צריך רעיונות, תמונות, המלצות, מידע של ניסיון אישי
אני הולך לבנות אחת כזאת עד סוף השבוע צריך את עזרתכם המקצועית והמהירה
תודה
Printable View
צריך רעיונות, תמונות, המלצות, מידע של ניסיון אישי
אני הולך לבנות אחת כזאת עד סוף השבוע צריך את עזרתכם המקצועית והמהירה
תודה
תן מבט בתמונות מתחרויות, יש פה לא מעט לינקים כאלה.
אני מאלה שדוגלים בתצורה של את-חפירה ולא במחרשה.. אבל כל אחד והחיבה שלו.
תודה רבה
צפיתי וראיתי לא מעט כאלו
אני מחפש דעות על מחרשות או אתי חפירה
רעיונות לבניה ניסיון אישי כושל או מוצלח
פתרונות יעילים להתקנה על הרכב, בניה במשקל הנמוך ביותר תוך שמירה על אמינות
חיפשתי שירשורים ספציפיים לזה ולא מצאתי אז הנה יש לנו אחד
אנא ממכם שיפכו את כל המידע שיש
השבוע זה ישמש אותי ואחר כך אני בטוח שעוד המון אנשים
קובי, תבוא אלי לסדנא ותראה גם מחרשה וגם כף.
תוכל לבדוק מה עדיף לך ולקחת מידות.
אם אתה מאזור חיפה אתה מוזמן לבוא ולהתרשם...
ברוך אני אגיע אני אוהב את הסדנא שלך ממש
תן לי יום ושעה כמובן אחרי העבודה ואני אצלך
כדרך אגב צלצלתי להזמין אותך לנסיעה על הג'יפ שלי אתה ממש קשה להשגה
ולא נעים לי לבוא כל הזמן להפריע ולשאוב מהסדנא שלך
אני רוצא לתרום משהו וגם אם תגיד לי להביא עוגה ושתיה לכל החברים שם לפחות ארגיש שעשיתי משהו חחחחח
יותר מהכל, ברוך אוהב עוגיות ומאפים - תביא להם קילו של מוצרי אפיה והם יבנו לך צפרדע סימן 5 עם תמונה שלך על הגריל, עשויה ריתוכים כמובן.
אולי זה ייתן לך רעיון...כמובן שאפשר לעשות את הכל מתקפל.
http://img41.imageshack.us/img41/2682/80430618.jpg
ליאור
ליאור, במחרשה שלך חסר מנוף שאמור לסייע לנווט לנעוץ את המחרשה בקרקע ולשמור עליה בזמן שמושכים עם הכננת - משהו כמו מה שהוספתי,כמובן במגבלות הציור, אבל אני מאמין שהבנת.
http://www.jeepolog.com/forums/attac...1&d=1258363729
שוב עניין המנוף החסר, מה גם שהמחרשה הזו נראית קטנה יחסית - צריך להבין שמדובר בכלי חילוץ לתחרות, תנאים אחרים לגמרי מאשר טיול
אמיר כמעט בכל המחרשות שראיתי אין מנוף או ידית מסוג כלשהו, זה המבנה של המחרשה שעושה את העבודה, ראיתי מחרשה כזו בדיוק בפעולה , תוקעים אותה עד כמה שאפשר באדמה , ברגע שהכבל מתחיל להימתח היא ננעצת עוד קצת באדמה עד שנתקעת , הכל תלוי בזוית שמכניסים אותה לאדמה לא תמיד זה מצליח בניסיון ראשון אבל בוודאות ראיתי כאלו עובדות ללא ידית.
בכף\את חילוץ המצב אכן שונה....
ליאור
ליאור,
מנסיון בתחרויות, לחץ הזמן ותנאי השטח מצריכים סיוע של אדם שינחה את הכף לחדור לקרקע ולקבל אחיזה, מנוף אחיזה מסייע רבות בעבודה הזו, מה גם שהוא מסייע לאדם לשמור שהכף תשאר בנתיב מסוים כאשר זו מנסה לסטות הצידה.
האלמנטים עצמם שהעלו כאן הם נכונים בצורתם אבל התוספת של המנוף יכולה לקבוע אם צוות ישאר תקוע במקום עוד שעות רבות לפעמים , או יחלץ בין רגע.
דרך אגב, אספיר/גתוס משווקים כאלה מוצרים עם מנוף והם התנסו במספר תחרויות עם הכלים.
לא ניסיתי בג'יפ, אבל יעיל מאוד בים (ועובד טוב בהדגמות לחניכים בחוף)- עוגן דנפורט, לא צריך עזרה, זורקים, מושכים והוא ננעץ לבד. השליפה קלה מאוד.
היכן להשיג - כל חנות לציוד ימי/יאכטות/דייג
http://cgate.co.il/seamanship/oganim/MarkII1.jpg
אחלה, אז בתחרות עבירות ימית הבאה אני אמליץ למתחרים :cool:
הכל נפלא עד עכשיו
יש תמונות וכמובן שעדיף להוסיף ידית לנעיצה וברגע זה גם הרעיון לעשות אותה מתפרקת (כאופציה)
יש למישהו פרטים יותר מקצועיים?
אני מדבר על משקל שצריך להיות לכננת מקצועית, על גודל שטח הכף כידי שתוציא לי את הרכב על בטוח תמיד
איזה חומר להשתמש? נשאר לי מעט משל הכלוב זה מתאים?
איזה זוית לשים את הכף ביחס למוט המושך? גם כדי שינעץ לבד יותר טוב וגם אחיזה טובה
האם כדאי להתעסק בבנית מחרשה מתקפלת או מתפרקת?
:shock:
והנה מה שיצא חחחחחחחח
1 משטחי הכף אני עדין לא יודע איזה גודל כדאי
2 חתיכות סקדיואל שנישאר לי
3 ידית אחיזה
4 סוף הכף נועד לשמש מעצור למחרשה ואחיזה שדולה יותר ומקום לרגל
5 שאקל לשליפה לאחר החילוץ
6 בזנט מרצדס עם חורים לחיבור הכבל ולכיוון מיקום הכבל על המחרשה
כמעט שכחתי a מבט מאחור
ו B מבט מהצד
ולאן אתה מחבר את כבל הכננת ?
אם חשבת על נקודה 5 בשרטוט אז זה לא טוב , השאיפה של הכף תהיה לצאת מהקרקע ולא להכנס .
נקודה 4 תהיה נקודה טובה יותר לעיגון .
ככל שידית האחיזה תהיה רחוקה יותר מהכף כך חיי הנווט/נועץ הכף יהיו קלים יותר (מומנט גדול יותר ) רק תדאג שיהיה אפשר לאחוז את הידית ובמקביל ללחוץ עם הרגל על הכף .
כאשר משנים את מיקום הכבל גם זוית המחרשה משתנה בהתאם
יהיו פעמים שהנווט יחליט למטה ולפעמים למעלה זה החישוב שלו
גם אם לא אשנה את מיקום הכבל בדרך כלל טוב לדעת שיש את האפשרות
אכן משפט מחץ. ליאור צודק ברמות שאתם בכלל לא מבינים.
לאחר עשרות שעות מחקר שכללו ניסויי החדרה וכמובן בדיקת משיכה, אני יכול לבשר לכולכם שהמחרשה הכחולה אשר משתתפת בתחרויות עם הרכב של אספיר, אינה מחרשה אחת, כי אם קבוצה של מחרשות שונות, המיועדות לתנאי קרקע שונים.
מחרשה לאדמה חולית אינה זהה לאדמת בוץ בשרון ואינה זהה לבוץ בעמק יזרעאל ואינה מתאימה לתחרות בבוץ קשה של תחילת אפריל.
לכל מחרשה זוית החדרה שונה, וצורת כנף שונה. לחול רך מתאימה זוית החדרה תלולה מאוד וכנף רחבה. לבוץ קשה של סוף העונה יש צורך בזוית החדרה נמוכה, וכנף צרה ומחודדת.
שניה לאחר סיום ריתוך המחרשה, יש לבצע ניסוי אמת. לאורך הזרוע של המחרשה, גובה הכננת ברכב, אורך ידית האחיזה של האיש שלוחץ על המחרשה, למשקל המחרשה וכו', יש השפעות מהותיות על אופן החדרת המחרשה לקרקע.
מעבר לכך, יש לזכור שהמחרשה הינה אמצעי עיגון אחד, ואינה מתאימה לכל סוגי הקרקע.
לאדמות כורכר יש צורך בעוגן "סיכות".
לבוץ טובעני יש צורך בעוגן קודח.
באדמות חמרה שימוש ב-DUCKBILL יהיה מהיר ואכותי.
בהצלחה,
קיד.
וואו אתה צודק זה הכי מקצועי
אבל איך נראה עוגן סיכות ומה זה עוגן קודח?
אפשר תמונות?
עוגן סיכות זה כמו שיש בצה"ל (אני חושב..): גוש מתכת עם 3-5 חורים שדרכם מחדירים יתדות (עם פטיש גדול) באורך מסויים.. וזה העוגן. היתרון שלו הוא שהוא מאוד יעיל ומאוד בטיחותי. החיסרון הוא שלוקח יחסית הרבה זמן לחבר אותו, ועוד יותר זמן להוציא אותו... ולכן לא אידאלי לתחרויות.
עוגן קודח הוא ספיראלה, שמחדירים אותה לאדמה כמו בורג. שוב, מאוד יעיל ומאוד בטיחותי, וגם קל מאוד להוצאה... אבל לא נראה לי אידאלי לתחרויות..
הייתי רוצה להבין כמה דברים שאולי לא קשורים למהות השרשור, אבל יתנו לי להבין יותר טוב במה מדובר.
ראשית מתי ואיך משתמשים בעוגן ?
האם יש עוגן שמתאים לכל סוגי הקרקע? (קראתי את התגובה של קיד, לכן אני שואל)
האם בן אדם בודד שייצא רחמנה לצלן לטייל לבדו, יכול להפעיל אותו לבד?
יש כאלה דברים בתור מוצר מדף?
או שזה יוצא יקר מידי?
אם יש , הבנתי שיש את העוגן שזורקים והוא נתפס לבד (הימי ,שניתן להשיג בחנויות לציוד ימי) לאיזה סוג שטח הוא יעיל?
בלי שום קשר , לך קומבינה - בהצלחה בתחרות !
בתגובה של קיד יש חלק מהתשובות עבורך
מחרשה בד"כ גדול \ מסיבי מידי - מחייב לפחות מפעיל 1 נוסף
תעשה חיפוש באתר וברשת על DUCKBILL , עוגן יתדות ובנוסף תקרה את ספר החילוץ של אבירם
גם פטיש 5 ק"ג ומספר בזנטים יעשו את העבודה בהרבה מקומות
יתדות יעודים אפשר למצוא אצל ל.כ.
חשוב בד"כ להשתמש ביותר מאחד - איך מופיע בספר.
שכחתם עוד אמצעי עגינה אחד, מאד חשוב בעיקר לרכבים קלים כמו של קובי -
לוקחים מוט פיתול של רכב כלשהו, רצוי בקוטר 25-30מ"מ, מחדדים אותו מאד בצד אחד ובצד השני מרתכים דיסקת מתכת עבה ולידה טבעת(או למשל יו בולט של קפיץ עלים), ואז מתקבל עוגן קל משקל, מהיר החדרה ושליפה, אשר יכול בקלות לספק עוגן יציב לרכב קל.
צריך רק פטיש מתאים או הלמניה להחדרה מהירה לקרקע. השליפה נעשית בקלות ע"י משיכה בכננת כשהרכב עומד כמעט מעל המוט התקוע.
העוגן הזה מתאים לרוב הסיטואציות, למעט חול דיונה טובעני או בוץ מלא מיים.
מעבר לכך מדובר בעוגן שקל מאד לשאת אותו בכל רכב, לשחרר ולחבר חזרה בלחץ של תחרות.
קובי - אם תמשיך להרגיש לא נעים(עיראקי סתום שכמוך...:razz:) ולא תבוא, לא תוכל לראות עוגן מחרשה רציני, עוגן כף נחמד וגם לא את המוט פיתול. כולם אצלי בסדנא.
תוכל גם לקחת את שלושתם ולהתאמן עליהם בכדי לראות מה מתאים ואיך להתקדם.
במחשבה שניה יש לך חצי מצרי, וזה לגמרי מאזן את הענינים....:cool:
מחכה לך ביום שישי. אם אתה מרגיש שאתה חייב לבוא עם משהו, אז אולי תביא איתך איזו טעימה ממשהו שאמא שלך בישלה/אפתה, למרות שידוע לי שהלחץ לקראת הפסטיבל גדול מאד, שכן גם אני סובל מהבלגאן :mrgreen:
מה שמעתי, אתה הולך לתקלט שם??
ברוך סגור
דיברתי עכשיו עם אמא ונראה מה אפשר יהיה לעשות
אני יגיע מחר בעזרת השם בכל אופן אני אשמח לעבוד עם המחרשה שלך ליפני שאבנה אחת וזה יתתן לי יותר רויר וזמן חחח
ביום שבת האחרון יצאתי לחפש בוץ המון בוץ
הגעתי לתעלה מלאה בבוץ
הבוץ היה רך מאוד ודביק ועדיין לא יורד לי מהרכב למרות השטיפה הרצינית והארוכה
הבוץ הגיע לי כמעט לכיסוי הגלגל ולמנוע לא היתה יכולת לסובב את הגלגל יותר
כמו שנאמר שקעתי עמוק עמוק בבוץ
יאללה לפתוח כננת ולשלוף מחרשה והמחרשה שנבחרה לאותו היום היא מחרשת האת שקיבלתי לניסיונותי
מברוך (תודה רבה)
האמת שלעבוד עם המחרשה אני עדיין לא יודע למרות שניסיתי לפחות 5 פעמים
המחרשה מחליקה החוצה ואינה ננעלת בבוץ
היתה רק פעם אחת שהצלחתי וזה היה כאשר גם הפעלתי את הכננת וגם ניסיתי לצאת מהבוץ למעלה ביחד
רק שהפעם היו 4 אנשים על המחרשה וגם הצליחו בקושי רב
המסקנה שלי היא שהמחרשה לא ננעלת בקרקע וצריך להשען עליה כל משך החילוץ
אני צריך עזרה עם זה
תנו לי טיפים הערות מסקנות בקיצור כל מה שיש לכם
תודה