-
CJ או סמוראי
שלום לכולם
קודם כל ברצוני להודות לכם על האתר, אני משוטט פה בימים האחרונים - רמה גבוהה מאד!
לאחר שנים של טיולים רגליים במדבר (אני אוהב רק מדבר) מעניין אותי לחוות חוויות דומות עם ג'יפ. ראיתי ששני הקנדידטים הכי טובים בשבילי לתקציב של 20 אלף שח הם אלה שבנושא, כיוון שהם יכולים לעבור למצב פתוח (לא אוכל לעבור מטיול רגלי לג'יפ סגור עם מזגן).
אני מחפש ג'יפ שיסע מהמרכז כל שלושה שבועות למדבר (200-300 ק"מ) וחזרה בלי בעייה, שאוכל להנות איתו בשטח. להלן תשובות לשאלות שביקשתם :
1. כמה אתם רוצים להשקיע? 15 עד 20 אלף ש"ח
2. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע? פנאי יסע 500 ק"מ למדבר וחזרה למרכז כל שלושה שבועות וזהו!
3. מי נוהג בו? מבוגר
4. כמה אנשים הוא צריך להכיל בטיולים? זוג או בודד? משפחה של חמש נפשות? 2-4 אנשים
5. כמה קילומטרים הג'יפ יעשה בשנה? 8000 ק"מ
6. יש תנאי סף? אוטומטי/ידני, דיזל/בנזין וכו'. אין תנאי סף
יש לציין שהאחזקה תיעשה על ידי מוסך כי אין לי ידע וזמן, קניית הג'יפ היא לשם הנאה מהמדבר עם ג'יפ ולא לשם הג'יפ.
כמה שאלות :
1) צריכת דלק : מה עדיף?
2) עלות אחזקה תחת התנאים לעיל : מה עדיף?
3) מקום לאנשים (4)
4) יכולת לנסוע נסיעה נורמלית בכביש עד למדבר - מה עדיף?
תודה רבה מראש!
מדברי :D
-
תגובה להודעה: CJ או סמוראי
אהלן...
אין לי אחד מהרכבים המדוברים...
אבל אני יכול לעזור לך בכמה דברים:
א. אם תבחר בסמוראי - זה יהיה ארוך, יש רק בשנים 87-88, גם הCJ יהיה ארוך - אבל יש יותר מבחר כי הוא יוצר בגרסא הארוכה בכל השנים כמעט.
ב. צריכת דלק בסמוראי 1ל-8 בערך (תלוי בגודל הצמיגים, מצב המנוע, צורת הנהיגה שלך וכו')
בCJ: צריכה של 1ל6 בערך - תלוי באותם דברים כמו סמוראי רק שהכל שם יותר גדול(המנוע הצמיגים וכו)
לגבי יכולת נסיעה ועלות אחזקה - אני אתן לאנשים עם ניסיון לענות.
רק קח בחשבון, שרכב ב20000 שקל לא יהיה חף מבעיות, תכין תקציב דומה בערך לשנה הקרובה לסגור פינות וליישר קו.
בנוסף, קח בחשבון שגם בלי מגבלת תקציב קשה למצוא רכבים שמורים וראויים - והם בדרך כל נמכרים במחיר גבוה...
-
תגובה להודעה: CJ או סמוראי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
מדברי
כמה שאלות :
1) צריכת דלק : מה עדיף?
2) עלות אחזקה תחת התנאים לעיל : מה עדיף?
3) מקום לאנשים (4)
4) יכולת לנסוע נסיעה נורמלית בכביש עד למדבר - מה עדיף?
תודה רבה מראש!
מדברי :D
תשובות:
1. סמוראי
2. אין תשובה ברורה, אני נוטה להאמין CJ אבל ממש לא בטוח.
3. זה נבלה וזה טריפה. לדעתי בסמוראי קצר זה לא רלוונטי בכלל, וב-CJ קצר אפשר לצאת 4 אנשים לטיול של יום אחד (בלי ציוד לינה מדורה וכו').
4. לרוב לסמוראי יהיה ייתרון
בתקציב שלך (אני מחשב 15 לרכישה + 5 לבלתמי"ם) יהיה קשה למצא CJ במצב שיאפשר לך להינות מהמדבר. אני לא ממש מכיר את השוק של הסמוראים אבל נראה לי שבסכום הזה אפשר למצא כלי במצב תחזוקתי יותר טוב. למעשה המצב המכני של הכלי זה מה שצריך בעיקר לעניין אותך, לא צריכת דלק ושאר ירקות ההוצאות הללו, לרכב שנוסע כל כך מעט, לא ממש משנות.
עירא
-
תגובה להודעה: CJ או סמוראי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
עירא
תשובות:
1. סמוראי
2. אין תשובה ברורה, אני נוטה להאמין CJ אבל ממש לא בטוח.
3. זה נבלה וזה טריפה. לדעתי בסמוראי קצר זה לא רלוונטי בכלל, וב-CJ קצר אפשר לצאת 4 אנשים לטיול של יום אחד (בלי ציוד לינה מדורה וכו').
4. לרוב לסמוראי יהיה ייתרון
עירא
עירא אתה רציני בתשובה שלך לסעיף 4? סמוראי בכביש הרבה יותר לא יציב מסיקס, הרבה יותר חלש והרבה יותר שובר את הגב.
נראה לי הרבה זמן לא נסעת על הסיקס שלך:D
-
תגובה להודעה: CJ או סמוראי
אוקיי בואו נעשה סדר.
היה פה בעלים של CJ ועכשיו אני אתן לך נקודת מבט של סמוראי
לי יש סמוראי 1300 סמ"ק פתוח קצר שנת 88
1. מבחינת דלק, סמוראי שאוכל 1:8 הוא סמוראי שאינו במצב מכני טוב.
אין שום סיבה שסמוראי יאכל יותר מ1:9-1:10 בנסיעה משולבת וההזרקה, שהם גם הרבה יותר יקרים אוכלים פחות מזה.
2. מבחינת תחזוקה אני דןןקא נוטה להאמין שסמוראי ישתלם יותר. בד"כ לא חסרים חלקי חילוף ורובם זולים. מנסיוני על הסמוראי שלי בלבד אני יכול להגיד לך שהכלי שלי מאוד אמין ולא יצא לי כמעט לשלם על תחזוקה מעבר לטיפולים.
3. 2 מטיילים בסמוראי קצר זה על הכיפאק, 3 זה רק בקיץ או אם מי שנוסע מאחורה הוא מתחת לגובה 1.65 מטר, 4? אין סיכוי בטיול. אולי קצת שבילים לא יותר. לגבי סמוראי ארוך אין לי מושג.
4. לגבי נוחות נסיעה בכביש, אני מאמין של-CJ יש יתרון. סמוראי לא עובר את ה-110, 120 אם אתה ממש קורע אותו והוא במצב טוב. סמוראי עם קפיצי עלים לא נוח לנסיעה אבל מנסיון מתרגלים לזה. שוב אם יהיה לך תקציב לסמוראי עם קפיצי סליל (לא זוכר מאיזה שנה זה מתחלף) אז הוא עדיף.
בקיצור בדוק את ההיצע של שני המינים, תעשה נסיעת מבחן גם בזה וגם בזה ורק אז תחליט.
אם יש לך עוד שאלות לגבי סמוראי אשמח לענות לך, בנוסף שלי למכירה אתה מוזמן להיכנס ל"רכב שטח למכירה" הוא נמצא שם יחד עם עוד רבים וטובים (יש יותר ויש פחות), בהצלחה
-
תגובה להודעה: CJ או סמוראי
תודה רבה לכולם. איך הלנדרובר דיסקוברי? זה יכול להיות בתקציב למרות שלא פתוח כמו שאני מעדיף. דעות?
תודה
:D
-
תגובה להודעה: CJ או סמוראי
עזוב אותך מסגור, זה לא בשבילך...
סמוראי.
אם הדרך אל/מהטיול אז לא נורא, אפשר לסוע 80-90 בכביש גם עם סמוראי, לא נוח אבל לא נורא.
נסעתי עם כזה למילואים במשך כמה ימים מחוף הכרמל לב"ש כל יום הלוך ושוב.
בנסיעה בכביש מרגיש מאוד קל משקל ומקפץ כאיילה (או יעל על עץ שיטה..).
בשטח - אין עליו.
הכיסא האחורי למבוגרים - כיסא וירטואלי בלבד אם מאחור שני מבוגרים - חפש ארוך ותתקין כיסא רוחבי מרווח יותר.
מה גם שבקצר אין מקום מאחורי הכיסא ליותר מערכת קפה...
סמוראי קצר - רשיון ל-4 בלבד. ארוך - 7+נהג.
תהיה חצוף, שאל ברחוב בעלי סופות אם רוצים למכור... עוד תופתע ותמצא סופה בתקציב...
(אצלי זהעבד, ובתקציב שלך).
-
תגובה להודעה: CJ או סמוראי
החזקתי בעבר סמוראי מושקע,
לא יודע להשוות את האמינות אבל נראה לי שיש יתרון משמעותי לגודל של סיקס, בסמו זה ממש בעיה.
-
תגובה להודעה: CJ או סמוראי
האם ג'יפ ישן כמו CJ יוכל לעמוד בנסיעה של מאות קילומטרים ביום + שטח (כל 3 שבועות). מה מבחינת מהירות נסיעה על כביש? 80-90 או 60-70?
תודה
-
תגובה להודעה: CJ או סמוראי
אם אתה לא עושה את הטיפולים לרכב בעצמך שני הרכבים לא מתאימים לך בתקציב הזה !
מדובר בשני רכבים ישנים שזקוקים לטיפול , תחזוקה , אוזן ועין בוחנות ובודקות תמיד .
גם אם תקנה רכב במצב סביר אתה תהיה חייב להכיר אותו טוב כדי לא להכנס להוצאות גדולות , ואם לא תטפל ברכב בעצמך אף פעם לא תכיר אותו מספיק טוב , ולרוב התחזוקה שלך תהיה " תחזוקת שבר ".
אם אתה רוצה להכנס להרפתקה הזו , תצתרך לשנות גישה .
בסה"כ אלו רכבים מאוד פשוטים ואם אין לך ידיים שמאליות תוכל לעשות את רב הדברים בעצמך ..
-
תגובה להודעה: CJ או סמוראי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
מדברי
האם ג'יפ ישן כמו CJ יוכל לעמוד בנסיעה של מאות קילומטרים ביום + שטח (כל 3 שבועות). מה מבחינת מהירות נסיעה על כביש? 80-90 או 60-70?
תודה
ה CJ יוכל, השאלה היא אם אתה תוכל, אני נסעתי ב CJ שלי כמה חודשים כרכב יומיומי בעיר, לא תענוג גדול אבל לא נורא, כמה מאות קילומטרים ביום נראה לי סיוט
לגבי מהירות נסיעה, בלי ללחוץ עליו אני נוסע סביב ה 100, אין לו שום בעיה גם לנסוע 120 לאורך זמן, ואפילו במהירויות גבוהות מאילו (זה כבר לא מניסיון אישי)
-
תגובה להודעה: CJ או סמוראי
[quote=zagi;297716]אם אתה לא עושה את הטיפולים לרכב בעצמך שני הרכבים לא מתאימים לך בתקציב הזה !
שנה עם סמו 87, טייל לא מעט (אבל לא ניסה להוכיח מי יותר גבר).
עלה כ-2000 ש"ח אחזקה (טיפולים, ברקסים, צלב אחד וקפיץ שנשבר).
לא נורא, כל ג'יפ, גם מהניילון, יעלה כך.
-
תגובה להודעה: CJ או סמוראי
אתה השואל המי יודע כמה של אותה שאלה, וחבל שלא ביצעת חיפוש קצר בפורום המתחילים. היית מוצא שם הרבה תשובות.
20K שקלים הוא כנראה מספר קסם, מין "סכום תקני" של רבים לרכישת רכב שטח ראשון. חברים יקרים - אני מצטער להיות האיש הרע ששובר לכם את החלום, אבל מי שקונה רכב שטח ב-20K שקליו האחרונים, יתחרט מהר מאוד על הצעד הפזיז ועל כספו ששוכב בחנייה, בצורת ערימת פחים חלודה על ארבעה גלגלים מפונצ'רים.
20K במעמד הרכישה? תכין עוד 10K ליישור קו. בוודאי ובוודאי אם היישור הקו והטיפולים השוטפים יתבצעו במוסך.
אהה, כן, ועוד אלפיה וחצי-שתיים לטובת המוסך בכל חודשיים-שלושה בערך. זה בתנאי שהג'יפ לא יתקע אותך על משהו גדול, אלא רק על דברים קטנים.
יקר? מה אתה אומר. טיפול 10,000 הקטן ביותר במוסך זה 300-400 שקל רק עבור ה"בוקר טוב" כוס הקפה השחור-בוץ והעבודה. בלי ברקסים, לפני חלקים וחומרים, לפני מע"מ והכי חשוב: לפני בלת"מים, וברכב ישן בן 20-25 שנים שמטופל במוסך, תמיד יש בלת"מים...
אבל - וזה החלק המפתיע - ברכב שמטופל עצמאית על ידי בעליו, אין בלת"מים ואין הפתעות. גם אם האוטו גרוטאה סרוחה (ורכבי שטח עתיקים בני 20 שנה ב-20K הם תמיד כאלה, מצטער) אתה תמיד יודע בפני מה אתה עומד.
ועכשיו, אחרי שקראת את דעתי והחלטת שאני מדבר שטויות ואתה בכל זאת הולך על זה... סמוראי או CJ?
- אין מצב ש-4 אנשים נוסעים לטיול ארוך במדבר בסמוראי. אין מקום אפילו לארנק והנוחות... אללה יסתור. מי שיקרא את הסופרלטיבים על סמוראי ארוך ולא יודע מה זה, יחשוב שמדובר לפחות בלימוזינה.... 1+7 נוסעים... זו אותה נבלה קטנטונת, רק מעט ארוכה יותר. ב-CJ יש יותר מקום והנסיעה נוחה יותר.
- סמוראי מתורבת יותר על הכביש מ-CJ. גם על זה אין ויכוח. יש לו דלתות עם חלונות נורמליים, יש לו לוח מחוונים של בני אדם, לחלק מהכלים יש אפילו מזגן נורמלי. קצת פחות רעש, היגוי סביר ותמיד יעצור ישר. CJ? כל אחד שונה מחברו, אבל כולם רועשים, כולם משייטים על הכביש, כולם עוצרים איכשהו אבל אף פעם לא בקו ישר, סביבת נהג עם איכות חיים של דיר כבשים או מקסימום של נ"נ צבאי. הגסות הזו היא חלק מהקסם של CJ, והיא נפלאה בשטח, אבל על הכביש לאורך 200 ק"מ לכל כיוון - זה סיוט.
-סמוראי חסכוני הרבה יותר בדלק. 9-10 ק"מ לליטר בסמוראי תקין זו תצרוכת סבירה ורגילה. ב-CJ לעומת זאת... כל סיפורי ה-7 וה-8 ק"מ לליטר כבודם במקומם מונח, וכן, בג'יפ עם מאייד מכוון היטב יש מצב לתצרוכת רגעית שכזו, אולי גם בשיוט רדום על 80-90 לאורך כביש 6. אבל הממוצע של CJ, איך שלא תתייחס אליו, לעולם יהיה סביב 5 ק"מ לליטר. אולי 6-6.5, אם אתה נוסע רק מחוץ לעיר והרגל שלך תמיד עדינה.
- כעיקרון וכנקודת מוצא, סמוראי אמין יותר מ-CJ. אבל אחרי 20 שנה, כבר לא הייתי חותם על זה... גרוטאות בנות 20 אמרתי?...
דיסקברי?
כן, הוא נוח. אפילו נוח מאוד. אפילו מפנק, אפילו בהשוואה לכלים חדשים מודל 2010.
אבל עזוב. אל תחשוב על זה אפילו.
-
תגובה להודעה: CJ או סמוראי
עצה שלי,
תכפיל את הסכום, תוריד 10,000.
הגעת ל 30.0 אש"ח. תחפש ב 30.0 אבל כשה 10.0 הנוספים מחכים בצד ליישור קו, תיקונים, ושאר ירקות.
אחרי הכל יהיה לך רכב שטח לסופ"שים, שגם תהנה ממנו.
ברכבי שטח אין מתנות חינם.
you get what you pay for
תוסיף לחיפוש שלך דייהטסו פרוזה.
הוא יהיה יותר נוח משתי המכוניות שרשמת, בעל עבירות בסיסית סבירה.
אהה, ועוד משהו - אל תפסול על הסף טנדרים דאבל קאבינה כמו באפלו, איפון או מאגנום.
בכל מקרה - אל תצפה לאמינות של טויוטה קורולה חדשה. (אופס..הרמה להנחתה)
יואב
-
תגובה להודעה: CJ או סמוראי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
יואב
עצה שלי,
דייהטסו פרוזה.
יואב
וזו לא הרמה להנחתה?.....
-
תגובה להודעה: CJ או סמוראי
תודה דרור
אז הבנתי שאני אמשיך ללכת ברגל :). לא נראה לי שאתה מדבר שטויות למרות התנסחותך ה"עדינה" יש לוגיקה בדבריך. ולמרות זאת, לא נראה לי שארד מהרעיון.
אמרת לא לחשוב על הדיסקברי? למה?
-
תגובה להודעה: CJ או סמוראי
טוב אז קודם כל נתחיל בהבהרה: דייהטסו פרוזה זה לא ג'יפ. גם טריוס לא.
עכשיו נמשיך הלאה
כל מי ששואל פה לגבי רכישת ג'יפ ב15-20 אלף שקל ישר קופצים עליו
ואני אומר בפה מלא: ניתן לקנות סמוראי טוב ואפילו במצב מצויין בטווח המחירים האלה
לא כולם מרוויחים משכורת 5 ספרות.
הסמוראי שלי נקנה בסכומים האלו וכמעט ולא נדרש לו יישור קו.
לא רק שהוא לא גורטאה חלודה עם גלגלים מפונצ'רים הוא הרבה יותר מזה וניתן לראות זאת בתמונות שפירסמתי במדור המכירה.
הסמוראי שלי לא עמד יום אחד במצב לא פעיל!
בנוסף יישור קו אפשר לעשות לאט לאט ולא הכל בבת-אחת. מה שלא קריטי או בטיחותי אפשר למשוך קצת עד שתזרים המזומנים ישתפר
דרור אני לא יודע עם כמה גורטאות כאלה יצא לך להתעסק אבל למה לבאס את הילד??
עם קצת השקעה וחיפוש אפשר למצוא סמוראי במצב טוב ב-16K ואף פחות מזה ולא בהכרח יש צורך ביישור קו.
אתה ממש ממש מגזים עם 1500-2000 שקל במוסך כל חודשיים אחי עם כל הכבוד.
יש לי סמוראי כבר שנה ואני מטייל הרבה בכל סוגי השטחים והוצאתי עליו במהלך כל השנה אולי 1000 שקל וזה כולל ברקסים צלבים ואלטרנטור.
טיפול 10000 עולה 300-400 שקל לפני חלקים??? נו באמת
-
תגובה להודעה: CJ או סמוראי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
מדברי
תודה דרור
אז הבנתי שאני אמשיך ללכת ברגל :). לא נראה לי שאתה מדבר שטויות למרות התנסחותך ה"עדינה" יש לוגיקה בדבריך. ולמרות זאת, לא נראה לי שארד מהרעיון.
אמרת לא לחשוב על הדיסקברי? למה?
תפעיל את אופצית החיפוש ולא תאמין כמה מידע תקבל על רוב השאלות שיש לך לשאול
-
תגובה להודעה: CJ או סמוראי
אסף אני לא יודע איך או איפה -- אבל ברקסים + צלבים ואלטרנאטור ב 1000 - זה סוג של קסם.
אני לא צוחק.
אני קניתי בשנת 2000 סמוראי מודל 86 קצר פתוח ב 17000 - אחרי 4 שנים וקצת מכרתי אותו ב 17400. מכיוון שלא היה לי את זה, אז גם ה 17000 היו בהלואה.
בדרך השקעתי בו משהו כמו 5000 על תיקונים וסידורים. כולל כל מיני לא כולל מנוע וגיר.
שיפרתי אותו בעוד 5000 ( נעילות / כננת / קפיצים / בולמים / ברזנט חדש / צמיגים וכו' ) את כל אילו חוץ מהצמיגים והברזנט מכרתי בניפרד.
אני לא יודע מה מחירו כיום, אבל אני כן מסכים שאפשר נבלה בסכום קטן ואפשר לחיות איתה בשלום.
האוטו היה יד 14 עם מספר לא ידוע של ק"מ. תקין בכללי ומעבר לחוסר הנוחות הכללי של סמוראי היה כיף חיים.
-
תגובה להודעה: CJ או סמוראי
חברים,
פרוזה היא בעלת עבירות בסיסית טובה. לא נופלת מויטארה. היא בעלת הילוך כח, בסיס גלגלים קצר, זויות נטישה טובות, העדר פלסטיקים. די להתנשאות!
ברגע שיש לרכב הילוך כח, 90% מהעבירות זה הנהג.
יואב
באמת דרור, למה לא דיסקברי?
-
תגובה להודעה: CJ או סמוראי
אסף , זה שאתה במקרה " נפלת " על רכב שתוחזק כהלכה זהו היוצא מן הכלל שמעיד על הכלל .
על רב הרכבים בשוק ( גם אלו שטופלו " כמו שצריך " ) תצתרך להוציא סכום לא ידוע לאחר הקניה או סכום גבוהה יותר אם אתה לא מטפל ברכב לבד , גם הרכבים השמורים במודלים האלו בד"כ קצת מזניחים אותם לפני המכירה ואם אתה לא מסדר דברים בזמן תשלם על דברים גדולים יותר בהמשך .
הדבר העיקרי כאן אפילו יותר מסכום הקניה הכולל הוא האם הרכב יתוחזק עצמאית או לא .
במקרה שהרכב מתוחזק עצמאית ניתן לקנות גם רכב שהוא לא כליל השלמות ולישר קו לאט לאט בסכומים ממש לא גבוהים .
במקרה שהרכב לא מתוחזק עצמאית תהיה חייב לקנות רכב במצב טוב , שמור ומטופל ואז מחירו יהיה בהתאם .
-
תגובה להודעה: CJ או סמוראי
אסף , את הסמוראי שלך קנית מבני אסף אשר טיפל בו היטב .
כאשר חשד שבורג כלשהו שחוק ישר החליף את כל הברגים בסביבה , אך זהו מקרה קיצוני של תחזוקה ע"י יקה . כמובן שאתה הירווחת בגדול .
באותה תקופה וגם כיום אני מחזיק ברשותי סיקס מדוגם ( שוויו בערך כפול מהתקציב שהוגדר בשרשור ) . לאורך שנה אשר הסיקס והסמוראי היו יחדיו ברשותנו , אני יכול לציין שנכון הסיקס אוכל יותר דלק בערך 25% אך מכיוון שכל המכלולים הרבה יותר מאסיביים הבלאי יותר קטן פר קילומטר . ונוסף מחירי החלפים בסיקס זולים משמעותית מהסמוראי .
נוחות הנסיעה ומקום לנוסעים + ציוד: הסיקס לוקח בגדול , נסיעה מנהלתית גם כן הסיקס לוקח ( על כביש 6 נצפו 140 קמ"שים ואף צפונה מכך ) .
לגבי עבירות הסיקס עדיף ( מרווח גחון , מהלכי מתלה , גודל צמיגים , כח מנוע , יחסי העברה נמוכים יותר ) .
ב20,000 ש"ח ניתן לרכוש סיקס סביר , אך זה רכב אשר זקוק לחיבוק אוהב וליטופים כל הזמן .
יש לי ידידה צעירה אשר בבעלותה סיקס מבציר 81 ואת רוב התחזוקה היא מבצעת בעצמה : החלפת תושבות מנוע , טיפול וגירוז , החלפת ראש מנוע ( עם עזרה ממני ) . כך שאם היא יכולה סביר להניח שגם אתה תוכל .
לדעתי אין רכב יותר כייפי ומהנה בשטח מאשר CJ
-
תגובה להודעה: CJ או סמוראי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
יואב
חברים,
פרוזה היא בעלת עבירות בסיסית טובה. לא נופלת מויטארה. היא בעלת הילוך כח, בסיס גלגלים קצר, זויות נטישה טובות, העדר פלסטיקים. די להתנשאות!
ברגע שיש לרכב הילוך כח, 90% מהעבירות זה הנהג.
יואב
באמת דרור, למה לא דיסקברי?
למה לא פרוזה?
לא כי הוא עביר יותר או פחות, אלא כי אתה ממש לא רוצה להמליץ לאף אחד על דייהטסו עתיק עם המנוע המחורבן ההוא. עם כל מה שמשתמע מזה על זמינות חלקים (לדגם הנדיר יחסית בישראל) ומחיריהם, ועל ה(אין) אמינות באופן כללי.
למה לא דיסקברי?
צריך לשאול אותך, לא אותי.
איך רווח לך (בעיקר בחשבון העו"ש...) כשנפטרת סוף סוף מהדיסקו האחרון שלך.
דיסקברי, גם אם הוא עולה גרושים במעמד הקנייה, הוא אוטו לעשירים, ואני מוסיף ומחזק - בוודאי אם הוא מתוחזק רק במוסכים ולא לבד. דיסקברי הוא רכב לעשירים, את זה גם אתה אמרת בעצמך פעם כטוב לבך במשקה באחד הטיולים... כנראה שכחת קצת שהיו לך כמה וכמה דיסקואים בעברך...
ולמה לא אוטו ב-20K?
לא אמרתי לא לקנות. אמרתי לקנות בעיניים פקוחות, עם הכרה בעובדה שזה לא הולך להיות תחביב זול, ולהיכנס לזה עם עתודות של כסף בצד, ולא מעט כסף. כן - רכב שטח ב-20K זה בדרך כלל סוג של גרוטאה. רוב הכלים שעומדים למכירה בסכומים כאלה, גם היותר טובים מביניהם, דורשים השקעה אוהבת ונדיבה... ואני בסך הכל מגלה לידידנו הילד המדברי את האמת, גם אם היא מעט כואבת. שלא יופתע לרעה.
-
תגובה להודעה: CJ או סמוראי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
גיא
אסף אני לא יודע איך או איפה -- אבל ברקסים + צלבים ואלטרנאטור ב 1000 - זה סוג של קסם.
אני לא צוחק.
אני קניתי בשנת 2000 סמוראי מודל 86 קצר פתוח ב 17000 - אחרי 4 שנים וקצת מכרתי אותו ב 17400. מכיוון שלא היה לי את זה, אז גם ה 17000 היו בהלואה.
בדרך השקעתי בו משהו כמו 5000 על תיקונים וסידורים. כולל כל מיני לא כולל מנוע וגיר.
שיפרתי אותו בעוד 5000 ( נעילות / כננת / קפיצים / בולמים / ברזנט חדש / צמיגים וכו' ) את כל אילו חוץ מהצמיגים והברזנט מכרתי בניפרד.
אני לא יודע מה מחירו כיום, אבל אני כן מסכים שאפשר נבלה בסכום קטן ואפשר לחיות איתה בשלום.
האוטו היה יד 14 עם מספר לא ידוע של ק"מ. תקין בכללי ומעבר לחוסר הנוחות הכללי של סמוראי היה כיף חיים.
אממ... 3 צלבים 400 שקל אלטרנטור 300 ברקסים 250 אחוריים בלבד. את הברקסים הרכבתי לבד.
אל תשכח שבשנת 2000 סמוראי מודל 86 היה בן 14. זה שקול לקניית סמוראי 96 כיום מה שאומר שבאמת מצאת אחד זול ויחסית חדש...
בקשר ל5000 שקל תסכים איתי שמה שעשית זה לא בדיוק יישור קו
בקשר למספר הידיים, זה באמת לא משנה ברכב בן 20 מה גם שבכל מקרה אי אפשר לדעת את הקילומטראז' של סמוראי כי יש לו 5 ספרות + ספרת מאות מה שאומר שהוא מתאפס כל מאה אלף
בימינו ניתן למצוא בכיף סמוראי ב15,000 שקל ולעשות לו יישור קו
(או לקנות את שלי במצב נסיעה טסט לחצי שנה בלי צורך ביישור קו)
ואגב דרור זה יותר נראה כאילו אתה מנסה להשחיר הכל בעיניו בשביל שמאוחר יותר יופתע לטובה.
ולגבי הפרוזה, לי לא יצא לסוע בג'יפ הזה אבל קשה לי מאוד להאמין שהוא אפילו קרוב לויטרה מה גם שויטרה היא כמעט ברמה של סמוראי מבחינת עבירות
-
תגובה להודעה: CJ או סמוראי
פרוזה הרבה יותר קופצנית מויטרה.
והרבה פחות עבירה מסמוראי.
ה 5000 היו על 4 וחצי שנים.
אני בתור יישור קו החלפתי את כל הצינורות של מערכת הקירור והעפתי את האימובילייזר. זהו.
-
תגובה להודעה: CJ או סמוראי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
אתה השואל המי יודע כמה של אותה שאלה, וחבל שלא ביצעת חיפוש קצר בפורום המתחילים. היית מוצא שם הרבה תשובות.
20K שקלים הוא כנראה מספר קסם, מין "סכום תקני" של רבים לרכישת רכב שטח ראשון. חברים יקרים - אני מצטער להיות האיש הרע ששובר לכם את החלום, אבל מי שקונה רכב שטח ב-20K שקליו האחרונים, יתחרט מהר מאוד על הצעד הפזיז ועל כספו ששוכב בחנייה, בצורת ערימת פחים חלודה על ארבעה גלגלים מפונצ'רים.
20K במעמד הרכישה? תכין עוד 10K ליישור קו. בוודאי ובוודאי אם היישור הקו והטיפולים השוטפים יתבצעו במוסך.
מסכים עם כל מילה לגבי סכום הרכישה. גם לגבי החיפוש באתר.
אני אישית בחרתי בויטרה 93' קצרה (והויטרה עם גגון יכולה לאכלס 4 אנשים מאוד בנח, אבל בלי כח). אבל זאת בכלל לא הנקודה-
קח בחשבון שלחפש רכב לעבירות (סמוראי וסיג'יי בהחלט עונים להגדרה) ל-4 אנשים זה סוג של סדיזם.
בכל הפעמים בהם נסעתי עם 4 אנשים (2 מהם נשים) ברכב, היושבים מאחורה השתעממו במקרה הטוב וחטפו בחילה במקרה הרע. במלים אחרות, אם אתה מחפש טיולי רביצה באיזו זולה במדבר או דרך נחמדה להגיע לנופים יפים, ועצם מעבר המכשול הוא לא מה שמעסיק אותך, אני ממליץ לך למתן את הספרטניות וללכת בכיוון מעט יותר, ובכן, מבוית. לא לגמרי כוס התה שלי, אבל גם לא פרפוצ'ינו דל שומן.
-
תגובה להודעה: CJ או סמוראי
כל דיון אותן תשובות שחורות!!! אפשר למצוא רכב שטח ב-15 אלף שיהיה סביר (אלוהים הרי אמיר מוכר פה סמוראי מדוגם ומשופר על כדי טירוף ב-23K)!!! יישור קו אפשר לעשות לאט כמו שנאמר בטח אם לא מדובר בדברים קריטיים או בטיחותיים. כל אותו בן 20 שנה יהיה בלוי הרבה יותר מרכב בן 10 אבל זה לא אומר שאין כאלו שמתוחזקים היטב ללא שיפורים שמחיר הקנייה שלהם הגיוני. בסמוראי קצר אי אפשר לנסוע 4 אנשים + ציוד וגם בארוך זה לא אידאלי במיוחד אם הוא פתוח (מניסיון של סמוראי קצר בעבר והיום סמוראי ארוך, בסגור אפשר להכניס לא מעט ציוד בתיכנון נכון, בפתוח זו יותר בעיה). גם ב-CJ לא ארוך לטייל 4 אנשים + ציוד מלא יכולה להיות בעיה (אלא אם יש גגון). סמוראי, כל עוד הוא לא נבלה שחוטה (כמו שהרכב שלי היה שקניתי אותו, ועוד לא סיימתי) יהיה זול לאחזקה, גם עצמית אבל גם ע"י מוסך. זאת כל עוד אתה מטפל אצל אנשים שמבינים את האוטו הזה ויודעים אילו חלקים יש תחליפיים ומה אפשר לדחות. בסיקס אין לי מושג. פרוזה זה אחלה אוטו כל עוד אתה לא מחפש מפלת עבירות!!! יש לי חבר שהחזיק כזו במשך 4 או 5 שנים ללא בעיות מיוחדות פרט לשיפוץ טרנספר. חלקי מנוע זמינים כי הוא זהה למנוע של אפלאוז, הבעיה העיקרית היא חלקי מערכת הינע (ויש אינטרנט). המנוע חזק מספיק ויש הילוך כוח סבבה, תא נוסעים נורמלי וגג קשיח נפתח (למרות שלפתוח ולסגור אותו זה סרט לא קטן). ב-15K אפשר למצוא פרוזה 94 במצב טוב ולחיות איתה סבבה לגמרי (דרור כולנו יודעים כבר שיש לך סרט רע עם דייהטסו) אבל כמו כל הרכבים בסדר גודל הזה, 4 אנשים + ציוד (אפילו ליום אחד) זו משימה כמעט בלתי אפשרית. תפסיקו להפחיד אנשים כבר, לא צריך להיות מיליונר כדי להחזיק רכב שטח ולטייל!!! זה צריך מי שיש לו את החיידק קצת יותר קיצוני ומחפש את המעבר לזה, נדמה לי שזה רוב הפורום ולפעמים אתם קצת מתריעים אנשים לחינם וזה חבל.
-
תגובה להודעה: CJ או סמוראי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
יונימוג אדום
אסף , את הסמוראי שלך קנית מבני אסף אשר טיפל בו היטב .
כאשר חשד שבורג כלשהו שחוק ישר החליף את כל הברגים בסביבה , אך זהו מקרה קיצוני של תחזוקה ע"י יקה . כמובן שאתה הירווחת בגדול .
באותה תקופה וגם כיום אני מחזיק ברשותי סיקס מדוגם ( שוויו בערך כפול מהתקציב שהוגדר בשרשור ) . לאורך שנה אשר הסיקס והסמוראי היו יחדיו ברשותנו , אני יכול לציין שנכון הסיקס אוכל יותר דלק בערך 25% אך מכיוון שכל המכלולים הרבה יותר מאסיביים הבלאי יותר קטן פר קילומטר . ונוסף מחירי החלפים בסיקס זולים משמעותית מהסמוראי .
נוחות הנסיעה ומקום לנוסעים + ציוד: הסיקס לוקח בגדול , נסיעה מנהלתית גם כן הסיקס לוקח ( על כביש 6 נצפו 140 קמ"שים ואף צפונה מכך ) .
לגבי עבירות הסיקס עדיף ( מרווח גחון , מהלכי מתלה , גודל צמיגים , כח מנוע , יחסי העברה נמוכים יותר ) .
ב20,000 ש"ח ניתן לרכוש סיקס סביר , אך זה רכב אשר זקוק לחיבוק אוהב וליטופים כל הזמן .
יש לי ידידה צעירה אשר בבעלותה סיקס מבציר 81 ואת רוב התחזוקה היא מבצעת בעצמה : החלפת תושבות מנוע , טיפול וגירוז , החלפת ראש מנוע ( עם עזרה ממני ) . כך שאם היא יכולה סביר להניח שגם אתה תוכל .
לדעתי אין רכב יותר כייפי ומהנה בשטח מאשר CJ
בהזדמנות זו אני אכן רוצה לומר תודה לבינך אסף שתחזק את הסמוראי ברמה יוצאת מן הכלל.
כמו שכתבתי פרט לכמה בעיות חשמל קלות שתיקנתי לבד הוא באמת במצב טוב ולא נזקק ליישור קו. ועל כך מגיע לו (ולך כי אתה כנראה חינכת אותו לזה) כל הכבוד.
שמח לראות שגם אתה פה בפורום, תמסור לבחור ד"ש
-
תגובה להודעה: CJ או סמוראי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ishc
כל דיון אותן תשובות שחורות!!! אפשר למצוא רכב שטח ב-15 אלף שיהיה סביר (אלוהים הרי אמיר מוכר פה סמוראי מדוגם ומשופר על כדי טירוף ב-23K)!!! יישור קו אפשר לעשות לאט כמו שנאמר בטח אם לא מדובר בדברים קריטיים או בטיחותיים. כל אותו בן 20 שנה יהיה בלוי הרבה יותר מרכב בן 10 אבל זה לא אומר שאין כאלו שמתוחזקים היטב ללא שיפורים שמחיר הקנייה שלהם הגיוני. סמוראי, כל עוד הוא לא נבלה שחוטה (כמו שהרכב שלי היה שקניתי אותו, ועוד לא סיימתי) יהיה זול לאחזקה, גם עצמית אבל גם ע"י מוסך. זאת כל עוד אתה מטפל אצל אנשים שמבינים את האוטו הזה ויודעים אילו חלקים יש תחליפיים ומה אפשר לדחות. בסיקס אין לי מושג. פרוזה זה אחלה אוטו כל עוד אתה לא מחפש מפלת עבירות!!! יש לי חבר שהחזיק כזו במשך 4 או 5 שנים ללא בעיות מיוחדות פרט לשיפוץ טרנספר. חלקי מנוע זמינים כי הוא זהה למנוע של אפלאוז, הבעיה העיקרית היא חלקי מערכת הינע (ויש אינטרנט). המנוע חזק מספיק ויש הילוך כוח סבבה, תא נוסעים נורמלי וגג קשיח נפתח (למרות שלפתוח ולסגור אותו זה סרט לא קטן). ב-15K אפשר למצוא פרוזה 94 במצב טוב ולחיות איתה סבבה לגמרי (דרור כולנו יודעים כבר שיש לך סרט רע עם דייהטסו) אבל כמו כל הרכבים בסדר גודל הזה, 4 אנשים + ציוד (אפילו ליום אחד) זו משימה כמעט בלתי אפשרית. תפסיקו להפחיד אנשים כבר, לא צריך להיות מיליונר כדי להחזיק רכב שטח ולטייל!!! זה צריך מי שיש לו את החיידק קצת יותר קיצוני ומחפש את המעבר לזה, נדמה לי שזה רוב הפורום ולפעמים אתם קצת מתריעים אנשים לחינם וזה חבל.
עכשיו בואו ננחש, מי כתב לפני חמישה ימים את הטקסט המפורש הנ"ל, הרשיתי לעצמי להדגיש את חמש המילים הכי חשובות:
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ishc
.....חפירה נוספת בעניין מעלה איזו בעיה בקרבורטור. לאחר שיחה עם צביקה אני כנראה צריך לפנות לבעל מקצוע בנושא (האוטו פשוט שוחט אותי כלכלית!!!)....
שים לב מר איש - אתה לא נראה לי טמבל. האוטו שלך לא מוזנח באורח יוצא דופן, שאחרת אולי לא היית רוכש אותו מלכתחילה?... מצבו די מייצג את רוב המכוניות בגילו, ומי כמונו יודע שגם רכב שנבדק ומצבו לכאורה טוב, רק לאחר כמה וכמה חודשי בעלות אתה מתחיל להכיר אותו לעומק ולדעת את מצבו האמיתי. ההבדל הגדול בינך לבין מר מדברי הוא שלך יש נסיון ומושג מה קורה מתחת למכסה. אתה פונה לאנשי מקצוע רק כאשר אתה לא מצליח להתגבר על תקלה בעצמך. ידידנו מתכוון מלכתחילה לרוץ למוסכים על כל פיפס. נראה לך שהתחזוקה של האוטו המיועד שלו תהיה זולה? מנסיוני - ממש לא. בבקשה מכם, אל תגרמו לאנשים תמימים וחסרי נסיון לטעות ולהסתבך. בטח בכל מה שקשור ל-CJ שהוא הדבר האמיתי, רכב נפלא ומדהים, אבל תחזוקתו ע"י מוסכים בלבד היא התאבדות כלכלית, וזה מנסיון אישי כואב ויקר. been there done that..... חפשו שרשור ישן ומרתק בשם "כמה עולה לנו להחזיק CJ"....
לגבי הסרט הרע עם דייהטסו - כנ"ל.... אני לא מאחל לך ובטח לא לאף אחד שרק מתחיל את הרומן שלו עם רכבי שטח, בעלות על דייהטסו ישנה ותחזוקתה במוסכים כדי להבין ולהפנים עד כמה המכוניות האלה גרועות גם כשהן תקינות לכאורה. בפרוזה רק המנוע הוא של אפלאוז. מה עם כל היתר? ולא שהמנוע טוב חס וחלילה. כדי ללמוד עוד על מגוון הצרות הכרוניות/מולדות של מנועי האלומיניום של דייהטסו, בעיקר סביב מערכת הקירור/התחממויות/טיגון ראשי מנוע/קורוזיה ועוד ועוד... תקלות על גבי תקלות מכאן ועד יפן, כטוב ליבם של מהנדסי דייהטסו בכוסות הסאקה - אפשר לבצע חיפוש בפורומים.
-
תגובה להודעה: CJ או סמוראי
תודה לכולם. אל תדאגו הילד לא נבהל. אבדוק גם את זה וגם את זה.
האמת תמיד מצויה בממוצע, ולכן אני מבין שלהחזיק רכב שטח זו לא הוצאה זולה אך גם לא צריך להיות מיליונר. אין לכולם תקלות שיעלו 10000 שח בשנה אך גם לא 100 שח.
המסקנה שהגעתי אליה היא לחפש עד שאמצע משהו שנופל ב 0.1% של הגיפים המטופלים. אני נעול על גיפ פתוח כך ששאר האופציות שהצעתם לא רלבנטיות בשבילי. כמו כן הגיפ הוא לא על מנת להסתובב בשכונה בדאווין אלא כדי לנסוע במדבר פעם ב 3 שבועות וזהו. יש להדגיש - לא מעניין אותי לטפס איתו מדרגות או לקחת אותו לשחייה בביצה בכוונה אלא רק לחוות את המדבר בשבילים קלים בינוניים וקשים כי זה מה שיש.
איך אני בודק עם הגיפ שנפלתי עליו הוא סביר?? אל תפנו אותי בבקשה למדריכי בדיקה עם תמונות כי זה הכל בשבילי סינית שם (למרות שאין לי שתי ידיים שמאליות - רק אחת וטוב שכך, זה לא הופך אותי למבין במכונאות כי אני לא). מצד שני הבנתי לא לקחת למכון בדיקה אז יש שתי אופציות :
1) ללכת עם מישהו שמבין לראות את הרכב - לא מכיר זה עולם חדש בשבילי
2) לקחת אוטו לאיזה מוסך שיתן לי חוות דעת - מה העלות? האם יש המלצות על מוסכים כאלה (צפון,מרכז ודרום - אני לא יודע לאן החיפושים האלה יקחו אותי בארץ)
איך אני מתחיל "להבין" יותר במכונאות גיפים? עצות? אל תפנו אותי לספרים כי הילד כבר גמר אוניברסיטה מזמן ויודע שמה שכתוב בספרים ומה שקורא במציאות זה לא אותו דבר.
תודה רבה!:D