, ופשוט לסרב לזוז ממקומו במשך כמה שעות, עד שהמחשב המזוין ששולט על הדיפרנציאלים החליט שהם התקררו מספיק ואיפשר לנו לנסוע בחזרה הביתה.
בקיצור - האלקטרוניקה שולטת מכתיבה הכל בכלים הללו. כשהכל תקין, היכולות לא פחות ממדהימות. בכביש ובשטח. אבל הלחץ והפחד לא מרפים לרגע - מתי המחשב יחליט שמבחינתו הגזמת, יכבה את עצמו לדעת ויעמיד את הרכב במקומו?
-
תגובה להודעה: טוארג יד ראשונה, כדאי?
אני משתדל להיות מעשי ;)
וברכב הנ"ל שהוא הבן הבכור של משפחת המוצצים יש מערכת מיוחדת לניפוח צמיגים
והכל זאת כאשר אתה נזקק להחלפת גלגל .
איפה אתה מכניס את הגלגל המפונצר :p
יש לי עוד כמה שאלות אבל זאת אחת שמאד מציקה לי .
איציק
-
תגובה להודעה: טוארג יד ראשונה, כדאי?
עוד מעט כשיהיה יותר מידע טכני עליו באינטרנט כולנו נרצה אחד ;)
הרכב נראה מצויין נוסע בכביש כמו מכונית סלון טובה ויודע גם לנסוע בשטח לא רע בכלל
מי שלא מפחד על הפלסטיקה ועל הפח יעבור בהרבה מקומות שיפתיעו ג'יפים משופרים
מצד שני אפשר בכסף שלו לקנות suv יפני שיהיה אמין יותר משופר יותר ועביר יותר בפחות כסף
מה שכן ביצועי הכביש ואיכות החיים שם לא יהיו באותה הקלאסה
מצד שלישי מי שיכול להרשות טוארג יכול גם לקנות אותו לטיולים ברמת בינוני + ולהתחרעות של ממש לקנות סופה/דיפנדר/ סמוראי/סיקס :cool:
-
תגובה להודעה: טוארג יד ראשונה, כדאי?
מדהים כמה אנשים כותבים שטויות בלי שיש להם הכרות עם הרכב!
לטעמי הרעיון הוא לכתוב על נושא שאתה מכיר והמלצתך היא בעלת ערך
ולא על בסיס שמועתי, ראיתי "שני רכבים על גרר" אם זה קרטריון כנראה
שלא היינו קונים סופות ולנד רוברים...
בארבע שנים האחרונות אני מעביר הדרכות נהיגה לרכבי טוארג,
מסלול ההדרכה לטוארג זהה למסלולים של כל סוגי הרכב שאני מדריך אליהם
ווהמסקנה שלי שונה במעט משל שאר הכותבים (מלבד דרור וצחי)
הרכב מדהים!!! בכל קנה מידה בשטח, אין אף רכב סידרתי שנותן מרווח גחון של 30 ס"מ!
(גם לא דסקברי 3) אין יבואן שמביא מגוון כל כך רכב של מנועים החל מV6 בנזין ועד V10 דיזל
וחשוב מכל כשעולים חזרה לכביש( הבחור כתב שהוא מחפש רכב לטיולים מדי פעם ולא לעבודה בשטח)
מרגישים שנוסעים ברכב ספורטיבי מעודן ובטוח, גובה הרכב יורד אוטומטית במהירות של 120 קמ"ש ל21 ס"מ
ובמהירות של 180 קמ"ש ל-18 ס"מ כך שנהנים מכל העולמות, גם רכב שטח בעל עבירות יוצאת דופן וגם רכב כביש מדהים ובטוח.
וו
-
תגובה להודעה: טוארג יד ראשונה, כדאי?
קראתי בעיון את התגובות,
לטעמי רוב רובן של התגובות מבוססות על שמעתי, אמרו לי , וכו,
עובדתי ראיתי את הטוארג מדלג בקלילות(ומשאיר חתיכת פלסטיק) על המדרגה בנ.ג 186
אז לפני שמדברים על שבילים/מוצצות/ ועוד כל מני דברים לא מבוססים נתחיל בזה ,
נ.ג 186 בנונשלנטיות מדהימה!!!
-
תגובה להודעה: טוארג יד ראשונה, כדאי?
על איזה מדרגה אתה מדבר? המדרגונת ממש בסוף העליה מימין?
-
תגובה להודעה: טוארג יד ראשונה, כדאי?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
אבא של גלעד
בוקר טוב לכל מי שנשאר בבית,
אני חדש כאן אך אנסה לא להשמע טירון לגמרי...
יש אופציה לקנות טוארג 2006 דיזל עם כ-40000 ק"מ נראה במצב סביר
הכיוון הוא טיולי סופ"ש לא מאוד אתגריים, לפני שמתחילים לדבר על שיפורים- מישהוא מכיר ויכול לתת חוות דעת שהיא מעבר לבדיקה? הכוונה לתופעות ידועות, בעיות אופיניות, דברים ספציפיים לרכב הזה שצריך לבדוק?
מעניין, כמה עולה טוארג בן שנתיים עם 40,000 קילומטר? לא במחירון של לוי יצחק, במחירון האמיתי של החיים. יש תשובה? מאיר?
-
תגובה להודעה: טוארג יד ראשונה, כדאי?
אם אני מסכם את כל התגובות עד כה, חוץ מאחת או שתיים כל מי שאכן ראה מקרוב (או מבפנים) טוארג בשטח תמים דעים (דרור, אני, יפתח) - שהיכולות לא פחות ממצוינות.
אבל חוץ מהרכב הבודד שאני מכיר (ואי אפשר לבנות על זה סטטיסטיקה, כי זה קשור באופן הדוק גם לסגנון הנהיגה של בנאדם ספציפי) - מעניין אותי לשמוע מהיכרות איך הרכב הזה מזדקן, כשהוא באמת מבלה בשטח מדי פעם.
אסף.
-
תגובה להודעה: טוארג יד ראשונה, כדאי?
קודם כל- תודה לכולם על התגובות, שהיו מענינות.
היות ובאמת אין כוונה לטפס לנ"ג כאלה ואחרים (הספיק לי במילואים) אלא יותר טיולי משפחות בשבילים עם הפסקת אוכל בצל, (הנה ניפיתי את כל המקטרגים לסוגיהם) והואיל ויוצא שהמחיר כמעט זהה ללנדקרוזר מקביל בשנתון ובאיבזור- הטוארג נראה פתאום יותר מושך...
בעל הרכב טוען ש"הוא לא ראה שטח" לבדוק במוסך המטפל וזהו?
-
תגובה להודעה: טוארג יד ראשונה, כדאי?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
אבא של גלעד
הואיל ויוצא שהמחיר כמעט זהה ללנדקרוזר מקביל בשנתון ובאיבזור- הטוארג נראה פתאום יותר מושך...
ההגיון שלי אומר שזה בדיוק מה שהופך את הטוארג להרבה פחות מושך!
-
תגובה להודעה: טוארג יד ראשונה, כדאי?
"לא ראה שטח" - אפשר להאמין בהחלט. עוד משהו - בטוארגים ללא "חבילת שטח" המקורית של פולקסווגן, אין נעילה אחורית.
לגבי המחיר הזהה ללנדקרוזר מאותו שנתון - הנה לך נמרוד, הסבר ממצה מה קורה לרכבי היוקרה בשוק. חדשים מהחנות - טוארג V6 TDI די בסיסי עולה 100-150K יותר מהלנדקרוזר LUXURY המפואר. אחרי שנתיים הם כבר עולים אותו דבר?... ומה יהיה בעוד שנתיים?
באופן אישי - מבין שניהם, כלים בני שנתיים במצב מצויין? הייתי לוקח דווקא טוארג ובלי להתבלבל.
-
תגובה להודעה: טוארג יד ראשונה, כדאי?
רכב בסדר גודל מחיר כזה ,אל תהסס ,קח לבדיקה חובה.זה לא סיקס.ועם כמות אלקטרוניקה שלו אז ודאי וודאי.
באשר לסחירות ,מסכים במאה אחוז עם דרור,לך בשתי ידיים על הטוארג,
רכב יפה ,עם פוזה של המשפחה הנכונה[מישהו אמר המו...ת].?
רכב לא פראייר בכלל בשטח ,וראיתי אותו,וגם בן משפחה אחר השייך למישהו באתר !ממש לא להאמין.[סינכרו].
אתה לא הולך לעשוש,למרות שאתה יכול בקלות...אלה מסתובב במרזבה...
אז לסיכום דעתי הצנועה,לך על זה.
כלים בני שנתיים שעלו חדשים 380-700אלףשח,נמכרים ב250~ אלף שח,מדהים.בהתאמה V6 עד V10!
לעומת לנד קרוזר הלהיט התורן שמאבד מערכו הרבה פחות.
אבל נראה הרבה פחות טוב.
מכונית עממית עאלאק.[מישהו אמר גולף מוגבהה?].
ואל תתבלבל חביבי עשה בחירה נכונה ושקולה.
בהצלחה רבה לך .
-
תגובה להודעה: טוארג יד ראשונה, כדאי?
אני שאלתי על גלגל הספר ולא הגיבו . ( כנראה שלא צריך גלגל ספר )
אני חוזר ושואל
כמה עולה מראה ?
כמה עולה פלסטיק רגיל כמו שיש בכל פינה של רכב כזה ( ושיהיה במלאי זמין ! )
מה בדיוק יהיה מחיר הרכב הזה בעוד ... שנה ( כי אתה רוצה למכור אותו )
ונגיד רק נגיד כמה עולה תיקון גיר ( סתם כי בא לי לחשוב על הגיר )
ובכלל מה אורך חיים ממוצע של גיר ברכב כזה ? ( גם במיוחד לרכב שלא רואה שטח וכל היום ראשון שני ברמזורים )
ובענין ה נ ג או המרזבה חשבתי לעצמי מה יכול להיות הנזק ( בכסף ) על איזה ציריה :twisted:
איך בכלל גוררים רכב כזה ? נגיד בנקרות על דרך . רצועה וגוררים :rolleyes:
מי שהוא בכלל חשב על זה .
מה פתאום לגרור טוארג .:cool:
אומנם לנד קרוזר לא בדיוק רכב זול אבל יש אלפים וחלקים משומשים \ חדשים בכל פינה .
וכולם כולם אותו דבר . הכל מתאים !!
ומוסכים כולם מוכנים לטפל רק תבוא .
וטוארג כמה יש ?
וכל אחד דגם אחר !
מי בכלל מוכן לגעת ( לתיקון )
והחלקים מתאימים ? ( כנראה שלא כל כך )
אז בכל זאת כדאי להכניס לחשבון הסופי תקציב כספי בסעיף שונות אני הייתי מתחיל
20.000 - 60.000 שקל ( לשנה )
בהחלט יתכן שבשנה הראשונה יהיה לך עוד עודף בקופה .
אבל הגג הנפתח יום אחד לא יסגר .
וכשמשאבת הדלק תחליט שמספיק להיום . מנהל הבנק יתקשר אליך .( לא חשוב בנזין \ דיזל )
זה רכב נישה . וכרכב נישה הוא מיוחד .
זה רכב שמיועד למשוך את השוק ( והוא מצליח למשוך ) תראו איזה דיון מתפתח .
אבל זה רכב מת . רק תחשוב כמה הוא מפסיד במכירו כל חודש .
וכשתבוא התקלה המיוחדת זה יהיה סופו .
תקלה מיוחדת לא חייבת להיות יקרה בכסף . בדרך כלל תקלות מיוחדות יש להם תכונה
שכל אחד מומחה ולכל אחד יש חבר שיודע מה לעשות .
אבל בסוף היום אתה נשאר עם ה XX
ואנחנו קוראים שרשורים
אז שלא תגידו לא אמרתי לכם
עכשיו אתה יכול לקבל החלטה בוגרת ולא רק לפי איך הרכב ניראה .
איציק
-
תגובה להודעה: טוארג יד ראשונה, כדאי?
אני מציע להקשיב טוב, טוב לאיציק, מבחינת הנסיון שלי עם הרכב, בשטח הוא מדהים ,עושה צחוק מרוב הרכבים שראיתי, כולל יום עבירות מול דיסקברי משופר ונעול אחורה, הטוארג טיפס בכל מקום שהדיסקברי טיפס, רק בהרבה יותר קלות ושליטה.
על הכביש אין מה להוסיף.
אמינות מאלו שאני מכיר(בערך 8 כלים), לא כלי אמין, כל הזמן יש בעיות וכאן מגיע החלק העצוב-החלקים ועלות האחזקה.
עלות החלקים והתיקונים מטורפת, אני מכיר מישהו בV10 שנאלץ להשייט את הרכב לגרמניה לשם תיקון הגיר כי בישראל לא היה את הידע/חומרה/חלקים עבור הגיר ,מיותר לציין שבעלות התיקון היה אפשר לקנות משפחתית טובה חדשה....
זו לא דוגמה יחידה שיש לי....חשוב לבדוק עלות פלסטיקים וטיפולים מול המתחרים(כגון דיסקברי 3,לנדקרוזר וכו'), מנסיון בכלל הכלים היקרים אומנם נופלים במחירון ,אבל עלות החלקים נשארת אותו הדבר כשהיבואן לוקח בחשבון שמדובר על רכב של חצי מליון ש"ח ומעלה ולבעליו לא תהיה בעיה להחזיק אותו(מה שכמובן מקרין על מחירי הביטוחים גם).
-
תגובה להודעה: טוארג יד ראשונה, כדאי?
איציק, מה שאתה אומר נכון כמעט לכל רכב משנת 2000 ומעלה שהוא לא מדגם שנמכר בליסינג (כי אז יש לו חלקים כמו זבל).
אז מעכשיו נקנה רק רכבים ישנים?
אין מה לעשות, חלק מהעניין של הקידמה ברכבים האלה הוא המערכות החכמות שלהם. הן עוזרות מאד ביומיום ומנעימות את החיים אבל אין ספק שכשיש בעיה אז היא לא זולה לטיפול. כמו בכל עניין בחיים - זה סיכום של עלות מול תועלת וכל אחד עושה את החשבון שלו.
-
תגובה להודעה: טוארג יד ראשונה, כדאי?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Gilad
איציק, מה שאתה אומר נכון כמעט לכל רכב משנת 2000 ומעלה שהוא לא מדגם שנמכר בליסינג (כי אז יש לו חלקים כמו זבל).
אז מעכשיו נקנה רק רכבים ישנים?
אין מה לעשות, חלק מהעניין של הקידמה ברכבים האלה הוא המערכות החכמות שלהם. הן עוזרות מאד ביומיום ומנעימות את החיים אבל אין ספק שכשיש בעיה אז היא לא זולה לטיפול. כמו בכל עניין בחיים - זה סיכום של עלות מול תועלת וכל אחד עושה את החשבון שלו.
יש הרבה מה לעשות
חלק חשוב בקבלת החלטה איזה רכב לקנות
זה סוף מעשה במחשבה תחילה .
טוב עשה פותח השרשור בשאלה שלו .
לצערי אני ניתקל לא פעם בסוף המעשה .
אותו בעל רכב שחושב שיש לו ביצת זהב ביד ומתברר לו שזה קן צרעות .
רכב שאינו נמכר בשוק הישראלי כל שנה כמה מאות יחידות
והוא צריך להמכר במשך כמה שנים רצופות
הוא רכב שמי שמחזיק אותו בשנה 3 -4 - 5 מחזיק צרות .
ולא חסר דוגמאות של כל יצרני הרכב .
איציק
-
תגובה להודעה: טוארג יד ראשונה, כדאי?
אני מבין לגמרי את ההגיון של נמרוד.. רואים בתמונות ובמפרט...
-
תגובה להודעה: טוארג יד ראשונה, כדאי?
[quote=RONI;212972]מכונית עממית עאלאק.
quote]
וואלה.
בתרגום מגרמנית: VOLKSWAGEN = "מכונית עממית". מה זה עממית....
חשוב מאוד לציין שבין כולנו, המעטים שהתנסו בטוארגים עשו זאת ברכבי הדגמה (אני) או ברכבי הדגמה ורכבים של לקוחות (יפתח) - בכל מקרה לא במכונית שלנו. אנחנו נסענו בכלים חדשים ותקינים, וככאלה באמת אין להם שום מתחרה בעידון, בנוחות, בהתנהגות ובאיכות הביצוע בשטח ובכביש. תראו לי עוד "רכב-שטח" שנוסע 240 קמ"ש מדודים על GPS (כן כן,כאן בארץ), שמשחיז כבישים מפותלים בקצב של מכונית ספורט טובה, ואחר כך מטפס ועובר בזילזול הצלבות, בורות עמוקים, שיפועי צד ועליות תלולות? עובד מדהים גם בבוץ וגם בדיונה? גם בדרדרת וגם בשטח טכני?
טוארג נמכר בישראל בהרבה מאות יחידות כבר כמה שנים טובות. יש הרבה כלים בשוק, יש חלפים (במחירים מפולפלים), יש מוסכים (יקרנים ושוחטים). ברור שזו האמ-אמא של כל המפלצות המוצצות, לא רכב זול לתחזוקה כלל. אבל מי שקונה אוטו כזה מחזיק כנראה במשאבים הפיננסיים הדרושים. בשביל הנאות החיים צריך לשלם כנראה, ולא מעט.
עצם איזכור הלנדקרוזר הוא עלבון לרכב ברמתו של הטוארג - לנדקרוזר שהוא רכב טוב לכשעצמו, מרגיש כמו משאית ישנה מול טוארג. אז תעשו טובה, בחייכם...
גם לנדקרוזר לא רכב זול, ויש מעט מאוד משותף בינו לבין דגמי טויוטה האמינים-מיתולוגיים של פעם. גם הוא עטוי בפלסטיקים פריכים מכל הכיוונים, גם הוא יודע לשבור דיפרנציאלים... גם במוסכי טויוטה אפשר להשאיר לא מעט כספים ולהתקוטט עם מחלקת השירות על הפעלת אחריות.
איציק, לעניין הגלגל הרזרבי - בטוארג פשוט אין כזה! מין אופנה מעצבנת שפושה כמו צרעת ביצרני רכב רבים. תהיה בטוח שפולקסווגן השקיעו כמה מיליונים בסקרים שתוצאותיהם הראו שעל האוטובאנים בגרמניה כמעט ואין תקרים, וחוץ מזה לקוחות של מכוניות יקרות לא מעזים ללכלך את אצבעותיהם המטופחות בהחלפת גלגל מפונצ'ר... אז למה לטרוח? חוץ מזה, ואתה יודע זאת טוב ממני - בעולם הרכב המודרני שולטת התפיסה שגורסת "למה לפשט עניינים אם אפשר לסבך אותם? וככל שיותר מסובך, כך יותר טוב..." (ליצרן כמובן). אז בטוארג יש מדחס אוויר ובלון של חומר לתיקון תקרים, די דומה ל-FAST הישן והטוב שאנחנו מכירים כבר 20 שנה מעולם האופנועים. תגיד שזה לא שווה כלום בשטח? שצמיגי חתך נמוך נקרעים תוך שנייה ושום בלון לא יעזור במקרה של קרע? אנשי פולקסווגן יסכימו איתך ויסבירו לך שהרכב לא מיועד לנסוע בשטח...אז במטותא ממך, אל תבלבל להם במוח. אם תתעקש, ימליצו לך להחזיק סט גלגלים נוסף, הכולל חישוקים בקוטר קטן יותר עם צמיגי שטח...
לחילופין - ברשימת התוספות האינסופית של הטוארג נמצא גם מתקן חיצוני עם גלגל רזרבי, תוספת שמחירה הפעוט עומד על 5 ספרות... ואני מניח שפותרת את השאלה שלך. זה שרוב הלקוחות לא טורחים להזמין אותה? סיפור אחר לגמרי.
-
תגובה להודעה: טוארג יד ראשונה, כדאי?
לעניין "אמינות" בטוארג:
כולנו כאן מבלבלים ומתבלבלים ועושים השוואות שאינן במקומן. מה זה "לא אמין"? בהשוואה למה? ברור שברכב עמוס בטכנולוגיה כמו מעבורת חלל, הסיכוי לבעיות ולתקלות גבוה משמעותית.
ברור שבטוארג יהיו הרבה יותר תקלות מאשר בהיילקס לדוגמא, ושכל אחת מהן תהיה מסובכת ויקרה לתיקון. רוצים השוואה רצינית? תשוו את הטוארג לבני מינו ממשפחת המפלצות המוצצות - דיסקו 3, מרצדס ML, ב.מ.וו X5, וולבו XC90.
-
תגובה להודעה: טוארג יד ראשונה, כדאי?
פותח השרשור יודע שלרכב אין גלגל רזרבי
דרור ברכב שאני מכיר ( מה לעשות מכיר אחד מקרוב ) היה גלגל רזרבי מכווץ
ועוד שקית לארוז את הגלגל המפונצר .
ובמקרה שיש ציוד ברכב אין מקום לגלגל המפונצר :rolleyes:
הרוב המוחלט של כלי רכב יוקרתיים מוצא את עצמו כיד שניה ברשות כאלה שלא בדיוק מבינים מה יש להם .
הם מתרשמים מהשם
מתרשמים מהמחיר ( הזול יחסית לחדש )
מתרשמים מתאורי פרסומת שונים
ולא פעם יש להם באמת מוצר איכותי אבל ממש לא בתקציב התחזוקה שעומד לרשותם .
איציק
-
תגובה להודעה: טוארג יד ראשונה, כדאי?
יצא לי להגיע למדרגת הנקרות ולראות אחד כזה שבא לא נכון למדרגה (ב90 מעלות), כשל, נסע אחורה והתיישב על סלע.
שם יצא לי לזחול מתחת לאוטו כדי לעזור לחילוץ, ראיתי את הזרועות של הגלגלים האחוריים, ראיתי את הפלסטיקים שם מתחת לפגושים וראיתי גם את התיסכול והאכזבה של בעל הרכב שידע כמה הטיול עלה לו (הוא הצליח גם לפגוע בפגוש הקדמי היכן שהוא בדרך).
אזי יש לרכב 30 ס"מ מרווח גחון, ומערכות אלקטרוניות שיקחו אותו עד לקוטב הצפוני, אבל באמת נראה לכם שהמהנדסים הגרמניים דמיינו אותו עולה את מעלות ארצינו, אני בטוח שהוא יכול אבל בעל המוסך יחכך ידיו בהנאה אח"כ.
מי שקונה כזה ויסע לדיונות באשדוד (או לשלג בגולן בחורף) לא יפסיק לחייך, אבל מי שקונה כזה כדי להפוך לגי'פאי חובב מעלות ונחלי הדרום, כדאי שיהיה לו הרבה מצלצלים בכיס. ואם יש לו אז מה אכפת לו....
-
תגובה להודעה: טוארג יד ראשונה, כדאי?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
רוצים השוואה רצינית? תשוו את הטוארג לבני מינו ממשפחת המפלצות המוצצות - דיסקו 3, מרצדס ML, ב.מ.וו X5, וולבו XC90.
זו השוואה של מגזינים. ההשוואה הרצינית היא זאת של המציאות - הלקוח האמיתי של רכב משומש מתחבט בין מכוניות שעל פי הספר הם מסגמנטים שונים לגמרי, משנתונים שונים, כשהמכנה המשותף הוא תמיד קודם כל תקציב. במקרה הזה אני בטוח שגם רכבים חדשים נכנסים להשוואה מול הטוארג בן השנתיים. למעשה, זה חלק ממה שמפיל את המחיר של היקרים מאד - כי אפשר לקנות רכבים חדשים, טובים מאד, פחות יוקרתיים, בפחות כסף והם גם ישמרו את ערכם טוב יותר. נסיעה ב240 קמ"ש בדרך למצפה רמון רק כדי להתקע עם פאנצ'ר בנקרות... אני חייב להגיד דרור שגם אלי זה לא מדבר, והייתי מעדיף לקנות, למשל, רנגלר חדש דנדש באותו כסף ועוד לקבל עודף. ואם תגיד שגם זה לא רלוונטי - הייתי לוקח סובארו פורסטר, טורבו, חדשה + עודף.
בחייכם - מעבר לנסיעות מבחן ודיונים פילוסופיים - אתם באמת יכולים להצדיק רכישה של טוארג משומש, לשימוש אישי יומיומי, במציאות, לבן אדם כמוכם ששואל שאלה בפורום, גם לו היה לכם כסף? ואתם לא רחוקים. רבים מאיתנו יכולים להרשות לעצמו לקנות טוארג/X5/מרצדס ML, לא בן שנתיים אבל בן 4, 5, 6. למה אתם לא עושים את זה? השאלה היא לא רק לדרור.
-
תגובה להודעה: טוארג יד ראשונה, כדאי?
עוד סיפור לאוסף:
במשרד בו אשתי עבדה קנו טוארגים לשותפים.
יום כיף של המשרד - נסעו כולם לטיול שטח- המסלול שנבחר היה מערד- ציר הגז- נחל חימר- וקינוח בנחל סדום.
בסופו של יום- לא כולם חזרו במכונית שעמה יצאו מת"א... (והיה נהג מונית מערד שהרויח נסיעה מיוחדת לת"א :-)
נכון- מקרה אחד בטח לא מייצג, אבל זה טיבו של פורום- כל אחד מספר מנסיונו וככה מתבהרת קצת התמונה. התיקון היה יקר לזה שנתקע ויקר שבעתיים לזה שחבט את גחונו באיזו מדרגה (הלך החיישן הזה והרכיב ההוא וכו')
כששואלים את השותפים היום (כבר שנתיים עם הרכבים)- הם לא כ"כ מרוצים מהבחירה: האוטו נוח והכל ,זה נכון- אבל: ירידת ערך חדה, נסיעת השטח הופכת לנסיעה מתוחה כשכל חבלה קלה עלולה להסתיים בנזקים גדולים. מבחינה זו- עובד נוסף שדווקא רכש טויוטה לנדקרוזר הרבה יותר מרוצה.
רק נק' למחשבה. ומה שלא תקנה- כולנו אכולי קנאה:mrgreen: תהנה.