-
הילוכים נכנסים קשה בדיונות \ חולות
כבר כמה פעמים שההיתי עם הג'יפ בחולות
וכל פעם מחדש ההילוכים נעשים קשים להכנסה\ העברה
שלא לדבר על רוורס איזה ''השחזות'' צריך בשביל שהוא יכנס
כשאני יוצא לכביש בנסיעה רגילה הכל חוזר לקדמותו ומסתדר
חבר אמר שזה אולי בגלל השילוב (4X4) אבל גם בלי שילוב
בחולות זה קשה
יש לי משאבת קלאצ' חדשה להחליף אבל השאלה אם זה מזה? אם זה יפתור את זה
או שהקלאצ' מתחמם או שהגיר מתחמם?
יש לציין שאפילו אחרי 5 דקות בחולות שהגיפ עוד לא יתאמץ כלכך ולא יתחמם (להערכתי)
זה גם קורה
-
תגובה להודעה: הילוכים נכנסים קשה בדיונות \ חולות
זה לא קשור לגיר אלא למנגנון הפעלת המצמד, ואם אתה יודע שמשהו במנגנון הזה לא תקין, כמו למשל המשאבה, החלף אותו ותראה מה קורה.
-
תגובה להודעה: הילוכים נכנסים קשה בדיונות \ חולות
יכול ליהיות שהקלאץ' מחליק?
אם הוא מחליק במאמץ (חולות) ומתחמם בגלל זה, סביר להניח שיהיה קשה להעביר הילוכים.
עידן
-
תגובה להודעה: הילוכים נכנסים קשה בדיונות \ חולות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
סופת המדבר
כבר כמה פעמים שההיתי עם הג'יפ בחולות
וכל פעם מחדש ההילוכים נעשים קשים להכנסה\ העברה
שלא לדבר על רוורס איזה ''השחזות'' צריך בשביל שהוא יכנס
כשאני יוצא לכביש בנסיעה רגילה הכל חוזר לקדמותו ומסתדר
חבר אמר שזה אולי בגלל השילוב (4X4) אבל גם בלי שילוב
בחולות זה קשה
יש לי משאבת קלאצ' חדשה להחליף אבל השאלה אם זה מזה? אם זה יפתור את זה
או שהקלאצ' מתחמם או שהגיר מתחמם?
יש לציין שאפילו אחרי 5 דקות בחולות שהגיפ עוד לא יתאמץ כלכך ולא יתחמם (להערכתי)
זה גם קורה
כפי הנראה הגיפ שלך סבל מהתעללויות בדיונות .כול פעם שאתה ניכנס איתו לדיונות הוא ניכנס לטראומה.המזכירה לו את העבר ואז הוא מ גיב כמו שהוא מגיב. :D:D:D. .
-
תגובה להודעה: הילוכים נכנסים קשה בדיונות \ חולות
מצמד מחליק בסופה לא יגרום לקושי בהעברת הילוכים.
-
תגובה להודעה: הילוכים נכנסים קשה בדיונות \ חולות
טוב ליפני הטיול הבא לחולות אני יחליף משאבת קלא'צ
ונראה מה יהיה ( אני יעדכן)
**דרך אגב אם קלאצ' מחליק זה אומר זה אומר שהוא לא נתפס טוב
מה שיעזור יותר להחליף את ההילוכים חלק**
-
תגובה להודעה: הילוכים נכנסים קשה בדיונות \ חולות
מכיוון שאתה מתאר מצב שבו כל טווח ההילוכים בעייתי לשילוב, שתי האופציות המיידיות - והנפוצות בד"כ - שעולות מייד הן קלאץ' שאינו מפריד היטב או בעיית שמן גיר.
מכיוון שבכביש ההחלפה מתבצעת חלק לדבריך, ייתכן מאד שהבעיה מתרחשת בעת עומס כאשר הגיר מתחמם, מה שמוביל אותי להמליץ לך על הפעולה הראשונית הפשוטה ביותר: בדוק מפלס שמן גיר ואת צבעו/מרקמו. בכל מקרה, אם לא החלפת שמן תקופה ארוכה או שקנית את הג'יפ לאחרונה, אני ממליץ לך להחליף את השמן ולהכניס במקומו שמן חצי-סינטטי 75W90 (גם אם יקר יותר; פנק את הג'יפ שלך והוא יחזיר לך בהתאם...).
פרט חשוב: בעת ריקון שמן הגיר בחן את פקק הריקון; הוא ממוגנט על מנת למשוך אליו שבבי מתכת כדי שלא יסתובבו חופשי בגיר. אם את מוצא עליו בוצה רצינית של שבבים זה עשוי להיות אינדיקציה לשיפוץ גיר באופק, אבל נקווה שאתה לא שם.
בהצלחה.
גיתאי
-
תגובה להודעה: הילוכים נכנסים קשה בדיונות \ חולות
אז שכחתי לעדכן שכול השמנים בגיפ הוחלפו (גם אני חשבתי שהבעיה בשמן גיר)
השמן גיר היה במצב סביר בכמות מלאה על הפקק ריקון לא היה כמות היסטרית
של שבבים טיפה טיפה לא משהו רציני
עוד משהו.. אני טכנאי מכונות ובכול המכונות שלנו בגירים ענקיים
שעובדים בעומסים ענקיים אנחנו שמים
שמן ''פזעמל 220 שמן ממסרות'' הוא נחשב לשמן מעולה.. (עם אותו ריח של 80\90)
אז גם שמתי כזה אמרתי אולי יעזור אבל גם לא
דרך אגב מישהו מכיר תשמן הזה??
-
תגובה להודעה: הילוכים נכנסים קשה בדיונות \ חולות
יש הוראות יצרן אז למה להמציא את הגלגל ?
שים שמן כמו שצריך לפני שיהיה מאוחר מדי
-
תגובה להודעה: הילוכים נכנסים קשה בדיונות \ חולות
טוב אז החלפתי משאבה חדשה..
ולא עוזר נסיעה קצרה בחולות וההילוכים לא ניכנסים
איזה שמן כדי לשים?
ואם זה אמור לעזור? (אם יש למישהו נסיון כזה)
-
תגובה להודעה: הילוכים נכנסים קשה בדיונות \ חולות
אם הרוורס חורק , גם לאחר שמחכים כשלוש שניות עם מצמד לחוץ לפני נסיון השילוב, הבעיה לא בגיר, ואין טעם לנסות שמנים שונים בגיר.
המצמד שלך לא מפריד היטב. צריך להבין אם הרכבת את המשאבה נכון, אם יש לדחיף שלה את החופש הנכון ביחס לדוושת המצמד במידה וזה רלוונטי לרכב הזה, אם הצילינדר התחתון לא נוזל במידה והוא חיצוני, ואם אין אוויר במערכת, ואם כל זה נבדק ונמצא תקין, תצטרך כנראה להוריד גיר ולבדוק מה לא בסדר במצמד, או בצילינדר התחתון, במידה והוא פנימי.
-
תגובה להודעה: הילוכים נכנסים קשה בדיונות \ חולות
הרכבתי משאבה חדשה וב96 היא באה סגורה
זאת אומרת שהיא באה כבר מלאה בשמן ואין אפשרות להוציא אויר
ותאמת אף פעם לא חיכתי 3 שניות
ואין שום נזילה כלום
אבל אני ינסה בכל זאת לחכות 3 שניות ליפני שאני ישלב ל'רוורס'
בכל זאת על איזה שמן גיר אתם ממליצים?
-
תגובה להודעה: הילוכים נכנסים קשה בדיונות \ חולות
בדוק את הברגים בן תיבת ההילוכים לטרנספר, אם זה קורה רק כאשר הטרנספר משולב ל4X4 אז כנראה שנוצר עיוות בין השניים.
-
תגובה להודעה: הילוכים נכנסים קשה בדיונות \ חולות
יש אפשרות לנקז אוויר במשאבה חיצונית, על המשבה התחתונה יש בורג עם ראש הלן קטן, תחפש אותו.
-
תגובה להודעה: הילוכים נכנסים קשה בדיונות \ חולות
מקרה של "רוורס משחיז" גם לא קשור לחיבור גיר/סטרטר, כפי שהוצע כאן קודם. העצה נכונה, אבל לא למקרה של "רוורס משחיז".
חובה להבין עניין בסיסי: בשביל שתהיה חריקה חייבת להיות תזוזה. אם אין תזוזה אין מה שיחרוק. כשהמצמד מפריד בצורה טובה, ומחכים מספיק זמן בניוטרל לאחר הדריכה על דוושת המצמד, אין תזוזה בכניסה לגיר. גם היציאה של הגיר לא זזה כי הרכב עומד. אין מה שיחרוק בגיר כשהמצמד תקין.
יש עניין שאתה חייב לבדוק. אני לא מכיר איך זה ספציפית ברכב שלך, אבל בד"כ יש מידה מדויקת של חופש שחייב להיות בין דוושת המצמד ובין הפין שנכנס למשאבה. בלי החופש הזה אין קיזוז של נוזלים מהמיכל למשאבה ולהיפך, ומהלך המצמד יהיה קצר מדי או שהמצמד יחליק.
-
תגובה להודעה: הילוכים נכנסים קשה בדיונות \ חולות
ההילוכים ה''קידמיים'' נכנסים קשה והאחורי משחיז
-
תגובה להודעה: הילוכים נכנסים קשה בדיונות \ חולות
היום החלפתי עוד פעם שמן של דלקול GX SAE90/// API GL-5
עלה קצת יקר אני מקווה שיהיה איזה שינוי..
במידה ולא .. עוד לא נראה לי שהגיר צריך שיפוץ
כי זה קורה רק במאמץ.. בכביש הגיר רך הכל עובר חלק
אז כנראה שזאת רק התחלה של משהו..
יש איזה תוסף שאמור לעזור בזה?? או שהכל חארטה
-
תגובה להודעה: הילוכים נכנסים קשה בדיונות \ חולות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
סופת המדבר
היום החלפתי עוד פעם שמן של דלקול GX SAE90/// API GL-5
...יש איזה תוסף שאמור לעזור בזה?? או שהכל חארטה
שמת שמן טוב! כל השאר חארטה? כן.
1. תגיד, בבית כאשר אתה יוצא מהחניה, מכניס להילוך ראשון, חורק? כן / לא.
2. בבית היכן הדוושה מפרידה (תחילת נסיעה 1) גבוה או נמוך?
3. בחול היכן הדוושה מפרידה (תחילת נסיעה 1) גבוה או נמוך?
4. בבית הילוך 1 תיבת העברה תחום נמוך, מצמד לחוץ, בלם משוחרר. האם הרכב מנסה לזחול?
5. בחול הילוך 1 תיבת העברה תחום נמוך, מצמד לחוץ, בלם משוחרר. האם הרכב מנסה לזחול?
תענה, אבל תשובה מושקעת,
אז תקבל תשובה:grin:
קיד.
-
תגובה להודעה: הילוכים נכנסים קשה בדיונות \ חולות
היום קרה לי משהו מוזר.
אתמול החלפתי תשמן ולא נסעתי על הגיפ
היום בבוקר שהנעתי באתי להכניס רוורס ולא נכנס
באתי לשים ראשון וכלום.. שום הילוך לא נכנס
כיבתי ת'גיפ והנעתי בהילוך ואח'כ הכל יסתדר
בקשר לשאלותיך..
בקשר ל1 : הילוך ראשון לא חורק לי (למעט מה שקרה היום שלא נכנסו בכלל)
שום הילוך לא חורק הכל נכנס אבל טיפה טיפה טיפה בכוח
2 : בבית הדוושה מפרידה נמוך בסוף
3 : בחול הדוושה גם מפרידה נמוך
4-5: הילוך ראשון בבית\חול מצמד לחוץ עד הסוף בלי שום ברקס
הרכב נשאר במקום\ לא מנסה ליזחול (נראה שהקלצ' מפריד)
אבל נראה לי שחסר לי טיפה מהלך בדוושה כנראה היא לא לוחצת ת'משאבה עד הסוף
מחר אני יבדוק את זה אולי יש איזה חופש איפה שהוא..
-
תגובה להודעה: הילוכים נכנסים קשה בדיונות \ חולות
קרה לי מקרה דומה אצלי בג'יפ. במאמץ פשוט לא היה אפשר להחליף הילוכים וזה נמשך לזמן מה ואז פתאום שוב הסתדר.
מה שקרה אצלי שמיסב הפיילוט הלך לעולמו וכל הציר של הגיר רקד טנגו.
החלפת המיסב (בCJ זה בכלל בוקסה ולא מיסב) פתרה את הבעייה.
מדובר על הבוקסה/מיסב שיושב בצד המנוע.
-
תגובה להודעה: הילוכים נכנסים קשה בדיונות \ חולות
מז'תומרת ''יושב בצד המנוע''
מה תפקידו ואיפה בידיוק הוא יושב?
צריך להוריד גיר בישביל זה?
-
תגובה להודעה: הילוכים נכנסים קשה בדיונות \ חולות
המיסב ממוקם בקצה של הקראנק שפט, ולתוכו נכנס הקצה של הציר של הגיר.
ציר הכניסה של הגיר למנוע יושב בקצה שלו על המיסב הזה, וזה מחזיק את כל המערכת של הקלאץ' במקום.
יש להוריד גיר ואם אני לא טועה גם קלאץ' בשביל להגיע ולהחליף את המיסב הזה.
-
תגובה להודעה: הילוכים נכנסים קשה בדיונות \ חולות
כאשר מיסב הפיילוט מחליט לסיים את חייו, מלווה הדבר ברעש. הרעש נעלם / משתנה כאשר לוחצים על המצמד.
לענייננו, המצמד לא מפריד כהלכה.
נראה כי קיימות שתי אפשרויות:
א. המצמד מפריד נמוך כי המערכת לא מנוקזת.
ב. המצמד מפריד נמוך כי סיים את חייו.
ואז השאלות:
1. האם אתה משוכנה שבוצע ניקוז אויר איכותי?
2. כמה התעללות כבר סבל המצמד (ק"מ)?
בברכה,
קיד.
-
תגובה להודעה: הילוכים נכנסים קשה בדיונות \ חולות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
קיד
כאשר מיסב הפיילוט מחליט לסיים את חייו, מלווה הדבר ברעש. הרעש נעלם / משתנה כאשר לוחצים על המצמד.
בברכה,
קיד.
זה בדיוק מה שקרה אצלי לפני שבועיים... ושלח אותי לשיפוץ גיר
קובי
-
תגובה להודעה: הילוכים נכנסים קשה בדיונות \ חולות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
קיד
כאשר מיסב הפיילוט מחליט לסיים את חייו, מלווה הדבר ברעש. הרעש נעלם / משתנה כאשר לוחצים על המצמד.
לענייננו, המצמד לא מפריד כהלכה.
נראה כי קיימות שתי אפשרויות:
א. המצמד מפריד נמוך כי המערכת לא מנוקזת.
ב. המצמד מפריד נמוך כי סיים את חייו.
ואז השאלות:
1. האם אתה משוכנה שבוצע ניקוז אויר איכותי?
2. כמה התעללות כבר סבל המצמד (ק"מ)?
בברכה,
קיד.
אין לי שום רעש של מיסב לא שאני לוחץ ולא שאני משחרר ת'דוושה
מבחינת ניקוז אויר ב96 זאת מערכת סגורה שמחליפים את המשאבה העליונה
ביחד עם התחתונה ואין ולא מצאתי שום אפשרות להוציא אויר?
לדעתי זה לא אויר כי בכביש הכל נכנס חלק
בקשר לק'מ איך אפשר לדעת שזה הקלצ' הראשון? לך תדע כמה החליפו כבר
-
תגובה להודעה: הילוכים נכנסים קשה בדיונות \ חולות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
סופת המדבר
אין לי שום רעש של מיסב לא שאני לוחץ ולא שאני משחרר ת'דוושה
מבחינת ניקוז אויר ב96 זאת מערכת סגורה שמחליפים את המשאבה העליונה
ביחד עם התחתונה ואין ולא מצאתי שום אפשרות להוציא אויר?
לדעתי זה לא אויר כי בכביש הכל נכנס חלק
בקשר לק'מ איך אפשר לדעת שזה הקלצ' הראשון? לך תדע כמה החליפו כבר
אתה לא אמור לשמוע רעש של מיסב. קלאצ' מפריד נמוך משמעותו בוכנה עליונה ו/או תחתונה לא תקינות - מה שלא תופס במקרה שלך, או שהדיאפרגמה (קפיץ ה'שמש') שבמכלול מכסה הקלאץ' התעוותה, ואז לא תשמע דבר.
כדי לצמצם אפשרויות, תעיף מבט גם בדוושה ותוודא שאין חופשים בקישור הדוושה לבוכנה העליונה.
גיתאי
-
תגובה להודעה: הילוכים נכנסים קשה בדיונות \ חולות
ציטוט:
מבחינת ניקוז אויר ב96 זאת מערכת סגורה שמחליפים את המשאבה העליונה
ביחד עם התחתונה ואין ולא מצאתי שום אפשרות להוציא אויר?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
danel
יש אפשרות לנקז אוויר במשאבה חיצונית, על המשבה התחתונה יש בורג עם ראש הלן קטן, תחפש אותו.
כבר רשמתי לך שאפשר
-
תגובה להודעה: הילוכים נכנסים קשה בדיונות \ חולות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
danel
כבר רשמתי לך שאפשר
חיפשתי ת'בורג הפכתי את כל המשאבה (הישנה שהורדתי)
ולא מצאתי כלום.. שום פיה שום בורג
אם תוכל להעלות איזה תמונה של זה אני ישמח
-
תגובה להודעה: הילוכים נכנסים קשה בדיונות \ חולות
-
תגובה להודעה: הילוכים נכנסים קשה בדיונות \ חולות