מה שהיה חסר לי בכתבה היפה שעלתה בעניין הוא קובץ TWL, או לפחות מפה עם ציור המסלול.
Printable View
מה שהיה חסר לי בכתבה היפה שעלתה בעניין הוא קובץ TWL, או לפחות מפה עם ציור המסלול.
הייתי בפרצים עליון בסופ"ש האחרון. אני אבדוק אם המסלול עדיין מוקלט לי בGPS ואם כן, נעלה אותו.
אסף.
אני מקווה שפתיחתו הרישמית של ציר המצלעות לא תהווה עילה לשליחת טרקטור לסידור המדרגות בציר
הבנתי שהציר פתוח בכוון הירידה בלבד?! :confused:
ציר המצלעות מקווה שלא טעיתי במסלול
ציר המצלעות, מפה וקובץ TWL דקור במחשב, לא מהשטח... אבל אין בעייה, זה ציר שאין מה להתבלבל בו עד היציאה למסלול האדום, ועם הסימון החדש, על אחת כמה וכמה.
http://www.jeepolog.com/forums/attac...1&d=1237923773
והמסלול של נחל פרצים עליון, שלדעתי השם שלו קצת מטעה, אבל זה איך שהחליטו לקרוא לו ברשות. שוב, הקובץ הוא להתרשמות בלבד, אינני יודע איזה מן הצירים בחלק הצפוני בדיוק סומנו בשטח. אבל זה כל היופי - סעו לפי הסימון על האבנים בשטח!
http://www.jeepolog.com/forums/attac...1&d=1237924040
דנינו וכל מי שנוסע למצלעות בשבת - ייצגו אותנו בכבוד. אם תפגשו שם את פקח האזור, הראל, אתם יכולים למסור לו תודה אישית, הוא פעל רבות למען ההכשרה של המסלולים האלו.
אשמח אם מישהו יוכל להאיר את עייניי ולציין מדוע המסלול מאושר לתנועת רכב מכיוון מערב למזרח ולא ההיפך (עפ"י הסימון בשטח)?
מן הסתם כי זה הכיוון הקל. במסלול יש מכשול עבירות אחד משמעותי, מדרגה ידועה לשמצה, שבספר של רוב האנשים השפויים נחשבת לבלתי ניתנת לעלייה - ולכן כמו הרבה מקומות אחרים במפת סמנ"ש תסומן לירידה בלבד. עבור חובבי העבירות, סימון של חץ חד כיווני במפה משמעותו ברורה... :) אבל ברצינות, זו מדרגה שיכולה להזיק לרכב, לכל רכב. לא לזלזל.
יש הטוענים שהמדרגה המפורסמת ירדה מגדולתה, וכבר לא גובה מס-ברזלים כבד כמו פעם.
זו כמובן רק שמועה, עוד לא נסעתי לשם לאמת אותה. בקרוב, בקרוב...
דרור,מבדיקה אישית בסופ"ש אכן המדרגה כבר לא מה שהייתה.2 דיפנדרים ושני סמוראים עברו שם בלי יותר מדי דרמה...:((נעילות אחוריות בלבד)
מה שכן מגיע ח"ח לרשות הטבע והגנים.המסלול מסומן ומתוחם היטב.
עלינו.
התהיה לגבי הסימון באמת באה על רקע סימון נחרץ מכיוון מזרח שאין כניסה לרכבים, עד שכבר תהינו אם אם מדובר במסלול הנכון (רק קצת..., זה די ברור).
לפי דעתי ללא נעילה אין סיכוי לעלות ללא גרירה.
עשינו היום את פרצים עליון, פעם שניה שלי שם, משום מה המסלול שעשינו היום לא היה זהה לגמרי להוא שעשיתי שם, אולי בסימון שינו חלק מהתוואי?
בכל מקרה, מסלול להלל ולשבח, חפור היטב, יפיפה, עבירות לא קלה בכלל, באחד המעלות החפורים כשלתי בהצלבה, למרות ששאר הלא נעולים פשוט עלו בהרבה גז, אני העדפתי משיכה קלה.
לדעתי אחד המסלולים הטובים בארץ, לוקח כחצי יום, אין הרבה רגעים דלים, והמסלול משתנה לאחר כל שיירה שעוברת שם בגלל האדמה הרכה.
כמה תמונת לדוגמא (מצטער על האיכות, מהנייד).
http://www.jeepolog.com/forums/attac...1&d=1239387415
מטבעו של המסלול, מסלול עבירות איטי, הזמן הכולל משתנה מאוד לפי גודל השיירה. שימו לב.
בג'יפ בודד בלי עצירות מיותרות (עצרתי כמה פעמים לצלם) ובלי להתבחבש בעבירות, לקח לי בערך שעה. שיירה עם עצירות, צילומים, להוריד מכוון במכשולים וכן הלאה, והכל כפול מספר הג'יפים - יכול לקחת יותר מחצי יום. זה נכון לכל מסלול מרובה מכשולים, ונכון במיוחד למסלול דוגמת פרצים עליון, שבו כל דקה יש משהו וכמעט אין נסיעה רצופה.
אסף.
כל מילה בסלע.
מעניין אם שתי הקבוצות עם בערך 15 כלים שראינו נכנסים בערך ב 17:30 כבר בחוץ? עשו מצפון לדרום שזה הכיוון הקשה יותר היום. היו שם כלים שבטח עיכבו את השיירה.
אסף שעה זה אם אתה טס ללא קפה, תה, פיפי לילדים ואוכל, אנחנו כבר לא בסרט הזה, היום על כל שעה ברכב לפחות עד שעה בחוץ.
האם זה מסלול מסוכן?
כל נסיעה ואפילו שהייה בשטח ללא ידע יכולה להיות מסוכנת. כמו גם נהיגה ברכב גם על הכביש.
במסלול הזה יש את המדרגה המדוברת, אשר נראית מאיימת אבל אני לא רואה בה כל סכנה. חוץ מפוטנציאל לנזק לרכב.
בנוסף ישנה עליה אחת דיי תחוחה עם מספר בורות, שבצידה האחד יש מדרון תלול. גם שם לא הייתי אומר שיש סכנה משמעותית כלשהי. למעשה המסלול הזה הוא בין המסלולים הפחות "מסוכנים", שאני מכיר.