-
1 קבצים מצורפים
שאלות בענין קומנדקר (M-325)
האם קומנדקר (נ.נ. או בשמו האזרחי M-325) יכול להרשם כרכב אספנות?
אני זוכר איזושהיא מגבלה בעניין הזה ולא הצלחתי למצוא תשובה בנבכי ההיסטוריה של הפורום המכובד.
האם ניתן להסתפק ברישיון נהיגה מסוג B? (יצא ב 198
ולמי ששואל,
לא!
עוד אין אישור רשמי של המנהלת לביצוע העיסקה, אבל אנחנו בדרך לשם ,
שהרי נ.נ. הוא מצרך חובה בכל בית, לא?
-
תגובה להודעה: שאלות בענין קומנדקר (M-325)
לץ. קודם שם ואחרי כמה שעות כאן? פעם היתה מגבלה של 4 טון. היום המגבלה 12 טון. הנ.נ. שוקל פחות מ-12 טון למיטב זכרוני... אם יש לו רישוי אזרחי והוא בן 30- אין שום בעייה.
-
תגובה להודעה: שאלות בענין קומנדקר (M-325)
יש כלים כאלה בשוק האזרחי לאורך כל השנים .
המיכללים הם של DOOG בכל מיני שילובים . הדגם הנפוץ הוא D200
אתה רק צריך מיכלית דלק .
איציק
-
תגובה להודעה: שאלות בענין קומנדקר (M-325)
שמילקה - לץ, אבל ענית כאן ולא שם...
חוצמזה אני לא מדבר איתך.
(הבוץ התייבש בתחתית הפינג'אן ועד היום לא באת לראות את המסחרית...)
ולעניננו - למרבית הביאוס האקזמפלר הנ"ל יליד 1983 מה שמשאיר לא מעט זמן לאספנות...ואת האגרות שצבר אין מצב לשלם.
ככה זה באיראן.
-
תגובה להודעה: שאלות בענין קומנדקר (M-325)
קודם כל אתה חולה נפש,
המחלה שלך לחלודה דורשת אישפוז דחוף , לא מקובל עלי שאדם יחפש רכבים לפי כמות החלודה עליהם (כמה שיותר חלודה- אבו בנת עומד יותר)
ואם זה לא מספיק, אתה עוד מעיז להתחצף ולהתרגז על אנשים נורמליים שמסרבים להשתתף בפאטיש המטועב שלך (לחלודה)
תתבייש לך, ואל תעיז להעלות את התמונות הארוטיות האלה שנית!
סוטה, וזה הדבר הכי חיובי שאפשר להגיד עליך.
-
תגובה להודעה: שאלות בענין קומנדקר (M-325)
שם כבר ענו לך כשראיתי, אז בשביל מה, לצבור כמות הודעות? אם לא היית גר בסוף העולם ימינה, היה יותר קל להגיע. אתה מודע לזה שאפשר לעשות העברת בעלות גם ללא טסט, ועוד לפני 2013? קשה, אבל אפשר.
-
תגובה להודעה: שאלות בענין קומנדקר (M-325)
נשמות טובות כולכם, חולירעות.
במיוחד הגרוזיני הטקסני, זה שכשיגמור למכור את כל החלודה שאסף לא ייצטרך לעבוד עוד יום אחד בחייו...
שמיל'קה - איך עושים העברת בעלות על חלודה שעומדת בלי טסט כמה שנים בלי לשלם את האגרות? כמה קשה זה ולמי?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
shmil
שם כבר ענו לך כשראיתי, אז בשביל מה, לצבור כמות הודעות? אם לא היית גר בסוף העולם ימינה, היה יותר קל להגיע. אתה מודע לזה שאפשר לעשות העברת בעלות גם ללא טסט, ועוד לפני 2013? קשה, אבל אפשר.
-
תגובה להודעה: שאלות בענין קומנדקר (M-325)
מצטער, אני לא מאשר את הרכישה, לפחות לא עד שתסיים את הדה שבו....:cool:
-
תגובה להודעה: שאלות בענין קומנדקר (M-325)
קרמיט, לך בכלל אין זכות דיבור כאן.
קיבלת הזמנה לתיקון של חצות ובמקום זה העדפת ללבוש שק אפר בצהריי היום...
חוצמזה - סופסוף אולי גם לנו (המסכנים מאשתאול) יהיה רכב שיכול ללבוש צמיגים גדולים כמו שלך :-)
-
תגובה להודעה: שאלות בענין קומנדקר (M-325)
הולכים למשרד הרישוי, עם המוכר, ומתעקשים שקיים נוהל העברת בעלות לרכב ללא טסא. לפי הנוהל אתה צריך לחתום על הצהרה שאתה מודע שלכב אין טסט ולא שולמו אגרות ובלה-בלה. ואם הפקידה אומרת שאין - אז שתביא את המנהל או שתתקשר למשרד התחבורה. יש נוהל!
-
תגובה להודעה: שאלות בענין קומנדקר (M-325)
מצאתי הודעה ישנה של ASAFK לגבי הקומנדקר:
המכללים בננ:
מנוע קרייזלר 6L (דודג') 225 עם קרבורטור הולי 1920
גיר NP435D
תיה"ע NP205
סרנים D60F וD70
תיבת הגה רוס 378.
אלה הנתונים ל325.
לפניו היה דגם עם סרנים של דודג' (5 ברגים), ויכול להיות שגם גיר אחר (אני לא סגור על זה).
נשאר רק להשוות למכללים של PW.
אסף.
ועכשיו אני מבולבל.. האם המנוע הוא 3.7 ליטר או 6 ליטר?
לפי וויקיפדיה- אני מבין שמדובר במנוע הזה:
http://en.wikipedia.org/wiki/Chrysler_Slant-6_engine
ואם אכן הוא בנפח של 3.7 ליטר - אז למה כולם מספרים שהוא כזה זללן של הנוזל היקר?
כמה כבר הוא יכול להיות יותר גרוע מ CJ ? (שלי מגיע כיום ל 7-8 לליטר)
-
תגובה להודעה: שאלות בענין קומנדקר (M-325)
סרנים הרבה יותר כבדים
גלגלים הרבה יותר כבדים
יחסי העברה שונים בגיר, בסרנים
משקל כללי גבוה יותר
אוירודינמיות של משאית ישנה (קיר)
וכו' וכו' וכו'...
לא צריכה להיות לו בעיה לעשות בדלק 1 ל2, 1 ל3.
-
תגובה להודעה: שאלות בענין קומנדקר (M-325)
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
amir2cv
מנוע קרייזלר 6L (דודג') 225 עם קרבורטור הולי 1920
אמירצ'וק
הבנת הנקרא, ידידי.
6L הוא סימון ידוע ומקובל למנוע 6 צילינדר טורי.
225 הוא נפח המנוע באינ'צים מעוקבים.
מכאן, שהמנוע אכן 3.7 ליטר לערך.
לעניין צריכת הדלק - כפי שכתב ארז, אכן המשקל הרב ויחסי ההעברה גורמים לצריכה.
-
תגובה להודעה: שאלות בענין קומנדקר (M-325)
אמיר אהובי,
אני דווקא בעד.
שנאמר "ייטיבו הנבלה והסרוחה לדור זה בצד זה" - ומכיוון שאין ויכוח שערימת החלודה המדוברת היא סרוחה לאין שיעור, ומקובל על כל גדולי ישראל שאתה נבלה ב'נ' הידיעה, הרי שזיווג מושלם מעין זה מושלם לדעת חכמים ושוכני שמיים.
וחוץ מזה, שיהיה לך חג שמח.
יוני5*
-
תגובה להודעה: שאלות בענין קומנדקר (M-325)
אמיר,
אם השיפוץ יוצא לפועל, צור איתי קשר במדה ותצטרך חלקים מסויימים. יש לי גישה לכלי כזה, מהגרסה המוקדמת (סרני דודג' עם 5 ברגים), שבזמנו עבר הסבה לרכב טיולים מסחרי, ופרש לגימלאות ולתרומת איברים. הרכב שלם עם כל המכלולים המשמעותיים.
קובי
-
תגובה להודעה: שאלות בענין קומנדקר (M-325)
[QUOTE=kobiarava;265766]אמיר,
אם השיפוץ יוצא לפועל, צור איתי קשר במדה ותצטרך חלקים מסויימים. יש לי גישה לכלי כזה, מהגרסה המוקדמת (סרני דודג' עם 5 ברגים), שבזמנו עבר הסבה לרכב טיולים מסחרי, ופרש לגימלאות ולתרומת איברים. הרכב שלם עם כל המכלולים המשמעותיים.
קובי
הכלי שאתה מדבר עליו אני האחרון שנהג עליו...
חוץ מבלמים הכל היה תקין.
שנה טובה
טושי
-
תגובה להודעה: שאלות בענין קומנדקר (M-325)
תהרוג אותי אמיר, מה אתה מוצא בדבר הזה.
אחד מכלי הרכב האיומים בכל הזמנים. הנהיגה בו היא עבודת פרך נטו.
צריכת דלק הזויה.
נוחות נסיעה לא קיימת.
הגה מחורבן יכול לשבור לך יד בכל רגע נתון.
מעלתו היחידה - מכלולים מכניים חזקים בצורה בלתי רגילה, ראויים לשחיטה לבניית ג'יפ עבירות או משהו בסגנון.
-
תגובה להודעה: שאלות בענין קומנדקר (M-325)
ברלי, אתה רק שואל את זה כי אתה לא מכיר את המזוכיסט הזה
כל מה שציינת כמגרעות רק יותר מחרמן אותו על הפח זבל המטונף הזה.
אמיר גר בעולם משלו, (למעשה בכפר של תימנים אבל הוא חושב שזה אמריקה)
מנותק כמעט לגמרה מהמציאות, כריפוי בעיסוק הוא אוהב לסוע ביער לנקות אותו מזבל (כבד)
לכן הוא מחפש משהו עם ארגז ויכולת משקל.
אני מבקש ממך, אל תחפש הגיון ואל תחרמן אותו יותר, אתה סתם שופך שמן על המדורה.
-
תגובה להודעה: שאלות בענין קומנדקר (M-325)
קוישמן קרעת אותי.
אני מת...
כמו שאומרים ברומנית "יודעת אתון אבוס בעליה" ובמילים אחרות - רק אתה מבין אותי...
המחשבה על הובלת עצים להסקה לחורף שלם ב"נגלה" אחת כאן מהיער, או לחילופין - לנסות ולהעיז לטפס כמה מהשבילים הנחמדים כאן מסביב מדי פעם - די בהם כדי לעשות לי את זה..
(שלא לדבר על מצב הכלי - די שמור ומקורי - כלי אזרחי ובטח לא על "מחיר הכניסה" - חצי חינם..
הסיבה היחידה שהמפלץ הזה לא שוכב פה מחוץ לבית היא שאני עדיין רוצה לגור בבית.
אם אני מבין נכון - הסיבה לצריכה הגבוהה היא בעיקר מנוע ש"קטן" על המשקל הכולל של הרכב?
ברלי - לכל המגרעות שהזכרת ניתן למצוא פתרון.
אגב, ראיתי אותך שלשום במודיעין מוביל זאטוטים. תתחדש על הסופה הפתוחה, נראית יפיופה..
ולסיום - וליוני5 היקר:
אין בליבי כל ספק כי חוות הדעת שלך במקרה דנן היא חו"ד מומחה, שהרי מי כמוך, בעלים של רכב "הנדסת שפכים"/חילוץ דומן/סילוק צואה - מבין בסירחונות והחיבור בין "קעקן-מוביל" לבעליו?
אמרנו כבר - "הפוסל - במומו פוסל"?
וחוצמזה - חג שמח גם לך יקירי.
-
תגובה להודעה: שאלות בענין קומנדקר (M-325)
אגב איך שיכנעת את הבוסית הגדולה מהשיחה האחרונה הבנתי שאתה והכלב תחלקו את אותו המרבד בחצר.
ספר לי שאני אתחיל לחפש אביר בעוד אי אילו עשרות חודשים.
אגב את החיבה לחלודה אין משהו שקצת זזקל אוWD40 לא יוכלו לפתור.
מה עם התוכנית לחילופי זוגות ואגב יש שמועה לקצת בוץ מחר עדכן אותי
ינון
-
תגובה להודעה: שאלות בענין קומנדקר (M-325)
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
amir2cv
ברלי - לכל המגרעות שהזכרת ניתן למצוא פתרון.
וחוצמזה - חג שמח גם לך יקירי.
הנה הוכחה חד משמעית לטענה שמדובר באדם שחי במציאות ורטואלית
אמיר (כשבראשו חושב שהוא גר באמריקה)
כבר מתכנן לשתול 350, סרנים ושאר מכלולים משברולט, כנהוג שם
את הכיסאות הוא יוציא מאיזה קאדילק משנות ה 90 (שיהיה נוח)
תגיד שאני טועה....רק תעיז.....
שנה טובה ומתוקה וחסרת חלודה וסירחון לך ולשאר המרוקאיות.
-
6 קבצים מצורפים
תגובה להודעה: שאלות בענין קומנדקר (M-325)
אולי קצת פורנוגרפיה תעזור לכם לבטל את ה"פולסא דנורא" שהטלתם עליי...
אגב ינון - אם וכאשר תושלם עסקת הקומנדקר קיימת סבירות גבוהה שאהיה יותר בעניין של "הצטרפות כצלע שלישית" :-) חחחחחחחחח
נדבר בבוקר?
-
תגובה להודעה: שאלות בענין קומנדקר (M-325)
כגרוזיני מסריח, קורא מחשבות...
2 כיסאות הידראולים של GRAMMER
Drivetrain חליפי (יש מצב ל HEMI?)
וחוצמזה - ראיתי שגם במחלקת חלודה אצלך הערימה גבהה השבוע.
או שאולי אתה מכין רכב לפינוי החיתולים המשומשים??
-
תגובה להודעה: שאלות בענין קומנדקר (M-325)
בשעות אלו של הלילה בהחלט פורונו בא בחשבון ואם קומנדקר אז זה כבר הרדקור
אגב לפי התמונות אתה באמת צריך ארגז של חומרים נוגדי חלודה ומדביר חרקים.
אשמח לעזור למרות שאין לי נ.נ בחצר
וכאמור נדבר מחר.
-
תגובה להודעה: שאלות בענין קומנדקר (M-325)
לא להאמין, אבל הפחזבל הזה נראה בדיוק כמו כשהיה חדש.
אל תיבהל מהחלודות - אלה לוחות פח ישרים, ומה שרקוב תפרק ותזרוק ותייצר לוח חדש.
בסדיר סבלנו מהקומנדקרים האלה המון. הגיעו לנו לגדוד כמה כאלה חדשים מהניילון, ואני זוכר את הנהגים מקללים כי היה נורא קשה להניע אותם. בקור המקפיא של לבנון לפנות בוקר - תשכח מזה. לא יניע בשום מצב.
חווית הנהיגה בו היתה איומה. כלי שמתנהג בכל מצב, בכביש ובשטח, כמו פיל חולה פרקינסון. ארבעה קפיצי העלים שאתם רואים זו רק הסוואה, כי בתכל'ס הרכב הזה הוא כמו טרקטור - אין שום פעולת קפיצים ואין שום שיכוך. עבירותו (המעולה!) בשטח נשענת על קוטר הצמיגים וגמישות השילדה בלבד, ובמקרה שפוגעים בסלע - הסלע נשבר (וגם ידיו של הנהג שמחזיקות בהגה...)
המנוע באמת קטן וחלש לטעמי על הבהמה הזו. אמנם יחסי העברה הכוללים קצרים מאוד ומתאימים, אבל המנוע (מנוע דומה עד זהה לזה של דודג' דארט ופליימות' וליאנט) עדיין חלש ביחס למשקל ולייעוד הרכב. ביותר מדי מצבים היה צריך לנסוע בפול-גז כדי לקבל תזוזה מספקת, והתוצאה = ק"מ אחד עד ק"מ וחצי לליטר, לפעמים 2 לליטר. אם הנהג היה מיומן ומתחשב והכלי היה במצב טוב, אפשר היה לקבל גם 3-4 ק"מ לליטר בתנאים אופטימליים... למיטב זכרוני מנועי הכלים הצבאיים גם היו מוגבלים בצורה כלשהי (כדי לאפשר לנהגים לשלוט בכלי איכשהו), שגרמה להם להיות חנוקים ועייפים, מצלצלים בלי הפסקה כל הזמן, ואולי יש לזה גם קשר כלשהו לבעיות ההתנעה ותצרוכת הדלק שלהם.
השיפור הראשון, המיידי, הכי דחוף לנ.נ - זה להסב אותו להגה כוח.
אחר כך צריך למצוא פתרון לקפיצים שלו כי הם בלתי אפשריים.
מנועי סלאנט-סיקס של קרייזלר ניתן לשדרג להספקים של עד 200 כ"ס בערך. זה כבר יכול להספיק לכל צורך מעשי באוטו כזה.
עם נעילה אחורית או שתי נעילות - שום דבר לא יעצור אותו.
-
1 קבצים מצורפים
תגובה להודעה: שאלות בענין קומנדקר (M-325)
רק מהתמונות אני מקבל פריחה .
זאת בהמה שקשה לעצור . יש לה 10 נשמות . היילקס פרייר ליד מה שהכלי הזה יכול לעשות .
2 כלים כאלה הרבה דלק איש טכני צמוד וסע במרחבי סיני .
יום כיפור בשבוע הבא .
והתמונה ממלחמת יום כיפור .
איציק
" הזקנים " ותיקים תוציאו תמונות מהארגז .
-
תגובה להודעה: שאלות בענין קומנדקר (M-325)
מנוולים:
אני ממש לא רוצה לחזור על סיפור ה - M151 שוב.
אל תבלבלו אותנו עם עובדות, נתונים טכניים ושאר ירקות.
תתיחסו רק לעיקר - וזה: מה עשינו עם הבהמות וכמה כיף זה היה.
ראו הוזהרתם!
-
תגובה להודעה: שאלות בענין קומנדקר (M-325)
חשבתי שלזקנים היה הפטרוצ'לי WC56 או ש36 זה כבר זקן כי אני עוד נהגתי בהם.
היו כמה דגמים:
1. רכב מפקדים אותם לא ראיתי בצבא אבל ישנו אחד משופץ בארץ בעלי ספסל רוחבי.
2. היו טנדרים דוגמת הנ.נ.
ינון
-
תגובה להודעה: שאלות בענין קומנדקר (M-325)
טוב בהמשך אני אעלה כמה תמונות של פטרוצלי .
והחברה מהמשפחה שלו .
איציק
-
תגובה להודעה: שאלות בענין קומנדקר (M-325)
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
PW
מנוולים:
אני ממש לא רוצה לחזור על סיפור ה - M151 שוב.
אל תבלבלו אותנו עם עובדות, נתונים טכניים ושאר ירקות.
תתיחסו רק לעיקר - וזה: מה עשינו עם הבהמות וכמה כיף זה היה.
ראו הוזהרתם!
והמוסיף גורע!