הבת שלי מחפשת רכב בסדר גודל מחיר של 8K
חשבנו על פזו 205 משנתונים 97-98
אפשרות נוספת שעלתה -פורד פיאסטה
נשמח לשמוע אם יש המלצות אחרות או לחילופין ממה להתרחק
תודה
Printable View
הבת שלי מחפשת רכב בסדר גודל מחיר של 8K
חשבנו על פזו 205 משנתונים 97-98
אפשרות נוספת שעלתה -פורד פיאסטה
נשמח לשמוע אם יש המלצות אחרות או לחילופין ממה להתרחק
תודה
הרכב הראשון שלי היה 205 שנת 94. אוטו אדיר, נוסע נהדר, נוח ואוחז בכביש בצורה מעולה. מבחינת אמינות לא ראה מוסך פרט לטיפולים שוטפים. אני יודע בדגמים המאובזרים ישנן בעיות לעיתים עם הנעילה מרכזית וחלונות החשמל שהם בהתקנה מקומית. אין מזגן מקורי, לי היה של רז קור שהיה מצויין. רגישות גבוהה לשימוש במי ברז בתור נוזל קירור, רגישות גבוהה של ראש המנוע לחום. בהצלחה, אוטו מומלץ.
המלצה שלי: סוזוקי סוויפט (ולא בגלל שיש לי סמוראי :rolleyes:), יש / הייתה למספר חברים וממה שזכור למעט בלאי טבעי וטיפולים שוטפים המכונית לא ראתה מוסך.
המלצה שנייה זה פיאט קומפורט / פיז'ו 106 / 205.
רנו קליאו 94' RT יד שנייה (מעל 10 שנים אותה יד), 1.4 מוזרק חד-נקודתי, 193K ק"מ אמיתיים, ידני, מזגן, חלונות קדמיים חשמליים. ללא תאונות, לבן, צבע מקורי. מטופל בזמן. אוטו פשוט, זריז, חסכוני ואמין מאוד.
אם מעניין אותך, צור קשר.
יש לנו פיאסטה 97,
סוס עבודה, בסיסית אבל עושה את העבודה שלשמה נרכשה.
1:13~ משולב עירוני/בין עירוני, דורשת תחזוקה מינימלית, אין רגישות מיוחדת שנתקלתי בה במהלך 4 שנים שהיא אצלנו.
נדרשנו לתיקון דליפה במזגן כחלק מהרג'קטים הידועים מהרכישה אבל זה הדבר הכי מהותי.
פ'גו 205/106 אולי גם 306 1.4 יכנסו בתקציב
סיטרואן AX חסכונית וזריזה, מכניקה זהה ל 205 ומחיר נמוך יותר.
סיטרואן ZX יותר גדולה ומאובזרת, עדיין אמינה ונוחה
כולן ידניות (לדעתי חובה במחיר הזה, אחרת מזמינים צרות)
לא הייתי מחפש יפנית במחיר הזה, כולן תהיינה ישנות יותר והרבה יותר בסיסיות מהצרפתיות, ללא תמורה אמיתית. גם לא באמינות.
תקפידו על רכב שנוזל הקירור שלו הינו נוזל קירור אמיתי ולא מי ברז.
סער.
ממה להתרחק ? ?,
מ"דייהו" למיניהם, בד"כ מבלים יותר במוסך מאשר על הכביש.
על פניו מפתה: אוטומט, נעילה מרכזית, חלונות חשמל, הגה כח, מזגן וכו' אבל אמינות על הפנים.
למרות שהיה הרכב הראשון שלי ולכן סוג של אהבה ראשונה והשקעתי בה את הנשמה שהכל יהיה פיקס, אבל לא ממליץ להיכנס לזה.
שים לב, ראה הוזהרת !
אם לא איכפת לה לרדת בשנים סובארו ג"אסטי זה רכב שלא נגמר(היה רק שהביטוח לקח בגלל תאונה שהיה אפשר לתקן ב500).לשים מים שמן למתוח רצועה והרכב נוסע ונוסע (רק לא אוטומט כי הגיר יקר יותר מהאוטו).
205 תתן את התמורה הטובה ביותר למחיר , רכב מצויין זריז , קומפקטי ,חסכוני אמין ועוד ...
לא בעיה גדולה למצוא אחד במצב טוב מאוד גם בסכום הנ"ל
תודה לכל העונים.
אנחנו מחפשים.
205
פשוט סוכריה.
מה לגבי פיאט פונטו,
זה אמור להיות רכב בסיסי?
רכב צרפתי,רק אם אתה אדם רע ומגיע לך להיענש!
רק אלוהים יודע למה הם עושים את מה שהם עושים ואיך שהם עושים את זה.
אני הגעתי למסקנה שזה רק כדי לעצבן ולהצטיין בזאת...
המלצה שלי פיאסטה או סוויפט.
שמעתי הרבה דברים טובים על הסוויפט, אבל כשאני הייתי צריך לבחור בחרתי ב205
רכב כיפי לנהיגה, חסכוני ואמין.
רק חבל שנכנסתי איתו בוו גרירה של היילקס וגמרתי אותו.
לי יש 106 שנת 96 , אוטו מעולה , מניע ונוסע
למי שאוהב את הפז'ו זה תמורה מעולה למחיר
אוטו חמוד זריז ואמין ,
שלי תצא למכירה בעוד חודש - חודש וחצי
אסי
מותר לשאול כמה מכוניות צרפתיות היו לך?
(מהדגמים המדוברים, בשנים המדוברות)
לי באופן אישי היו עד כה:
3 AX 1100 - מודלים 91,96
1 ZX 1600 מודל 95
1 קסרה 1800 מודל 99 (עדיין אצלי)
באותו הזמן הורי החזיקו פיגו 405 מודל 95
פיג'ו 307+206
בעבר BX ו GSA
אני חושב שיש לי מספיק ניסיון עם רכבים צרפתיים, ולא אני לא מזוכיסט :D
את הפיאסטה אני לא מכיר, לנהוג בסוויפט זה כמו לנהוג על קרש - לא נוחות ולא היגוי נעימים.
שלא תבין לא נכון, אני מאוד אוהב את הדעה שלך על רכבים צרפתיים,
זו בדיוק הדיעה שמאפשרת לי לקנות בכל פעם סיטרואן במחירי רצפה :D
סער.
סקודה פליסיה מנוע 1600
מ-8000 ש"ח תקבל 4000 ש"ח עודף
רכב אמין ביותר ברכב הנ"ל הותקן מנוע פולקסווגאן קשוח
ביותר
מחלות: מצערת גז ומזגן
אם הקליאו הזו היא מחלה, אני מסכים להיות חולה כל החיים....
מעטות היפניות בנות גילה שמשתוות לאמינות שלה. ועל איך היא נוסעת? ביפן למדו רק לאחרונה לייצר מכוניות שאיכשהו מתקרבות למה שצרפתיה בת 15 שנה מציעה (למדו?... הם לא לומדים. הם רק מעתיקים. כבר 2010 אוטוטו, ומזל טוב! המכוניות שלהם כבר מצליחות להתנהג בכלל לא רע, כמעט כמו צרפתיות מתחילת שנות ה-90 של המאה הקודמת... אבל הן עדיין נוסעות כמו קרשים. אני מניח שעד סוף 2035 תוכל לקנות יפנית שמתגברת על הסתירה המובנית מבחינתם בין מצויינות דינמית ובין נוחות, ותהיה גם נוחה וגם מתנהגת למופת... ואולי לא?... זה בתנאי שהם לא יהיו שיכורים מרוב סאקה ויצליחו להעתיק מהצרפתים את אמנות כיול השילדה והמתלים כמו שצריך).
המפתח לאמינות בצרפתיות זה רק טיפול נכון ובזמן. וכמובן - איך לא - הגיר.
אם תקפיד להתרחק מאוטומטי כמו מאש, (וזה נכון כנראה לכל סוג של רכב משומש בעולם) לא תהיה לך שום בעיה.
אם תקפיד לרכוש רכב מטופל כמו שצריך, והעיקר - לא מצעירים שקרעו לו את הנשמה והתקמצנו בתחזוקה, תקבל מכונית נפלאה. במודלים ישנים כאלה כל ההבדל בין עשרות אחוזים "מתחת למחירון", או "מעל למחירון" הוא כמה בדיוק? 1000 שקל? 2000 שקל? אבל זה ההבדל בין נבלה סרוחה שתמצוץ ממך את ההפרש הזה במחיר כבר בחודש הראשון שהיא אצלך, לבין מכונית שהיא מתנה - שתיתן שירות מצוין לאורך זמן.
הקליאו דור ראשון זה אשכרה תענוג של רכב. יציב, אוחז, נוח, מרווח יחסית (למי שאין ילדים קטנים ועגלות)זריז, חסכוני. ומסתבר שגם אמין, וגם אני הייתי מופתע מזה (לא אני קניתי אותה, היא הגיעה ב"עיסקת חבילה"...) עכשיו היא פשוט קצת קטנה לצרכים, אחרת לא הייתה מחשבה בכלל למכור, והיא היתה נוסעת ונוסעת עד שתמות. וזה ייקח עוד הרבה זמן טפו-טפו. פשוט אין איתה בעיות. ואם אתה עוקב אחרי מה שאני כותב, אתה כבר יודע שאני לא מתבייש להעיף אוטו כשהוא מתחיל לעשות בעיות, וגם לספר על זה.
קליאו מהמודלים האלה שוות היום כל כך מעט, שלעתים אני משתעשע במחשבה שאין טעם למכור. בכסף קטן כזה (5,000-8,000 שקל) זה כנראה הכי הרבה אוטו שיש.
לאחותי היה קליאו אוט' 94 , קנתה אותו מקשישה שעשתה עליו אולי 40K ב 10 שנים
פח זבל שאין דברים כאלה.
אם לא הייתי מכיר את דרור הייתי טוען שהוא על פטריות ...
מצד שני - אני יכול להניח שהרכב טופל מתי שהתקלקל ולא בטיפול מונע, בעיות במע' הקירור טופלו ע"י הוספת מים מזוקקים שאמא שלי הביאה מהממיר בעבודה וההוראות למוסך היו - תקן מה שיותר בזול כי ממילא אני רוצה להיפטר מהגרוטאה.
מצד שלישי - ככה זה בד"כ עם מכוניות משומשות בנאליות וישנות.
מסקנה - הרכב הזה לא שורד הזנחה וטיפול רשלני (המצב השכיח).
אני אוהב את אלה ששולחים אותך לחפש רכב בן 15 שטופל באהבה במשך כל שנותיו (כאילו יש בכלל דבר כזה סטטיסטית) ומספרים לך שאם תמצא דיסקברי כזה - לא תצטער (אבל הישמר לנפשך מליפול על גרוטאה מוזנחת !!!! - שזה המצב של 98% מהכלים בגיל הזה).
אני מציע לך לקנות את הקליאו של דרור כי אני באמת מאמין לו שהיא נופלת בשוליים של סטיית התקן. אם תתאכזב תוכל לדחוף אותה חזרה אליו לחנייה (ליד הסופה) ולהצית אותה.
לפעמים אני פשוט נופל מרוב צחוק אתכם.
אפשר להחזיק רכב ישן כזה בלי לאונן עליו כל היום ובלי לשפוך תועפות, ועדיין לא להזניח.
למרות מצבו המצוין, במחיר המגוחך שהוא שווה (כמו מנוע מפירוק לסופה) אפשר למצוא איזה זבל מוזנח בגודל מקביל מתוצרת יפן שישן ממנו בארבע-חמש שנים, נחות ממנו בכל סעיף ויעלה פי כמה להחזיק. וזה מנסיון מר. אז במה תבחר?
הרכב עוד לא פורסם רשמית למכירה, כי קודם האמא שלו צריכה למצוא לעצמה רכב אחר, גדול יותר, במקומו - ורק אז ייצא לשוק. אלא אם מישהו ממש מתעניין כבר עכשיו - שיצור איתי קשר.
מכיוון שמה שמחפשים כאן זו סופר-מיני, אני הייתי מחלק ככה:
יפניות:
לטעמי היפנית המומלצת היא סוזוקי סויפט. מרווחת יחסית וגם האוטומטית יחסית אמינה.
סובארו ג'אסטי - ישנה יותר, צפופה ומתנהגת רע, אבל אמינה מאוד (פרט לאוטומטית. גיר רציף - לא לגעת!!!)
דייהטסו שרייד - לא לגעת. צפופה, נוחות לא קיימת, אמינות? חחחח....
אירופאיות:
פיז'ו 205/106 ורנו קליאו. הבחירה היא עניין של טעם אישי. אני אוהב יותר לנהוג בפיז'ו, אבל הרנו מרווחת יותר ובנויה טוב יותר. אם הן ידניות וטופלו כיאות יהיו מאוד אמינות. לא לגעת באוטומטיות!!!
סיטרואן AX - זהה מכנית ל-205/106 אבל נורא קטנה וצפופה מבפנים. פלסטיקה פנימית פריכה ומתפרקת. חסכונית ביותר!
פיאט פונטו- מרווחת מאוד, נוחה וחסכונית. דעות לכאן ולכאן. רכב מטופל כיאות יהיה גם אמין. ה-1.25 ליטר היא הדגם המוצלח.
פורד פיאסטה - אמינה מאד אבל קצת עגלה. מנוע ה-1.3 חלש ושתיין יחסית.
אופל קורסה - נהדרת כשהיא תקינה, אבל זה לא קורה הרבה... הרבה מאוד חוות דעת שליליות. לא לגעת באוטומטית!
פולקסווגן פולו - קצת צפופה. לא נוחה ולא מהנה לנהיגה כמו הצרפתיות. אמינה, אבל יקרה. אם תמצא אחת במצב טוב במחיר הזה - קח.
אני הייתי בוחר באחת הצרפתיות, ולא מתבייש לבדוק היטב בציציות - יש המון כאלה, ולא מעט שטופלו היטב וננהגו באחריות ובמתינות. הכי חשוב - להתרחק מהמוזנחות ומכל הצרפתיות האוטומטיות כמו מאש!...
דרור,
ברשותך תיקון אחד,
הפלסטיקה השבירה ב AX היא עד דגמי 91 (אמצע השנה) מדגם ה FIRST ועד מודל 97, הפלסטיקה סבירה ולמיטב ידיעתי ללא בעיות מיוחדות.
(לפני 7 שנים מכרנו את ה AX שלנו, מודל 96)
סער.
החזקתי 306 ידנית 1400 מודל 96 כ 10 שנים, נמכר עם כמעט 300K ק"מ, שכה יהיה לי טוב זה היה הרכב האמין ביותר שהיה לי אי פעם. ואיזה נוחות, ביצועים, וכיף.
באיזה שלב כבר לא השתלם לטפל בו בגלל מחירו הנמוך במחירון, החלפות שמנים פעם בשנה וזהו, למרות הכל הוא היה רכב בלתי ניתן להשמדה.
דרור,
אמרת פולו ולא אמרת איביזה. אותו רכב מבפנים ומתחת למכסה מנוע,
אותה אמינות, יותר זולה לתחזוקה, אהודה על צעירים ולכן סחירה
(לא שנראה לי שמישהו יחליף רכב שעולה היום מתחת ל 8 ועוד 3 שנים
יהיה שווה גריטה) ונראית הרבה יותר טוב מבחוץ.
הייתה לי אחת שנת 94, יופי של רכב. נכנס למוסך רק לטיפולים במשך
5 שנים (למעט מקרה רדיאטור מזגן).
תודה לכולם.
ראינו ובחרנו פזו 205 מודל 97
לפני שנה החליפו לה מנוע ,סך הכל (כולל המנוע הראשון)על הספידומטר יש 197 K
לפי הניירת טופלה כראוי ואני מאמין כי אני מכיר את המוכרת ואת הוריה והיא עוד מן הסתם תפגוש אותי פה ושם .והמחיר נסגר על 7800 ש"ח.
תתחדשו
סער
בחירה מצויינת.
תתחדשו.