שלום
רכשתי טנדר וויליס מודל 54 4X4 האוטו מאוד נחמד הבעיה שהמנוע שלו תפוס המנוע עמד אם סולר ושמן ברקס שבועים וציל'3,4 נשארו מלאים המנוע הוא הוריקן 4 ציל'
האם כדאי לשפץ מנוע כזה
אפשר להשיג מנוע כזה מפרוק
Printable View
שלום
רכשתי טנדר וויליס מודל 54 4X4 האוטו מאוד נחמד הבעיה שהמנוע שלו תפוס המנוע עמד אם סולר ושמן ברקס שבועים וציל'3,4 נשארו מלאים המנוע הוא הוריקן 4 ציל'
האם כדאי לשפץ מנוע כזה
אפשר להשיג מנוע כזה מפרוק
קטונתי, אך ממליץ לפנות למוסך אודי מזרחי ברחובות - אודי מומחה לוויליסים ולשיפוצם ועל הדרך גם אמין ונחמד מאד.
תתחדש. יופי של אוטו.
עד שלא תפתח, לא תדע את מצבו האמיתי של המנוע.
ניתן להשיג בקלות חלפים למנוע הזה, גם אצל ינוביץ, וגם בארה"ב.
המצב של הצילינדרים טוב חוץ מהצילינדר השלישי שיש פס בהיקף של הצילנדר שהוא אכול בצורה של רינג [זה גם מה שתפס את המנוע] והקרנק זקוק גם הוא לחריטה בגלל שיש לו פס חלודה באוף לגאר
לגבי הצילנדרים הם כבר 0.60 אוברסייז הציעו להשתיל בהם סליבים ולהגיע לבוכנות סטנדרט האם אפשר להשיג בוכנות ורינגים סטנדרט ?
הלאגרים 0.50 אוברסיז יש סיכוי למצוא אצל ינוביץ לאגרים כאלה או מידה אחת יותר ?
רק קנית וכבר לקח אותו בדואי...
תתחדש.
המנוע כבר נמסר לחרט
הוא ישים סליב לצילינדר אם החריץ אונינג לשאר הצילינדרים חריטה לקרנק אוף לאגרים+הלאגרים של הטלטלים השחזת שסתומים וישור ראש
התמונה צולמה ביום רכישת האוטו לפני העברתו למשכנו החדש לכן גרר הבדואי גרר אותו
לחלקים כולל חלקי מנוע, בדוק עם בחור בשם יורם. יש לו שרידי רכב כזה למכירה בזול:
0547917116
תודה לכל מי שמכון לעזור אם המנוע בנתיים יש כמעט את הכל
בעיה אחרת הרכב בעבר היה 6וולט הבעלים הקודם ניתק את השעונים וחיבר 2 מנורות אני רוצה להחזיר את 4 השעונים לעבודה
מה עושים אם השעונים [חייב להחליף או יש קומבינה נגד או משהו?]
יוניטים חום ולחץ מנוע צריך גם להחליף? [יוניט נותן רק התנגדות ?]
מצוף דלק [הוא עובד על התנגדות או שיש שם סליל?]
צריך רק לשים נגד בכניסה לשעונים (בשעון עם 3 הרגליים).
נגד כזה יש לקנות תאצל ינוביץ.
המנוע חזר הביתה לאט לאט [או יותר נכון מהר צריך לסיים עד יום שני]המנוע נשטף והחלקים התחילו לחזור אילו
כמה סוגרים מיסבים ראשים של הקרנק
כמה סוגרים טלטלים
כמה סוגרים ראש
כיוון שסתומים [יניקה פליטה] על מנוע קר
ואיך מרכיבים את המשאבת השמן שהמפלג יעמוד על הראשון
מה המידות שסוגרים את החלקים האלה
המנוע כרגע כמעט מושלם את המידות של החיזוקים מצאתי בשרשור אחר בפורום
רקאת המידות של הכיוון שסתומים אין שם
אז כמה צריך להיות כיוון שסתומים
איזה שמן מתאים למנוע הזה אבא אומר שמן 40. זה שמן שקצת קשה להשיג והוא אם צמיגות אחת אני חושב שמגיע למנוע הזה שמן יותר טוב 10-40 לא יעשה בעיות ?
כדאי לשים טרמוסטט או שזה מתכון להתחממויות ?
איזה מים שמים במנוע הזה אומנם הוא מנוע ברזל אבל מים תוקפים גם ברזל ומים ירוקים שמעתי לא כל כך טובים למנוע ברזל יש מים אחרים או מה ?
אודה אם למישהו יש תשובות כי אני קצת לחוץ אם המנוע הזה
גם את מידות כיוון השסתומים תצטרך לחפש באינטרנט.
אני לא זוכר אותן.
לגבי שמן - יש כמה גישות, של ל מיני חסידים מחצרות שונות. מה שחשוב זו יכות השמן, לטעמי יותר מאשר הדרגתיות שלו.
שים טרמוסטט, ושים גם מים ירוקים. מאיכות טובה, כמו פרסטון, למשל.
מנוע תקין עם מערכת קירור תקינה, לא אמור להתחמם גם לא ביום קיץ ישראלי. את הרווח במים הירוקים תראה לאורך השנים. אם לא החלפת פקקי מים בבלוק - עשה זאת עכשיו, בטרם הפעלת המנוע.
אתה שולח אותי למדף הספרים הפנימי ;)
נשתדל למצוא לך חומר טוב
איציק
אני רכשתי שמן בצמיגות 40 אצל הפרסי מול גל אור
ושבדקתי קבלתי הצעת מחיר מאיזה יבואן של קטרפילק ל 30 שקל לגלון
בפתח תקווה
רק צריך לחפש ואפשר למצוא
ספרות מקור ;)
שמנהלי האתר יעבירו למקום טוב :!:
כל המידות באינצים
איציק
איציק אין מילים בפי תודה
יש לי את MANUAL האורגינל של האוטו אבל אין התיחסות שם לשום מידה
תודה רבה זה עזר לי מאוד
אני לא מכיר ספר מקורי לכלי הרכב האלה .
אני השתמשתי בספר הזה שנים רבות ( שממנו צילמתי לך את התמונות ) .
יש בספר כל מה שאתה צריך .
סרנים \ ממסרות \ בלמים \ ... הכל
אין הרבה תמונות . אבל יש הרבה מספרים .
גם הפרק על המנוע מכיל את כל סוגי המנועים
זה ספר של מכונאים בהוצעת MOTOR יש ברשותי הרבה ספרים של ההוצעה הזאת ( כולל משאיות ) .
אלה הספרים שעבדו איתם פעם ( באמצע המאה שעברה ) ;)
הספר היה של אבא שלי מהדורה 1966 .
איציק
איציק- נדיר.
אהבתי לראות את הדפים וההיסטוריה שרואים שעברה עליהם.
ספרייה נדירה יש לך :cool:
הספר שלך מאוד מענין
מצורף תמונה של הספרים שברשותי [זה יותר ספר לנהג] אחד לסופר הוריקן והשני להוריקן
השבוע הסתימו כל כל שלבי ההרכבה המנוע בפנים ומניע [אחרי שנפתרו בעיות החשמל]
יש בעיה קטנה אם הסטרטר הוא משתלב מסובב את המנוע סיבוב שניים ואז הוא מסתובב על ריק כאילו הבנדיקס לא משולב האם הבנדיקס סיים את חייו?
איפו אפשר למצוא בנדיקס כזה חלופי או סטרטר אחר
האם אפשר להרכיב סטרטר אם בנדיקס חשמלי בלי להחליף גלגל תנופה ואם כן מאיזה רכב אפשר להוריד כזה סטרטר
שלב ראשון בדוק את הסטרטר טוב טוב לחופשים .
שלב שני !
כנראה שזר גלגל השיניים על גלגל התנופה משופשף נקודתית .
לא זוכר איזה זר יש אצלך . ( רצוי תמונה איכותית )
היה מקובל להוריד את הזר ולסובב אותו כ 45 מעלות שיעבוד בנקודה אחרת .
בתקווה שאתה מבין את ההסבר .
כמובן שאפשר לשפר את הבעיה על ידי התעסקות עם הסטרטר \ בנדיקס .( להוסיף שימס על ציר העוגן של הסטרטר )
המנוע תמיד מעצר באותה נקודה .
הסטרטר תמיד מתחיל את סיבוב המנוע באותה נקודה .
והרעיון הוא להזיז את נקודת תחילת השילוב .
ואז כשהמנוע נכנס לפעימת עבודה \ התנעה והבנדיקס עדין משולב הוא לא יהיה במקום שהשיניים
משופשות .
בתקווה שהקרנק ( גל הארכובה ) ללא חופש צירי.
במידה ויש חופש אז לוחצים על המצמד בזמן הסטרטר. כדי להצמיד את גלגל התנופה לכיוון הבנדיקס .
ואללה אני עוד זוכר תעלולי וויליס ;)
איציק
אני חושד יותר בסטרטר אתמול לקחתי סטרטר זהה שירד ממנוע 6 ציל' ונתתי לו מתח ישיר שהוא בחוץ הבנדיקס יוצא החוצה אבל הרוטור נכנס קצת פנימה ככה שהוא חוזר לאותה נקודה
לגבי הסטרטר שלי אני לא ידע מה קורה איתו עד שאני לא יוריד אותו
הזר לא דפוק המנוע היה למטה ונבדק
תמונה של הזר קצת בעיה כי המנוע מורכב ואני לא מת להוציא אותו עוד פעם עם זה לא הכרחי מה שכן הסטרטר של הסופר הוריקן מתאים לו רק שהוא בצד השני והדיסק של הקלאץ הוא הדיסק "הגדול" לפי המוכר הבחנות
חופש בקרנק אין המנוע עבר אוברול והחרט בדק טוב טוב ועשה עבודה יוצאת מהכלל אין הרבה בעלי מקצוע כאלה
השבוע פירקנו את הסטרטר ניקינו את הבנדיקס החזרנו והרכבנו הכל חזרה הסטרטר סיבב את המנוע יופי רק פעם אחת הוא קפץ אבל באיזה שלב הוא הפסיק להגיב בכלל אם נותנים לו פלוס ישיר הוא מוציא ניצוצות גם שהוא לא מורכב על המנוע
מתחיל להישבר לי מהסטרטר הזה
יש למישהו אולי סטרטר שהוא לא צריך או למכירה
האם יש סטרטר חילופי מרכב אחר שיכול להתאים למנוע הזה
מצורף תמונה של הסטרטר
אי אפשר לשפץ אותו במפעל ?