תגובה להודעה: מנוע קופץ\מצליף
הי מורן,
תוודא שהדיפרנציאל הקדמי מחובר למנוע כמו שצריך. ייתכן שהברגים שם השתחררו ודורשים חיזוק.
יגאל
תגובה להודעה: מנוע קופץ\מצליף
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
יגאל81
הי מורן,
תוודא שהדיפרנציאל הקדמי מחובר למנוע כמו שצריך. ייתכן שהברגים שם השתחררו ודורשים חיזוק.
יגאל
תודה על התגובה,אתה מתכוון לחיבור של הדריישפט והסרן הקידמי?(לביצה)
תגובה להודעה: מנוע קופץ\מצליף
לדעתי מדובר בבעיית דלק או חשמל:
דלק: משאבת דלק בסוף חייה נוטה למעשים שובבים כאלה (בעיקר בעליות). בפעם הבאה שזה קורה עצור בצד ועטוף את משאבת הדלק בסמרטוט רטוב במים. אם זה הפסיק חפש לעצמך משבאת דלק חדשה כי המצב לא ישתפר אלא רק יחמיר.
חשמל: במודל 92 מדובר במערכת הצתה רגילה עם פלטינה. לפעמים הדיסטריבוטור עצמו שחוק ולכן הפתיחה של הפלטינה לא אחידה (בדרך כלל לא בתזמון אלא ברווח הפתיחה). גם זה יכול לגרום לקרטועים של המנוע. הפטרון הוא להחליף את הדיסטריביוטור. הבעיה שזו משימה לא קלה למצוא אחד כזה חדש. ניתן גם להמיר אותו בהצתה אלקטרונית אך מדובר בהוצאה גדולה יותר שלא מביאה עימה יתרונות משמעותיים.
נסה קודם את משאבת הדלק כי יותר קל להסיג ועולה לדעתי פחות מ- 200 ש"ח וקל להחליף לבד. אם לא מצאת מקורית ניתן להשאיר את הישנה במקומה ולחבר את הצינורות למשאבה חשמלית שגם היא זולה והתקנתה פשוטה.
לגבי דיסטריביוטור, אולי מישהו בפורום יוכל לעזור לך.
תגובה להודעה: מנוע קופץ\מצליף
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
nadler
לדעתי מדובר בבעיית דלק או חשמל:
דלק: משאבת דלק בסוף חייה נוטה למעשים שובבים כאלה (בעיקר בעליות). בפעם הבאה שזה קורה עצור בצד ועטוף את משאבת הדלק בסמרטוט רטוב במים. אם זה הפסיק חפש לעצמך משבאת דלק חדשה כי המצב לא ישתפר אלא רק יחמיר.
חשמל: במודל 92 מדובר במערכת הצתה רגילה עם פלטינה. לפעמים הדיסטריבוטור עצמו שחוק ולכן הפתיחה של הפלטינה לא אחידה (בדרך כלל לא בתזמון אלא ברווח הפתיחה). גם זה יכול לגרום לקרטועים של המנוע. הפטרון הוא להחליף את הדיסטריביוטור. הבעיה שזו משימה לא קלה למצוא אחד כזה חדש. ניתן גם להמיר אותו בהצתה אלקטרונית אך מדובר בהוצאה גדולה יותר שלא מביאה עימה יתרונות משמעותיים.
נסה קודם את משאבת הדלק כי יותר קל להסיג ועולה לדעתי פחות מ- 200 ש"ח וקל להחליף לבד. אם לא מצאת מקורית ניתן להשאיר את הישנה במקומה ולחבר את הצינורות למשאבה חשמלית שגם היא זולה והתקנתה פשוטה.
לגבי דיסטריביוטור, אולי מישהו בפורום יוכל לעזור לך.
לרוב אני נוסע בכביש אולם נתקלתי בבעיה גם בעליות מסוימות,למה לעטוף בסמרטוט רטוב? מה זה אמור למנוע?
לגבי משאבת הדלק אצלי היא חשמלית של גסטי אם אני לא טועה. יש מצב שהפלטינה שחוקה? איפה אפשר לשפץ מפלג,מישהו יודע?
תודה מראש מורן
תגובה להודעה: מנוע קופץ\מצליף
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
mor@n
לרוב אני נוסע בכביש אולם נתקלתי בבעיה גם בעליות מסוימות,למה לעטוף בסמרטוט רטוב? מה זה אמור למנוע?
לגבי משאבת הדלק אצלי היא חשמלית של
תודה מראש מורן
אם המשאבה מתחממת יש לך נעילת אדים בצנרת ואז יש גמגומים כמו שתארת, גם במשאבה חשמלית זה קורה אבל פחות- תבדוק כמה קרובה המשאבה למנוע.
תגובה להודעה: מנוע קופץ\מצליף
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
אם המשאבה מתחממת יש לך נעילת אדים בצנרת ואז יש גמגומים כמו שתארת, גם במשאבה חשמלית זה קורה אבל פחות- תבדוק כמה קרובה המשאבה למנוע.
שלום דורון.
המשאבה נמצאת בתא המנוע מתחת לגלגל ספייר, קרוב מידיי?
לעיתים זה קורה גם כשהרכב קר,עדין זה תוצר לוואי של המשאבה?
תודה מורן
תגובה להודעה: מנוע קופץ\מצליף
מתחת לגלגל ספייר זה יכול להיות גם ליד הבלוק-במקום חם.
ממה שזכור לי בניבה היו לא מעט "רוחות רפאים" חשמליות, גם אצלי היו קרטועים כאלו- הרחקת המשאבה למקום פחות חם עזרה לתקופה ואז משהו אחר הפריע..
אם אתה בטוח בתקינות המשאבה ובנקיון מע' הדלק באזור הקרבורטור אז זה יכול להיות יותר בכיוון של בעיה חשמלית.
תגובה להודעה: מנוע קופץ\מצליף
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
מתחת לגלגל ספייר זה יכול להיות גם ליד הבלוק-במקום חם.
ממה שזכור לי בניבה היו לא מעט "רוחות רפאים" חשמליות, גם אצלי היו קרטועים כאלו- הרחקת המשאבה למקום פחות חם עזרה לתקופה ואז משהו אחר הפריע..
אם אתה בטוח בתקינות המשאבה ובנקיון מע' הדלק באזור הקרבורטור אז זה יכול להיות יותר בכיוון של בעיה חשמלית.
|OK אבדוק את הנושא הנ"ל,מה לגבי מכלולים אחרים כגון: דריישפט לא מאוזן,סרנים או תושבות יבשות,האם זה גם יכול להיות קשור לבעיה? אני שואל זאת משום שכאשר אני לוחץ על המצמד ומפריד את הגיר מהמנוע הרכב "מתאזן"
הקרטוע שקורה זה כאילו מנסים להניע את הרכב בדחיפה ובמצב כזה הרכב כמעט מניע
(זה התיאור הכי טוב שאני מוצא לתאר את הבעיה אם לא מרגישים אותה :))
תגובה להודעה: מנוע קופץ\מצליף
תצלול מתחת לרכב ותבדוק את הקופלונג שנמצא בין הגיר לטרנס'...יש מצב שהוא קרוע ואלו התופעות אם כן...
ליאור
תגובה להודעה: מנוע קופץ\מצליף
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
lior_b.s
תצלול מתחת לרכב ותבדוק את הקופלונג שנמצא בין הגיר לטרנס'...יש מצב שהוא קרוע ואלו התופעות אם כן...
ליאור
סליחה על הבורות אבל מה זה קופלונג|? אתה מתכוון ל"תושבת" שבתוכה הצלב?
תודה מורן
תגובה להודעה: מנוע קופץ\מצליף
הלן..
כנס למדריך לבדיקת ניבה שנמצא פה באתר...
אני אחסוך לך את החיפוש..
http://www.jeepolog.com/417.html
יש שם תמונות של הקופלונג המדובר..חפש סדקים או במידה וחסרה חתיכה אתה תראה את זה ישר...
ליאור
תגובה להודעה: מנוע קופץ\מצליף
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
lior_b.s
הלן..
כנס למדריך לבדיקת ניבה שנמצא פה באתר...
אני אחסוך לך את החיפוש..
http://www.jeepolog.com/417.html
יש שם תמונות של הקופלונג המדובר..חפש סדקים או במידה וחסרה חתיכה אתה תראה את זה ישר...
ליאור
תודה אבדוק זאת מחר ואעדכן
מורן
תגובה להודעה: מנוע קופץ\מצליף
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
lior_b.s
תצלול מתחת לרכב ותבדוק את הקופלונג שנמצא בין הגיר לטרנס'...יש מצב שהוא קרוע ואלו התופעות אם כן...
ליאור
בוקר טוב
צללתי מתחת לרכב והחשש לגבי הקופלונג נעלם כלא היה,הקופלונג שלם ואין עליו סדקים.
מה לגבי הדריישפט|? כלומר בהנחה שיש חופש בצלבים הסימפטומים זהים|? איך אני בודק חופשים הין הדריישפטים לסרנים?
מורן
תגובה להודעה: מנוע קופץ\מצליף
אוקיי..
אז בעיה אחת שללנו, מכאן הייתי הולך כמו שיעצו לך לכיוון של אספקת דלק...למרות שלדעתי יש יותר סיכוי ללכלוך בתוך הקרב' (למרות ובגלל שכתבת שעבר שיפוץ)...
עוד דבר שאתה יכול לבדוק זה את צנרת הוואקום שיוצאת מהסעפת יניקה, יש צינור עבה שהולך לבוסטר בלמים (ד"א, כשאתה לוחץ על דוושת הבלם, יש שינוי בסל"ד?)..ויש עוד כמה צינורות קטנים יותר שהולכים לקרב' ולמפלג...תנסה לנער אותם קצת כשהמנוע עובד, אולי יש סדק שנפתח המצבים מסויימים..
את הפלגים החדשים ששמת, בדקת שזה הדגם המתאים?..תוציא פלגים ותסתכל מה מצבם, אפילו תעלה לפה תמונה, פלגים אומרים הרבה על מצב המנוע או כיוונים שצריך לעשות...
ליאור
תגובה להודעה: מנוע קופץ\מצליף
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
lior_b.s
אוקיי..
אז בעיה אחת שללנו, מכאן הייתי הולך כמו שיעצו לך לכיוון של אספקת דלק...למרות שלדעתי יש יותר סיכוי ללכלוך בתוך הקרב' (למרות ובגלל שכתבת שעבר שיפוץ)...
עוד דבר שאתה יכול לבדוק זה את צנרת הוואקום שיוצאת מהסעפת יניקה, יש צינור עבה שהולך לבוסטר בלמים (ד"א, כשאתה לוחץ על דוושת הבלם, יש שינוי בסל"ד?)..ויש עוד כמה צינורות קטנים יותר שהולכים לקרב' ולמפלג...תנסה לנער אותם קצת כשהמנוע עובד, אולי יש סדק שנפתח המצבים מסויימים..
את הפלגים החדשים ששמת, בדקת שזה הדגם המתאים?..תוציא פלגים ותסתכל מה מצבם, אפילו תעלה לפה תמונה, פלגים אומרים הרבה על מצב המנוע או כיוונים שצריך לעשות...
ליאור
כרגע אני מריץ את המנוע כי הרינגים חדשים לאחר 500 ק"מ בערך אחליף שוב שמן ופילטר וגם את הפלגים.
לגבי הפלגים,דגם מתאים?
הלכתי לחנות חלפים עם הפלגים שפירקתי מאצלי והראתי לו אותם ומה שהו נתן לי נראים זהים.
לגבי מערכת הדלק נראה לי שלפני שאני רץ להחליף משאבה אחליף מסננים,צינורות,ותוסף לדלק, דרך אגב את הלכלוך שמצטבר בקרבורטור מנקים בעזרת ספרי קרבורטור או שצריך אזיה חומר מיוחד?
וכמובן לגבי הכיוונים : שסתומים וקרבורטור כדי לבצע זאת לאחר ההרצה ובהתאם לצריכת הדלק של הרכב או תוך כדי?
מורן
תגובה להודעה: מנוע קופץ\מצליף
בוא נתחיל מפלאגים..
אם אתה עם מערכת הצתה ישנה (פלטינה וקבל), הדגם הכי נפוץ וגם רשום בספר הכחול שהגיע עם הרכבים זה BOSCH W7DC, אם אתה עם הצתה אלקטרונית אז זה מדגם WR7DC ...
לגבי מערכת הדלק בהחלט יתכן שאחד הצינורות מתפורר ומכניס לכלוך לתוך תא הדלק בקרב' , את זה אתה לא יכול לנקות בעזרת ספריי, זה מצריך פירוק...
לגבי הכיוונים, שסתומים וקרב', אתה שואל אם לעשות אחרי הרצה..???
לא עשית כיוונים כשהרכבת/ם את המנוע????
שסתומים לא מכוונים משפיעים על תפקוד המנוע ועל צורת העבודה שלו, צריכת הדלק זה החלק הזניח...אחרי ראש מנוע חובה לכוון שסתומים וטיימינג במדוייק ! ! !
ואת זה עושים לפי הספר ולא לפי צריכת הדלק..קרב' תכוון במכון אם אתה לא בטוח במה שאתה עושה..
ליאור
תגובה להודעה: מנוע קופץ\מצליף
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
lior_b.s
בוא נתחיל מפלאגים..
אם אתה עם מערכת הצתה ישנה (פלטינה וקבל), הדגם הכי נפוץ וגם רשום בספר הכחול שהגיע עם הרכבים זה BOSCH W7DC, אם אתה עם הצתה אלקטרונית אז זה מדגם WR7DC ...
לגבי מערכת הדלק בהחלט יתכן שאחד הצינורות מתפורר ומכניס לכלוך לתוך תא הדלק בקרב' , את זה אתה לא יכול לנקות בעזרת ספריי, זה מצריך פירוק...
לגבי הכיוונים, שסתומים וקרב', אתה שואל אם לעשות אחרי הרצה..???
לא עשית כיוונים כשהרכבת/ם את המנוע????
שסתומים לא מכוונים משפיעים על תפקוד המנוע ועל צורת העבודה שלו, צריכת הדלק זה החלק הזניח...אחרי ראש מנוע חובה לכוון שסתומים וטיימינג במדוייק ! ! !
ואת זה עושים לפי הספר ולא לפי צריכת הדלק..קרב' תכוון במכון אם אתה לא בטוח במה שאתה עושה..
ליאור
לא ניסחתי נכון,כמובן שהטיימינג והשסתומים כוונו כאשר המנוע הורכב,כוונתי הייתה האם צריך לכוון שוב לאחר ההרצה?
מורן
תגובה להודעה: מנוע קופץ\מצליף
אחרי 500 ק"מ יש צורך בחיזוק נוסף של ברגי הראש ולכן יהיה צורך בפירוק הקאמשפט, מן הסתם בהרכבה רצוי לכוון שוב שסתומים..
ליאור
תגובה להודעה: מנוע קופץ\מצליף
שלום לכם ! לא ציינת אם הקרבורטור מקורי ? לי הייתה בעייה כזו ולאחר אין סוף התעסקויות במאייד המקורי זה ניגמר בהחלפתו במאייד של פיאט פיורינו !!! וראו איזה פלא האוטו נוסע חלק יותר ומהר יותר !!!
תגובה להודעה: מנוע קופץ\מצליף
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
davidbu3
שלום לכם ! לא ציינת אם הקרבורטור מקורי ? לי הייתה בעייה כזו ולאחר אין סוף התעסקויות במאייד המקורי זה ניגמר בהחלפתו במאייד של פיאט פיורינו !!! וראו איזה פלא האוטו נוסע חלק יותר ומהר יותר !!!
כן הוא מקורי לא חשמלי(שנת 92).
ומה השינויים הדרושים שצריך לבצע בהנחה ואני רוצה להחליף את המקורי?
תגובה להודעה: מנוע קופץ\מצליף
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
lior_b.s
אחרי 500 ק"מ יש צורך בחיזוק נוסף של ברגי הראש ולכן יהיה צורך בפירוק הקאמשפט, מן הסתם בהרכבה רצוי לכוון שוב שסתומים..
ליאור
אז לבינתיים אחליף את הצינורות דלק והמסננים ואסיים את ההרצה ונקווה שהתופעה אכן תעלם.
אבצע את השינויים ואחזור לעדכן.בינתיים תודה לכולם.
מורן
תגובה להודעה: מנוע קופץ\מצליף
צהרים טובים
אומנם עבר הרבה זמן מאז שהעלתי את הבעיה אבל בשבוע שעבר החלפתי:
1. מסנני דלק.
2. צינורות דלק
3.הרחקתי את המשאבה מהמנוע ככל האפשר.
נכון לעכשיו הבעיה נפתרה ומקווה שהיא לא תחזור.
תודה לכל היועצים והעוזרים :)
מורן