שלום לכולם
התחדשתי בסמוראי חדש 98 ואני מעוניין להגביההההה .בהתייעצות עם כמה אנשים ובניהם מורי הבנתי שהעסק יקר מאוד בסביבות 6 אלפיות. היות והתקציב שלי דיי מוגבל אשמח לשמוע רעיונות או שילובים של סטים (בולמים וקפיצים) זולים יותר.
תודה לעונים היקרים....
Printable View
שלום לכולם
התחדשתי בסמוראי חדש 98 ואני מעוניין להגביההההה .בהתייעצות עם כמה אנשים ובניהם מורי הבנתי שהעסק יקר מאוד בסביבות 6 אלפיות. היות והתקציב שלי דיי מוגבל אשמח לשמוע רעיונות או שילובים של סטים (בולמים וקפיצים) זולים יותר.
תודה לעונים היקרים....
תתחדש!
רק קנית וכבר אתה רץ להגביהה?
קודם תתחיל לטייל, לבדוק את הגבולות ותראה אם באמת יש לך צורך להגבהה.
לי יש סמו סלילים 97.
אחת הבעיות המרכזיות היא הבולם הקידמי, שלמעשה מותקן בתוך הקפיץ.
אין היצע גדול (אם בכלל?!) של בולמים במבנה הנ"ל מה שמאוד מגביל את היכולת להרים את הרכב.
כששאלתי והתעניינתי בנושא נאמר כי אחת האפשרויות שמיושמות היא שימוש ע"י התאמה בבולם של מיצובישי קינג.
הצרה בסיפור- שזה הופך את הרכב לקשה יותר שכן הקינג כבד מהסמו
ובנינו, גם ככה הסמו הוא לא נוח בעליל+++
אם הייתי כבר משקיע סכומים כאלו, זה בעיקר כדי שהאוטו יהיה מעט יותר נוח ו"על הדרך" יתרומם מעט.
האופציה לעניים - הגבהה ע"י אוקולונים. לבור שכמוני זה נישמע כמו כוסות רוח למת.
הנוחות לא תישתפר. וההגבהה הזו מינורת כי הסמוראי עם גלגלים 215 מראש די עמיד.
אם תגלה משהו אחר- אשמח גם אני לדעת.
והעיקר, תעשה חיים!
אני יודע שלKONI יש בולם משולב קפיץ
וגם לTOUGH DOG וגם אם אין בארץ, היבואן מביא אם מבצעים הזמנה.
זה אמנם לא זול כמו בולמים פשוטים אבל זו גם הסיבה שזה לא זול - אלה בולמים ברמה טובה מאד, יש שיגידו טובה מידי לסמוראי, אני לא מסכים עם האמירה הזו. 600-900 לבולם.
אתה יודע כמה אתה רוצה להגביה ? האם כל החלקים הנחוצים לצורך כך בידך (למעט הבולמים) ?
אם יש לך מידות לדברים הללו, תוכל לפנות לספקים ולראות מה הם יכולים לעשות עבורך.
לא מכיר קומבינה שתהיה לך זולה כמו התקציב שהצבת , לפחות לא קומבינה שעשויה מחלקים חדשים. (ראיתי בלוח מודעות שמישהו מוכר ספייסרים 5 ס"מ, אולי זה יעזור לך, אפילו שזה לא מומלץ)
האם דיברת עם יודעי דבר בתחום כמו מורי/אמנון וכד' ?
לדעתי -
תתחיל בנעילה (חשבתי שלפחות את זה יש לך).
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
ותוריד אויר בצמיגים ;)
אמיר נעילה לא מהווה תחליף להגבהה.
ותקן אותי אם אני טועה, עם הנעילה העבירות תשתפר.
תגיע יותר רחוק.. כלומר רוב הסיכויים שתחשוף את הרכב של לאתגרי עבירות גדולים יותר.
כלומר תגדיל באופן מוחשי את הסיכוי לגרד את הרכב על איזה סלע מזדמן.
לא עדיף קודם להרים את הרכב?
ולמה של תשתפר איכות הנסיעה עם אוקולונים?
עם עושים את זה נכון, מקבלים רכב גבוה יותר, עם קפיץ מקורי אך עם בולם איכותי (בכל מקרה צריך להחליף את הבולמים לגובה החדש).
חייב להיות שיפור כלשהו בנוחות נסיעה, וכאמור בגובה, למרות שלא תקבל שיפור במהלך המתלה, לפחות לא תשאיר צלקות מיותרות על הרכב.
גם לי 98 סטנדרטי נמוך מידי.. וגם אני עומד בפני אותה החלטה.
זה פתרון חצי-כוח, אמצע הדרך למי שאין כסף לקנות הכל במכה.
לי היה סמו סלילים עם הגבהה ע"י אוקולונים 2". זה מרים קצת את האוטו ומשפר זוית גישה ונטישה. נוחות, לי האוטו היה נוח גם ככה.
הגבהה לחוד, מהלך מתלה משופר לחוד ונעילה לחוד.
אתה יכול להגביה את הרכב בלי לשפר מהלך מתלה ואז רק לא גירדת את הסלעים אבל בלי נעילה, אתה ממילא לא עובר אותם כי יש גלגל באויר שלוקח אליו את הכוח. שיפרת מהלך מתלה בנוסף, אז אולי הוא יהיה פחות באויר, אבל ברגע שהוא יהיה באויר אתה עדיין תקוע, אפילו שבתמונה זה נראה יפה, את המכשול לא עברת. אתה נעול - עברת, בלי שאלות.
נעילה זה השיפור הבסיסי ביותר והזול ביותר, אחריו תתחיל לחפש אוקולונים ושאר ירקות. בלי נעילה, חבל על המאמץ, אתה אולי תעבור את אותם מכשולים אבל עדיין במאמץ.
בוא נדבר רק כלכלית עכשיו - נעילה+התקנה לעומת אוקולונים להגבהה+בולמים+צינורות ברקס ארוכים יותר+עוד דברים.
הגבהה גם משנה את יציבות הרכב, עוד נושא שאפשר לדון עליו ארוכות.
ברשותי סמוראי 98 וגם אני עמדתי בפני הדילמה הנ"ל, ישנה אופציה של הגבהה ע"י החלפת קפיצים אחוריים ושידרוג הקפיצים הקידמיים , לפרטים נוספים אתה מוזמן להתקשר: 0506246165 רועי.
אם אפשר להתעלק על השירשור, אני מנסה לחקור קצת לעומק אופציות שיפור מיתלים לסמוראי שלי.
במידה והתקציב עולה לעומת הציפיות של חן.
מה אז האופציות המומלצות?
אמיר, הייתי שמח אם היית מוסר יותר מידע על הבולםמשולב קפיץ של קוני לסמוראי מסולסל.
שמעתי, על ריתוך טבעת מסביב לבולם והלבשת קפיצים של TJM.
הריתוך לבולם קוני יקר לא נשמע לי כל כך מלבב, מישהו יכול לשפוך מעט אור על נושא של ריתוך לבולם?
האם מישהו פה נוסע על סט-אפ כזה ויכול לספר מעט על ההתנסות?
בנוסף, שמעתי על אנשים שנוסעים עם דרופ-קיט, וכאלו שהוציאו את הבולם במתלה הקידמי מתוך הקפיץ.
האם זו גם אופצייה טובה? וכיצד ניגשים לפרויקט שכזה?
אשמח אם מישהו יוכל לשפוך מעט אור על הנושא.
במקרה אני נוסע על סט כזה (TJM + קוני).
בנסיעה רגילה, האוטו טיפה יותר נוקשה. בנסיעת שטח מהירה - הסמוראי הופך לדיי נוח (לא להאמין הא?)
מהלך המתלים גדל משמעותית (סגירה ופתיחה).
מצד שני, כל קטע הריתוך הקדמי לבולמים הוא דיי בעייתי, לי כבר יצא לעשות ריתוך חוזר במקום.
סה"כ, אני דיי מרוצה וזה מהווה פיצוי כלשהו על חוסר נעילה (בגלל המהלך המוגדל).
אם בא לך להגיע לסביבת רחובות, אתה מוזמן לנסיעת מבחן.
[quote=GodsFather;247576]לא מכיר קומבינה שתהיה לך זולה כמו התקציב שהצבת , לפחות לא קומבינה שעשויה מחלקים חדשים. (ראיתי בלוח מודעות שמישהו מוכר ספייסרים 5 ס"מ, אולי זה יעזור לך, אפילו שזה לא מומלץ)
האם דיברת עם יודעי דבר בתחום כמו מורי/אמנון וכד' ?
לדעתי -
תתחיל בנעילה (חשבתי שלפחות את זה יש לך).
תודה לכל העונים
בעזרתו האדיבה של מורי היקר יש לי היום נעילה אחורית וסט הגבהה לא רע בכלל שכולל קפיצי tgm ובולמי מונרו דיי רכים לנוחות מקסימאלית.בעזרת השם ובעזרת מנהל הבנק אבצע את השינויי של הוצאת הבולם מתוך הקפיץ בעתיד הקרוב אני מקווה ...ובעזרתו של מורי כמובן. עד אז יום נעים לכולם
דרך אגב גם אצלי הבולמים מרותכים.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
מישהו יכול להסביר בצורה ברורה ופשוטה, מה בדיוק הבעיה של המתלה הקדמי. אני עד היום לא הבנתי ויכול להיות שאני יכול למצוא פיתרון שיואיל לכולם.
תודה,
איתי.
איתי הבולם יושב בתוך הקפיץ ויש לו תושבת מיוחדת, אין בולם מתאים פרט למקורי ולכן מרתכים על בולם של קוני למשל תושבת. האופציה האידאלית נראית גם לי להוצא את הבולם מחוץ לקפיץ כמו בתמונות שאורי מראה.
דרך אגב מה עם פרוייקט הכננת שלי אני זנחתי אותו לקצת זמן והגיע הזמן לחזור אליו,אבל עדיין צריך את עזרתך אם אתה בעניין.
לריתוך לבולם גז ושמן אין שום השפעות שליליות?
הוצאת בולם מחוץ לקפיץ ניראת פתרון ממש ממש ממש טוב!
זה מאפשר לנו מגוון גדול בהרבה של בולמים
והגבהה נוחה ופשוטה בהרבה לרכב.
כך שלמעשה ניתן לקחת את הסמוראי כמה רמות למעלה מבחינת הסטאפ שעל הרכב.
וזה כמובן חוסך ריתוך לבולם ומשחקים דומים.
אני מפספס משהו??? יש חסרונות לסיפור הזה? או שזה פתרון סטנדרטי שפשוט פיספסתי אותו?
וכמו בכל דבר טוב השאלה- אם ידידנו שעומדים בבור למטה לפני חלוקת המדבקה לחלון הקידמי (יענו טסטרים)
יודעם לקבל את זה בהבנה...??
(בעבר חשבתי על החלפת כל התושבת העליונה של הבולם הקידמי העדינה, ולקבל גובה ומהלך מיתלה ע"י שינוי שלה... מסתדר לא רע יחד עם הוצאת בולם מהקפיץ)
עמרי,הוצאת הבולם מחוץ לקפיץ אפשרית יחסית בקלות (כדי שזה גם יראה טוב יש לרתך תושבת חדשה לשילדה...)
אבל למה לך? יש פיתרון לבולם הקידמי של הסמוראי (בניית תושבת חדשה על הבולם).
מבחינת שיפור הרכב אין שום הבדל !
אני מכיר סוג מסויים של בולם שיש עליו כבר מגרעת לחיבור תושבת לקפיץ (אפשר אפילו לשנות את מיקום המגרעת במספר רמות על הבולם.
אשמח להיפגש עם מישהו עם סמוראי מסולסל ולהבין מקרוב (אני חושב שהבנתי על מה מדברים אבל רק כדי להיות בטוח לפני שאני מתחיל לשאול שאלות...)
איתי.
משהו כזה :
http://www.jeepolog.com/forums/attac...1&d=1264144535
על החלק הצהוב יושה הקפיץ, את מיקומו על גוף הבולם אפשקר לקבוע (בחלק מהמקרים).
איתי.
נראה לי שעצם החלפת התושבת של הבולם הקידמי מאפשרת לנו להרים את הרכב, להשתמש במגוון גדול יותר של בולמים ולקבל מתלה מתאים יותר למשקל הרכב. בלי ריתוכים והתאמות על הבולם עצמו. אפשר יהיה להכנים קפיץ ארוך יותר ובולם ארוך יותר, לקבל גם גובה ומהלך מתלה משופרים.
בנוסף, לקבל תושבת בריאה וחסונה יותר, ולהימנע מתופעת גזירת "הכובע" העליון.
נכון שתהליך כזה יקר יותר, מסובך יותר ולא קל ופשוט ייחסית כמו הפתרון הסטנדרתי.
אבל בסופו של דבר זה יכול להיות שיפור מהותי לרכב.
מסתובבים פה חבר'ה שעשו דבר כזה?
איתי, אתה מוזמן לבוא לראות. קפה עליי!
זה מה שמצאתי באוסטרליה
http://cgi.ebay.com.au/40mm-Suspensi...item1c0f8850a9
הם שולחים לארץ
מושיק
?
בנוסף, שמעתי על אנשים שנוסעים עם דרופ-קיט, וכאלו שהוציאו את הבולם במתלה הקידמי מתוך הקפיץ.
האם זו גם אופצייה טובה? וכיצד ניגשים לפרויקט שכזה?
האם הוצאה של הבולמים מחוץ לקפיץ ושינויי מיקומם לא יהווה בעייה בטסט?
דרך אגב איזה קפיצים נמצאים ברכב שבתמונה?
40מ"מ זה נראה לי מעט מידי, לסט שקיים רק בתמונה, לאף אחד אין ניסיון איתו, אם הוא ממהר לשקוע.. ולא יודע, נראה ליבא מערכת מיתלים ולהיות שפן ניסיונות שלה זה לא ביכולת שלי כרגע.
איתי, לא עובד.... :(
אני עוד לא הבנתי מה ההיצע שיש בארץ, לא יכול להיות שאין שום כלום.
הרי יש יבואן לטאף דוג ולאולדמן, להם אין סטים מתאימים?
למה צריך לרתך?
שנית, גם אם נוציא את הבולם החוצה, ונשים בולם יותר ארוך, וקפיץ יותר ארוך, וצינורות בלם .. וגם הינע, ומוטות רדיוס .. ושינוי שידרש בוודאי להגה... זה לא יגמר.
...אז כבר עדיף אולי לשים קוילאוברים אמיתיים, של פוקס, אם קפיץ בדיוק במידה...ולתפור בולם מתאים בול. אז זה לא יגמר ואין לי כוח
אני חושב שהגבהה מעל 2" הינה מיותרת, אלא אם כן אתה מחליט שזה אוטו לתחרויות.
אין סיבה לטעמי לטרוח יותר מידי.
הגבהה 2" מרימה מספיק מקום לגלגל 235?
אם כן אז זה מספיק, גבוה מעל ומעבר, יציב בצורה מספקת אך לא מסוכנת מידי..
מהלך מתלה יותר טוב מהמקור + נעילה אחורית.. זה מספיק בשביל הרוב.
אגב גם בשביל להגיע ל-2" האלה נראה שאין בכלל מבחר.. אין מספיק מידע על אופציות קיימות.
נראה לי שקפיץ TJM ובולם KONI .. תיאור כללי מידי ונשמע לי אוברקיל על ה-900קילו שלי..
צריך לדעת איזה בולם של קוני, קצת מידע על הקפיץ כמו קבוע שלו, ולנסות להשוות באופן תיאורתי לסטים אחרים בשוק.
אבל גם זה כנראה שאין... באסה.
אני מגיב לכמה במקביל פה, אז שכל אחד יתייחס לפסקה שלו :)
לגבי הטענה על חוסר היצע - אין היצע כי אין ביקוש. הסמוראים הבודדים שנמכרו בשנים הללו לא מצדיקים ייבוא סדרתי כי גם עד לשנתיים האחרונות (בערך) לא היה ביקוש לבולמים משופרים עבורם. יבואני קוני, החכימו ועשו כן והביאו מוצר משופר.
בולמים שבנויים לנסיעה מהמורתית במהירות גבוהה, ירגישו "קשים" בנסיעה רגועה ולכן לא תמיד זה נכון לשים כברירת מחדל בולמים ל"מהירות גבוהה" כי לעיתים הנהג ואו שאר הרכב לא בנויים לנסיעה במהירות כזו, ההנאה שבנסיעה אובדת ויצא שכרו בהפסדו.
בהתחשב בכך שמדובר בבניית סט-אפ מתלים עצמאית ולא במוצר מדף מקצה לקצה, יש לא מעט FINE-TUNING למי שלא מנוסה. בולמים באורכים ובעומסים שונים, קפיצים כנ"ל.
לצורך העניין, למורי יש די והותר נסיון בשביל לדעת להמליץ על השילוב הנכון וגם על כאלה שירצו את ה"מעבר לסטנדרטי". אלה שרוצים לנסות לבד (ואין פסול בכך בכלל!) צריכים לקחת בחשבון שהמוצר הסופי לא בהכרח יגיע עם ההרכבה הראשונה.
הפרדת בולם מהקפיץ היא הפתרון הכי אידאלי על מנת לשפר מהלך באופן משמעותי, אבל יש עניין של איכות העבודה ויותר מכך - חשש ל"שינוי מבנה". נכון, כל שיפור מהלך בתחום הזה מצריך סדרה של שיפורים על מנת שיהיו אפקטיביים ויש גבולות ליכולת הזו (לא צריך להסחף לבולמי פוקס).
המונח אובר-קיל אינו קיים בעולם השיפורים...:cool:
חפרתי די להיום :)
אולי עכשיו זה יעבוד :
http://www.jeepolog.com/forums/attac...1&d=1264193177
איתי.
חן השאלה שלך היא כמו שאלות דומות בתחום(צמיגים)
עקרונית לא! אבל לא כול בוחן שם לב לעניין הזה וגם להרבה דברים אחרים
לכן זה תלוי איך זה נראה וכו...
אם העבודה נעשית כראוי, אין סיבה שזה יפול בבדיקת בוחן. המקום היחיד שיכול להוות בעיה וגם עליו אפשר לתת דיון בסיוע בעלי מקצוע הוא בעת תאונה, לא עלינו ובמידה ואכן בוצעה בדיקת בוחן מלאה ונטען כי בוצע שינוי מבנה ברכב שבגללו התאונה נגרמה.
עד לסעיף הזה, יש דרך ארוכה מאד.