-
כמה עצות\ שאלות - איך ל'רכך' את הסופה
מורכבים לי בסופה קפיצים של פרוקומפ למי שמכיר את הסט הזה האוטו נוסע כמו טרקטור
וכבר הרבה זמן שאני מחפש דרכים לרכך אותה קצת (בכמה שפחות שקלקלים)
דבר ראשון חשבתי להוריד עלה אחד לפחות מאחורה אבל אז הלחץ יהיה על כל השאר
והם ''יגמרו'' יותר מהר (או שאולי מישהו ניסה את זה)
דבר שני להוריד את כל העלים להשאיר אחד(את המאיה)
שרק יתפוס את הסרן במקום וכמובן שהוא לא יוכל להחזיק את הגיפ
אז ל'דחוף' בין הסרן לשאסי קפיצי סליל אולי זה ירכך.??
דבר שלישי ראיתי את זה על איזה באגי שזרוקה אצל דוד שלי אחרי הבית
לקחו את כל הסט של העלים וחתכו אותם אחרי הסרן
יענו השאירו את הצד שמתחבר על השאסי
ואז כל החבילה הזאת משמשת כאילו כמו מוט רדיוס וגם פה לשים קפיצ סליל
ואז כל המשקל נופל רק על הקפיצ סליל
כמובן שבכל בגדר מחשבה ובטח גם לא כלכך חוקי
אבל סתם זרקתי רעיונות
-
תגובה להודעה: כמה עצות\ שאלות - איך ל'רכך' את הסופה
תחליף גיפ;) ועכשיו בנימה קצת יותר רצינית, אתה על 31 או 33 איזה לחץ אוויר אתה נוסע? בכביש בשטח.
לחץ אוויר גבוהה (30) אומנם חוסך בדלק אך מגרזן את הגיפ.
זה הצעד הראשון שאני הייתי מבצע לפני שינוי לא חוקי
יואב
-
תגובה להודעה: כמה עצות\ שאלות - איך ל'רכך' את הסופה
אתה לא יכול להסיר עלים, כי בקפיץ עלים יש חשיבות לדירוג נכון של אורכי העלים שב"חבילה".
פרוקומפ זה מקרה אבוד. חבל על הזמן והכסף שמשקיעים בהם.
הדרך היחידה לקבל נוחות נסיעה טובה בסופה היא להחליף קפיצים. את כל הארבעה. ומוטב שגם את הבולמים. ואל תקנה את הסיפורים שבסופה או בכל רכב אחר בעל קפיצי עלים, "לא צריך בולם יקר כי זה לא עוזר". זה קשקוש. קפיץ ארוך וגמיש ייתן לך מהלך מתלה טוב וירכך את המהמורות, בולם טוב (ויקר) ישכך את התנודות ויתן לך "גיהוץ" טוב.
מצד שני קפיצים טובים ובולמים טובים זה חבילה גדולה של מרשרשים - עשיריה פלוס מינוס (בדרך כלל פלוס...:()
-
תגובה להודעה: כמה עצות\ שאלות - איך ל'רכך' את הסופה
אני עם 31 ובזמן האחרון אני עם לחץ אויר של 28-30
גם כשניסתי לחץ יותר נמוך 24-25 זה גם לא עזר
אז אמרתי ננפח ל30 אולי נחסוך כמה טיפות..?
אני יודע שאם אני יוריד ל20 הגיפ יהיה יותר רך
ואין לי בעיה עם זה כי אני לא נוסע הרבה בכביש
רק מהבית לשטח מהשטח לבית אין לי שום נסיעות יומיומיות
על כמה אתה ממליץ לנפח (31 שטח מלא מקסיס)
ואני גם עם בולמים של ראנצ'ו עם כל העסק של הניפוח
החלפתי את כל הצינורות והכל עובד
מופיע לי בשעונים מ-1 עד 5
כמה מומלץ לנפח בכביש\ שטח.. עד כמה שזה יכול לעזור
סססססססססאמו הפרוקומפ האלה למה מיצרים אותם ולמה מרכיבים אותם?? לטנקים???
-
תגובה להודעה: כמה עצות\ שאלות - איך ל'רכך' את הסופה
...ובנוסף, גם הרנצ'ו הזה הוא בולם-דרעק.
-
תגובה להודעה: כמה עצות\ שאלות - איך ל'רכך' את הסופה
יופי דרור, עשית אותו בנאדם מאושר :mrgreen::mrgreen::mrgreen:
-
תגובה להודעה: כמה עצות\ שאלות - איך ל'רכך' את הסופה
פיייי איזה כיף :rolleyes:
-
תגובה להודעה: כמה עצות\ שאלות - איך ל'רכך' את הסופה
כנראה ובסוף תחליף סט שלם של קפיצים ובולמים. נשאלת השאלה מתי זה יהיה, ואחרי כמה סבל - לך ולמכונה.
אין מה לעשות - הפתרון היחיד הוא לקנות סט מלא חדש.
אסף.
-
תגובה להודעה: כמה עצות\ אלות - איך ל'רכך' את הסופה
יש תשובה אחת
רוביקון אקספרס יבוא של המתלם מאד יקר אבל עושה את העבודה :rolleyes:
-
תגובה להודעה: כמה עצות\ שאלות - איך ל'רכך' את הסופה
הקפיצים של רוביקון שנמכרים אצל מתלם הם הקיט המיובא היחידי בשוק שמיועד מלכתחילה לסופה, שפותחו על סופה, שהם לא קומבינה של רנגלר שמותאמת בכאילו, ולכן הם כל כך מוצלחים.
-
תגובה להודעה: כמה עצות\ שאלות - איך ל'רכך' את הסופה
תאמינו לי שאתם לא מחדשים לי על רוביקון אקספרס
אבל במחיר כזה..??
אישתי תזרוק אותי מהבית
ההורים שלי לא יכירו בי
והמנהל בנק יחכה לי כל יום בכניסה לבית
להחליף לא נראה לי שאני יחליף כמובן בגלל המחיר
10.000(בערך) זה יותר מרבע משווי הגיפ
זה לא יצא לפועל עם כל הרצון להחליף ולהישתדרג
בינתיים נמשיך לסבול
-
תגובה להודעה: כמה עצות\ שאלות - איך ל'רכך' את הסופה
דרור על איזה בולמים אתה ממליץ?
-
תגובה להודעה: כמה עצות\ שאלות - איך ל'רכך' את הסופה
לכל טיול 3 חברים שמנים, תאמין לי זה עובד:p
-
תגובה להודעה: כמה עצות\ שאלות - איך ל'רכך' את הסופה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
yoav21
לכל טיול 3 חברים שמנים, תאמין לי זה עובד:p
גם לרוב הם יותר מצחיקים אז בכלל כיף:D
-
תגובה להודעה: כמה עצות\ שאלות - איך ל'רכך' את הסופה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
lizard
דרור על איזה בולמים אתה ממליץ?
??????????
-
תגובה להודעה: כמה עצות\ שאלות - איך ל'רכך' את הסופה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
סופת המדבר
אני עם 31 ובזמן האחרון אני עם לחץ אויר של 28-30
גם כשניסתי לחץ יותר נמוך 24-25 זה גם לא עזר
אז אמרתי ננפח ל30 אולי נחסוך כמה טיפות..?
אני יודע שאם אני יוריד ל20 הגיפ יהיה יותר רך
ואין לי בעיה עם זה כי אני לא נוסע הרבה בכביש
רק מהבית לשטח מהשטח לבית אין לי שום נסיעות יומיומיות
על כמה אתה ממליץ לנפח (31 שטח מלא מקסיס)
ואני גם עם בולמים של ראנצ'ו עם כל העסק של הניפוח
החלפתי את כל הצינורות והכל עובד
מופיע לי בשעונים מ-1 עד 5
כמה מומלץ לנפח בכביש\ שטח.. עד כמה שזה יכול לעזור
סססססססססאמו הפרוקומפ האלה למה מיצרים אותם ולמה מרכיבים אותם?? לטנקים???
אצלי בסופה עם קומהו 31 AT, באופן קבוע לחץ 18.
נוסע לרוב לא יותר מ-10 ק"מ עד הירידה מהכביש ובשטח זה עולם אחר.
לטיולים רחוקים יותר אין ברירה - מנפחים...
-
תגובה להודעה: כמה עצות\ שאלות - איך ל'רכך' את הסופה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
lizard
דרור על איזה בולמים אתה ממליץ?
על בולמים טובים ויקרים. בסעיף הזה אין קסמים.
ממש כמו שקפיץ איכותי ויקר שמותאם לרכב ייתן את התוצאה הטובה ביותר מבחינת נוחות, עבירות ועמידות.
יש כל מיני קומבינות, חלקן טובות יותר, חלקן פחות. גם אני עשיתי קומבינות ועדיין - עד שירווח קצת בחשבון העו"ש ויאפשר להתקין סט בולמים טוב, אני נוסע על קפיצים טובים + בולמי קומבינה. המשותף לכל הקומבינות הוא בפיתרון זול לזמן קצר. אם הדרישות אינן בשמיים וכל מה שרוצים זה בולם סביר, אפשר להסתדר עם כל מיני אלתורים כמו בולמים של סוואנה וכו. אבל אי אפשר להשוות לבולם איכותי כמו בילשטיין 5150 או 7100 או קוני. על FOX ושאר סחורות המירוצים אני כבר לא מדבר, כי זה באמת יקר להחריד אבל התוצאות בהתאם.
בולם טוב ייתן שיכוך טוב ולא יישפך לאחר זמן קצר. אפשר בהחלט לחיות עם בולמים באיכות סבירה כמו טאף-דוג או אולדמן. אבל בולם פשוט וזול כמו פרוקומפ ES1000 או רנצ'ו 9000, תמיד יישאר חרא ומהר מאוד יאכזב,ולדעתי חבל על הכסף. אני יודע שכאשר מדובר בג'יפ זול יחסית כמו סופה ישנה או סיקס או סמוראי, אנשים נרתעים להוציא סכומים גדולים ואני בהחלט מבין אותם, אבל את העקרונות המוחלטים זה לא משנה.
-
תגובה להודעה: כמה עצות\ שאלות - איך ל'רכך' את הסופה
השבוע אני ירכיב קפיצים מאחורה של סיקס ואז נראה איך ה''כלי'' יתנהג
-
תגובה להודעה: כמה עצות\ שאלות - איך ל'רכך' את הסופה
עוד קומבינה.
חוץ מהתנסות בפירוקים והרכבות, לא יצא לך כלום מזה.
-
תגובה להודעה: כמה עצות\ שאלות - איך ל'רכך' את הסופה
לאחרונה הרכבתי צמד בולמי בילשטיין 9100 על הרכב (קפיצי אייבך) והרכב נוסע מדהים, רך מאוד, מגהץ הכל שלא כמו הגרסה הקודמת עם סט קפיצי עלים מקורי (או מתלם, אין לדעת) ובולמי 5150 14''
היום הבולמים הינם 14'' גם כן אך מספר העלים ירד לכ-3 עלים חדשים של סופה ממגונת (גם כן של המתלם) על כל גלגל (אחורי)..
שווה בדיקה!
טמיר
-
תגובה להודעה: כמה עצות\ שאלות - איך ל'רכך' את הסופה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
טמיר
לאחרונה הרכבתי צמד בולמי בילשטיין 9100 על הרכב (קפיצי אייבך) והרכב נוסע מדהים,
שווה בדיקה!
שווה בדיקה- ממתי יש קפיצי עלים של אייבך?
אסף.
-
תגובה להודעה: כמה עצות\ שאלות - איך ל'רכך' את הסופה
שבוע שעבר הרכבתי קפיצים אחוריים של סיקס השינוי לא שמיים וארץ
אבל יש שינוי אוטו מגהץ יותר טוב את הגבשושיות במושב
בדיונות כל הגבשושיות הקטנות שההיתי צריך לבוא ב10-15 קמ'ש כדי ש'התחת'
של הגיפ לא יעקוף אותי מלמעלה עכשיו אני יכול לבוא גם ב30-40 קמ'ש
האוטו מקפץ טיפה אבל פי 10 יותר טוב ממה שהיה
ולפחות המכסה של הביצה כבר לא נוגע במיכל דלק
וחוץ מזה אני חושב שכל קפיץ יהיה יותר טוב מהפרוקומפ.. אולי הם טובים שהם חדשים
אבל אחרי כמה שנים שהם מורכבים ...פשוט זבל
בינתיים מקדימה השארתי את הפרוקומפ כי עם המשקל של המנוע הוא קצת מרסן אותם
חבר שלי קנה סופה עם קפיצים של ''בלק דיימונד'' והאוטו ממש רך לטעמי יותר מידי
אבל זה נראה לי כי הבולמים גמורים
כמה יכול לעלות סט כזה?
או שאלה אחרת.. כמה יכולים לעלות סט קפיצים שהם לא של רוביקון?
-
תגובה להודעה: כמה עצות\ שאלות - איך ל'רכך' את הסופה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
טמיר
לאחרונה הרכבתי צמד בולמי בילשטיין 9100 על הרכב (קפיצי אייבך) והרכב נוסע מדהים, רך מאוד, מגהץ הכל שלא כמו הגרסה הקודמת עם סט קפיצי עלים מקורי (או מתלם, אין לדעת) ובולמי 5150 14''
היום הבולמים הינם 14'' גם כן אך מספר העלים ירד לכ-3 עלים חדשים של סופה ממגונת (גם כן של המתלם) על כל גלגל (אחורי)..
שווה בדיקה!
טמיר
3 עלים???
וכמה עלו הבולמים?
-
תגובה להודעה: כמה עצות\ שאלות - איך ל'רכך' את הסופה
נסה את "קפיצי מאיה" בבאר שבע. הוא בונה קפיצים לסופות וסיקסים כבר הרבה שנים.
אהרון - 050-7616728
-
תגובה להודעה: כמה עצות\ שאלות - איך ל'רכך' את הסופה
א) אין לאייבך קפיצי עלים אלה מדובר על הקפיצים לקוייל אובר עצמו.
ב) אכן רק שלושה עלים
ג) הבולמים עולים כ- 4000 לאחד (אל תתפסו אותי במילה)
טמיר
-
תגובה להודעה: כמה עצות\ שאלות - איך ל'רכך' את הסופה
תרשו לי להמשיך את השרשור, באותו נושא :
סופתי שנרכשה לפני חודשיים עם סט פרוקומפ, כנראה סט שעבד הרבה וקשה. הרכב "מגרזן" הרבה יותר מהסופה הקודמת שנסעה על קיט פרוקומפ חדש, והמצב כרגע פשוט לא קביל , לא עלי ובטח לא על שאר חלקי המשפחה...שאחרי הטיול בחוה"מ לרמת-הגולן הם (הן) באמת בגדר חלקי משפחה:(.
בקיצור צריך להחליף קיט שלם והאופציות שעולות מהשרשור הן או קיט רוביקון אקספרס מושלם, שכאן הבעיה היא לא האיכות הסופית אלא בעיית מרשרשין, או קיט קובינה של בולמי X עם קפיצי Y , או קיט של מתלם.
אז מה המטרה ? - פשוט להשוות. להיפגש באיזו שבת עם מס' מצומצם של רכבים עם כמה קונפיגורציות בסגנון, נגיד אחד רוביקון, שני מתלם ועוד אחד עד שלושה שמעידים על קומבינותיהם כי טובות הן, ולנסות בעצמנו (מי שרוצה יכול סיבוב על שלי בחינם :D). אותי מעניין מבחן באיזור סלעי סגנון כרמל/רמות מנשה (טוב, אני צפוני, לא תסחבו אותי למדבר למבחן) אבל אפשר להרחיב את זה. לא מדובר על מסע עבירות אלא כמה שבילים וכמה מהירויות. אולי אחרי זה תהיה תחושה אם הרוביקון שווה את הכסף או שהמקמבנים עושים עבודה טובה מספיק.
מתנדבים צפוניים שמשוכנעים שהקיט שלהם הטוב ביותר בעלות/תועלת ?
רעיונות?
הד
-
תגובה להודעה: כמה עצות\ שאלות - איך ל'רכך' את הסופה
רעיון טוב..
אבל כמו שכתבתי .. החלפתי את האחוריים לקפיצים של סיקס
(מקדימה יש את המשקל של המנוע אז פחות קריטי)
ויש שינוי גדול עכשיו אני יכול לגהץ שבילים
במהירות שליפני זה (עם הפרוקומפ אחורה) לא ההיתי מעיז
אולי מתי שהוא אני גם יחליף את הבולמים של הראנצ'ו
אבל בינתיים אני מרוצה (פחות או יותר)
-
תגובה להודעה: כמה עצות\ שאלות - איך ל'רכך' את הסופה
לחברים שלום,
אני מצטרף להצעה של הד.
כבעליה של סופה רכובה על הסט המדובר של פרוקומפ, גם אני חש היטב את החסרונות... אפילו צ'יקיטה התחילה להביע מחאה..... מאחר ואני ממש לפני שיפוץ גדול אשמח אם מפגש מהסוג שהציע הד ייצא לפועל בקרוב. אזור החורשן נשמע נהדר... אפשר גם באזור השרון, יש שבילים מהירים ומעברים טכנים למכביר.
מחכה שבעלי סופות ירימו את הכפפה יעזרו בהתלבטות.
נפגש בשטח,
ליאור.:-D
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
הדסופה
תרשו לי להמשיך את השרשור, באותו נושא :
סופתי שנרכשה לפני חודשיים עם סט פרוקומפ, כנראה סט שעבד הרבה וקשה. הרכב "מגרזן" הרבה יותר מהסופה הקודמת שנסעה על קיט פרוקומפ חדש, והמצב כרגע פשוט לא קביל , לא עלי ובטח לא על שאר חלקי המשפחה...שאחרי הטיול בחוה"מ לרמת-הגולן הם (הן) באמת בגדר חלקי משפחה:(.
בקיצור צריך להחליף קיט שלם והאופציות שעולות מהשרשור הן או קיט רוביקון אקספרס מושלם, שכאן הבעיה היא לא האיכות הסופית אלא בעיית מרשרשין, או קיט קובינה של בולמי X עם קפיצי Y , או קיט של מתלם.
אז מה המטרה ? - פשוט להשוות. להיפגש באיזו שבת עם מס' מצומצם של רכבים עם כמה קונפיגורציות בסגנון, נגיד אחד רוביקון, שני מתלם ועוד אחד עד שלושה שמעידים על קומבינותיהם כי טובות הן, ולנסות בעצמנו (מי שרוצה יכול סיבוב על שלי בחינם :D). אותי מעניין מבחן באיזור סלעי סגנון כרמל/רמות מנשה (טוב, אני צפוני, לא תסחבו אותי למדבר למבחן) אבל אפשר להרחיב את זה. לא מדובר על מסע עבירות אלא כמה שבילים וכמה מהירויות. אולי אחרי זה תהיה תחושה אם הרוביקון שווה את הכסף או שהמקמבנים עושים עבודה טובה מספיק.
מתנדבים צפוניים שמשוכנעים שהקיט שלהם הטוב ביותר בעלות/תועלת ?
רעיונות?
הד
-
תגובה להודעה: כמה עצות\ שאלות - איך ל'רכך' את הסופה
שלום לכולם
במקום להמשיך ולהקליד על מוות
פשוט בואו נתארגן ובאמת נעשה את המבחן הקסום
אנחנו כמתלם , נגיע עם סופה מותקנת רוביקון 4.5 extreme duty ובולמי מירוץ FABTECH 2.25" שהם גולת הכותרת כיום וכמובן נביא את הקיט קפיצים שלנו (מתלם) על סופה נוספת
נתקבץ כולנו במקום שנחליט ( אם בחולות ראשון , אם בחורשן , ההחלטה תהיה בהמשך)
וכך תוכלו סוף סוף לדעת "על אמת" מה מרגיש יותר נוח לישבן הענוג שלנו.
אז יש מתפקדים?
שלומי - מכירות מתלם
054-6600636
-
תגובה להודעה: כמה עצות\ שאלות - איך ל'רכך' את הסופה
נו... רעיון טוב
לדעתי צריך או כדאי להיפגש במקום שאפשר לתת בגז במהירויות (סבירות) עם באמפרים
טיפה סלעים וכו... (שבילים משובשים)
כי לדעתי המבחן הכי טוב יהיה בנסיעה בשבילים עם לחץ אויר גבוה
ולא בחורשן או משהו שיש רק טכני
אנחנו לא באים לבדוק איזה גיפ יטפס את המדרגה יותר טוב
(אולי צריך איזה סלע או משהו ליבדוק מהלכי מתלה)
אבל גיהוץ שבילים זה רוב ההבדל בין הקפיצים השונים (נראה לי)
אפשר גם אולי בדיונות ולראות איזה גיפ יגהץ את הקפיצות הקטנות והמעצבנות שיש ליפני כל דיונה
הבעיה ה''גדולה'' (אולי) זה שקפיצים שמרגישים טוב על סופה קצרה פתוחה יהיו סוועה על סופה ארוכה סגורה לא?