מישהו כבר ניסה לשים מנוע 1600 של סוויפט לסמוראי ?
מה יכולות להיות ההשלכות ? מישהו יודע ?
Printable View
מישהו כבר ניסה לשים מנוע 1600 של סוויפט לסמוראי ?
מה יכולות להיות ההשלכות ? מישהו יודע ?
אין סוויפט עם מנוע 1600
אם כבר מנוע של ויטארה או באלנו.
השלכות?
בוא נראה.....
א. עומס על מכלולי הנעה
ב. עומס על החלק הקדמי של הרכב (יותר משקל)
ג. צריכת דלק מוגברת.
ד. לא ניתן להעביר טסט
ה. כל שוטר מושתן מוריד אותך מהכביש בגלל זה.
להמשיך?
בקיצור, העסק לא חוקי בעליל.
למה לך לעשות את זה?
יש לך בעיית כוח בשטח? תחליף יחסי העברה.
הרכב לא נוסע מהר מספיק? תחליך לאימפרזה טורבו, סמוראי לא נועד לנסוע מהר.
עוד שאלות?
איתי
עוד כח !
כולה עוד כח !
מי שמחפש מהירות לא הולך על סמוראי, ולא את זה חפשתי.
לגבי שוטרים, לדעתי אף אחד מהם לא יוכל ולא יכול לדעת איזה נפח מנוע יש לי אם ההחלפה תתבצע ברשיון ותרשם תחת 1300.
1. אבל אם אנחנו כבר מדברים, איך אני יכול לדעת איזה יחס העברה יש לי?
2. אין שום דבר חיובי בלעלות נפח?
תסתכל פה בפורום, יש הודעה שלי שהיא סקר על יחסי העברה, מצויינים שם יחסי ההעברה של סמוראי סטנדרטי 86-95.
יש הרבה יתרונות למנוע 1600. כח הוא אכן אחד מהם. אבל יחס עלות/תועלת בארץ הוא נוראי, בפרט בהתחשב בהיבטים החוקיים של הנושא. בארץ יש הרבה דברים ששווה לעשות לפני שמתחילים לחשוב ברצינות על שינוי נפח - ומסתבר שגם בחו"ל. אתה תמצא הרבה מאוד סמוראים עם צמיגי 32 ו-33 בחו"ל עם מנוע 1.3 מקורי. בקיצור, אין פה באמת דיון - 1.6 יותר טוב, יותר יעיל, בלה בלה בלה. אבל בארץ אין באמת על מה לדבר (קח בחשבון נושא ביטוח, עזוב שוטר בכביש).
קודמי אמר ואני אדגיש, קל וזול הרבה יותר להשיג את מה שאתה מחפש באמצעות יחסי העברה. שוב, עלעול בדיון המוזכר לעיל יעזור.
קראתי את מה שכתבת בנושא יחס העברה, הנושא מעניין מאוד, אין לי אמנם הנסיון בשטח ועדיין לא נתקלתי בבעיה שדרשה יותר ממה שהסמי שלי נתן, אחרי עיון בכמה מהפורומים ובמיוחד כאן מבינים שרוב ההתעסקות של כולם היא יותר במכלולים ופחות במנוע, השאלה כאילו מתבקשת, ראיתי את הכלים בחו"ל, בהרבה מהם נראה שדרוש הרבה יותר מיחס העברה בכדי להזיז אותם.ציטוט:
נכתב במקור על ידי נקסוס
האם שינוי יחס ההעברה לא יפגע ביכולות של הכלי בנסיעה רגילה על כביש?
מתוך פורום בחו"ל:ציטוט:
ראיתי את הכלים בחו"ל, בהרבה מהם נראה שדרוש הרבה יותר מיחס העברה בכדי להזיז אותם.
ככה זה נראה:ציטוט:
I have dana 44 front and rear with 4.56 and the calmini 5:1 tc gears. Im running 33 12.50 bfg mts and I havent been in a spot yet that the the little sammi motor wont turn the tires. Just my 2cents.
http://photos.zuwharrie.com/users/xtremezook/after.JPG
מה שאתה אומר נכון - יש גבול ליכולת המנוע, אבל הורדת יחס העברה תמיד תפתור את הבעיה (תיאורטית, הרי יש גבול כמה ניתן להוריד). העניין הוא שהורדת יחס איננה תחליף אמיתי לכח נמוך, אלא פתרון למומנט נמוך.
יפגע? לא. יאיט אותו, כן. אלא אם תפצה על היחס ע"י הגדלת הצמיג בהתאם לשינוי ביחס. סוזי אמר איפשהו שסמוראי מקורי ממילא עובד בתחום טורים לא יעיל במיוחד (קצת נמוך מדי) ושיחס העברה די מתקן את זה (1:4.16 עם 235). מנסיוני עם יחסי העברה בסמוראי, הוא צודק.ציטוט:
האם שינוי יחס ההעברה לא יפגע ביכולות של הכלי בנסיעה רגילה על כביש?
אם יורשה לי להציע, תתחיל לבצע חיפושים על מילים כמו "יחסי העברה" כאן בפורום. לדעתי אתה תמצא את רוב המידע שתצטרך בנושא כך. נדמה לי שהייתה הודעה בפורום לג'יפאים מתחילים שהסבירה את זה יפה. אחרי כן נמשיך פה, אם עוד יהיו לך אי אלו שאלות.
בגלל יחס עלות/תועלת. עלות זה לא רק $$, זה גם חוקיות. לא שהסבה ל1.6 זה עניין זול.ציטוט:
שרוב ההתעסקות של כולם היא יותר במכלולים ופחות במנוע,
מעבר לכך, ישנם שיפורים לביצועי המנוע שניתן להתקין. הבעיה איתם היא שהם לרוב מותאמים לכביש ולא לשטח (ע"ע פילטר אוויר פתוח) ושהתוספת שלהם לביצועי המנוע היא מינימלית - בפרט ביחס לעלות שלהם. ישנו בחור נחמד מאוד בג'יפטריפ בשם דבירמור (כך גם הכינוי שלו, בלי רווח) ששיחק הרבה עם ה1.3 ליטר שלו. נסה לדבר איתו בנושא, אם זה ממש מעניין אותך. למיטב ידיעתי הוא ניסה הרבה מאוד דברים, בכללם גם סטים של 4 קרבורטורים במקביל ועוד מיני דברים מעניינים - ונכשל ברובם. לדעתי (ואני לא בטוח) הוא הסתפק בסוף בקרבורטור משופר מעט, פילטר אוויר פתוח והדרס.
על הסמוראי השחור של משפחת אבר (אוטו קליניק) היה מנוע 1600. זה היה סמוראי מדהים. לא יודע איפה הוא היום, אבל כדאי לגשת לאוטו קליניק ולחפש את בריאן- לדעתי הוא יכול לייעץ (לא יודע אם הוא ירצה לייעץ- אבל למה לא לנסות? ).
אסף.
אני קצת אחזק ואחדד את קודמי....
עלות הסבה שכזו בארץ+עניין החוק המאוד בעייתי מביאה את העניין להיות לא כדאי לחלוטין, אם תוסיף את הכסף שאתה הולך להשקיע על מנוע חדש+הסבה כנראה שתוכל להחליף לרכב חזק וטוב יותר(כן,כן אני יודע שמוליק...אין יותר טוב מסמוראי...)
הסמוראי השחור היה של דוד גלמידי ויצא לי לנהוג בו
עלות ההסבה לא יקרה בכלל בטח לא במושגי לנדרובר :P (הכנסתי לך חזרה ארז ?)
מנוע מפירוק יעלה כ4 אלף ש"ח וצריך מתאם פשוט בין הגיר למנוע שניתן להזמין דרך קלמיני /פטרווורקס ולא עולה הרבה (ניתן גם לייצר לבד אבל למה?)
נשארת לנו שאלת החוקיות אבל היא חוקית בדיוק כמו צמיגי 36 על דיפנדר כך שמי שמוכן לעבור על החוק שיתקין ישר את מנוע ה2 ליטר של הויטרה v6
אני נשאר חוקי אף על פי שהייתה לי ההזדמנות לעשות זאת
נקסוס
אני מצטט :" קח בחשבון נושא ביטוח, עזוב שוטר בכביש"
יפה מצידך לתת עיצות כאלה 8) :D :lol: :P :wink: :twisted:
העניין לא גמור אצלי ולא החלטתי סופית והנושא עלה בכדי להתחיל להתעמת איתו, הרעיון הוא לשפר מנוע וגם יחס העברה ולהנות ממרחב חדש של כוחות, יש צורך לקחת בחשבון את תוספת הכח ולבדוק מה זה יכול לעשות למכלולים, עניין ה"עלות תועלת" לא נבחן משום שאני רוצה להשאר בסופו של דבר עם הסמוראי ולא חסרות סיבות לכך, לו הייתי יכול להרשות לעצמי הייתי בטח בדיפנדר, חוץ מזה - אם ארצה פעם למכור - תמיד יהיה מי שירצה וישלם עבור זה כך שההוצאה לא תלך לאיבוד, נושא זה ישקל ברצינות אם אצטרך להתמודד עם המנוע הנוכחי ומה שיבחן זה ההפרש בין מנוע רגיל למנוע 1600 + שינויים מתבקשים, כך שאת ההוצאה לא בוחנים מהשקל הראשון אלא רק מההפרש.
יש בחור מאזור רחובות עם סמוראי ארוך 1600.
הוא טוען שצריכת הדלק ברכב ירדה לאחר הרכבת מנוע ה 1600 , בגלל שיש למנוע המוגדל יותר כוח אז הוא פחות מתאמץ.
התופעה מוכרת לי באופן אישי מהסובארו לגאסי 1800 שצרכה פחות דלק מהלגאסי 1600 .
כך שזה נשמע די הגיוני.
סוזי, מתאמי מנוע 1.6 עולים לפחות 1K ש"ח. לפחות. ושנינו יודעים שזה לא ייגמר ב5K ש"ח.
ואם הייתי מקשיב לחצי מהעצות שלי, סוז, הייתי בנאדם מוצלח הרבה יותר...
היתרון הגדול של 1.6 על 2.0 הוא שיש לו אינספור תקדימים ומוצרי אפטרמרקט תואמים, סוז. קל מאוד להשיג הכל בשבילו.
שי, אני מציע שתגדיר צורך. למה אתה צריך מנוע 1.6? שים לב, לא למה אתה רוצה - כולנו רוצים. למה אתה צריך. אחר כך יהיה לך הרבה יותר קל להחליט האם שווה לך להתקין אחד כזה.
למכור לא יהיה קל בכלל, בעיקר בגלל נושא החוקיות. תשאל את החבר של 92 מרחובות כמה זמן הוא מנסה למכור.
אגב, אני דווקא בעד. אל תבין אותי לא נכון. אני פשוט רוצה שאתה תקבל את ההחלטה מהסיבות הנכונות, אחרת אתה עשוי להתאכזב מהתוצאה.
אולי אני מתפרץ בדלת פתוחה...
באתרים מחו"ל נתפסת ההמרה למנוע ויטרה 1600 כהמרה טרויאלית:
תעשה חיפוש בגוגל על השורה "samurai 1600 engine sidekick swap kit"
קשה לי להאמין ששוטר או בוחן תנועה יוכלו לפתוח מכסה מנוע של סמוראי
ולהצביע ששוכן בו מנוע סוזוקי של ויטארה... אם המספר תואם לרשיון.
...אולי אני טועה!
למי שהולך לו המנוע של הסמוראי ונדרש להחליף אותו...
...אם לי זה היה קורה הייתי שמח להחליף ל-1600...
תוספת כח ל- הגה-כח, מזגן, נגרר, עליות ומי יודע מה עוד...
סך-הכול יש אנשים שחיים עם הרכב יום-יום
ולא רק מורידים אותו לשטח.
באשר למכירה? אני הייתי שמח לקנות סמוראי 1600 שעבר טסט
אם מישהו מכיר מי שמתקשה למכור סמוראי 1600, שיפנה אותו אלי...
אני עומד לרכוש, בעה"ש, סמוראי השבוע.
:lol:
ציטוט:
נכתב במקור על ידי shaya
הא אז יש לך כסף מיותר ואתה מחפש מרחבים למכירה,עכשיו אני מבין.ציטוט:
נכתב במקור על ידי shaya
סתם לידע כללי יש סוויפט עם מנוע 1600
קרנף, זו קביעה או שאלה? (אין לי מושג ירוק, אגב). בכל מקרה זה לא הכי רלוונטי כי אתה לא תלך ותתחיל להתאים מנוע 1.6 של סוויפט כשיש לך קיטים ותקדימים אינספור למנוע אחר זמין: ה1.6 של הויטארה.
כי שם זה חוקי. צא מזה, לא יהיה לך סמוראי כמו בחו"ל אם אתה רוצה לעלות איתו על הכביש (אלא אם יש לך הרבה מאוד כסף, מה שמייד נפסל - לא היית קונה סמוראי אם זה היה המצב, נכון?). רק על עניין הסרנים אתה ישר נופל לרצפה. בלי סרן אין צמיג. בלי צמיג אין רוק קרולר.ציטוט:
באתרים מחו"ל נתפסת ההמרה למנוע ויטרה 1600 כהמרה טרויאלית:
אתה טועה. קל מאוד להבדיל בין המנועים. כל מה אתה צריך זה שוטר אחד שיבדיל ויש לך וואחד קנס, הורדה מהכביש ושלילה. זה לא משנה אם 5 אחרים לא ישימו לב, מספיק האחד.ציטוט:
...אולי אני טועה!
אתה חי במדינת ישראל? אין כזה דבר. יש כזה שעובד בתוספת מחיר לא קטנה בכלל וכזה בלבד.ציטוט:
באשר למכירה? אני הייתי שמח לקנות סמוראי 1600 שעבר טסט
אולי תגדיר גם אתה צורך, ואז תבחן מחדש את הרצון שלך לעבור ל1.6. העובדה הפשוטה היא שה1.3. מחזיק גם צמיגי 33 בלי בושה ושנינו יודעים שאתה לא תגיע למידת צמיג כזו.
חיי יום יום? ידידי, אין לך כסף. בגלל זה אתה קונה סמוראי, לא כי זה כלי רכב רצחני ומפלצת גורסת סלעים. תשלים עם החסרונות, תשפר אותם לפי הצורך ולא לפי החלום. אני חושב שאתה תתפלא לגלות מה סמוראי נעול אחורה ותו לא יודע לעשות.
אלון זה אני הבחור מאזור רחובות עם ה1.6 ואני לא ניסיתי בחיים למכור
אבל מלא אנשים רצו לקנות (אדם אחד היה מוכן לשלם 40.000 והרכב לא נמכר)
בקשר לטסט אם עושים עבודה טובה בלי מתאם עוברים טסט חופשי בלי לשלם
אתה אחד הבחורים ברחובות (ליתר דיוק, במרכז).
לגבי הטסט - אני לא מאמין. את זה אני צריך לראות בעיניים שלי.
כשתמכור, תודיע לי. עד אז, הכל תיאוריה. גם לי היו מוכנים לשים הרבה כסף האנשים הנחמדים שעוצרים ברמזור ו/או מיני אנשים. עד שלא מכרת ב40K, זה לא נחשב.
אגב, בוא נניח שהסמוראי שלך שמור לגמרי. דהיינו, שווה כל אגורה מהמחירון ועוד את ההפרש עד 20K לא על תוספות, אלא על מצב מושלם מעבר לרגיל (כמה המחירון שלך, 17K?). מנוע 1.6 יעלה, כולל התאמות, פחות מ10K. נגיד ש10K. צמיגי 31 עוד 2K. יחסי העברה בסרנים עוד 2K. נעילות עוד 3K. מתלים עוד 3K.
את כל זה יש לך? כי זה מה ש40K קונים לסמוראי 86, אם אתה אחושילינג בזבזן. לא נראה לי שבנאדם שפוי ישים 40K על הרכב שלך ולא על הרכב שלי (89). גם לא 35. 30 אם יהיה לנו מזל. הרבה מזל. למה?
רק המנוע עם מערכת ההזרקה עלה לי קרוב ל20.000 אבל בכל מקרה עד שלא ראיתה את הרכב אז אין על מה לדבר
נקסוס - אתה טועה לגמרי. מבחינתי הסמוראי הוא אחד מ-2 ג'יפים יחידים שכייף לטפל בהם: ה-CJ, והסמוראי... את חווית הנסיעה "הפתוח והמטרטר" - תחושה של ג'יפ צבאי - יתן רק ה-CJ או הסמוראי. אני ישראלי טיפוסי: לא אוהב לצאת "פראייר", מבחינתי לסבול צריכת דלק שבין 1:4 ועד 1:1 נקרא לצאת פראייר!!!. כך נפל לו ה-CJ. מה שנותר לי לבחור הוא בסמוראי. מבחינתי הסמוראי הוא לא תחנת מעבר. בגלל העלות הכוללת שלו - אחזקה + שיפורים מעניינים, הוא לא יהפך לנטל וישמש רכב שלא אפטר ממנו גם שתהיה לי מכונית אספלט.ציטוט:
חיי יום יום? ידידי, אין לך כסף. בגלל זה אתה קונה סמוראי
גם דיפנדר (פתוח) הוא אפשרות: דיפנדר מושקע יעלה לי 100,000 ש"ח והוצאות ההחזקה שלו יהיו גבוהות יחסית מאוד. עם הסמוראי נוח בעיר (הוא קטן, ויהיה בכלל נוח איתו עם הגה כח)... נהגתי תקופה דיפנדר 130 (דאבל קבינה PICK-UP) בעיר: הוא כמו משאית... אבל בוא לא נתדיין על כמה יעלה דיפנדר מושקע...
אם הייתי חושב על הכסף. לא הייתי חושב בכלל להוציא 23000 ש"ח על סמוראי 90, והיית הולך על פורד פיאסטה 1997... עם מיזוג, הגה כח, חלונות חשמל ועוד פינוקים עבור ...15000 ש"ח. אז לא הכסף הוא הדרייב.
(אני עומד לשלם ביום א' את הסכום הזה על סמוראי מודל 90 - ומקווה שלא עובדים עלי)
אין לי שום בעייה להשקיע כמה אלפי שקלים בסמוראי על מנת להפוך אותו ליותר נוח: מנוע גדול יותר + הגה כוח + מזגן + גג פיבר, ואולי עוד כמה דברים. אבל אז יש לי רכב שנותן לי סיפוק ומושך גם בעליות, לא מאדה אותי לפעמים בפקקים בת"א, לא בא על חשבון הרמת משקולות בתמרוני חנייה בעיר... וגם רכב נהדר לשטח. בתקופה שאני הייתי רוצה להחזיק בו (נגיד 5 שנים) השקעה של אפילו 20000 ש"ח (שווה ערך לפחות מ- 350 ש"ח לחודש) היא יותר קטנה ממה שאדם שמעשן קופסה ליום מוציא על סיגריות.
אלון מניסיון אני יודע שיש סוויפט 1600 יצא לי לטפל ברכב כזה במוסך ואני זוכר אותו היטב בגלל שלא הצלחתי להשיג לו מחשב מנוע הרבה זמן ובסופו של דבר המחשב נשלח לתיקון!
אם לא הטעו אותי אז יש גם מנוע 1600 שנראה בדיוק כמו ה1300 של הסמו אבל מוטבע עליו 1600 אני לא בטוח אבל זה ממקור אמין
טעות! CJ "ממוצע" עושה 5 קילומטר לליטר, לרוב קצת יותר אפילו. 6.5 עד 7 ק"מ לליטר בבין עירוני טהור.ציטוט:
נכתב במקור על ידי rinzai
סמוראי ממוצע, עושה 10 ק"מ לליטר, ובנסיעה בין-עירונית טהורה 11-12.
אתה צודק שצריכת הדלק של סמוראי 1300 טובה הרבה יותר משל CJ, אבל בכל זאת, המספרים חשובים.
בכל מקרה אני קולט שאתה כבר מאוהב בסמוראי איזי - אין סיבה יותר טובה לקנות רכב שטח. בהצלחה ברכישה.
נמרוד - התכוונתי לנסיעת השטח של ה-CJ שנאמר לי שהוא מגיע בה ל- 1:1 - מבחינתי זה טירוף מערכות - אם לא נוסעים בשיירה צבאית שכוללת מיכליות תדלוק ןשרשרת אספקה - קשה להגיע רחוק, לא? כמה ק"מ יכול ליסוע CJ בשטח 4 על 4 - נגיד שתדלקת ויצאת לשטח... הגעת לשטח, אתה מטייל כמה ימים ולא בא לך לצאת לתחנת דלק אלא להשאר באמצע לא כלום... אני אישית לא אוהב את הרעיון לסחוב עשרות ליטרים בנזין בג'ריקנים... סולר ניחא... בנזין מסוכן.
:wink:
מה גם שליסוע על אספלט ת"א - אילת - ת"א ועוד קצת סיבובים (נגיד 500 ק"מ) ...בלי לרדת לשטח, עם CJ, כבר מביא להוצאה של 1000 ש"ח בקירוב... במחיר הזה אפשר לטוס לאירופה
:?
אתה לא בכיוון של הצריכה של הCJ. גם סמוראי משופר- לא יהיה חסכוני כמו סמוראי סטנדרטי- קח את זה בחשבון.
אם מחיר הדלק הוא מה שמטריד אותך- יש דיפנדר דיזל 90 פתוח ומשופר בטירוף, עם קילומטרז' נמוך מאוד- למכירה ב90 אלף. גם סופה הרבה יותר חסכונית מCJ, ויש לה את אותה החוזה + בונוס בדמות מנוע. אתה לא קונה, נכון? בגלל שאתה רוצה סמוראי. לא צריך סיבות חוץ מזה שככה אתה רוצה...
ג'יפ (או סמוראי, במקרה הזה)- קונים מהלב, מהבטן. לא מהראש.
ובלי קשר לזה, אני חושב שאתם טועים. אין שום טעם לקנות סמוראי בשביל לשפר אותו באופן רציני ויקר. זה לא כדאי בשום אופן. הסמוראי הכי משופר בארץ יהיה בסוף עם צמיגים בגודל של דיפנדר או ג'יפ סטנדרטי. ומבחינתי- זה אומר הכל. הסיבה היחידה לדבוק בטרקטורון המגודל (אני אומר את זה בחיוב, לא בשלילה) הזה, היא כלכלית- רכב שטח אמיתי בזול (לאחזקה, בהחלט לא לקנייה)
אסף.
אסף
אתה טועה
האוטו שלי עם קרב משופר מאד היה חסכוני באותה מידה בנסיעה רגילה ואכל יותר דלק רק כשסיפק את הסחורה :P
וצריכת דלק של 1:10 בנסיעה ממוצעת עיר / חוץ עם צמיגי 235 על סמוראי לפני החלפת יחסי העברה היא בהחלט צריכה טובה שרק היום כשהרכב במצב אופטימלי מבחינה מיכנית אני מתקרב אליה באותם תנאי נסיעה
אסףנשמע אחלה - אסף. אבל.... 90 אלף זו עלות הסמוראי + כל השיפורים והתוספות המופרעות + כל עלות הביטוחים והטיפולים + הדלק ל-5 שנים הבאות, ועוד ישאר לי עודף לבזוקה. אם הדיפנדר היה עולה כמו הסמוראי, ועלות האחזקה שלו גם הייתה דומה... כנראה שהייתי הולך על זה. :lol:ציטוט:
גם סמוראי משופר- לא יהיה חסכוני כמו סמוראי סטנדרטי- קח את זה בחשבון.
אם מחיר הדלק הוא מה שמטריד אותך- יש דיפנדר דיזל 90 פתוח ומשופר בטירוף, עם קילומטרז' נמוך מאוד- למכירה ב90 אלף
צריכת הדלק של סמוראי מונע ויטרה לא תהיה יותר גדולה מצריכת הדלק של ויטרה (...לפי ההגיון).
וזהו. אין יותר מזה.ציטוט:
אין שום טעם לקנות סמוראי בשביל לשפר אותו באופן רציני ויקר. זה לא כדאי בשום אופן
כרגע הוא עומד על שני סרני טויוטה, 4.56, מנוע 1.6, 4.16 בטרנספר, צמיגי 33, סלילים, הרוב עבודה של עידו (מוכרז או לא). בסיס הסרנים שלו שואף ל270 ס"מ (כ-110 אינץ') להערכתי.ציטוט:
הסמוראי הכי משופר בארץ יהיה בסוף עם צמיגים בגודל של דיפנדר או ג'יפ סטנדרטי
וזה בערך מקביל לדיפטנדר ממוצע עם צמיגי 235/85/16, צמיג שלא דורש בו שום שינוי. ההבדל הוא מאוד מאוד משמעותי: הדיפנדר נוסע בכביש, הרכב הזה לא. הדיפנדר הרבה יותר אמין (וכולנו יודעים שהוא לא בדיוק סובארו DL בעצמו, גם אם לדעתי האישית השד לא נורא כל כך). הדיפנדר עולה פחות או יותר אותו דבר כמו הרכב הזה, וצורך משמעותית פחות דלק (דיזל).
בזאת תמו שידורינו להיום בנושא "למה אין סמוראים משופרים בארץ".
לא, סושי, לא שלי ולא שלך לא נחשב "משופר" בעיני. תסלח לי, אבל אני עם שאר העולם - אם מידת הצמיג נופלת את ה33, זה לא רכב עבירות. פעם אחרונה שבדקתי, לא הרכב שלי, לא שלך ולא אף אחד חוץ מהנ"ל לא נכנס לשום קטגוריה של "משופר" בארה"ב, מקסימום "שינויים קלים".
ציטוט:
נכתב במקור על ידי נקסוס
מיום ליום דעתך הופכת לנחרצת יותר ויותר....ההמשך לפי המנגינה:ציטוט:
נכתב במקור על ידי נקסוס
זהו זה ולא אחרת
33 בצמיג הכי נחשבת
בארה"ב,יפן,כינרת
זהו זה ומי יעיז להגיד אחרת
זהו זה.