-
בנית jk לטיולים-דיון פתוח
אבקש לנצל פורום זה להתלבטויות שיש לי בעניין הjk שלי(בעצם של אישתי אבל היא לא יודעת את התיכנון:D) שוטטתי ממושכות בחודשיים האחרונים בפורומים בחו"ל,
נכון האופציות הינן בילתי נגמרות, הבסיס לשיפורים בל יאמן אבל אתן את כל התמונה במלואה.
הרכב חייב להשאר נוח לנסיעה על הכביש, עיקר שימושו זה כביש ושטח זו ההנאה,
לכן הפשרות יהיו בעיקרן על "הרד קור" ולא על התנהגות כביש.
שטח- לא מתכוון לשנות את אופי הטיולים ,עבירות ברמה של זיק או דומיו
אין מדברים על נסיעת שבילים לאחר השבת האחרונה שטיילתי בו(תתפלאו עם שרון) אמנם רגוע נחל אלות וחורשה אבל היו קצת הצלבות ובורות ונהנתי ממנו,ואזי דיי גמלה בליבי ההחלטה.
ולעניין,
קפיצים-איזה
בולמים-איזה
הגבהה-כמה? לא גבוה מדי זה פשוט מגוחך
האם צריך להחליף מוטות רדיוס?
צמיגים עד 32 מעבר לכך זה לא ברשיון
יחס העברה? 4:1.1???
נעילה קידמית-חובה arb או נישלטת אחרת בלבד(רכב כביש)
מיגון תחתון מלא-חובה
תתחילו לזרוק רעיונות
סכומים
תוספות
-
תגובה להודעה: בנית jk לטיולים-דיון פתוח
נשמע שאתה מחפש פשוט רוביקון.
אולי במקום להכנס להוצאה של 20K פלוס מינוס, שווה פשוט להעמיד את הרכב למכירה (לאט, בנחת, בלי להכנע למחפשי המציאות של היום) ואח"כ לייבא רוביקון משומש במחיר דומה.
יניב
-
תגובה להודעה: בנית jk לטיולים-דיון פתוח
הוא הולך להחליף את הסופה או שאתה מחפש רכב טיולים נוסף?
-
תגובה להודעה: בנית jk לטיולים-דיון פתוח
מכירת ה jk אינה אופצינאלית,
סבורני כי השקעה של 20.000 ש"ח הינה מחיר זול מאוד לעומת מה שהשקעתי בסופה שלי,
אבל זו זריקת מחיר ואני מחפש לדעת מה באמת העלויות והצרכים
על פי זה נישקול את ההמשך
-
תגובה להודעה: בנית jk לטיולים-דיון פתוח
ראיתי כמה JKים מפורקים ומורכבים בזמן האחרון, ולהלן המסקנות...
נתחיל מלמטה. צמיגי 32" כלשהם (255 של רוביקון או משהו אחר) הולמים את בסיס הגלגלים הארוך של האנלימיטד. יותר מזה- אתה כבר תרגיש בכביש.
יחסי העברה - 4.10 מרגיש מצויין על הרכב עם צמיגים 32. קח בחשבון את הבעייתיות המוכרת של דנה30 עם 4.10.
מתלים- אולדמן שנותנים בערך 2" (או מקבילים של יצרן אחר) זה המקסימום, לדעתי, שעדיין לא משפיע לרעה על התנהגות הכביש. מעבר לזה- זה מורגש. בולמים- אני לא אמליץ על פירמה זו או אחרת, (לטעמי אין כמו קוני, אבל זה עניין של טעם), רק שים לב לחיבור ה BAR PIN . זרועות ארוכות, תושבות שונות, כל המשחקים מהסוג הזה - תשאיר לעוד כמה שנים, כששרון תקנה ג'יפ אחר.
בהנחה שיש נעילה אחורית מקורית, וניתוק מייצב. תוסיף לך נעילה קדמית נשלטת.
במצב הזה, עם 2 נעילות ומתלים סבירים על צמיגי 32, יש לך כל מה שצריך מג'יפ טיולים (ולא ג'יפ עבירות).
מיגונים- בעקרון, מגן סף מקורי של רוביקון, או מיגון אפטרמרקט (אני אוהב את של WARN בתמונה)
http://www.warn.com/truck/body_armor...ck-sliders.jpg
זה כל מה שצריך. פרט לכך, המיכל דלק קצת פגיע, אבל אני לא חושב שחייב מיגון. הפגוש הקדמי- אם תוריד את הפלסטיק המקורי, תגלה מתחת פרופיל C דק, עליו אפשר להלביש פרופיל U כמו בסופות הישנות בתור פגוש. מאחורה אפשר להוריד את הפלסטיק ועל הבסיס שלו שהוא חלק מהשלדה, להרכיב גם כן פרופיל U פשוט.
אסף.
-
תגובה להודעה: בנית jk לטיולים-דיון פתוח
מבחינת מערכת מתלים שנותנת גובה טוב אבל לא מוגזם ,אתה מדבר על האולדמן, עוד יתרון זה שיש יבוא מסודר לארץ+אחריות מחברה גדולה.
מבחינת נוחות וגהוץ האולדמן טוב יותר מהמקורי בכמה דרגות.
צמיגים אני ממליץ על 285/75/16 (ואל תדברו איתי על ענייני רישוי, אני לא משרד הרישוי ולא אכפת לי), על צמיג כזה מומלץ להחילף את יחס העברה בסרן ל1:4.1, אם 32" זה הגבול העליון זה גם לא נורא, ניתן בהחלט להסתדר עם גודל כזה ברוב המוחלט של הטיולים בארץ גם כאלו המוגדרים קשים.
נעילה קדמית כמובן.
מבחינת מיגון בניגוד לדורות הקודמים של JEEP כאן צריך מיגון ולא מעט, לרכב יש הרכב מכלולים פגיעים וחשוב למגן אותם, שים לב שמגן הגחון המקורי מאוד דק וחלש, נתקלתי בסדנה בלא מעט ח'ברה שעיקמו את המגן המקורי וגרמו נזק למנגנון המוט מיצב הנתיק.
מיכל הדלק גדול ופגיע ולידו יושבת מערכת של הדלק שעשויה מפלסטיק(כן בתחתית הרכב במקום הפגיע ביותר), אותה חובה למגן, נתקלנו כבר בפגיעות במכסה הדיפ' ,בעיקר בקדמי אבל גם באחורי.
עוד עניין שלא עלה זה בידוד לגג ,טיול במדבר עם גג פלסטיק שחור במהירויות נמוכות יכול להיות חוויה לא נעימה....
-
תגובה להודעה: בנית jk לטיולים-דיון פתוח
בהחלט מתחילים להתקדם,
הייתי מעוניין לקבל מחירי ספר מה שנאמר על מנת לדעת מהוא הגבול העליון שלי
ראיתי לא מעט רנגלרים עם אולדמן, גם קוני בא בחשבון , אני לא מעוניין בבולמי
"זלמנסון" ללא אבא או בבולמים של יבואן שאחרי זה יזרוק אותך לכלבים ותאלץ לקבל טובות מחברים,
מיגון, הרכב חייב מיגון מלא , פשוט כל החלקים למטה חשופים בצורה מדהימה,
מיגון קידמי זה בדיחה,
עדיף מיגון מלא העלות על פני מספר שנים הינה זניחה,
האם צמיג 32 לא מחייב החלפת יחס העברה??
ציטוט: צמיגים אני ממליץ על 285/75/16 (ואל תדברו איתי על ענייני רישוי, אני לא משרד הרישוי ולא אכפת לי), על צמיג כזה מומלץ להחילף את יחס העברה בסרן ל1:4.1, אם 32" זה הגבול העליון זה גם לא נורא, ניתן בהחלט להסתדר עם גודל כזה ברוב המוחלט של הטיולים בארץ גם כאלו המוגדרים קשים.
נעילה קדמית כמובן. זה ברור
.
עוד עניין שלא עלה זה בידוד לגג ,טיול במדבר עם גג פלסטיק שחור במהירויות נמוכות יכול להיות חוויה לא נעימה....
ארז העלתה זאת באחד השרשורים אולם לא ראיתי דוגמא לכך ,זה בהחלט מעניין בתנאי שזה אסטטי.
ולשאלה קודמת שנישאלתי, אם אחליט ללכת על שיפור הjk לא אחזיק שני רכבי טיולים בבית ,
אין בזה הגיון
__________________
-
תגובה להודעה: בנית jk לטיולים-דיון פתוח
לצמיג 32" וגם ל33" לא חייבים לשנות יחס העברה ,רצוי אבל לא חייבים(יש פה כמה חברים בפורום עם 285/75/16 ללא שינוי וחיים עם זה).
בידוד אסטטי זה עניין של השקעה, תלוי בך.
-
תגובה להודעה: בנית jk לטיולים-דיון פתוח
השקעה או לא זה חייב להיות אסטטי
-
תגובה להודעה: בנית jk לטיולים-דיון פתוח
אני רק נוכח נפקד ;)
יצא לי לאחרונה לדחוף ידים לכאלה כלי רכב שהגיעו ביבוא אישי
איציק
-
תגובה להודעה: בנית jk לטיולים-דיון פתוח
להגדיל גלגלים על יחס העברה מקורי?
לטעמי האישי כבר עם הצמיג המקורי שהרכב מגיע איתו (245/75), צריך לשנות יחס העברה.
יחס 3.21 המקורי ארוך מדי אפילו בשביל צמיגי הסקטבורד של הדגם הבסיסי בארה"ב (225/75), והופך את האוטו לעצל ושתיין.
-
תגובה להודעה: בנית jk לטיולים-דיון פתוח
שלום
ברנגלר שלי , קצר שיפרתי :
הגבהה 2.5 יי OLD MAN קפיצים ובולמים . לדעתי ההגבהה מספיקה לצרכים שלי בישראל .
ההחלתה שלי בשלב של אחריות לפחות , לא לשנות גודל צמיגים , לאחר כך לעלות למידה צמודה ל-32יי ולא יותר. שוב , לצרכים שלי זה מתאים. ובקצר זה פחות מורגש .
בקשר ליחסי העברה בדיפ , לאחר בדיקה דרך מהנדס ומחשב של החברה , ברכב שלי יחסי עברה 3.73 , וזה ממש מתאים לגודל צמיג 31 יי .
לאחר גמר האחריות לא שולל הגדלת צמיגים ל-32יי ושינוי של יחסי העברה ל-4.1 .
בקשר לנעילה קידמית , לא בטוח שנעילה לדנה 35 ישנה מתאימה לדנה 35 של JK .
מאתר של ARB מגדישים שנעילה לדנה 35 עד שנה 2006 , ואין ל-2007 ומלה , מאוד אשמח האם לא צדקתי.
מיגונים : מיגנתי רק קופסת קניסטר מלסטיק והחלפתי מכסים של דיפ למכסים של ARB (מאוד סקסים וחזקים עם מדיד שמן ) . לדעתי אין צורך למגן טנק דלק (קיים מיגון אוריגינלי ) , לאחר הגבהה הקרטר די גבוהה ומוגן ע"י דיפרנציאל .בסימן ? האם כדאי למגן את אקזוסט?
הזמנתי כמה דברים קטנים דרך http://www.allthingsjeep.com/ , הם שולחים בדואר
הזמנתי זרוע הידראולי לדלת אחורית
מתקן לחיבור של הי-ליפט - מתחבר לזרועות של הדלת
יש שם תיק מתחבר לקשת במיוחד ל JK ועוד כמה שטויות נחמדות
-
תגובה להודעה: בנית jk לטיולים-דיון פתוח
איליה.
דנה 35??? מקדימה?
לכן אתה לא מוצא, דנה 30 יותר סביר שיש לך.
-
תגובה להודעה: בנית jk לטיולים-דיון פתוח
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
grand
איליה.
דנה 35??? מקדימה?
לכן אתה לא מוצא, דנה 30 יותר סביר שיש לך.
נכון אתה צודק ,מדובר על דנה 30 .
-
תגובה להודעה: בנית jk לטיולים-דיון פתוח
אוי מאיר מאיר,
למה לא תשאל את מי שכבר הפך את הרנגלר לרוביקון , ובכן:
תעבור לגלגלים255-45-17-ותקבל מכתב מהחברה לטובת הפוליציינטרים ומשרד הרישוי.
יחס העברה מספיק לשנות רק בטרנספר,
אין צורך לחזק ציריות-הן כבר מחוזקות.
לך על מיגון תחתון מלא, מתלים וקפיצים אולדמן-הגבהה 2.5 אינטש.
מגיני צד של רסטה.
נעילה קדמית ARB
זרוע הידראולית לדלת אחורית -מצויין.
תזמין קיט מגביר טורים במצערת יד-גם כן מצדי מרסטה-ותתחנן ששרון תסכים להחליפ אתך ולקחת את הסופה .
-
תגובה להודעה: בנית jk לטיולים-דיון פתוח
למרות שראיתי כמה ח'ברה שכיסחו את האגזוז אני עדיין חושב שלא צריך.לגבי המיכל דלק, בדיוק הפוך, בהתחלה אמרתי ללקוחות שלא צריך כי יש שם מיגון שנראה טוב וחשבתי שזה מספיק, מהר מאוד התברר שטעיתי והיום אנחנו שמים ללקוחות מיגון מיכל דלק בעדיפות גבוה ,גם ברכבים מוגבהים.
-
תגובה להודעה: בנית jk לטיולים-דיון פתוח
ב-JK שלי צמיגים 285/75/16, נעילות ויחסים 4.10.
זה לא סופה קצרה אבל יש לו עבירות מצוינת בכל סוגי השטח. וכן, גם מעלה זיק במידת הצורך.
אם אתה רוצה להשקיע, הקיט של אולדמן שנמכר בארץ נחשב לקיט טוב גם בארה"ב ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות. לטעמי, השקעה בקיט אינה מחויבת המציאות ברכב זה. אני הבאתי קיט ספייסרים של "2 באיזה 100$ וזה מתאים בול לצמיגים האלו. לדעתי הכיול של מערכת המתלים המקורית מצוין, וזו ד"א גם דעתם של כמה מעורכי המגזינים מחו"ל. מהלך המתלה המקורי גדול מאוד מקדימה וסביר מאחורה.
לגבי מיגונים וכד', הדבר היחיד שחייב לעוף במיידית זה הפגוש הקדמי. זה חתיכת גועל נפש. בהזדמנות זו, דחוף שם גם כננת. ה- TI9.5 של WARN פשוט נראית נפלא מקדימה ומוסתרת כמעט לחלוטין בתוך הפגוש. הפגוש האחורי לטעמי בסדר ועד שלא יתלש באיזה טיול אני לא נוגע בו. לגבי מיגונים למטה, כמובן רצוי. אני עוד לא שמתי.
בהצלחה, רונן
-
תגובה להודעה: בנית jk לטיולים-דיון פתוח
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
מאיר רוטברג
עוד עניין שלא עלה זה בידוד לגג ,טיול במדבר עם גג פלסטיק שחור במהירויות נמוכות יכול להיות חוויה לא נעימה....
ארז העלתה זאת באחד השרשורים אולם לא ראיתי דוגמא לכך ,זה בהחלט מעניין בתנאי שזה אסטטי.
__________________
בלינק הבא מציעים פיתרון זול לבעיית הגג ב- jk
http://articles.jeepforum.com/Heat_Fix_for_the_JK
-
תגובה להודעה: בנית jk לטיולים-דיון פתוח
-
תגובה להודעה: בנית jk לטיולים-דיון פתוח
תגיד מאיר
בתור אחד שיש לו jk כרכב משפחה, לא מפריע לכם שאין אפשרות להשעין לאחור את המשענות גב של הילדים ?
-
תגובה להודעה: בנית jk לטיולים-דיון פתוח
מה עם ספוג אקוסטי? יש חלק או בדוגמת קרטוני ביצים
לדעתי את הספוג החלק אפשר לחתוך כך ש ישקע בתוך השקעים של הגג
לבעלי ידיים טובות וסבלנות רבה יכולים לגמור הפרויקט דיי בזול, מחיר פלטה 2*1 כ 200 ש"ח
ולמי שאין (בעיקר סבלנות ) רפד טוב ידרוש להערכתי 1000 -1500 ש"ח לשלושת החלקים
ערן
-
תגובה להודעה: בנית jk לטיולים-דיון פתוח
-
תגובה להודעה: בנית jk לטיולים-דיון פתוח
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
מאיר רוטברג
לא,
מעולם לא עלתה השאלה
אז הנה לך התשובה :rolleyes:
-
תגובה להודעה: בנית jk לטיולים-דיון פתוח
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
danel
שלום , אני עדיין לא הרגשתי הצורך לרפד את הגג. הפיטרון לדעתי לא ממש אסטטי .
האם לרפד? אז דרך רפד מיקצועי , לא עמור להיות מחיר רצח .בצפון ישנו רפד בכפר יסיף , עשיתי אצלו כמה דברים קודם ( לא קשורים לרנגלר ) - ממש מקצוען .
כן היתה בעיה , בגשם הפלטה הימנית של הגג , היתה מתמלא בגשם במים , ממש כמו ג'ריקן . פניתי למוסך , היה חור מיזערי בקו של חיבור בין חלקים של הפלטה , טיפלו ע"י עיטום בעזרת סיליקון , אכשיו בסדר.
קיבלת את הזרוע בתיחת דלת האחורית מאתר ALLTHINGSJEEP.COM , הרכבתי , עובד טוב. עלב כ- 80$ כולל מישלוח + 35 ש"ח מס .
-
תגובה להודעה: בנית jk לטיולים-דיון פתוח
יש חומרי בידוד דביקים שמיועדים בדיוק לבידוד גגות פח או פלסטיק. יש חומר יעיל (אם כי יש יעילים ממנו) של פלציב (דבק-ספוג-ציפוי חלק מחורר) בעובי של בערך 20 מ"מ.
אסף.
-
תגובה להודעה: בנית jk לטיולים-דיון פתוח
איפה אפשר להשיג כזה פלציב? וכמה עולה בערך אם מישהו יודע?
-
תגובה להודעה: בנית jk לטיולים-דיון פתוח
שלום.
אתר http://www.quadratec.com/
יש בו הכל לג'יפים ובמיוחד המון דברים ל-JK , הם גם שלחים לכל מקום.
שווה לטייל
-
תגובה להודעה: בנית jk לטיולים-דיון פתוח
פלציב אפשר להשיג בהרבה מקומות. נסה את ירגום בתל אביב.
אסף.
-
תגובה להודעה: בנית jk לטיולים-דיון פתוח
טוב קצת התקדמנו בעניין הצמיגים,
עכשיו לקיט הגבהה ,
מה עדיף זרועות קצרות או ארוכות ??
שימו לב חשוב ביותר ההישארות של האכב נוח לנסיעות כביש יום יומיות על חשבון עבירות אקסטרים
-
תגובה להודעה: בנית jk לטיולים-דיון פתוח
קיט רוביקון 3.5" של 2 דלתות (עם קפיצים ולא עם ספייסרים) ייתן לך 2" על ה4 דלתות. זה נקרא economy kit ועדיין לא מופיע באתר של רוביקון, אם כי מדובר בקיט רשמי. הגבהה בסיסית, לכביש הוא אחלה, בשטח הוא מספיק בהחלט עם הצמיגים שיש לך. כשתגדל, תחליף לזרועות ארוכות, או לסופרפלקס... אבל בינתיים אתה לא רוצה להשתולל, נכון?
אסף.