-
פרוייקט חדש של רכב מירוצי מדבר
היום הונחה אבן הפינה לפרוייקט חדש אשר בודאי יהווה אבן שואבת לדיונים, ויכוחים וביקורת נוקבת.
אין עדיין מימון לכל הפרוייקט, למרות שחלקים רבים כבר יש לי לאחר שחיטת
ה - 6X6 = מנוע רוצח, גיר, סרן, נאבות, הגה, ידית הילוכים, רדיאטורים, גלגלים, מיסבים כבדים,מיכל דלק ומערכת דלק, כסאות מירוץ, ברזלים,וכו' וכו'.
הפרוייקט עוסק בבניית רכב ראלי/מירוצי מדבר 2X4 + אופציה להרחבה ל4X4, עם מתלים מהפכניים ובעיקר עם סרן מקדימה, בניגוד למתלי ה DOUBLE A ARM הכל כך מקובלים בעולם.
אני שואף להוכיח כי ניתן לבנות רכב למירוצי הראלי רייד(הקשים בעולם) בתצורה הישנה והמאד לא אופיינית של סרן אחורי מניע וסרן קדמי אשר יכול להיות ריק או מניע, לפי בחירה, תצורה אשר תתפקד ותשיג תוצאות לא פחות טובות מאלו של המתלים הנפרדים, וגם טובות יותר.
הרכב יהיה בעל מנוע אחורי עם אלמנט של היפוך התנועה קדימה, עם שני מושבים ומיכל דלק מקדימה/מרכז הרכב.
לרכב יהיו מהלכים ענקיים, לפחות כמו הטרופי טראק הקיים, כאשר מקדימה יהיה לו מהלך אפילו גדול יותר. הבולמים/קפיצים טרם נקבעו(וגם אין עדיין מימון בשבילם...), אבל תצורת הרכב כבר שורטטה והיא מושלמת.
אפילו המנוע/גיר/טרנספר/סרן אחורי ועוד, כבר מונחים על הריצפה.
נמרוד - יש התערבות(בהנחה שהיה לי מימון להשלמת כזה פרוייקט) לגבי התוצאה?
אני אומר שאוכל להוכיח כי התצורה הזאת תתמודד היטב עם תצורת הטרופי טראק שלך ושלי בלי רגשי נחיתות, ואף תנצח אותה.
יש ? 8-) ?
-
תגובה להודעה: כנגד כל הסיכויים - פרוייקט חדש של רכב מירוצי מדבר
אני לא זוכר איך נגמרה ההתערבות הקודמת (משקל השלדה) :D
-
תגובה להודעה: כנגד כל הסיכויים - פרוייקט חדש של רכב מירוצי מדבר
1. לא נגמרה.......:D
2. אין לי מושג כמה שוקלת השילדה. באמת.
3. כאן אין ענין של משקל אלא של תוצאות.
4. הפעם ההתערבות צריכה להיות פומבית עם קריטריונים ברורים.
5. הולך?
-
תגובה להודעה: כנגד כל הסיכויים - פרוייקט חדש של רכב מירוצי מדבר
קודם כל לגבי התערבויות - כמו שידידנו י.מלמד אומר - "השעון מדבר".
ולגבי הפרוייקט... ידעתי שזה יגיע.
סרן קדמי "מת" - יש כלי רכב שנוסעים מהר מאוד ככה. סתם בשביל הדוגמה, בדקארים של השנים האחרונות יש קטגוריה בה מנצח רכב עם סרן קדמי את המתחרים בעלי המתלים הנפרדים. T4 כמובן. זה לא מופרך לבנות טרופי-טראק עם סרן קדמי מת שיהיה מהיר. אבל אל תשכח שזה לא קל לקבל התנהגות חדה עם סרן - והיה לנו דיון על זה כשהתחלת בבניית הטרופי-טראק הנוכחי. מנוע אחורי יוריד עוד יותר את המשקל מהסרן הקדמי, מה שמוריד את החדות של ההיגוי... אני אשמח לראות סקיצה של המכונה לפני שנמשיך בדיון, כי מה שעובר לי בראש והמסקנות שנובעות מזה קשור לדברים שאני מכיר, או הוזה, אבל לא לדברים שאתה הוזה.
יאללה, שיהיה בהצלחה, ואם אתה צריך עזרה במה שאני יודע לעזור - אתה יודע איפה למצוא אותי.
אסף.
-
תגובה להודעה: כנגד כל הסיכויים - פרוייקט חדש של רכב מירוצי מדבר
אותי לימדו שבכל התערבות יש אחד טיפש ואחד רמאי... מי הוא מי?
סביון
-
תגובה להודעה: כנגד כל הסיכויים - פרוייקט חדש של רכב מירוצי מדבר
כמו שאסף אמר - התוצאות בשטח קובעות. בשבת שעברה, ארז אברמוב וגדעון בן-שמואל קבעו תוצאה עם הרכב שלך, שאי אפשר להתווכח איתה. זה לא הופך אותו ליותר קל או פחות מכוער ;) אבל שעון העצר של נועם היימן מדבר - הרכב שבנית מנצח מירוצים בישראל, נקודה. אניי מאחל לכם הצלחה מרובה במרוצים הקרובים, מי יתן ותמשיכו לנצח (כמובן עד שהרכב של לירן ואייל יתחיל להתחרות ומאותו רגע אני מאחל לכם פאנצ'רים, נזילות, עופות בכונסים וסולר בבנזין - מה שצריך כדי שלא תנצחו! :D)
לגבי נושא ההתערבות - אין לי בעייה. תציע משהו קונקרטי ומדיד, ואפשר להתערב, בכיף, כמובן אחרי הסדרת החוב - אם אתה לא יודע כמה השלדה שוקלת וכבר מאוחר מדי לשקול אותה - זה לא הפסד טכני?
אז בוא נחזור לדיונים הטכניים שגם לומדים מהם משהו, ונשאיר את משחקי האגו לנהגים בתחרויות.
-----------------------
מה בעצם המטרה שלך? בנית אבטיפוס ראשון של טרופי טראק. די קלאסי בקוים הכלליים, בניגוד למנהגך הלכת על נוסחה מוכרת ומוכחת בגדול. הוא גם עובד בשטח - עובדה. הוא רחוק ממושלם - זה די ברור. אני הייתי מסמן לי יעד לבנות את הדגם הבא שיהיה עוד הרבה יותר קל, מהיר, בעל התנהגות משופרת בכל תוואי השטח, אמין יותר ובטח יש לך עוד מאה לקחים ונקודות לשיפור שאני בכלל לא מעלה על דעתי... אז למה ללכת לכיוון שונה מהותית? האם משהו בסיסי בקונפיגורציה דפוק? לא נראה לי.
-
תגובה להודעה: כנגד כל הסיכויים - פרוייקט חדש של רכב מירוצי מדבר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נמרוד
כמו שאסף אמר - התוצאות בשטח קובעות. בשבת שעברה, ארז אברמוב וגדעון בן-שמואל קבעו תוצאה עם הרכב שלך, שאי אפשר להתווכח איתה. זה לא הופך אותו ליותר קל או פחות מכוער ;) אבל שעון העצר של נועם היימן מדבר - הרכב שבנית מנצח מירוצים בישראל, נקודה.
1. יובל מלמד טבע את הסיסמא "רק השעון ידבר", וכנראה שאין מדד טוב מזה.
2. קל? לא תמיד קל יותר = טוב יותר, אבל זה כבר שייך לויכוח בין מהנדס לבין בנאדם חכם באמת....:p.
מה שחשוב באמת הוא יחס משקל הספק, ואני מעדיף רכב כבד עם הרבה כ"ס על פני רכב קל עם מעט כ"ס.
3. מכוער - אכן יש בו כיעור, שהוא מאד יפה(לדעתי).
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נמרוד
מה בעצם המטרה שלך? בנית אבטיפוס ראשון של טרופי טראק/////אז למה ללכת לכיוון שונה מהותית? האם משהו בסיסי בקונפיגורציה דפוק? לא נראה לי.
הנה, השאלה הזאת מגדירה בדיוק את ההבדל בינך לביני - ואידך זיל גמור.
ותשובה קצת פחות חוכמולוגית -
1.כי ככה בא לי.
2. כי אני רוצה לנסות מתלה מאד חדשני שחשבתי עליו(כן כן, אני יודע שאתה חושב שאין חדש תחת השמש, ושאם במקרה מאד מיוחד ונדיר יש חדש, לא אני האיש שימצא אותו......:twisted:)
3. סרן מת מקדימה ידרוש שילדה הרבה פחות ארוכה, כבדה ומסורבלת, ואם הוא מתפקד טוב, הוא עדיף על משולשים, גם מבחינת המהלך שאפשר להוציא ממנו.
4. כי יש לי אתגר להוכיח שאני יכול לתכנן ולבנות רכב ראלי מנצח בתצורה הישנה והקלאסית של שני סרנים, על אף ולמרות כל קשיי הבאמפסטיר והקשיים האחרים, וכן כי יש לי גם תכנון מענין על מערכת היגוי שתתן מענה מצויין לסרן מת מקדימה.
5. כי אני תמיד מחפש את הרעיון המקורי והחדשני, ואין לי שום ענין לבנות כלי רכב "רגילים". כך היה עם הצפרהונדה שאני מאד גאה על הרעיון המקורי במבנה ובמערכת הכח שלה; כך היה עם הראשן; כך היה עם הטרופי טראק שהוא הראשון מסוגו בארץ(אם כי קיים בארה"ב), ועוד.
6. חוץ מזה, למרות שאני משוכנע שהטרופי טראק שלי יתן לשלכם בראש, אני חייב להכין עתודה, משהו שניתן להכניסו לקרב אם חלילה תהיה בעיה.....:p
-
תגובה להודעה: כנגד כל הסיכויים - פרוייקט חדש של רכב מירוצי מדבר
מה עם 7.כי אם יגלו במשרד שיש לי זמן פנוי, עוד יבקשו ממני להתחיל לעבוד באמת ;)
-
תגובה להודעה: כנגד כל הסיכויים - פרוייקט חדש של רכב מירוצי מדבר
יש לך קרדיט גדול בגלל שאתה הבן של חיה.
בעצם, היה לך עד עכשיו.
-
תגובה להודעה: כנגד כל הסיכויים - פרוייקט חדש של רכב מירוצי מדבר
שום דבר שאיזה בורקס או קוראסון בתזמון נכון לא יפתרו ;)
-
תגובה להודעה: כנגד כל הסיכויים - פרוייקט חדש של רכב מירוצי מדבר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
קודם כל לגבי התערבויות - כמו שידידנו י.מלמד אומר - "השעון מדבר".
ולגבי הפרוייקט... ידעתי שזה יגיע.
אני אשמח לראות סקיצה של המכונה לפני שנמשיך בדיון, כי מה שעובר לי בראש והמסקנות שנובעות מזה קשור לדברים שאני מכיר, או הוזה, אבל לא לדברים שאתה הוזה.
יאללה, שיהיה בהצלחה, ואם אתה צריך עזרה במה שאני יודע לעזור - אתה יודע איפה למצוא אותי.
אסף.
קודם כל תודה - תענוג לדבר איתך מידי פעם ולהתיעץ, וגם לקבל חו"ד מלומדת עם רצון לעזור.
סקיצה לא אוכל להעלות כאן, אבל אם אתה זוכר הפנית אותי בזמנו למישהו בענין ביצוע אנליזה דינאמית וסימולציות מחשב לגבי הרעיון שהיה לי. למרות שלא יצא ממנו כלום בינתיים, דוקא נוצר קשר טוב עם גורמים מוסמכים מאד אחרים בענף, ואולי יצא מזה ח'יר.
על כל פנים, מדובר בהזדמנות לבנות "משאית טראק" כזאת, שבה גם איישם את רצוני לבנות מעין צפרהונדה למירוצי מדבר, וגם אנסה את הרעיון החדש לגבי מערכת המתלים החדשה שצץ במוחי הקודח.
אם אתה בסביבה, ואני יודע שאתה מידי פעם בסביבה, תוכל לראות התחלה במו עיניך ולהתרשם ישירות, בלי סקיצות.
-
תגובה להודעה: כנגד כל הסיכויים - פרוייקט חדש של רכב מירוצי מדבר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
הצפרדע
מה שחשוב באמת הוא יחס משקל הספק, ואני מעדיף רכב כבד עם הרבה כ"ס על פני רכב קל עם מעט כ"ס.
:p
ואני חשבתי שהכי טוב זה רכב קל עם הרבה כ"ס :rolleyes:
-
תגובה להודעה: כנגד כל הסיכויים - פרוייקט חדש של רכב מירוצי מדבר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
חנן גולומבק
ואני חשבתי שהכי טוב זה רכב קל עם הרבה כ"ס :rolleyes:
אז טעית, ובגדול.
זה המתכון לשבירות בעבירות, וזה לא מציאה גדולה גם בראלי - ראה ערך מיצובישי, פולקסוואגן ואחרים בראלי רייד.
אבל מה אני יודע - כולה עו"ד שמתעסק בניירות.
-
תגובה להודעה: כנגד כל הסיכויים - פרוייקט חדש של רכב מירוצי מדבר
[quote=הצפרדע;233604]
הרכב יהיה בעל מנוע אחורי עם אלמנט של היפוך התנועה קדימה, עם שני מושבים ומיכל דלק מקדימה/מרכז הרכב.
אני מחפס מנגנון של היפוך תנועה
איפה מסיגים\קונים או אולי אפשר בבנייה עצמית.
לטובת מנוע V8 5.7 בנזין (לא יודע הספק ומומנט)
תודה.
-
תגובה להודעה: כנגד כל הסיכויים - פרוייקט חדש של רכב מירוצי מדבר
היפוך תנועה יכול להיעשות בכמה דרכים - אחת מהן היא ע"י מנגנון שנקרא באנגלית V- DRIVE וזה דבר שצריך להביא אותו מחו"ל והוא לא זול.
דרך יותר זולה אבל לא פשוטה, שצריך לדעת איך לבצעה, היא ע"י היפוך הסרן או ע"י הפיכת הביצה לאחר ניתוקה מצינורות הסרן וסיבובה ב- 180 מעלות.
בצורה זאת "עוברת" הקורונה לצד השני של הפיניון, מה שגורם להיפוך כיוון התנועה.
זה מה שעשיתי בצפרהונדה וגם בסרן שאני מרכיב ברכב החדש.
דרך נוספת היא ע"י הוספת מנגנון היפוך שלקוח ממכלול בעל מטרה אחרת - למשל מכלול פורטלי של האמר, המורכב משני גלגלי שיניים, דבר הגורם להיפוך הכיוון. זה דומה למדי לטרנספר, רק שטרנספר שומר על כיוון התנועה(כמובן) ואילו הפורטל של האמר הופך אותו.
-
תגובה להודעה: כנגד כל הסיכויים - פרוייקט חדש של רכב מירוצי מדבר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נמרוד
אני לא זוכר איך נגמרה ההתערבות הקודמת (משקל השלדה) :D
נמרוד אתה שפן:D:idea:
-
תגובה להודעה: כנגד כל הסיכויים - פרוייקט חדש של רכב מירוצי מדבר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
הצפרדע
היפוך תנועה יכול להיעשות בכמה דרכים - אחת מהן היא ע"י מנגנון שנקרא באנגלית V- DRIVE וזה דבר שצריך להביא אותו מחו"ל והוא לא זול.
דרך יותר זולה אבל לא פשוטה, שצריך לדעת איך לבצעה, היא ע"י היפוך הסרן או ע"י הפיכת הביצה לאחר ניתוקה מצינורות הסרן וסיבובה ב- 180 מעלות.
בצורה זאת "עוברת" הקורונה לצד השני של הפיניון, מה שגורם להיפוך כיוון התנועה.
זה מה שעשיתי בצפרהונדה וגם בסרן שאני מרכיב ברכב החדש.
דרך נוספת היא ע"י הוספת מנגנון היפוך שלקוח ממכלול בעל מטרה אחרת - למשל מכלול פורטלי של האמר, המורכב משני גלגלי שיניים, דבר הגורם להיפוך הכיוון. זה דומה למדי לטרנספר, רק שטרנספר שומר על כיוון התנועה(כמובן) ואילו הפורטל של האמר הופך אותו.
מנגנון של האמר יעמוד בעומס של המנוע?
-
תגובה להודעה: כנגד כל הסיכויים - פרוייקט חדש של רכב מירוצי מדבר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
הצפרדע
אז טעית, ובגדול.
זה המתכון לשבירות בעבירות, וזה לא מציאה גדולה גם בראלי - ראה ערך מיצובישי, פולקסוואגן ואחרים בראלי רייד.
.
ממש לא נראה לי שטעיתי.
קל, לא אומר חלש.
רכב ראלי צריך להיות הכי קל שאפשר , הכי חזק מבנית שאפשר ועם הכי הרבה כ"ס ומומנט שאפשר.
בעבירות אני לא מבין הרבה.
-
תגובה להודעה: כנגד כל הסיכויים - פרוייקט חדש של רכב מירוצי מדבר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
חנן גולומבק
רכב ראלי צריך להיות הכי קל שאפשר , הכי חזק מבנית שאפשר ועם הכי הרבה כ"ס ומומנט שאפשר.
.
היי חנן
לדעתי האישית טעות גדולה בידך.
רכב קל מחליק בסיבוב.
רכב קל מפרפר ביציאה מהמקום.
רכב קל "מאבד" היגוי.
ועוד ועוד ועוד.
היחס בין כ"ס למשקל הרכב הינו הקובע וצריך להתאים.
סתם דוגמא קטנה.
חבר לקח מיני מיינור ושתל קדימה מנוע של הונדה V-TECH (כמו בצפרהונדה). הוא גם הגדיש אותו והביא מערכת ניהול מנוע חדשה וכו'.
בקיצור ולעניין רכב ששוקל כ- 850 ק"ג עם מנוע של כ- 400 כ"ס.
בסיבוב הראשון הרכב המשיך ישר ונכנס בעץ.
וזה על כביש, לא על כורכר או שבילי מדבר.
מה לעשות
עו"ד עו"ד אבל יודע מה הוא עושה (ובונה) :):):):)
רפי
-
תגובה להודעה: כנגד כל הסיכויים - פרוייקט חדש של רכב מירוצי מדבר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
חנן גולומבק
בעבירות אני לא מבין הרבה.
מסתבר שגם בראלי לא.....:twisted:
-
תגובה להודעה: כנגד כל הסיכויים - פרוייקט חדש של רכב מירוצי מדבר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
huski360
מנגנון של האמר יעמוד בעומס של המנוע?
כן.
המנגנון נמצא אחרי הדיפרנציאל וצמוד לגלגל, מקום בו הכפלת המומנט היא בשיאה.
לא תהיה לו בעיה לעמוד במה שיוצא מהמנוע.
-
תגובה להודעה: כנגד כל הסיכויים - פרוייקט חדש של רכב מירוצי מדבר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
הצפרדע
דרך נוספת היא ע"י הוספת מנגנון היפוך שלקוח ממכלול בעל מטרה אחרת - למשל מכלול פורטלי של האמר, המורכב משני גלגלי שיניים, דבר הגורם להיפוך הכיוון. זה דומה למדי לטרנספר, רק שטרנספר שומר על כיוון התנועה(כמובן) ואילו הפורטל של האמר הופך אותו.
ברוך -
סחתיין על המוח הקודח, על היצירתיות, על הלימוד תוך כדי תנועה ועל העשיה!
האם שימוש ביציאה הקידמית של הטרנספר יתן את אותו היפוך תנועה שאתה מחפש?
בהצלחה
ערן
-
תגובה להודעה: כנגד כל הסיכויים - פרוייקט חדש של רכב מירוצי מדבר
לא.
כיוון הסיבוב של שתי יציאות הטרנספר זהה, מכיוון (תחשוב על זה לרגע) שבסרנים הקורונה נמצאת באותו צד.
קאפיש?
-
תגובה להודעה: כנגד כל הסיכויים - פרוייקט חדש של רכב מירוצי מדבר
ברוך, הרעיון של שימוש בפורטל של האמר כV-Drive הוא רעיון טוב. יחידה קומפקטית, יכולה לשבת קרוב ליציאה של גיר+מנוע אחוריים, והופכת את הכיוון באופן טבעי - כך שאין צורך להפוך את הסרן האחורי. קראתי דיון תיאורטי על הנושא פעם בRDC, אם אני זוכר העלו את הבעייה של הווצרות חום. הוא אמנם נועד לעבוד בגלגל, במומנטים גבוהים מאד, אבל במהירות נמוכה יחסית, באפליקציה של היפוך תנועת מנוע הוא יעבוד במהירות גבוהה פי 2-3 מזו שהוא תוכנן לה ועלולה/צפויה להיות בעית קירור משמעותית. בכלל בעיות קירור מאפיינות גם את הV-drive הימיים המוסבים שמשתמשים בהם בטרופי-טראקס, לי לא ברור עד הסוף למה זה צריך להיות כך אבל ממה שאני קורא זו ההתמודדות העיקרית שם.
לא הבנתי איך יחידת ההפחתה של ההאמר עוזרת באפליקציה של 4X4, האם אתה הולך לשים שתי יחידות פורטלים בנוסף לטרנספר רגיל הפוך כדי לחסוך בהיפוך סרנים? או שאני סתם מתבלבל מכל ההיפוכים האלו...
-----------------
לגבי נושא המשקל - אני רואה שזה הופך כאן לאידיאולוגיה... רפי, נתת דוגמא מעניינת עם המיני של החבר:
ציטוט:
...בקיצור ולעניין רכב ששוקל כ- 850 ק"ג עם מנוע של כ- 400 כ"ס.
בסיבוב הראשון הרכב המשיך ישר ונכנס בעץ.
מה אתה אומר על מכונית פורמולה אחד אופיינית ששוקלת 650 ק"ג ויש לה 700+ כ"ס? מה שונה בין שתי הדוגמאות? רמז: משהו עגול ושחור.
ומה לגבי מכוניות מסלול על שלט רחוק, שוקלות קילוגרמים בודדים, יחס הספק דומה או טוב יותר משל אותה פורמולה אחת... לפי התיאוריה שלך לא יכול להיות שהן נוסעות בכלל. :D
--------
אבל מה אכפת לי, רוצים - משקל זה טוב. לצערך ברוך התערבת איתי שהשלדה של הTT תשקול פחות מ600 קילו, אני מכריז על נצחון טכני אלא אם אתה מתכוון להפשיט ולשקול אותה תוך 14 יום, ולא, אני דורש להיות מוזמן למסעדה באיכות גבוהה שבה נדון על פרטי ההתערבות הבאה :D ואתה יודע שאני מאחל לך את כל ההצלחה שבעולם, תענוג לעקוב אחרי הפרויקטים שלך, מוזרים יותר או פחות, ותמיד מקוריים.
-
תגובה להודעה: כנגד כל הסיכויים - פרוייקט חדש של רכב מירוצי מדבר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נמרוד
מה אתה אומר על מכונית פורמולה אחד אופיינית ששוקלת 650 ק"ג ויש לה 700+ כ"ס? מה שונה בין שתי הדוגמאות? רמז: משהו עגול ושחור.
תכנון אווירודינמי מצמיד את הרכב לקרקע, אחרת הוא היה ממריא, כל שכן מאבד אחיזה - אני לא צריך לספר לך את זה...
ובתחום שלנו/שלכם לא מתייחסים לאווירודינמיקה ככלי מרכזי שבזכותו קובעים שיאים או זוכים על קוצה של שניה, אלא כתוספת בלבד.
-
תגובה להודעה: כנגד כל הסיכויים - פרוייקט חדש של רכב מירוצי מדבר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נמרוד
ברוך, הרעיון של שימוש בפורטל של האמר כV-Drive הוא רעיון טוב. יחידה קומפקטית, יכולה לשבת קרוב ליציאה של גיר+מנוע אחוריים, והופכת את הכיוון באופן טבעי - כך שאין צורך להפוך את הסרן האחורי. קראתי דיון תיאורטי על הנושא פעם בRDC, אם אני זוכר העלו את הבעייה של הווצרות חום. הוא אמנם נועד לעבוד בגלגל, במומנטים גבוהים מאד, אבל במהירות נמוכה יחסית, באפליקציה של היפוך תנועת מנוע הוא יעבוד במהירות גבוהה פי 2-3 מזו שהוא תוכנן לה ועלולה/צפויה להיות בעית קירור משמעותית. בכלל בעיות קירור מאפיינות גם את הV-drive הימיים המוסבים שמשתמשים בהם בטרופי-טראקס, לי לא ברור עד הסוף למה זה צריך להיות כך אבל ממה שאני קורא זו ההתמודדות העיקרית שם.
בעקרון, יחידת ההפחתה של ההאמר עובדת במהירות פי 2.7 אם שמים אותה לפני הדיפ'.
אם שמים אותה לפני סרן "רגיל" בג'יפ, היא תעבוד פי 3.5-4.5 יותר מהר.
אין בעיית התחממות ממשית, אלא אם מדובר ברכב כביש או באחה שנוסעים במאמץ מרחקים ארוכים.
במקרה כזה שמים רדיאטור שמן וגם שמן סינטטי באיכות גבוהה יותר.
אגב, היחידה הזאת היא לא כל כך קלה - משקלה כשל טרנספר כבד, אי שם בסביבת ה - 50ק"ג.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נמרוד
לא הבנתי איך יחידת ההפחתה של ההאמר עוזרת באפליקציה של 4X4, האם אתה הולך לשים שתי יחידות פורטלים בנוסף לטרנספר רגיל הפוך כדי לחסוך בהיפוך סרנים? או שאני סתם מתבלבל מכל ההיפוכים האלו...
לא, ממש לא. פשוט עניתי לבחור ששאל שאלה עקרונית - איך הופכים כיוון סיבוב.
כתבתי לו שאני הפכתי את הסיבוב ע"י חיתוך הביצה בסרן שלי וחיבורה מחדש לאחר סיבוב 180 מעלות, דבר שהביא את הקורונה להיות בצידו השני של הפיניון, ועקב כך היפוך הכיוון.
האופציה ל 4X4 אצלי, תושג ע"י שימוש בטרנספר, כאשר היציאה שהולכת ברגיל קדימה, הולכת אצלי אחורה, ואילו היציאה שהולכת אחורה, יוצאת אצלי קדימה ממש במרכז, ועל כן מתאימה לחיבור ישיר לביצה(כמו של קינג, למשל), אם אחליט לעבור בשלב כלשהו למתלים נפרדים מקדימה עם הינע 4X4.
אני מקווה שהסברתי את עצמי.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נמרוד
אבל מה אכפת לי, רוצים - משקל זה טוב. לצערך ברוך התערבת איתי שהשלדה של הTT תשקול פחות מ600 קילו, אני מכריז על נצחון טכני אלא אם אתה מתכוון להפשיט ולשקול אותה תוך 14 יום, ולא, אני דורש להיות מוזמן למסעדה באיכות גבוהה שבה נדון על פרטי ההתערבות הבאה :D ואתה יודע שאני מאחל לך את כל ההצלחה שבעולם, תענוג לעקוב אחרי הפרויקטים שלך, מוזרים יותר או פחות, ותמיד מקוריים.
כאן אתה צודק - לא שקלתי את השילדה, ועל כן האשם נופל אצלי. אבל אתה יודע שבכל מקרה, התערבות או לא, אשמח להזמין אותך למסעדה על חשבוני, ובהזדמנות זאת לדון איתך על הא ועל דא, כולל הרכב החדש.
בהזדמנות זאת אני רוצה להודות לך על הפרגון ועל המחמאות, בשרשור באחה חצרים ובכלל, גם כאשר הן מסוייגות או מחויכות;), וגם כשיש בצידן ביקורת.
-
תגובה להודעה: כנגד כל הסיכויים - פרוייקט חדש של רכב מירוצי מדבר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
רפאל
היי חנן
לדעתי האישית טעות גדולה בידך.
רכב קל מחליק בסיבוב.
רכב קל מפרפר ביציאה מהמקום.
רכב קל "מאבד" היגוי.
ועוד ועוד ועוד.
היחס בין כ"ס למשקל הרכב הינו הקובע וצריך להתאים.
סתם דוגמא קטנה.
חבר לקח מיני מיינור ושתל קדימה מנוע של הונדה V-TECH (כמו בצפרהונדה). הוא גם הגדיש אותו והביא מערכת ניהול מנוע חדשה וכו'.
בקיצור ולעניין רכב ששוקל כ- 850 ק"ג עם מנוע של כ- 400 כ"ס.
בסיבוב הראשון הרכב המשיך ישר ונכנס בעץ.
וזה על כביש, לא על כורכר או שבילי מדבר.
מה לעשות
עו"ד עו"ד אבל יודע מה הוא עושה (ובונה) :):):):)
רפי
אני לא יודע אם אתה זוכר שכשסיפרת לי על הפרויקט הזה, הזכרתי לך שעברו תחת ידי "רק" ארבעה מיני'ס וקבעתי כבר אז בלי לראות את הרכב הזה, שהוא לא יצליח לפנות....
אבל אם אתה חושב שאם המיני הזו היתה שוקלת 2 טון ולא 800 ק"ג, היא כן היתה מצליחה לפנות?... אז אתה טועה.
זה לא רק משקל אלא גם בסיס גלגלים וצורת ההנעה.
רכב עם הנעה קדמית ו-400 כ"ס על בסיס גלגלים כל כך קצרצר ושילדה כל כך עתיקה ולא מתוחכמת פשוט לא יצליח לפנות.
גם האריזה המקורית של המנוע הזה - הונדה סיוויק של תחילת שנות ה-90, בקושי פונה עם מנוע VTI סטנדרטי (160 כ"ס). אז עם 400 כ"ס? בתוך שילדת מיני???.....
למיני-קופר הסדרתית הכי חזקה היו קצת פחות מ-80 כ"ס. זה פחות או יותר הגבול העליון מבלי לפגוע בהתנהגות הפנומנלית של הרכב הזה, שהיא נייטרלית לגמרי. ככל שתעלה בהספק, (ונהגתי בחיי על כמה מיני'ס משופרים מאוד), תתחיל לסבול מתת-היגוי שילך ויתחזק יחד עם העלייה בכו חהמנוע, ומלחימת הגה פרועה בכל האצה.
במציאות, גרסאות המסלול של BMC הצליחו לסחוט עד 137 כ"ס ממנוע סדרה A המקורי של המיני, אבל הן היו משודרגות לאין-ערוך מבחינת מתלים ושילדה וגם אז נדרשו כמה מהשמות היותר מיתולוגיים של עולם המירוצים בשנות ה-60 וה-70 כדי להשתלט על הגמד הרשע הזה.
כדי לשלוט בעדרים של מאות סוסים כאלה, מחברים אותם לגלגלים אחוריים (לא תמיד גם הסידור הזה עובד - החיפושית המיתולוגית של "מוסך רון" עם מנוע אימפרזה טורבו ו-250 כ"ס היתה יוצאת מהמקום בווילי פראי.... מי דיבר בכלל על היגוי....) כפי שאתה בטח מכיר היטב מאיזה אוטו יפני "אנמי ורופס" שבמסגרת העבודה שלך אתה נוהג בו קצת ובעיקר -ב"עדינות" - אם אתה גם רוצה אוטו שפונה היטב, מספרי סוסים כאלה עדיף לחלק לכל ארבעת הגלגלים....
-
תגובה להודעה: כנגד כל הסיכויים - פרוייקט חדש של רכב מירוצי מדבר
היי נמרוד
קודם כל לא הבנתי את הרמז
כאשר אנו בונים את המכוניות שלנו, ואני אומר כולנו !, אנחנו מתייחסים לחלוקת משקל, למשקל היבש/רטוב, לגודל צמיג, למרווח גלגלים ועוד ועוד ועוד.
מישהו מאיתנו הכניס פעם את הרכב למנהרת רוח לצורך בדיקת אוירודינמיות, מישהו פעם בדק כושר הצמדה לכביש.
ולכן אני בא ואומר.
בתנאים שאנחנו בונים את הרכבים יש חשיבות גדולה ליחס משקל כ"ס.
הלוואי ויכולנו לבנות את הרכבים שלנו כמו פורמולה 1 או דומיהם.
רפי
-
תגובה להודעה: כנגד כל הסיכויים - פרוייקט חדש של רכב מירוצי מדבר
צמיגם רפי. צמיגים.
אבל לא רק. אני עדיין טוען שמיני עם הנעה קדמית ו-400 כ"ס לא תצליח לפנות גם עם צמיגי פורמולה 1.
-
תגובה להודעה: כנגד כל הסיכויים - פרוייקט חדש של רכב מירוצי מדבר
אני חושב שלפרוייקט עצמו עוד מעט יהיה דיון חדש. אז רק הערה בעניין המיני - ובכלל - הקונבנציה היא שאי אפשר להוריד יותר מ 200 כ"ס לקרקע בהנעה קדמית. בחיים האמיתיים אתם רואים שזה נכון- יש מכוניות הנעה קדמית מעטות מאוד עם יותר מ 200 כ"ס, וגם אז יש בקרת אחיזה שלמעשה מונעת מכל הכח להגיע לצמיגים.
אסף.