בסיס : לנדרובר דיסקברי 98 דיזל
מטרה :
דיסקברי
מנוע GM 350
גיר GM TH700
טרנספר DANA 300
סרנים דנה 60 ק+א
צמיגים 36 "
קיצור בודי
הערכת בסיס גלגלים
וכו וכו ....
Printable View
בסיס : לנדרובר דיסקברי 98 דיזל
מטרה :
דיסקברי
מנוע GM 350
גיר GM TH700
טרנספר DANA 300
סרנים דנה 60 ק+א
צמיגים 36 "
קיצור בודי
הערכת בסיס גלגלים
וכו וכו ....
קצת ב "פירוקייה"
האם הפרויקט הוא של הסדנא או של אדם מבחוץ (בדוגמא שעשיתם לרדיאטור מודיעין )? כי אם כן אז למה הבחור לא פנה לברוך טולדנו וקנה תצפהונדה.?
פרויקט מעניין, בהצלחה!
יש בארץ דיסקברים מוסבים למנועים V8 לא מקוריים? האם זו השתלה מסובכת?
חשבתי שאיציק גמל אותך מרעיונות ,,,:)
בהצלחה
בתמונה - שחר דורון משחק בבוץ ( צלם - יריב דרורי )
http://yariv.sent.com/Arie/5th_Obsta...?variant=tiny3
jeep.il - הפרוייקט הוא פרוייקט שלי , אני בטוח שברכישת הרכב של ברוך יש ייתרון כלכלי , ומי שיקנה אותו יהיה מאושר . אך הפעם אין לו שום קשר לנושא .
נמרוד - יש בארץ מספר דיסקברים שנוסעים עם מנועים שונים .
ממנוע של רייג' 4.6 , ועד מנועים אמריקאים חדישים יותר .
מבחינת מידות אין שום בעיה .
מי שרוצה להשאיר את האוטו מקורי כמה שיותר . ולהישאר עם הגיר ומערכת ההנעה , זה יוצר כמה התנגשויות ועיקובים . לא משהו שאי אפשר לפתור .
אני בחרתי להכניס לאוטו מערכת Drivetrain שלמה שיודעת לעבוד ביחד .
כך שנשארתי רק עם התאמות ומיקומים .
כמובן שהרכב לא יעלה לכביש ..
אריה - צריך יותר מחצי מטר מים בישביל להוציא לי את הרעיונות מהראש .
;)
קצת מקום בתא מנוע ..
עוד קצת פירוק..
הכנה לקיצור החלק האחורי של המרכב ..:confused:
היום בעקבות הטמפרטורה , המחשבה לא מספיק צלולה בישביל להדליק קצת דיסקים ופלזמות ...
אז ירד המיכל דלק , דלת אחורית ופגוש ...
השלב הבא בתכנון הוא להוציא את הרכב לרחוב לשטיפה .... ממש נמאס מכל האבק הזה ..
שחר למה דווקא נבחרה דיסקברי דיזל לפרויקט? ולא רכב אחר?
אין שום סיבה מכנית או ייתרון לבחירת דיסקו לפרוייקט שכזה ..
הרכב אצלי 5 שנים , שירת אותי נאמנות....
הוא ירד מהכביש עקב תאונה .
ובגלל שיש לו ערך סנטימנטלי , רציתי לתת לו גלגול שני בחיים .
ובכללי , רציתי להשאר בקטגוריית ה אדוונצ'ר , שהיא דורשת בסיס של רכב סדרתי .
סתם כמה רעיונות.....
סוף סוף , לאחר "הרבה" מחשבה ... הורדתי פרוסה של 35 ס"מ מהחלק האחורי .
הפרוסה האחרוית עם הדלת והפנסים , בתקווה , תתחבר לחיתוך הקדמי .
אה , רוקנתי את הדש-בורד מחוטים , מחשבים , מזגנים . שעונים וכו...
בהתחלה היה בתוכנית להשאיר את הדש-בורד , ולבצע עליו כל מיניי התאמות ...
התוכניות השתנו ....
עכשיו , כשהתפנה מרווח , אני יכול לפתוח חלון בקיר האש , ולקחת את המנוע אחורה 15-20 ס"מ .
לטובת מיקום פנימי של הכננת .ולשמור על זווית גישה מקסימלית .
שבוע הבא אני מקווה שאני אצליח לשקול את הרכב במצבו הנוכחי , לקבל קצת פרופורציות ..
משקל קדמי , אחורי .
לדעת איפה אני עומד כרגע , בתקווה לפחות מ 1 טון .
יש עוד כמה אפשרויות למיקום של מיכל דלק , רדיאטורים .
תכנון של הכלוב בטיחות . ( ST52 45MM)
אתה מתכוון לעשות את החלק האחורי כמו הדיסקו הלבן שבתמונות?
ערב טוב...
yoni - כן , משהו בסגנון , בידיוק היום "פיקפקתי" את הקצה האחורי למקום .
שחר כל הכבוד.
אחלה פרויקט.
בהצלחה.
תודה תודה יא אשר ...
הרבה בזכותך...
איזה יופי של היתקדמות, שירשור מאוד מעניין
שיהיה לך המון בהצלחה, ואל תישכח לצלם ולדווח (כמו שעשית עד עכשיו)
בהצלחה אחי...!!!!!
נראה אחלה...אני בטוח שגם יסע ככה...
ייאללה תומר , בקרוב אימונים משותפים.... ;)
רק שהנווט שלך יהיה רציני ..
(תודה)
בשבוע האחרון לא הייתה התקדמות בבניה עקב ההכנות לתחרות שהייתה בשישי ....
אז לכל המהנדסים , בונים , בעליי נסיון , כל אחד בעל דעה ....
מה המרווח סרנים האידאלי ? אופטימלי ? לרכב עבירות....
ארוך ? מקטין זווית בטן . יציבות כיוונית ? חיובי בשיפועים חדים ?
קצר ? קל להכנס להצלבות ? סכנת התהפכות ?
קחו בחשבות צמיגים 36-37 " .....
:confused:
לפי מה שראיתי בארה"ב בתחרויות רוק קרולינג, שזה הרכב שאני אישית רוצה לבנות, הבסיס גלגלים הוא בסביבות ה106 אינץ'. בערך 270+ סנטימטר.
כן , הכיוון שלי היה 275 ..
הפרדה של המרכב מ השלדה ...
עוד ניקיון של צנרת + חשמל
הכנה לתושבות בודי חדשות ... 7-10 ס"מ הגבהה ...
קודם אתה מקצר את הבודי ואח"כ מחליט על מרחק הסרנים...???
ככה או ככה, השלדה בנויה לבסיס גלגלים של 100 אינצ'. לא תוכל להתחמק מזה, כי לא מדובר בשלדה ישרה, אלא בשלדה עם קשתות מעל הסרנים. אז או שאתה נשאר עם 100, או שאתה משיג שלדה של דיפנדר 110 ובונה עליה עם בסיס גלגלים 110. בתחרויות בהן אני רואה רכבים בסגנון הזה, עם צמיגי 33-35, בסיס גלגלים של 100 עובד יופי.
אסף.
אהלן אסף ....
תודה על המידע...
יש סיכוי שאתה תופתע בקשר לאפשרויות שעומדות בפניי בקשר למרחק סרנים .. יש לי יכולות התחמקות ;)
וד"א ,לשאלתך , כן , קודם אני מקצר את המרכב , ואז קובע את המרחק סרנים..
הרכב מתוכנן לצמיגים 37"
בגלל שמדובר בלנדרובר ומרכז הכובד גבוה יחסית - כיוון שכל המכללים מעל קו השלדה- לא הייתי מרכיב 37 על פחות מ110 אינצ'. זווית הבטן תהיה מספיק טובה ומצד שני אתה לא תחווה חוויות הזדקרות מפחידות. זה לא רכב רוקרולינג מהתחרויות שרואים בארה"ב... כאן יש שלדה והחיים פחות קלים.
אסף.