טכנית אני יודע שניתן אפילו ראיתי את זה היום בפעולה
אילו שינויים נדרשים ובאילו מרכיבים במנוע נדרשים השינויים ?
Printable View
טכנית אני יודע שניתן אפילו ראיתי את זה היום בפעולה
אילו שינויים נדרשים ובאילו מרכיבים במנוע נדרשים השינויים ?
תהפוך את כיוון הסטרטר,תשנה את הטימינג, והמנוע יעבוד הפוך!!!אבל למה?
[quote="yoavshefer"]תהפוך את כיוון הסטרטר,תשנה את הטימינג, והמנוע יעבוד הפוך!!![/ל quote]
לא...
שום דבר במנוע לא סימטרי (אלא אם כן מדובר במנוע של טרקטור או משהו). מנוע שיסתובב הפוך יישבר מהר מאוד, וגם לא יהיה אפקטיבי.
אסף.
אסף
התשובה לא נכונה
בוא ננסה שוב כי היום ראיתי את זה ואני מעוניין ללמוד פשוט מהבן אדם לא הצלחתי להבין הרבה כי השיחה התנהלה על רגל אחת
אגב המנוע הוא של סובארו אם זה משנה
אסף כתב
שום דבר במנוע לא סימטרי (אלא אם כן מדובר במנוע של טרקטור או משהו). מנוע שיסתובב הפוך יישבר מהר מאוד, וגם לא יהיה אפקטיבי.
א:''מנוע של טרקטור או משהו'' הוא מנוע שריפה פנימית כמו כל מנוע!{דיזל או בנזין}
ב:מנוע שמיצרים אותו,לא מספרים לו במפעל לאיזה כיוון הוא צריך לעבוד.פשוט קובעים לו הסטרטר יעבוד ככה, השסתומים יפתחו ככה,והניצוץ{מנוע בנזין} יגיע עכשיו.כך את כל זה תהפוך את זה, והמנוע יעבוד לצד השני! לגבי יעילות, לא בדקתי את זה, ישבר... לא בטוח.
ג:ואחרי הכל הבן אדם כותב שהוא ראה כזה.אז הוא כנראה ראה כזה!!!
מנוע 2 פעימות ניתן להפוך כיוון יחסית קל .
מנוע GM דטרויט דיזל ( כמו של זלדה ) ניתן להפיכת כיוון על ידי שינוי מיקום גלגלי טימניג .
מנוע 4 פעימות כמו של סוברו . נשמע לי מוזר עד בלתי אפשרי .
אולי ?
*****
איציק
תלוי, כמו שאיציק כתב, איזה מנוע?
מנועי שתי פעימות, כבר סיפרתי כאן, אני חושב, על קאג'יבה 250 שהיה לאחי, שהמנוע היה הופך כיוון סתם כי בא לו כשהאופנוע היה עומד בניוטרל, בלי שהרוכב היה יודע מזה.
ואז... מכניסים להילוך, נותנים גז , עוזבים קלאץ'.... אאוץ' ... קרה לי :(
מנוע בנזין 4 פעימות, חוץ מזה שצריך לשנות את צורת גל הזיזים, וזה לא עניין של מה בכך, לא נראה לי סיפור.
דיזל, תלוי איזה, פחות או יותר אותו סיפור כמו הבנזין, למעט צורת הזנת הדלק, שזה תלוי באיזה מנוע מדובר.
בהנחה שמדובר על מנוע ללא הצתה אלקטרונית, יש לשנות ולמצוא גם משקולות קידום הצתה בדיסטריביוטור, המיועדות לסיבוב בכוון ההפוך.....
במחשבה יותר עמוקה לדעתי אפשר להפוך כיוון יחסית קל בכל אותם מנועים שיש להם גלגל טימניג על ידי החלפת הגלגל בשרשרת . ( 2 גלגלי שיניים צמודים הופכים כיוון סיבוב )
כך שמנוע שיש לו גלגלים יוחלף לשרשרת כיוון הסיבוב של גל הזיזים / מפלג ישתנה יחסית לגל הארכובה אבל ישמר יחסית לעבודת המנוע ) ואז אפשר לנסות להניע הפוך .
תתיכן גם בעיה במשאבת שמן המנוע .( במידה והיא מופעלת מגל הארכובה ) משאבה המופעלת מגל הזיזים אין בעיה .
אני מניח שיש עוד כמה בעיות אבל בגדול במחשבה מהירה זה עוד יעבוד .
*****
איציק
איציק,
אם אני זוכר נכון טרקטורים הופכים כיוון די בקלות, לא בקלות שזה קורה הרבה אבל קורה, ביחוד בקטנים כשמנסים להניע אותם בהילוך אחורי במשיכה קדימה..
ועדיין נשאלת השאלה:
למה זה טוב?
לכל אותם אלה שבונים לבד כלי רכב מחלקים שונים
מנוע שמותקן בחלק הקידמי של הרכב ועובר לחלק האחורי של הרכב עשוי לסובב את הממסרה בכיוון הפוך
או מנוע שמיועד לממסרה מסוג א ומורכב על ממסרה מסוג ב צריך להסתובב הפוך .
אחרת יהיה לך רכב בעל כמה הילוכים אחוריים ורק הילוך קידמי 1
****
איציק
נקסוס
אם תוציא את העייניים והאזניים ממסיכת הריתוך תראה שיש בחוץ עולם ומלואו :P :lol: 8) :wink:
קרא את מה שכתבתי ורד לפרטים הקטנים
עכשיו תחשוב על תוםקאר אבל כפול הנעה
לפני מספר שנים התחרו שני תומקרים בליגת העבירות אחד מהגירסה הספורטיבית והשני כלי עבודה
הדגם הספורטיבי פשוט דילג על מכשולים שכל המפלצות נאלצו להלחם כדי לעבור והוא היה רק 4x2 שלא לדבר על יכולת התמרון שלו והתמודדות עם שיפועי צד
עכשיו תחשוב אותו הדבר רק 4x4 ומנוע 1800 / 2000 טורבו
שמישהו יעלה כאן, בבקשה, שרטוט של בוכנה. כמה שאני זוכר, באף מנוע מודרני, הבוכנה לא סימטרית. רק דוגמא.
אסף.
http://www.keveney.com/img/otto.gif
מנוע בפעולה.
זה בשביל לקדם את הדיון.
עכשיו תסבירו לי, בבקשה, איך הופכים את הכיוון. שימו לב- אני מדבר על מנוע בנזין 4 פעימות מודרני- לא מנוע של טרקטור (שבנוי קצת אחרת ממנועי בנזין של מכוניות מודרניות) ולא מנוע שתי פעימות. אני אהיה מהצד של זה שאומר מה אי אפשר.
על הנייר- זה נראה קל. על הנייר, אפשר לעשות את זה בקלות- פשוט מסובבים את המנוע הפוך, מכוונים הצתה, וזה יעבוד.
צריך כמובן לחרוט גל זיזים חדש, כי התזמון של השסתומים לא יתאים בכלל (בכיוון סיבוב רגיל, כמה מעלות לפני TDC השסתום נפתח? וכמה אחרי הוא נסגר? לא סימטרי, נכון?)...
הבוכנות ברוב המנועים לא סימטריות- הקדח של הטלטל לא נמצא בדיוק באמצע.
ויש עוד, אבל תתחילו...
:twisted:
כמובן, אפשר פיזית לעשות את זה, השאלה כמה זמן המנוע יעבוד, ואיזה ביצועים יהיו לו. אני טוען שהוא לא ישרוד לאורך זמן, והביצועים ייפלו משל המנוע המקורי.
פשוט לא נכון. מנוע מתוכנן בכיוון מסויים.ציטוט:
ב:מנוע שמיצרים אותו,לא מספרים לו במפעל לאיזה כיוון הוא צריך לעבוד.פשוט קובעים לו הסטרטר יעבוד ככה, השסתומים יפתחו ככה,והניצוץ{מנוע בנזין} יגיע עכשיו
מנוע דטרויט דיזל הוא 2 פעימות... :wink:ציטוט:
מנוע 2 פעימות ניתן להפוך כיוון יחסית קל .
מנוע GM דטרויט דיזל ( כמו של זלדה ) ניתן להפיכת כיוון על ידי שינוי מיקום גלגלי טימניג
אסף.
תקראו גם את זה:
http://www.aera.org/Members/EngineTe...tts_advice.htm
אסף.
אסף
זה עובד - ראיתי במו עיניי
עכשיו אני מנסה ללמוד איך זה נעשה , מה נדרש , וכמה קשה זה יכול להיות
נ.ב הרכב הנ"ל נמצא במוסך זהב איזור התעשייה הישן של נתניה
אסף בו נמשיך את " המשחק " אתה נגד אני בעד . ברשותך כמובן .
זה רק יסביר לקוראים עד כמה הנושא מורכב .
*****
אז מה הבעיה נהפוך גם את הבוכנה . ובשביל להיות בטוחים נהפוך גם את הטלטל . ( גם לטלט יש כיוון . )
*****
איציק
יש משהו ממש לא בסדר באנימציה שאסף פרסם!
שימו לב לפלטינה.
ברור וידוע שיש ניצוץ רק כאשר הפלטינה פתוחה. שימו לב מה קורה באנימציה:
כשהבוכנה בנמ"ע, הפלטינה נסגרת, כהבוכנה לא בנמ"ע הפלטינה פתוחה. תמוה.
או שלמי שיצר את האנימציה אין מושג ממשי ב"איך אמורה לעבוד מערכת הצתה?" או מכונאי?
שימו לב גם שבמקום קבל משורטט נגד!
איציק, אתה יודע לאן זה מוביל. לבנות מחדש את המנוע. חוץ מהבלוק, בערך, לא צריך לשנות כלום... וגם אז לא בטוח שזה יהיה משהו.
דברים לדוגמא שדורשים טיפול:
- גל ארכובה מיוחד, עם קדחים לשימון שונים מהמקוריים (כי העומס על המיסבים יהיה בתזמון הפוך)
- גל זיזים חדש (כבר אמרנו)
- להפוך את הבוכנות והטלטלים (כבר אמרנו)
- כל הטפלים- מיוחדים/ מערכות היפוך כיוון (לא, משאבת מים לא עובדת כשהיא מסתובבת הפוך. גם משאבת שמן לא, אלטרנטור בטח לא)
- מחזירי שמן לגל ארכובה- לדעתי יש להם כיוון (אני לא בטוח שבכל מנוע, אני מכיר כאלה שכן)- אז צריך גם אותם להחליף.
- סטרטר הפוך (או שמניעים בדחיפה)
- יכול להיות שצריך גם קרטר חדש, כי יש כיוון זרימה לשמן בתוך הקרטר, לזרימה אופטימלית... אבל אם יש משאבה טבולה, אני לא רואה איך מחזירים את זה למצב אופטימלי.
ובטח יש דברים שלא חשבתי עליהם....
אבל תנסו. יכול להיות כיף. נראה פשוט.
(חימושניק, צודק. אבל זה סתם משהו שצירפתי- לא בשביל הפרטים הקטנים של ההצתה, אלא בשביל משהו מול העיניים בזמן הדיון)
אסף.
הבחור כתב ראיתי!!! מס' כותבים גם ראו מנוע עובד הפוך,כנ''ל אני.
אבל אסף עדיין לא מאמין.ברור שצריך שינויים,אבל גם ברור שזה אפשרי.
אסף לא הבנתי מזה בוכנה לא סימטרית?ומזה קשור לכוון הסיבוב?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי yoavshefer
:oציטוט:
נכתב במקור על ידי asafk
קפיש?
תקראו תחשבו ואז תגיבו טיפ טוב לכל פעולה בחיים.
עירא, שעדיין לא נוקט צד בעניין עקב חוסר יידע משווע בתחום.
אני מאמין שהוא ראה. אני מאמין שאפשר (גם אני ראיתי מנועים מהופכים). אני לא מאמין שזה מחזיק מעמד ונותן ביצועים (אלא אם כן.... בנו מחדש את כל המנוע, ואז זה לא בדיוק להפוך כיוון סיבוב, אלא לבנות מנוע לכיוון הפוך, נכון?)ציטוט:
נכתב במקור על ידי yoavshefer
לא הבנת מה זה בוכנה לא סימטרית, ומה זה קשור? תיכנס לקישור שכתבתי קודם. מאמר בדיוק על זה.
אסף.
אלטרנטור עובד לכל כיוון . יש בעיה לגבי מניפת הקרור של אלטרנטור ( זניח )
משאבת מים אפשר להעביר את הרצועה מצד שני של גלגל הרצועה ( מסובך אבל אפשרי )
סטרטר לא בעיה משחיזים שן כניסה לבנדיקס סביר להניח שיעבוד ( הופכים קוטביות למנוע DC )
גל ארכובה יעבוד מיסבים גל ארכובה יעבוד
לגבי גל זיזים וכל מה שמחובר אליו לא נוגע בכלום רק מחליף את גלגלי הטימניג בשרשרת .
כמה יחזיק המנוע ? לדעתי לרכב קרטינג . כבר יהיה מכלול אחר שיכשל לפני המנוע ההפוך .
*****
איציק
ברוב המתנעים שבשימוש, אם הופכים את הקוטביות של החיבורים, הסטרטר יסתובב כרגיל.ציטוט:
נכתב במקור על ידי איציק - 4X6ZH
הסיבה: במנוע DC מסוג זה אין מגנטים קבועים. השדות המגנטיים המנוגדים נוצרים ע"י ליפופים מנוגדים של סלילי העוגן והשדה במתנע.
אם נחבר את המתנע הפוך, הוא יסתובב כרגיל, משום שאנו הופכים את כיוון השדה המגנטי גם בעוגן וגם בשדה.....הפוך על הפוך.... 8)
מתנע בעל מגנטים קבועים (כמו בסופה למשל...) אכן יסתובב הפוך אם נחבר את המתח הפוך, אבל יש כאן קטץ': במתנע כזה יש מיסב חד-כיווני שמונע ממנו להסתובב הפוך.
איציק כתב סביר להניח שיעבוד
לא כתבתי יעבוד !!
****
איציק
גם אני ראיתי מנועי בנזין, שעקב בעיית תזמון הצתה, הופכים כיוון תוך כדי פעולה, אז מה??
מנוע מתוכנן עם כיוון, לפי ווקטור M, שהוא כיוון העומס שהבוכנה יוצרת עקב הזוית של הטלטל. לא ניראה לי סביר שהבלוק סימטרי, הבוכנות, הטלטלים וגל הארכובה בטח לא סימטריום. לכן המנוע לא יחזיק מעמד בעומס. יעבוד, כן, אבל כמה זמן?? 5 דקות?
איציק: להפוך זימון של גל זיזים זו אומנות, לפיקות יש כיוון, ואינן סימטריות כלל.
אני עם אסף.
הפיכת הכיוון של כל מערכות העזר תדרוש יותר משאבים מאשר לבנות את כל הרכב הפוך.
יותר פשוט לבנות תיבת העברה.
קיד.
לא יותר פשוט להכניס עוד גג"ש בגיר או משהו כזה ?
למשקולות איזון אין כוון?
זה שזה נעשה במנוע סובארו זה כנראה לא במיקרה.
כניראה יש במנוע הספציפי חלקים סימטריים, אולי בגלל שזה מנוע בוקסר?
אולי שם פין הבוכנה כן ממורכז?
אבל באופן כללי אני עם קבוצת "אסף השקעות" - בגלל שגם אם זה נעשה, צריך להביא הוכחה שזה מחזיק מעמד, ונותן ביצועים .
ויותר עם "גיא הריסת דיונים בע"מ" :wink: