שבת שלום לכולם....
למישהו יש ניסיון עם הפרקטיות והאמינות של ההיי-ליפט שמוכרים בל.כ (FARM - JACK)
אני רוצה לקנות אחד ולמתקן אותו .
אם יש מישהו שמשתמש בכזה ולא במקורי שיזרוק חוות דעת מקצועית.
או בכלל אם מישהו מכיר ויודע על איכות המוצר.
תודה.
Printable View
שבת שלום לכולם....
למישהו יש ניסיון עם הפרקטיות והאמינות של ההיי-ליפט שמוכרים בל.כ (FARM - JACK)
אני רוצה לקנות אחד ולמתקן אותו .
אם יש מישהו שמשתמש בכזה ולא במקורי שיזרוק חוות דעת מקצועית.
או בכלל אם מישהו מכיר ויודע על איכות המוצר.
תודה.
לא מכיר אישית את המוצר הספציפי,
אבל קראתי וראיתי לא מעט אנשים עובדים איתו.
ראיתי שניתן למצוא הייליפט משומש, גם כזה שלא השתמשו בו מעולם- במחיר נוח לכל כיס.
ולמעשה לקבל באותו סכום שהקצבת את הכלי המקורי.
לתשומת ליבך- הייליפט ודומיו הם כלים בעייתים ומאוד-מאוד מסוכן לעבוד איתם !
צריך לדעת מה עושים ולהפעיל הרבה מחשבה ומשנה-זהירות לפני שמרימים את כל הרכב באוויר.
בנוסף, צריך שהרכב עצמו יהיה ערוך לקבל הרמה של הייליפט (פגושים מתאימים, מדרגות, רוקר-פאנל וכו')
אני התקנתי בסמוראי הייליפט ואני נוסע איתו תמיד. נותן מעט שקט נפשי.
מותקן בעמידה בצמוד למשקוף הדלת האחורית מבפנים. תפוס על "ח" מברזל עם פין אבטחה וספוג למניעת רעש.
מחיפוש ראשוני עולה כי מקורי יד שניה יעלה עדיין פי-2 מהדומה לו הצ'ונגי ;)
בשבילי זה הבדל משמעותי אבל עדיין אני לא הייתי רוצה שרק שיקול המחיר יניע אותי
והייתי רוצה לשמוע חוות דעת של כאלו שכן משתמשים בלא מקורי.
1.לגבי ההתקנה אשמח אם תעלה תמונה שאני יראה (הבנתי שהוא תפוס בח' למטה לטמבון אבל מה עם קצהו העליון? )
2. אגב אתה משאיר אותו קבוע עם מנעול (גניבות ??) או ממתקן אותו לפני יציאה לשטח?
3. אני דווקא חשבתי על מיתקון לאורכו של הגגון (חיצונית) יש פיזור משקל אורכי לאורך הרכב ובכלל להייליפט צורה די אוירודינאמית(מה גם שאני לא מתכוון להשאירו מותקן תמידי אלא רק לפני ירידה לשטח) מה דעתך?
לא הייתי ברור-
אני עם סמוראי סגור.
ההייליפט מותקן בתוך הרכב, מבפנים, עומד לו בצמוד למשקוף.
אותו "ח" מחובר לקיר של האוטו.
אי לכך... כל ששאלת אינו רלוונטי.
ניתן לחבר לפגוש הרכב בשכיבה, כמובן אם הפגוש עשוי ממתכת. (מלפנים או מאחור).
ראיתי כאלו שהרכיבו על הגגון, לאורך או לרוחב האוטו.
זה אביזר בעל משקל, הייתי מעדיף במיקום נמוך יותר.
אגב, אני מתכונן לבנות מתקן לגלגל אחורי, ואז ניתן למקם את ההייליפט מבחוץ בצמוד לציר המתקן.
בהצלחה!! :)
בשביל להשתמש בהייליפט צריך מעבר לידע גם נקודות גישה ברכב- מדרגות צד בנויות כראוי ואו טמבונים משודרגים שמחוברים לשלדה. אלטרנטיבה לכך היא LIFT-MATE של WARN או הדובון המיתולוגי שייצורו הופסק לפני שנים.
יש דעות לכאן ולכאן בעניין ההיליפט של ל.כ. , כאלה שניסו וכשלו וכאלה שניסו שוב ושוב ונהנים מכל רגע. בכל מקרה גם הייליפט רגיל מצריך סוג של תחזוקת מנע על מנת שלא יכשל בזמן הפעולה ואז גם יכול לקרות אסון (מנסיון עם הייליפט מקורי).
הייליפט מקורי עולה באיזור ה400-500 ש"ח (שווה לבדוק גם בWWW.E-SHETACH.CO.IL)
לא כולם יודעים אבל יש כמה דגמים, אפשר למצוא גם ב300 לחדש אם לוקחים את הדגם השחור ולא האדום, ההבדלים הם בסוג החומר ממנו עשוי ההיליפט,הוא עדיין חסון דיו לסמוראי וגם לדיפנדר, וכן באורך שלו, גם פה די והותר לסמוראי ומעלה.
ההיליפט של ל.כ. כמדומני עולה 250 + מע"מ ?
ל.כ. מוכר ב 270 ש"ח . קניתי בזול רק כדי שלא יהיה אכפת לי אם יגנבו לי (אני לא טורח לפרק אותו מהאוטו). אבל הוא שווה בדיוק כמה שהוא עולה. הכל בנוי חלש וזול.
לאלו שרוצים לחסוך 200 שקל וקונים/קנו את הפארם-דרעק, אל תשכחו לצלם כשהרמתם את האוטו והג'ק נשאר תקוע למעלה ללא אפשרות שחרור.
לי יש את ההי ליפט הזה מל.כ,
יש לי אותו כשנה, השתמשתי בו פעם וחצי בערך,
לדעתי וזו דעתי בלבד אם אתה שם אותו בכיסוי שלו והוא לא בחוץ, כלומר או שהוא בתוך הג'יפ או שאתה לוקח אותו רק לטיולים ומדי פעם בודק אם הוא עולה/ יורד, משומן/מגורז ורוב הזמן הוא בבית אז הוא בהחלט מספק, נותן את הבטחון הרצוי.
.. עד שאתקע כשהוא לא יורד.. מבטיח לצלם!!
אבל בטוח שיש הרבה שיעדיפו את המקורי ולא יתפשרו ואפשר להבין אותם
וואללה בלבלתם אותי לגמרי , השאלה אם האכזבה שאני שומע על הצ'ונגי היא
מנסיון או סתם בשביל ההרגשה של מי שיש לו כבר את המקורי-
היום ביררתי לגבי המקורי אבל הציק לי שזה רק שנה אחריות- אם המוצר כל כך אמין ועולה פי 2 אז למה אחריות כל כך קצרה??
היה לי מקורי אחד שכשל והוחלף במקורי אחר - באחריות החנות.
את המקורי האחר גנבו לי אחרי 5 שנים.
בשנתיים האחרונות אני עובד עם זה שמוכרים בל.כ. יצא לי די הרבה להשתמש בו ומהניסיון שלי אם מנקים אותו, משמנים ומגרזים לאחר טבילות בוץ הוא ממשיך לעבוד.
יש לי את הפארם ג'ק כבר כמה שנים - לא אכזב!
להפך הציל אותי כמה וכמה פעמים.
פעם אחת הוא נתקע לי ולא ירד - טיפה ספריי חלודה והכל תקין.
צריך לתחזק.
הלא מקורי הוא עם חלקים אל חלד?
זה מה שאתם מחפשים
איציק, הדלקת אותי!!
יש מצב לעוד כמה תמונות שאוכל לראות בדיוק איך הכל בנוי.
לחלופין מידות \ סקיצה יקל מאוד.
וטיפים.... כי תמיד עדיף ללמוד מנסיונם ש אחרים.
לדעתי אתם עושים בלגן במותגים עם מותג ותיק.
מעבר להייליפט יש גם פארם-ג'ק שהוא מותג בפני עצמו.
לא חיקוי סיני זול, אני לא יודע המ מוכרים בל.כ. אבל המותג פארם-ג'ק הוא מותג מאד ותיק בתחום, תחת המותג יש עוד כמה מוצרי חילוץ אחרים.
יכול להיות שיש חיקוי עם הלוגו שלו ואולי שיבוש של אות אחת כדי שישמע כמו.
חיקויי הייליפט זה דרעק
ראיתי יותר מאחד עקומים, שבורים, תקועים
שווים בקושי את מחיר הברזל ממנו יצקו אותם
טובים אולי לתיקון פנצ'ר בסמוראי, לא לחילוץ רציני של רכב כבד יותר
הזמן הכי גרוע לגלות שקנית זבל זה כשאתה תקוע
הייליפט מקורי משרת אותי כבר 15 שנה במאות הזדמנויות שונות, כולל חילוץ סיירה דאבל ג'נט מהבוץ בפארן
כל ילד יודע - רק הייליפט אורגינל...
לגבי הLIFT-MATE אתה כנראה צודק, לא יצא לי לראות את זה יותר מידי בפעולה.
אבל עם דובון, גם באלכסון אפשר, לפחות מנסיוני.
אז ככה
משימוש לא רב, אך יכול להעיד ש....
רק מקורי ולתחזק כמו שצריך.
לגבי המוצרים המשלימים.
LIFT-MATE - מוצר המאפשר להרים את הרכב מהגלגל. 2 חסרונות יש לו והם שהוא מקרב את ההיי-ליפט לרכב וכן ניתן לעבוד רק מול הרכב.ישנה גם מגבלה עקב רצועות עגינה קצרות.
דובון - ייצורו הופסק לפני מספר שנים עקב סיבות כאלו ואחרות.
המוצר שפירסם איציק - מוצר שפותח ע"י שני אנשים מוכרים בענף, מאפשר הרמת הרכב מהגלגל ללא תלות בגודל הג'נט/צמיג או סוגם, ההיי-ליפט רחוק מאוד מהרכב ולכן אינו פוגע, מאפשר גם הרמה ב90 מעלות לרכב. לדעתי כבר לא ניתן כיום לרכוש מוצר זה.
רפי
גם דובון מרחיק את ההיליפט מהרכב - אפשר למצוא כאלה בשוק , פה ושם, או לשאול את אבירם אם ניתן לייצר כאלה.
http://www.jeepolog.com/forums/attac...6&d=1152474289
http://www.jeepolog.com/forums/attac...7&d=1152474289
שתיהיו מבולבלים טוב טוב :rolleyes:
זאת גירסת היצרן.
מנסיוני הפתרונות המקומיים עדיפים .
וזה המקום לחזור ולהגדיש הי ליפט הוא כלי מאד מאד מסוכן .
זה כלי שמחייב תחזוקה ניקוי ושמירה בפני ליכלוך .
זה כלי שצריך לתרגל וללמוד לעבוד איתו ובפרט עם כל האביזרים הנוספים .
בטוח שיהיו כאלה שיקפצו אחרי התמונות שאני מעלה אההה זה הכל רצועת קשירה וזה עובד :shock:
אז זה הוא שזה לא עובד זה יכול גם להרוג !
צריך להבין את מהות האזהרה -
הרי למראית עין, מזיזים את המוט השחור הגדול, ה"שן" מרימה את הרכב כמה שרוצים כאילו היה חתיכת נייר, אח"כ מזיזים איזה מנוף קטן ואותו מוט שחור מסייע להוריד את הרכב בצורה מבוקרת.
אממה - המוט הזה מקבל כוח אדיר בגלל הרמת הרכב באויר ואם לא שמים לב היטב ולא אוחזים בצורה נכונה במוט, הוא יכול ללא שום בעיה לפרק לסת או לכל הפחות כמה שיניים - ואת זה ראיתי קורה לחבר מקרוב מאד.
עוד בעיה, שנובעת מתחזוקה לקויה היא יציבות מנגנון ההרמה. לכלוך וג'יפה, שמן/גריז במקומות הלא נכונים ועייפות החומר יכולים להביא לכך שאחרי שהרמנו את הרכב, המכשיר כושל וקורס מטה, מה שמפיל כמובן את הרכב ללא שום התרעה מוקדמת.
בעיה אחרונה - אי יציבות כל המתקן בשל היעדר בסיס טוב ויציב, המתקן יפול הצידה ויפיל את הרכב עימו.
כל אלה נובעים בגלל הפעלה לא נכונה ותחזוקה לא נכונה.
אם כל ההוראות ממולאות כראוי - זה אחד מכלי החילוץ הטובים ביותר בשוק, גם בלי הנלווים לו.
אין לי נסיון עם המקורי...
כן יש לי את החיקוי של ל.כ ( בצבע צהוב) כשנתיים, אני מרוצה ממנו.
מה שכן נאלצתי לעשות זה חיזוק ברגים.
לצערי קניתי את המידה הבינונית במקום את המידה הגדולה,כשהתישבתי עם הסופה על הגחון
נאלצתי לבנות הגבהה דיי רצינית לרגל שלו כדי להחלץ ולכן כן בתוכנית אחד עם רגל ארוכה יותר או להחליף את הרגל
למה אתה מתכוון חיזוק ברגים??
החלפת לברגים יותר מסיביים או שפשוט חיזקת את ההברגות(שכנראה השתחררו)???
בכללי אני מבין שזה לא צעצוע המכשיר שמוכרים ב-ל.כ נראה לי אני ילך על זה ,אלא אם כן אני ישיג מקורי משומש במחיר זהה פחות או יותר , האמת שאני חסיד של דברים מקוריים אבל להשקיע פי-2 ו... על מוצר שהשימוש בו הוא לא בתדירות גבוהה ובתחזוקה נכונה גם ה"לא מקורי" עושה את העבודה אין לי הרצלים לזרוק סתם.(מה גם שזה סמוראי לא איזה MACK שאני הולך להרים)
חשיבות התחזוקה ברורה וגם זהירות השימוש כמובן .
תודה לכולם על האינפורמציה.
הי ליפט מבוסס על מנגנון מכני פשוט שנעזר בקפיצים וניצרות .
כל המערכת המוזרה הזאת חופשית קופצת ומקרקשת . ( וכך זה צריך לעבוד ) .
אין מה לחזק יותר מידי .
אין מה לבטל חופשים .
ודאי שאין מה לגרז ( הגריז הוא מקור רציני לבעיות ) .
להקפיד שהמערכת לא מחלידה ונתקעת .
לשמור על האצבעות :roll:
לא לדפוק יותר מידי . ....
ותמיד לזכור שהי ליפט עושה מה שהוא רוצה והוא לא מודיעה מראש . ;)
איציק
טושיי , הפעם אני לא מסכים איתך כלל וכלל .
יש לי את ההיי ליפט של ל.כ עושה את העבודה מצויין כבר 4 שנים , אני משתמש בו להמון צרכים , בנייהם :
* טיפולים שותפים לgmc סיירה ( דבל גנט , משאית קלה )
* הרמת מיכלי נפט 1000 ליטר מלאים * ( לצורך טיפול )
ועוד ועוד ועוד .....
אני משתמש איתו דיי הרבה , וחוץ מפין פציל שנעלם פעם ב ... הליפט עובד מצויין ומעולם לא נתקע .
כמובן שדרושה תחזוקה מידי פעם ( וזה נכון גם לגבי האורגינל ) .
אחת הקניות היותר טובות , כלי שימושי מאוד ( לפחות לצרכים שלי ) .
יש לי פארם ג'ק כבר כמה שנים. אולי 7 או 8 .
עבר כמה וכמה פעמים שימוש של רכב בגודל מלא, דיסקברי למשל .. ללא שום בעיה.
ניקנה ב ל.כ. ב 200 שח.
שום בעיה ...