יש למישהו נסיון מוצלח עם חומר כגון wondarweld ? או כל חומר אחר ? אלה תוספים למערכת המים שאמורים לסתום נזילות מאטם הראש או כל מקום אחר במערכת .:???:
Printable View
יש למישהו נסיון מוצלח עם חומר כגון wondarweld ? או כל חומר אחר ? אלה תוספים למערכת המים שאמורים לסתום נזילות מאטם הראש או כל מקום אחר במערכת .:???:
מאוד לא מומלץ ...
תוספים מהסוג הזה יכולים גם לסתום לך את המעברי מיים במנוע , והשלב הבא - מנוע חדש ...
יכול להיות שזה רק אטם ראש מנוע - וזה אמנם לא זול אבל גם לא מאוד יקר ...
אמיר.
בכלל - קח לך כלל לחיים: כל מוצר ששמו מתחיל ב- Wonderful/Magic או דומיהם, תתרחק כמו מאש.
בשנות ה 60 של המאה שעברה ;)
היה חומר בשם כזה wondarweld . החומר היה נוזלי ושימש לאיטום נזילות בבלוק מנוע
אז היה מקובל במנועים שרוולים רטובים . ( אפשר היה לפרק את הסליבים )
במקרה של נזילה מהסליבים לתוך שמן המנוע . היו מוסיפים את החומר הזה .
מפרקים טרמוסטט מרתיחים את המנוע ( חם חם חם )
מיד לאחר כיבוי המנוע כל עוד המנוע רותח ומבעבע. שופכים את הנוזל ישירות לתוך ראש המנוע . ( בחיבור של צינור המים העליון )
ונותנים למנוע להתקרר למשך כל הלילה .
החומר עשה פלאים ועבד מעולה .
החסרון ... במידה והמנוע נכנס לרתיחה החומר היה נמס והנזילה היתה חוזרת
**********
זה היה 30 שניות על מה עשו לפני 40 שנה
**********
איציק ( אני זוכר את החומר רק לטובה )
כעבור 13 שנים :D
תודה איציק,
החומר עדיין חי וקיים.
הניסיון שלך איתו שכנע אותי לנסות אותו (יש לי נזילה קטנה מהאטם ראש),
אולי אחסוך שיפוץ ראש.
אעדכן
אין חומר *קסם* בנושא-תפסיקו לפנטז
היה בעבר לראש ומנועי ברזל .
היום במנועי האלומיניום, כבר לא רלוונטי.
ראה תגובה 6 בשרשור
בהצלחה
רענן
תודה חברים על העצות,
אין חכם כבעל ניסיון ולכן בכל זאת ניסיתי את החומר Wondarweld.
על הדרך גם חיברתי את רדיאטור החימום הפנימי שהתחיל לנזול לפני שנים והיה מנותק - אולי נתפוס שתי ציפורים במכה אחת
כרגע לאחר הביצוע כלום לא נוזל ואפילו החימום באוטו עובד ואין נזילה גם מרדיאטור החימום, לפחות אני לא רואה אחת כזו, אחרי שנים רבות של
bypass.
אבל עדיין מוקדם לקבוע אם באמת החומר עובד, ניתן לזה קצת זמן
ונעדכן בהמשך
אצלי אחרי שהשתמשתי בחומר כזה רדיאטור החימום נסתם..
אבל יש מצב שזה יידחה את הבלתי נמנע
https://youtu.be/q3_kDiQb7lE
Sent from my iPhone using Tapatalk
לגבי הרדיאטור חימום יש לי רק מה להרוויח כי בכל מקרה הוא נזל לפני זה,
והסרטון דווקא אופטימי, מתאים לי שנתיים דחייה לראש ;)
וגם שם, האטם כבר נזל מעט אז מה כבר יש להפסיד.. שווה לנסות ובמקרה הגרוע ללמוד משהו
שים לב לצורה שבה החומרים בסרטון עובדים - לכאורה רדיאטור החימום לא אמור להיסתם / להיאטם
הבאסה עם החומרים האלה זה שמרפי יפתיע אותך באיזה מעלה במדבר בשיא החום.
Sent from my iPhone using Tapatalk
בשיא החום או לא, אני בערבה הדרומית כל שבוע.
מאמין שאגלה די מהר אם מרפי מתחבא שם
חומר קסם-אוטם\חוסם\חוסך דלק\מגדיל מומנט\מקטין בלאי ייצור ארצנו
גרשון,
ניסית פעם Wondarweld?
חוזר לעדכן,
אז אחרי יומיים של נסיעות יחסית אינטנסיביות, הנזילה מאטם הראש חזרה, וה-Wondarweld לא ידחה לי את השיפוץ של הראש.
גם הרדיאטור חימום פנימי חזר לנזול, ממש מעט אבל נוזל.
סיפור ישן. לפני 35 שנה היתה לי מיני 1000. אוטו חמוד ונפלא. יום אחד, בלי שום טראומה מוקדמת, בנסיעה למילואים בשבטה, האוטו התחיל לשרוף שמן, אבל בכמויות חולניות. לא להאמין איזה מיסוך עשן השארתי מאחורי. היה צריך גלון של שמן 2830 כדי לחזור למרכז. למחרת, הלכתי לחבר שעובד במוסך והוא סיפר לי שסוכן מכירות הביא לו מוצר מג'יק כלשהו, והציע לי לנסות. בעיקרון היו שם כמה כדורי סיליקון שהיה צריך לדחוף לכל צילינדר ונוזל כלשהו. תהליך של פירוק פלאגים לזרוק לצילינדר כמה כדורים, להחזיר פלאג, להניע והלאה לצילינדר הבא. בסוף ה"אוברול" נסיעת לילה לירושלים, וואללה האוטו לא מעשן, נוסע אפילו יותר חזק מפעם, הקסם הצליח. לצערי, אחרי כמה ימים האוברול מת יחד עם המנוע. כל הפטנטים האלה נועדו לנוכלים ורמאים שרוצים שהרכב יהיה טוב ליום שבו מגיע קונה ובודק את הרכב. זה לא ממש פותר בעיות. אולי לכמה ימים וזהו.
מוזמן לנסות Bar’s leak - נשאר לי בקבוק כמעט שלם שהבאתי מארה״ב בזמנו
Sent from my iPhone using Tapatalk
תודה
אבל אני חושב שאלך על הראש שלו בכל זאת ;)
עברה איזה חצי שנה ו-20 אלף ק"מ מאז שהשתמשתי ב-wondarweld, אז סיכום השימוש נכון להיום: הרדיאטור חימום לא נוזל, אבל גם לא זורם (כלומר סתום). הנזילה מהראש מנוע שבגללה בוצע הטיפול עם החומר מלכתחילה, עדיין קיימת אבל היא מאד קטנה ולא החמירה. עדיין לא התפניתי לזה, האוטו לא מתחמם ונוסע כרגיל אז לא מרגיש דחיפות.. אבל הפתרון יהיה שיפוץ ראש.
הקיץ מאחורינו
אז באביב
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
אז לא נתת בראש..
Sent from my iPhone using Tapatalk
נזכרתי בדיון הזה..
אז עברו עוד 60k קמ, סהכ מאז יישום ה-wondarweld עברו 80k קמ, הנזילה של נוזל הקירור למעשה כבר הרבה זמן לא קיימת, אך החליפה אותה נזילה קלה מאד של שמן מאותה נקודה בדיוק.
הטיפול 10 הבא זה כבר חגיגות החצי מיליון ק"מ והאוטו עדיין עם הראש המקורי, לא מאבד מים ולא מתחמם, כך שאני מבסוט סהכ.