מה דעתכם על זה:
http://monsterslayer.com/jeep/40Head/40Head.htm
למישהו יש ניסיון עם החלפה כזאת או מכיר מי שהחליף?
מה ההשלכות לטווח הארוך, אם בכלל?
Printable View
מה דעתכם על זה:
http://monsterslayer.com/jeep/40Head/40Head.htm
למישהו יש ניסיון עם החלפה כזאת או מכיר מי שהחליף?
מה ההשלכות לטווח הארוך, אם בכלל?
העינין מעניין אותי עכשיו במיוחד לאור האוברול מנוע שאני עושה עכשיו....
איך שאני רואה את העינין זה לא הבעיתיות שבהחלפת הראש, אלא בכל הנילווים,
סתומרת הוספת כל החיישנים ע"מ להתאים את המנוע להזרקה,
כגון הוספת חיישן גל ארכובה, חיישן חמצן (דיי פשוט ואפילו לא חובה), חיישן מהירות,
החלפת הדש בורד,
כל הנילווים יהיו כנראה יותר יקרים מהחלפת הראש עצמו.
...ותקבלו מנוע שמצלצל.
תעשו חיפוש, יש על זה הרבה חומר ברשת. מנוע הCJ גדול יותר ממנוע הסופה, ולכן תקבלו יחס דחיסה גבוה מהמתוכנן .
לטעמי, עדיף להישאר עם ראש הCJ ואם רוצים הזרקה אז להתקין קיט הזרקה חד נקודתית. כנראה יצא יותר פשוט ויותר זול ובטוח שיותר BOLT ON .
למיטב הבנתי, אשר מתכוון רק להחלפת ראש מנוע, ולהשאר עם הקרבורטור.
לדעתי, הכיוון צריך להיות על החלפה כוללת של הראש, חיישנים, מחשב, משאבת דלק (אולי גם מיכל דלק) וכו'. ואם כבר פותחים אז בד"כ עושים גם אוברול...
החלפה כזו עולה כ 5K רק חלקים! אלא אם כן ניתן להשיג...
אני מפרק בתקופה הקרובה ראש מנוע של 258, ובשל חוסר בזוזים מיותרים, אסתפק ב"רכב המרוצים" הידוע, במתקונתו הסטנדרטית - CJ.
אתה רוצה סוסים לכביש, קנה אלפא! אתה רוצה ג'יפ פשוט, קנה CJ! אל תערב שמחה בששון...
בידידות,
אביגדור
אכן הכוונה היא רק לראש המנוע ולסעפת פליטה ותו לא. אין לי כוונה להחליף להזרקה, אם הייתי רוצה כזאת הייתי קונה סופה, רנגלר או כבישטח אחר.
ממילא החלפת מנוע על הפרק והמשמעות היא רק החלפת הראש והסעפת.
השאלה נשארה בעינה, אם מישהו ניסה או מכיר מישהו בעל ניסיון :?:
נדמה לי שרועי מיהוד שיחק עם משהו כזה.
תנסה לשאול אותו מה התוצאות.
חנן, אתה יכול להביא קישורים לבעיות הצצות בהחלפת ראש המנוע? אני לא מצאתי שום דבר למעט אנשים שמשבחים על ההחלפה הזאת.
יותר מזה, אני יודע על הגדלת נפח במנוע הסופה (ע"י החלפת גל הארכובה) והתוצאות משביעות רצון?!
אני יכול לנסות לחפש בהזדמנות. התעניינתי בזה די מזמן, לפני כמה שנים .
בכל מקרה, גם בלי לחפש קישורים, יש כאן בעיה ברורה. אם אתה מגדיל את הנפח ללא הגדלת תא השריפה, או לחילופין מקטין את תא השריפה ללא הגדלת הנפח, אתה יוצר בעיה של יחס דחיסה, לא צריך הסברים נוספים, אני חושב.
יתכן שיש פתרונות, כמו השחזה כלשהי של תא השריפה והעמקה שלו, אולי בוכנות שקועות, אבל סתם לקחת ראש כזה ולשים על מנוע כזה, זו שטות. לדעתי.
ייתכן שהבדל כזה בנפח המנוע פשוט לא מעלה את יחס הדחיסה בצורה רלוונטית?
אני אשאל את המכונאי שלי בהזדמנות הראשונה מה הוא עושה ומה הבעיות...
אני מכיר לפחות שני אנשים שעשו את זה הלכה למעשה.
האחד החליף ראש מנוע + מערכת הזרקה. המנוע עובד כבר שנה ללא דופי.
השני החליף לפני כמה שנים רק ראש מנוע לסופה. הרכב עבד מצוין ללא צילצולים.
עתה הוא עובד על התקנת מערכת הזרקה לראש עצמו.
מאחר ומדובר בשכן שלי אני מצלם את התהליך ואנסה לגרום לו לכתוב כתבה בנושא בגיפולוג.
הבחור די בישן :roll:
אם לא אצליך אכתוב אותה בעצמי.
בכל אופן חנן מתברר שהתהליך בהחלט אפשרי. ואגב אין שינוי בנפח הדחיסה כי אתה מחליף רק את הראש.
אגב עלות החלקים בלבד היא 10K וצפונה.
לדעתי מי שרוצה לעשות דבר כזה עדיף להתחיל מסופה ישנה (92) שלא תעלה יותר מ 20K.
אז לקנות מנוע של בCJ בעלות נמוכה ולשפצו (כ 3K).
לבסוף לשדך את מנוע ה CJ לסופה. לדעתי יחד עם מחירת גוף המנוע של הסופה אפשר להגיע ל 5K בעלויות.
האם הפרויקט שווה את זה? כן אם אתה הולך לבלות הרבה מאוד זמן עם הרכב - כי ההשקעה היא לא קטנה (גם מבחינת זמן וגם כסף) אבל בהחלט מקבלים מנוע משופר במידה משמעותית.
גם מבחינת מומנט ב RPM נמוך וגם מבחינת שיא הספק.
יתכן ותהיה בעיה להתאים את ההוזינג של הסופה למנוע של ה - CJ.
צריך לבדוק את הענין אבל לדעתי זה מתאים.
מוני,
תוכל להוסיף התרשמות לגבי ההחלפה של הראש בלבד (ולהשאר עם הקרבורטור)?
אולי ה"ביישן" יספר מניסיונו אם זה כדאי, למה, כמה וכו'.
זו היתה השאלה המקורית של אשר.
תודה,
אביגדור
אביגדור
"הבישן" לא יענה לבד - בגלל זה הוא בישן :lol:
הבחור יש לו רמה מקצועית גבוהה מאוד (הוא מהנדס מכונות במקצועו וגיפאי בתחביבו). אני חושב שהוא האדם הכי מקצועי ורציני שפגשתי. גיא מפרוגיפ הוא חבר טוב שלו.
ניסיתי לענין אותו באתר. הוא נכנס פעם אחת ויותר לא חזר.
כנראה שהרמה שלנו נמוכה מדי :twisted:
רשימת השיפורים בגיפ שלו היא מדהימה עד מפחידה. יש לו את הגיפ (CJ 89) כבר 10 שנים
כננת הידרולית - סרן 44 קדימה 70 אחורה (כולל קיצור של האחורי) טרה לאו בטרנספר. יחסי העברה 4.1 גלגלי 33 (הוא רוצה 35 או 37 אבל מפחד מהרישוי). כמובן הגבהה לצמגים הכוללת קפצים משופרים + בולמים. גיר T5 ראש סופה ועוד ועוד. את הכול הוא עשה בשני ידיו כמובן.
ולענין הראש יש בעיה מרכזית אחת - סתימת חורי מים שיש בסופה ואין ב CJ. את זה הוא פשוט לא עשה. יש לו בעיות קלות מכוון דליפה אבל לא רצני. למה לא עשה. כי הוא לא היה בטוח מה השיטה העדיפה (והוא אחד שמחפש שלמות). לדעתי הטוב ביותר היה לחרוט את הכניסות לעגולות ולהכניס פקקים. הוא לא משוכנע בזה ולכן לא עשה דבר.
שאר הדברים הם די בולט און. נדרש גם סעפת פליטה של סופה.
העסק עובד. ואפילו די מדהים עד כמה זה פשוט (יחסית כמובן).
חשוב שוב. כתבת שטות.ציטוט:
אגב אין שינוי בנפח הדחיסה כי אתה מחליף רק את הראש.
אגב, כנראה שאם מכניסים לסיפור את ניהול המנוע הממוחשב של הסופה, אז באמת לא יהיו צלצולים, אבל זה לא יקרה בגלל תכנון מנוע נכון, אלא כי חיישן הנקישות יזהה אותן ויגרום למחשב לאחר את ההצתה. מה שאתה תקבל זה מנוע שאמנם שלא מצלצל , אבל כזה שנותן הספק אולי נמוך אף יותר ממנוע ה258 , אז מה הרווחת?
ועוד משהו: אני מניח שגם בניהול מנוע מיושן ניתן לאחר את ההצתה כך שהמנוע לא יצלצל, אבל כמו בתגובה הקודמת, יצא שכרך בהפסדך.
ואף אחד עוד לא כתב מה הוא מנסה להרוויח מהסיפור.
חנן חשבתי יותר מפעם ואף יותר מפעמים. ולא רק אני חשבתי אלא גם אותו בחור שעשה את ההחלפה. מה שאתה מחליף הוא רק את הראש . הנפח שמשתנה (אם בכלל) הוא בשקערעורית השריפה שיש בראש המנוע עצמו. הנפח הזה קטן עד זניח. אין הבדל משמעותי בדחיסה. ואפילו אם היה ניתן בקלות לשנות את עובי האטם. אותו בחור הרהר בזה כדי להגיע לסרקולציה מירבית של התערובת וכך לשריפה טובה יותר. אבל זה כמעת ולא משנה את יחס הדחיסה.ציטוט:
נכתב במקור על ידי חנן א.
אבל נעזוב תאוריה תכלס - זה עובד ומצוין. אין שום צלצולים (להזכירך פזה רשונה הוא הרכיב ראש סופה עם קרבורטור)
ויש שינוי משמעותי עם ההזרקה - וגם את זה אני אומר ממקור ראשון.
אני מקווה שעוד כמה שבועות הכתבה תהיה מוכנה - בתקווה על ידי אותו בחור (אני לא אומר את שמו כי לא בקשתי את רשותו).
יש לך כאן טעות חנן - ההבדל בנפח נובע ממהלך בוכנה ולא משינוי נפח בראש עצמו (וגם לא בבלוק לצורך הענין)ציטוט:
נכתב במקור על ידי חנן א.
רק כאנקדוטה היו חברה שלקחו קרנק + טלטלים והשתילו במנוע סופה - וכך הגדילו נפח.
התהליך הוא בעיתי בגלל מיסבים ולא בגלל צילצולים - אבל זה סיפור אחר.
הנפח הזה קטן, אבל מה זה לא זניח!ציטוט:
הנפח הזה קטן עד זניח. אין הבדל משמעותי בדחיסה.
סתם לצורך החישוב, נניח שיחס הדחיסה בCJ ובסופה הוא 1:10 . נניח שנפח הסופה הוא 4000 סמ"ק אז גודל תא השריפה (המשותף לכל הצילינדרים, לנוחות החישוב) הוא 400 סמ"ק.
עכשיו תיקח את נפח המנוע של הסיקס , 4300 סמ"ק (הכול בערך, נעזוב מספרים מדויקים) ותחלק בנפח הראש של הסופה 400 סמ"ק , וקיבלת יחס דחיסה של 10.75 שזה 7.5 אחוז יותר יחס דחיסה .
זה עובד? וואלה יופי. זה לא מצלצל? כבר כתבתי איך זה יכול להיות. האם התוצאות משופרות? אני מניח שלא. בדקת את המנוע, אם הוא מחזיק 300000 ק"מ? בדקת על דיינו אם הספק המנוע לא נפגע? ואם כן, בכמה?
נמרוד כבר כתב כאן פעם משהו חכם על הסבה למתלים ספירליים: (בציטוט חופשי, אין לי את המקור) כמעט כל אחד יוכל לבנות מערכת מתלים ספירליית שתעבוד, אבל לבנות מערכת כזו שגם הרכב יתפקד איתה טוב מהמקור, מבחינה דינמית, רק בודדים מסוגלים.
מוני, עזוב, זה ויכוח מתסכל.
אתה לא מכיר, כנראה את ההגדרה ליחס דחיסה.
כל מילה מיותרת.ציטוט:
יש לך כאן טעות חנן - ההבדל בנפח נובע ממהלך בוכנה ולא משינוי נפח בראש עצמו (וגם לא בבלוק לצורך הענין)
אני מציע, לפני שאנחנו מדברים על שיפורים, שנדע את ההגדרות הבסיסיות של מכניקת רכב שרשומות בספרי תיאוריה של מקבלי רשיון נהיגה?
???
נראה לי ששנינו מדברים על משהו שונה לגמרי.
אבל מכול מלמדי השכלתי :wink:
ההגדרה של יחס דחיסה:
Displacement
The combustion chamber is the area where compression and combustion take place. As the piston moves up and down, you can see that the size of the combustion chamber changes. It has some maximum volume as well as a minimum volume. The difference between the maximum and minimum is called the displacement and is measured in liters or CCs (Cubic Centimeters, where 1,000 cubic centimeters equals a liter).
מתוך how staff works (אתר שאתה מרבה לצתת ממנו)
אם תחליף ראש של CJ בשל סופה מה תשנה?
1. הצילינדר זהה.
2. הטלטל ומהלכו זהה.
3. השקערעורית בראש המנוע של סופה ושל CJ זהה.
אז מדוע שיחס הדחיסה ישתנה ?!
לנוחיותך אני מביא תאור סכמתי של מנוע.
http://auto.howstuffworks.com/engine3.htm
אנא הסבר לי במטוטא. הרחב את השכלתי.
ובבקשה בו לא נהפוך את זה למשהו אישי.
על סמך מה?ציטוט:
השקערעורית בראש המנוע של סופה ושל CJ זהה.
זה לא אישי, מוני, הרי ברור לך שאני מעריך אותך, אבל אני פשוט לא יכול לדון איתך על שיפורי מנוע, כשנושא בסיסי כמו יחס דחיסה עדיין לא ברור לך.
יחס הדחיסה במנוע 258 הוא 1:9.2
במנוע ה 242 הוא 1:8.8
תוספת של 7.5% מעלה את היחס מ 8.8 ל 1:9.46 ... הממ..
טוב מה זה משנה :lol:
המנוע עובד ובארה"ב טוענים שאפילו להשאר עם קרבורטור נותן שיפור בכח וגם בצריכת הדלק..
גם מבחינתי זה לא אישי.ציטוט:
נכתב במקור על ידי חנן א.
לכתוב שטענה של משהו היא שטות ללא הסבר זו לא הדרך לנהל דיון.
אשר לשקערעורית. זה נבדק על ידי אותו בחור. וגם ניתן למצוא כמה תמונות ברשת
http://monsterslayer.com/jeep/40Head/40Head.htm
אשר ליחס דחיסה. נראה לי שאני יודע מהו. ואם לא אז אחרי קריאת הקישור הבא לבטח אני יודע.
http://www.google.com/search?hl=en&l...PRESSION+RATIO
עשיתי את זה מקודם בצורה גסה, נעבור למספרים מדויקים יותר שנלקחו מספרי הטיפולים בספריית ג'יפולוג, נלקחו:
נפח מנוע של סופה 3960 סמ"ק : יחס דחיסה 1:8.8 . חישוב נפח תא שריפה 75 סמ"ק.
נפח מנוע של CJ 4229 סמ"ק : יחס דחיסה 1:8.6 . חישוב נפח תא שריפה 82 סמ"ק .
כמעט 10 אחוז הפרש!!!
עכשיו אני לא יודע כמה מתוך תא השריפה הוא בראש וכמה במרווח אטם הראש והאם הבוכנות הן שטוחות ומגיעות בדיוק עד לקצה הבלוק, אבל אני חושב שאתה צריך לעשות קצת חשיבה מחודשת על הנחות היסוד שלך:
ציטוט:
השקערעורית בראש המנוע של סופה ושל CJ זהה
יש מקרים שבהם מותר לכתוב על טענה של מישהו שהיא שטות, בלי שיהיה צורך להסביר.ציטוט:
לכתוב שטענה של משהו היא שטות ללא הסבר זו לא הדרך לנהל דיון
אתה היית עושה את אותו דבר אם מישהו היה טוען שCJ סטנדרטי נוסע על זחלים ולא על גלגלים.
ראשית, רשמתי כבר, שיחס הדחיסה ב 258 גבוה יותר בתור בתחלה והוא 1:9.2.
שנית הנה תמונה
http://monsterslayer.com/jeep/40Head/image5a.jpg
The 4.0L head has a smaller combustion chamber than the old 4.2L/258 on the left.
לידיעתכם והמשך טיפולכם, אודה. :roll:
ערן:
ציטוט:
ראשית, רשמתי כבר, שיחס הדחיסה ב 258 גבוה יותר בתור בתחלה והוא 1:9.2.
הנתון שלי נלקח , כאמור, מספר הטיפולים הצבאי. כמובן שגם בו יכולות להיות טעויות.ציטוט:
נפח מנוע של CJ 4229 סמ"ק : יחס דחיסה 1:8.6
נדמה לי שהנתון בJEEPTECH תומך ב1:8.5 . זה גם הגיוני יותר, כי בדרך כלל יחסי הדחיסה גדלים עם השנים ולא קטנים, תודות לדלקים באוקטן גבוה יותר, תכנון תא שריפה טוב יותר ומערכות ניהול מנוע טובות יותר.