בכיר באוצר: בתוך חצי שנה עד שנה תקרוס חברת ליסינג גדולה ותגרור עמה יבואן רכב גדול
http://www.themarker.com/tmc/article...081006_1026772
Printable View
בכיר באוצר: בתוך חצי שנה עד שנה תקרוס חברת ליסינג גדולה ותגרור עמה יבואן רכב גדול
http://www.themarker.com/tmc/article...081006_1026772
... היא עלולה לגרור איתה גם כמה מוסכים קטנים...
יש הרבה יותר מכמה מוסכים שהם למעשה שפוטים של מערכת הליסינג \ חברות הביטוח
סביר שמוסכים יפגעו
מאד סביר שחברות חלקי חילוף יפגעו
כל מי שמסביב יכנס לבונקר .
וכולם אבל כולם בצורה כל שהיא יפגעו .
ומה אז ?
כבר כמה שנים שהעסק הזה מתנפח ואין מי שיעצור .
קפיטליזם חזירי !
איציק
שני פסימיסטים חסרי תקנה.
מחירי הליסינג יעלו, האטרקטיביות שלהם תרד, מה שיוביל לעליה ברמת הפריבטיזציה של שוק הרכב = יותר כלי רכב חדשים פרטיים, ויותר אנשים שיעדיפו מכונית משומשת ע"פ ליסינג אטרקטיבי פחות.
מכאן יוצא שהמוסכים רק ירוויחו.
תוסיפו על כך את העובדה שחלק גדול מכלי הרכב המשומשים יהיו X ליסינג, ואני כבר רואה את הקונים של הרכבים הללו משלמים את מחיר טיפולי הליסינג.
איציק, אתה יכול להתחיל לחכך ידיך בהנאה. היו הרבה הונדה בליסינג.
יוני5
סוחרי הרכב בארה"ב נתקעו עם מאות אלפי מכוניות - הרוכשים חוששים לקחת הלוואות רכישה
http://www.themarker.com/tmc/article...=yh20081006_02
פסימיסט זה אופטימסט בעל נסיון ?
איציק
מישהו אמר אלבר ?
עזבו ספקולציות!
קווצו את הישבן ותחכו!
מישהו אמר דנידין.
לקחת כתבה של עיתונאי חסר אחריות וישר לקפוץ לשימחה לאייד,
מי? מה? למה??
בדיוק כמו לומר בנק עומד לפשוט רגל וייקח עימו את המשקיעים
יש לך מיידע מוצק פרסם ותתמודד בתביעת דיבה
אין לך ? שתוק.
יש בסך הכל 5 או 6 גדולות,
נסיון העבר מוכיח שגם שקופל פשטה את הרגל היא נרכשה והלקוחות לא נפגעו,
ביג דיל ,
ואוו חברת ליסינג תפשוט את הרגל
ואוו ממש מרגש
נניח שלחברת היי טק יש בחברת ליסינג 500 כלי רכב והליסינג פשט רגל
וואט דה פאקינג דיל?? מה הבנק ייקח את המכוניות??
ייקחו חברות הליסינג מחברה אחרת בקצת יותר יקר
ואווו, ממ שמרגש
מי שיכול להפגע זה הבנקים
גם בנק כבר פשט רגל במדינת ישראל והלקוחות לא בדיוק קיבלו את כספם .
מענין מה תיהיה התגובה על חברת ביטוח כמו ביטוח ישיר או AIG שכמעט ... וזה עוד לא נגמר .
שמחה לאייד למה ?!
וכשבנק נפגע אני לקוח הבנק לא סופג רסיסים ?
וכשחברת ביטוח מחליטה החלטות חד צדדיות אנחנו הלקוחות מי שהוא שואל אותנו ?
וכשחברות הרכב עושות מה בראש שלהם משרד התחבורה מגן עלינו ?
ואז יש עיתונאי שצועק המלך ערום ( זה לא בדיוק עיתונאי אומר את זה )
ומיד אומרים שהוא חסר אחריות
איציק
כן מאיר, גם הבנק ייקח את המכוניות, וגם הלקוחות ייצטרכו להמשיך לשלם עד התשלום האחרון.
ראה מקרה בועז יונה - הלקוחות נשארו בלי דירה, אבל עם משכנתה
משום שאין כל קורולציה בין משכנתא לליסינג
משכנתא זו הלוואה שהנכס משמש כבטוחה
ואם אין לך את הנכס עדיין יש לך חוב,
ליסינג זהו הסכם שכירות
אין לך את הרכב אין לך שכירות
נניח שחברת זלמנסון ליסינג ובונזו פושטת את הרגל
יש לה 5000 רכבים משועבדים לבנק,
נו באמת מישהוא חושב שהבנק ייגש ל5000 בעלי רכב יחרים להם את הרכב וימכור אותם לקבל כסף??
וכן הלאה וכן הלאה
וכמו כן אם יש מאן דהוא שיודע מי החברה ולא אומר זה חסר אחריות איציק ולא להייפך
כבר היו חברות ליסינג שפשטו רגל בארץ .
ליסינג מימוני ... ליסינג תפעולי ... ומי לקח למשתמשים את הרכב כן כן הבנק .
בסוף תקופה XXX הרכב נשאר בבעלותך ? או יכול להישאר תמורת X שקלים
ומי מעביר בעלות ?!
ואז למי שייך הרכב ?
לחברת זלמנסון פיתוח מוצצים . לעובדי החברה יהיה רכב .
אבל משפחת זלמנסון שמשלמת כל חודש X שקלים לחברת ליסינג המוצץ הנוצץ שבינתיים פשטה רגל .
מה יהיה עם הרכב שלה ?
או מי יאפשר לשוכר הקטן לממש את מה שהובטח לו בחתימת החוזה ?
בית המשפט ? או חבורת נושים המיוצגת על ידי חבורת נוכלים בחולצות לבנות ....
בקיצור יש ברשותך רכוש שלא בטוח שהוא שלך .
ובארץ יש הרבה חברות ליסינג קטנות ( כמה מאות מכוניות )
וכן יש כמה ענקי ליסינג שעושות מה בראש שלהם ואין לי ספק שברגע האמת הם לא יהססו
לזרוק את המפתחות על השולחן .
ומקסימום לבקש סליחה :roll: :roll:
איציק
וזה ממשיך להתפתח
שוק הרכב העולמי צפוי לקרוס לחלוטין ב-2009
בינתיים הכל דיבורים
מגרשי החניה מתמלאים כלי רכב
ובכבישי הדרום כבר לא נראים נגררים עמוסים כמו לפני שנה .
http://www.themarker.com/tmc/article...20081010_97622
אתה יודע מאיר חשבתי על המשכנתה ועל הבטוחה
מענין מה יעשה הבנק כשיתברר לו שהבטוחה שלו ( מכוניות בכל רכבי הארץ ) שוות הרבה פחות .
לוי יצחק יכול להמשיך לפרסם מחירון
אז מה יגידו לבנק תראה מה כתוב במחירון ?
איציק
אתה פשוט מחזק את מה שאני אומר,
נניח שלקחת מאזדה 3 ששועבדה לבנק ב 100.000 ש"ח יש לך הסכם ליסינג עם חברת זלמנסון
זרנוקי ענק בווזלין נוזלי,
ז.ז.ע.ב.נ להל"ן זלמנסון פשטה את הרגל הרכב שווה היום 75000 ש"ח מה יעשה הבנק??
יקח את הרכב וימכור אותו ב 50000 ש"ח??
לא ולא , יבקש ממחזיק הרכב להמשיך לשלם כי הרי מחזיק הרכב משלם לפי 100.000 ש"ח.
אלו חוקי הכלכלה,
ומה יעשה לקוח לשעבר של ז.ז.ע.ב.נ כשתיהיה לו תקלה כל שהיא ?
או מה יעשה לקוח לשעבר של ז.ז.ע.ב.נ כשתיהיה לו תאונה כל שהיא ?
ילך לבנק ויבקש ממנו להמשיך לתחזק את הרכב לפי ההסכם ... איזה הסכם ? זה עם ז.ז.ע.ב.נ
או הסכם חדש עם הבנק של משפחת זלמנסון ?
או שאולי הבנק יחליט שהוא מוכר את כל כלי הרכב ... ומי יאסוף את כלי הרכב ?
ובינתיים שחברת ז.ז.ע.ב.נ כבר לא קיימת
מי יעשה ביטוח לכלי הרכב ?
אתה באמת חושב שכל חברה שמחזיקה רכב ליסינג תרוץ ותעשה ביטוח .
בינתיים אותם נציגי השרות \ קציני הרכב \ אחראי תחבורה שמקבל שכר מ ז.ז.ע.ב.נ
או מקבל שכר מהבנק ימשיכו לנהל את צי הרכב ?
המצב רחוק מלהיות פשוט
וכשאני חושב על זה לעומק קשה שלא לחשוב מה יעשה מוסך שכל הכנסתו מחברת ליסינג ?
או מה יעשה בנק שמוצא את עצמו בעלים של עשרות אלפי מכוניות מפוזרות על פני כל הארץ .
וחלקם במוסכים . והמוסכים הם בעלי חוב של חברת הליסינג
מענין מאד
איציק
הייתה חברת ליסינג ירושלמית שפשטה את הרגל לפני 4-5 שנים. הלקוחות הפסידו הרבה כסף.
אף אחד לא יחזיר ללקוח את המקדמה והתשלומים החודשיים ששולמו.
בשורה התחתונה, הרכב לא של הלקוח, אלא של חברת הליסינג, ובניגוד לקריסת בנק, אף אחד לא ירוץ לפצות את הלקוחות שיפסידו את כספם.
מענין מאיזה סיכון חוששים במשרד הבטחון ?
http://www.themarker.com/tmc/article...081019_1029744
איציק
אתה נותן קרדיט גדול מדי.....
בצה"ל חוששים ליפול שוב לחוזה ליסינג שמעבר להיותו גרוע, החברה פשוט לא מצליחה לעמוד בתנאי החוזה, כפי שקורה כרגע. להגיד לך שזה לא יקרה שוב?..... יותר מדי נסיון רע בעניין הזה כמו באחרים. הכוונה טובה בחוזה החדש, הביצוע כנראה שוב יהיה מגוחך.
סיכוני יציבות השוק וכדומה - נראה לי שלא ברזולוציה שלהם....
איך מונעים מ'בועת' הרכב להתפוצץ? :shock:
http://www.news1.co.il/Archive/003-D...l?tag=21-12-02
איציק, מה שהכתב, שהוא שלוחה של איגוד המוסכים, מציע זה בסה"כ דרך לתת לאיגוד המוסכים יותר כוח. אז במקום רעה חולה אחת תהיה לנו אחרת.
אם זה יקרה אז עוד יש מצב שבאמת יעצרו את כל מי שיחליף פלאגים ושמן בביתו.
איגוד המוסכים חי קיים ונושם למעלה מ 50 שנה
לצערי הוא רק היה נושם ולא בועט .
ההנהלה החדשה החליטה לשנות כיוון . ( בינתיים ללא הצלחה )
http://www.news1.co.il/Archive/003-D...l?tag=23-51-17
גם המאמר הזה קשור ישירות למוסכים .
מצא את ההבדלים בין המכונאי לרופא שיניים .
איציק
אתה טועה בהבנת הניקרא,
צהל לא חושש
צהל מגדיל את הצי מ 6000 ל 10.000
היו 2 חברות יהיו 3 כלומר נתח השוק נשאר זהה כשהיה
אז???
זה מזכיר לי ניווטים של טירונים
אונסים את המפה לשטח
איציק, אם היצרן דורש התקנה של חלקים מקוריים ואילו חברת הביטוח מתקינה חלקים משומשים אז הבעיה היא לא בין הבעלים של הרכב והמוסך אלא בין החברת ביטוח והיצרן.
מצד שני, עם כל הכבוד ליצרנים ולדרישה שלהם לחלקים מקוריים, הם גם בעצמם לא חפים מכל עוון.
לדוגמא: ברשותי פיאט בראבו מודל 2000 (קניתי אותה בסוף 99, הרכב האחרון שנשאר בארץ).
לפני שנתיים או שלוש הרכב נכשל כל הזמן בבדיקות CO בטסט. אני בייאושי פניתי למוסך המרכזי של פיאט ברחוב ראול ולנברג ושמתי שם את הרכב לבדיקת מחשב. אחרי 3 שעות הם התקשרו ודרשו ממני לשלם בעבור החלפת כל הכבלי הצתה. כמובן שכבלי הצתה מקוריים+עבודה=1000 שקל בערך. הטענה שלהם היא שהם לא יכולים לבדוק את הרכב מבלי שיותקנו חלקים מקוריים.
כל הרכב שווה אולי 12 אלף שקל. הם לא היו מוכנים לשום הסדר, כולל רכישה של כבלים משומשים או משהו כזה.
אני הרגשתי שבוי שלהם, כמובן שנדרשתי לשלם את דמי הכאילו בדיקה. שילמתי, צעקתי עליהם ואני לעולם לא אקנה יותר פיאט חדשה מחברה שזהו המוסך המרכזי שלה.
אני מאמין שם כל דרישות איגוד המוסכים יתקיימו אז המצב יהיה חמור עוד יותר.
חוץ מזה, מה שהטריד אותי בכתבה הקודמת היא שתוכנית 10 הנקודות שלהם תגרום לכך שאף אחד לא יוכל לטפל ברכב שלו לבדו. תקרא טוב את סעיף 1 ו3. אני מבין מזה שיתכן ובעתיד יאסר על חברי הפורום להציע חלקי רכב משומשים למכירה ויאסר עליהם להחליף נורה בפנס.
בנוסף, נראה לי שאיגוד המוסכים בעיקר מתוסכל מזה שהוא לא משתתף בחגיגה וכנראה לא מקבל שלמונים כאלו או אחרים.
בקשר לנקודות עצמן, זו כמובן דעתי האישית והיא משוקללת על מה שאני חושב שאני יודע, אם יש דברים שאני לא יודע אז מן הסתם הם לא משוקללים.
אני לא רואה שום סיבה שלא לתת הנחה לחברות שרוכשות כמות גדולה של רכבים או בכלל. זאת זכותי לבקש בתור לקוח וזו זכותי לתת בתור מוכר.
למה שלא יהיו מוסכי הסדר? אני בטוח שמוסכי ההסדר לא מתלוננים על זה, אולי מי שמתלונן זה מי שלא מוסך הסדר? ואל תגיד שבגלל שמוסכי הסדר בקושי מרוויחים משהו אז הם מבצעים עבודה פחות איכותית, זה אולי נכון אבל בכל מקרה זה לא צריך להיות ככה. במקום שהאיגוד יפעל לשפר את כוחם של מוסכי ההסדר מול חברות הביטוח אז הוא פשוט מנסה לבטל את כל מוסכי ההסדר. אני מעדיף לשלם פחות, אם זה אומר ללכת למוסך לשחברת ביטוח יש הסדר איתו, לא ממש משנה לי. גם ככה חלק גדול מהמוסכים מוכנים לעבוד אותו סכום של מוסך הסדר. (כלומר, הם עושים הנחה) היתרון במוסך הסדר הוא שאני לא משלם אלא את ההשתתפות העצמית. לא רוצה את הניירת/הסחבת והבאלגן על הראש. השהרסתי את המגנום תיקנתי אותו במוסך שלא היה בהסדר וזה רק עשה לי כאב ראש.
מה הקשר למדרגות המס/שווי שימוש? כלומר, מה הקשר של זה לאיגוד המוסכים ו/או למוסכים בכלל? אולי בעלי המוסכים רוצים שלכל עובד יהיה איזה טוארג מהעבודה? אני בטוח שלתקן טוארג רווחי יותר מאשר לתקן שברולט איבו מליסינג.
מה אכפת לאיגוד המוסכים ממכירת רכב משומש? אולי גם פה הם רוצים לגזור איזה קופון?
סעיף 8 לא ברור לי כלל. למה הם מתכוונים?
גם סעיף 9 לא ברור, אשמח להבהרה.
עם סעיף 10 אני מסכים בכל הלב. אולי זה הדבר היחידי שבאמרת ראוי מכל הסעיפים האלה.
מצד שני, אם להיות ריאליים, עובד מתחיל בהייטק מרוויח בסביבות ה8-10 בחודש ברוטו. הוא לא צריך ללכלך את הידיים ויש לו את ה"יוקרה" של איש הייטק/מנהל וכדומה.
אבדן מעמד הצווארון הכחול והחלפתו ההדרגתית במעמד ההייטק עושה נזק רב. כישורים שלמים נאבדים כי לא משכילים למצוא פתרון. חבל.
בשרשור הזה אני משתדל להעלות קישורים למאמרים בנושא .
אין לי ספק שרוב בעלי הרכב אינם מודעים לסערה שמתחוללת בתחום הרכב .
חלק לא מבוטל מבעלי הרכב הפך להיות צרכן רכב .(עד לפני כמה שנים הוא היה בעל רכב )
זה לא אסון גדול אבל זה בהחלט סימן לשינוי שאנחנו עוברים .
כל עוד היו בעיות רק בתחום הרכב יתכן ולא היתה צעקה ?
אבל היום אחרי כמה שנים טובות שבהם כל הכלכלה העולמית משתנה
כל מערכות השלטון שלנו משתבשות .
ראה מערכת הבריאות שעברה שינוי ( הפרטה ) ושאתה לא יכול לקבל תרופות בסיסיות .
כי לקופת החולים לא כדאי כלכלית להחזיק את המוצר .
ראה מה שהולך במשטרה . פחות ופחות שוטרים יותר ויותר מתנדבים .
ראה מה שהולך בחינוך . אסון אסון לאומי .
ראה מה שהולך בתחום הסעד .
ראה מה שהולך בתחבורה הציבורית ( מספיק לראות את האוטובוסים המלוכלכים . את קרונות הרכבת .... שלא לדבר על המסילות .)
אותו דבר הולך בתחום הרכב . תחום הרכב מתדרדר .... :sad:
תראה לאן הביאה אותנו החזירות של מערכות הבנקים בעולם .
תראה כמה יצרני רכב נשארו בעולם ( כמה היו לפני 20 שנה ? )
תראה כמה יבואני רכב נשארו בארץ ( כמה היו לפני 20 שנה ? )
אני יכול לכתוב על דפי הפורום .
לשרוף את המועדון ישרוף מי שהוא אחר . :-x
איציק
אתה צודק.
מה שעובר על העולם, ולא רק ישראל, זה פשוט נורא.
המוסר עבודה רק מתדרדר והמחשבה שמגיע לי וכל זה רק יותר ויותר משתרשת.
הייתי על אוניה בארה"ב, לקח להם 3 ימים לפרק אוניה חצי ריקה.
לסינים זה לקח פחות מ8 שעות.
החזירים מדטרויט :cool: :cool:
חשש כבד לעתידן של יצרניות הרכב האמריקניות
כנראה שהמצב הרבה יותר רציני
http://www.globes.co.il/news/article...91965&fid=2973
איציק