-
ציריה קדמית שנשברת כבר פעם שלישית ... (הכותרת נערכה)
אני עם צמיגים 33
וכבר פעם שלישית שאני שובר צירייה (קידמית)
תוך משהו כמו חודשיים שלוש
הראשונה היתה ציריה לא מחוזקת עם צלב 27 מ'מ
ונישברה ''סתם'' בתוך הצלבה קטנה
אז אמרתי 'אולי' בכל זאת 33....
אז שמתי מחוזקת (השניה כבר היתה מחוזקת צלב 30מ'מ)
פעם שניה ושלישית עליתי איזה עליה (חול.. אבל לא אותו עליה) קשה
ואז בסוף הגיפ עלה לווילי קטן והופ היא נשברה...
נראה לכם הגיוני?
נראה לי אני עובר ל31.....
הא וגם טרנספר פעם אחת הזכרתי...?
-
תגובה להודעה: פעם שלישית גלידה.....
אתה נעול מקדימה? במידה וכן ואתה לא עדין על הגז או עוזב אותו שגלגל עולה לאויר אז התשובה היא כן, נראה לי מאוד הגיוני ואתה צריך לשנות הרגלי נהיגה, גם עם 31 ראיתי את זה קורה לא מעט באותם המצבים אז המעבר לא יעזור, הרגלי נהיגה שונים או הסרת הנעילה כן יעזרו
-
תגובה להודעה: פעם שלישית גלידה.....
חכה שדרור ברלי יעלה פה וירביץ בך קצת תורה על לנסוע עם 33.
-
תגובה להודעה: פעם שלישית גלידה.....
עדיין, ולמרות ה-33, 3 פעמים בחודשיים זה מוגזם, בעיקר אם עברת למחוזקות. ואם זכור לי נכון אתה גם לא נעול מקדימה? דבר ראשון, הייתי בודק, ומכוון או מחליף לפי הצורך, את ברגי הגבלת ההיגוי. דבר שני, הייתי בודק את הרגלי הנהיגה...
קובי
-
תגובה להודעה: פעם שלישית גלידה.....
תנסה ללחוץ לפעמים על המצמד!
ברגע שאתה מזהה פירפור / סיבסוב של הגלגל הקדמי לחץ על דוושת המצמד.
קיד.
-
תגובה להודעה: פעם שלישית גלידה.....
אני לא נעול קדימה ... רק אחורה (וז קרה גם ליפני הנעילה וגם אחרי)
אני יודע שאם אני רואה שהגיפ עולה לווילי
אז אני צריך ללחוץ על הקלאצ' (זה עניין של שניה קשה להחליט)
אבל אז אני יעצור בסוף עליה ולא יעלה
ז'תומרת שכל עליה קצת קשה אני לא יוכל לעלות
אני מאמין וכמעט בטוח ב100% שזה רק בגלל ה33
השאלה היא גם שאני ליפני החלפת צמיגים בקרוב
אם כדאי לי לוותר על ''התענוג'' ולשים 31 (למרות שה33 ברישיון)
או שעדיף טיפה ל''הירגע'' (מה שלא הכי כייף אם יש לך סופה ביד)
ובכל זאת להישאר עם 33????
ואני גם עם דנה 60 זה יהיה בעייתי עם 31 לא? מבחינת הגובה בין הביצה לקרקע..
ןלמה זה קשור..''ברגי הגבלת ההיגוי'' ??
תודה
-
תגובה להודעה: פעם שלישית גלידה.....
זה עניין של העדפה.
אם אתה אוהב לנהוג עם רגל כבדה (וכשיש מנוע כמו של סופה זה ברור למה) אז כנראה שעדיף לך לרדת חזרה ל-31, אם אתה מעדיף להיתנפץ על סלעים גדולים לאט אבל בטוח, אז עדיף לך להישאר עם ה-33. תעשה חושבים עם עצמך מה אתה אוהב לעשות יותר.
לגבי דנה 60 ו-31 יש מספיק סופות שנוסעות ככה. זה לא באמת בעייה, ושוב הכל פונקציה של מה אתה עושה עם הג'יפ.
עירא
-
תגובה להודעה: פעם שלישית גלידה.....
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
סופת המדבר
למה זה קשור..''ברגי הגבלת ההיגוי'' ??
תודה
קשור, אם ההיגוי לא מוגבל בזוית הנכונה, יש אחלה רדיוס סיבוב אבל הצלב בציריה מגיע לזויות קריטיות בהיגוי מלא. תוסיף על זה עומס גבוה של 33" ואולי גם נחיתה מ"וילי" או אחיזה רגעית תו"כ פרפור (בשטח עם אחיזה גרועה) וקיבלת מתכון לציריה שבורה
קובי
-
תגובה להודעה: פעם שלישית גלידה.....
בוא נגדיר את זה ככה...
אני אוהב להיתכרע.. אוהב הרבה דיונות
ובסלעים אני יותר רגוע ועושה הכל באיזי
אבל השאלה שלי
אם אני יהיה עם 31 ועוד פעם יעלה לווילי
אין מצב שאני ישבור ציריה???או שאת זה קשה להבטיח
-
תגובה להודעה: פעם שלישית גלידה.....
שינוי יחסי העברה יכול למתן את התופעה(במידה ואתה עדיין עם המקוריים),
ביחד עם שינוי בהרגלי נהיגה יכול לתת פתרון טוב.
-
תגובה להודעה: פעם שלישית גלידה.....
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
סופת המדבר
אין מצב שאני ישבור ציריה???או שאת זה קשה להבטיח
פחות, אבל אני מאמין שתשבור.
זה בעיקר הרגל נהיגה.
ווילי קטן, גלגל מסתחרר מהר מאוד, בום הוא בקרקע. מתכון די בטוח לשבירת ציריה.
השאלה הגדולה היא מה נשבר ?
אוזני הציריה ? או הציריה עצמה ?
-
תגובה להודעה: ציריה קדמית שנשברת כבר פעם שלישית ... (הכותרת נערכה)
קודם כול תיבדוק את הבולגונטים. הבולגונטים של הסופה לא מחזיקים גלגל 33 לאורך זמן. . ברגע שהבולגונט חופשי אז כול הנבה יורדת למטה והצלב ניתפס באום של הבולגונט ושובר את האוזן עם הצלב..
-
2 קבצים מצורפים
תגובה להודעה: ציריה קדמית שנשברת כבר פעם שלישית ... (הכותרת נערכה)
אני לא עם יחסי העברה קצרים
אני גם מאמין שאולי זה יעזור אבל קצת יקר לא?? ולא בטוח שיעזור
דבר שני אין שו חופש בבולג'ויינטים בדקתי כבר כמה פעמים
ואם זה באמת כמו שאתה אומר אז אני צריך ליראות סימניי שפשוף\דפיקות על האום של הבולגוייט העליון
ודבר שלישי מה שנשבר זה גם הצלב וגם האוזניים (תמונה)
-
תגובה להודעה: ציריה קדמית שנשברת כבר פעם שלישית ... (הכותרת נערכה)
על פניות בניחוש מלומד מהתמונות, נראה שנקודת הכשל פה היא הצלבים.
הצלב נשבר, ומהמכה (כלומר, החופש שנותר) הצלב שובר את האוזניים של הציריה.
1) תחשוב על שימוש בצלבים איכותיים. צלבי CTM אמורים להיות יותר עמידים, אחריות לכל החיים .... אם אני זוכר נכון, העלות היא ~1000 ש"ח לצלב.
2) בפורומים בחו"ל (אמריקאיים כמובן), מציינים השמ שקורה במקרים כאלו הוא שהצלב לא עומד בעומס, הקאפה שלו עפה החוצה והחופש שנוצר בתוך האוזן גורם לשבירה.
הם מציעים לתת פיק של ריתוך על כל קאפה, כדי למנוע ממנה לעוף.
לא ניסיתי את זה, לא מכיר אף אחד שניסה את זה.
אם חשוב לך לשמור את ה-33., הייתי מנסה את שני הדברים האלו.
הם לא זולים (אם לוקחים בחשבון שאם זה לא עוזר, יש גם עלות של ציריה חדשה), אבל האלטרנטיבות , צמיגים יותר קטנים או עלות של להחליף סרן ל-D44 יותר יקרות.
חיפוש CTM בפורום יניב הרבה תוצאות.
אחת מהן היא השרשור הזה
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=18158
-
תגובה להודעה: ציריה קדמית שנשברת כבר פעם שלישית ... (הכותרת נערכה)
אני ינסה אולי להחליף עם חבר צמיגים לאיזה טיול קטן
ואז אני יראה את ההבדל ואם זה לא יהיה קריטי
יש מצב שאני יעבור ל31
היום נסעתי על סופה של חבר עם 31 בכביש האוטו חיה רעה (אחד הפלוסים)
חופר ת'שני כמו כלום
בשטח הוא גם חיה רעה רק שאין לו אחיזה כמו ל33 אז נראה כאילו הוא לא
מצליח להאחז (אחד המינוסים)
בקשר לצלבים.. לא נראה לי שאני ישקיע 1000 ש'ח לאחד
אבל מה שאני שם זה צלבים עם כוסית 30מ'מ על ציריה שבאה אורגינל 30 (לא חרוטה)
אני קונה אותם מרועי וגיא ב70
יש אולי אפשרות להשיג צלב יותר חזק? (אני לא יודע איזה הוא מביא לי.. איזה חברה)
אבל ת'אמת בניינו.. אני לא מאמין שיש איזה צלב שיכול להחזיק
את המומנט שהגלגל מייצר כשהוא באויר ולעצור אותו שהוא נוחת..
תאמת אני לא מאמין שגם 31 הוא יעצור...
-
תגובה להודעה: ציריה קדמית שנשברת כבר פעם שלישית ... (הכותרת נערכה)
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
סופת המדבר
אבל ת'אמת בניינו.. אני לא מאמין שיש איזה צלב שיכול להחזיק
את המומנט שהגלגל מייצר כשהוא באויר ולעצור אותו שהוא נוחת..
תאמת אני לא מאמין שגם 31 הוא יעצור...
פה נמצא הפתרון שלך.
סע רגוע, חביבי... לא ישבר לך כלום.
-
תגובה להודעה: ציריה קדמית שנשברת כבר פעם שלישית ... (הכותרת נערכה)
תוכל לברר של איזה פירמה הצלבים שנשברו לך?
-
תגובה להודעה: ציריה קדמית שנשברת כבר פעם שלישית ... (הכותרת נערכה)
אני לא חושב שאני יודע מה החברה
זה בא בקופסאת קרטון קטנה לבנה
ולא נראה לי שרשום עליה משהו.
יש מצב שרשום על הצלב עצמו?
ואולי מישהו מפה קנה פעם צלב מרועי וגיא
אולי הוא יודע איזה חברה הוא מוכר
(אני לא אומר שהם לא טובים.. אבל אולי הם לא טובים לי)
-
תגובה להודעה: ציריה קדמית שנשברת כבר פעם שלישית ... (הכותרת נערכה)
קופסה צהובה = פרסיז'ן. צלב טוב וחזק אמריקאי
קופסה אפורה = נפקו. צלב אמריקאי, נראה איכותי, אבל הצלבים הקטנים היו נשברים יותר מידי בקלות, לעומת הפרסיז'ן.
קופסה לבנה? אין לי מושג.. בדוק אולי זה ספייסר? לא יודע מה האיכות שלהם בימים האלה. שמעתי על איכות שירדה מאוד בשנים האחרונות. פעם היה נחשב לאיכות טובה.
-
תגובה להודעה: ציריה קדמית שנשברת כבר פעם שלישית ... (הכותרת נערכה)
יש לי שיר ... דנה דנה דנה. דנה 44
מניסיון .
-
תגובה להודעה: ציריה קדמית שנשברת כבר פעם שלישית ... (הכותרת נערכה)
שי .. דנה 44 או דנה 30.. אותם יוקים בציריה.. ומה שנשבר זה היוק והצלב. אז אין שום הבדל.
-
תגובה להודעה: ציריה קדמית שנשברת כבר פעם שלישית ... (הכותרת נערכה)
בלי קשר לאופי השימוש, צמיגים גדולים וכבדים מדי מאיצים בלאי של כל מכלול מכני אפשרי ומפרקים את הרכב. נמאס כבר להתווכח איתכם על זה. אתם אטומים ומתעלמים מהמציאות. גלגל גדול עביר יותר, אבל יש לו מחיר כבד, אלא אם משנים ומשדרגים לכבודו את כל הרכב. לא לחינם בנייה נכונה של רכב שטח מתחילה מבחירת גודל הצמיגים הרצוי והתאמת כל יתר המכלולים לנתון הזה.
אבל - במקרה הזה, לא הצמיגים אשמים אלא רק אופי השימוש.
מנסיון רב מאוד בעבר ומהיכרות מאוד אישית ועם חלק גדול מהחבר'ה שמתאספים בימי שישי בחולות ומנסים להוכיח זה לזה של מי יותר גדול, אתה תשבור את הג'יפ גם עם צמיגי 31', אולי אפילו עם הצמיגים המקוריים הקטנים (29).
"ווילי", "קפיצות באוויר", "לחיצות","התחרעויות" ושאר תרגילים שמאפיינים את חובבי הדיונות, ישברו בסופו של דבר גם ציריות מחוזקות ובאמת לא חשוב מה קוטר הצמיג.
אני דווקא חושב שנהיגה בדיונות זה כיף, הרבה מאוד שנים נסעתי בדיונות. דיונות הן תא שטח הרסני ביותר לרכב! לכיף יש מחיר, ואתה צריך לעשות את החשבון עם עצמך, אם כל זה באמת שווה.
-
תגובה להודעה: ציריה קדמית שנשברת כבר פעם שלישית ... (הכותרת נערכה)
בלי נעילה קדמית ועם צלבים איכותיים וציריות תקינות, קשה מאוד לדפוק ציריה. האם הציריות שהבאת היו חדשות, או במצב חדש? האבטחות ישבו טוב ויפה במקום?
-
תגובה להודעה: ציריה קדמית שנשברת כבר פעם שלישית ... (הכותרת נערכה)
למה נראה לי משום מה שנעילה קדמית דווקא שומרת על הציריות יפה-יפה?
-
תגובה להודעה: ציריה קדמית שנשברת כבר פעם שלישית ... (הכותרת נערכה)
הציריות היו חדשות חדשות אף אחד לפני
לא נגע בהם.. האבטחות היו במקות (לפי מיטב ידיעתי... לאן יש להם לזוז בחודש)
ואם הם לא היו במקום הכוסיות היו עפות גם בנסיעה לא? לא רק בווילי...
תאמת ניראה לי לפי כמה חישובים שאם ההיתי עם נעילה קידמית
אז לא היה נשבר כלכך מהר... למה????
כי כשעולים לווילי אז כמובן הגלגלים הקידמיים גם מסתובבים
וכשנוחתים תמיד יש גלגל אחד שנוגע באדמה ראשון (מהקידמיים כמובן)
ואז הוא עוצר וכל הכח שהיה אמור לבוא אליו עובר לגלגל השני
ואז כשהוא נוחת בוםםםםםםםםםם...
אם היתה נעילה אז הגלגל הריאשון לא היה עוצר והכוח
היה נשאר שווה בין שתי הגלגלים... אולי אני טועה...
קיצר לעיניין מאיפה אני קונה את הצלב של פרסיז'ן??
-
תגובה להודעה: ציריה קדמית שנשברת כבר פעם שלישית ... (הכותרת נערכה)
אני חושב שאודי מזרחי מוכר פרסיז'ן, אבל לא יודע אם נשאר לו עדיין מהחברה הזאת. צב ללא פטמת גרוז בלבד!
עם נעילה, המצב יותר גרוע, אם אתה משתולל חזק. יכול להיות מצב בו אתה נוחת על גלגל אחד, ואז הוא ישר חוטף את כל הזעזוע וממשיך להסתובב וכמובן נשברת הציריה. עם נעילה קדמית בהחלט קל יותר לשבור. אבל מצד שני, פשוט צריך להשתולל כי אתה עובר מכשולים הרבה יותר בקלות.
מה שכן, שיפור מהלכי מתלה ושיכוך יכול לעזור נגד שבירות. ככה אתה תמצא את עצמך הרבה פחות עם גלגלים באויר ופרפורים עד המוות.
-
תגובה להודעה: ציריה קדמית שנשברת כבר פעם שלישית ... (הכותרת נערכה)
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ערן המסוקס
עם נעילה קדמית בהחלט קל יותר לשבור. אבל מצד שני, פשוט צריך להשתולל כי אתה עובר מכשולים הרבה יותר בקלות.
אני יכול לנחש שהתכוונת שלא צריך להשתולל?
-
תגובה להודעה: ציריה קדמית שנשברת כבר פעם שלישית ... (הכותרת נערכה)
-
תגובה להודעה: ציריה קדמית שנשברת כבר פעם שלישית ... (הכותרת נערכה)
שכחתם להיתייחס למשהו קטן...
כשאתה בא לעלות עליה מחול ובגובה של איזה 10 12 מטר
אז מן הסתם לא צריך שם נעילות ואין שם הצלבות
אז צריך רק הרבה גז וזאת הבעיה שאי אפשר לעצור שניה ליפני הסוף
אתם לא יכולים להגיד לי שבעליה כזאת אם יש נעילות
אז אפשר לבוא לאט........
אז הברירה היחידה זה לוותר על עליות כאלה..
אז מה הכיף.........
-
תגובה להודעה: ציריה קדמית שנשברת כבר פעם שלישית ... (הכותרת נערכה)
סליחה, אבל אם אתה מגיע למצב שאתה מסיים את העליה בווילי, זה אומר שאתה היית יכול לבוא בהרבה פחות גז. וגם אם הקפצת גלגלים למעלה כמו מטורף, אתה יכול טיפה להוריד את הרגל ממש בסוף ולנחות בלי לשבור כלום. כמו שקורה לי לפעמים.
http://www.jeeptrip.com/albums/yyqieplh-2.jpg
אתה כנראה לא רגיל לזה שיש לך הרבה כח, אחרי שעברת לסופה מויטארה. פה אתה לא צריך להיות כל הזמן בפול גז, צריך להפעיל את הרגש. יש רגעים ששמים פול גז, ויש נקודות שצריך להרפות קצת, כמו למשל, בנחיתה!