-
מתלבט באיזה ג'יפ לבחור. עזרה. (בעצם, סופה מול CJ - דיון קלאסי)
שלום
מתלבט איזה ג'יפ לקנות. וסליחה על המגילה.
אקדים ואומר שהקניה היא בעקבות סמו שנגנב. הסמו היה עם צמיגי 235 נעילה אחורית וקיט 1:4.16 בטרנס' אהבתי כול רגע איתו וגם מבחינת אחזקה ואמינות הייתי מרוצה מאוד. עשיתי המון דברים לבד ובעזרת חברים, כולל פירוק ושיפוץ גיר החלפת קלאץ וכו'. העניין הוא שבסופו של יום קיבלתי סמו עם עבירות פנטסטית אבל התקציב הכולל עבר את תקציב הקניה של סיקס עם נעילה וגירד סופה מוזנחת. כך שעכשיו בהתחלה חשבתי על לקנות עוד סמו ( רק ארוך) אבל בחישובי עלות סופיים אני לא כ"כ בטוח ומתחיל לחשוב על אופציות אחרות עברתי על רוב הדברים בפורום והגעתי לרשימה הבאה
הדרישות:
שני סרנים חיים
אפשרות לטפל לבד (כבר לא מפחד מזה)
שהרכב יהיה בסיס טוב לשיפורים
הרכב צריך להיות פתוח!!! שריטה מה לעשות...:D
שיוכל לקחת אותי כ 20K ביום, ניתן להשבית ליום יומיים (יש לי אופניים) אבל עדיף שלא.
סוג הטיולים שאני אוהב. הרבה מרחבים ועבירות כלומר מעלות בנגב, אזור י-ם וכו'. דיונות לא מעניין אותי כ"כ. מסוג הסמו אפשר להבין מה אני אוהב לזחול אבל אל לשבור...;)
האופציות שאני חושב עליהם הם לקנות עוד סמו ארוך. רכב שאני מכיר ממש טוב (הארוך שנגנב היה הסמו השני שלי) ולהביא למצב של זה שנגנב כלומר צמיגים 235 נעילה אחורה וקיט 1:4.16 בטרנס' סיקס לא ממש משנה מאיזה מודל חייב להיות ארוך פתוח ובמצב טוב
סופה ארוכה פתוחה כמובן פה אני חושב שהתקציב יוגבל לכ-40,000 ש"ח
ודיפנדר קצר פתוח כנ"ל מבחינת תקציב. לקנות ממכרז נראה לי גדול עליי לא רוצה רכב שיכול להתגלות כבור ללא תחתית אין חשק לזה וכסף.
אשמח לחוות דעת כללית על כול אחד מהכלים.
ועוד כמה שאלות ספציפיות
בקשר לאמינות הסיקס בהנחה שאני קונה ג'יפ במצב סביר ואני עושה יישור קו. האם אפשר לסמוך על הרכב שמה שהחלפתי לא יתקלקל בזמן הקרוב?
מופנה יותר לבעלי סיקסים כמה זמן בשבוע/בחודש אתם משקיעים באוטו? האם למישהו שאין הרבה זמן פנוי, יש לי עוד תחביבים מצטער, כדאי לשקול סיקס או שהוא מצריך יומיים (קרי 2 אחה"צ) עבודה בשבוע? כי אם כן אז כנראה שזה מבחינתי יהפוך ללא רלוונטי ואז אשקול משהו אחר.
מה המצב עם סופה בהקשר לשאלה הנ"ל?
האם מערכת החשמל כ"כ נוראית בסופות? בחשמל אני מאבד את הידיים והרגליים:-?
ומה לגבי דיפנדרים?
המון תודה גם לאלה שכבר בלבלתי להם במוח
דני
-
תגובה להודעה: מתלבט באיזה ג'יפ לבחור. עזרה.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
danip
ודיפנדר קצר פתוח כנ"ל מבחינת תקציב.
בלי להעליב את כל האנגליים פה, זה אחד הרכבים הכי מטופשים שקיימים.
אם כבר אתה עושה את המעבר לגדולים, סביר שזה יהיה רכב להרבה שנים.
חבל שבעוד שנה-שנתיים-שלוש, תגלה שהרכב קטן לך (והוא באמת קטן, אפילו למי שבא מסמוראי), ושוב תחליף.
הוצאות ודרישות התחזוקה שלו לא שונות משל דיפנדר ארוך (מכלולים דומים מאוד, או זהים. ובאותה כמות).
ארוך יהיה הרבה יותר נוח ורך בשטח (קצר מאוד קופצני)
-
תגובה להודעה: מתלבט באיזה ג'יפ לבחור. עזרה.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
danip
בקשר לאמינות הסיקס בהנחה שאני קונה ג'יפ במצב סביר ואני עושה יישור קו. האם אפשר לסמוך על הרכב שמה שהחלפתי לא יתקלקל בזמן הקרוב?
בהנחה שאתה מחליף למשהו תקין, ניתן להניח שלא תתקל בבעיות מצד אותו חלק.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
danip
מופנה יותר לבעלי סיקסים כמה זמן בשבוע/בחודש אתם משקיעים באוטו? האם למישהו שאין הרבה זמן פנוי, יש לי עוד תחביבים מצטער, כדאי לשקול סיקס או שהוא מצריך יומיים (קרי 2 אחה"צ) עבודה בשבוע?
בשבוע משקיע מעט מאוד זמן (בערך 0) אבל זה לא חוכמה, אצלי הג'יפ משמש לטיולים בלבד.
לדעתי בהנחה שאתה עושה יישור קו אמיתי (וברוב הCJים שתקנה זה יהיה בערך פירוק והרכבה של כל הג'יפ) הוא לא יידרוש ממך זמן מיותר ויהיה הקל ביותר לטיפול עצמי (אחרי הסמוראי) . אבל כמו שכתבתי, הבעייה הגדולה תיהיה להגיע למצב של רכב תקין לחלוטין, לבד זה לוקח הרבה זמן והמון כסף, ולקנות כזה מוכן עולה (בד"כ) לא מעט ולא תמיד יש כאלו בנמצא. (למרות שעכשיו יש אחד שעונה על ההגדרה הזו, בלוח המודעות יש פירסום של ה-CJ של לביא)
-
תגובה להודעה: מתלבט באיזה ג'יפ לבחור. עזרה.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
זאביק
בלי להעליב את כל האנגליים פה, זה אחד הרכבים הכי מטופשים שקיימים.
אם כבר אתה עושה את המעבר לגדולים, סביר שזה יהיה רכב להרבה שנים.
חבל שבעוד שנה-שנתיים-שלוש, תגלה שהרכב קטן לך (והוא באמת קטן, אפילו למי שבא מסמוראי), ושוב תחליף.
הוצאות ודרישות התחזוקה שלו לא שונות משל דיפנדר ארוך (מכלולים דומים מאוד, או זהים. ובאותה כמות).
ארוך יהיה הרבה יותר נוח ורך בשטח (קצר מאוד קופצני)
זאביק אני מסכים איתך מאוד מלבד לעובדה שהארוך נראה לי ארררוך ומגושם מאודדד ובכול מקרה הפתוחים מאוד נדירים ולפתוח סגור עולה בסביבות ה 8-10K שזה כולל כלוב תפירת ברזנט וכו' ולא לשכוח אישור בעמדה מס' 1...
אבל בכול מקרה אתה צודק הארוך מאוד נוח בשטח נסעתי על ארוך של חבר. ומבחינת אחזקה הם קרובים עד זהים. תודה בכול מקרה.
ד"א לפי הלוגו שלך יש/הייתה לך סופה איך היא הייתה מבחינת האחזקה?
-
תגובה להודעה: מתלבט באיזה ג'יפ לבחור. עזרה.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
עירא
בהנחה שאתה מחליף למשהו תקין, ניתן להניח שלא תתקל בבעיות מצד אותו חלק.
בשבוע משקיע מעט מאוד זמן (בערך 0) אבל זה לא חוכמה, אצלי הג'יפ משמש לטיולים בלבד.
לדעתי בהנחה שאתה עושה יישור קו אמיתי (וברוב הCJים שתקנה זה יהיה בערך פירוק והרכבה של כל הג'יפ) הוא לא יידרוש ממך זמן מיותר ויהיה הקל ביותר לטיפול עצמי (אחרי הסמוראי) . אבל כמו שכתבתי, הבעייה הגדולה תיהיה להגיע למצב של רכב תקין לחלוטין, לבד זה לוקח הרבה זמן והמון כסף, ולקנות כזה מוכן עולה (בד"כ) לא מעט ולא תמיד יש כאלו בנמצא. (למרות שעכשיו יש אחד שעונה על ההגדרה הזו, בלוח המודעות יש פירסום של ה-CJ של לביא)
היי עירא
ראיתי אותו אבל... להוציא 38K על סיקס לא משנה באיזה מצב הוא נמצא נשמע לי מופרך (בלי לפגוע בלביא) מה גם שהוא סגור. אם אני הולך להוציא סכום כזה בקנייה זה יהיה על משהו חדיש יותר כלומר סופה.
דני
-
תגובה להודעה: מתלבט באיזה ג'יפ לבחור. עזרה.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
danip
היי עירא
ראיתי אותו אבל... להוציא 38K על סיקס לא משנה באיזה מצב הוא נמצא נשמע לי מופרך דני
איך סבתא של חבר שלי אומרת,
"אין לי מספיק כסף לקנות בזול"
להביא CJ למצב כזה לבד יעלה לך יותר.
עירא
-
תגובה להודעה: מתלבט באיזה ג'יפ לבחור. עזרה.
היתי רוצה לצאת חוצץ בפני מגדפי הדיפנדר הקצר.
לאף אחד מהעונים לא היה בבעלותו דיפנדר קצר (וגם לא ארוך) ולכן נראה לי קצת תמוה התגובות החד משמעותיות עליו.
הדיפנדר הארוך הוא כלי מאוד מאוד מגושם ואי אפשר בכלל להשוות אותו להתנהלות מול דיפנדר קצר.
ההרגשה הכללית היא של משאית, וגם הרעש בהתאם.
הקצר הרבה יותר זריז ונוח, ובשימוש יום יומי אין מה להשוות בכלל!
עבור שני אנשים הקצר הוא אידאלי. יש מקום לקחת את כול הבית מאחור והנוסעים יושבים בניחותא מקדימה.
גם מבחינת נוחות הקצר לא נופל בהרבה מהארוך ואולי אף משתווה.
מבחינת התחזוקה הקצר יותר זול. תצרוכת הדלק יותר טובה, העומס על החלקים המכנים קטן יותר ולכן גם שברים ובעיות יותר נדירים.
ברגע שמדובר על יותר מ 2 אנשים התמונה משתנה. 3 או 4 אנשים בקצר לטיול בן כמה ימים דורש המון פתרונות יצרתיים. הדבר אפשרי אבל אני לא היתי ממליץ.
בקיצור אם לא מדובר על יותר משני אנשים אני בהחלט ממליץ על הקצר יותר מהארוך!!!
דני בסוף לא יצא לנו לדבר לעומק.
היות וכן מדובר על רכב יום יומי אני לא היתי ממליץ על CJ.
הרכב הוא זוועה לנהיגה בכביש!!!
ממש ממש עונש, ובמיוחד הפתוח.
ואני אומר זאת אם כול האהבה שלי לרכב.
אתה צריך לנסוע איתו יום יום, CJ הוא לא בשבילך.
סופה היא בהחלט רכב יום יומי סביר.
והיות והיא יותר חדשה, סביר שתהיה יותר אמינה.
לא צריך לפחד כול כך מהחשמל, רכב מתוחזק לא יעשה יותר מדי בעיות.
בסביבות ה 40K בהחלט נראה לי שתוכל למצוא משהו סביר.
הבעיה עם הסופה היא הגניבות שלה. הרכב מאוד מבוקש במגזרים מסוימים...
והדלק, גם אם אתה נוסע מעט 1 ל 7 במקרה הטוב זה לא בדיוק נעים לכיס.
אגב אני היתי שוקל לקנות סגורה.
ברגע שאתה מוריד את הדלתות אתה בהחלט מקבל אפקט של "פתוח"
ואם אתה מתעקש להוריד חלון קידמי, גם את זה ניתן לסדר.
דיפנדר קצר לעניות דעתי בהחלט יכול להתאים לך.
רכב יותר חדש, ובלי חשמל בכלל, מאוד נוח בכביש.
חסכוני בדלק, וגם הרבה יותר נוח מהסופה.
-
תגובה להודעה: מתלבט באיזה ג'יפ לבחור. עזרה.
בתור אחד שהסיקס משמש אותו רכב יומיומים ב10 שנים האחרונות.
הוא לא אמין במיוחד, הוא ישן, אבל לא חייב לשבת מתחתיו פעמיים בשבוע.
יש לו מחלות, לרוב יש פתרון שנותן לך שקט לתקופה ארוכה מאוד.
גיר הוא דבר שכנראה צריך לדעת לשפץ, או שצריך מזל. שיפוץ איכותי יתן לך שקט לשנים.
צלבים פה ושם בגל האחורי.
נזילות ממחזירי שמן פה ושם.
מבחינת נוחות נסיעה בכביש. לי הוא נוח למדי. נסעתי בסופה בלי מוט מייצב ובלי זרוע פאנהרד, וההרגשה דומה. אם הג'יפ סטנדרטי, הוא נהיג ודורש רק תקופת התרגלות אליו.
אין בידוד, ולכן יש רעש צמיגים ורוח (את המנוע דווקא לא שומעים אם יש אגזוז נורמאלי). בקיץ דיי חם אם הברזנט סגור ובלי מזגן.
-
תגובה להודעה: מתלבט באיזה ג'יפ לבחור. עזרה.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
מוני אורבך
לאף אחד מהעונים לא היה בבעלותו דיפנדר קצר (וגם לא ארוך) ולכן נראה לי קצת תמוה התגובות החד משמעותיות עליו.
הדיפנדר הארוך הוא כלי מאוד מאוד מגושם ואי אפשר בכלל להשוות אותו להתנהלות מול דיפנדר קצר.
מוני,
נכון שלא הייתי בעלים של דיפנדר. לא קצר ולא ארוך. מצד שני, אני לא צריך להזכיר לך על מה נוהגים רוב האנשים שאני מטייל איתם כבר שנים, אבל זה מתחיל מ-7 דיפנדרים, מתוכם 2 קצרים.
להשוות נוחות, מבנה, התנהגות, הרגשה - לא צריך להחזיק דיפנדר שנים.
מספיק לעשות עליו מאות ק"מ, רובם בשטח. לראות איך החברים שלך מטיילים איתו (מקום, אנשים, כמות הציוד).
היות ואני לא הייתי בעלים שלו, אני לא מחווה דעה על האחזקה שלו, אין הרבה הבדל ביניהם.
לסיכום, לא כתבתי שהוא לא טוב. הוא גרוטאה (סליחה, רכב עבודה) כמו הארוך (וכמו סופה וכמו סיקס).
כתבתי שהוא מטופש. למעט חנייה בת"א, ושבזינוק מהרמזור כנראה כן תשיג את הצב האיטי (אבל לא את הצב המהיר), אין לו שום יתרון על הארוך.
-
תגובה להודעה: מתלבט באיזה ג'יפ לבחור. עזרה.
זו תגובה אופינית של בעל סופה לשעבר (ומריח בנזין בפרט)
מול המנוע של סופה כול הדיזלים צבים.
אבל ברגע שאתה יורד מהסופה.
אתה מגלה שיש הבדל גדול מאוד בין הדיזלים.
תסע איזה שנה על הייליקס, ואחרי זה תגיד לי עד כמה דיפנדר קצר הוא צב...
יש הבדל גדול בין הקצר והארוך בהתנהלות גם בשטח ולא רק מהזינוק ברמזור.
כנראה שכול הנסיון שלך בקצרים נובע ממושב הנוסע!!!
-
תגובה להודעה: מתלבט באיזה ג'יפ לבחור. עזרה.
תודה רבה לעונים אתם עוזרים לי מאוד
נראה לי שדיפנדר הופך להיות לא כ"כ רלוונטי מכיוון שקשה מאוד למצוא פתוחים ומחיר הקנייה גבוה משמעותית ממחירי סופות או סיקסים, למרות שהדיפנדר שלך מוני בראש רשימת הדיפנדרים...:D
עוד שאלה קצר או ארוך? לבעלי הסופות והסיקסים, היום כשאתם כבר חכמים ונוסעים על סיקס/סופה הייתם הולכים על קצר או ארוך? מה עדיף מקום אכסון או פחות זנב לזווית נטישה טובה יותר?
ד"א ערן עם יד על הלב ב 10 שנים שיש לך סיקס כמה פעמים השבתת אותו ונסעת באוטובוס? לא מתכוון לעקוץ רק לקבל אמת מידה.
תודה דני
-
תגובה להודעה: מתלבט באיזה ג'יפ לבחור. עזרה.
השאלה היא, למה אתה קורא תקלה משביתה? זה לא רכב שפתאום לא רוצה לנסוע ואתה תעמוד מולו ותגרד בראש. הרכב פשוט. גם אם יש תקלה הוא בדרך כלל יהיה במצב נסיעה. התקלות פשוטות, גם אם לפעמים כרוכות בעבודה שחורה.
ב10 שנים האלה, השבתתי אותו פעמים ספורות. פעם אחת כששלחתי אותו לאוברול, פעם נוספת כששמתי אותו במוסך לתיקון נזילות שונות במכה אחת, אה ועוד פעם אחת כששמתי אותו בפחחות (איזה שבועיים)..
כמעט ולא היו לי תקלות משביתות שגרמו לכך שאאלץ למצוא תחבורה חלופית.
התקלה האחרונה הגדולה שהיתה לי, היתה קורונה פיניון בסרן האחורי. הרכב עדיין נסע עם שן אחת שבורה בפיניון, עד שהשגתי את החלקים (נסעתי איתו גם בשביל להביא אותם מהמרכז). הרכב עמד בערך 4 ימים, כי מסתבר שהחנות שהזמנתי ממנה את המיסבים עשתה פאשלה.
בקיצור, הרכב הזה ספציפית בדרך כלל לא מאכזב. לא פספסתי אף מבחן בגללו :smile:
אני משער שזה שהרכב עובד קשה מאוד (כל סופ"ש טיול, הרבה עבירות קשה, נסיעות לוחצות ויחסית הרבה ק"מ שנתי..) מתקזז עם התחזוקה הפנאטית. אז אפשר לצפות לסדר גודל דומה גם בסיקס מתוחזק אחר ברמה שפויה ושימוש סביר.
-
תגובה להודעה: מתלבט באיזה ג'יפ לבחור. עזרה.
על מה אתם מדברים?
אני לא מבין על מה אתם מדברים, על ההבדל בין פורד מוסטנג לדיפנדר?
הדיפנדר הוא כלי עבודה, אפילו כלי עבודה כבד יחסית, אבל אם עוברים לדגמים של 99 ומעלה מדובר במנוע שסוחב, אפילו סוחב טוב, הרכב מגיע למהירות שהרבה סופות היו רוצות להגיע אליו.
בעיית הרעש גם ירדה פלאים.
אם מישהו רוצה רכב פתוח אז בעיית הרעש היא הבעיה שלו, אם רוצים סגור אז הרעש הוא לא בעיה.
ובכלל רכב פתוח זה כיף גדול, במיוחד לגנבי הרכב.
110 פתוח אפשר למצוא, זה נכון שהמחיר שלהם הוא גבוה יותר כי ההיצע הוא קטן יותר. אבל לדעתי זה שווה את המאמץ!!!
לפעמים מרוב סטיגמות לא רואים את הרכב, אבל האמת היא שמדובר על אחלה רכב, אני לא ממליץ לקנות, שלי לא למכירה, אבל אל תאמין לכל מי שמקשקש בקומקום, או במקלדת, מדובר ברכב יחסית אמין, נוח, ועל העבירות (עזוב)... מי שמתלונן על צריכת שמן, שידע שאת זה אנחנו חוסכים בכמות הדלק ;)
-
תגובה להודעה: מתלבט באיזה ג'יפ לבחור. עזרה.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
danip
היי עירא
ראיתי אותו אבל... להוציא 38K על סיקס לא משנה באיזה מצב הוא נמצא נשמע לי מופרך (בלי לפגוע בלביא) מה גם שהוא סגור. אם אני הולך להוציא סכום כזה בקנייה זה יהיה על משהו חדיש יותר כלומר סופה.
דני
הסיכוי למצוא סיקס או סופה במצב בו נמצא הCJ של לביא הוא קטן עד אפסי. העלות להביא CJ או סופה למצב הזה היא הרבה מעבר למחיר הנדרש.
אתה נופל לבור שרוב הקונים הפוטנציאלים ל CJ או סופה נופלים בו, בכלל זה עירא וגם אני. בדיעבד כולם מגלים שהיה הרבה יותר זול להוציא סכום גדול יחסית בקניה הראשונית.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
danip
מה המצב עם סופה בהקשר לשאלה הנ"ל?
האם מערכת החשמל כ"כ נוראית בסופות? בחשמל אני מאבד את הידיים והרגליים:-?
אם חשמל מפחיד אותך סופה היא לא בחירה מומלצת למרות שהשד לא כ"כ נורא.
מהבחינה הזאת, חשמל, סופה נופלת מCJ משמעותית, הרבה יותר חשמל הרבה יותר מקורות לתקלות. במיוחד בסופות יוצאות מג"ב.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
מוני אורבך
היות וכן מדובר על רכב יום יומי אני לא היתי ממליץ על CJ.
הרכב הוא זוועה לנהיגה בכביש!!!
ממש ממש עונש, ובמיוחד הפתוח.
ואני אומר זאת אם כול האהבה שלי לרכב.
אתה צריך לנסוע איתו יום יום, CJ הוא לא בשבילך.
סופה היא בהחלט רכב יום יומי סביר.
והיות והיא יותר חדשה, סביר שתהיה יותר אמינה.
CJ מוזנח, סטנדרטי, ללא מוט מיצב הוא זוועה על הכביש, CJ מתוחזק עם שיפורי מנוע מינימליים ומוט מיצב יסע לא פחות טוב מסופה במצב דומה.
אין שום רלוונטיות ליותר חדשה, אחרי 10 שנים וכחצי מיליון ק"מ בשרות מג"ב או דומה, מה שישנו הוא השקעת הבעלים. מבחינה זו כבר אין הבדל בין סופה 95 לCJ משנת 85.
הג'יפ של עירא או לביא יהיה אמין יותר מרוב הסופות שלא עברו שיפוץ מקיף דומה.
לנד רובר זה נבלה מדממת, הקצר סקסי אבל גם הוא דולף מכל כיוון וקצב הנסיעה של כולם היה הורג משעמום אפילו לורד בריטי. הלאה..
-
תגובה להודעה: מתלבט באיזה ג'יפ לבחור. עזרה.
coas כתב
CJ מוזנח, סטנדרטי, ללא מוט מיצב הוא זוועה על הכביש, CJ מתוחזק עם שיפורי מנוע מינימליים ומוט מיצב יסע לא פחות טוב מסופה במצב דומה.
מהם שיפורי מנוע מינימליים מבחינתך ולמה צריך אותם?
ושוב אודה אם תתיחסו להתלבטות קצר או ארוך בראיה לאחור כמובן
דני
-
תגובה להודעה: מתלבט באיזה ג'יפ לבחור. עזרה.
בסיקס- קצר אם אין לך משפחה. קצר מתאים לזוג לדעתי. הקצר יותר נפוץ (יש יותר מבחר), וללא סרח עודף, מה שאומר שגם ללא הגבהה יש לו זוית נטישה טובה.
ארוך אם יש לך משפחה.
-
תגובה להודעה: מתלבט באיזה ג'יפ לבחור. עזרה.
אני ממש חולק על ערן.
אני היום הייתי לוקח ארוך בלי לחשוב פעמיים. (תאמת היום הייתי לוקח דיפנדר 110 טנדר עם רכבת כוח וחשמל של אוטו אמיתי אבל זה לא נושא השירשור...)
בארוך יש הרבה יותר מקום, ומקום זה תמיד דבר טוב.
נכון שאם אתה מוציא את הכיסא האחורי ומתייחס לכל השטח כפלטה להעמסה אז יהיה לך הרבה מקום, אבל אם אתה משאיר את הספסל האחורי למקרה שהכלב/ה מצטרף או פתאום רוצים לעשות טיולון עם עוד כמה אנשים בג'יפ והופ אין לך כמעט מקום בכלל. ולדעתי הסרח האחורי לא כזה משמעותי מבחינת ההפרעה שלו לעבירות.
לגבי השיפורי מנוע שאשר כתב עליהם, אני מניח שהוא מתכוון לשיפור במערכת ההצתה והקרבורטור, כמו כן על האופציה של החלפת ראש המנוע באחד של סופה.
עירא
-
תגובה להודעה: מתלבט באיזה ג'יפ לבחור. עזרה.
דני ההבדל מבחינת עבירות בין הקצר והארוך זניח.
נכון יש כמה מקרים נדירים שהזנב יתקע באדמה.
אז מה? הכול שם ברזל. ועם high lift אתה יכול להוציא אותו.
הנקודה לעניות דעתי היא אחרת לגמרי, זריזות!
הסרח שוקל כ 100 קילו יותר.
מעבר לזה בגלל שיש פחות מקום אתה סוחב פחות.
יש הבדל גדול מאוד בין סיקס או סופה ארוכים שעמוסים לעיפה ב 4 אנשים + ציוד
לטיול ארוך של 4 ימים לבין קצר שיש עליו רק 2 אנשים + ציוד.
ההבדל יכול להתבטא במאות קילו.
ואתה מרגיש את זה יפה מאוד.
בכלל האופי של סיקס וסופה שונה מהותית.
בסופה עיקר הכוח בטורים הגבוהים. זה רכב שפשוט מזמין השתוללויות
וזה מאוד מאוד כיף !!! מודה.
זה לא רכב לעבירות מבוקרת או נסיעה איטית. אין לו כוח במהירות נמוכה.
סיקס לעומתו יש הרבה כוח בסל"ד נמוך ומעט בגבוה, לכן הוא מתאים יותר לעבירות טכנית
וגם סתם נסיעה איטית ושלווה. בסיקס אתה מכניס לשלישי ונוסע כך חצי יום.
מ 800 סלד ועד 2000 יש לך כוח בשפע.
האופי של דיפנדר שונה לגמרי. למנוע אין הרבה כוח כמו ללוגמי בנזין אבל יש לו הרבה מומנט.
אתה יכול לעלות עליה בשלישי ללא בעיה. הרכב לא יכבה הוא פשוט יאיט.
גם בעבירות טכנית המנוע מצוין! יש המון מומנט מסלד מאוד מאוד נמוך ואתה כמעט ולא משתמש בקלץ.
ובגלל שהוא דיזל אין בעיות שהמונע נכבה מהזוויות המטורפות.
והמתלים... זו פשוט חווית גן עדן!
מיועד לכול מי שאוהב לנסוע בניחותא ולראות את הנוף ללא דרמה מיוחדת, לעלות את הבולדרים לאט ובטוח.
בשני מילים - לורד אנגלי (-:
אתה חיב לשבת עם עצמך ולהחליט מה מכול השלושה מתאים לך מבחינת האופי.
כול אחד (כמו ישראלי טוב) ינסה לפתות אותך עם הרכב שיש לו כרגע (שהוא כמובן הכי טוב! )
רק אתה יכול לענות למה מתאים לך הכי טוב.
-
תגובה להודעה: מתלבט באיזה ג'יפ לבחור. עזרה.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
מוני אורבך
דני ההבדל מבחינת עבירות בין הקצר והארוך זניח.
נכון יש כמה מקרים נדירים שהזנב יתקע באדמה.
אז מה? הכול שם ברזל. ועם high lift אתה יכול להוציא אותו.
הנקודה לעניות דעתי היא אחרת לגמרי, זריזות!
הסרח שוקל כ 100 קילו יותר.
מעבר לזה בגלל שיש פחות מקום אתה סוחב פחות.
יש הבדל גדול מאוד בין סיקס או סופה ארוכים שעמוסים לעיפה ב 4 אנשים + ציוד
לטיול ארוך של 4 ימים לבין קצר שיש עליו רק 2 אנשים + ציוד.
ההבדל יכול להתבטא במאות קילו.
ואתה מרגיש את זה יפה מאוד.
בכלל האופי של סיקס וסופה שונה מהותית.
בסופה עיקר הכוח בטורים הגבוהים. זה רכב שפשוט מזמין השתוללויות
וזה מאוד מאוד כיף !!! מודה.
זה לא רכב לעבירות מבוקרת או נסיעה איטית. אין לו כוח במהירות נמוכה.
סיקס לעומתו יש הרבה כוח בסל"ד נמוך ומעט בגבוה, לכן הוא מתאים יותר לעבירות טכנית
וגם סתם נסיעה איטית ושלווה. בסיקס אתה מכניס לשלישי ונוסע כך חצי יום.
מ 800 סלד ועד 2000 יש לך כוח בשפע.
האופי של דיפנדר שונה לגמרי. למנוע אין הרבה כוח כמו ללוגמי בנזין אבל יש לו הרבה מומנט.
אתה יכול לעלות עליה בשלישי ללא בעיה. הרכב לא יכבה הוא פשוט יאיט.
גם בעבירות טכנית המנוע מצוין! יש המון מומנט מסלד מאוד מאוד נמוך ואתה כמעט ולא משתמש בקלץ.
ובגלל שהוא דיזל אין בעיות שהמונע נכבה מהזוויות המטורפות.
והמתלים... זו פשוט חווית גן עדן!
מיועד לכול מי שאוהב לנסוע בניחותא ולראות את הנוף ללא דרמה מיוחדת, לעלות את הבולדרים לאט ובטוח.
בשני מילים - לורד אנגלי (-:
אתה חיב לשבת עם עצמך ולהחליט מה מכול השלושה מתאים לך מבחינת האופי.
כול אחד (כמו ישראלי טוב) ינסה לפתות אותך עם הרכב שיש לו כרגע (שהוא כמובן הכי טוב! )
רק אתה יכול לענות למה מתאים לך הכי טוב.
תודה מוני זו אחת ההודעות שהכי עוזרות לי להסגר על עצמי עד כה.
נראה לי שהכיוון הוא סיקס :D
מתאים לי מבחינת תקציב, אופי הטיולים ואופי הנהיגה שלי...
תודה
-
תגובה להודעה: מתלבט באיזה ג'יפ לבחור. עזרה.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
מוני אורבך
בכלל האופי של סיקס וסופה שונה מהותית.
בסופה עיקר הכוח בטורים הגבוהים. זה רכב שפשוט מזמין השתוללויות
וזה מאוד מאוד כיף !!! מודה.
זה לא רכב לעבירות מבוקרת או נסיעה איטית. אין לו כוח במהירות נמוכה.
סיקס לעומתו יש הרבה כוח בסל"ד נמוך ומעט בגבוה, לכן הוא מתאים יותר לעבירות טכנית
וגם סתם נסיעה איטית ושלווה. בסיקס אתה מכניס לשלישי ונוסע כך חצי יום.
מ 800 סלד ועד 2000 יש לך כוח בשפע.
מוני, אין שום בעייה לזחול עם סופה. המנוע שלה הרבה יותר יציב, שלא לדבר על שיפועים. המחשב מייצב את הסל"ד גם בזחילה (נראה אותך בעלייה קשה שם ראשון LOW בסיקס ועוזב את הגז. הוא ייכבה. בסופה, המחשב יעלה טורים כשצריך).
לא זאת צריכה להיות הסיבה לבחור בסיקס.
-
תגובה להודעה: מתלבט באיזה ג'יפ לבחור. עזרה.
מי אמר שיש בעיה לזחול עם סופה?!
סיקס יותר טוב בזה ודיפנדר עוד יותר בגלל אופי המנוע.
הבעיה בסופה שהמומנט שלה מושג בטורים גבוהים.
שם למנוע יש הרבה יותר כוח והוא הרבה יותר גמיש
בטורים נמוכים יש מעט מומנט, ולכן הנטיה היא לעלות בסלד.
במיוחד לנהג שרגיל לכוח המדהים של סופה...
בסיקס יש בעיות קרבורטור BBD שנפתרות טוב על ידי קרבורטור משופר או הזרקה.
הקרבורטור המקורי בעיתי (על אף שניתן לחיות איתו).
הבעיה הזו של הסופה נפתרת לחלוטין עם יחסי העברה מתאימים.
בסופה שהיתה לי עם הזחל פשוט ירדתי ל low low ואז היה יכולתי לעלות בטורים ולהרוויח מומנט.
אבל זה כבר שיפור...
דני לדעתי דווקא סופה היא המענה לצרכיך.
סיקס ישן יש לו הרבה מחלות, גם אם קנית אחד במצב מעולה.
אין מה לעשות השנים עושות את שלהם.
ומערכת ההזרקה של סופה הופכת אותה לאמינה בהרבה בנסיעת יום יום.
מעבר לזה עם כול הכבוד לבעלי הסיקסים, עוד לא נתקלתי בסיקס שיתנהג כמו סופה בכביש.
השילדה המוצקה, מוט הפרנהרד והמיצב עושים את שלהם...
וגם המנוע הרבה יותר נעים בנהיגת כביש.
אם היה מדובר רק על רכב טיולים, סיקס היה בהחלט מתאים.
-
תגובה להודעה: מתלבט באיזה ג'יפ לבחור. עזרה.
נו באמת...
עבור הדורות הבאים ולמען המתלבטים:
סופה וסיקס לא שונים בהרבה, שניהם נוסעים גרוע בכביש.
הבעיתיות היתרה של סיקס בכביש נובעת, לרוב, מכך שהמוט המייצב חסר ומתושבת תיבת ההגה, סדק או ברגים משוחררים. כאשר ישנו מוט מייצב ותושבת תיבת ההגה תקינה אין הבדל משמעותי אם בכלל.
מערכת ההזרקה הופכת אותה לאמינה??! וזה איך? פי כמה וכמה רכיבים, לרוב הרבה מעבר לזמן החיים, הרבה יותר מורכבות בכל אספקט, הולכת דלק והצתה.
נסעתי בג'יפ, עם אותו מנוע, עם קרטר BBD, עם מוטורקראפט ועכשיו עם הזרקת דלק רב נקודתית, דומה לזו של סופה. אני מכיר כל חוט וחיישן במערכת ההזרקה ועדיין, הסטאפ של קרבורטור פשוט, לא הולי, הרגיש הרבה יותר אמין. זאת למרות שאצלי כל החיישנים חדשים, כל החיווט נבדק ותוקן היכן שהיה צורך, וכל שאר הרכיבים חדשים. זה לא המצב ברוב הסופות.
ועוד לא דיברנו על עלות החלפים.
וכמובן הערך המוסף של CJ, ג'יפ כמו שג'יפ אמור להיות ולהראות.
שוב, אני לא מדבר על נבלות שחוטות, יש כאלה משני הסוגים, אלה על ג'יפים מתוחזקים כראוי.
-
תגובה להודעה: מתלבט באיזה ג'יפ לבחור. עזרה.
שחר ידידי, עם יד על הלב אתה באמת אוביקטבי ?!
אתה התמחת במשך שנים בגיפים, והגעת לדרגת מומחיות מאוד גבוה.
אתה מכיר בעל פה גם את המוטורקרפט וגם את מערכת ההזרקה הרב נקודתית.
שלא לדבר על כול בורג כול בעיה וכול שטות שיכולה להיות ה CJ.
עכשיו קח בחור טירון כמו ידידנו דני שלא מכיר כלום.
ופתאום הוא צריך להבין למה הרכב מתנדנד לו בסיבובים, למה הוא לא מניע בבוקר קר, למה פתאום הוא לא עוצר.
ועוד ועוד שטויות.
כן סיקס מתוחזק היטב משופר בטוב טעם ועם בעלים שיש לו ידע של שנים עליו יכול לנסוע טוב כמו סופה.
אבל כמה אנשים יש עם רמת הידע שלך??? ועם רכב משופר ומתוחזק כמו שלך.
ובוא נניח לשם דיון שדני ישיג רכב משופר ומתוחזק כמו שלך ב 40K.
מה אז? ברגע שההצתה תתפרק לו מה הוא יעשה. אם יווצר חופש במוט המיצב, איך הוא ידע מה לעשות???
לעומת זאת סופה ב 40K היא יותר חדשה. היא הרבה יותר יציבה כסטנדרט. יש לה מערכת הזרקה מתועדת היטב ומוכרת שכול מוסך לרכבים מוזרקים יכול לטפל.
לדני הטירון יהיה הרבה יותר קל להתחיל עם סופה במצב טוב מאשר סיקס במצב מעולה אבל ממש לא סטנדרטי.
לעניות דעתי כמובן.
אין מה לעשות עם כול האהבה ל CJ הסופה כרכב יום יומי עדיפה. אלא אם כן אתה משפר ומשדרג מאוד את הסיקס, וזה לא המצב כאן
-
תגובה להודעה: מתלבט באיזה ג'יפ לבחור. עזרה.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
מוני אורבך
שחר ידידי, עם יד על הלב אתה באמת אוביקטבי ?!
אשר, לא שחר. אני לא אוביקטיבי. CJ יפה יותר.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
מוני אורבך
אתה התמחת במשך שנים בגיפים, והגעת לדרגת מומחיות מאוד גבוה.
אתה מכיר בעל פה גם את המוטורקרפט וגם את מערכת ההזרקה הרב נקודתית.
שלא לדבר על כול בורג כול בעיה וכול שטות שיכולה להיות ה CJ.
לא מומחה ולא בן של מומחה. כל הידע קיים ברשת, לגבי הקרבורטור ולגבי ההזרקה.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
מוני אורבך
ובוא נניח לשם דיון שדני ישיג רכב משופר ומתוחזק כמו שלך ב 40K.
מה אז? ברגע שההצתה תתפרק לו מה הוא יעשה. אם יווצר חופש במוט המיצב, איך הוא ידע מה לעשות???
לעומת זאת סופה ב 40K היא יותר חדשה. היא הרבה יותר יציבה כסטנדרט. יש לה מערכת הזרקה מתועדת היטב ומוכרת שכול מוסך לרכבים מוזרקים יכול לטפל.
שמת לב שאתה יורה לעצמך ברגל נכון? מהכתוב משתמע שבCJ מטפלים לבד ואילו סופה, הזרקת דלק, לוקחים למוסך. עלויות??
מוט מייצב הוא סטנדרט בCJ, יש שהורידו אותם כדיי לקבל יותר מהלך מתלה.
אם נוצר חופש במוט המייצב יעשה מה שעושה בעל סופה.
כדיי לטפל בCJ לא צריך ללמוד איך בודקים חיישנים, מה ההתנגדויות של חיישני הטמפ, מה המתח הנכון בחיישן MAP ובחיישן חמצן, כמה פעימות לסיבוב מספק חיישן מהירות ועוד ועוד... כדיי לטפל בCJ בשטח (אני מתייחס רק לעניין המנוע, שם ההבדל המהותי) צריך ספרי קרבורטורים, מברג ותרגול בפירוק והרכבת קרבורטור.
ההצתה בCJ מורכבת מ6 חוטים (שהולכים מA לB), מפלג פשוט, קויל ומודול.
בסופה, 18 חוטים (חלקם מחוברים ביניהם, חלקם עם תלות הדדית), חיישן קרנק, מפלג (חיישן קמשאפט),קויל, ASD ריליי, מחשב ובטח עוד ששכחתי.
מה יהיה יותר קל לתקן?
לכל דבר אחר יש את הפורום הזה ואחרים.
כולנו היינו טירונים, אבל עם CJ סטנדרטי, קרבורטור, קל יותר להיות מומחה.
לשם ההגינות, אם מתכננים להחליף קרבורטור בג'יפ לאחר שאין דיי מידע עליו או על מי להסתמך, אז התמונה שונה לחלוטין. כאן כבר פשוט יותר להרכיב הזרקת דלק. חכמה שבדיעבד.
-
תגובה להודעה: מתלבט באיזה ג'יפ לבחור. עזרה.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
danip
נראה לי שהכיוון הוא סיקס :D
אם תרצה ארוך, פתוח, נקי ודי סטנדרטי, שנת 89 עם טסט לשנה, מנוע אחרי אוברול ועוד כמה פצ'יפקעס במחיר אטרקטיבי- דבר איתי.
אם תרצה קצר פתוח משופר ונוצץ במחיר פחות נמוך- אתה גם מוזמן לדבר איתי.
בהצלחה.
-
תגובה להודעה: מתלבט באיזה ג'יפ לבחור. עזרה.
לפי דעתי הדילמה היא בין סופה ל CJ.
אם עדין לא קראת את ההשוואת בניהם זה הזמן: http://www.jeepolog.com/35.html
לי יש CJ קצת יותר משנתיים, ניסיון נהיגה בסופה כמעט ואין לי, כול מה שאני כותב זה מניסיון אישי שלי.
20 קילומטר ביום זה ממש מעט קילומטר, עם הדרך זורמת זה כלום, אני במשך חצי שנה נסעתי ב CJ שלי כל יום לעבודה ( 6 קילומטר לכל כיוון) שבדרך לקחתי את הילדים שלי לגן, תענוג זה לא אבל אפשר לחיות עם זה.
אני נימצא בשטח (פחות ממה שאני רוצה) ואני חייב לציין שרכב שמור זה רכב שמור ותקלות יש גם בסופות וגם בסיקסים, ממש ממש לא בטוח שיש יותר תקלות בסיקסים, בכל מקרה אין יותר מידי תקלות משביתות באף אחד מהכלים הללו.
העבר של הרכבים הללו לא היה קל זה נכון, הסיקסים יותר ישנים הסופות יותר חדשות, בו נעזוב את זה לרגע כי שנייהם רכבי שטח ישנים שעברו התעללויות וגם הסופות ה"חדשות" רובן בני יותר מעשור, מה שחשוב זה איך טיפלו ברכב ומה מצבו הנוכחי, יש סיקסים שמורים ויש סופות שחוטות, ולהיפך.
מבחינת נוחות נסיעה, כמו שאמרו לפני, שהרכב תקין, תושבת תיבת הגה לא סדוקה וללא חופשים ויש מוט מייצב הרכב מרגיש סביר, כלומר משהו שאפשר לחיות איתו, זה לא פרייבט ולא רכב ספורטיבי, זה רכב שטח ורכב שטח קשוח.
קצר או ארוך, הארוך עלול "לחרוש" יותר בתנאי שטח מסוימים, אבל אל תישכח שזה לא פגוש פלסטיק, זה ברזל, בארוך ניכנס יותר ציוד, אם אתה עושה טיולים של יותר מזוג ויותר מיום אחד, הקצר בעייתי, יש פיתרונות כמו גגון או מקום איכסון על המתקן גלגל מאחורה אבל זה לא אותו הדבר, לעבירות קיצונית לקצר יהיה יתרון, אה כן הקצר יותר יפה וסקסי :D
ודבר אחרון, אל תישכח שגם סופה וגם CJ "שותים" יותר דלק מסמוראי, הרבה יותר.
בהצלחה
-
תגובה להודעה: מתלבט באיזה ג'יפ לבחור. עזרה.
נתחיל בזה שלי יש הרבה קילומטרים בכביש, ובשטח - הן בCJ, הן בסופה והן בדיפנדר (ובעוד כל מיני, אבל לא עליהם מדברים בדיון הזה). אז כל מה שאני כותב- זה רק מנסיון אישי שלי, ודעה סובייקטיבית לחלוטין.
הרכב בשבילך הוא סופה. לדעתי מהג'יפים הטובים ביותר אי פעם. ואם היה לך סכום רכישה כפול הייתי אומר אותו דבר על דיפנדר. סופה היא ג'יפ הרבה יותר ידידותי לנסיעה בכביש מCJ, וזה לא רק המייצב והפנהרד, זה גם הגיר (עם הילוך חמישי ומהלך סביר של הידית), זה המנוע , זו כל השלדה שמרגישה יותר מחוברת, זה הרעש וזו סביבת הנהג. משפט לגבי המנוע, כוח בטורים נמוכים וכו'- נכון שעקומת המומנט פחות שטוחה מאשר בCJ, אבל שימו לב שיש במנוע 4 ליטר יותר כוח כמעט בכל נקודה מאשר במנוע CJ. נכון ששיא המומנט מושג בסל"ד גבוה יחסית, אבל כבר מ1000 סל"ד יש 80% מהמומנט בערך, וזה יותר ממה שיש לCJ בשיא. כבונוס יש לך עוד הרבה כוח גם כשעולים בטורים, עד לקרשנדו הנפלא ב5000 סל"ד. נכון שמנוע CJ משופר יכול לתת יותר. אבל אני חושב ששיפורי מנוע הם דבר שצרך גדול עם הרכב לתוכו, לא להחליט עליו מראש.
חוץ מכל אלו, אין בעיה בטיפולים עצמיים בסופה. די פשוט, למען האמת, ואפילו החשמל פשוט. המשימה הכי מסובכת היא שחזור רתמת המנוע בג'יפ ישן, וגם זה דבר שעושים ביום-יומיים של עבודה (אם הכנת את כל החלקים מראש). פרט לכך יש ארבעה חלקים במערכת ההזרקה שכדאי להכיר ולדעת היכן נמצאים ומה הסימפטומים לתקלות בהם.
הסופה שלי היתה רכב יומיומי במשך די הרבה זמן, ובלי שום דרמות מיוחדות. החוכמה לדעתי היא לא להגזים- להישאר עם צמיגי 31, פנהרד מחובר (ורצוי גם מייצב), בלי הגבהה היסטרית - בתצורה המינימלית הזו, הג'יפ ייתן לך הרבה יותר גם בכביש וגם בשטח מסמוראי על 235 עם כל השיפורים- ובפחות השקעה ראשונית. נכון שההוצאות הקבועות גבוהות יותר, נכון שההוצאה על דלק גבוה יותר, אבל זה מחיר שצריך להחליט אם רוצים לשלם או לא. מהצד השני, חלקי חילוף לסמוראי יותר יקרים, וסמוראי ישן ומשופר הוא לא רכב עם האמינות האגדית של סמוראי חדש.
פתוח או סגור זה עניין של טעם, כנ"ל לגבי ארוך או קצר. לא תנסה לא תדע.
אסף.
-
תגובה להודעה: מתלבט באיזה ג'יפ לבחור. עזרה. (בעצם, סופה מול CJ - דיון קלאסי)
סופה לא מתקלקלת פחות מCJ, מכל הבחינות. רוב הסופות שיצא לי לטייל איתן עשו המון, המון צרות. אבל זה לא אומר כלום, חוץ מזה שברוב המקרים זה נובע מרכב ישן ולא מתוחזק נכון. גם אם הם השקיעו ים של כסף על הרכב. אם אתה לא מכיר את הרכב ומה הוא צריך, זה מה שתקבל.
CJ סטנדרטי לחלוטין, אבל מתוחזק ובנוי נכון עובד חלק לחלוטין. מי שלא מאמין מוזמן לסיבוב על CJ סטנדרטי מהחברה (חוץ מזוג נעילות אוטומטיות).
הוא מתניע בקלות בכל מזג אויר, ועובד חלק לגמרי. כאשר כל המערכות מחוברות ותקינות. כמעט בכל CJ שראיתי זה לא המצב, למרות שדיי פשוט להגיע למצב הזה, ואפילו לא יקר.
ממש לא חסר לו כח. זה לא מטוס וממש לא רכב ספורטיבי, אבל הוא עומד מול משפחתית 1600 (עד מהירות סבירה כמובן, מעבר ל100 קמ"ש הוא נחות), וזה מספיק. אפשר גם לנסוע איתו כל הדרך מערד לצומת שוקת בלילה על 120-130 בלי ללחוץ יותר מידי על הגז בלי להתעייף מהנהיגה, ובלי להתרכז יותר מידי, כשמאחרים לבחירות לקלפי אם הכל תקין והדוק ברכב. אבל אתה מסתכן באיבוד השמיעה :eek: (רעש צמיגים ורוח, בדיוק כמו בסופה פתוחה).
סופה סטנדרטית לחלוטין, תסע טוב יותר בכביש. השילדה מוצקה יותר, ותוספת משמעותית ליציבות עם מוט פאנהרד.
לטעמי הגיר של סיקס נעים וחלק יותר מגיר של סופה. 4 הילוכים בלבד מספיקים לחלוטין בCJ סטנדרטי.
-
לפני השנה +- עמדתי לפני אותה דילמה
לפני שנה וקצת רכשתי את הסופה שלי 94 סגורה, לא הגיד לך שלא היו תקלות אבל כן הגיד לך שרוב התקלות הם בגלל טעויות שלי, שטויות שעשיתי ומחוסר ידע או סתם שוויץ.
בגדול הרכב אמין מאוד כל עוד מודעים למגבלות שלו (אין הרבה כאלה) ונוהגים בו בהגיון.
מה זה ואמר הגיון: הגיון אומר כזה דבר, לא בא לי טיפול מחר במוסך אז אני לא העשה שטות שעלולה לעלות לי בבריאות או בכסף, לא מטפס סתם על מדרגות של מטר+ לא מנסה לבדוק עם הרכב עמיד במים כמו שידיד שלי בדק והרכב שלו טבע :mrgreen:.
אני בחרתי סופה ארוכה, עד היום לא נתקלתי באיזה מכשול שקצרה עברה ואני לא. לרוב גם בלי לקבל כלל מכה בחלק האחורי, ויודע מה גם אם קבלתי מכה בחלק האחורי אז שטויות לא קרה כלום, אבל כן נתקלתי בבעיות שהיו לרכבים הקצרים שלא היה להם מקום לציוד, זה יצר בעייה בשבילי כי הייתי צריך לסחוב את הציוד שלהם :-)
הסופה הינו הרכב היום יומי שלי !
כך שלרוב משמשת לטיולי סוף שבועה קשים ומאתגרים או במקרה וממש בא לי לצאת מהבית והרכב הנוסף (ג'ימני) לא זמין לי (אשתי :twisted:) מסיבה כזו או אחרת.
בתור רכב יום יומי לא ממש הייתי ממליץ אחרי הכל זה רחוק מלהיות פריבט, כנל לגבי האחרים שהזכרת.
בחורף הגג נוזל, למרות שפטרתי גם את זה על ידי כיסוי הגג הקים בשכבה דקה של פיברגלס.
מושבים לרוב מומלץ להחליף.
לשפץ את המזגן חובה !!!!
אולי במקרה של סופה פתוחה אין צורך במזגן
אני העברתי את הרכב שלי חלק מהשיפוצים לבד, האמת השד לא כזה נוראי.
צבעתי אותו מבפנים, בודדתי את כל האמבטיה שלו בפוליצב מקיר האש ועד לדת אחרוית + שטייח מקיר לקיר :D הרכב הרבה יותר שקט ובטח פחות מחמם.
החלפתי מושב נהג לכיסא של הספיר שמצאתי משומש במצב טוב מאוד, ובתיכנון להחליף גם מושב נוסעה. סדרתי לו משענות יד מסוברו שהיתה במגרש פירוק וכל מיני שטויות.
במכלל של המנוע וכאלה אין מה לגעת, זה הדבר הטוב שיצא מבית תער.
מה שכן הורדתי את המוט המיצב מהסיבה שלדעתי הוא קצת מגביל את מהלך המיתלה של הרכב.
בגדול מה שאני חושב שאני מנסה להגיד שהם אתה מחפש רכב לטיולים ובמקרה ונפל לידייך סופה לא שחוטה כמו שלמזלי קרה אז לך על זה.
הבעייה שקשה למוצא כזו :-(
תשקיע בא בהתחלה מיקצה שיפורים קוסמטי תתפלה כמה זה משנה את איכות הנסיעה אם לבד ואם על ידי בעל מקצוע לשיקול האישי.
אני מאוד נהנה מיזה וכל פעם משפר לי משהו ברכב.
שלב הבא שלי זו תיבה בין שני הכיסאות הקידמיים + מזגן אחורי.
וארי לך רכב יחסית נוח ומאוד אמין
תקלות תמיד היו לא משנה באיזה רכב תבחר, אחרי הכל רכבים ישניים יחסית ועברו כבר הרבה :lol:.
בסופות קל לטפל לבד וקל יחסית גם להביא חלקים משומשים אם יודעים איפה לחפש.
-
תגובה להודעה: מתלבט באיזה ג'יפ לבחור. עזרה. (בעצם, סופה מול CJ - דיון קלאסי)
תודה רבה על התגובות חבר'ה
אל תשכחו שאני בא מכמעט 6 שנים עם סמוראים כרכב ראשון ואחרון שלי. אמנם היו בבית עוד רכבים אבל ב 99.9% מהמקרים העדפתי את הסמוראי. ולכן נוחות נסיעה או העדרה היא לא משהו שאני מתרגש ממנו כ"כ (כנראה קומוניסט בנשמה, ואני לא רוסי...). הסמוראי היה קופצני מאוד, הקצר יותר, הארוך פחות אני מניח שמעבר לרכב גדול יותר ירגיש לי טוב עוד יותר.
ביום שישי נתחיל לראות ג'יפים :D
דני