במקרה "נפלתי" על התמונות של ג'יפ עם PTO וחשבתי שאולי זה יעניין אותכם.
חג שמח
http://www.jeepsunlimited.com/forums....php?p=4478139
Printable View
במקרה "נפלתי" על התמונות של ג'יפ עם PTO וחשבתי שאולי זה יעניין אותכם.
חג שמח
http://www.jeepsunlimited.com/forums....php?p=4478139
בחיי לא ראיתי דבר מחובר לזה
אבל אכן מוכר שיש לג'פס הצבאי פרטיקוף
איזה ג'יפ אומלל.....:-|
ברוכים הבאים להיסטוריה של ווליסיםcj mb למיניהם . תוך כדי מחלמת העולם השניה ומיד אם סיומה המהנדסים בוויליס שגדו מה הם יכולים לעשות אם הדבר הזה שנקרא ג"יפ או cj באנגלית אז הם יצאו בגרסאות ייצור כרכב היכל לחבר איליו מערכת מחרשות קוצר מקדח עמודים כף חפירה(סטייל jcb cat ודומיהם מחפרונים)או אם כף קדמית לפילוס שלג וכולי וכולי וגם כרב רגיל מה שאנחנו מכירים ומיד לאחר מכן ייוצרו הווגונים למיניהם .במקביל לcj התפתח הלנדרובר (הדיפנדר העתידי) כרכב חקלאי.
ואידך זיל גמור.
הלו ?
מה זה פרטיקוף ? מה זה עוזר ?
פרטיקוף זה כמו אמברקס ובקקס-קדמי....
מה שמתכוונים זה PTO או POWER TAKE OFF
שזה ציר יציאה שהמנוע מסובב. משמש בעיקר לשימושים חקלאיים (מזרעות, מחרשות ואנאעארף מה עוד)
איל
זה היוק שיוצא בטרקטורים מאחורה ?
ואללה אף פעם לא הבנתי למה השאירו לו חתיכה מהמנוע בחוץ . כאילו שלא יכלו לדייק בחיתוך ....
בטרקטורים זה היוק.
בנ.נ.היו כאלו שהיתה להם יציאת פוור-טייק-אוף מהטרנספר כלפי קדימה, כך גם בזחל"דים.
גם לדנה 20 (או ה-18), כמדומני, היתה אפשרות להרכבת פרטיקוף קדמי, ויש לי אפילו יחידה כזו בבית.
המילה פרטיקוף השתרשה כבר בשפת החקלאים במקום ה-פוור-טייק-אוף".
נו - ומי הבין את התמונות ומה הקשר, או יותר נכון העדר הקשר?
משמש גם כיציאת כוח להפעלת כננות וכו (באונימוג וריאו לדוגמא )
ניתן להשיג בלנדרוברים חדישים יותר http://www.lr-mad.co.uk/raised.html
שמיל ראיתי את התמונות
אוקי זה ג'פס
אבל מה שונה בין זה לפרטיקוף?
ואידך זיל גמור- זה הכל ואת היתר תלמד לבד
טרם הבנתי את ההבדלים?
אם אין לך זמן שכח מזה
מישהו אחר שהבין יסביר
שבוע טוב
קודם כל תרגע,
אל תתעסק עם שמיל או שתגמר כקציצות ברוטב אדום (מרוקאי חריף)
PTO מאפשר לקבל כוח לעבודה מהמנוע כשהרכב לא בנסיעה, לא תקבל את זה מהפלנג' בMUTT
שאגב, אין לי מושג למה עשו את זה, חוץ מלבזבז את המיסים של האזרח האומלל,
אגב, מה שכן, זה שימש להרבה הסבות של 6X6...
סדר ולנוח
1 PTO : ציר מונע ונישלט היוצא מהמנוע ומשמש להנעת אביזרים ברכב /טרקטור
אפשרויות מוכרות ברכב : כננת , רתכת . חילזון פינוי שלגים
ובטרקטורים להפעלת כלים רבים ושונים .
2 בMUTT
שאגב, אין לי מושג למה עשו את זה, חוץ מלבזבז את המיסים של האזרח האומלל,
אגב, מה שכן, זה שימש להרבה הסבות של 6X6...
נכון בביצה האחורית יש יצאיה נוספת שיכולה להיות נשלתת אבל לא חייב ומשמשת
בעיקר להוספת סרן חי אם אינטגראלי לרכב או ניגרר והיתרון לסרן חי בניגרר מועיל בבלימה
בעיקר .
מקובל באירופה לראות טרקטור עם עגלה שבה מותקן סרן חי .
[QUOTE=אורי41;302038]נכון בביצה האחורית יש יצאיה נוספת שיכולה להיות נשלתת אבל לא חייב... QUOTE]
איך ניתן לשלוט עליה?
במחשבה שנייה כנראה שלא ניסחתי את השאלה נכון.
כוונתי הייתה להדגיש שלא ניתן לקבל סיבוב ביציאה ללא תנועה של כלי הרכב (קדימה או אחורה) ולכן זה לא יכול לשמש כ-PTO.
גלדיאטור - אם זכרוני אינו מטעני, בצבא היית קשור להדרכת נהיגה. אם כן, לא לימדו אותכם קצת היסטוריה?
איך מעלים שיירה של ג'פסים את מעלה זיק, מעלה שבו ג'יפים מוגבהים ונעולים מתקשים לעבור? (התשובה בכיוון של 12X12 וכו')
עירא
שמיל אני מבין שאתה מכשיר זיל?
איני מעוניין להיות ברוטב של קציצות מה גם שאני לא מתעסק
אני תוהה
עירא בקשר לג'פסים היו לי 2 הכנות סגל עליהם בשירות וטו לא
שוב אשמח לדעת איך עלו
לא ממש מדוייק. ה-CJ משמעו גיפ' אזרחי (4X4), וגירסה כזו לא נוצרה לפני 1946 (אחרי המלחמה). היו גם גירסאות DJ 4X2.....
לאחר המלחמה, לגיפ' (הוויליס MB והפורד GPW) נוצרה הילה שהפכה את ייצורו לכלכלי למטרות מסויימות, כגון חקלאות (ומכאן הצורך בPTO לאופציה להתקנת ציוד חקלאי מגוון), רכב חלוקה (DJ) ועוד.
לעניין הלנדרובר - הדגמים הנסיוניים הראשונים הורכבו על שלדות של גיפים צבאיים ממלחמת העולם....לאחר מכאן שונה הקונספט לשילדה סגורה וקשיחה.
בדנה 300, יש מכסה בחלק האחורי של הטרנספר מול היציאה של היוק לסרן הקידמי, (מכסה בצורה מוזרה שמתחבר עם ארבע ברגים). יכול להיות שניתן להתקין שם יציאה של pto יחד או במקום ההנעה הקידמית, הרי ניתן לשלוט על ההנעה הקידמית בניפרד מההנעה האחורית בטרנספר הזה ואז בעצם הידית הקיצונית בtwin stik תהייה ידית הpto.
רק השערה...
אחרת למה לעזאזל המכסה הזה (חוץ מלייצר נזילות).