ג'ימיני 2003 ידני,
הילוכים (בעיקר ראשון/שני/רוורס) נכנסים קשה מאוד.
הלחיצה על דוושת הקלאץ' קשה גם היא.
בבדיקה, הקלאץ' לא מחליק.
יתכן ואינו מפריד כהלכה? בעיה בסנכרונים?
מחפש קצה חוט להתחיל באבחון הבעיה.
תודה מראש לעונים!
Printable View
ג'ימיני 2003 ידני,
הילוכים (בעיקר ראשון/שני/רוורס) נכנסים קשה מאוד.
הלחיצה על דוושת הקלאץ' קשה גם היא.
בבדיקה, הקלאץ' לא מחליק.
יתכן ואינו מפריד כהלכה? בעיה בסנכרונים?
מחפש קצה חוט להתחיל באבחון הבעיה.
תודה מראש לעונים!
כבל קלאץ' שהלך לעולמו?
רד מתחת לאוטו ותנסה להבריג את החיבור טיפה (עם כיוון השעון), תראה אם זה משפיע.
אל תשכח לתפוס את החלק שהאום נכנס אליו, שלא יסתובב על ריק.
קלא'ץ מחזיק בערך 150 אלף ק"מ, אם זה הקילומטראז' שלך אז כנראה שהגיע זמנו של הקלאץ'.
הייתה לי בדיוק אותה בעיה והחלפת קלאץ' פתרה אותה לגמרי.
תודה על התגובות.
הקלאץ יוחלף ,ודיווח ימסר.
גם אצלי לעיתים ההילוכים נכנסים קשה,
לאחר החלפת שמן .. המצב השתפר כמהה.
אבל זה בוודאות לא הקלאץ'..
אשמח לשמוע עידכונים מאצלך.
P:
הקלאצ' עצמו לא אחראי על ההפרדה
ז'תומרת הקלאצ' יכול ליהיות תקין לחלוטין ולא להחליק ועדין לא להפריד
מי שאחראי על אי ההפרדה זאת או השמש שהתעייפה ולא לוחצת.. או המיסב לחץ שהלך לעולמו
במידה והכבל תקין
כנראה שאתה צודק לחלוטין.
השמש שלי שבה לזרוח!!
:)
זו אינה בהכרח בעיה של השמש או מיסב הלחץ.
למעשה לרוב הבעיה פשוט בעובי רפידת הקלץ.
הסבר:
ככול שהקלץ מתבלה העובי שלו הולך וקטן.
כתוצאה מכך קפיצי השמש נפתחים יותר ויותר בכדי ללחוץ אותו.
בכדי להפריד נידרש אורך מהלך יותר גדול.
דוושת קלץ הידראולי יכולה לנוע רק מהלך מסוים קבוע של אורך.
ככול שעובי הקלץ קטן נדרש מהלך יותר גדול בכדי להפריד.
לקראת סוף חיי הקלץ המהלך כול כך גדול שפשוט קפיץ השמש ממשיך ללחוץ על הקלץ.
מה שיוצר כמובן הפרדה לא מושלמת ומכאן העברת הילוכים קשה.
החלקה של קלץ בדרך כלל מעידה על קלץ שעבר טרומה (חימום, מגע עם שמן ועוד)
או באמת שמש דפוקה (לא הוחלפה בזמן נשברה ועוד)
תיתכן החלקה של קלץ בסוף חייו אבל בדרך כלל היא מינורית.
בכל מקרה הפיתרון הוא אחד - החלפת קלץ, ועל הדרך החלפת השמש ומיסב ההחלקה
תודה לכל העונים!
החכמתי.
אם בענייני קלאץ' עסקינן...
הקלאץ' שלי (ג'ימיני 2001) קשה ללחיצה. המוסכניק
(מורשה סוזוקי) אמר שהקלאץ' טוב אבל צריך להחליף את הדוושה והכבל קלאץ'
האם זה נשמע לכם סביר? האם זה משהו בעייתי או שאפשר לעשותו לבד (יש לי רקע במכונאות - פשוט לא ברכב הזה)? ושאלה אחרונה - איפה אפשר לקנות חלפים מקוריים במחירים הגיוניים?
תודה
אז זהו שאצלי לא מחליק.. וההילוכים נכנסים מעט קשה.
החלפתי אץ הכבל קלאצ' לפני חודשיים ובאמת היה שיפור מה.. העניין שעכשיו פתאום הופיעו רעשים מתכתיים לא נעימים בכלל.. חיפשתי במשך שעה ארוכה מהיכן הם מגיעים ולדעתי המקור זה כנראה הקלאץ'.
כי כשמשחקים עם דוושת הקלאץ' כשהרכב מונע יש שינוי בעוצמת הרעשים ולעיתים הם מפסיקים לגמרי.
מישהו יודע אולי ממה זה נובע?
מן הסתם..מיסב לחץ שהלך לעולמו.
שמוליק תודה,
מין זה לא סתם... P:
שנית, האם ניתן למשוך את זה?
וכמה מחיר סביר לשלם לבעל מקצוע על החלפת קלאץ'+ דיסקת לחץ + מיסב לחץ?
תודה רבה רבה...
הוא אמר לך הדבשה י יש משום מה "מחלה" שלהם שנישבר להם הבית של הרגלית ואז הרגלית לא מפרידה טוב או במקרה הגרוע היא כבר לא לוחצת תסתכל עם פנס על הדבשה למעלה תיראה עם יש סדק או שבר במתקן עצמו עם כן על תחליף חבל עולה הרבה כסף פשוט תוציא תרתח וניגמר הסיפור
ואני אומר את זה כי היו נכנסים אלינו(עבדתי במוסך של מכשירי תנועה) לא אחד ולא שניים עם אותה תקלה למזלם הם היו עוד באחריות הוא של חברה לכן אני גם לא יודע כמה החלק הזה עולה
דבר אחד לא הבנתי.
מה התפקיד של מיסב הלחץ כלומר איפה הוא בא לידי ביטוי בכל העסק של החלפת ההילוכים
ומה בדיוק קורה או מה יכול לקרות כשהמיסב דפוק חוץ מהרעש שהוא עושה כשהקלאצ' לחוץ
Ace,
מיסב הלחץ נלחץ כנגד השמש בפלטת הלחץ, מה שמרחיק את דיסקת החיכוך מגלגל התנופה, הפרדה.
בכל אופן יש מדריך נהדר של שיה, חבר בפורום, על החלפת קלאץ' בסמוראי.. מומלץ, גם יעזור לך להבין את פעולת הקלאץ'..
http://jeepolog.com/199.html
תודה רבה,
אבל החלטתי לבצע את העבודה בעצמי, למרות החששות (המדריך של שיה, הספרים וחברים) ובעיקר בגלל אילוצים תקציביים..
אך עדיין יש לי מספר שאלות,
כל העניין הזה נפל לי בזמן מאוד לא מתאים תקציבית, האוטו נרכש במצב טוב יחסית לפני חצי שנה, עבר מיגונים, יישור קו בסיסי (צינורות מים, בלמים וכדומה), לאחרונה נעילה שמתחה את גבול היכולת התקציבית שלי שוב לאור שתי מיסבי גלגל שהתגלו לקויים, ולפני שבועיים טיפול 10,000.
הרכב מודל 98, עם 91,000ק"מ במחוג, אני משער ע"פ מצב הרכב שהוא עשה 191,000ק"מ.
הכל במצב די בתולי, הרכב לא עבד קשה בשטח ומאידך כנראה שגם לא טופל, דוגמא: כשהחלפתי רפידות אחוריות, התגלו הרפידות המקוריות איתם נמכר הרכב משנת 98.
אני מנסה להגדיל ראש,
לכן הייתי שמח לדעת אילו חלקים כדאי להחליף על הדרך כאשר כבר מורידים גיר,
החלקים שהוזמנו כרגע: קלאצ'+מיסב לחץ+פלטת לחץ (aisin) + קפיץ מחזיר, מקורי + מיסב פיילוט מקורי + מחזיר שמן אחורי למנוע.
האם יש עוד דברים שכדאי לעשות על הדרך כדי למנוע הורדה נוספת של הגיר?
שאלה נוספת,
קראתי את המדריך של שיה, הרכב שלו עם קפיצי עלים, לכן הוא תמך את המנוע עם מוט ברזל שנח על הקפיצים, אצלי מדובר על סלילים, לכן לא נראה שאוכל להשתמש באותה שיטה.
חשבתי על שימוש בשני ג'ק עגלה.. או לקבל טיפ ממכם?
אשמח לעזרה..
אורי.
אורי-
אין לך מה לחשוש! זה לא בשמיים.
עם זאת הורדה של הגיר אפשרית ולא קשה- אבל זו פשוט עבודה מחורבנת.
הגיר עצמו לא כבד אני הורדתי אותו לבד בידיים.
אבל עבדתי על רמפה שאיפשרה לי להיכנס בישיבה תחת הרכב ולא בשכיבה.
אפשר לתמוך בשלב ההורדה וההתקנה את הגיר ע"י קרש+בוק עץ שיעבור בין הנדנדות.
צריך לפרק את האגזוז מהמנוע ולקשור אותו הצידה. ניסיתי להימנע מכך ולא הלחתי. אז תחסוך לעצמך.
להחזיר את הגיר למקום- זה עלול להיות סרט. כי זה טיפה קשה לכוון אותו בדיוק למקום בתנאים ביתיים.
(כששפיצתי גיר, להכניס אותו למקום לקח לי יותר זמן מכל דבר אחר... ביש-מזל..ופעם ראשונה תמיד קשה)
שורה תחתונה תפנה לך זמן שאם משהו ישתבש לא תיתקע.
אני השתמשתי בג'ק עגלה כדי לתמוך את המנוע
ובליוור שאליו חיברתי סלסלה קטנה בדומה לג'ק גירים של מוסך.
עדיין זה היה קריעת ת&@...
איני יודע מה מצב מחזירי השמן שלך קידמי+אחורי בגיר ואחורי במנוע.
אם מורידים ופותחים אולי שווה לנצל הזדמנות להחליפם. גם ככה הם לא יקרים...
הקפד להתקין אותם כמו שצריך (אצלי טעות בנושא עלתה הרבה!!).
פעילות המירכוז בקלאצ' מאוד חשובה- אל תזלזל בכך.
אנחנו כאן! אז תהייה רגוע. ובהצלחה!!
תגובה להודעה: הילוכים נכנסים קשה.
Ace,
מיסב הלחץ נלחץ כנגד השמש בפלטת הלחץ, מה שמרחיק את דיסקת החיכוך מגלגל התנופה, הפרדה.
בכל אופן יש מדריך נהדר של שיה, חבר בפורום, על החלפת קלאץ' בסמוראי.. מומלץ, גם יעזור לך להבין את פעולת הקלאץ'..
http://jeepolog.com/199.html
ענו לך....רק תקרא.
מעולה, תודה רבה..
רק לי עוד לא ענו.... ;)