יופי של כתבה מקיפה על סופה 3 דרור הקבל ח.ח עצבני, יופי של תמונות, אסף.
ובנימה אישית יותר כי אני יודע שלא תיקח ללב אתה בן זונ....
איך אפשר כך לגרום לבן אדם פרפרים בבטן ערב חג תאמין לי אתה לא בן אדם
חג שמח עם הרבה טיולים
יואב
Printable View
יופי של כתבה מקיפה על סופה 3 דרור הקבל ח.ח עצבני, יופי של תמונות, אסף.
ובנימה אישית יותר כי אני יודע שלא תיקח ללב אתה בן זונ....
איך אפשר כך לגרום לבן אדם פרפרים בבטן ערב חג תאמין לי אתה לא בן אדם
חג שמח עם הרבה טיולים
יואב
יותר מכך זה לקבל את עיתון הבוקר של ידיעות ולראות את הכלב הזה גם שם!
יום שישי בבוקר. התעוררנו לזריחה מדברית מדהימה בחניון לילה נחל לוט ונסענו במעלה נחל סדום. התצפית מהר סדום היתה יפה מתמיד, ים המלח מתנוצץ באור של בוקר מתחתינו.
הדרך במישור עמיעז מתפצלת. אפשר ללכך לכיוונים בטוחים, ואפשר לפנות לכיוון השביל המכונה נחל פרצים עליון. מתכון לצרות. ג'יפ בודד, רק אני וילד בן 4 וחצי לידי במושב הקדמי, אין קליטה סלולרית כמעט לכל אורך המסלול, והמסלול עצמו התחרב בשטפונות האחרונים שחפרו מכשולים חדשים באדמה הבוגדנית. אז שילבתי להילוך נמוך והפניתי את ההגה לשם.
במסלול עצמו יש בלא מעט מקומות מכשולים קשים למעבר, העקבות של הג'יפים הרגילים עוקפים אותם. אבל אם מסתכלים טוב, בחריצים העמוקים ובעליות הקצרות והתלולות יש עקבות של לובשי המדים שחירפו את נפשם של ההאמרים שלהם כדי לעבור. אני משחק אותה דביל, ונוסע על הקו של ההאמרים, לא עוקף מסביב. והכל בסדר.
יצאנו מנחל פרצים עליון, ואז פגשנו את דרור שיספר לכם את שאר הסיפור, אז בואו נעבור לשורה התחתונה, בלי יותר מדי מילים.
אני רוצה כזה. עזבו למה ואיך, עזבו את המגרעות, עזבו הכל. אני רוצה כזה.
גם אתם רוצים כזה. זה ג'יפ אמיתי, סוף סוף ג'יפ אמיתי, ואתם רוצים כזה. תקנו, תגנבו, תסרגו, אבל תאמינו לי – אתם רוצים כזה.
הוא יקר, כמו רכבי פנאי שטח מלוקקים ומלאים פינוקים, והוא לא, אבל בכל זאת – אתם רוצים כזה.
אני לא מכיר עוד רכב סדרתי שאפשר לנהוג בו כמו דביל ולצאת מזה בשלום, אז אני רוצה את הסופה 3 . רוצה כזה.
וחוץ מזה, אולי תע"ר יצליחו לאשר במשרד התחבורה את השינוי שהם עושים עבור לקוחותיהם בחו"ל, והג'יפ יהיה 3.5 טון, מוכר במס ושווי שימוש 0, ואז גם העורכדינים, רואי החשבון וסוכני הביטוח ירצו כזה. וזה טוב, כי יימאס להם מהר, ואז אנחנו נקנה.
וכמובן - חג שמח.
אסף.
הכי כיף זה לקרוא את הכתבה ואז ללכת לחניה ולמצוא אחד כזה שם.... לא היה לי כזה מזל :-(
טוב נו, נצטרך להסתפק ברנגלר החדש. אני יודע, זה יהיה קשה אבל נסתדר.... לצערי גם כזה עדיין אין לי בחניה :-P
המדבקה על השמשה הקדמית (והאחורית), זה יפה!
למי שאין מדבקה ורוצה, כי ג'יפ כזה הוא הרי לא יכול לקבל... מוזמן לפנות בהודעה פרטית אלי או אל נמרוד.
חג שמח
שאלה ברצינות עכשיו :-)
מה עושה את הרכב הזה כזה טוב? קפיצי עלים מאחור זה לא חדש או מתוחכם למדי (אלא אם כן יש שם משהו מסתורי כמו קפיצים בארבולים עם קבוע משתנה או משהו כזה) 3-4 לינק מקדימה זה גם לא חדש והצמיגים סטנדרטיים.
אז מה עושה אותו כל כך מיוחד? הLSD ובקרת אחיזה? ברכב שטח שמי שנוהג בו מבין משהו בנהיגה זה לא שקול לזוג נעילות? הזרועות הארוכות מקדימה? המנוע והגיר? הכול ביחד?
או שאתם מתלהבים (ובצדק) מזה שהכול בא BUILT IN מהמפעל בלי שינויים?
למה אני שואל? כי תמורת 300 אלף ש"ח אפשר להביא ג'יפ רנגלר ולשפר אותו לרמה כזו או גבוהה יותר. אולי לא רנגלר מהשנתון האחרון אבל זה כבר לא ממש משנה. בטח ובטח כשבעוד כמה שנים יהיו גם רנגלרים למכירה, 2 ו4 דלתות.
מיכה, לדעתי לפחות, זה העניין שאתה לוקח רכב מהחנות, נכנס לשטח - כל שטח , ונהנה.
בלי לחשוש על פלסטיקה (שאין ולא צריך להחליף), בלי לחשוש על זה ש"אולי לא תעבור", בלי להתחיל לחשוב על מיגונים, שיפורים ושאר ירקות. פשוט להניע, להפנות את הגלגלים למכשול שעד היום היה נראה הכי קשה ולעבור אותו.
לפחות זה הרושם שהתקבל מהכתבה.
מה ציפית ? לרכב חלל ? זה ג'יפ פשוט עם מערכת שמיועדת להיות פשוטה להפעלה ותחזוקה ולעבודה כראוי בתנאים קשים. גם אותו אפשר יהיה לשפר וכנראה צריך , ראה ההמלצה לשנות את העלים לסט יותר נעים , לשים את הצמיג הגדול יותר (הם בחנו עם 31, אפשר 32, רצוי 33) וזהו. כל השאר זה קוסמטיקה (כולל כננת).
300K זה המון כסף, אבל לרכב שטח אמיתי עם 0 ק"מ, זה לא כזה בשמיים.
הייתי מציע גם להסתכל על הכיוון הלגלי (ותקרא לי תמים) - אתה מביא רנגלר מחו"ל ומתחיל לשפר אותו, בא בחור בלבוש כחול ומוריד אותך מהכביש ואז אתה מתחיל לחפש מעכרים שיחתמו לך על השיפורים, לא חבל ?
העניין פשוט, מיכה. זו החבילה. ג'יפ מהחנות, עם לונג-ארם של רוביקון, סרנים מחוזקים, מתלה קדמי שהוא קיט הגבהה של רוביקון, פגושים מפלדה, מערכת בקרת אחיזה שעובדת, גג מתפרק, מנוע וגיר מצויינים- עולים בהרבה על של הרנגלר בנזין, מושב אחורי טוב... בקיצור מצד אחד כל מה שאנחנו אוהבים ברנגלר רוביקון, ומצד שני הדברים העיקריים שאנחנו לא אוהבים באותו רוביקון- שופרו.
ג'יפ אמיתי, סוף סוף ג'יפ אמיתי.
אין עוד אף ג'יפ שנותן מה שהג'יפ הזה נותן בשטח, בלי להתפשר על יכולות כביש, חדש מהחנות. טוב, אולי G290 חדש אבל בגרסה הצבאית. אולי. הביצועים הם של ג'יפ טיולים משופר עם הגבהה ושתי נעילות, אבל לא צריך לדעת לנהוג, רק לכוון את ההגה. בכביש הוא כמו ג'יפ לא משופר במילימטר.
מה צריך יותר מזה?
אסף.
בוחטה של כסף לקנות אותו ! .
איפה הכתבה?
טוב זה מה שחשבתי, זה שזה בא מוכן לשטח מהחנות.
אמיר, גם אם זה היה רכב שרק לפני שניה יצא מהניילונים ומפתח החנות, עדיין המשטרה תעצור אותך ותתקע לך משהו.
רמז דק כלשהוא?? לא מספיק סופתי,הרנגלר, עכשיו אתה מרמז על סופה 3??
היה רק משהוא אחד שמפריע לי בכתבה שכתב ידידי הטוב מר ברלי,
זה שאתה שונא משטרה עם א, ע,ה לבחירתך זה בסדר ,זה שאתה מציין זאת בכתבה רשמית של האתר זה כבר ממש לא בסדר,אפילו לא ברמת הפוליטיקל קורקט,
ואם כבר לפחות תדייק יא זיבלון קטן שכמותך,
אפילו המתנדב חולה הנפש ביותר ,זה שקם בבוקר מר ברלי ומת לז... אותך עד העצם אינו מורשה ואינו מוסמך ואסור לו בתכלית האיסור באופן חד משמעי וגורף להפעיל ממל"ז,
אז התכוונת בטח שמי שיז... אותך זה שוטר ולא מתנדב,
אבל.....
אל נניח לעובדות לבלבל אותנו
ו כתבה סוף הדרך,(כרגיל וכמצופה מכם!)
תגיד לי, יא משועמם שכמוך, אני באתי בטענות לשוטרים בכתבה הזו?
המחוז הצפוני זה גיהנום. ניידת כל 10 מטרים. שניים בירידה מנצרת לעפולה, שלושה רק בכביש הסרגל, עוד שניים בכביש ואדי-ערה ועוד אחד עד שהגענו לצומת מג"ב וכל זה בנסיעה אחת מנצרת לחורשן... בשום מקום אני לא רואה כל כך הרבה משטרה לק"מ כביש כמו בצפון... לך ותהיה עבריין מהירות במגרש הביתי שלהם. נראה אותך.
אתה חושב שבאמת אכפת לי מי מכוון לפרצוף שלי אקדח לייזר? האם זה שוטר בסדיר, בקבע או סתם מתנדב? כולם לובשים וסט צהוב על מדים כחולים, נוסעים בניידת לבנה עם וישים כחולים, חובשים כובע מצחיק ועובדים בזוגות - אחד קורא אחד כותב.... סתאאם. במבחן הזה לא התחככנו בשוטרים והם גם בכלל לא עניינו אותנו. רוב הזמן היינו בשטח...
מה עוד? אתה בכלל חתיכת פראייר שלא ברא השטן - קיבלת הזמנה פתוחה לבוא לנחל דימונה ולנהוג הרבה בצעצוע המדליק הזה, והתחמקת בכל מיני תירוצים. הפסד שלך.
תרוצים,:(:(
הייתי עם גב תפוס,
ואם תרוצים עסקינן מה התרוץ שלך שלא באת לערב סינגל מאלט שהוזמנת אליו?
מתי זה היה?
תזכיר לי...
ותזדרז עם ערב הסינגל-מאלטים הבא - לפני שייגמר בקבוק ה-LASANTA שלי שאני שומר כדי שתטעם...
היה שישי שעבר ולא באת,עובדות
דבר איתי יש משהוא מתוכנן בקרוב:D:D קרוב מאוד בשטח:D
האמת היא שאחת מהשתיים: הקפיצים האחוריים של הסופה 3 היו משחררים לך את הגב - או שוברים אותו סופית... אבל את החיוך אחרי הנהיגה בה אי אפשר היה למחוק לך... ומה שהכי חבל זה שלא תהיה עוד הזדמנות, אלא במילואים - אולי שווה להתנדב?...
תיזהר... מאיר במילואים יכול לקחת את הג'יפ שלך...
ובנימה אופטימית זו, אפשר לחזור לדיון?
אסף.
אחלה כתבה!
הייתי שמח לשמוע מה דעתכם על הסופה ביחס לדיפנדר 110 (HD?)
חוץ מזה, האם יש איזה יתרון בהרכבה מקומית של הרכב ? על פניו נראה שתע"ר יכולים רק לקלקל ;)
בכל מקרה, במחיר הזה אפשר לקנות רוביקון קומפלט אם אני לא טועה - מה היתרון הגדול של הסימן 3 עליו?
חג שמח
גלעד
ל3 יש שני יתרונות מוחצים על הרוביקון - מנוע וגיר. יתרון נוסף פחות משמעותי (תלוי למי) הוא הכיול למשקל גדול יותר (וזה אומר גובה יותר גדול).
חוץ מזה, הרוביקון הוא בהחלט תחרות צמודה מאוד, ואנ מניח שאפילו ללקוח כמו צה"ל זה ברור.
לגבי ה110 - הוא לא זז כמו שזה זז. הוא מרגיש דיפנדר - עצל, איטי, עושה את העבודה כמו שהוא יודע ובלי לעשות עניין, אבל פחות כיפי.. הסגנון שונה, הגישה לחיים שונה. דיפנדר מעייף בכביש ובכלל לא מעייף בשבילים. ה3 לא מעייף בכלל בכביש, אבל יום של נהיגה מהירה בשבילים הוא קשה. מערכת הבקרת אחיזה של לנדרובר לא מתקרבת לLSD + המערכת של ג'יפ, שפשוט עושה את העבודה כמו ג'יפ נעול פעמיים, ו110, כידוע, לא נעול בכלל כשהוא חדש מהחנות. לכן היכולות של ה3 בשטח טכני עולות על אלו של ה110 באופן משמעותי.
ההשוואה מתבקשת, נכון, אבל לא קלה לנו בלי שני כלים, ראש בראש.
אסף.
סופה 3 מול דיפנדר 110:
לדיפנדר יש מרווח גחון עדיף ומתלים נוחים יותר. הוא גדול יותר מבפנים, יש אפשרות ל-9 נוסעים או תא מטען עדיף משמעותית. אישית אני אוהב יותר גיר ידני וזה שבדיפנדר החדש (6 הילוכים) פשוט מעולה, למרות שידית בורר ההילוכים מסורבלת.
לסופה 3 יתרון מוחץ בביצועים בכל מצב, התנהגות כביש ואיכות חיים בכביש בכלל, תנוחת נהיגה וישיבה בכל המושבים, גיר אוטומטי נותן נוחות נהיגה למי שאוהב (אני אוהב פחות, במיוחד מול הגיר המצוין של הדיפנדר החדש) אבל זה אחד הגירים האוטומטיים היותר טובים שנתקלתי בהם, בייחוד בשטח. בשטח הסופה עדיפה בדיונות ועדיפה משמעותית בשפ"צים, מערכת בקרת האחיזה שלה עדיפה + שילוב של דיפרנציאלים מוגבלי אחיזה שנותנים לה יתרון בטיפוס ובתיקול מכשולים גם בשטח טכני, במגבלת מרווח הגחון (שמתקזזת בדגם עם צמיגי 32')
כל זה מזיכרון ומתחושות, והזיכרון שלי טוב. אבל רק מבחן השוואתי ראש בראש ייתן תשובות ברורות.
סופה 3 מול ג'יפ רוביקון אנלימיטד:
ההשוואה לרוביקון די מתבקשת, אבל בתכלס היא תיאורטית בלבד, כי הרוביקון לא מיובא (רק ביבוא אישי) ואת הסופה אי אפשר בכלל לקנות.
השילדות - שילדת רוביקון. לא רנגלר רגיל. הן דומות עד זהות. זו שבסופה/J8 אמורה להיות מחוזקת ואולי פחות גמישה.
מתלה קדמי - דומה עד זהה. מה שיש בסופה הוא למעשה קיט הגבהה של הרוביקון.
מתלה אחורי - עלים מול סליל. יתרון מובהק לרוביקון בנוחות ובמהלך. יתרון לסופה בכושר העמסה.
גודל צמיגים - לרוביקון צמיג 32'. יש סופה עם 32, כך שבעצם זהה לגמרי.
מנוע - הדיזל של VM שמותקן בסופה 3 טוב משמעותית מה-V6 בנזין של הרוביקון. עזוב נתוני הספק מירבי. בחיים האמיתיים הדיזל הזה חזק וגמיש בהרבה, וגם חסכוני ב-25% לפחות. אין לי מושג לגבי אמינות, אבל זה לא אילתור של תע"ר כך שאני לא צופה בעיות כרוניות כמו שהיו בסופות דיזל הישנות. באירופה הרוביקון נמכר עם המנוע והגיר הללו בדיוק.
גיר - הגיר בסופה בעל 5 הילוכים ועדיף משמעותית על גיר 4 ההילוכים ברוביקון. לרוביקון יש אופציה לגיר ידני עם 6 הילוכים, שאני אוהב יותר.
טרנספר - זהה, אבל ברוביקון יחס העברה קצר יותר 4:1 לעומת 2.72:1 בסופה.
סרנים: דנה 44 קדמי בשניהם. דנה 60 אחורי בסופה חזק יותר מהדנה 44 של הרוביקון. לשימושים שלנו זה אוברקיל, לייעוד הצבאי זה מתבקש. יחסי העברה סופיים 4.10 זהים בשניהם.
עבירות: בקרת אחיזה מעולה, זהה בשניהם. דיפ'ים מוגבלי החלקה בסופה מול נעילות נשלטות ברוביקון. אני אישית אוהב ומעדיף נעילות אמיתיות (רצוי אוטומטיות, אבל זה לא תמיד נוח בכביש) אבל אחרי שנוכחתי בתיפקוד המדהים של הדיפ'ים בסופה ממש קשה לי להחליט. עבור שימושים צבאיים הפיתרון של הסופה/J8 כנראה עדיף - הוא פשוט וחסין טעויות. לרוביקון יתרון גדול בזוית הנטישה, אבל הפגוש האחורי שלו מקלקל לו. בסופה היא מוגבלת בגלל הנדנדות של קפיצי העלים, אבל אתה יכול לגרד לה את התחת בסלעים כמה שאתה רוצה. הכל ברזל.
מוט מייצב קדמי - בסופה הוא קשיח, ברוביקון מתנתק חשמלית. ניתן כמובן להתקין את קיט הניתוק גם בסופה או - עדיף יותר בעיני - ניתוק ידני פשוט.
איבזור, איכות - יתרון גדול לרוביקון. מחלונות חשמליים דרך מערכת קול מקורית טובה ובידוד רעשים נורמלי, ועד איכות ייצור טובה יותר. לסופה יתרון גדול במושב אחורי מרווח ונוח שמתאים לבני אדם לעומת הדרגש המקורי של קרייזלר. הגגות (פריק/ברזנט) זהים.
בטיחות: יתרון גדול מאוד לרוביקון עם 4 כריות אוויר ומערכת ESP. בסופה רק 2 כריות ואין ESP. לא ברור למה ויתרו על המערכת הזו. אסף?...
חוסן ועמידות - בסופה אין את פגושי הפלסטיק המגעילים של הרנגלר והרוביקון, אלא פגושי פלדה מסיביים, במיוחד האחורי. ארבע נקודות גרירה ועגינה מסיביות במיקום הנכון, חומרים פשוטים יותר בתא הנוסעים מאפשרים ניקוי ושטיפה בצינור, נקודת כניסת אוויר גבוהה יותר, מערכת סינון אוויר למנוע שמיועדת לעבוד בתנאי מדבר קשים יותר (סופות חול וכאלה). כל האוטו משדר חוסן ועמידות ואתה פשוט לא מפחד להיכנס איתו לצרות בלי חששות משום דבר.
שורה תחתונה - יתרון קל לרוביקון ברוב הפרמטרים. היפוטתית, זה מול זה באותו מחיר, באמת ההשוואה לא עושה חסד עם הסופה. אבל לסופה יש את היתרונות שלה - בעיקר בכל מה שקשור לעבודה מפרכת בתנאים קשים ולכשרון נהיגת השטח המועט שהיא דורשת. הרוביקון קצת יותר אוטו, אבל הסופה היא קצת יותר ג'יפ. זה אוטו מכויל כל כך נכון לשטח, שעושה הכל בעצמו בקלות מדהימה ומאפשר לנהג שלו להתפעל מהנוף ולהישאר רגוע ונינוח. כל אחד ואחד, כולל אמא שלי, היה מטפס ועובר איתה חלק איפה שאנחנו נסענו. ממש לא צריך להחליט מתי לנעול, מתי לשחרר, האם הצבע יישרט, האם לסגור מוט מייצב או לפתוח אותו ואיך זה ישפיע בשפ"צ זה או אחר...
אני מודה שבאתי לנצרת עם ציפיות נמוכות, ולא ציפיתי לתצוגת תכלית שכזו. הסופה 3 באמת הפתיעה אותי ביכולותיה המדהימות ועצם העובדה שאנחנו משווים אותה לרוביקון שהוא האורים והתומים, כבר אומרת הכל. אוטו-אוטו, וחבל שלא נראה אותה באזרחות.
דרור, לדעתי נושא הפגושים הוא לא משנה כי ברור לך שאם הסופה 3 תקבל תקינה אזרחית אז גם בה יותקנו פגושי פלסטיק גדולים.
בקשר לגיר ולמנוע, אם הבנתי אותך נכון, הגיר והמנוע שיש בסופה 3 נמכרים ברוביקון האירופאי. למה לא להביא את הרכב משם ולא מארה"ב? בהנחה שהגיר והמנוע שווים את העלות הנוספת...
בקשר למוגבלי החלקה ולנעילות, האם המוגבל החלקה נשלט ע"י מחשב? זה או מסבך עניינים ? בסה"כ קבלתם רכב שיצא מהניילונים, מה יקרה בעוד שה שנתים אחרי שיטחנו אותם קצת? לך תדע אם כל האוטומציה הזו לא תרד לטמיון.
דרך אגב..
לדעתי הם לא המציאו את הגלגל מחדש.
מה שיש בסופה הזו נלקח היישר מהמלאי במחסני קרייזלר.
הגיר המדובר 545RFE הוא הגיר של גראנד WJ V8. מעניין מאוד איך התאימו אותו למנוע VM.
מה שיש בסרנים מן הסתם, אותן מערכות קוואדרה-דרייב שמותקנים גם בדגמים האחרים של JEEP.
ימים יגידו איך העסק יתפקד בעתיד לאחר ההתעללות שהרכבים יעברו בצבא. שיגרת טיפולים מדויקת ושימוש בשמנים ותוספים מיוחדים הכרחית כאן.
זה בדיוק מה שכל כך טוב באוטו הזה. שום דבר מיוחד אלא נבירה בערימת חלקים קיימת, ובחירת החלקים הנכונים, הטובים והחזקים והמתאימים יותר, בלי להתפשר על מנוע מביך, גיר מיושן, יחסי העברה לא מתאימים וסרן קדמי גבולי, כמו ברנגלר הרגיל. ואלה רק שלוש דוגמאות מייצגות לאיך יצרן בעל מוניטין חוסך על הלקוחות שלו כמה גרושים ומקלקל רכב שהיה יכול להיות לא פחות מאשר מבריק.
אין ב-J8/סופה 3 שום התחכמות טכנולוגית וזה נהדר. פשוט נהדר! כי אני לא צריך להסביר לכם מה סופם של כל הגאדג'טים המיותרים - היצרן מלהטט בהם לצורך יחסי הציבור שלו, כתבי הרכב מתפעלים, ומי שנשאר אחר לשלם את המחיר ולהיתקע עם מפלצת מוצצת וכיס מרוקן, זה הלקוח.
אתה יודע, כשבונים לצבא אז בונים כמו שצריך. מצחיק אבל ככה.
דיפנדר מאיזו שנה מגיע פגוש ברזל מהאולם תצוגה? גרסת 2008-9?
מה התפקיד של תע"ר בכל הסיפור הזה? על פניו זה נשמע כאילו הביאו את הג'יפ מושלם מארה"ב, אז מה תפקידו של המפעל הציוני בכל הסיפור הזה?
תפקידו של המפעל הישראלי הוא להרכיב. זה על פניו. אבל יש יותר מזה - קרייזלר, כשנכנסו לפרוייקט הזה, התייעצו ולא מעט עם מפעל ההרכבה היחיד שהסב באופן סדרתי ג'יפים ארוכים 3 דלתות לצבאיים עם 5 דלתות. יש בJ8 לא מעט מהתוצאה של נסיון החיים של תע"ר.
מעבר לכך, תע"ר כן שיפרו את המתלים ואת גודל הגלגלים, והעלו את המשקל הכולל ל3.5 טון, אבל משרד התחבורה, ככל הנראה, לא יאשר להם למכור את השיפורים בארץ, ורק הלקוחות באסיה או באפריקה יהנו מזה. זה שהשיפורים עברו ניסוי של מעבדה מוסמכת - לא מעניין, זה שתע"ר היצרן - לא מעניין. את הפקידים לא מעניין שתע"ר יכולים ורוצים לשפר - הפקידים רוצים חיים קלים.
זה מה יש.
אסף.
בכלל לא ברור אם פרוייקט הסופה 3 "יתרומם" או שזו בכלל לא ביצה שלא נולדה. למרות כל ההתלהבות, יכול היות שזה פרוייקט שבסוף לא יתרומם :(
אבל...
הרכב הזה כבר רשם תרומה גדולה בתחום ה 4X4 בישראל.
לראשונה , יש פה הסכמה גורפת לגבי יעילות של SLD.
לא צריך לדפדף הרבה אחורה, ולראות שבסקירות על דיפרנציאלים, ובכל מני ההערות שנזרקו פה באתר, SLD לא ניספר, לא נחשב, לא קיים עד בוז בוטה ;)
אני חושב שהגיע הזמן שנתחיל להחשיב SLD, בעיקר ברכבים בהם זה מלווה ב ESP.
זו קומבינציה די נפוצה ב SUV חדשים, מסתבר שסט טוב יכול לספק תוצאות טובות, לא תמיד יש צורך לרוץ ולהשקיע אלפי שקלים רק בגלל כל מני סטיגמות.