החלפת רצועת טיימינג - עצות
הגיע הזמן לתת קצת השקעה בהיילקס (דיזל 97).
אני מחפש, אם יש, עצות ואזהרות מעבר לפרוצדורה הרגילה שכתובה בספר.
* אילו חלקים נוספים כדאי להכין מראש ולהחליף על הדרך (מחז"שים של קרנק וקאמשפט? עוד דברים? רצועות מנוע זה ברור, כל הנושא של מערכת הקירור גם).
* בספר כתוב לפרק את מכסה השסתומים כדי לזהות אם אני בנ.מ.ע. בדחיסה או ביניקה. יש אני מקווה דרך קיצור. היה על זה פעם דיון בהקשר של הסיקסים, מה השיטות המקבילות במנוע הזה?
כל הערה, הארה ואזהרה שתחסוך לי זמן לימוד, תתקבל בתודה.
(אני רוצה לגמור עם "ישור הקו" כדי להתחיל בפרויקט האמיתי - נעילה קדמית. את הנעילה עצמה - כבר יש :wink: )
חוזר: החלפת רצועת טיימינג - עצות
אתמול החלפנו את הרצועה אצלי בהילקס.
את ההחלפה עשיתי אצל "בוגר טויוטה" -בחור שעבד\ניהל במוסך שרות של טויוטה שכיום יש לו מוסך בקלנסואה.
כאשר פירקנו את מכסה הטיימינג גילונו הפתעה - מישהוא - מתישהוא שבר בורג של החולץ בגלגלת טימינג (גלגל השינים שיושב על הארכובה).
יתכן ומחזיר השמן אצלי לא הוחלף מעולם ואלי הוחלף בטיפול הראשון (הרכב מתקרב ל 300K)
חילוץ הגלגלת נעשה ע"י גילוח עדין של הגלגלת (דיסק 4.5) כך שנשארה שיכבה דקיקה של חומר מעל השגם.
תגובה להודעה: החלפת רצועת טיימינג - עצות
אני עומד לפני החלפת תיימינג בהיילקס 97.
אחרי לימוד החומר התכנון הוא כזה:
משאבת מים - GMB - כ- 270 ש"ח
רצועה GATES + מותחן SKF כ - 600 ש"ח
2 מחזירים מקוריים - 50 + 50 ש"ח
בורג פולי - 32 ש"ח
השאלה היא האם קיט כזה מספיק טוב או שאדיף להשתמש ברצועה ומותחן מקוריים שעולים 277 ו- 575 ש"ח בהתאם?
האתמים של מכסה טיימינג עולים 230 ש"ח לשניהם, האם חובה להחליף גם אותם?
תודה מראש.
תגובה: תגובה להודעה: החלפת רצועת טיימינג - עצות
שלום,
לפני טיימינג היילקס 96, לא הבנתי איך נועלים את גלגל התנופה דרך הסטרטר , היינס כותב: "Remove the flywheel/driveplate inspection cover and wedge a screwdriver in the starter ring gear teeth to prevent the crankshaft from turning" . היכן זה נמצא וכיצד עושים זאת? מישהו זוכר באיזה קוטר הבורג של הפולי? וגם באיזה חומר כדאי לבצע ניקוי של הרכיבים שאולי יהיו זקוקים לזה?
ובלי קשר יש למישהו באזור קרית שמונה להשאיל לי ידית מומנט בשביל הבורג של הפולי ?
תודה מראש
יואב
תגובה: תגובה להודעה: החלפת רצועת טיימינג - עצות
דובר כאן גם על החלפת המיסב במשאבת הגה . האם ניתן לבצע לבד? עוד פעם בספר של היינס הוא כותב שלא מומלץ לפרק אותה לבד...
תגובה: תגובה להודעה: החלפת רצועת טיימינג - עצות
מדובר על מיסב של מותחן רצועת משאבת ההגה. לא מיסב של המשאבה.
כן, הוא ניתן להחלפה לבד ללא קושי.
תגובה: תגובה להודעה: החלפת רצועת טיימינג - עצות
לגבי תפיסת הקרנק, למרות מה שאיציק כתב ולמרות שאני מאוד מכבד את דעתו, אני תפסתי בעזרת שילוב להילוך חמישי והפעלת בלם יד.
אם הגעת למומנט הנכון עם ידית המומנט אין כל משמעות בעיני לדרך שבה תפסת את הקרנק.
תגובה: תגובה להודעה: החלפת רצועת טיימינג - עצות
קח את הספר של היינס ותחביאו במקום רחוק ואפל.
ברשימת ההורדות בפורום טויוטה יש קישור לספר המקורי של טויוטה . דגם 2LT ודגם 2L הטיימינג זהה.
בברכה,טושי
תגובה: החלפת רצועת טיימינג - עצות
עוד דבר
אם אין סיבה דחופה לפתוח טיימינג, כגון נזילה או רעש או חופש, לא הייתי ממהר להתעסק בזה.
החל מדגם 98 טויוטה שינו את מרווח החלפת הרצועה מ100 ל 150 אלף קמ.
הרצועה היא אותה רצועה.
מנסיוני הדל, אם אין בעיה מיוחדת, אין שום בעיה למשוך את החלפת הרצועה 20 אלף קמ נוספים, ואף יותר.
בברכה,טושי
תגובה: החלפת רצועת טיימינג - עצות
הם שינו גם את מרווח הזמן?
אני כ10000 ק"מ וארבע שנים וחצי לאחר ההחלפה הקודמת. סט טיימינג מקורי. לפי פעם בארבע שנים הייתי צריך להחליף לפני חצי שנה וזה מדיר שינה מעיני.
מצד שני, יש חבר בפורום הזה שנוסע כבר 9 שנים על אותה רצועה.
תגובה: החלפת רצועת טיימינג - עצות
אני לא מכיר מחזור של 4 שנים. נדמה לי קילומטראז' 100 /150 אלף או 10 שנים.
אולי עמית יאיר עינינו בהוראות היצרן המדוייקות.
בברכה,טושי
תגובה: החלפת רצועת טיימינג - עצות