-
מחירים נמוכים מאוד של ג'יפ ליברטי
מה פשר המחירים הנמוכים של ג'יפ ליברטי? אני רואה מחירים של 95 אלף לשנת 2004...
לעומת זאת צ'ירוקי מ-2001 נמכר באותו מחיר או יותר.
מה קורה כאן?
האם ליברטי הוא סוג צ'ירוקי? הבנתי שזה דגם לא רע, זאת אומרת פחות מהרנגלר אבל יותר טוב מהקומפאס שהוא לא באמת ג'יפ. המנוע לא רע סה"כ גם.
מה אתם אומרים עליו? נשמע לי כבחירה מאוד רציונאלית אני אוכל לבחור אוטו יחסית חדש בהרבה פחות כסף מאשר מכוניות אחרות שהתלבטתי עליהן, וסה"כ מדובר בJEEP.
איך הוא סה"כ הכל?
-
תגובה להודעה: מחירים נמוכים מאוד של ג'יפ ליברטי
ליברטי הוא המחליף של הצ'רוקי. בחלק מהשווקים גם הוא נקרא צ'רוקי.
קצת יותר מרווח, יותר נוח, מתורבת ומודרני. בעיקר על הכביש.
מתלה קדמי נפרד. אחורי סרן חי.
הליברטי נמוך מאוד. יכולת השטח במצב סטנדרטי פחותה משמעותית מצ'רוקי.
מנוע: ה-V6 לא רע, אבל המנוע הטורי הישן של הצ'רוקי הרבה יותר טוב. בעיקר בשטח.
יש גם דגם דיזל CRD - אותו המנוע שמגיע עכשיו בסופה 3. בליברטי הוא מספק 150 כ"ס, הביצועים טובים וצריכת הדלק שפויה. אין לי מושג לגבי אמינות.
שיפורים: גם לליברטי כבר יש שיפורים מפה ועד הודעה חדשה שמחזירים לו את הכבוד והופכים אותו לרכב שטח ראוי, אבל בסה"כ הכלי רחוק מלהפוך למיתולוגיה כמו הצ'רוקי.
-
תגובה להודעה: מחירים נמוכים מאוד של ג'יפ ליברטי
כל מה שדרור אמר כמובן נכון.
לגבי המחירים, כיוון שהצי'רוקי המקורי לא הגיע לארץ בצורה מסודרת, אין הרבה ממנו ולכן עקב ההיצע הנמוך המחיר גבוהה לעומת הליברטי ששווק בארץ בכמות לא קטנה גם בשנתונים 2004 אבל בעיקר בשוק הליסינג בשנתונים 2006 ולכן המחיר יחסית נמוך.
לדעתי האישית עדיף הליברטי כי הוא יותר חדש והמחיר יותר שפוי, לגבי הצריכה של ה CRD מדובר ב 1 ליטר ל 8 ק"מ שזה די הרבה לדיזל, הבנזין כמובן יותר בזבזן.
לצ'ירוקי 2 סרנים חיים ולכן יש לו אופציה להפוך למפלצת שטח אמיתית אם יש לך את הכסף הזמן והביצים לעמוד מול בוחן תנועה...
גם את הליברטי אפשר להגביה קצת, לנעול אותו והוא נותן תמורה מצויינת, בפנים הרכב מפנק ונותן הרגשה של רכב שטח אמריקאי מודרני.
-
תגובה להודעה: מחירים נמוכים מאוד של ג'יפ ליברטי
תודה רבה, אני חושב שהליברטי יכול להתאים לי כמתחיל בשטח.
שנתון גבוה, קילומטרז' נמוך, ג'יפ כמעט חדש, מפתה מאוד.
זה לא רנגלר אבל עדיין הייתי מעדיף אותו על ג'יפ יפני דיזל.
מה העלות של שיפצור כזה ג'יפ לאחד שיתאים לשטח בינוני +, מה צריך לעשות? הגבהות? מיגונים? דברים אחרים?
-
תגובה להודעה: מחירים נמוכים מאוד של ג'יפ ליברטי
כשהליברטי היה חדש, הוא היה יקר מדי. המחיר היה בשכונה של כלים גדולים ברמה גבוהה יותר כמו פאג'רו ודיסקברי TD5.
היום, כשהמחיר של ליברטי יד שנייה חזר למציאות, הוא באמת נותן תמורה מצוינת.
עצה לפני שיפור: לפני ששופכים כספים רבים בשיפורים, מתחילים לנסוע עם הרכב כמות שהוא.
תיסע, תרגיש אותו. תלמד אותו. ורק אחר כך, מה שמרגיש לך שצריך שידרוג - תשדרג. בתור התחלה: צמיגי AT, מיגון והגבהה קלה (2 אינץ' בערך, לא יותר) יספקו כל צורך של רכב טיולים ברמת בינוני+ שגם נוח ומתאים לשימוש יומיומי .
לטעמ יהאישי בלבד - ואולי יחלקו עלי כאן - אין טעם לשדרג רכב כמו ליברטי לאקסטרים, כי הוא לא ג'יפ אקסטרים. הוא רחוק מלהיות רנגלר או צ'רוקי וגם רוב היפנים שאתה לא כל כך אוהב, טובים ממנו בשטח... מה לעשות. יש גבול מאוד ברור למה שניתן לעשות איתו, ושיפורים מוגזמים יפגמו בשימושיות ובבטיחות שלו על הכביש. על חוקיות לא מדברים כאן...
-
תגובה להודעה: מחירים נמוכים מאוד של ג'יפ ליברטי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
כשהליברטי היה חדש, הוא היה יקר מדי. המחיר היה בשכונה של כלים גדולים ברמה גבוהה יותר כמו פאג'רו ודיסקברי TD5.
היום, כשהמחיר של ליברטי יד שנייה חזר למציאות, הוא באמת נותן תמורה מצוינת.
עצה לפני שיפור: לפני ששופכים כספים רבים בשיפורים, מתחילים לנסוע עם הרכב כמות שהוא.
תיסע, תרגיש אותו. תלמד אותו. ורק אחר כך, מה שמרגיש לך שצריך שידרוג - תשדרג. בתור התחלה: צמיגי AT, מיגון והגבהה קלה (2 אינץ' בערך, לא יותר) יספקו כל צורך של רכב טיולים ברמת בינוני+ שגם נוח ומתאים לשימוש יומיומי .
לטעמ יהאישי בלבד - ואולי יחלקו עלי כאן - אין טעם לשדרג רכב כמו ליברטי לאקסטרים, כי הוא לא ג'יפ אקסטרים. הוא רחוק מלהיות רנגלר או צ'רוקי וגם רוב היפנים שאתה לא כל כך אוהב, טובים ממנו בשטח... מה לעשות. יש גבול מאוד ברור למה שניתן לעשות איתו, ושיפורים מוגזמים יפגמו בשימושיות ובבטיחות שלו על הכביש. על חוקיות לא מדברים כאן...
ובקשר לחוקיות- האם הגבהה תעשה לי בעיה בטסטים? הרכב באמת לא ניראה גבוה מספיק.
חשבתי להתחלה לא להשתגע רק הגבהה ומיגון. מזה צמיגי AT?
-
תגובה להודעה: מחירים נמוכים מאוד של ג'יפ ליברטי
לדעתי המחיר יותר נמוך ממה שכתבת,
שכן שלי מכר 2005 עם 26 אלף ק", של אשתו, לא ראה שטח (גם בקושי כביש) ב 92 אלף.
-
תגובה להודעה: מחירים נמוכים מאוד של ג'יפ ליברטי
לגבי המחיר כמעט חבר קנה 2005 ב 85 אלף יד ראשונה ממוגן עם צמיגי BF, זה זמן טוב היום למי שרוצה לקנות.
לגבי חוקיות, לא תהיה לך בעיה עם הגבהה של 2-2.5 אינצ', תקפיד לעשות במקום טוב וסט קפיצים ועלים של חברה טובה, תבדוק בגטוס למרות שהם יקרים קצת שווה לפחות לבדוק מחיר.
גם אני מסכים עם דרור (אל תהיה מופתע דרור...) לגבי עניין השפצור, סע עם הרכב קצת, אם אתה מפחת תתחיל עם מיגונים ומשם תחליט.
סדר העבודה לדעתי צריך להיות ישור קו-> מיגונים-> צמיגים-> הגבהות-> נעילות-> טמבון-> כננת...
אה כן, קודם צריך לקנות רכב...
אל תפחד מה CRD הוא נוסע מעולה ומרגיש מאוד חזק, יש גם לדיזל יתרונות מסויימים מבחינת מומנט מעבר לחסכנות שלו בדלק.
-
תגובה להודעה: מחירים נמוכים מאוד של ג'יפ ליברטי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
itayt
לגבי המחיר כמעט חבר קנה 2005 ב 85 אלף יד ראשונה ממוגן עם צמיגי BF, זה זמן טוב היום למי שרוצה לקנות.
לגבי חוקיות, לא תהיה לך בעיה עם הגבהה של 2-2.5 אינצ', תקפיד לעשות במקום טוב וסט קפיצים ועלים
בטח התכוונת לבולמים... אין ברכב הזה קפיצי עלים.
של חברה טובה, תבדוק בגטוס למרות שהם יקרים קצת שווה לפחות לבדוק מחיר.
גם אני מסכים עם דרור (אל תהיה מופתע דרור...) לגבי עניין השפצור, סע עם הרכב קצת, אם אתה מפחת תתחיל עם מיגונים ומשם תחליט.
סדר העבודה לדעתי צריך להיות ישור קו-> מיגונים-> צמיגים-> הגבהות-> נעילות-> טמבון-> כננת...
אני לא אוהב את המושג "הגבהה". הגבהה לכשעצמה (בודיליפט למשל) לא עושה שום דבר טוב לאף רכב. אתה מתכוון לקיט מתלים שנותן קצת גובה ועוד קצת מהלך. חשוב מאוד לא להתקמצן על איכות הבולמים. האימרה השחוקה "מה שעולה כסף שווה כסף" יותר מאשר נכונה בכל מה שקשור לבולמים...
אה כן, קודם צריך לקנות רכב...
אל תפחד מה CRD הוא נוסע מעולה ומרגיש מאוד חזק, יש גם לדיזל יתרונות מסויימים מבחינת מומנט מעבר לחסכנות שלו בדלק.
במחירים כאלה - הליברטי נראה אחרת לגמרי - אשכרה מציאה...
-
תגובה להודעה: מחירים נמוכים מאוד של ג'יפ ליברטי
כמובן שאתה צודק דרור לגבי הקפיצי עלים, הראש שלי היה בצ'ירוקי ולא בליברטי...
לגבי הגבהה לא התכוונתי חס וחלילה לבושינגים אלה לסט קפיצים בולמים .
הליברטי אכן מציאה במחירים של היום ולמשפחות קטנות זה ממש מושלם.
-
תגובה להודעה: מחירים נמוכים מאוד של ג'יפ ליברטי
שאני אדע למה אני ניכנס אולי:
מה העלות המשוערת של סט קפיצים/בולמים ומיגון תחתון?
-
תגובה להודעה: מחירים נמוכים מאוד של ג'יפ ליברטי
סט קפיצים בולמים בין 7-8 אלף, מיגונים בין 1.5-3
-
תגובה להודעה: מחירים נמוכים מאוד של ג'יפ ליברטי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
itayt
סט קפיצים בולמים בין 7-8 אלף, מיגונים בין 1.5-3
חשבתי שבולמים וקפיצים זה יהיה סביבות ה-6. טוב 10 אלף השקעה זה לא נורא אם זה יתן לי יכולת שטח טובה והמחיר של הג'יפ נמוך יחסית ככה שישאר לי עוד קצת עודף.
איך הגודל של הג'נטים והצמיגים שבאים?
-
תגובה להודעה: מחירים נמוכים מאוד של ג'יפ ליברטי
המידה המקורית היא בערך 29" על חישוק 16 או 17.
(הערת אגב - בעולם השטח המידה החשובה לנו היא הקוטר החיצוני, עזוב את המידה המדוייקת שהיא, במקרה הזה, ככל שאני זוכר ותיכף יתקנו אותי אם אני לא - 235/65R17 שזה קוטר כמו של דיסקברי2 , למשל, אבל פחות מהרבה כלים אחרים בקטגוריה)
אסף.
-
תגובה להודעה: מחירים נמוכים מאוד של ג'יפ ליברטי
קיט 2.5 אינץ' של ראסטיס - 465$
http://rustysoffroad.com/mm5/merchan...ode=sus_kj_kit
המחיר בארץ אחרי משלוח/מיסים בערך כפול.
ההתקנה - יום עבודה בתנאי מדרכה. התקנה במוסך/סדנא בטח תעלה בסביבות 1000 שקלים.
קיט ברמה הזאת + עוד כמה השלמות + צמיגי שטח מלא במידה 245/75R16 הופכים את הליברטי לג'יפ עם יכולת שטח. לא מפלצת עבירות, אבל בהחלט רכב שאפשר לטייל איתו בכיף.
-
תגובה להודעה: מחירים נמוכים מאוד של ג'יפ ליברטי
איך אני יכול לעשות שינוי בצמיגים ולעבור טסט? או שאין דרך?
אני פשוט סבלתי בעבר המון בקטע של הטסט ורוצה להמנע.
-
תגובה להודעה: מחירים נמוכים מאוד של ג'יפ ליברטי
במשרד הרישוי ומכוני הטסטים יש רשימה של מה מותר ואסור לכל רכב.
אם הצמיג מאושר לרכב הנ"ל אז לא אמורה להיות לך בעיה.
אם לא, אז פשוט אל תקנה צמיג שלא מתאים לרכב.
-
תגובה להודעה: מחירים נמוכים מאוד של ג'יפ ליברטי
מה לגבי זמינות של נעילות אוטומאטיות זולות? כמה שידוע לי, הליברטי לא נוסע על סרני דנה אלא קרייזלר. ARB בטוח יש, אבל המחיר... חוסר בנעילות זמינות עשוי להיות קצת בעייתי, בעיקר בשילוב עם מתלים קצרי מהלך, ולכן להרחיק את הליברטי ממסלולים רבים בהם ה-SUV'ים היפאנים בעלי הנעילות המקוריות (טויוטה, פג'ארו), או מוגבלי ההחלקה למיניהם, יעברו בלי הרבה דרמות.
קובי
-
תגובה להודעה: מחירים נמוכים מאוד של ג'יפ ליברטי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
kobiarava
מה לגבי זמינות של נעילות אוטומאטיות זולות? כמה שידוע לי, הליברטי לא נוסע על סרני דנה אלא קרייזלר. ARB בטוח יש, אבל המחיר... חוסר בנעילות זמינות עשוי להיות קצת בעייתי, בעיקר בשילוב עם מתלים קצרי מהלך, ולכן להרחיק את הליברטי ממסלולים רבים בהם ה-SUV'ים היפאנים בעלי הנעילות המקוריות (טויוטה, פג'ארו), או מוגבלי ההחלקה למיניהם, יעברו בלי הרבה דרמות.
קובי
ובשפה פשוטה למתחיל?:confused:
-
תגובה להודעה: מחירים נמוכים מאוד של ג'יפ ליברטי
קודם כל לדעתי יש לו איזה מערכת של jeep שעוזרת בשטח, משהו כמו מוגבל החלקה.
לגבי נעילות אוטומטיות, אם זה רכב שישמש גם ליום יום למשפחה רצוי מאוד להמנע.
לאחר החלפת סט קפיצים, מהלך המתלה משתפר ואם הוא ירגיש שהוא רוצה יותר אקסטרים, יחסוך וינעל עם הזמן arb אחורי, לא צריך יותר מזה.
-
תגובה להודעה: מחירים נמוכים מאוד של ג'יפ ליברטי
נעילה אחורית אוטומטית? למה להמנע?
אסף.
-
תגובה להודעה: מחירים נמוכים מאוד של ג'יפ ליברטי
בזמנו היתה לי בסופה נעילה אחורית noslip ולא משנה מה, לא הצלחתי להתרגל אליה, הקפיצות בסיבובים שנותנים גז או מרפים מהגז יכולים לגרום לתאונה אם נוסע ברכב מישהו שלא מכיר את זה ובגלל זה אמרתי שאם זה רכב למשפחה ויש סיכוי שעוד מישהו יסע בו, לדעתי לא כדאי. אם זה רכב שרק נהג אחד יסע בו ולא מפריע לו ההתנהגות של הנעילה, אין ספק שנעילות אוטומטיות חזקות אמינות וזולות יותר מ arb , לי זה לא התאים.
-
תגובה להודעה: מחירים נמוכים מאוד של ג'יפ ליברטי
בהרבה כלי רכב מותקנות נעילות אחוריות אוטומטיות בלי להיות מורגשות. ועדיין- יש כאן עניין של תחושה, כך שאני מקבל את התחושה הסובייקטיבית שלך, אבל לא מסכים לקביעה הגורפת שזה לא אפשרי ברכב בו גם אחרים נוסעים.
בקיצור - לא להיות נעולים על נעילה נשלטת...
אסף.
-
תגובה להודעה: מחירים נמוכים מאוד של ג'יפ ליברטי
אפשר קצת הסבר לגבי הנעילות שאתם מדברים עליהם? השרשור הוא של מתחיל ביותר שצריך קצת הסברים על מנת שיבין את השפה שלכם ג'יפאים ותיקים.
-
תגובה להודעה: מחירים נמוכים מאוד של ג'יפ ליברטי
-
תגובה להודעה: מחירים נמוכים מאוד של ג'יפ ליברטי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
itayt
בזמנו היתה לי בסופה נעילה אחורית noslip ולא משנה מה, לא הצלחתי להתרגל אליה, הקפיצות בסיבובים שנותנים גז או מרפים מהגז יכולים לגרום לתאונה אם נוסע ברכב מישהו שלא מכיר את זה ובגלל זה אמרתי שאם זה רכב למשפחה ויש סיכוי שעוד מישהו יסע בו, לדעתי לא כדאי. אם זה רכב שרק נהג אחד יסע בו ולא מפריע לו ההתנהגות של הנעילה, אין ספק שנעילות אוטומטיות חזקות אמינות וזולות יותר מ arb , לי זה לא התאים.
או שאתה עדין כעכוזה הענוג של מלכת אנגליה, או שהנעילה היתה מותקנת בצורה שגויה.
הנו סליפ כמעט ואינה מורגשת.
המקרים היחידים בהם ניתן להרגיש בה, וגם זה בערבון מוגבל של "לפעמים", הם יציאה מחניה כשההגה מסובב עד הסוף או בפניית פרסה (בה גם ההגה מסובב עד הסוף).
למרות שאני לא מכיר אותך, אני ארשה לעצמי להמר שאתה לא מתאים לכיסא המלוכה באנגליה, מה שמותיר את האופציה של התקנה שגויה (או תקלה בנעילה).
כל הכתוב לעי"ל מתבסס על שני יסודות חזקים:
1. היתה בבעלותי סופה עם נו סליפ במשך שנתיים \ שלוש
2. התקנתי בעצמי שלושה או ארבעה נו סליפים, ומה שיותר חשוב, בגלל שאני חמור גרם, אחת לפחות התקנתי באופן שגוי, מה שגרם לתופעות מרגיזות מאוד. (אין חכם כבעל נסיון, רק חבל שהוא חמור).
בברכה,
יוני5
-
תגובה להודעה: מחירים נמוכים מאוד של ג'יפ ליברטי
מלכת אנגליה? עכוז? מה נהיה פה, לרגע חשבתי שאני בפורום אחר...
הנעילה היתה מותקנת בדיוק כמו שצריך ולא אמרתי שזה בלתי אפשרי לנסוע כך אבל מעצם האופן שבו עובדת נעילה אוטומטית, בסיבובים כשעוזבים את הגז ונותנים שוב גז, יש קפיצה שמה לעשות, מהגיעה מהנעילה. נוסליפ מורגשת כמו כל נעילה אוטומטית, היא רק לא נשמעת כמו כל השאר זה הכל.
-
תגובה להודעה: מחירים נמוכים מאוד של ג'יפ ליברטי
כבעלים של ג'יפ ליברטי מ 2005 , הסכם עבורך מה צריך לשפר לדעתי.
שלב א':
- החלפה של הבולמים והקפיצים, המקורים רכים מדי ונמוכים. אני ממליץ על Old Man מגבהים רק 1.7" אבל לא צריך לבצע ברכב שינויים נוספים, והרכב משתנה לטובה גם בכביש וגם בשטח. עלות 7K +-
- הוספת אוזני גרירה קדימה ואחורה (ישנה אוזן אחת בלבד בכול צד)
- נעילה אחורית, לדעתי נשלטת ARB . עלות כ 9K כולל קומפרסור.
כך שב 16K ש"ח אתה מיישר קו עם רוב רכבי כבישטח.
שלב ב':
- החלפת צמיגים ל AT ומידה ל 31"
- נעילה קדמית ARB. עלות כ 6K
בסה"כ בתוצאה הסופית אתה מקבל הגבהה של 2.7" (מרווח גחון של כ 24 ס"מ).
מיגונים יש ברכב, שווה בשלב מאוחר יותר להוסיף מיגון סף.
בהצלחה
-
תגובה להודעה: מחירים נמוכים מאוד של ג'יפ ליברטי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
יהודה גדיש
כבעלים של ג'יפ ליברטי מ 2005 , הסכם עבורך מה צריך לשפר לדעתי.
שלב א':
- החלפה של הבולמים והקפיצים, המקורים רכים מדי ונמוכים. אני ממליץ על Old Man מגבהים רק 1.7" אבל לא צריך לבצע ברכב שינויים נוספים, והרכב משתנה לטובה גם בכביש וגם בשטח. עלות 7K +-
- הוספת אוזני גרירה קדימה ואחורה (ישנה אוזן אחת בלבד בכול צד)
- נעילה אחורית, לדעתי נשלטת ARB . עלות כ 9K כולל קומפרסור.
כך שב 16K ש"ח אתה מיישר קו עם רוב רכבי כבישטח.
שלב ב':
- החלפת צמיגים ל AT ומידה ל 31"
- נעילה קדמית ARB. עלות כ 6K
בסה"כ בתוצאה הסופית אתה מקבל הגבהה של 2.7" (מרווח גחון של כ 24 ס"מ).
מיגונים יש ברכב, שווה בשלב מאוחר יותר להוסיף מיגון סף.
בהצלחה
אני חושב שאשאר בשלב א' ניראה לי יספיק לפחות לשנה הקרובה;)
ברור שאם היה כסף בלי סוף הייתי עושה גם את שלב ב'.
איזה מיגונים יש ברכב? אני רוצה מיגון מלא, לפי דעתי דווקא בגלל שאני מתחיל אני עלול לעשות טעויות שללא מיגון מלא אני עלול לשלם עליהן ביוקר.
חשבתי שלב א' לעשות קפיצים, בולמים ומיגון מלא.
האם הנעילות האלו הן הכרחיות? התחלתי לקרוא מהלינק שצירפו לי על הדיפרנציאל אבל קצת הסתבכתי..
-
תגובה להודעה: מחירים נמוכים מאוד של ג'יפ ליברטי
לדעתי, הנעילות לא יהיו הכרחיות בשלב הראשון, אלא רק כשאתה תתחיל להרגיש בחסרונן, כשתגיע למצבים בהם רמת השטח הטכני שתרצה לעבור בו תגביל אותך. תתחיל בצמיגים, מיגון ומתלים, צא לשטח ועם הזמן תחליט אם אתה צריך את הנעילות.
קובי