-
פרילנדר 99/00
שלום רב!
אני מתעניין מאוד לאחרונה בפרילנדר 99-00 (מסגרת תקציב 30000.) המחיר של הרכב לא בשמיים ולפי הבנתי גם עלויות הדלק נמוכות יחסית.
מישהו יכול להצביע לי על הנקודות השליליות בג'יפ הזה?
מישהו מחזיק כזה ויכול לשתף באמינות וכ'. אני לא מוצא הרבה חומר על הג'יפ הזה באינטרנט משומה...
תודה מראש.
-
תגובה להודעה: פרילנדר 99/00
א. אם אתה מחפש ג'יפ אתה לא בכיוון
ב. אופצית החיפוש תגלה לך כמה וכמה דברים לגביי פרילנדר אני מציע לנסות אותה
-
תגובה להודעה: פרילנדר 99/00
-
תגובה להודעה: פרילנדר 99/00
ואם הוא מתאים לתקציב שלך אבל לא לשימוש המצופה אז הוא טוב או לא? אם תתחיל בתיאור של מה אתה מצפה מהרכב נוכל לענות לך האם פרילנדר יכול לספק את הצרכים שלך.
כרכב לשטח קל, כאשר אתה מבין שיש לו מגבלות עבירות, ולא מדובר בהשוואה ל"מפלצות" אלא גם בהשוואה לגאלופר, טראנו, קוראנדו, ובוודאי כל הטנדרים ה 4X4 - אם אתה מבין שהוא נחות מהם משמעותית בשטח, אז יש על מה לדבר.
-
תגובה להודעה: פרילנדר 99/00
-
תגובה להודעה: פרילנדר 99/00
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
tzurs
איפה משה?
:lol:
חכה חכה זה עוד יגיע
-
תגובה להודעה: פרילנדר 99/00
גם אני שאלתי את עצמי :) :) :)
-
תגובה להודעה: פרילנדר 99/00
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
elyashiv_b
אני מתעניין מאוד לאחרונה בפרילנדר 99-00 (מסגרת תקציב 30000.) המחיר של הרכב לא בשמיים ולפי הבנתי גם עלויות הדלק נמוכות יחסית.
מישהו יכול להצביע לי על הנקודות השליליות בג'יפ הזה?
.
כן, עוד לפני שמשה יגיע. אחרי שהוא יגיע יהיו הרמות להנחתה.
אלשיב - שים לב מה נאמר לך בתגובה הראשונה כששאלת:
"אם אתה מחפש ג'יפ אתה לא בכיוון".
פרילנדר הוא לא ג'יפ. הוא גם לא כל כך ג'יפון. הוא - ג'יפונצ'יק. גם אם יבוא מישהו כאן בפורום ויגיד שפרילנדר הוא הכי טוב.
באשר לאמינות של חברת לנדרובר אומר רק דבר אחד - שים לב למחירי הפרילנדרים והדיסקברים ביחס לאחיהם היפנים או האמריקאיים.
מחיר השוק משקף את דעת הקהל לגבי האמינות, שמתבטאת בסחירות ולכן במחיר.
הדיפנדרים, מסיבה מסויימת מאד, נמכרים במחיר יותר גבוה.
-
תגובה להודעה: פרילנדר 99/00
אז כככה...
בעבר הייתה לי ויטרה ונהנתי מנה מאוד בשטח ובכביש. היא נמכרה עקב התרחבות המשפחה וצורך לחסוך בהוצאות (דלק בעיקר).
במשך הזמן התווספו לי 2 ילדים ואישה (האישה באה קודם...), ובעקבות העבודה ושמירת שבת אני לא ממש פנוי מבחינת זמן לטיולים מאתגרים. השאיפה שישמש בעיקר לרכב לצורכי משפחה. נסיעות ארוכות מידי פעם (צפון דרום) ומידי פעם גם להזכר בימים היפים של שבילי שטח נחמדים.
סמוראי וויטרה כבר מש לא בעניין (כמו גם השאיפה להיכנס לשטחים בעלי עבירות קשה), שאר הג'יפים יותר יקרים משמעותית והאחזקה היומיומית שלהם יקרה יותר (דלק ביטוחים וכד').
הפרילנדר בהחלט נוחה ויפהפיה לטעמי (וכן, יש לה פוזה שובה לב לדעתי) וממה שנראה ונשמע באתרי היד 2 למינהם האחזקה לא יקרה במיוחד.
דעתכם...
-
תגובה להודעה: פרילנדר 99/00
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
elyashiv_b
מישהו יכול להצביע לי על הנקודות השליליות בג'יפ הזה?
יש בעייה בנקודת המוצא ... זה לא ג'יפ. אם זו סתם היתי פליטה פרוידיאנית ואתה מתכוון לרכב כביש עם פוזה של שטח, אז נמתין למשה ואחרים שיוכלו להגיב עניינית לנושאי האמינות...
דרך אגב: ברמת העבירות של הפרילנדר יש גם את הפורסטר, ובין הג'יפים יש גם את הויטארה הארוכה ואת הקיה ספורטאז' ...
נדב.
-
תגובה להודעה: פרילנדר 99/00
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
elyashiv_b
במשך הזמן התווספו לי 2 ילדים ואישה (האישה באה קודם...), ובעקבות העבודה ושמירת שבת אני לא ממש פנוי מבחינת זמן לטיולים מאתגרים. השאיפה שישמש בעיקר לרכב לצורכי משפחה. נסיעות ארוכות מידי פעם (צפון דרום) ומידי פעם גם להזכר בימים היפים של שבילי שטח נחמדים. סמוראי וויטרה כבר מש לא בעניין (כמו גם השאיפה להיכנס לשטחים בעלי עבירות קשה)
אתה יכול בשקט לקנות את הפרילנדר. אתה בעל נסיון בשטח, יודע מה צריך הילך כח שאין, ולכן הפרילנדר יתאים לך.
לשבילי טיולי משפחות הפרילנדר יספק בהחלט.
-
תגובה להודעה: פרילנדר 99/00
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נדב42
יש בעייה בנקודת המוצא ... זה לא ג'יפ. אם זו סתם היתי פליטה פרוידיאנית ואתה מתכוון לרכב כביש עם פוזה של שטח, אז נמתין למשה ואחרים שיוכלו להגיב עניינית לנושאי האמינות...
דרך אגב: ברמת העבירות של הפרילנדר יש גם את הפורסטר, ובין הג'יפים יש גם את הויטארה הארוכה ואת הקיה ספורטאז' ...
נדב.
אני לא חושב שפרילנדר ופורסטר בנשימה אחת זה משהו שאפשר לעבור עליו בשקט :) ...
הפורסטר טיפה יותר חלק מלמטה, טיפה יותר גבוה מלמטה, טיפה יותר זול לתיקונים ועוד כל מיני ...
-
תגובה להודעה: פרילנדר 99/00
היגעתי בשעה טובה (עכשיו ראיתי)
אם אתה מעוניין אני מוכן לתת לך להתנסות על הפרילנדר שלי
הרכב חסכוני בדלק, יכול לנסוע בשבילים ואפילו שטח טכני קל
נוסע בדיונות (לא בטוח שיעלה דיונות גדולות מידי)
מספיק למשפחה, הוצאות אחזקה לא יקרות כל כך הודות ל "אוטו-מיני"
אני נוסע בו המון, יום יום, ואני די מרוצה ממנו
חשוב למצוא אחד במצב טוב
הרכב ללא הילוך כוח, ואם אתה לא רוצה לנסוע במעלות מסובכים אז כדאי
הייתה לי התלבטות בין זה לפורסטר ולטוסון, פורסטר אוכל הרבה דלק יחסית לכמות הנסיעות שלי, אבל הוא גם טוב מאד בשטח, הפרילנדר הוא לדעתי יותר טוב בשטח מהטוסון.
אני לא אוהב להשקיע סכומים גדולים בקניה ברכב שאני נוסע בו יום יום, מאחר ופעם השקעתי והרכב בגלל הקילומטראג' מאבד ערך באופן אכזרי, יותר זול לתקן.
רק לצורך המידע יש לי את הרכב מסוכות וכבר עשיתי 17000 קילומטר.
(חייב לציין שאני נרגש מזה ששואלים עלי)
משה
-
תגובה להודעה: פרילנדר 99/00
בעזרת השם, אפשר להפסיק לדאוג!
-
תגובה להודעה: פרילנדר 99/00
ידיד המתעניין, וכמובן לכולם
קבל קישור לסרטון ביו טיוב
ירידה, ויש עוד אחד שהוא נסיעה רגועה
משה
-
תגובה להודעה: פרילנדר 99/00
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
mi88
1. בשני הסרטונים - אם היית קורא לי להצטרף, הייתי בא עם הוולוו 940 החבוטה שלי. היא יכולה לנסוע באותו המקום כאשר האדמה כל-כך מהודקת, ואפילו היה יותר כיף עם ההנעה האחורית.
2. לנסוע ללא חגורת בטיחות זה מעשה אווילי.
3. לנסוע בירידה שלפי דעתך היא "רצינית" (למרות שהיא ממש לא) ללא חגורת בטיחות זה עוד יותר אווילי.
יואב
-
תגובה להודעה: פרילנדר 99/00
חשבתי שאנשים המומים מהביצועים ולכן לא מגיבים
בשביל לרדת צריך לעלות רק לא צילמנו
לא תראה אותי עולה עם הרכב דברים מסובכים וברור למה
אבל כן אפשר לטייל איתו (זה המסר)
ולעניין החגורת בטיחות, זאת הפעם היחידה בחיי שנסעתי ללא חגורה, כל הכבוד על ה"תפיסה"
אתה יכול להצטרף למשטרת התנועה. האמת לא שמתי לב. זאת בין הירידות הראשונות שלי ואני זוכר שיצאתי מהרכב לפני זה לבדוק את הירידה וכנראה בגלל זה הייתי בלי חגורה.
(חוץ מזה יש לי שני שוטרי תנועה מוסבים ברכב כך שלא ניתן לנסוע בניגוד לחוקי התנועה--למי שלא קלט אלו שני הילדים החמודים שלי)
תודה על התגובה
משה
-
תגובה להודעה: פרילנדר 99/00
ושאלה אחרת ...
למה לא השתמשת בכפתור הצהוב על ידית ההילוכים ?
אמור לשמור אותך ב 9 קמ"ש בירידה .. לפחות עד שהבלמים רותחים.
-
תגובה להודעה: פרילנדר 99/00
אז זהו שמת לב
מאחר וזה בין הירידות הראשונות שלי הסיבה שירדתי מהר זה שלא ידעתי
לשלב כמו שצריך, ניסיתי לשלב תוך כדי הירידה
טוב עוד לא הכרתי את הרכב ומהפדיחה לא ציינתי את זה
וכן זה מחזיק אותך טוב בירידה, לאט לאט
אני אישית לא אוהב את זה כל כך כי אני מפחד שזה ישתבש באמצע כביש מהיר, סומך על הרגל שלי והברקס פחות על אלקטרוניקה מסובכת,
ולכן אני ניתקתי את זה (חיבור פשוט על ידית ההילוכים)
משה
-
תגובה להודעה: פרילנדר 99/00
אוווהההווווו
עכשיו אנחנו נחכה שאיציק יראה את זה :) ...
אתה דוקר את המפלצת ... היא תינשוך אותך בחזרה.
אתה, חביבי .. משחק באש ! אני לא צוחק.
( ד.א. - לא ניבהלת מהרעש המפחיד של זה ? )
-
תגובה להודעה: פרילנדר 99/00
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
mi88
אני אישית לא אוהב את זה כל כך כי אני מפחד שזה ישתבש באמצע כביש מהיר,
ממה יש לך לפחד? מתקלה אלקטרונית בלנדרובר? אתה בטח צוחק.
חוצמזה, בלנדרובר המערכת יכולה להיכנס לפעולה רק כשהרכב משולב ל LOW. בעצם יש לך פרילנדר...סליחה. לא התכוונתי... :-)
על אף הטוויסט המשעשע בשרשור...בחזרה לשאלה המקורי, אני עדיין סבור שלפותח השרשור הפרילנדר יתאים כמו כפפה ליד.
יואב
-
תגובה להודעה: פרילנדר 99/00
אני גם מתחיל לחשוב ככה.
מנסיוני הקטן בעולם השטח והכמיהה לג'יפ (פוזה, רכב שטח או איך שלא תגדירו אותו) למדתי להבין שהתאהבות בג'יפ היא הגורם המכריע וכמו שרובנו פה יודעים שהלב מתמלא השכל מתרוקן ולכן חשוב לי שתפרטו יותר מה הבעיות של הפרילנדר (שאדע לקראת מה אני נכנס) ולא דווקא הדברים החיוביים שהם פחות רלוונטיים כרגע כי פשוט התאהבתי בו...
כמו משה גם אני אצטרך לגמוע קילומטראז' לא קטן בכלל (מאז סוכות עשיתי כפול ממך... 3 פעמים 10000...
-
תגובה להודעה: פרילנדר 99/00
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
elyashiv_b
מנסיוני הקטן בעולם השטח והכמיהה לג'יפ (פוזה, רכב שטח או איך שלא תגדירו אותו) למדתי להבין שהתאהבות בג'יפ היא הגורם המכריע וכמו שרובנו פה יודעים שהלב מתמלא השכל מתרוקן
כמה פיוטי, אך נכון ...
מי יודע, אולי גם אשתך תתאהב בחיידק השטח ואז תוכלו לעבור (אם תרצו) למשהו בעל יכולות טובות יותר :p:p:p
להתראות בשטח,
נדב.
-
1 קבצים מצורפים
תגובה להודעה: פרילנדר 99/00
תומר צוחק עלי שאני תמיד שולח אנשים ל"חיפוש" .. אז .... :)
טוב, קודם כל אתה חייב לבצע חיפוש, פה ובגוגל.
תמצא המון מידע פה ( ובגוגל ) לגבי האמינות הלא ממש טובה של רכבי ל"ר.
כמו כן, הרכב הספציפי הזה, הוא לא רכב שטח. הוא גם לא ממש בדיוק כביש-שביל.
הוא מאוד יפה, באמת אחת המכוניות היפות שיש. הוא גם לא ממש נורא על הכביש. 4 על 4 כל הזמן מה שמייצר אחיזת כביש יחסית טובה. יחסית, כי הוא בגל זאת גדול, כבד וגבוה מרכב כביש ... בכל מקרה, כרכב לכביש בלבד הוא יקר לתחזוקה ולאחזקה, יש טובים ממנו בכל תחום, אמינות, שמירה על ערך, בטיחות, חיסכון ... ובכן .. לא ביופי !!
הרכב נוח ל 4 בוגרים ומאד נוח ל 2 בוגרים ו2-3 זאטוטים ...
הוא מאוד יפה ! ויש לו פוזה מפה ועד ל...שם !
איכות הבניה הבריטית לא סובלת מרמה גבוהה מאד, גם איכות החלקים לא משהו... לעומת זאת, יש מחירים בלי עין הרע אם תחליט לפנות למוסכים. יש פתרון להחלץ מהמצב הזה, שמו ג'קי. הוא ידוע גם כ"אוטו מיני" ... ( חיפוש יסביר לך מי ומה הוא ואיך למצוא אותו ).
על היופי של הרכב כבר כתבתי משהו ? ... :)
באמת, כי הוא ממש יפה !
מנוע TD4 זה מנוע שככל הידוע לי מותקן רק ברכב הזה .. ( למרות שאולי אני טועה ) ואם אני לא טועה .. אז זה אומר שכמות חלקי החילוף המשומשים שתוכל למצוא היא ממש ממש ממש ( ממש ) קטנה, אבל האוטו ממש ממש יפה ~!~
~~
טוב, אם קראת עד פה, אני אסכם במספר מילים. :)
אמרו לפני, רכב שטח קונים מהלב ולא מהראש, זאת עובדה.
לכן אתה תקנה פרילנדר ואתה כנראה תהנה ממנו לזמן מה, אחרי זה אתה או תחזור לרכב כביש כי לא ממש תבלה איתו בשטח, או תקנה רכב שטח ותתחיל להנות בשטח.
אם זה עושה לך את זה, לך על זה ! באמת.
רק תדע לאן אתה הולך...
האוטו יפה, ממש יפה ! מאוד יפה ... וזהו.
( אני לא ציני, אני מת על העיצוב שלו )
-
תגובה להודעה: פרילנדר 99/00
-
תגובה להודעה: פרילנדר 99/00
אדון גיא הנכבד
הרכב כן נוסע בשטח, אני הייתי איתו בהרבה מקומות.
יקר זה יחסי, מנוע גיר ותיבת העברה לא יקר יחסית (תאמין לי חצי מחיר מהשאר-לא החלפתי רק התענינתי לאור השירשור בעניין הפטרול).
דלק לא יקר.
אוטו מיני לא יקר יבורך.
מקיף לא יקר, טסט כמו פרייבט.
הכל יחסי.
בכביש נוסע כמו פרייבט, בשטח נוסע טוב,ואחרי הבולמים הוא מאד מאד נוח, לא קופצני, ולא מרגישים את השבילים. גם בשטח טרשי קל- עליתי בהר חורשן.
אבל אני חייב לציין כי בטיול אחד, הייתה עליה שנראתה לי מפחידה משום מה, (הייתי חדש בתחום) והשארתי את הרכב למטה והצטרפתי לחברה האחרים ברכב שלהם.גם כשהם נכנסו לתוך הירקון כאשר היה יבש, לא יכולתי להיכנס עם הפרילנדר. אבל לא בטוח שהגי'פים הגדולים היו יכולים באותה מידה.
ואם היה לי קצת יותר נסיון ופחות פחד כמו עכשיו אפשרי שכן הייתי מנסה לעלות את העליה אבל לא נכנס לירקון עצמו.
ברור שלא יעשה תחרויות עבירות אבל יטייל בכיף.
(לצורך ההגינות נציין בפני הבחור כי זה רכב שטח ראשון שלי ולא היה לי מדד אחר להשוואה)
30000 ק"מ הבן אדם עושה בחצי שנה, בטוח במאה אחוז שהאחזקה של הפרילנדר תהיה זולה יותר מכל ג'יפ גדול אחר.
רק על הדלק הוא חוסך המון כסף.
כמובן שניתן ליצור איתי קשר לשמוע פרטים.
משעשע שיש עוד אחד כמוני כאן, אני מזמין את הבחור לטיול קצר בירקון להתרשמות
למעשה ההזמנה הינה לכל מי שמעוניין. בכיף.
משה
-
5 קבצים מצורפים
תגובה להודעה: פרילנדר 99/00
תמונות להתרשמות
אם תיקנה בסופו של דבר כזה תבוא לסיבוב
בכל מקרה מה שתקנה אני מאחל שתהנה, ותטייל בכיף.
משה
-
תגובה להודעה: פרילנדר 99/00
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
mi88
אדון גיא הנכבד
הרכב כן נוסע בשטח, אני הייתי איתו בהרבה מקומות.
משה
בכבוד, אח שלו .. בכבוד :-)
-
תגובה להודעה: פרילנדר 99/00
...ואתה ממשיך לנסוע בשטח בלי חגורת בטיחות. ועוד לפני עליה מעט קשה.
כן...אני יודע...תפסתי אותך...זה פעם ראשונה...ובכלל לא ידעת שצריך בשטח...ויש לרכב HDC שמבטל את הצורך בחגורה...
תתחיל להסתכל על תמונות שלך לפני שאתה כל כך מהר משגר אותן לאינטרנט.
-
תגובה להודעה: פרילנדר 99/00
סליחה שאני לא בקונצנזוס לשניה ...
אבל אני חושב שיש פה קצת עליהום בנושא של החגורות בטיחות.
זאת צריכה להיות אחריות אישית של כל אחד ולא עסק של אף אחד אחר. בדיוק כמו האחריות האישית של לעלות או לא לעלות בשביל הזה או האחר.
אני גם עושה את זה, לא כל הזמן אני עם חגורה ואני לא חושב שזה עסק של אף אחד אחר חוץ ממני. זה כאילו היו אומרים "ששש ... הוא מעשן ... "
גם העקשנות של משה לגבי היכולת המופלאה של הגרוטאה המטופשת שלו ( שמצחיקה אותי מאד באופן אישי - משה, אתה אידיוט ( וזה משהו טוב לא רע .. אז אל תעלב ) :) ) לא קשורה במאום להיה או לא היה.
זה דיון אחר ולא שייך לשאלה של השואל המקורי לגבי האוטו המיותר הזה.
אגב באותו עניין בערך, אני כבר מזה זמן מה חושב על משהו - יש המון אנשי "שטח" חדשים ... אנחנו ניתקלים בהם בטיולים ובנסיעות בשטח, אנחנו כועסים שהם לא מתנהגים כמונו, יש כתבה של אסף על זה באתר .. אבל מה אנחנו עושים בעניין ? ... כלום כהרגלינו.
אני בתור דוגמה אישית, מתחיל החל מלפני שבועיים שלושה להזמין אנשים שאני לא מכיר / חדשים / טירונים אם תרצו לטיולים. אני לא יודע עד כמה אני ותיק או ג'יפאי טוב או נהג שטח או משהו טוב בכלל .. אבל אם אני אוכל להעביר חלק מהדיעה שלי / אופן ההתנהגות שלי , תארו, ל"חנך" לג'יפאות טובה, דהיינו לפנות אשפה/לא לרדת משבילים/ לתת זכות קדימה במעברים / לנסוע לאט ורגוע / להתחשב שעוברי הדרך האחרים וכו' ...... , את שלי אני אעשה וזה מבחינתי מספיק, כל אחד בקטנה יכול לתת קצת ובסופו של דבר ניתן הרבה.
אני ממליץ לכל אושיות השטח, ותיקי האתר, מומחי השטח ובעלי העניין והדעה, לעשות כמוני, לא תמיד אמנם זה נחמד ולא תמיד כולם חברים שלנו ומוצאים חן בעיננו. אבל מצד שני, אם אנחנו רוצים שמשהו ישתנה, אנחנו צריכים לנקוט פעולה.