-
הגיע הזמן לרכב שטח אמיתי, אבל גם כאן זה לא פשוט
שלום לכולם..
מי שלא זוכר, לפני שנתיים היה פה אשכול של 8 עמודים בערך על רכב השטח שאני רוצה לקנות.
בסוף נקנה איסוזו טרופר, שנמכר שבוע שעבר ומאז אני יושב על המדוכה ומתלבט - איך להשתדרג?
חיידק השטח לא עזב אותי.
דבר ראשון בואו נעשה סדר, הסיבות שבגללן מכרתי את הטרופר:
1. צריכת דלק - לא אוהב לחשב כל קילומטר שאני נוסע
2. הפך לרכב יומיומי, ובגלל זה הוא נעשה מסורבל וגדול מדיי
3. למרות יכולת שטח גבוהה, תמיד פחדתי מהמתלה הנפרד מקדימה. יש לציין שלא היה מקום שאליו הגעתי ולא עליתי/עברתי(היה לי נעילה אחורית והגבהה וכו')
דרישות מהרכב החדש:
1. סרן חי מקדימה.
2. אפשרויות שיפור
3. רכב שאפשר לחיות איתו ביומיום והוא בעל אחזקה סבירה(אני יודע שאין כזה דבר אחזקה זולה ברכבי שטח)
4. עדיפות לאוטומאט(מגבלת רישיון במשפחה) אבל אפשרי ידני.
5. עדיין מתלבט לגבי פתוח או סגור
6. ביום יום אני מסתובב לבד ובלי מטען, אבל לטיולים אני יוצא עם עוד מישהו בדרך כלל, ועם ציוד..לא הרבה, אבל יש.
7. תקציב, משתנה. לסמוראי ארוך - כולל הפרויקט והכל אני מקווה להישאר מתחת ל30. לג'ימני אני מסכים להשקיע 45, ולהיילקס משהו בפחות מ40...
האופציות שחשבתי עליהן:
1. סוזוקי ג'ימני - אין מה לעשות, הבחירה הקלאסית והכי מתאימה, אבל הוא סגור. וקטן. מפחיד אותי הזוויות שהוא יכול להגיע אליהן.
2. סוזוקי סמוראי ארוך - קוסם לי, אבל עדיין רכב שבמקרה הטוב יהיה עם צמיגי 235, ולא יודע כמה פשוט לחיות איתו ביום יום.
יש לי אופציה לקנות רכב שמצריך הרבה עבודה ב6 אלף שקל, וצריך לשים לו מנוע חדש, מערכת מתלים, צבע ופחחות, ברזנט ויחסי העברה. אחרי זה הוא מושלם לצרכיי.
3. היילקס - רכב שאני מאוד אוהב, אבל יש בו כמה בעיות. 1. מפחד מגניבות..אני גר בצפון תל אביב, אבל כבר אי אפשר לדעת מה קורה עם בני דודנו..
2. בעיה נוספת - הרכב גם כן גדול ומסורבל, איטי ולא נוח. דבר שיקשה עליי ביום יום, אך הגובה והחוסן שלו יעזרו לי בשטח
4. ג'יפ סופה או סיג'יי - לא יודע, הסיג'יי קוסם לי בגלל הפשטות שלו, אבל צריכת הדלק זה משהו שישפיע עליי כמו כן, אני לא רוצה לחיות איתו כרכב יומיומי. כנ"ל סופה.
אשמח לשמוע עוד הצעות שלכם. ודעות, רעיונות וכו'...
תודה מראש.
-
תגובה להודעה: הגיע הזמן לרכב שטח אמיתי, אבל גם כאן זה לא פשוט
גם סרן חי, גם אמין וגם לא יקר, גם אוטומטי ובעל ביצועים טובים וגם חסכוני, גם מרווח ונוח וגם פשוט, לא גדול ולא מסורבל ביומיום, גם לא גניב... גם וגם וגם.
יש חיה כזו?
-
תגובה להודעה: הגיע הזמן לרכב שטח אמיתי, אבל גם כאן זה לא פשוט
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
גם סרן חי, גם אמין וגם לא יקר, גם אוטומטי ובעל ביצועים טובים וגם חסכוני, גם מרווח ונוח וגם פשוט, לא גדול ולא מסורבל ביומיום, גם לא גניב... גם וגם וגם.
יש חיה כזו?
ג'ימני כמובן ... נראה קצת חננה אבל שובב לא קטן ...
-
תגובה להודעה: הגיע הזמן לרכב שטח אמיתי, אבל גם כאן זה לא פשוט
זהו...שהג'ימני עונה על הכל.
אבל,
אני עדיין לא סגור על עצמי אם אני רוצה פתוח או סגור.
אני אוהב לטייל ברכב פתוח..אבל ביום יום, שאני גר בתוך תל אביב - זה קצת פחות מפתה...
לכן אני עוד מתלבט.
אני אשמח לשמוע דעות של אנשים שחיים עם רכב פתוח, בתור רכב יומיומי..
כמו כן יש לי עוד שאלה,
כמה דלק יצרוך ג'ימני אוטומאט עם צמיגי 215, והגבהה?
-
תגובה להודעה: הגיע הזמן לרכב שטח אמיתי, אבל גם כאן זה לא פשוט
מי שמחפש אישה יפה מצחיקה וחכמה
מחפש 3 נשים
-
תגובה להודעה: הגיע הזמן לרכב שטח אמיתי, אבל גם כאן זה לא פשוט
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
גלדיאטור
מי שמחפש אישה יפה מצחיקה וחכמה
מחפש 3 נשים
+1 אתה צריך להחליט על מה אתה מתפשר.
-
תגובה להודעה: הגיע הזמן לרכב שטח אמיתי, אבל גם כאן זה לא פשוט
מה עם ויטרה? זה לא בדיוק עונה על כל מה שהגדרת.
אבל זה בהחלט ג'יפ. יש גם אוטומטי יש גם פתוח.
ויטרה לדעתי נוחה ביומיום יותר מהג'ימיני וכמובן שמסמוראי.
יותר מרווחת משניהם (הקצרה כנראה עדיין קטנה אבל הגדרת שני נוסעים אז זה ממש בסדר)
ולדעתי אם תרים טיפה את העיניים מהתגובה שלי תראה אחת יפה למכירה.. :)
לגבי סמוראי ארוך, לדעתי זה כלי מדליק לגמריי!
אבל אל תשכח שזה כבר אוטו טיפל'ה קשיש. ואת זה אני קושר לעניין הרכב היומיומי.
אם אתה בונה אותו כפרוייקט, ומשקיע בהצערת המכלולים אז אתה מסודר.
אם אתה קונה אחד "מוכן" צפה להפתעות פה ושם.
לגבי סמוראי \ ג'ימיני- שניהם רכבים קטנטנים! הגדרת נהג+נוסע- גם לשניים הרכב טיפה צפוף.
למרות שאני עלול להרגיז פה את הג'ימיני-גרופיס (שמתרבים בקצב חסר שליטה)
לדעתי סמוראי כמו שהוא הוא בהחלט הרבה יותר "כלי שטח". הוא ספרטני ולא כל כך נוח ביומיום במיוחד בעיר.
הג'ימיני יתן תמורה טובה בהרבה כרכב יומיומי. ויכולות השטח שלו בהחלט מספקות את הסחורה. אך יתכן ותדרש להשקיע בשיפורים כאלו ואחרים כדי לממש את הפוטנציאל- בהתאם לאופי הטיולים שלך.
אם תרצה קטן ופתוח - הסמוראים מהשנתונים האחרונים טיפה יותר נוחים מהזקנים (קפיצי סליל).
באופן כללי, תחשוב טוב אם פתוח בא בחשבון מבחינתך כרכב יומיומי- זה עניין מאוד סובייקטיבי.
בעניין עלויות אחזקה, באופן אישי, כבעלים של סמוראי 97 וגם של פריווט.
אם שמים בצד רגע את ההוצאות על שיפורים- עלות ההחזקה של סמוראי נמוכה משל פריווט ממוצע.
צריכת הדלק 1:10-12 בהתאם לאופי הנהיגה ומצב הרכב.
אם תרצה לראות מה זה סמוראי מהצעירים, גיבור, שבהחלט מתאים גם ליומיום לטעמי- אתה מוזמן (שלי סגור).
בהצלחה!! :)
-
תגובה להודעה: הגיע הזמן לרכב שטח אמיתי, אבל גם כאן זה לא פשוט
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ishc
+1 אתה צריך להחליט על מה אתה מתפשר.
הסתבכת חבר, אני מקווה שזוגתך לא משוטטת פה ...
לשגיא: לא רציתי להדחף כאן עם הויטארה (אין לה סרן חי, אבל עבירות ברוך השם...), אבל מכיוון שעשו זאת במקומי, אתה כמובן מוזמן לסיבוב התרשמות - הן מהקצרה שעומדת למכירה, והן מהארוכה שלא...
להתראות בשטח,
נדב.
-
תגובה להודעה: הגיע הזמן לרכב שטח אמיתי, אבל גם כאן זה לא פשוט
אני עדיין בהתלבטות על מה להתפשר...
ההילקס כנראה לא יהיה..הוא לא מתאים לי בשלב הזה, לאחר שביררתי על עלויות אחזקה וכו'.
אני בעיקר מתלבט בין ג'ימני אוטומאט לסמוראי ארוך..
רכב חדש מול ישן, טסט אחד מול 2, ארוך(יחסית) מול קצר, פתוח מול סגור, אוטומט מול ידני...
יש פה הרבה דילמות...
-
תגובה להודעה: הגיע הזמן לרכב שטח אמיתי, אבל גם כאן זה לא פשוט
הכותרת שלך עונה על השאלות
רכב שטח אמיתי העונה על כל השאלות וההתלבטויות שלך רק סיקס
הרבה אנשים מפחדים בגלל צריכת דלק , אבל סיקס מכוון ומתוחזק טוב 1/7 זה אפשרי (כביש כמובן)
תיקון אחד ברכבים אחרים זה בדיוק ההפרש בדלק בהשוואה עם סיקס .
מעבר להנאה בשטח גם התחזוקה שלו קלה וזולה .
מחייב אותך יישור קוו התחלתי ע"מ להנות ממנו ואז תחזוקה שוטפת .
אני עם סיקס 10 שנים המשמש אותי ביומיום , ג'יפ חזק , אמין ולא משאיר אותך בשטח אף פעם :)
בקיצר רכב שטח אמיתי ....;)
בהצלחה
ראיד
-
תגובה להודעה: הגיע הזמן לרכב שטח אמיתי, אבל גם כאן זה לא פשוט
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
גלדיאטור
מי שמחפש אישה יפה מצחיקה וחכמה
מחפש 3 נשים
ברצינות , יש לי אישה חכמה יפה וגם מצחיקה , כן הכל כלול באישה אחת . :grin:
מה לעשות שתי נשים כבר שחררתי , זאת השלישית :grin::grin:
יש לי גם סיקס מדוגם מבציר 1990 כולל כננת וכמובן פתוחחח ...
לאחר כ : 28 שנים בשטח ( חיידק קטלני מה לעשות - אין תרופה ) ומספר לא מבוטל של רכבים : סיקס , סופה , סמוראי , דיסקברי TD5 ( כולם ידניים כמובן ) היגעתי לנוסחה מנצחת :rolleyes: : הסיקס נטו לטיולים ( כל שבוע כמעט ) ואילו ביומיום אני מתנייד על קטנוע 250 . עם הקטנוע אני עושה כ: 2000 ק"מ בחודש ( ההפרש בדלק ובזמן הוא אדיר ) . לנסיעות עירוניות אין צורך ביותר מקטנוע50CC .
אין על הסיקס ברמת העבירות וכן בנוחות וכיף בשטח , לגבי הסמוראי הוא קטן קופצני וחלשלוש , עובדות , מה לעשות .;) צריכת דלק בין 8 ל 10 , אבל את ההפרש תשלם בחלפים יקרים יותר ובלאי מוגבר הנובע ממכלולים תלשים בהרבה .
מצטרף לדעתו של ראיד - אילן
-
תגובה להודעה: הגיע הזמן לרכב שטח אמיתי, אבל גם כאן זה לא פשוט
אני יודע שיקטשו אותי פה, אבל מה רע בדיסקו?
חוץ מאמינות, נראה לי שהוא מכסה הכל
אם התקציב היה גדול יותר הייתי אומר פטרול....
ואם אתה מוכן להתפשר על הסרן החיי, אז הייתי אומר שפאג'רו קצר מושלם בשבילך
-
תגובה להודעה: הגיע הזמן לרכב שטח אמיתי, אבל גם כאן זה לא פשוט
סמוראי ישן, כרכב יומיומי, לא ייה זול יותר לקיום מסופה או סיקס. החלפים יקרים, וסמוראים מזדקנים, ולא כל כך יפה. מה שהיה אמין מאוד בתור כלי צעיר, הופך לגרוטאה רגישה מאוד בתור כלי ישן שעבר הרבה ידיים, חלקן הגדול מזניחות.
סופה טובה - אם תמצא - תיתן לך תמורה מצויינת. נכון, צריכת דלק של 7-8 ק"מ לליטר אם אתה רגוע, פחד יומיומי משוטרים וגנבים, אבל בשטח, גם עם כלי סטנדרטי או משופר קלות (שזה מה שצריך כדי לשמור על אמינות טובה), אתה תמיד רגוע. התחזוקה השוטפת זולה יחסית (ואני מדבר, תמיד, על תחזוקה עצמית), חלקים זמינים ובזול, ואם אתה עסוק מדי, כל מכונאי יודע לטפל בסופה.
ההוצאות השוטפות שלך לא יהיו גדולות משהיו על הטרופר, לדעתי אפילו נמוכות יותר - צריכת הדלק דומה ואפילו נמוכה יותר, והאחזקה זולה יותר. זה אומר שאם הצלחת לחיות עם טרופר, לא תהיה לך בעיה לחיות עם סופה.
הבעיה הכי גדולה היא למצוא אחת טובה. מי שיש לו סופה טובה - לא מוכר.
CJ אמנם מזדקן בכבוד, ורוב מה שכתבתי על סופה נכון גם עליו, אבל היומיום, בלי הילוך חמישי, עם תחושת "שיוט" קבועה בכביש, ועם קבינה של נ.נ. - זה החסרון האמיתי שלו. תוסיף לזה שני טסטים בשנה, ולדעתי - לרוב האנשים יהיה קשה לחיות ביומיום עם CJ.
ג'ימני הוא כמו סמוראי, אבל חדש. כלומר - אמין, זול מבחינת הוצאות קבועות ומבחינת דלק, שדון בעיר, חלקים וטיפולים יקרים (אבל אמין מאוד מאוד, ומצד שני כשמשהו נשבר בשטח, זה לא קשור לאמינות). הבעיה היא, אחרי שנסעת ברכב שטח בגודל מלא - יבאס אותך בשטח. הוא קטן. הגלגלים שלו קטנים. כולם תמיד אומרים שהוא מפתיע ביכולות שלו וכן הלאה, וזה נכון, אבל קשה מאוד לחזור לג'יפון עם גלגלי 26 אחרי רכב שטח עם גלגלים 31. הוא יעבור הכל, יאכל הכל, אפילו יבקש עוד. אבל הדרך לא רגועה איתו - זה האופי של הסמוראי מאז ומתמיד, ומי שלא התרגל למשהו אחר - אין לו בעיה עם זה. גם מי שחוזר לג'יפון אחרי שנסע ברכב שטח גדול ועושה זאת בעיניים פקוחות, ועם הבנה שהוא עובר ל"טרקטורון עם חלון" כמו שדורון קרא לו, לא יתבאס. אבל אתה חייב לנסות כדי להבין אם זה בשבילך או לא. בגלל שאתה כבר מכיר משהו אחר.
אסף.
-
תגובה להודעה: הגיע הזמן לרכב שטח אמיתי, אבל גם כאן זה לא פשוט
אוקיי..קצת תשובות שלי.
1. לחבר'ה שהמליצו על הסיקס - באמת שהרכב הזה קוסם לי ואני חושב שהוא מדהים.
רק שאני לא חושב שאני יכול לחיות איתו עכשיו בתור רכב יומיומי..
2. יוני - דיסקו, בחיים לא. לא רוצה להיכנס להרפתקאות אמנות - כנל גם לגבי הפטרול, אין לי כסף להחליף לו מנוע, וגם אם היה לי 300000 שקל כנראה הייתי קונה משהו אחר.
3. אסף - הפנמתי מה שכתבת לגבי הסופה, אבל משום מה זה לא מושך אותי.
אולי כי אני מעדיף רכב יותר פשוט(היילקס/סיג'יי) בלי כל מניי חיישנים, לא שהסופה יותר מסובכת מהטרופר, אבל בכל זאת. . .אני שוקל את זה. הבעיה זה למצוא רכב נורמלי במחיר נורמלי.
ובקשר למה שכתבת על הג'ימני - נגעת בדיוק בנקודה. גם הג'ימני וגם הסמוראי, במקרה הכי טוב שלהם, יהיו יותר נמוכים, ובהרבה, מהטרופר שהיה לי. ובאמת זה יהיה לי מוזר לרדת לרכב עם צמיגי 215 אחרי צמיגי 265. שלא נדבר על הקטנת הגודל וכו', דבר שאני מאוד חושש ממנו.
היה טיול בחורשן שעלינו מדרגה שאני עם הטרופר הארוך עליתי בלי בעיה, וטרופר קצר, הסתבך שם ונכנס לזוויות לא נעימות וכו' - זה למה אני לא הולך על הסמוראי הקצר - הוא יותר מדיי קטן, וזה גם מה שמפריע לי בג'ימני.
ואני רוצה להרחיב מעט על הסמוראי הארוך...
קצת פרטים, קניית הרכב היא 6-7 אלף שקל. הבודי במצב רע, השילדה במצב טוב. בלי ברזנט ועם מנוע מעשן לקראת סוף חייו, וכל השעונים חוץ מהשעון חום לא עובדים.
אז זה בערך 5-6 אלף שקל למנוע, עוד 4-5 אלף שקל לפחחות וצבע, עוד 3000 לברזנט, עוד אלפיה על השעונים, עוד 2500 על הגה כוח(פינוק) ועודכמה אלפים טובים בשביל טרנספר ויחסי העברה...
(נעילה אחורית ועוד כמה שיפורים כבר יש)
בסך הכל אני מתאר לעצמי שייצא בין 25-30 אלף בשביל סמוראי ארוך במצב באמת מצוין.
זה ההתלבטות, לעומת הג'ימני..
שהוא שנת 99, צמיגי 215 שטח, ומוגבה שעולה 40+-..
בכמה תחזוקה של היילקס תהיה יקרה יותר, חוץ מביטוח וטסט...? צריכת דלק(רכב עם 31 ומנוע טורבו?) טיפולים שוטפים? חלקים בטח יקרים כי זה טויוטה..
מה אתם אומרים?
-
תגובה להודעה: הגיע הזמן לרכב שטח אמיתי, אבל גם כאן זה לא פשוט
הי,
לגבי חישוב עלות השיפוץ,
קח את המספרים שאתה חושב עליהם ותכפיל ב 1.5 לפחות.
אני יודע שעכשיו תאמר, חישבתי את הכל אלו המספרים ;)
אבל, המציאות מוכיחה שבשיפוץ רכב, בסופו של דבר משלמים הרבה יותר מהתכנון הראשוני.
מאחורי כל חלק שאתה יודע שאתה צריך להחליף ברכב ישן, מסתתר חלק ישן עוד יותר שגם אותו תחליף בסופו של דבר.
אני אומר את זה מניסיון של אלפא ספיידר מודל 88 שאני משפץ, הייתי בטוח שב - 20K האוטו יהיה במצב חדש, כבר הגעתי כמעט ל 20K ש"ח, ולא ממש רואים את סוף השיפוץ, לא מבחינת תקציב ולא מבחינת שעות עבודה (ואני מדבר על עבודה עצמית בלבד)
גם ניסיון של חברים עם סיקסים מראה תופעה דומה, הסכומים דומים (ולכל המלעיזים, גם התקלות דומות :D )
בנוגע לשאלה איזה רכב,
קצת קשה לי לראות מישהו שירד מטרופר עובר לג'ימני (מצד שני, אולי בגלל זה אני מרכיב משקפיים ?:rolleyes: )
רכב שטח ישן + פרייבט כנראה זה הפתרון העדיף.
סער.
-
תגובה להודעה: הגיע הזמן לרכב שטח אמיתי, אבל גם כאן זה לא פשוט
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
six-86
הכותרת שלך עונה על השאלות
רכב שטח אמיתי העונה על כל השאלות וההתלבטויות שלך רק סיקס
הרבה אנשים מפחדים בגלל צריכת דלק , אבל סיקס מכוון ומתוחזק טוב 1/7 זה אפשרי (כביש כמובן)
תיקון אחד ברכבים אחרים זה בדיוק ההפרש בדלק בהשוואה עם סיקס .
מעבר להנאה בשטח גם התחזוקה שלו קלה וזולה .
מחייב אותך יישור קוו התחלתי ע"מ להנות ממנו ואז תחזוקה שוטפת .
אני עם סיקס 10 שנים המשמש אותי ביומיום , ג'יפ חזק , אמין ולא משאיר אותך בשטח אף פעם :)
בקיצר רכב שטח אמיתי ....;)
בהצלחה
ראיד
1:7 תיאורתי כבר היה לו
הוא רוצה יותר!!!
הסרן חי המקורי של סיקס /סופה לא יותר חזק מהסרן המקורי של הטרופר אבל אפשר להגיע למהלך מתלה טוב יותר
מצד שני משלמים הרבה בכביש בשביל המעט הזה בשטח !!!
אם אתה מחפש גיבור שיהווה רכב יומיומי זה רק ג'ימני אוטומט עם נעילה אחורית צמיגי שטח ואולי בעתיד טרנספר קצר יותר
החיים בכביש סבירים השקט בפנים כמו פרייבט האמינות גבוהה תחזוקה זולה ודלק הכי חסכוני שיש !!
-
תגובה להודעה: הגיע הזמן לרכב שטח אמיתי, אבל גם כאן זה לא פשוט
סוזי אצלי ה1 ל7 לא היה כזה תאורתי...1 ל6.5 היה הממוצע לאורך כל התקופה...הייתי יכול להגיע ל1 ל7 בכיף.
ולסער, אני מנסה להמנע ממצב של 2 רכבים. כי אז זה אומר שאני אצטרך לקנות רכב כביש בפחות מ10000 שקל, ורכב שטח ב30000 בלי מרווח לנשום...
סוזי בתור מישהו שנוהג על סמוראי ועל טרופר..מה אתה אומר?
-
תגובה להודעה: הגיע הזמן לרכב שטח אמיתי, אבל גם כאן זה לא פשוט
ציטוט:
בסך הכל אני מתאר לעצמי שייצא בין 25-30 אלף בשביל סמוראי ארוך במצב באמת מצוין
ואני מתאר לעצמי הוצאה של 40 אלף, שאחריה יהיה לך עדיין סמוראי מוזנח, חלוד, שזקוק להמון תשומת לב, שקצת יישרת איתו קו ויראה טוב במשך שנה-שנתיים. חלודה לא נעלמת כשעושים פחחות. אם יש חלודה בבודי, יש גם בשלדה. תיארת סמוראי שחוט, מוזנח, אין בו שום דבר טוב, נבלה שגמרה את החיים שאתה מתעקש לא רק להחיות אותה אלא גם שתחיה טוב. תתעורר, זה לא יקרה. זה רכב פרוייקט שצריך להחליף בו הכל כולל הכל כדי שיהיה אמין בתור רכב יומיומי, וגם אז הוא עדיין יהיה ישן.
ולמרבה הצער, זה מאפיין של כמעט כל סמוראי ישן שאני רואה.
אסף.
-
תגובה להודעה: הגיע הזמן לרכב שטח אמיתי, אבל גם כאן זה לא פשוט
[היה טיול בחורשן שעלינו מדרגה שאני עם הטרופר הארוך עליתי בלי בעיה, וטרופר קצר, הסתבך שם ונכנס לזוויות לא נעימות וכו' - זה למה אני לא הולך על הסמוראי הקצר - הוא יותר מדיי קטן, וזה גם מה שמפריע לי בג'ימני.
מה זה השטויות האלה
כאחד שיש לו את שניהם בבית אני יכול להגיד לך שיש מקומות שטרופר ארוך נעול פעמיים נתקע איפה שסמוראי נעול אחורה ולא משולב (קרי 4x2 נעול) עבר בקלילות מבאסת אגב בשניהם היה אותו הנהג ;)
אז מה ?
רצתי למכור את הטרופר ?
לכל אחד יש את היתרונות והחסרונות שלו ואתה שכבר מכיר אותם צריך לדעת לעשות את המאזן
אני עשיתי
יש לי שניים
אחד לשטח ממש קשה והשני לכביש ממש קל:p
צמיגים קטנים לא כל כך מפחידים אותי ומה שנראה לך כרכב נמוך זה עניין יחסי לאורך ולרוחב האוטו
אגב אם שאלת לדעתי אז אתה תצטער על המכירה מהר מאד
ועוד אגב מאז שמצאתי את חוט הפלאג הסורר הרכב מפתיע אותי בצריכת דלק שאני לא מאמין 1:7.1 באוטוסטראדה (כמה שאפשר לקרוא לכביש החוף אוטוסטראדה )במהירות של 110 ממוצע
נשמע לא הגיוני אבל ספרו את זה לכרטיס האשראי שלי שמחייך מאז
-
תגובה להודעה: הגיע הזמן לרכב שטח אמיתי, אבל גם כאן זה לא פשוט
סוזי - אולי תמכור לו את הסמוראי שלך - עם העשבים שצומחים לו דרך החורים בבודי, הוא במצב יותר טוב מהארוך שמתואר ארבע תגובות למעלה.
אסף.
-
תגובה להודעה: הגיע הזמן לרכב שטח אמיתי, אבל גם כאן זה לא פשוט
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
סוזי - אולי תמכור לו את הסמוראי שלך - עם העשבים שצומחים לו דרך החורים בבודי, הוא במצב יותר טוב מהארוך שמתואר ארבע תגובות למעלה.
אסף.
הוא מניע מכה ראשונה ונותן בראש למיטב תוצרת אמריקה ויפן אבל אני לעולם לא אמכור !!!!!!!!!!!!!
עוד מעט אתה תעזור לתכנן לו כלוב חדש ואז תראה
חוצמזה "העשבים" זה תוספת מחיר!!
-
תגובה להודעה: הגיע הזמן לרכב שטח אמיתי, אבל גם כאן זה לא פשוט
נראה לי שהגזמתם קצת עם הירידות על הסמוראי הארוך..אני מכיר את המוכר הרבה זמן והאוטו מושקע:
נעילה אחורית בת פחות משנה
סרנים רחבים
טרנספר 1000
כל הדרייבשאפטים והצלבים במצב מצויין
רוקר פאנלים
ארגז ציוד
פילטר פתוח
קרבורטור סובארו
קאמשאפט חם
שנורקל
235 ברישיון גאנטים 8' כולל הספייר (צמיגים במצב טוב)
פגושי ברזל עם נקודות גרירה (אחורי עם רסיברים לכננות)
רישוי לכננת ולוו גרירה
כנפונים רחבים
מיגון טנק דלק
כסאות מגולף גי טי אי
הדרס
לאחרונה שופצו או הוחלפו
רדיאטור חדש, תיבת הגה אחרי שיפות, דרייבשאפט גיר טרנספר חדש (צלבים מהחברה), דראג לינק חדש
אחרי טיפול 10K
מערכת חשמל - חדשה עלה לי 2000
קלאץ בן חצי שנה , ברקסים אחוריים חדשים מהחברה (דראמים 800 שקל)
ברקסים קדמיים תקינים, מצבר בן שנה
תושבות טרנספר החלפתי, טרמוסטט חדש , פאן קלאץ חדש, בולמים קדמיים בני שנה וחצי
-
תגובה להודעה: הגיע הזמן לרכב שטח אמיתי, אבל גם כאן זה לא פשוט
מגניב.
הכל מסביב חדש/משופר.
רק האוטו חרא.
תמצא סמוראי אחר, סטנדרטי ובמצב טוב.
תקנה את הנבלה הזו, תשחט ממנה את כל הדברים הטובים ותתקין על הסמוראי הטוב.
ועכשיו ברצינות - הטרופר היה עושה 1:7? אז למה מכרת בכלל?
בשביל 1:8 או 1:9 לא הייתי יורד מטרופר לסמוראי. הפער ביניהם בנוחות ובאיכות החיים בכביש וגם בשטח, גדול מדי.
תבין - אני כמעט ממליץ לך לחזור לטרופר.
-
תגובה להודעה: הגיע הזמן לרכב שטח אמיתי, אבל גם כאן זה לא פשוט
הטרופר היה עושה 1 ל6.5, אמת.
והאחזקה שלו לא הייתה יקרה בכלל(כמובן שהיו לי כמה טעויות שעלו לי ביוקר)
והוא היה משופר למשעי, ARB, הגבהה של 4" פגושים מיגונים וכו'.
בהחלט רכב טוב במחיר עוד יותר טוב.
אבל - מכרתי אותו כי חיפשתי משהו אחר, אני יודע שזה נשמע ציורי מדיי
קיטשי, או איך שתרצו לקרוא לזה. אפילו "נשי"...
אבל אני מחפש משהו שיגרום לי להרגיש יותר טוב בטיול, בטיול האחרון בטרופר, היינו במקום מדהים בגלבוע, נופים, חיות, מרוחקים מהכל...אבל הרגשתי מנוכר ולא מחובר.
לא יודע אם אתם מבינים על מה אני מדבר...
אבל הכתבה הזאת, צבטה לי את הלב:
http://jeepolog.com/375.html
חשבתי שרכב פתוח ישנה לי את ההרגשה הזאת...לא דווקא סיקס.
אני רוצה רכב שאפשר להוריד לו את הדלתות, לראות ויותר חשוב - להרגיש, את השטח.
-
תגובה להודעה: הגיע הזמן לרכב שטח אמיתי, אבל גם כאן זה לא פשוט
לדעתי בכלל טעית כשמכרת את הטרופר, אבל אם כתבות כאלה מזיזות לך - אז אתה רוצה וצריך סיקס. זה הג'יפ האמיתי והמקורי, האחד והיחיד לטוב ולרע.
גם סופה פתוחה תעשה לך את זה. נכון - היא טיפה יותר מתורבתת ופחות "בראשיתית" מהסיקס, אבל היא חדשה יותר ואמינה יותר בסדרי גודל, וזה גם הדבר הכי קרוב שיש לקונספט הג'יפ האמיתי. גם דיפנדר פתוח זה כלי נהדר שנמצא בשכונה הזו, אבל הוא יקר יותר ואמין פחות, גם כן בסדרי גודל. היילקס? כלי נהדר, אמין, עביר, יכול לסחוב חצי בית. אבל הוא חלש ואיטי ברמות שקשה לסבול, בוודאי כשיורדים מטרופר בנזין וגם כשמשווים לסופה ואפילו לסיקס, ומעבר לזה - זה כמו טרופר - קבינה מתורבתת של פרייבט יפני שמנתקת אותך מהחוויה שאתה מחפש.
ג'ימני? אחלה, אוטו מדליק ונהדר. אבל הוא סגור - ניתוק מהחוויה וכו'.... אתה רוצה פתוח.
סמוראי? אני מת על הסמוראי, אבל כבר לא תתפוס אותי באחד כזה כי עברתי את השלב הזה בחיים - אני זקן מדי לקפיצות ולחבטות שלו, וגם כשאני מטייל לבד אני סוחב יותר ציוד ממה שאפשר לדחוס בו.
-
תגובה להודעה: הגיע הזמן לרכב שטח אמיתי, אבל גם כאן זה לא פשוט
דרור תודה על ההתייחסות בשעות האלו של הלילה...כמו להקריא סיפור לילדים שלך לא?
אז ככה, אני עכשיו בן 22, צעיר.אין לי בעיה עם הכאבי גב של הסמוראי.
והקטע של החלפים הזולים יותר של רכבי ג'יפ מרכבי סוזוקי - אין לי בעיה לשלם יותר על חלקים, אבל בתכיפות רחוקה יותר.
דווקא הסיקס הוא מה שעושה לי את זה...אבל אני מפחד שאני לא אוכל לעמוד בהוצאות שלו, ושהוא יעייף אותי(נסעתי פעם בסיקס בכביש מבאר שבע עד תל אביב - לא תענוג גדול, דווקא בסמוראי היה יותר נסבל).
חוצמזה - כמו שנכתב פה, המחירים הם גבוהים לרכבים טובים, ואני עדיין לא בטוח שאני מוכן להשקיע סכום גבוה כזה ברכב ישן כל כך.
-
תגובה להודעה: הגיע הזמן לרכב שטח אמיתי, אבל גם כאן זה לא פשוט
אני יודע שכמה מאוהבי ה-CJ יאכלו לי את הראש עכשיו - אבל סיקס כבר לא מתאים לשמש כרכב יומיומי. הוא ישן ולכן פחות אמין ברמה הכרונית. אם בסופה (שזה הדבר הכי קרוב לסיקס מכל הבחינות) פעם-פעמיים בשנה אתה צריך לשים לב לאיזה חיישן, אז בסיקס הציפורניים שלך תמיד שחורות. תמיד יהיה לו חופש מכני או נזילה איפה שהוא, תמיד יהיה סדק איפה שהוא.
יש סיקסים מדהימים, טובים באמת. הבעיה שלהם היא שבעליהם לא יהיו מוכנים להיפרד מהם גם תמורת סכומים גבוהים.
סופה טובה גם כן כבר לא קל למצוא, וגם המחירים לאחרונה מוגזמים בעליל. מוזר, אבל זה השוק עכשיו. אבל יש הרבה יותר סופות טובות מאשר סיקסים טובים. עניין של שנת ייצור צעירה יותר, בכל זאת.
סמוראי מקביל אליהם בספרטניות שלו, אבל זה משהו אחר. לשעשועים הוא נהדר, אבל לטיולים?לטעמי הוא פשוט קטן מדי.
-
תגובה להודעה: הגיע הזמן לרכב שטח אמיתי, אבל גם כאן זה לא פשוט
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
שגיא S
אין לי בעיה לשלם יותר על חלקים, אבל בתכיפות רחוקה יותר.
קל להגיד. מעצבן לשלם. במיוחד כשהרכב מתיישן, ערכו הולך וצולל וה"אמינות היפנית" כבר מזמן רחוק-רחוק מאחוריו, ורק מחיר החלפים נשאר קבוע וגבוה....
דווקא חלפי סוזוקי אינם מהיקרים ביותר בשוק. תנסה פעם דייהטסו כדי ללמוד דבר או שניים על "אמינות" ועל מחירי חלפים של רכב ישן.
-
תגובה להודעה: הגיע הזמן לרכב שטח אמיתי, אבל גם כאן זה לא פשוט
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
סמוראי מקביל אליהם בספרטניות שלו, אבל זה משהו אחר. לשעשועים הוא נהדר, אבל לטיולים?לטעמי הוא פשוט קטן מדי.
דווקא מבחינת המקום לציוד אני יכול להסתדר עם סמוראי או ג'ימני...
המרכב הקצר יותר מפריע לי במובן של עבירות, וזוויות לא נעימות.
-
תגובה להודעה: הגיע הזמן לרכב שטח אמיתי, אבל גם כאן זה לא פשוט
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
שגיא S
אבל אני מחפש משהו שיגרום לי להרגיש יותר טוב בטיול, בטיול האחרון בטרופר, היינו במקום מדהים בגלבוע, נופים, חיות, מרוחקים מהכל...אבל הרגשתי מנוכר ולא מחובר.
לא יודע אם אתם מבינים על מה אני מדבר...
חשבתי שרכב פתוח ישנה לי את ההרגשה הזאת...לא דווקא סיקס.
אני רוצה רכב שאפשר להוריד לו את הדלתות, לראות ויותר חשוב - להרגיש, את השטח.
צר לי לאכזב אותך אבל דיסקברי יתן לך את האמצע בין מה שאתה מחפש לבין מה שהטרופר נתן לך.
יש משהו בתנוחת הישיבה וההרגשה של החוסן שהרכב הזה משדר לנהג. נכון שזה לא סיקס או דיפנדר פתוח אבל זה רחוק גם מתחושת האקוריום שנותנים לך שאר הSUVים.
אם תצליח למצוא רכב במצב טוב (והם נדירים היום) עלות ההחזקה שלו תהיה נמוכה מהטרופר.
גם בצריכת סולר הוא ידוע כחסכוני, 1ל9 ואפילו יותר על המהיר.
סורי, עם כל הכבוד אני לא חושב שאחרי שנה עם טרופר אפשר לעבור לרכב שבגודלו שווה להפתעות שמגיעות עם ביצי קינדר או גרוע מכך לסמוראי 87 מקרטע.
יוני