הסמו שלי 1990 לא עולה מעל ל60 מעלות וגם זה אחרי נסיעה של לפחות 40-50 ק"מ
מה זה אומר ?
איך זה משפיע ומה אפשר לעשות ?
Printable View
הסמו שלי 1990 לא עולה מעל ל60 מעלות וגם זה אחרי נסיעה של לפחות 40-50 ק"מ
מה זה אומר ?
איך זה משפיע ומה אפשר לעשות ?
או שהשעון מזייף או שהטרמוסטט תקוע במצב פתוח.
אתה יכול למדוד את חום המנוע \ מיים ואתה יכול לפתוח את בית הטרמוסטט ולהחליך טרמוסטט (טרמוסטט חשוד שווה בכל מקרה להחליף).
אם מדובר בתקלה ישנה שאין לך מושג ממתי היא קימת אולי אתה בכלל בלי טרמוסטט....
או שמישהו הוציא את התרמוסטט.
בהנחה שהשעון מדוייק, התרמוסטט הוא הרכיב היחיד שדואג שהטמפרטורה תעלה.
אסף.
גם אם אין טרמוסטט שווה ערך כמעט למצב עם טרמוסטט פתוח. בדרך כלל אחרי 5 דקות הטרמוסטט נפתח בכל מקרה. נכון שיקח לו יותר זמן להגיע לטמפרטורת עבודה אבל אחרי 40-50 ק"מ בכל מצב היה צריך להיות הרבה מעבר ל60 מעלות. השאלה איך מדדת את הטמפרטורהת אם מד חום נוסף או קראת את השעון ברכב. יכול להיות שהוא מזייף. אם מדובר במד חום מכויל נוסף היכן בדקתה איתו, מי הרדאטור (שזה מעשה גבורה לכשעצמו ) או במיכל העיבוי (שם הטמפרטורה שונה). או בהצמדה לבלוק המנוע שגם זה לא מדוייק).
התרמסטט לא נפתח ונשאר פתוח. הוא נפתח ונסגר, מווסת את הטמפרטורה המינימלית. סתם בשביל הסיפור- פעם היתה לי ניבה בלי תרמוסטט, ובאחד הטיולים, בסוף הירידה ממעלה אדומים לים המלח הייתי צריך לפתוח צ'וק כי המנוע ירד ל40 מעלות....
אסף.
אסף מה הקשר לירידה בטמפרטורה, ולמשיכת הצוק, ממתי צוק מעלה טמפרוטורה ברכב?
ואביגדור וקודמיי צודקים, גם ללא תרמוסטט, חם המנוע ישאר יציב ונמוך בסביבות ה60 מעלות לפחות, בעמידה , או בנסיעה איטית ולא רצופה.
יתכן והשעון חום ברכב של פותח השרשור מזייף, בגלל יוניט לקוי.
בברכה
צביקה
לי יש גם אותה בעיה בסמו 87
יש דרך לבדוק שהשעון תקין ??? אולי לקצר ????
ניסיתם לבדוק עם שעון חיצוני?
אביגדור
שלום רב !
תרשה לי לומק לך שתגובתך מזכירה לי, את הסיפור על הווא שהלך לחפש את המטבע ליד הפנס.
נרמז לך, שברוב במקרים השעון תקין, קיצור הקונטור לגוף יעלה את סקאלת השעון חום עד למקסימום, ובכך ניתן יהיה לגלות אם השעון עובד, מכייון שהוא עובד אצלך, וגם אצל פותח השרשור,
אך מראה טמפרטורה נמוכה מהממוצע ומהרצוייה, יש לבחון את הנכון ולא את הקל, לביצוע.
באפשרותך לפרק את בית התרמוסטט, לבדוק האם קיים בכלל תרמוסטט, ואם קיים להכניסו למים קרים ולבדוק האם הוא נסגר הרמטית בקור, ונפתח בצורה מקסימלית לאחר שתטבול אותו במיכל עם מים רותחים, בהתאם לממצאים, תחליט האם הבעייה ביוניט או בתרמוסטט.
טיפ קטן דאג שיהיה לך אטם רזרבי נוסף במקרה והישן יקרע בפירוק.
חזור לפורום לעדכון בנושא.
נ.ב- מורי כבר רמז לך בנושא התרמוסטט, קח את עצתו ופעל לפיה, הניסיון והידע שלו שווה זהב.
בברכה
צביקה
מעלה מן האוב -
לאחר עבודת חשמל יסודית על הרכב, נראה שיש איזשהו כשל עם מד החום.
קיצרנו על מנת לוודא שהשעון עובד והוא עובד.
החלפנו יוניט חום בסעפת לאחת תקינה ועדיין כלום.
ניתקנו מאווררים כדי לראות אולי הם פועלים מוקדם מידי ועדיין נאדה.
מישהו יכול להסביר איך מד החום מתחבר, אולי שם הבעיה, למרות שה"קיצור" היה מראה את זה, לא ?
על הדרך נשאל - מד חום חיצוני - עלויות, הרכבה והתאמה, שיהיה ליתר בטחון. (אני מניח אצל מנצור יש, אבל תמיד טוב לשמוע דעות חברים)
מסוג ההמלצות שהייתי מוותר עליהן...
את רכס אני מכיר טוב מאד אבל אין לי דשבורד מספיק ארוך בשביל סט השעונים שהוא התקין ואין לי גם צורך בכל זה. למצוא שעונים ולקנות אני יודע, אני מעדיף שלא לעשות זאת לריק.
אני מדבר על משהו יותר ריאלי והגיוני וכמובן המלצה מנסיון היא הטובה מכולן.
חוצמזה, מה עם המד הנוכחי - איך פותרים את הבעיה ?
תודה.
גם יוניט וגם טרמוסטט ניתן לקנות בכל חנות חלפים, עלות של עשרות שקלים לשניהם..לא צריך אטם, מספיק ולפעמים עדיף סיליקון של ויקטוריינס.נ.ב אותה תופעה קיימת אצלי. בהתחלה השעון היה כמעט במינימום ולא עלה ומעל הרבע.קיצרתי וראיתי שהשעון כן מצליך לעלות עד הסוף (חשבתי תקוע). הוחלפה יונית וטרמוסטטוהמצב כיום שהשעון לא עובר את השליש. כנראה שהשעון באמת מזייף.
אני כנראה אלך על שעון חום חיצוני ליתר בטחון.
היוניט תקין, נבדק ברכב אחר. השעון המקורי של הרכב קוצר ונמצא עובד אבל אין לי דרך לבדוק אם הוא מזייף גם עם אקדח-חום חיצוני.
לא הבנתי עדין מה הבעייה בשעון :)
אני שואל כי לפני שבועיים בערך התקנתי שעון חיצוני + יוניט שבאה עם השעון (שבנתיים לא עובד כי החוטים שיוצאים מהיוניט נקרעו מהבסיס שלהם)
ומה שאני מנסה לומר זה שהשעון של הרכב לא היה עולה מעל השליש/רבע בערך ןתמיד חשבתי שהמנוע לא מגיע לטמפ' עבודה תקינה אבל אחרי התקנת השעון החיצוני גיליתי שהוא מגיע לטמפ' של 80-90 לערך כך שהכל בסדר
בנתיים חזרתי לשעון של הרכב (עם היוניט הקודם) עד שאני יקנה יוניט חדש
בכל אופן
שעון + יוניט 70 ש"ח בערך (אני קיבלתי מחבר;) )
חצי שעה עבודה
רק לגבי האיכות אצלי תוצרת סין או יפן לא החזיק אצלי שבוע( אבל נראה טוב על הדש בורד)
שלומי
אצלי המאווררים חשמליים ולא פאנקלאצ'.
שתי אפשרויות שאני חושב שיכולות להיות הבעיה
1. אין מינוס טוב למנוע
2. אם השתמשת בטפלון בכמות גדולה , אז אולי אין מינוס ליוניט.
אני יוצא מנקודה שהשעון והיוניט תקינים.
בהצלחה
לורן
טפלון ?
אהלן,
אם תשתמש בטפלון בנקודה הזאת, הרבה לא ישאר ממנו. בטפלון משתמשים בבית וגג בחצר.
למנוע יש מינוס מכובד, כבל 25 ממר שיורד ומתחברלבורג של הסטרטר.
מינוס לא חסר ברכב הזה, אני יודע.
אמיר, בדקת שוב את מה שביקשתי ממך? או שהעדפת להשאר במזגן:twisted:
איתי
אמיר ידידי , שלום רב !
לורן העלה תאורייה מענינית, הוא רומז, שיתכן ובאם הרכבת את יוניט החום לראש המנוע, וליפפת את הברגת היוניט בטפלון, סרט הבידוד הלבן, שמלופף על הברגות, ונמצא בשימוש אצל שרברבים, ובכך גרמת לבידוד הגוף החיצוני של היוניט, האמור להיות מאורק לראש המנוע, הטפלון מונע את ההארקה.
אני ממתין לתגובתך.
בברכה
צביקה