כיבוש מעלה רמון http://www.youtube.com/watch?v=pGgGPg6WuM8
Printable View
כיבוש מעלה רמון http://www.youtube.com/watch?v=pGgGPg6WuM8
אתה מודע לזה שנעילת הנעילה האחורית, היתה עוזרת. אז למה לא נעלת?
אני לא יכול להתאפק וחייב להגיב.
מעלה רמון הוא רק דוגמא למה שקרה להרבה שבילים / מעלות וסתם דרכים בנגב בשנים האחרונות.
אני לא יודע אם זה בגלל עומס הרכבים על הצירים או סגנון הנהיגה או שניהם יחד (או אולי משהו אחר?).
השבילים והמעלות עוברים אבולוצייה כדי לפרנס את ייצרני הנעילות והמוסכים.
רק לחשוב שעליתי את מעלה רמון בסביבות 1989 עם CJ-5 מנוע הוריקן לא ממש חזק וצמיגים דקים 16*700, בלי נעילות ובלי עניינים והכל היה סביר. זה לא היה כי הייתי נהג טוב במיוחד, אלא כי הדרכים היו ידידותיות יותר לנהג ולרכב.
גם לא כל כך מובן לי העניין שטיפוס מעלה רמון הוא נושא לסרטון ... אבל בסדר.
זהו, אמרתי את שלי. בטח הרגזתי כמה אנשים...
זיו
זיו,
אתה פשוט צודק, כאשר רואים את הסרטון יש בצד קישור לסרטון בו רואים לנד קרוזר עולה, מה שלא הולך בכוח הולך בעוד יותר כוח, חוץ מהסיכון למכללי הרכב הוא גם משפיע על מצב השביל. לא רואים בסירטונים חשיבה, או בנייה, רואים כיסוח.
מעלה רמון עולים לאט (זה מה לימדו אותי בשטח - לאט), הסרטון קצת מטעה בגלל זווית הצילום אבל אפשר לשפוט את גובה המדרגות איך שהן נכנסות מתחת לפגושי הרכבים. רמון הוא פשוט מעלה ארוך שמצריך הרבה סבלנות.
הביצה והתרנגולת, זיו.
לפחות לפי הסרטון, הנעילה רק עושה רע לחלק מבעליה.
במקום לחשוב, לתכנן נתיב התקדמות לכל גלגל, ולנהוג בנתיב התנועה הכי נכון, אומרים לעצמם "יאללה, יש נעילה, קדימה עם הראש בקיר".
צר לי, ידידי נעל הרכב המופיע, זו לא נהיגת שטח. כלומר - כן, אתה נוהג בשטח, אבל בין נהיגה זו, לנהיגת שטח טובה - יום ולילה.
להיפך.
אם היה נועל מלכתחילה, היה עובר את המדרגה לאט ובכיף, חלק ואלגנטי, כבר בפעם הראשונה, בלי להשתולל על הגז.
והשני עם הלנדקרוזר? אלוהים ישמור. האגרסיביות הזו עוד תעלה לו הרבה כסף עם הזמן.
וכל זה זיו, נותן לך את התשובה מה קורה לשבילים, במהלך 20 השנים שחלפו... החבורה הנחמדה הזו אינה יוצאת דופן. הרוב נוהגים ככה ולא מרוע או זלזול חלילה, סתם מחוסר ידיעה. זה בדיוק מה שמחרב את מעלה רמון שלפני 20 שנה היה סתם שביל בעליה, והופך אותו לכל כך רע.
התכוונת לאמר אולי, שזה מה שהופך אותו לכלכך טוב :twisted:
מצטרף לנאמר מעלי בחום.
לדוגמא, לפני כחודש ראיתי מספר חבר'ה עולים את מעלה בוקר,
זה היה מדהים, כבר מלמטה כולם היו על 5000 סל"ד כשהרכב מקפץ ומקרקש על הדרדרת תוך כדי זה שהם מעיפים אבנים לכל עבר, אני לא אספר לכם איך הם ניגשו למדרגות, תבינו לבד...
כשהם "עפו" משם, עלינו ולא הבנו על מה היתה המהומה בעליה שלפני המדרגה,
הדבר היחיד שעשינו זה לפנות את הסלעים שהם עקרו והיו מונחים על השביל בדרך למדרגה.
שום מחשבה, שום תחכום, שום שמץ של נהיגה נכונה, רק "לתת בגז"...
מישהו חשב אולי להוריד אויר?
אביגדור
על מה שקרה עם הטויוטה, צריך להגיד:
בזכות הרכב, למרות הנהג.
למי שנסע לפני 20 שנה ומתאונן על כך שהדרך נהרסה על ידי נסיעה לא זהירה אז ברצוני לספר לך על עוד מרכיב שאולי לא נלקח בחשבון.
כפי שידוע כאשר יורד גשם המים במדבר אינם מחלחלים אלה זורמים בזרימה עילית
דרך כלשהיא במדבר במיוחד במדרון משולה למרזב במיוחד כאשר היא בשיפוע חד כמו מעלה רמון
20 שנה זו תקופה ארוכה בכדי שהטבע יעשה את שלו וכאשר אף אחד לא מתחזק את הדרכים הללו. לא מן הנמנע שמעלה רמון נראה כמו שהוא נראה
אריה- צפה בסירטונים ותבין.
בפעם האחרונה שעליתי אותה היו שם הרבה יותר אבנים הטאטא לא התרגשה יותר מדי
ואפילו הניבה שנסע אחרי עלה ביותר אלגנטיות מהפחרו.
אבל כנראה שמה שלא הולך במהירות ילך עם רגל דרך הפח.:evil:
מעלה רגוע ונחמד הופך לכאב ראש בגלל רגלים כבדות, אתם חושבים שיש סיכוי שהם אי פעם ילמדו?
אריה,
יש כאן כמה דיונים עם הסברים ארוכים על נגר עילי במדבר, בהמעטה אתה "קצת" מפספס- פעם ראשונה כי מים כן מחלחלים לקרקע, תלוי בעוד כמה גורמים.
פעם שניה כי מעלה רמון אינו דוגמא כי כמעט ואין שם קרקע אלא סלע חשוף (חפש בגוגל על "אופק C").
המקרה הפרטי של מעלה רמון יכול לעבור מאות שנים ללא מגע יד אדם ולא ממש יתרגש מהמעט גשם שיורד שם.
אני בהחלט חושב שהתגברות המטיילים בנגב ובכלל הרעה את מצבם של שבילים רבים-ראה אזור הר הנגב, מה שמכונה מעלה בוקר/לזר ושות', לפני לא מעט שנים גם משאית קאיה 4X4 למי שמכיר היתה עוברת שם בלי להתרגש וזה חתיכת זבל של אוטו.
בעקבות ריבוי המקרים של נהיגה לא נכונה בשטחים טכנים, אולי אפשר לארגן מפגש של הותקים עם חסרי הנסיון וקצת להדריך אותם.
אתה אופטימי על גבול הנאיבי: נראה לך שהאוכלוסייה הזו רוצה ללמוד? ועוד ממישהו שיסביר שצריך "להביט קדימה", "אולי לגשת ברגל ולבדוק", "לבחור נתיב התקדמות מתאים ולתכנן ירידה במידת הצורך", "להתאים הילוך ושילוב לדרך" הצחקת אותם! אני בעד ללמוד וללמד. זה יכול להיות מפגש נחמד. אוכלוסיית היעד שלך לא תגיע אפילו.
הם שמעו שיש מעלה. איך שמעו? באינטרנט. הם יוצאים לכבוש אותו ואח"כ לרוץ ולספר לח'ברה (=סרטון, בוץ על מכסה מנוע מהשבת האחרונה וכו'). מה לעשות. יש להם אותם גנים שיש לכולנו פה רק הם מפעילים אותם קצת אחרת. הם לא היו מגיעים לשום מעלה אם לא היה להם הכלי שקנו והשקיעו בו. הם באו לבדוק אותו ואת עצמם. נקודה.
הדיון פה הוא בכלל על כמה האנשים שאוהבים לטייל (רגלי/רכב) רוצים שהטבע יישאר פחות פגוע. סליחה על המילים היפות, אבל זה בדיוק זה.
לפעמים אני חושב, הלוואי שהיה קם גוף פיקוח אמיתי שלא מתעסק בשטויות ונותן חזק בראש למחריבי מעלות, לפותחי-שבילים סדרתיים, לשוברי בקבוקי-בירה על קירות הנחלים שאני אוהב, למציירי גרפיטי על קירות נחלים... (הבנתם נכון?)
אני מבין שפה גם אני הגעתי לתחום הנאיביות, בערך כמו amimiller, ובכך פורש.
*כל מי שרואה עצמו נפגע מהטקסט - שלא ייעלב. שווה לחשוב על זה *
זיו
חס וחלילה עוד פיקוח!!!!!!!!
בלי פקחים, בלי שוטרים, בלי דו"חות ובלי הדרכות בהתנדבות.
שיסעו, שיטיילו, שיטפסו, שיעלו, שישברו, שיתהפכו, שילמדו לבד - או שייקחו קורס מתאים בתשלום אצל אותם גופים וחברות שמקיימים הדרכות שכאלה לפרנסתם - הם ותיקים ומקצועיים ומהיכרות אישית עם רוב העוסקים במלאכה הזו, הם באמת טובים. הם אמנם גובים כסף טוב תמורת הידע, אבל תמורתו הם גם מבוטחים היטב לכל מקרה שמישהו מהחניכים שלהם יגזים ו/או יטעה.
מה זו הפטרונות הזו? מי שם אותנו להחליט מי ראוי ומי לא?
כל עוד לא משחיתים בכוונה, משאירים לכלוך, פורצים שבילים חדשים, פוגעים בטבע בזדון או מתוך רשלנות? שיעשו מה שהם רוצים - הם ג'יפאים כמונו, הם אוהבים את המדבר לא פחות מאיתנו. יכולות הנהיגה של כמה מהם לא מרשימות אולי, אבל הן יכולות רק להשתפר עם הזמן. כולנו נולדנו אבירי המעלות והנעילות? ברור שלא. למדנו בהשקעה של הרבה כסף, זיעה, ברזלים ועוגמת נפש.
המדבר המדהים הזה הוא של כולנו וגם שלהם, ממש כמו שלכם ושלי. נכון שנהיגה כזו מפרקת את המעלה ואת הרכב, אבל מי אמר שכל המעלות צריכים להיות מפולסים כאותה אוטוסטרדה? מצדי שימשיכו ככה ומצב השבילים ימשיך ו"יורע" עד שרק ג'יפים אמיתיים יוכלו לנסוע בהם בלי להינזק... ואז יגיעו פחות ופחות חבורות של מרעישים ומלכלכים למדבר, ובא שלום על ישראל ושקט ושלווה על המעלות.
אני עם דרור!
כמה יותר קשה יותר טוב!
זה נכון גם למעלות ...
הכוחות הטקטוניים בטבע שואפים להרוס, לבתר, ליצור הפרשי גובה ולהקשות.
הכוחות האטמוספריים, לעומתם, שואפים להחליק, לעדן, למלא ולפלס.
יש נהגים שהם הכוחות הטקטוניים. ואז הזמן עושה את שלו, אותם נהגים כבר לא באים למעלות, והטבע עושה את שלו. ככה זה הטבע.
והנה מה שאני חושב על הנושא באופן כללי:
http://www.jeepolog.com/177.html
אסף.
למה לא? כשיש מפגש של ג'יפאים באחד הכינוסים. מגיע טירון , לא תעזרו לו קצת אני בטוח שכולם היו עוזרים ומכוונים.
אז מה ההבדל בפורום לא! דווקא כן מספיק שאני מונע התרסקות אחת עשיתי את שלי.
תן לי ואתן לך!
אם תיתקע בשטח - אעשה ככל שביכולתי כדי לחלץ אותך עוד לפני שאשאל לשמך.
אם ניפגש בצהרי-יום תחת עץ שיטה היחיד ברדיוס של קילומטרים בטיז-אל נבי, אציע לך קפה טוב, מים קרים וסיגריה כנ"ל.
אם תגיע לחניון לילה נידח ותגלה שאני שם, אזמין אותך לשבת איתנו כנ"ל. מובטחים לך בשר טוב, אלכוהול טוב, וסיפורי גבורות על נשים, ג'יפים וברזלים אל תוך הלילה...
בכל מקרה חירום ג'יפאי בשטח, תקבל את מירב העזרה.
כל מה שכתבתי - מנסיון עם הרבה מאוד אנשים טובים בשטח. כבר עזרתי, חילצתי, גררתי, אירחתי. גם לי עזרו, גם אותי חילצו, גם אותי אירחו כיד המלך לא פעם ולא פעמיים. אבל...
...אבל אני לא מוכן לקחת על עצמי את האחריות להיות מדריך-נהיגה מעשי בהתנדבות של אף אחד שאינו אח שלי או בן שלי, מעבר לרמת העצות התיאורטיות שבעל-פה. בוודאי ובוודאי אם בכלל לא מכירים. תחשוב על זה לעומק ותבין מדוע. היו דברים מעולם.
לכל החברה המסוקסים, המקטרגים והמתפארים שעלו לפני שנים מעלה זה או אחר עם סיקס או CJ או סופה לא נעולים. אז חברה!!! בדיוק בגללכם הדרכים נראות כך. נ-כ-ו-ן!!! לפניכם הדרכים נראו אחרת, הרבה יותר טוב. תראו מה קרה, אחרי שאתם עברתם שם ללא נעילות. חפרתם עם הכלים המתכתיים המסוקסים שלכם את ה"א-מ-א" של המעלות שהוזכרו ושלא הוזכרו.הנהג הטמבל עם הטויוטה לא הרס את המעלה, הוא יהרוס את רכבו, יש לו נעילות. לעומת זאת זה עם הפג'רו ("הגאון") ושכמותו משנים את תוואי הדרך כי אין לו נעילות וגם אם יש לו הוא כנראה לא צריך.
אז נכון שטויטה לנדקרוזר זה פלסטיק שביר ,לא מתכת, אבל ידידותי לסביבה, לנהג ולהולכי רגל.