-
גראנד שירוקי-מה באמת המחיר
שלום חבריי הפורום.
ניפרדתי מקיה ספורטא'ז והחלטתי ללכת על גראנד שירוקי (התאהבתי ברכב)מהשנתונים של 96 - 98 (עניין של תקציב).
התחלתי לבדוק ביד 2 ולהפתעתי ראיתי שאנשים מבקשים כ-10 עד 15 אלף ש"ח מעל המחירון.
מקובל מבחינתי שרכב משודרג (הגבהות,נעילות,צמיגים) יקבל את התוספת הזו אבל למרבה הפלא אני רואה רכבים סטנדרתיים שמבקשים הרבה מעל המחירון.
שאלתי היא...האם המחירים האלה משקפים את המציאות או שבפועל אין דברים כאלה???
יש לציין שעדיין לו התקשרתי לאף אחד אני עדיין בשלב הגישושים.
אנא שתפו אותי מניסיונכם.
תודה מראש עמית.
-
תגובה להודעה: גראנד שירוקי-מה באמת המחיר
כמי שמנסה למכור גראנד משופר....
רכב לא משופר במקרה הטוב יקבל מחירון או ליד לדעתי..
-
תגובה להודעה: גראנד שירוקי-מה באמת המחיר
עמית ..
תלוי מאוד מה מצב הרכב ?
אם הרכב שמור בפנים, בחוץ ומכני מתוחזק, תקין עם היסטוריית טיפולים מעודכנת.
יש מה לדבר על קצת מעל המחירון (אגב, נדיר למצוא כלים ממש שמורים, אין יותר מדי על הכביש).
וההיפך הוא גם נכון, כל בעייה ברכב תוריד את מחיר המכירה, לכן שווה לבדוק טוב טוב את הרכב.
-
תגובה להודעה: גראנד שירוקי-מה באמת המחיר
אני אנסה לענות תשובה מנומקת..
אני כרגע הבעלים של גראנד צ'ירוקי 96 ולפני זה היה לי גראנד צירוקי 97 ולפניו עוד גראנד צ'ירוקי 97.. כך שהייתי בצד המוכר והקונה לא מעט פעמים.. מה גם שעזרתי למספר חברים לחפש, לבדוק ולקנות גראנד צ'ירוקי.
בגדול, כשהתחלתי גם הגראנדים לפני כמה שנים, הרכב היה עם מחירון גבוה (יחסית ל SUV מאותן שנים) ולא היה מוכר כרכב שטח אלא כרכב עירוני מפואר. באותן שנים היה ניתן לקנות גראנד במצב מעולה ב 15 אלף מתחת למחירון (ולראיה - הגראנד הראשון שלי נקנה ב 55 אלף כשהמחירון היה 69)
בערך לפני שנה וחצי הג'יפ החל להדרדר במחירון בצורה היסטרית - כל חודש 2000-3000 ש"ח ובחודש אחד צנח המחיר שלו מ 53 אלף ל 41 אלף !!! כאן לדעתי החל המפנה בסחירות של הרכב.. כל בעל גראנד שפוי בדעתו החליט להתעלם מהמחירון ולמכור את הרכב לפי ראות עיניו ולפי המצב בשוק כך שרכבים שהיו שווים 41 אלף במחירון נמכרו למעשה במחיר של 55 אלף.
מה לעשות ומאד ועד היום הרכב צנח עוד ועוד עד שהגיע למחיר לא ריאלי בעליל.. לדוגמא: הרכב שלי שווה מחירון 30 אלף. אני שילמתי עליו בערך פי 2. מה לעשות - אין ארוחות חינם.
אגב, אחרי שראיתי כבר בערך עשרים גראנדים שמוצעים למכירה במהלך התקופה האחרונה אני יכול להבטיח לך שאין גראנדים במצב טוב שנמכרים מחירון וגם לא קרוב למחירון.
מה שכן, אפשר למצוא לא מעט גראנדים במחיר מחירון ואף פחות ממנו אבל כולם (ללא יוצא מן הכלל) פחי זבל על גלגלים.
עצתי לך: תשקיע טוב בחיפושים, תסנן הרבה בטלפון (ע"י כך שתשאל את השאלות הנכונות והרלוונטיות לרכב) ולבד תבין שבשביל גראנד טוב תצטרך לבלוע את הצפרדע, להרגיש "פראייר" ולשלם יותר מהמחירון.
עוד דבר - יש הבדל במחיר בין גראנדים בשנים 93-95 ל 96-98. הרכב שונה ואני ממליץ (מבלי לפגוע בזיו או באף אחד שמנסה למכור גראנדים ישנים יותר) ללכת על הבציר המאוחר יותר. הם עם גימור יותר יפה ואיכותי מבפנים, מגיעים עם סרן דנה 44 אלומיניום וטרנספר נעול מרכזית ועם עוד שינויים קטנים אחרים שעשו לרכב רק טוב.
וכמה מילות עידוד... אם תמצא גראנד טוב, ותשפר אותו ברמה סבירה לשטח (הגבהה מינימום 3 אינץ ומנתקי מייצבים) אתה תגלה רכב שעובר בכל מקום בקלות ובאלגנטיות, תגלה פתיחות מתלה שלא חשבת שקיימות ותהנה מנוחות כביש שרק האמריקאים יודעים לתת.
-
תגובה להודעה: גראנד שירוקי-מה באמת המחיר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
zik5
כמי שמנסה למכור גראנד משופר....
רכב לא משופר במקרה הטוב יקבל מחירון או ליד לדעתי..
אני אספר סיפור, מקווה שתבין את המסר.
אחד הלך ברחוב פוגש חבר שלו הולך ולידו סוס חום עם כתם על המצח. שואל אותו, מה אתה עם הסוס? מספר לו החבר שהסוס, עוזר בעבודות הבית מכבס, מדיח כלים מאכיל את הילדים מקפיץ אותם לחוגים בקיצור, חלום על 4 רגליים.... ובסוף מספר לו שעלה לו בסך הכל 50000 דולר.
אומר האיש לחבר, וואאללה, 50 אלף ? לא כסף. תמכור לי ?!, אומר לו אמכור לך ב 60000 ...
מוציא הבחור 60 אלף ומשלם בלב חפץ.
אחרי שבועיים נפגשים שוב, שואל המוכר, נו, איך הסוס?
אומר הקונה- חרא, כל היום אוכל עשב, פרחים שלי של השכנים מחרבן בכל פינה, בועט בכל מישמתקרב אליו... בקיצור - סוס.
אומר לו המוכר לקונה ששש... אם תמשיך לדבר ככה, איך תמכור אותו ?!
אתה מנסה למכור רכב מצויין כבר מעל לשנתיים [למיטב זכרוני] מאובזר ומדוגם היטב. משום מה לא מצליח ועכשו אתה גם "עוזר" לעצמך.. . במקום לעלות על הגל ...
מה יהיה ?
ולעצם העניין, עם כל חדוות היצירה שיש בשיפור עצמי של גרנד, ויש לא מעט, עדיין כלכלי הרבה יותר לקנות משהו מוכן. הסיכוי גם יותר גבוה שתמצא משופר שמור ומטופל היטב מאחד סטנדרטי כזה.
וצודק קובי לחלוטין, קשה למצוא אחד טוב, ומטופל במצב טוב. אז אם מצאת - תשמח. זה יחסוך לך ה מ ו ן כסף בהמשך. צודק גם לגבי עניין השנתונים ...
בהצלחה וברוך הבא,
-
תגובה להודעה: גראנד שירוקי-מה באמת המחיר
תודה רבה לכולם על העזרה וההכוונה......
הבנתי שלגראנד סטנדרטי אני לא אמור לשלם יותר ממחירון פלוס מינוס.....אבל על אחד משופר כמו שכתבתי בראשית דבריי צריך ולפי דעתי גם מגיע......אבל לך תתווקח עם בעל הרכב ותשכנע אותו שהרכב שלו צריך תיקונים שיוריד מהמחיר עלכך.
יעקב 80 ....כבעל רפרטואר ארוך בנושא מכירה ורכישה של גראנדים....לפי דברייך יש המון פחיי זבל על גלגלים.....לצערי אין לי יידע במכונאות כך שמילבד לקחת את הרכב לבדיקה אצל מוסך כזה או אחר אין לי היידע לסנן רכבים בטלפון.....כניראה שתידרש סבלנות וזמן.
מוכרים לי יכולתיו של הגראנד כאשר הוא משופר הן מהשטח והן מיצפיה בסירטונים ברשת וגם ממיפגש אינדיאנים שצילמתם.....אין ספק שלכך אני מכוון שאני בוחר בגראנד....נוחות ואיכות בשטח.
לאחר הרבה שעות של קריאה בפורום הבנתי שאני צריך ללכת יותר בכיוון של 96 -98 בגלל הדנה 44 והגיר שטיפה שודרג ועוד כל מיני פלסטיקה וצעצועים.
אשמח לכל עצה בנושא הרכב.
עמית.
-
תגובה להודעה: גראנד שירוקי-מה באמת המחיר
אבל....נגד זה שלקונים פוטנציילים לשלם מעל מחירון מרגיש להם כאילו במקרה הטוב יצאו פריירים
ובמקרה אחר חושביים שמנסים לגנוב אותם. אני לא יכול לחנך אף אחד...
קונים חושבים שישפרו בכמה אלפי שקלים...
אבל בסף מצב השוק קובע תמחיר...אני יודע כמה דרשתי בעבר ..ולא קיבלתי..אני יודע שהרכב שלי במצב מצויין,אני יודע שבכלל זה רכב מצויין,אני יודע שהרכב הבא שלי יהיה wj בגלל שאני מרוצה מה-zj .
מישהוא פרסם היום גראנ נעול כפול...ומוגבה ב-30000 אתה חושב שהוא מעוניין לקבל מינמום על הרכב שלו?
או שפשוט לא מצליך למכור..
ובהתיחס לסיפור שלך....אני לא מוכר לוקשים...אולי אם הייתי סוחר כבר הייתי מוכר.
ווולעמית שים לב רוב הגראדים מד הקולמטרים הוא במייל ולא בקלומטרים כמו שהרבה מוכרים מצייינים.
-
תגובה להודעה: גראנד שירוקי-מה באמת המחיר
עמית דנה 44 ...לא ניתן לנעול ..למעט סוג נעילה אחד שיצורה הופסק...
-
תגובה להודעה: גראנד שירוקי-מה באמת המחיר
עמית
אני יכול להמליץ לך לחפש גרנד מושקע ומשופר ויש כאן לפחות 2-3 כאלה שעומדים למכירה.
אתה מקבל ה מ ו ן תמורה לכספך, ואני לא נכנס כעת לסוגיית המחיר.
כל גרנד שעומד למכירה [מהמשופרים] עבר השקעה מאסיבית ביותר ומי שרכש נעילת ARB יודע על מה מדובר.
לכן, ובמיוחד אם אתה מתחיל [בעולם הגרנד..] קנה אחד משופר. תמיד יהיה לך מה להוסיף, רק שככה תחסוך הרבה ממון.
ואם תזדקק לעזרה, אל תהסס, יש פה רבים שישמחו לחלוק איתך מידע, ועזרה.
-
תגובה להודעה: גראנד שירוקי-מה באמת המחיר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
zik5
עמית דנה 44 ...לא ניתן לנעול ..למעט סוג נעילה אחד שיצורה הופסק...
דנה 44 אלומיניום ניתן לנעול עם הנעילה המתאימה.
לרונן גניסלב יש עדיין אחת כזאת זמינה על המדף. חדשה, לא הורכבה מעולם.
ועדיין עדיף 44 אלומיניום על 35C.
והכי חשוב עם ההגבהה המתאימה, אין צורך בנעילה. . .
-
תגובה להודעה: גראנד שירוקי-מה באמת המחיר
יש נעילה לדנה44 אלומיניום.
הAUSSI LOCKER הפסיקו לייצר, נכון.
אבל כבר מזמן יש יצרן אחר בשם LOKKA.
אין בעייה של זמינות נעילה.
-
תגובה להודעה: גראנד שירוקי-מה באמת המחיר
אגב, דע לך עמית שזה די נדיר למצוא גראנד במצב טוב. לפני שרכשתי את האחרון חיפשתי גראנד יותר חדש (2000-2002) וראיתי במשך 3 חודשים רק פחי זבל. פשוט לא היה משהו אפילו סביר..
למה אני מספר לך את זה? כי במקרה יש ביד2 גרנד מעולה, או לפחות היה מעולה לפני שנה כשחבר שלי שקל לקנות אותו.
מדובר בגרנד שנת 97 מטבריה עם 185000 ק"מ והבחור דורש היום 47. אני לא יודע מה המחירון (זה עד כדי כך לא מעניין אותי בגלל חוסר הרלוונטיות שלו) אבל אם הוא באותו מצב שהיה לפני שנה - אז יש לך את המלצתי.
אם תרצה עזרה דבר איתי
קובי 054-7719106
-
תגובה להודעה: גראנד שירוקי-מה באמת המחיר
ועוד עזרה לגבי עלויות....גיר משומש 2500 ש"ח,מנוע 4000 משופץ\פרוק כ-5000ש"ח
ARB לדנה 35 כ-8000ש"ח כולל התקנה... arb לסרן קידמי כ-7000 ש"ח.
קיט הגבהה כ-8000 ש"ח,טראנספר משומש כולל התקנה 4000 ש"ח. הגדלת ממיגים כ-3000 ש"ח.
תיקון סאן רוף הרבה מאד שקלים..
ועכשיו תחליט לבד כמה חשוב לך שיפורים,וכמה אתה מוכן לשלם .
-
תגובה להודעה: גראנד שירוקי-מה באמת המחיר
יעקב''דע לך עמית שזה די נדיר למצוא גראנד במצב טוב. לפני שרכשתי את האחרון חיפשתי גראנד יותר חדש (2000-2002) וראיתי במשך 3 חודשים רק פחי זבל. פשוט לא היה משהו אפילו סביר..''
אתה מוכן להסביר למה הכוונה "פחי זבל" ..??
-
תגובה להודעה: גראנד שירוקי-מה באמת המחיר
כאלה שאתה בא לראות אותם וכבר מרחוק אתה רוצה לעשות סיבוב פרסה ולחזור על עקבותיך.
דוגמאות:
שנת 2000 יד 1, 126000 ק"מ. מתל-אביב. מבחינתי יד 1 וגר בתל אביב זה אחד שהיה פעם עשיר וקנה אותו ולכן האוטו לא היה בשטח. אשכרה רדפתי אחרי הבן-אדם שהיה אנטיפת מושלם בטלפון וכל פעם שרציתי לראות את האוטו הוא אמר שאין לו זמן.. בסוף ראיתי אותו.
ה 126000 ק"מ - מייל... האוטו דפוק מכל הכיוונים מבחוץ, מבפנים נראה כאילו הבן אדם קבלן בניין ששתמש בו במקום בטנדר - האוטו נראה גיהנום. המנוע מתקתק ועובד לא עגול והיות והוא גם דרש מעל המחירון לא טרחתי אפילו לבדוק יותר לעומק.
שנת 2001 יד 2, "הכי שמור שיש", גם בתמונה נראה לא רע.. הגעתי (שוב לתל אביב) כדי לראות רכב שחור שרוט ועם דפיקות בכל חלקי הפח, דיפוני הדלתות שבורים ומשוחררים, קרעים בדלת, סיגריות ששרפו את הגג, חורים בדש, חשמל כסאות לא עובדים, כסאות קרועים ועוד... מלמטה האוטו נראה גיהנום, הכל נוזל ורופף, עיקומים מלמטה ופציעות רבות, סני הסרנים מרעישים במהירות של 40 קמ"ש כבר. הבנאדם רצה 2000 מעל המחירון (77 אלף), אמרתי לו שלא יעלב אבל אני מציע לו 30 אלף ועדיין מרגיש שאני עלול להדפק מהעניין.
יש עוד סיפורים..
-
תגובה להודעה: גראנד שירוקי-מה באמת המחיר
חבל שאנשי המרכז לא מוכנים להצפין בשביל אוטו טוב....
-
תגובה להודעה: גראנד שירוקי-מה באמת המחיר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
zik5
חבל שאנשי המרכז לא מוכנים להצפין בשביל אוטו טוב....
זיו, נתתי לך את הדוגמאות היותר בולטות לפחי זבל.
מבחינתי, פח זבל זה כל גראנד שבמעמד הקניה אתה כבר רואה השקעה מיידית של יותר מ 7000 שקל (לא לצורך שיפורים), וזה לא משנה אם מדובר בתיקונים מכניים או אסתטיים.
-
תגובה להודעה: גראנד שירוקי-מה באמת המחיר
יש לי חדשות בשבילכם, בתור מי שמחפש רכב כבר מספר חדשים , לא פשוט למצוא suv משומש ששווה את המחיר שדורשים עבורו.גראנד או לא גראנד,
לשלם 200 אלף + על לנדקרוזר 2007 עם 270 אלף ק"מ נשמע לכם הגיוני ?
לשלם 140 על פטרול 03 עם מנוע שספק אם ישרוד עד הקיץ ?
טויוטה 75 שנת 98 ב 100 ? רכב ממכרז עם 400 אלף ק"מ שבמקרה הטוב עבר צבע ...
בהתחשב במחירים שדורשים עבור טויוטות, איסוזואים דיזל שמורים עם ריסק להחלפת מנוע בתקופת הבעלות נראים לי פתאום מאד משתלמים...
לא יודע אם קיימים גראנדים סטנדרטיים במצב מעולה, את שלי 98 קניתי בזמנו עם 120K מטופל לפי הספר ב 86K, הוא היה עם מערכת מתלים גמורה, צמיגים גמורים, מצבר מת ושריטות בפח, סרנים מרעישים ,אבל היה הכי שמור שיש. מכרתי אותו כעבור שלוש שנים אחרי השקעה של 50K עם מתלה חדש ומשופר, גלגלים נורמאלים, סרנים משופצים ונעולים, גלי הינע וטרנספר משופרים ועוד ועוד... ב 70K בלבד, רכב סוף. המחירון היה סביב 50 אני מניח והטלפון צלצל לעיתים נדירות.
אני מציע להתעלם מהמחירון ולהשוות מחירים לרוחב - מה אפשר לקנות בסכום דומה, ומהי ההשקעה הנוספת הדרושה לרכב. + לשקלל את עלות התיקון של מחלות ידועות לרכב כזה לכשיצוצו. תגיד איזה רכב אחר בא בחשבון ואתן לך המחשה.
לגראנד אגב יש מקדם הנאה גבוה - לא יעזור כלום, רוב הכלים היפאנים משעממים ומבאסים למרות שהם ממש נכונים מהרבה בחינות. איסוזו טרופר או טראנו במקרה שלי נראה לי פונקציונלי לגמרי, יש מבחר, מחירים שפויים, מחלות ידועות. הייתי קרוב מאד לשים יד על איסוזו בנזין יד ראשונה עם מעט ק"מ כבר מספר פעמים, אפילו על איסוזואים דיזל אחרי מנוע חשבתי ברצינות שלא לדבר על טרנואים - אבל אני לא רואה את עצמי נהנה מרכב כזה. זה נכון באותה מידה לגבי פראדו/לנדקרוזר רק שהמחירים שלהם ביחס לתמורה הם הזויים לחלוטין אז הם לא באים בחשבון.
לעומת זאת - לנדקרוזר 80 מחורבן שנת 96 שמוצע למכירה בסכום מפולפל שאינו משקף לחלוטין את מצבו, ממש כן... או פטרול (נקווה שלא יתפוצץ לי דווקא היום המנוע) גם כן...
-
תגובה להודעה: גראנד שירוקי-מה באמת המחיר
כתמיד,
המחיר הוא מה שאתה מוכן לשלם,כמובן,
מול מה שהמוכר מבקש.
אני מוכר גרנד 94,זה שהוזכר כאן לפני כמה תגובות, ב30k, כרגע כי קניתי אוטו אחר. לדעתי במצב טוב, במחיר ריאלי, אבל המוזר הוא שמעבר לטלפון, אנשים לא באים אפילו לראות.
חוצמזה, כמו שנאמר, מחיר המחירון ירד בעשרות אחוזים בשנה-שנתיים האחרונות, מה גם שהמחירון לא ממש משקף ערך ברכבים כאלו, שערך התוספות מגיע ליותר מחצי מחיר המחירון
רז
-
תגובה להודעה: גראנד שירוקי-מה באמת המחיר
ללא קשר לרכב כזה או אחר,
לעיתים דומני שבעל הרכב חי בסרט מסויים כשזה נוגע לרכב שלו.
מה שמעניין מבחינה פסיכולוגית הוא שאותו אדם, שעד אתמול, בבואו למכור את הרכב שלו, שכנע את כל העולם ואישתו שמחיר המחירון לא משקף, ועל תוספות צריך לשלם, ומי שרוצה לקנות ב"מחיר השוק" שילך ללוי יצחק שימכור לו במחיר שחיטה, וכו' וכו'.
יום אחר כך, המנגינה משתנה לחלוטין: "יש מחירון" ו"איך הוא לא מתבייש לבקש על הגרוטאה הזו מחירון".
אבל אפשר להבין את הפסיכולוגיה הזו. אם קניתי רכב מסויים, והחלפתי לו בולמים וקפיצים (נגיד עשיריה) צמיגי MT חדשים (יאללה, עוד 3 מינימום) ולסיום עוד חמישיה או עשיריה ל"יישור קו" (מושג מפגר שמשמעותו - בוא נתקן את מה שצריך לתקן), אז מן הסתם שמתי בערך עשרים אלף ש"ח על האוטו.
מכאן ואילך, אני מתמחר את האוטו שלי בעשרים מעל מה שקניתי אותו. ונניח שהחלטתי למכור את הרכב, אוי לו לקונה שיעז לא להודות לי ולהעריך את השיפורים ששמתי בעשרים אלף ש"ח (מהנטו!).
אבל האמת צריכה להיאמר, שעשרים אלף הש"ח הנ"ל היו לא יותר מתחזוקה רגילה, שבמקום להיפרש על תקופה ארוכה, "נפלה"*ברגע אחד.
(גם כן "נפלה", חלק באמת היה צריך להיות מוחלף, נניח צמיגים אחוריים, אבל אני רציתי MT 31, אז החלפתי את כולם.
מתלים, לא חייבים, אבל "לרכב כזה לא תשים דה-בסט?" בקיצור, מהעשרים אלף נניח שחצי הוחלף מסיבה מכאנית, וחצי מסיבה פסיכולוגית).
ולבסוף, נכון שיש לרכב צמיגים חדשים (כבר 8 חודשים הם חדשים) ומתלים משופרא דשופרא, אבל רבותי, אלה לא תוספות. כל רכב צריך צמיגים ומתלים, נכון? אז הצמיגים המשובחים והמתלים המעולים, לכל היותר יכולים לשמש כנקודות זכות לרכב. (אלא אם כן אני מעמיד בפני הקונה את האופציה להחזיר את הצמיגים והמתלים הישנים - בהנחה שהם תקינים).
אז זהו רבותי:
לכם המוכרים, תרדו מהעצים. מה שדוחף את ערך הרכב שלכם למטה הוא השוק. כן, כן, השוק של אדם סמית והיד הנעלמה שלו. אם פראדו 99 שווה 65 אלפי שקלים, קחו את כל שאר היפנים מאותה שנה (ואפילו קדימה) ותורידו עשיריה. צר לי, אני יודע ששקניתם את הפאג'רו שלכם ב 125. צר לי, עברו שלוש שנים והשוק עשה את שלו, לא מתאים לכם למכור כזה רכב "בובה" ב 60? תישארו איתו. כדאי לכם, הוא "בובה" של רכב.
לכם הקונים, שני טיפים קטנים:
בבסיסה של העסקה, כל עסקה, מצוי מצב היסוד (שדומה באופן מפתיע למצבו של כל בחור בן עשרה החושק במחמדיה העטופים בבד של הכוסית של השכבה), מה שרלוונטי הוא הכסף שינתן כתמורה לעסקה, ועד שלא קניתם, הוא בכיס שלכם ואתם בצד המנצח. (מי שממשיל את הכסף גם לסיטואציה של בן העשרה, כנראה שמחמדיה של זו שהוא חשק בה עדיין שולטים בו, ואני מרשה לעצמי להמר שגם אז הוא לא הצליח להניח ידו על את אשר חפצה נפשו ועד היום הוא אידיוט).
הטיפ השני,
תגידו למוכר בנון שלנטיות שאתם מבינים שהמתלים המשובחים שוווים בעיניו הרבה כסף, ומבחינתכם הוא יכול להחזיר את הישנים (אם הם תקינים) ולמכור את ה"משובחים" שלו בשוק החופשי לפי הערך שהוא ציין בפניכם. רק המחשבה על לפרק, להשיג ישנים וכיו"ב, תוריד אותו מהרעיון - באחריות.
יאללה, לכו תיזכרו בזאת, שהיתה ב: יא' 2... מושלמת, בחיי...
יוני5
(על קונים, מוכרים, צמיגים, מתלים וזכרונות ילדות)
-
תגובה להודעה: גראנד שירוקי-מה באמת המחיר
חברים יקרים.....אומרים "מכל מלמדיי השכלתי" וזה נכון נתתם לי המון חומר למחשבה ולעשיה
מפני שאני נעול על הרכב הזה.
יעקב היום דיברתי עם הבחור מטבריה בטלפון והוא אמר לי שהוא כניראה סוגר עם מישהו היום
ואתה אומר שכבר ליפני שנה דיברתה איתו על הרכב.......מה... כל כך הרבה זמן הוא מנסה לימכור???
אין ספק שעדיף רכב מוכן לשטח (הגבהות נעילות צמיגים) על פניי רכב "בתול" שלא "ראה" שטח
אבל יש רצוי ויש מצוי ועל פי זה ניתקדם......השטח לא זר לי אני למדתי על בשרי מהי האחזקה לרכב שעובד לא קל בשטח.
קדם כל נתחיל לחפש מ-96 ועד 98 (עדיפות ל 5.2 )למרות שראיתי לפחות 2 רכבים מדהימים מודל 95 (אחד מהם נעול כפול)
שוב תודה רבה לכולכם....עמית
-
תגובה להודעה: גראנד שירוקי-מה באמת המחיר
ברמות המחירים האלו, קנה רק רכב מושקע !
אל תעיז לקנות סטנדרטי ולתקן לאט, אתה תשלם על כך ביוקר.
הסיבה שאני מציין את זה היא שחרשתי את שוק הגראנדים לפני ארבע וחמש שנים וכבר אז לא מצאתי כלים סטנדרטיים במצב נסיעה. פשוט כי חלק מהמכלולים לא שורד את המאה אלף ק"מ ובטח לא את המאתיים. מדובר בעיקר על המתלים והסרנים - הקפיצים והבולמים גמורים כך שהנסיעה היא בלתי נסבלת, הסרנים נגמרים מחוסר שימון של המייסבים. הצמיגים קטנים מדי לנסיעת שטח. רכב עם מתלים משודרגים ובמצב טוב + צמיגים במידה נורמלית ברשיון יחסוך לך המון כבר בשלב ראשון. אם יש נעילות דיפ' והסרנים שופצו - נותר לך רק לבדוק את מצב המנוע והגיר ולנסוע לשלום. במחיר של 40 K אל תחשוב פעמיים.
-
תגובה להודעה: גראנד שירוקי-מה באמת המחיר
יוני אנחנו לא מדברים על ישור קו ולא על תיקונים ברכב שמחזירים תרכב למצבו המקורי ...רק במצב תקין...
מדובר על שינויים שבוצאו לטובת שיפור יכולת שטח !!!! שיפורים שמחירם עשרות אלפי שקלים ...במקרה שלי יותר ממחיר האוטו במחירון. אז מי שלא צריך שיפורים שיחפש רכב סטנדרטי במחיר מחירון..
-
תגובה להודעה: גראנד שירוקי-מה באמת המחיר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ניר ל
ברמות המחירים האלו, קנה רק רכב מושקע !
אל תעיז לקנות סטנדרטי ולתקן לאט, אתה תשלם על כך ביוקר.
הסיבה שאני מציין את זה היא שחרשתי את שוק הגראנדים לפני ארבע וחמש שנים וכבר אז לא מצאתי כלים סטנדרטיים במצב נסיעה. פשוט כי חלק מהמכלולים לא שורד את המאה אלף ק"מ ובטח לא את המאתיים. מדובר בעיקר על המתלים והסרנים - הקפיצים והבולמים גמורים כך שהנסיעה היא בלתי נסבלת, הסרנים נגמרים מחוסר שימון של המייסבים. הצמיגים קטנים מדי לנסיעת שטח. רכב עם מתלים משודרגים ובמצב טוב + צמיגים במידה נורמלית ברשיון יחסוך לך המון כבר בשלב ראשון. אם יש נעילות דיפ' והסרנים שופצו - נותר לך רק לבדוק את מצב המנוע והגיר ולנסוע לשלום. במחיר של 40 K אל תחשוב פעמיים.
X2
אחד הדברים הכי מטופשים לדעתי זה לרכוש רכב בן 12-15 שנה ש"לא ראה שטח" ולהשקיע בו את מחיר הקיט, הנעילות, המיגונים, הצמיגים והג'אנטים. טרנספר, גלי הינע, ים של שעות עבודה, זמן מוסך,ריצות במשרדי ממשלה, כיווני פרונט רישום צמיגים!! שזה בעייתי מאוד, ולהגיע לסכום מטורף שאולי שווה להשקיע על רכב של 100K אך לא על רכב של 40K.
אני עשיתי זאת פעמיים, וזה לא כל כך כיף.
-
תגובה להודעה: גראנד שירוקי-מה באמת המחיר
לוקח את כל מה שאתם כותבים לתשומת ליבי !!!
רק חבל שאין מיבחר בשוק בשנתונים של 96-98 ......תקנו אותי אם אני טועה הלוח היחיד שמוכר היום זה יד 2 ושם המצב קצת בעיתי כרגע.
יש מודל 95 (אולי של אחד החברים פה) ניראה סוף בתמונה + התוספות אבל זה יהיה כאופציה שניה אחרי שניבדוק את השוק במהלך התקופה הקרובה.
שוב תודה גדולה על העזרה שלכם.....עמית
-
תגובה להודעה: גראנד שירוקי-מה באמת המחיר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
zik5
יוני אנחנו לא מדברים על ישור קו ולא על תיקונים ברכב שמחזירים תרכב למצבו המקורי ...רק במצב תקין...
מדובר על שינויים שבוצאו לטובת שיפור יכולת שטח !!!! שיפורים שמחירם עשרות אלפי שקלים ...במקרה שלי יותר ממחיר האוטו במחירון. אז מי שלא צריך שיפורים שיחפש רכב סטנדרטי במחיר מחירון..
צביקה,
אם אתמול החלפת מערכת מתלים ממערכת תקינה וטובה לאחת משופרת, נניח שאני מבין.
אבל ברוב המקרים אתה מחליף כי הקודמת סיימה את חייה ומה לעשות, הרבה יותר הגיוני לשפר.
אז זה ששמת ב 20000 ש"ח מערכת מתלים טובה, זה עדיין לא אומר שהרכב שווה 20000 ש"ח יותר.
כמה היתה עולה מערכת מתלים חדשה (צריך להחליף את הקיימת הלא תקינה, נכון?) זהה למקורי? לא רחוק מזה.
מה גם שזו לא בדיוק תוספת. רכב חייב מערכת מתלים כלשהיא.
כנ"ל צמיגים.
נעילות, נכון. הוספת. אז מה, את זה הוספת כי אתה רצית, השתמשת בזה 4 שנים ועכשיו אתה רוצה "לגלגל" את העלות עלי?
וכן הלאה וכן הלאה.
בפועל צביקה, מה שאתה מתאר הוא מקרה פרטי של סוגיה אופיינית לרכב ישן. תיקונים, שיפורים ותחזוקה שוטפת עולים הרבה יותר גם בגלל גיל הרכב וגם באופן יחסי.
חיישן ניגוב התחת של מרצדס, שעולה 12500 ש"ח מהווה 1% ממחירה של AMG 500 חדשה אבל אותו חיישן מהווה 20% ממחירה של מרצדס פשוטה יחסית בת 6 שנים.
זו גם הסיבה שרמי כתב את מה שכתב. קנה רכב משופר, כי תחסוך הרבה מהעלות.
ומעבר לכל יש את העניין הכלכלי. אם כמו שנכתב אתה מנסה למכור את הרכב שנתיים, אז ירידת הערך שהרכב שלך חטף בשנתיים האחרונות בתוספת ירידת האטרקטיביות שלו, עלתה לך הרבה יותר ממה שהיית "מפסיד" במכירה רגילה לפני שנתיים.
אם אתה לא מוכן לרדת לזנות במחיר (זנות מבחינתך) לדעתי יש לך שתי אופציות:
1. להישאר עם האוטו. השקעת בו כל כך הרבה, הוא תקין ואמין - תישאר איתו
2. תפנים שכך קשה למכור אוטו, תפרק כל תוספת שאפשר ותמכור אותן בנפרד.
לדעתי הרבה יותר פשוט להתפשר במחיר מאשר להתחיל לפרק חצי אוטו, אבל זה כבר שיקול שלך.
בברכה,
יוני5
-
תגובה להודעה: גראנד שירוקי-מה באמת המחיר
יני אני כותב בהתייחס לשאלה של עמית.
הכוונה שלי שלא ירוץ לקנות רכב שיראה לו זול ויהיה ללא שיפורים.כי מה שנראה לו יקר יתברר כזול מאד אם יתחיל לשפר רכב בסיסי.
.ב הרכב לי לא למכירה שנתיים...וכל השנויים שבוצאו הם רק מרצון ולא בגלל בעיות שהיו קימות.ואני למשל לא מבקש 1\3 אפילו משפורי הרכב...
-
תגובה להודעה: גראנד שירוקי-מה באמת המחיר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
zik5
יני אני כותב בהתייחס לשאלה של עמית.
הכוונה שלי שלא ירוץ לקנות רכב שיראה לו זול ויהיה ללא שיפורים.כי מה שנראה לו יקר יתברר כזול מאד אם יתחיל לשפר רכב בסיסי.
.ב הרכב לי לא למכירה שנתיים...וכל השנויים שבוצאו הם רק מרצון ולא בגלל בעיות שהיו קימות.ואני למשל לא מבקש 1\3 אפילו משפורי הרכב...
היא הנותנת. כולנו מבצעים את מירב השיפורים מרצון ועלותם של השיפורים, שהיא פחות או יותר קבועה, מהווה אחוז אדיר מערך הרכב ככל שהרכב ישן יותר.
אבל כשאתה מבקש לממש את ערך התוספות, אתה מגלה שאתה מבקש מחיר שהוא גבוה באופן בלתי פרופורציונלי למחיר האוטו.
ולפעמים באמת כדאי למכור את התוספות והשיפורים, ולגבות 10,000 ש"ח על הרכב הבסיסי המשמש כ"קולב" לתוספות :D:p
יוני5
-
תגובה להודעה: גראנד שירוקי-מה באמת המחיר
גם אני מחפש רכב מזה מספר חודשים - ריינג' רובר או גראנד.
בניגוד לכמה אחרים שכתבו כאן, למרות שראיתי כמה "בונבוניירות", אני דווקא ראיתי כמה כלי רכב סבירים ויותר מזה (אבל המחיר...).
אני מסכים לחלוטין עם יוני.
הרבה יותר קל לחיות ולהשלים עם כל מיני תקלות/גיעוקים של הבונבוניירה שלך, שמשרתת אותך בנאמנות (פחות או יותר) מזה מספר שנים, מאשר לקבל את העובדה שאותן תקלות (שבחרת לא לתקן ולחיות איתן) "שוות" כסף במכירה - "מי צריך חימום בישראל"/"המנוע עובד ככה (עם רעשי נקישה) כבר יותר משנה - כלום לא קרה"/"פעם בחודש מוסיפים שמן וזהו. ככה זה כל הריינג'ים"/"הדפיקות והפגושים השבורים - נו, זה לא רכב חדש"/"הנורה הזו (CHECK ENGINE) כל הזמן דולקת. במוסך אמרו לא לגעת"/"זה (נורת ABS) רק חיישנים. זה שום דבר. האוטו נוסע בובה (ועוצר???)" ועוד.
זו גם נאיביות (בלשון המעטה) להתעלם מהמחירון.
המחירון הוא קנה מידה ואם נרצה או לא, הקובע.
קל מאוד לחיות במגדל שן וירטואלי ולהכריז שבשבילך (בעיקר כשאתה המוכר) המחירון לא קובע כלום.
משום מה כולם מתעלמים מהעובדה (המאוד לא זניחה) שלפי אותו מחירון מבטחים את הרכב ולפי אותו מחירון תקבל פיצוי במקרה של נזק וזהו גורם שיש לקחת בחשבון.
גם אם אחליט שאותה "בונבוניירה" מופלאה ושופעת תוספות שווה לי 30K מעל "המחירון", הרי שאת חב' הביטוח זה לא ירשים, בבואה לפצותי במקרה של נזק או טוטל-לוס.
את העובדה הזו גם "המוכרים" הותיקים (=שלא מוכרים כבר חודשים ויותר) שוכחים, ברוב נוחות.
אני בטוח שאיש מהם (או רובם המוחלט) לא מבטחים את "הבונבוניירה" בביטוח מיוחד המשקף את המחיר שהם דורשים עבור המציאה.
שוב, אחד הסיכונים/תקלות שהם חיים איתם - וזה לגיטימי אבל לא לכל אחד זה מתאים.
יש גם נטייה, לכל אחד מאיתנו, לראות את "הבונבוניירה" הפרטית בעיניים מאוד סובייקטיביות ולהתעלם ולהיות מופתע מבעיות ותקלות גדולות כקטנות, הצפות בבדיקה בעיניים קצת פחות "אוהבות".
התירוץ הנאיבי/המטופש שהשוק קובע ולא המחירון (מגוכח ככל שיהיה) מתעלם מעובדה מצערת אחת - אצלינו, אותו מחירון הוא זה שקובע/משפיע על השוק.
ראייה לכך הם כל אותם בעלים גאים שלא מצליחים למכור את "המציאה" שלהם במשך חודשים, למרות שהמחיר שהם דורשים הוא סביר עד זול יחסית לתמורה - בעיניהם בלבד, כך מסתבר.
חברים, אם אתם אתם לא מצליחים למכור במשך כמה חודשים, כנראה ש"השוק" אמר את דברו וגם אם אתם חושבים שאתם ממש צודקים, הרי ש"השוק", שאתם נושאים את שמו כנגד "המחירון" הוא לא בדיוק כמו שאתם חושבים...
בלי להעליב (באמת), יש פה מישהו שבמשך חודשים מנסה למכור את הגראנד שלו ב"מחיר אחרון" שכבר ירד בכמה אלפים טובים - כנראה בהתאמה הדרגתית למחיר "השוק".
אין לי ספק שמדובר ברכב טוב, מתוחזק ומשופר כדבעי אבל צריך להיות ראלי או להשאר איתו..
כמובן שזהו שוק חופשי לא ניתן לאלץ להוריד מחיר (או לקנות) והפתרון של "אז אני אמשיך להנות איתו", כמו שאמר לי בעל רכב אחד שנתתי לו הצעה הוגנת (לדעתי) תמיד אפשרי.
הרי הרכב תמיד, אבל תמיד, יישאר או ימכר לזה שמעריך אותו ביותר...
באשר למה שייעץ רמי.
אני דווקא מעדיף לשפר ולהוסיף לבד.
נכון, זה פחות כלכלי אבל אתה לא נתון לפשרות ואו להתקנה הלוקה של מישהו אחר, ואת זה אתה יודע רק אחרי שאתה מתחיל "לחיות" עם רכב.
כמובן שעיקרון זה נתון להסתייגות אם תגיע הצעה שאי אפשר לסרב לה במחיר/מצב רכב/כמות שיפורים משמעותית- אבל בהחלט אני לא פוסל ואפילו מעדיף רכב "סטנדרטי".
בכל אופן ואחרי שאמרנו כל זאת, מנסיוני בחודשים האחרונים, אני יכול להעיד שכל הריינג' רוברים שראיתי בחודשים האחרונים רצו (הרבה מאוד) מעל המחירון ללא כל תוספות ורמת התחזוקה והמצב הכללי שלהם היה בין גרוע לגרוע מאוד (איש מהם לא מכר...).
לעומתם, כל הגראנדים שראיתי רצו בסביבות המחירון (+-, לפי התוספות והמצב) והיו ברמת תחזוקה ומצב כללי סביר עד טוב מאוד.
אם אדבר בהכללה, בעלי הריינג'ים חיים בעולם משלהם, ללא כל ממשק הגיוני עם זה "שלנו" ואילו בעלי הגראנדים התחילו להפנים את כללי "השוק" השונים, שנוצרו עם הגעת בגראנדים ביבוא אישי ובנוסף לכך הם מתחזקים את ריכבם טוב יותר.
וכמו שאמר פה מישהו, בשירשור אחר: מוכר, המחיר של הרכב לא ילך ויעלה - בהגדרה.
הקונה צריך סבלנות.
ואחרי שאמרנו כל זאת, עדיין לא מצאתי את "האחד"...
-
תגובה להודעה: גראנד שירוקי-מה באמת המחיר
Bernard אפשר לבטח כל רכב עם התוספות. או לבטח לפי מחירון...ולקחת סיכון על ההפרש.
בכל מקרה מצב שוק או לא...לא ראיתי את לוי יצחק מוכר אוטו מתי שהוא....הוא קובע מחירון ...לפי"מצב שוק" על רכבים שאין בזמן נתון רכבים כאלה למכירה בכלל(שירוקי,גראנד 2001-2003).איזה סופה נמכרת במחירון?,איזה שירוקי נמכר במחירון?? יותר קיצוני איפה יש רנגלר במחירון או בכלל...(לא מודלים חדשים).
בקיצור לדעתי נכון שמחירון הוא בסיס למחיר הנדרש,ולמחיר שקונה מוכן לשלם אבל לפי נסיון של שנים בתחום באמת(ולא בגלל שאני מנסה למכור)לא צריך לפחד לשלם מעל מחירון ..אבל אם באמת אתה צריך/רוצה שיפורים.
למה יש הפרש גדול כזה בין מחירון יד 2 ללוי יצחק ...ששנהם מבוססים על אותו שוק?.
למה מכוניות שיש הרבה בחברות ליסניג שומרות על מחיר יפה?
ולמה אנחנו משלמים בטוח לפי המחירון על רכבים שמעולם (לא משנה מצבם)לא ימכרו במחירון(לדוגמה טנדר מאזדה)....
כמה שווה לך רנגייר נעול כפול כמו שהיה לך??? מחירון או יותר??
בקיצור השוק חופשי אני לא חייב למכור במחיר שקונה רוצה,ובטח שקונה יקנה רק במחיר שהוא מוכן לשלם. ועובדה שאתה בצד שרוצה לקנות כרגע...והמוכרים כולם ממש לא בסדר, ובגלל זה לא קנית ..
וו